Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 164 din 6 iulie 2012  pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei generale juridice, aprobat prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 100/2011    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 164 din 6 iulie 2012 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei generale juridice, aprobat prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 100/2011

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 487 din 17 iulie 2012

    În temeiul art. 7 alin. (5) şi (7) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale juridice, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 100/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 400 din 8 iunie 2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. La articolul 5 alineatul (1), dupã litera i) se introduce o nouã literã, literã j), cu urmãtorul cuprins:
    "j) Petiţii, plângeri, sesizãri (la nivel de compartiment)."

    2. La articolul 9, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Directorul general se aflã în subordinea directã a ministrului administraţiei şi internelor şi nemijlocitã a secretarului de stat (pentru relaţia cu Parlamentul şi Guvernul), iar directorii generali adjuncţi se aflã în subordinea nemijlocitã a directorului general."

    3. La articolul 12, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 12. - (1) Directorul general rãspunde în condiţiile legii, potrivit fişei postului prevãzute în anexa nr. 3 sau, dupã caz, în anexa nr. 3a, în faţa ministrului şi a secretarului de stat (pentru relaţia cu Parlamentul şi Guvernul), de întreaga activitate pe care o desfãşoarã direcţia generalã."

    4. La articolul 20, dupã litera ş) se introduce o nouã literã, litera t), cu urmãtorul cuprins:
    "t) gestioneazã, prin personal special desemnat, potrivit legii, evidenţa, întocmirea, pãstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea şi distrugerea documentelor care conţin informaţii clasificate, în condiţii de siguranţã."

    5. Dupã articolul 21 se introduce un nou articol, articolul 21^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 21^1. - Compartimentul petiţii, plângeri, sesizãri se subordoneazã nemijlocit directorului general adjunct anume desemnat de directorul general şi are urmãtoarele atribuţii:
    a) întocmeşte, în considerarea punctelor de vedere ale structurilor vizate şi în temeiul dispoziţiilor legale incidente, puncte de vedere la plângeri prealabile, excepţii de nelegalitate formulate în temeiul Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, împotriva actelor administrative din domeniul administraţiei publice;
    b) asigurã, la solicitarea autoritãţilor administraţiei publice locale şi a instituţiilor prefectului, formularea punctelor de vedere legate de cunoaşterea şi aplicarea unitarã a unor acte normative din domeniile de competenţã ale acestora;
    c) formuleazã, în condiţiile legii, rãspunsuri la petiţiile repartizate spre soluţionare de conducerea direcţiei generale;
    d) participã la efectuarea unor acţiuni de îndrumare şi control care vizeazã activitatea profesionalã a consilierilor juridici din unitãţile din aparatul central, instituţiile şi structurile aflate în subordinea ministerului şi unitãţile subordonate acestora, conform dispoziţiilor conducerii ministerului sau ale conducerii direcţiei generale."

    6. Anexele nr. 1 şi 2 se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezentul ordin.

    7. La anexa nr. 3 litera A punctul 5, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) ierarhice: se subordoneazã direct ministrului administraţiei şi internelor şi nemijlocit secretarului de stat (pentru relaţia cu Parlamentul şi Guvernul) şi are în subordine directã întregul personal al direcţiei generale;"

    8. Dupã anexa nr. 3 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 3a, având cuprinsul prevãzut în anexa nr. 3, care face parte integrantã din prezentul ordin.

    9. La anexa nr. 4 litera A punctul 5, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) ierarhice: este subordonat nemijlocit directorului general; coordoneazã în mod nemijlocit activitatea Serviciului reglementãri pentru ordine publicã şi securitate naţionalã, Serviciului relaţia cu Guvernul, evidenţã şi secretariat, Biroului drept european, internaţional, umanitar şi drepturile omului, Biroului relaţia cu Parlamentul şi a Structurii de securitate/Componenta de securitate pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor; îi are în subordine nemijlocitã pe şefii structurilor pe care le coordoneazã;"

    10. La anexa nr. 4 litera A, punctul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "6. Definirea sumarã a atribuţiilor postului:
    - asigurã fundamentarea, elaborarea şi aplicarea politicilor şi procedurilor în domeniile specifice structurilor pe care le coordoneazã nemijlocit; organizeazã, coordoneazã şi conduce întreaga activitate care se desfãşoarã pe liniile de muncã pe care le coordoneazã; îndeplineşte atribuţiile specifice şefului structurii de securitate a direcţiei generale."

    11. La anexa nr. 4 litera D, dupã punctul 18 se introduce un nou punct, punctul 19, cu urmãtorul cuprins:
    "19. îndeplineşte atribuţiile şefului structurii de securitate a direcţiei generale, desfãşurând urmãtoarele activitãţi:
    a) coordoneazã şi controleazã activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate în cadrul direcţiei generale;
    b) coordoneazã şi controleazã activitatea structurii de securitate a direcţiei generale;
    c) monitorizeazã activitatea de aplicare a prevederilor legale din domeniul protecţiei informaţiilor clasificate, precum şi modalitatea de respectare a acestora în cadrul direcţiei generale;
    d) informeazã directorul general despre vulnerabilitãţile şi riscurile existente privind protecţia informaţiilor clasificate şi formuleazã propuneri de mãsuri pentru eliminarea acestora;
    e) asigurã relaţionarea cu Direcţia generalã de informaţii şi protecţie internã pe linia protecţiei informaţiilor clasificate."

    12. Anexa nr. 5 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 4, care face parte integrantã din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                            Ministrul administraţiei
                                 şi internelor,
                                    Ioan Rus

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                               Ministrul delegat
                             pentru administraţie,
                               Victor Paul Dobre

    Bucureşti, 6 iulie 2012.
    Nr. 164.


    ANEXA 1
    -------
(Anexa nr. 1 la regulament)
---------------------------

                                  ORGANIGRAMA
                          Direcţiei generale juridice


                                           ┌──────────────────┐
                                           │ Director general │
                                           └──────────────────┘
                 ┌─────────────────────────┐ ┌──────────────────────────────┐
                 │Director general adjunct │ │Director general adjunct │
                 └─────────────────────────┘ │(pentru administraţie publicã)│
                                                              └──────────────────────────────┘
 ┌──────────────────────────┐ ┌──────────────────────────┐ ┌─────────────────────┐
 │ Biroul 1 │ │ Serviciul 1 │ │ Serviciul 2 │
 │ Drept european, │ │Reglementãri pentru ordine│ │ Reglementãri pentru │
 │internaţional, umanitar şi│ │ publicã şi securitate │ │administraţia publicã│
 │ depturile omului │ │ naţionalã │ └─────────────────────┘
 └──────────────────────────┘ └──────────────────────────┘ ┌─────────────────────┐
 ┌──────────────────────────┐ ┌──────────────────────────┐ │ Serviciul 3 │
 │ Biroul 2 │ │ Serviciul 5 │ │ Contencios │
 │ Relaţii cu Parlamentul │ │ Relaţia cu Guvernul, │ └─────────────────────┘
 └──────────────────────────┘ │ evidenţã şi secretariat │ ┌─────────────────────┐
                               └──────────────────────────┘ │ Serviciul 4 │
             ┌──────────────────────────┐ │Contracte, coordonare│
             │ Structura de securitate/ │ │asistenţã juridicã şi│
             │Componenta de Securitate │ │ jurisdicţia │
             │în Tehnologia Informaţiei │ │ imputaţiilor │
             │ şi Comunicaţiilor │ └─────────────────────┘
             └──────────────────────────┘ ┌─────────────────────┐
                                                                  │ Petiţii, plângeri, │
                                                                  │ sesizãri │
                                                                  └─────────────────────┘



    ANEXA 2
    -------
(Anexa nr. 2 la regulament)
---------------------------

                              DIAGRAMA DE RELAŢII
                         a Direcţiei generale juridice


 ┌─────────────────────────┐ ┌──────────┐ ┌────────────────────┐
 │ ŞEF DEPARTAMENT RELAŢIA ├────┐ │ MINISTRU │ │ MINISTRU DELEGAT │ ┌─────────────────────────────┐
 │ CU PARLAMENTUL │ │ └──────┬───┘ │PENTRU ADMINISTRAŢIE├┐ ░│Structurile de profil ale │
 └─────────────────────────┘ │ . └────────────────────┘│ ░│Administraţiei Prezidenţiale,│
                                │ . │┌─────→░│Parlamentului şi Guvernului │
 ┌─────────────────────────┐ │ . ││ ░└─────────────────────────────┘
 │SECRETARI DE STAT; │░ │ ↓ ││ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
 │SECRETAR GENERAL │░ │ ┌───────────────────────┐ ││
 │ŞEF DEPARTAMENT SCHENGEN,│░ │ │ SECRETAR DE STAT │ ││ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
 │AFACERI EUROPENE ŞI │░ │ │ (pentru relaţia cu ├──────────────────┼┤ ░┌─────────────────────────────┐
 │RELAŢII INTERNAŢIONALE │░←┐ │ │Parlamentul şi Guvernul│ │├─────→░│Structurile de profil ale │
 └─────────────────────────┘░ | │ └──────────┬────────────┘ ││ ░│altor autoritãţi publice │
  ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ | │ . ││ ░│centrale de specialitate │
 ┌─────────────────────────┐ | │ . ││ └─────────────────────────────┘
 │CONSILIERI AI MINISTRULUI│░ | │ . ││ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
 └─────────────────────────┘░←┤ │ . ││ ░┌─────────────────────────────┐
  ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ | │ . │├─────→░│Autoritãţi ale administraţiei│
 ┌─────────────────────────┐ | │ ↓ ││ ░│ publice locale │
 │ Unitãţi ale aparatului │░ | │ ┌──────────────────────┐ ││ └─────────────────────────────┘
 │ central │░ | └─→│ DIRECŢIA GENERALĂ │ ││ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
 └─────────────────────────┘░ ├---→│ JURIDICĂ │←─────────────────┘│ ░┌─────────────────────────────┐
  ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░-┘ └─┬─────────────────┬──┘ └─────→░│ Instituţii şi organizaţii │
                                     . ↑ . ░│ nonguvernamentale │
                                     . | . └─────────────────────────────┘
                                     ↓ | ↓
           ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
           ░┌─────────────────────────────────┐ ░┌─────────────────────────────────┐
           ░│DIRECŢII/DIRECŢII GENERALE/ │ ░│STRUCTURILE DE ASISTENŢĂ JURIDICĂ│
           ░│INSPECTORATE GENERALE (SIMILARE),│ ░│ŞI CONSILIERII JURIDICI DIN │
           ░│STRUCTURI TERITORIALE │ ░│STRUCTURILE M.A.I. │
            └─────────────────────────────────┘ └─────────────────────────────────┘


    Legenda
    ....→ Relaţii de autoritate ierarhcã
    ────→ Relaţii de coordonare de specialitate
    ←---→ Relaţii de cooperare
    ←───→ Relaţii de colaborare


    ANEXA 3
    -------
(Anexa nr. 3a la regulament)
----------------------------

    MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
    DIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂ


                                 FIŞA POSTULUI
                  directorului general (personal contractual)

    A. Identificarea postului
    1. Denumirea structurii/biroului/compartimentului: Direcţia generalã juridicã
    2. Denumirea postului: director general (consilier juridic)
    3. Poziţia postului din statul de organizare: 1
    4. Funcţia: director general (consilier juridic)
    5. Gradul: II
    6. Nivelul de acces la informaţii clasificate: secret de stat de nivel strict secret
    7. Relaţii cu alte posturi
    7.1. Sfera relaţionalã internã:
    - relaţii ierarhice: se subordoneazã direct ministrului administraţiei şi internelor şi nemijlocit secretarului de stat (pentru relaţia cu Parlamentul şi Guvernul) şi are în subordine directã întregul personal al Direcţiei generale juridice, denumitã în continuare direcţia generalã;
    - relaţii funcţionale: conduce întreaga activitate a direcţiei generale; în aplicarea prevederilor legale şi ordinelor ministrului administraţiei şi internelor, directorul general emite dispoziţii pentru personalul din subordine şi poate formula solicitãri, îndrumãri sau precizãri pentru structurile de asistenţã juridicã şi pentru consilierii juridici din unitãţile aparatului central şi instituţiile sau unitãţile aflate în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister;
    - relaţii de control: controleazã activitatea structurilor direcţiei generale şi întregului personal al acesteia, precum şi a compartimentelor juridice din inspectoratele generale (similare), a structurilor juridice şi a consilierilor juridici din cadrul direcţiilor generale şi direcţiilor (similare) din aparatul central al ministerului, din unitãţile teritoriale şi din celelalte unitãţi din subordinea ministerului, cu sau fãrã personalitate juridicã;
    - relaţii de reprezentare: reprezintã direcţia generalã în raporturile cu conducerea ministerului, cu celelalte unitãţi ale ministerului şi cu celelalte autoritãţi sau instituţii publice din ţarã şi din strãinãtate; angajeazã, în condiţiile legii, direcţia generalã în raporturile cu persoanele juridice şi fizice, scop în care poate da împuterniciri de reprezentare personalului din subordine.
    7.2. Sfera relaţionalã externã:
    - relaţii cu autoritãţi şi instituţii publice: colaboreazã cu unitãţi similare din Ministerul Apãrãrii Naţionale, Ministerul Justiţiei, serviciile de stat specializate în domeniul apãrãrii şi siguranţei naţionale, celelalte autoritãţi şi instituţii publice, în scopul rezolvãrii atribuţiilor din domeniul de competenţã al direcţiei generale, potrivit prevederilor legale şi ordinelor ministrului administraţiei şi internelor;
    - relaţii cu organizaţii internaţionale: potrivit mandatului şi în conformitate cu prevederile legale şi ale ordinelor ministrului administraţiei şi internelor;
    - relaţii cu persoane juridice private: colaboreazã cu organisme sociale şi economice în scopul rezolvãrii atribuţiilor din domeniul de competenţã al direcţiei generale, potrivit prevederilor legale şi ordinelor ministrului administraţiei şi internelor şi mandatului acordat.
    B. Cerinţele postului
    1. Pregãtire:
    1.1. studii de specialitate: studii universitare de licenţã în domeniul juridic;
    1.2. cursuri/programe de perfecţionare/specializare: studii de masterat sau doctorat în specialitatea studiilor necesare ocupãrii funcţiei sau în domeniul management;
    1.3. limbi strãine şi nivelul de cunoaştere: cel puţin o limbã strãinã de circulaţie internaţionalã - citit, scris şi vorbit;
    1.4. cunoştinţe de operare/programare pe calculator şi nivelul de cunoaştere: nivel mediu sau certificat ECDL;
    1.5. alte cunoştinţe şi abilitãţi: în domeniile management/drept civil/drept comercial/drept procesual civil/drept administrativ/legislaţia muncii/teoria generalã a dreptului/drept parlamentar (instituţional şi procedural)/drept european/tehnici de negociere/informaticã/management instituţional;
    1.6. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: autorizaţie de acces la informaţii clasificate
    2. Experienţã:
    2.1. vechime în muncã: cel puţin 7 ani;
    2.2. vechime în specialitate: cel puţin 7 ani
    3. Aptitudini şi abilitãţi necesare: manageriale (organizatorice, decizionale, de prevedere, conducere, coordonare şi control); oportunitate şi operativitate în luarea deciziilor; capacitate de lucru sub presiunea timpului; spirit de observaţie; capacitate de lucru în echipã; putere de mobilizare; spirit de iniţiativã, sociabilitate, comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli de politeţe), trãsãturi pozitive de caracter, exigenţã, obiectivitate, spirit critic, organizare a activitãţilor, fermitate, consecvenţã în acţiune, motivaţie intrinsecã, devotament şi loialitate faţã de instituţie, disponibilitate la schimbare
    4. Starea sãnãtãţii: apt pentru funcţii de conducere
    5. Trãsãturi psihice şi de personalitate: inteligenţã, flexibilitate a gândirii, stabilitate comportamentalã, echilibru emoţional
    C. Condiţii specifice postului
    1. Locul de muncã: sediul ministerului - Direcţia generalã juridicã
    2. Programulde lucru: conform programului de lucru aprobat pentru personalul ministerului
    3. Deplasãri curente: în unitãţile ministerului, la Guvern, Parlament şi la alte autoritãţi publice centrale; sediile unitãţilor centrale şi teritoriale ale ministerului; în strãinãtate, pentru participarea la negocierea unor proiecte de convenţii, acorduri, înţelegeri internaţionale în domeniile de competenţã ale ministerului, schimb de experienţã etc.
    4. Încadrarea în condiţii de muncã: activitate de o dinamicã deosebitã, cu volum mare de operaţii mentale, de maximã complexitate, presupunând un nivel ridicat de atenţie, şi cu opţiuni diversificate, ale cãror efecte pot fi de importanţã majorã pentru securitatea naţionalã, pentru activitatea instituţiei sau pentru personalul acesteia;
    - schimbãri frecvente şi imprevizibile de program, implicând solicitãri neuropsihice mari, datorate şi nivelului maxim al calitãţii lucrãrilor şi inacceptabilitãţii erorilor în lucrãrile elaborate sau avizate;
    - necesitatea asigurãrii confidenţialitãţii unui mare numãr de lucrãri elaborate sau avizate;
    - ritm alert de lucru, obligativitatea prezenţei zilnice la unitate, program prelungit determinat de urgenţa lucrãrilor solicitate de conducerea ministerului, de Guvern, Parlament sau de reprezentanţi ai structurilor Uniunii Europene, inclusiv în zilele libere ori de sãrbãtori legale;
    - expunere la radiaţii electromagnetice, stres;
    - condiţii speciale de muncã
    5. Riscuri implicate de post:
    - afecţiuni ale coloanei vertebrale;
    - ulcer şi afecţiuni cardiovasculare din cauza nivelului ridicat de stres;
    - afecţiuni ale vederii din cauza solicitãrii intense (scris, citit, utilizare PC);
    - surmenaj, obosealã psihicã;
    - antrenarea, în cazul unor decizii sau avize nefundamentate, a rãspunderii juridice
    6. Compensãri: sporuri, indemnizaţie de conducere
    D. Descrierea activitãţilor şi responsabilitãţilor corespunzãtoare postului:
    1. organizeazã şi conduce întreaga activitate a direcţiei generale pentru îndeplinirea întocmai a tuturor atribuţiilor ce revin unitãţii, conform prevederilor legale, ordonanţelor de urgenţã şi ordonanţelor Guvernului, ordinelor şi instrucţiunilor ministrului administraţiei şi internelor;
    2. coordoneazã elaborarea strategiei, politicilor şi procedurilor privind acordarea asistenţei juridice în minister şi controleazã modul de implementare şi aplicare a acestora;
    3. iniţiazã mãsuri pentru actualizarea strategiei ministerului în domeniul managementului juridic, în funcţie de evoluţia structurilor organizatorice, atribuţiile acestora şi calitatea personalului;
    4. analizeazã şi avizeazã pentru legalitate proiectele de acte normative, proiectele de ordine, instrucţiuni şi alte acte normative cu caracter intern, întocmite de unitãţile aparatului central al ministerului, de instituţiile şi structurile din subordine, care se supun aprobãrii conducerii ministerului, precum şi proiectele întocmite de alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, în mãsura în care sunt aplicabile şi ministerului;
    5. semneazã notele de prezentare la conducerea ministerului a proiectelor de acte normative de nivel superior, iniţiate de structurile ministerului sau transmise spre avizare cãtre minister de alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale;
    6. participã, din dispoziţia conducerii ministerului, la susţinerea proiectelor de acte normative de nivel superior în cadrul comisiilor interinstituţionale, la Guvern, în cadrul comisiilor de specialitate ale Parlamentului sau la dezbaterea acestora în plenul Camerei Deputaţilor sau al Senatului;
    7. avizeazã pentru legalitate şi contrasemneazã actele cu caracter juridic emise de conducerea ministerului, precum şi, dupã caz, documentaţia întocmitã pe linie de achiziţii publice de bunuri, servicii şi concesiune de lucrãri;
    8. asigurã consultanţã juridicã, la cerere, conducerii ministerului;
    9. coordoneazã colectivele de specialişti care participã la elaborarea proiectelor actelor normative iniţiate de unitãţile aparatului central al ministerului şi de instituţiile şi structurile subordonate;
    10. participã la negocierea de convenţii, acorduri şi înţelegeri internaţionale încheiate de minister în domeniile de competenţã;
    11. dispune mãsuri pentru obţinerea titlurilor executorii în cauzele în care este citat ministerul, în vederea trimiterii cãtre unitãţi, instituţii şi structurile interesate ale ministerului pentru punerea acestora în executare, potrivit legii;
    12. iniţiazã şi dezvoltã prin direcţia de profil din aparatul central al ministerului relaţii de colaborare internaţionalã cu structuri similare din alte ţãri, pe bazã de reciprocitate, în cadrul acordurilor guvernamentale şi ministeriale;
    13. prezintã informãri, în şedinţele conducerii şi Colegiului ministerului, cu principalele concluzii rezultate din activitatea de asistenţã juridicã şi face propuneri pentru eficientizarea muncii în acest domeniu;
    14. coordoneazã elaborarea proiectelor de rãspunsuri la interpelãrile şi întrebãrile adresate de parlamentari ministrului administraţiei şi internelor;
    15. coordoneazã activitatea structurilor din domeniul drepturilor omului şi dreptului internaţional umanitar constituite la nivelul ministerului şi al structurilor subordonate;
    16. coordoneazã activitatea de întocmire a proiectului planului anual cu propuneri de proiecte de acte normative ce se vor elabora de cãtre minister şi îl prezintã conducerii ministerului spre aprobare;
    17. coordoneazã, cu sprijinul direcţiei generale de resort, activitatea de pregãtire continuã a consilierilor juridici din cadrul direcţiei generale şi din aparatul central, precum şi a şefilor compartimentelor juridice din inspectoratele generale sau similare;
    18. convoacã, ori de câte ori este nevoie, şefii structurilor juridice din unitãţile centrale şi teritoriale, în vederea stabilirii unor strategii, acţiuni şi sarcini comune, precum şi pentru analiza activitãţii desfãşurate şi executarea unor ordine ale conducerii ministerului pe linie de asistenţã juridicã;
    19. asigurã desfãşurarea cu caracter permanent de cãtre componentele din structurã a activitãţilor de control, sprijin şi îndrumare în unitãţile centrale şi teritoriale în legãturã cu acordarea asistenţei juridice în minister;
    20. participã la analizele ce au loc cu ocazia unor evaluãri, bilanţuri, controale şi inspecţii efectuate de direcţia generalã sau în comun cu alte unitãţi ale aparatului central;
    21. dispune mãsuri pentru aplicarea în practicã a planului de alarmare şi evacuare, precum şi pentru actualizarea documentelor specifice de lucru;
    22. desfãşoarã nemijlocit activitãţi de pregãtire cu efectivele din subordine şi de verificare a modului în care cunoştinţele transmise sunt însuşite şi aplicate în activitate;
    23. dispune mãsuri, potrivit competenţelor, pentru încadrarea posturilor din statul de organizare al direcţiei generale cu personal corespunzãtor cerinţelor acestora, calificat, bine motivat, loial, cu conduitã adecvatã, apt sã dezvolte iniţiative şi sã aplice soluţii eficiente în rezolvarea problemelor de muncã;
    24. semneazã corespondenţa direcţiei generale cu unitãţile ministerului, cu alte autoritãţi sau instituţii publice, persoane juridice ori fizice, potrivit competenţelor;
    25. organizeazã şi desfãşoarã audienţele, asigurã rezolvarea petiţiilor cetãţenilor, potrivit competenţelor;
    26. analizeazã, ori de câte ori este nevoie, cu şefii structurilor din subordine stadiul rezolvãrii problemelor de muncã şi stabileşte mãsuri de eficientizare a întregii activitãţi;
    27. rãspunde de aplicarea mãsurilor de protecţie a informaţiilor clasificate în conformitate cu prevederile art. 86 din Standardele naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, aprobate prin > Hotãrârea Guvernului nr. 585/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    28. asigurã aplicarea mãsurilor de protecţie a datelor cu caracter personal în cadrul direcţiei generale;
    29. aprobã aprecierile de serviciu anuale ale personalului din structurile pe care le coordoneazã şi întocmeşte fişele posturilor directorilor generali adjuncţi şi şefilor structurilor pe care le coordoneazã.

    Ministrul administraţiei şi internelor ............................
    Numele şi prenumele .................................................
    Semnãtura ...........................
    Data .....................................

    Secretar de stat (pentru relaţia cu Parlamentul şi Guvernul) .........
    Numele şi prenumele .................................................
    Semnãtura ...........................
    Data .....................................

    Titularul postului:
    Numele şi prenumele ..............................
    Semnãtura ...............................................
    Data ........................................................

    ANEXA 4
    -------
(Anexa nr. 5 la regulament)
---------------------------

 ┌─────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
 │ MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR │ APROB │
 ├─────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
 │ DIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂ │ Ministrul delegat pentru │
 │ │ administraţie │
 └─────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘


                                 FIŞA POSTULUI
                                Nr. ...........

    I. Informaţii generale privind postul
    1. Denumirea postului: director general adjunct
    2. Nivelul postului: funcţie publicã de conducere
    3. Scopul principal al postului:
    - asigurã fundamentarea, elaborarea şi aplicarea politicilor şi procedurilor în domeniul managementului activitãţii de asistenţã juridicã în Ministerul Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister
    - asigurã consultanţã juridicã, avizeazã pentru legalitate şi contrasemneazã actele cu caracter juridic emise de conducerea ministerului
    - asigurã reprezentarea ministerului în faţa instanţelor de judecatã şi a altor autoritãţi jurisdicţionale

    Condiţii specifice pentru ocuparea postului
    1. Studii de specialitate: studii universitare de licenţã în domeniul juridic
    2. Perfecţionãri (specializãri):
    - studii de masterat sau studii postuniversitare în unul dintre domeniile: juridic, administraţie publicã, economic, psihologie, sociologie sau management;
    - cursuri de perfecţionare în cel puţin unul dintre domeniile: juridic, politici publice, management
    3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator: nivel mediu sau certificat ECDL
    4. Limbi strãine: o limbã strãinã de circulaţie internaţionalã la nivel mediu
    5. Abilitãţi, calitãţi şi aptitudini necesare: conform criteriilor de evaluare a performanţelor profesionale ale funcţionarilor publici de conducere, precum şi urmãtoarele aptitudini, atitudini şi abilitãţi: lucru sub presiunea timpului, spirit de observaţie, lucru în echipã, bun negociator, diplomaţie, spontaneitate, operativitate în luarea deciziilor, mijlocitor al informãrii şi pregãtirii profesionale, sociabilitate, obiectivitate, spirit critic, consecvenţã, motivaţie intrinsecã.
    6. Cerinţe specifice: necesitã certificat/autorizaţie de acces la informaţii clasificate, nivel strict secret; activitatea se desfãşoarã în condiţii de expunere la radiaţii electromagnetice.
    7. Competenţa managerialã (cunoştinţe de management, calitãţi şi aptitudini manageriale): necesitã cunoştinţe şi experienţã în domeniul managerial, necesitã aptitudini manageriale (organizatorice, decizionale, de planificare, conducere, coordonare şi control)

    Atribuţiile postului:
    1. organizeazã, îndrumã şi controleazã activitatea structurilor pe care le coordoneazã în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce le revin;
    2. coordoneazã activitatea de reprezentare şi apãrare a intereselor ministerului în faţa instanţelor de judecatã şi a autoritãţilor jurisdicţionale;
    3. coordoneazã activitãţile specifice desfãşurate în vederea acordãrii asistenţei juridice pentru rezolvarea unor sarcini de serviciu de cãtre unitãţi, instituţii sau structuri care nu dispun de asistenţã juridicã proprie;
    4. coordoneazã activitãţile de îndrumare, sprijin şi control desfãşurate la unitãţile, instituţiile şi structurile ministerului, în scopul verificãrii îndeplinirii atribuţiilor specifice activitãţii de asistenţã juridicã;
    5. îndrumã personalul specializat al Direcţiei generale juridice, denumitã în continuare direcţia generalã, care participã în comisiile de evaluare/negociere constituite potrivit legii;
    6. rezoluţioneazã şi repartizeazã pentru soluţionare, în termenul legal, corespondenţa şi celelalte lucrãri structurilor pe care le coordoneazã, în baza delegãrii de competenţã;
    7. semneazã/aprobã lucrãrile elaborate de cãtre structurile pe care le coordoneazã, în baza delegãrii de competenţã;
    8. reprezintã ministerul, conform împuternicirilor primite;
    9. prezintã periodic directorului general stadiul îndeplinirii obiectivelor activitãţii structurilor pe care le coordoneazã şi face propuneri pentru îmbunãtãţirea calitãţii şi creşterea eficienţei muncii;
    10. aprobã aprecierile de serviciu anuale ale personalului din structurile pe care le coordoneazã şi întocmeşte fişele de evaluare anualã a activitãţii profesionale desfãşurate de şefii acestor structuri;
    11. analizeazã necesitatea şi asigurã mãsurile necesare participãrii personalului din cadrul structurilor pe care le coordoneazã la activitatea de perfecţionare a pregãtirii profesionale;
    12. asigurã prin activitãţi specifice, împreunã cu şefii structurilor pe care le coordoneazã, condiţiile necesare integrãrii socioprofesionale a personalului nou-încadrat în unitate;
    13. avizeazã încadrarea sau modificarea raporturilor de serviciu ale personalului din structurile pe care le coordoneazã, potrivit legii;
    14. îndeplineşte orice alte atribuţii dispuse de cãtre directorul general, potrivit competenţelor legale ale direcţiei generale;
    15. îndeplineşte atribuţiile directorului general în perioada desemnãrii la conducerea direcţiei generale

    Identificarea funcţiei publice corespunzãtoare postului
    1. Denumire: director general adjunct
    2. Clasa I
    3. Gradul profesional/grad de salarizare II
    4. Vechimea (în specialitate necesarã): conform prevederilor legale în vigoare
    II. Sfera relaţionalã a titularului postului
    1. Sfera relaţionalã internã:
    a) relaţii ierarhice: se subordoneazã nemijlocit directorului general; coordoneazã în mod nemijlocit activitatea Serviciului reglementãri pentru administraţia publicã, Serviciului contencios, Serviciului contracte, coordonare asistenţã juridicã şi jurisdicţia imputaţiilor şi a Compartimentului petiţii, plângeri, sesizãri; îi are în subordine nemijlocitã pe şefii structurilor pe care le coordoneazã;
    b) relaţii funcţionale: conduce întreaga activitate a structurilor pe care le coordoneazã;
    c) relaţii de control: controleazã activitatea structurilor cãrora le coordoneazã nemijlocit activitatea;
    d) relaţii de colaborare: colaboreazã cu şefii structurilor din cadrul ministerului şi cu celelalte autoritãţi sau instituţii publice, în scopul îndeplinirii atribuţiilor din domeniul de competenţã al direcţiei generale, potrivit legii;
    e) relaţii de reprezentare: reprezintã direcţia generalã în raporturile cu conducerea ministerului sau cu structurile acestuia, cu celelalte autoritãţi ori instituţii publice din ţarã sau din strãinãtate, pe baza delegaţiei de reprezentare.
    2. Sfera relaţionalã externã:
    a) cu autoritãţi şi instituţii publice: conform atribuţiilor încredinţate;
    b) cu organizaţii internaţionale: potrivit mandatului şi în conformitate cu prevederile legale şi ale ordinelor ministrului administraţiei şi internelor;
    c) cu persoane juridice private: în limita mandatului acordat, pentru îndeplinirea obiectivelor care decurg din obiectul de activitate al ministerului pentru domeniile aflate în competenţã.
    3. Limite de competenţã: conform atribuţiilor încredinţate
    Întocmit de*1):
-----
    *1) Se întocmeşte de conducãtorul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea titularul postului.

    1. Numele şi prenumele ...............................................................................
    2. Funcţia publicã de conducere ......................................................................
    3. Semnãtura .........................................................................................
    4. Data întocmirii ...................................................................................

    Luat la cunoştinţã de cãtre ocupantul postului
    1. Numele şi prenumele ...............................................................................
    2. Semnãtura .........................................................................................
    3. Data ..............................................................................................

    Contrasemneazã*2):
-----
    *2) Are calitatea de contrasemnatar persoana prevãzutã la art. 118 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    1. Numele şi prenumele ...............................................................................
    2. Funcţia ...........................................................................................
    3. Semnãtura .........................................................................................
    4. Data ..............................................................................................

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016