Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 164 din 1 martie 2007  pentru aprobarea Regulamentului de acordare a brevetului de pompier specialist personalului serviciilor de urgenta profesioniste caruia i-au incetat raporturile de serviciu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 164 din 1 martie 2007 pentru aprobarea Regulamentului de acordare a brevetului de pompier specialist personalului serviciilor de urgenta profesioniste caruia i-au incetat raporturile de serviciu

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 167 din 9 martie 2007

Având în vedere prevederile <>art. 54 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 307/2006 privind apãrarea împotriva incendiilor,
în temeiul <>art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 604/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de acordare a brevetului de pompier specialist personalului serviciilor de urgenţã profesioniste cãruia i-au încetat raporturile de serviciu, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã rãspunde de aplicarea întocmai a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin intrã în vigoare în termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Bucureşti, 1 martie 2007.
Nr. 164.


ANEXĂ

REGULAMENT
de acordare a brevetului de pompier specialist
personalului serviciilor de urgenţã profesioniste
cãruia i-au încetat raporturile de serviciu

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Personalul serviciilor de urgenţã profesioniste care a îndeplinit o perioadã de minimum 10 ani atribuţii privind apãrarea împotriva incendiilor şi cãruia i-au încetat raporturile de serviciu, la cerere sau din motive care nu îi sunt imputabile acestuia, poate primi brevetul de pompier specialist.
ART. 2
Brevetul de pompier specialist se elibereazã, la cererea solicitanţilor, de cãtre Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã, pe baza verificãrii îndeplinirii condiţiilor prevãzute de lege şi a interviului susţinut în faţa comisiei de evaluare constituite în acest sens.

CAP. II
Modul de eliberare a brevetului de pompier specialist

ART. 3
(1) Solicitantul depune la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã - Direcţia management resurse umane un dosar cuprinzând urmãtoarele documente:
a) cerere scrisã adresatã inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul regulament, în care se specificã pentru ce drept (drepturi) se solicitã eliberarea brevetului de pompier specialist;
b) memoriu de activitate, avizat de cãtre comandantul unitãţii unde şi-a desfãşurat activitatea.
(2) Dosarul întocmit conform alin. (1) se examineazã şi se înregistreazã de cãtre secretarul comisiei de evaluare, comunicându-i-se solicitantului, în termen de 5 zile, eventualele neconformitãţi.
ART. 4
Comisia de evaluare prevãzutã la art. 2 se nominalizeazã anual, prin ordin de zi al inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, şi are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte: şeful Direcţiei pompieri;
b) membri:
- şeful Serviciului securitate la incendiu, avizare şi autorizare din cadrul Direcţiei pompieri;
- şeful Serviciului prevenirea incendiilor din cadrul Direcţiei pompieri;
- şeful Serviciului strategii şi tactici specifice din cadrul Centrului Operaţional Naţional;
c) secretar: şeful Serviciului gestiune personal sau un ofiţer din cadrul Direcţiei management resurse umane.
ART. 5
Comisia de evaluare se întruneşte în şedinţã, trimestrial, la o datã stabilitã de cãtre preşedintele acesteia, la propunerea secretarului, care se comunicã în scris solicitanţilor, cu cel puţin 15 zile înainte.
ART. 6
Tematica şi bibliografia pentru susţinerea interviului se elaboreazã anual, de cãtre secretarul comisiei, cu consultarea compartimentelor de specialitate din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, pe categorii de personal şi drepturi conferite, se aprobã de cãtre preşedintele comisiei şi se transmit inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã judeţene/al municipiului Bucureşti, unitãţilor şi instituţiilor subordonate Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, pentru a fi consultate de cãtre persoanele interesate.
ART. 7
Comisia de evaluare elaboreazã ghiduri de interviu, distinct pentru fiecare drept conferit, în care membrii comisiei noteazã întrebãrile adresate solicitantului.
ART. 8
(1) Rezultatul interviului se consemneazã într-un tabel, conform modelului prezentat în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul regulament, ce stã la baza eliberãrii brevetului de pompier specialist.
(2) Hotãrârea comisiei constã în admiterea sau respingerea motivatã a cererii de eliberare a brevetului de pompier specialist, consemnatã în procesul-verbal de şedinţã.
(3) Decizia de admitere sau respingere a cererii de eliberare a brevetului de pompier specialist se ia cu majoritate de voturi, fiecare membru al comisiei înscriind în tabel calificativul acordat ("Admis" sau "Respins") şi drepturile conferite celor admişi.
ART. 9
Pentru soluţionarea contestaţiilor se nominalizeazã anual o comisie de soluţionare a contestaţiilor, prin ordin de zi al inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, care are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte: adjunctul inspectorului general;
b) membri:
- şeful Serviciului control;
- şeful Serviciului juridic şi contencios;
- şeful Serviciului informare publicã, statisticã şi analizã riscuri;
c) secretar: şeful Serviciului gestiune personal sau un ofiţer din cadrul Direcţiei management resurse umane.
ART. 10
(1) În cazul respingerii motivate a cererii de acordare a brevetului de pompier specialist, în urma interviului de evaluare, solicitantul se poate adresa comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 3 zile lucrãtoare de la data susţinerii interviului.
(2) Soluţionarea contestaţiei de cãtre membrii comisiei se consemneazã într-o notã-raport care, împreunã cu ghidul de interviu şi tabelul cu rezultatul evaluãrii, se prezintã preşedintelui comisiei de soluţionare a contestaţiilor, a cãrui hotãrâre se comunicã solicitantului în termen de 15 zile de la data depunerii contestaţiei.
ART. 11
Solicitanţii respinşi la interviu se pot adresa inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã cu o nouã cerere scrisã, dar nu mai devreme de un an de la data comunicãrii soluţionãrii contestaţiei.
ART. 12
(1) Brevetul de pompier specialist se elibereazã prin Direcţia management resurse umane din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã.
(2) Evidenţa brevetelor eliberate se ţine într-un registru special, întocmit de cãtre secretarul comisiei de evaluare.
(3) Modelul brevetului de pompier specialist este prezentat în anexa nr. 3, care face parte integrantã din prezentul regulament.

CAP. III
Categoriile de personal şi drepturile conferite titularilor de brevet

ART. 13
Brevetul de pompier specialist se acordã diferenţiat, pe categorii de personal.
ART. 14
(1) Categoriile de personal pentru care se acordã brevetul de pompier specialist şi drepturile conferite sunt:
a) ofiţerii care au ocupat posturi de conducere în comenzile de unitãţi şi de conducere şi execuţie în inspecţiile de prevenire, cãrora brevetul de pompier specialist le conferã urmãtoarele drepturi:
1. pot elabora scenarii de securitate la incendiu pentru categoriile de construcţii, instalaţii şi amenajãri care, potrivit legii, nu necesitã avize şi autorizaţii de securitate la incendiu;
2. pot participa, în condiţiile legii, ca formatori în domeniul apãrãrii împotriva incendiilor la programele de formare profesionalã organizate de cãtre furnizorii de formare profesionalã autorizaţi;
3. pot ocupa, în condiţiile legii, funcţia de şef serviciu voluntar/privat pentru situaţii de urgenţã;
4. pot desfãşura activitãţi de asistenţã tehnicã de specialitate în domeniul apãrãrii împotriva incendiilor;
b) ofiţerii care au ocupat posturi de execuţie în centrele operaţionale şi în subunitãţile de intervenţie, cãrora brevetul de pompier specialist le conferã urmãtoarele drepturi:
1. pot elabora planuri de intervenţie;
2. pot participa, în condiţiile legii, ca formatori în domeniul apãrãrii împotriva incendiilor la programele de formare profesionalã organizate de cãtre furnizorii de formare profesionalã autorizaţi;
3. pot ocupa, în condiţiile legii, funcţia de şef serviciu voluntar/privat pentru situaţii de urgenţã;
c) ofiţerii care au ocupat posturi de execuţie în compartimentele de logisticã, cãrora brevetul de pompier specialist le conferã urmãtoarele drepturi:
1. pot participa, în condiţiile legii, ca formatori în domeniul apãrãrii împotriva incendiilor la programele de formare profesionalã organizate de cãtre furnizorii de formare profesionalã autorizaţi;
2. pot desfãşura activitãţi de asistenţã tehnicã de specialitate în domeniul apãrãrii împotriva incendiilor;
d) subofiţerii care au ocupat posturi în inspecţiile de prevenire, cãrora brevetul de pompier specialist le conferã urmãtoarele drepturi:
1. pot participa, în condiţiile legii, ca formatori în domeniul apãrãrii împotriva incendiilor la programele de formare profesionalã organizate de cãtre furnizorii de formare profesionalã autorizaţi;
2. pot desfãşura activitãţi de asistenţã tehnicã de specialitate în domeniul apãrãrii împotriva incendiilor;
e) subofiţerii care au ocupat posturi în centrele operaţionale şi subunitãţile de intervenţie, cãrora brevetul de pompier specialist le conferã urmãtoarele drepturi:
1. pot elabora planuri de intervenţie;
2. pot ocupa, în condiţiile legii, funcţia de şef serviciu voluntar/privat pentru situaţii de urgenţã;
f) personalul contractual şi funcţionarii publici cu studii superioare care au ocupat posturi în inspecţiile de prevenire, cãrora brevetul de pompier specialist le conferã urmãtoarele drepturi:
1. pot elabora scenarii de securitate la incendiu pentru categoriile de construcţii, instalaţii şi amenajãri care, potrivit legii, nu necesitã avize şi autorizaţii de securitate la incendiu;
2. pot participa, în condiţiile legii, ca formatori în domeniul apãrãrii împotriva incendiilor la programele de formare profesionalã organizate de cãtre furnizorii de formare profesionalã autorizaţi;
3. pot desfãşura activitãţi de asistenţã tehnicã de specialitate în domeniul apãrãrii împotriva incendiilor.
(2) Drepturile conferite sunt menţionate pe brevet, prin înscriere de cãtre secretarul comisiei de evaluare, odatã cu tipãrirea acestuia, în funcţie de concluziile comunicate de comisia de evaluare.
ART. 15
Deţinãtorii brevetului de pompier specialist prevãzuţi la art. 14 lit. a) şi f) pot dobândi, în condiţiile legii, calitatea de verificator de proiecte şi expert tehnic privind securitatea la incendiu în construcţii.
ART. 16
Personalul care şi-a desfãşurat activitatea în structurile similare din Corpul Pompierilor Militari poate solicita acordarea brevetului de pompier specialist, dacã îndeplineşte condiţiile stabilite prin prezentul regulament.


ANEXA 1
la regulament

CERERE

Subsemnatul/Subsemnata .........................., nãscut/nãscutã la data de ........................ în localitatea .........................., judeţul/sectorul ....................., fiul/fiica lui .............................. şi al/a .........................., CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, în conformitate cu prevederile <>art. 54 alin. (1) din Legea nr. 307/2006 privind apãrarea împotriva incendiilor, vã rog sã-mi aprobaţi înscrierea la interviul pentru obţinerea brevetului de pompier specialist pentru dreptul (drepturile) ................................................................ .
Anexez dosarul cuprinzând documentele prevãzute de legislaţia în vigoare.

Data Semnãtura
................. ..........................


ANEXA 2
la regulament

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

TABEL
cu rezultatul evaluãrii pentru acordarea
dreptului de ...........................................


┌────┬─────────────────────┬──────────────────────────────────────┬───────────┐
│ │ │ Calificativul acordat │ │
│Nr. │ Numele şi prenumele ├────────────┬────────────┬────────────┤ Hotãrârea │
│crt.│ solicitantului │ Membru │ Membru │ Membru │ comisiei │
│ │ │ comisie │ comisie │ comisie │ │
├────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ 3.│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ 4.│ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ 5.│ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────────┴────────────┴────────────┴────────────┴───────────┘

Preşedintele comisiei,
(funcţia, gradul, numele şi prenumele)
......................................

Membrii comisiei,
(funcţia, gradul, numele şi prenumele)
1. ..................................
2. ..................................
3. ..................................


Secretarul comisiei,
(funcţia, gradul, numele şi prenumele)
.....................................

Data .............................




ANEXA 3
la regulament



┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
││ ││
││ MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR ││
││ INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ ││
││ ││
││ ││
││ ( STEMA ROMÂNIEI ) ││
││ ││
││ ││
││ ││
││ Brevet ││
││ ││
││ de ││
││ ││
││ POMPIER SPECIALIST ││
││ ││
││ ││
││ ││
││ Se acordã dl. (d-nei) _____________________________________, ││
││ nãscut (nãscutã) la data de _________________ în municipiul/oraşul/ ││
││ comuna ___________________, judeţul/sectorul ______________________, ││
││ CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| în temeiul art. 54, alin. (1) şi (2) ││
││ din <>Legea nr. 307 din 12.07.2006 privind apãrarea împotriva incendiilor. ││
││ Prezentul brevet conferã titularului, potrivit prevederilor legale, ││
││ urmãtoarele drepturi înscrise pe verso. ││
││ ││
││ ││
││ ││
││ INSPECTOR GENERAL, ││
││ ││
││ ││
││ ││
││ Nr._______ din ________ ││
│└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘│
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


┌─────┬────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ DREPTURI CONFERITE │
│crt. │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1 │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2 │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3 │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4 │ │
├─────┼────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5 │ │
└─────┴────────────────────────────────────────────────────┘



---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016