Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 168 din 15 noiembrie 2022  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de Persoane, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 220/2012     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 168 din 15 noiembrie 2022 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de Persoane, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 220/2012

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de Persoane, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 220/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 656 din 17 septembrie 2012, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Agenţia este o structură de ordine şi siguranţă publică, având competenţă generală în domeniul propriu de activitate, ce realizează evaluări ale tendinţelor în materie de trafic de persoane şi măsoară rezultatele acţiunilor de luptă împotriva traficului de persoane, inclusiv prin colectarea de date statistice în strânsă cooperare cu organizaţiile relevante ale societăţii civile din acest domeniu.
    (2) Agenţia îndeplineşte rolul de raportor naţional în domeniul traficului de persoane."

    2. La articolul 4 alineatul (1), literele f) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "f) Financiar-contabilitate;
    ..................................................................................................
j) Compartimentul achiziţii publice;"

    3. La articolul 4 alineatul (1), după litera k) se introduce o nouă literă, lit. l), cu următorul cuprins:
    "l) Compartimentul control."

    4. La articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) Din punctul de vedere al statutului, personalul Agenţiei este constituit din funcţionari publici cu statut special (poliţişti), funcţionari publici şi personal contractual."

    5. La articolul 8, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Directorul se află în subordinea directă a ministrului afacerilor interne şi în cea nemijlocită a secretarului de stat pentru ordine şi siguranţă publică."

    6. La articolul 8, alineatul (7) se abrogă.
    7. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Directorul adjunct se subordonează direct secretarului de stat pentru ordine şi siguranţă publică şi nemijlocit directorului Agenţiei, răspunzând de activitatea structurilor conform dispoziţiilor directorului emise în acest sens."

    8. La articolul 9, alineatul (3) se abrogă.
    9. La articolul 10, literele c), e), f) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) contribuie la monitorizarea şi evaluarea la nivel naţional a activităţilor desfăşurate în domeniul luptei împotriva traficului de persoane în raport cu obiectivele prevăzute în planurile de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale;
    ..................................................................................................
e) elaborează, pe baza analizei proprii şi a contribuţiei instituţiilor cu responsabilităţi în domeniu, răspunsurile la chestionare, precum şi rapoartele de ţară în domeniul traficului de persoane;
f) întocmeşte, cu participarea celorlalte structuri ale M.A.I. şi pe baza datelor furnizate de instituţiile publice cu atribuţii în domeniu şi de organizaţiile neguvernamentale, Raportul anual privind evoluţia traficului de persoane şi formulează recomandări instituţiilor cu atribuţii în domeniu cu privire la îmbunătăţirea activităţilor antitrafic;
    ..................................................................................................
j) facilitează şi contribuie la schimbul de date şi informaţii cu caracter statistic dintre instituţiile cu competenţe în domeniu, din ţară şi din străinătate;"

    10. La articolul 12, literele a) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) stabileşte şi transmite instituţiilor cu responsabilităţi în domeniu indicatorii şi criteriile de apreciere a fenomenului traficului de persoane, pe baza evoluţiilor în dinamica fenomenului la nivel naţional şi internaţional;
    ..................................................................................................
e) furnizează, la cererea instituţiilor publice sau organizaţiilor neguvernamentale, date statistice necesare planificării activităţilor proprii pentru reducerea fenomenului traficului de persoane şi oferă sprijin pentru obţinerea resurselor necesare desfăşurării acestora;"

    11. La articolul 14, literele c) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) dezvoltă campanii de prevenire a traficului de persoane şi colaborează cu instituţiile publice, private şi organizaţiile neguvernamentale pentru implementarea unor campanii şi programe comune;
    ..................................................................................................
f) sprijină activitatea de informare privind traficul de persoane atât în ţară, cât şi în străinătate, elaborând şi difuzând diferite materiale cu caracter informativ-preventiv;"

    12. La articolul 14, literele i), l) şi n) se abrogă.
    13. La capitolul IV, titlul secţiunii a 5-a se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 5-a
    Financiar-contabilitate
"

    14. La articolul 18, partea introductivă se modifică şi devine alineatul (1), iar după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (2), cu următorul cuprins:
    "ART. 18
    (1) Structura financiar-contabilitate se subordonează nemijlocit directorului, în faţa căruia răspunde de îndeplinirea atribuţiilor specifice potrivit dispoziţiilor legale, şi are următoarele atribuţii principale:
    ..............................................................................................
    (2) Structura financiar-contabilitate este condusă de un contabil-şef care are ca obiective gestionarea resurselor financiare alocate şi acordarea suportului financiar pentru cheltuielile materiale şi de servicii efectuate la nivelul unităţii."

    15. La articolul 20, litera aa) se abrogă.
    16. La capitolul IV, titlul secţiunii a 9-a se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 9-a
    Compartimentul achiziţii publice
"

    17. La articolul 22, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 22
    Atribuţiile principale ale Compartimentului achiziţii publice sunt următoarele:"

    18. La capitolul IV, după secţiunea a 10-a se introduce o nouă secţiune, secţiunea a 10^1-a, cuprinzând articolul 23^1, cu următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 10^1-a
    Compartimentul control
    ART. 23^1
    Atribuţiile principale ale Compartimentului control sunt următoarele:
    a) elaborează planul unic de controale de fond şi controale tematice;
    b) organizează şi execută controale de fond, tematice şi inopinate la structurile din cadrul Agenţiei, conform planificării sau dispoziţiilor conducerii, potrivit normelor legale;
    c) întocmeşte note şi rapoarte cu concluziile rezultate din controale, propunând măsuri concrete pe linia eficientizării muncii;
    d) verifică modul în care sunt îndeplinite măsurile stabilite în urma controalelor;
    e) verifică sesizările, reclamaţiile şi plângerile formulate împotriva unor acte şi fapte comise de personalul Agenţiei, în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu ori cu privire la încălcarea normelor de etică şi comportament în societate;
    f) face propuneri vizând perfecţionarea dispoziţiilor şi a celorlalte acte normative interne, a situaţiilor organizatorice, a metodelor şi formelor specifice de evaluare a personalului;
    g) efectuează cercetarea administrativă a pagubelor produse unităţii de către personalul Agenţiei, în vederea stabilirii răspunderii materiale a acestuia;
    h) efectuează cercetarea prealabilă, în scopul stabilirii existenţei/inexistenţei abaterilor disciplinare comise de personalul Agenţiei;
    i) întocmeşte registrul de riscuri prin centralizarea riscurilor de la nivelul Agenţiei;
    j) răspunde de implementarea planului de integritate în cadrul Agenţiei, elaborează registrul de riscuri la corupţie şi colaborează cu Direcţia Generală Anticorupţie, respectiv Direcţia Generală de Protecţie Internă în acest domeniu;
    k) asigură informarea structurilor Agenţiei cu privire la analizele, studiile, documentarele şi buletinele transmise de către Direcţia Generală Anticorupţie."

    19. După articolul 25 se introduce un nou articol, art. 25^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 25^1
    În cadrul relaţiilor de muncă, personalului Agenţiei i se aplică dispoziţiile legale privind egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi, fiind interzisă discriminarea pe orice fel de criterii."

    20. Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
    21. Anexele nr. 3 şi 4 se abrogă.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode

    Bucureşti, 15 noiembrie 2022.
    Nr. 168.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la regulament)
    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    DIAGRAMA DE RELAŢII
    a Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de Persoane
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la regulament)
    *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
    ORGANIGRAMA
    Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de Persoane
 (a se vedea imaginea asociată)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016