Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 162 din 22 februarie 2010  pentru modificarea   Ordinului ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 131/2010 privind aprobarea modelului Contractului de finantare pentru Programul operational sectorial Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 162 din 22 februarie 2010 pentru modificarea Ordinului ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 131/2010 privind aprobarea modelului Contractului de finantare pentru Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" aplicabil pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 88 "Burse doctorale" si cererea de propuneri de proiecte nr. 89 "Programe postdoctorale"

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 199 din 30 martie 2010
ORDIN nr. 162 din 22 februarie 2010
pentru modificarea <>Ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 131/2010 privind aprobarea modelului Contractului de finanţare pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" aplicabil pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 88 "Burse doctorale" şi cererea de propuneri de proiecte nr. 89 "Programe postdoctorale"
EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 199 din 30 martie 2010


Având în vedere:
- Decizia CE 5.811 din 22 noiembrie 2007 de adoptare a programului operaţional de ajutor comunitar din partea Fondului Social European în conformitate cu obiectivul "Convergenţã" în România;
- <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale;
- <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 522/2003 pentru aprobarea <>Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 911/2007 pentru aprobarea <>Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţãrii şi cofinanţãrii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 249/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 3 /<>185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";
- <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiarã a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 362/2009 ;
- <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 pentru aprobarea <>Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgentã a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiarã a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã;
- <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 31/2010 privind aprobarea <>Manualului de identitate vizualã pentru instrumentele structurale 2007-2013 în România;
în baza <>art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 131/2010 privind aprobarea modelului Contractului de finanţare pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" aplicabil pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 88 "Burse doctorale" şi cererea de propuneri de proiecte nr. 89 "Programe postdoctorale", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 137 şi 137 bis din 2 martie 2010, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Anexa se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
2. Anexa nr. 7 la modelul Contractului de finanţare pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" aplicabil pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 88 "Burse doctorale" şi cererea de propuneri de proiecte nr. 89 "Programe postdoctorale" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
3. Anexa nr. 8 la modelul Contractului de finanţare pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013" aplicabil pentru cererea de propuneri de proiecte nr. 88 "Burse doctorale" şi cererea de propuneri de proiecte nr. 89 "Programe postdoctorale" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3 la prezentul ordin.
ART. II
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. III
Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin Direcţia generalã Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane", va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. IV
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Bucureşti, 22 februarie 2010.
Nr. 162.


ANEXA 1
-------
(Anexã la <>Ordinul nr. 131/2010 )
-------------------------------

[STEMÃ] [STEMÃ] [SIGLÃ] [SIGLÃ]

--------------
NOTÃ(CTCE)
Imaginea stemelor şi siglelor se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 199 din 30 martie 2010, la pagina 20 (a se vedea imaginea asociatã).

Investeşte în oameni!
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Axa prioritarã nr. .............
Domeniul major de intervenţie ...............

CONTRACT DE FINANŢARE

Numãrul de identificare al contractului:
POSDRU/.../..../...../......
Titlul proiectului: "............."
Nr. de înregistrare AMPOSDRU:
Cererea de finanţare nr. ........ din data de ....... a fost aprobatã în data de ....... pentru o finanţare nerambursabilã în valoare de ....... lei.
Preambul
Baza legalã pentru acordarea finanţãrii:
● Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, aprobat prin Decizia CE 5.811/22.11.2007, denumit în continuare POSDRU;
● Regulamentul CE nr. 1.083/2006 pentru stabilirea prevederilor generale pentru Fondul European pentru Dezvoltarea Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
● Regulamentul CE nr. 1.081/2006 privind Fondul Social European (FSE), cu modificãrile ulterioare;
● Regulamentul CE nr. 1.828/2006 pentru stabilirea regulilor de implementare a Regulamentului CE nr. 1.083/2006 pentru stabilirea prevederilor generale pentru Fondul European pentru Dezvoltarea Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi a Regulamentului CE nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, cu modificãrile ulterioare;
● Regulamentul CE nr. 1.605/2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunitãţilor Europene, cu modificãrile ulterioare;
● Regulamentul CE nr. 2.342/2002 privind stabilirea normelor de aplicare a Regulamentului financiar CE nr. 1.605/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
● <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiarã a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, cu modificãrile ulterioare;
● <>Hotãrârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale;
● <>Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
● <>Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse nr. 600/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de funcţii privind implementarea Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013", cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
● <>Ordinul comun MMFES/MEF nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";
● <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgentã a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiarã a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
● <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 31/2010 privind aprobarea Manualului de identitate vizualã pentru instrumentele structurale 2007-2013 în România;
● celelalte reglementãri comunitare şi naţionale aplicabile.

Sursele de finanţare nerambursabilã


┌────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│ Contribuţia publicã naţionalã la finanţarea acordatã │ ......... Lei │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ Contribuţia comunitarã la finanţarea acordatã - FSE │ ......... Lei │
└────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘



CONDIŢII GENERALE ŞI SPECIALE

Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale (MMFPS), Direcţia generalã Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" denumitã în continuare AMPOSDRU, cu sediul în Calea Plevnei nr. 46-48, sectorul 1, Bucureşti, România, cod poştal: 010222, telefon: (+40) 0213150209, fax: (+40) 0213150206, poşta electronicã: posdru@fseromania.ro, cod fiscal 4266669, prin reprezentant legal ......, pe de o parte,
şi
..............., cu sediul în str. ........., localitatea ......., judeţul ....., cod poştal ........, telefon ............., fax ......., poştã electronicã .........., cod fiscal ................, în calitate de Beneficiar, prin reprezentant legal ........., pe de altã parte,
au convenit urmãtoarele:

Articolul 1 - Obiectul contractului
(1) Obiectul acestui contract îl reprezintã acordarea finanţãrii nerambursabile de cãtre AMPOSDRU pentru implementarea Proiectului intitulat "..............", aşa cum este descris în anexa nr. 1 - Cererea de finanţare, denumit în continuare Proiect.
(2) Beneficiarului i se va acorda finanţarea nerambursabilã în termenii şi în condiţiile stabilite în prezentul contract şi în anexele acestuia pe care Beneficiarul declarã cã le cunoaşte şi le acceptã.
(3) Cererea de finanţare depusã de Beneficiar, aprobatã ca urmare a procesului de evaluare şi selecţie, devine anexa 1 la prezentul contract.
(4) Beneficiarul acceptã finanţarea nerambursabilã şi se angajeazã sã implementeze proiectul pe propria rãspundere, în conformitate cu prevederile cuprinse în prezentul contract şi cu legislaţia comunitarã şi naţionalã.
Articolul 2 - Durata contractului
(1) Prezentul contract de finanţare intrã în vigoare la data semnãrii de cãtre reprezentantul legal al AMPOSDRU, dupã ce contractul a fost semnat, în prealabil, de cãtre reprezentantul legal al Beneficiarului.
(2) Data de începere a implementãrii Proiectului va fi prima zi lucrãtoare a lunii urmãtoare datei intrãrii în vigoare a contractului. În situaţii bine justificate ca urmare a solicitãrii Beneficiarului, AMPOSDRU poate decide prelungirea acestui termen sau începerea implementãrii proiectului la data semnãrii contractului de cãtre pãrţi.
(3) Perioada maximã de implementare a Proiectului este 36 de luni.
(4) Dupã expirarea perioadei de implementare se menţine obligaţia Beneficiarului, în conformitate cu art. 90 din Regulamentul CE nr. 1.083/2006 pentru stabilirea prevederilor generale privind Fondul European pentru Dezvoltarea Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune, de a pãstra pânã la data de 31.12.2021 şi de a pune la dispoziţia AMPOSDRU, OIMECTS, Autoritãţii de Certificare şi Platã, Autoritãţii de Audit, Comisiei Europene, Oficiului European de Luptã Anti-Fraudã, Curţii Europene de Conturi, precum şi oricãrui alt organism abilitat sã efectueze verificãri asupra modului de utilizare a finanţãrii nerambursabile toate documentele corespunzãtoare utilizãrii finanţãrii, cu posibilitatea prelungirii acestui termen pânã la închiderea oficialã a Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013".
Articolul 3 - Finanţarea Proiectului
(1) Valoarea totalã eligibilã a proiectului este estimatã la .............. lei, aşa dupã cum rezultã din tabelul de mai jos, în care sunt evidenţiate elementele care compun valoarea totalã a Proiectului:



┌───────────┬───────────────┬──────────────┬──────────────────┬───────────┬─────────────┐
│Valoarea │Valoarea totalã│ Valoarea │Valoarea eligibilã│Contribuţia│ Valoarea │
│ totalã a │ eligibilã │eligibilã a │ a finanţãrii │eligibilã a│neeligibilã │
│Proiectului│a Proiectului, │ finanţãrii │ nerambursabile │ Benefi- │a Proiectului│
│ │ din care: │nerambursabile│ acordate din │ ciarului │ │
│ │ │ acordate │ bugetul naţional │ │ │
│ │ │ din FSE │ │ │ │
├───────────┼───────────────┼───────┬──────┼──────────┬───────┼──────┬────┼─────────────┤
│ (lei) │ (lei) │(lei) │ (%) │ (lei) │ (%) │(lei) │ (%)│ (lei) │
├───────────┼───────────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┼──────┼────┼─────────────┤
│ 1 = 2+9 │ 2=3+5+7 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├───────────┼───────────────┼───────┼──────┼──────────┼───────┼──────┼────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────┴───────────────┴───────┴──────┴──────────┴───────┴──────┴────┴─────────────┘



(2) AMPOSDRU acordã o finanţare nerambursabilã în sumã maximã de ........ lei, echivalentã cu ..... % din valoarea totalã eligibilã a Proiectului, prevãzutã la art. 3 alin. (1).
(3) AMPOSDRU va restitui sumele reprezentând contravaloarea TVA plãtite de Beneficiar/partener din categoriile de beneficiari prevãzute la <>art. 15 alin. (1) din O.U.G. nr. 64/2009 , TVA aferentã cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului finanţat din POSDRU, în valoare totalã estimatã de ........ lei.
(4) Valoarea cheltuielilor generale de administraţie va fi acordatã în procent de .....% din valoarea totalã a costurilor directe eligibile, mai puţin cheltuielile de tip FEDR.
(5) La finalizarea perioadei de implementare a Proiectului, finanţarea nerambursabilã acordatã de AMPOSDRU va fi limitatã la valoarea obţinutã prin aplicarea procentului prevãzut la art. 3 alin. (2), cheltuielilor totale eligibile validate.
Articolul 4 - Eligibilitatea cheltuielilor efectuate în cadrul Proiectului
Cheltuielile angajate pe perioada de implementare a Proiectului sunt eligibile în condiţiile stabilite de: <>Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Ordinul comun al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 3 /<>185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin POSDRU, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de Ghidul solicitantului, de prezentul contract, de instrucţiunile AMPOSDRU, precum şi de alte dispoziţii legale aplicabile.
Articolul 5 - Acordarea prefinanţãrii
(1) Beneficiarul poate depune o cerere de prefinanţare la OIMECTS în nume propriu sau în numele partenerului/partenerilor, în condiţiile respectãrii cadrului legal specific, potrivit formatului standard stabilit în anexa 5 - Cerere de prefinanţare.
(2) Beneficiarii care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale şi entitãţile aflate în subordine sau în coordonare, finanţate integral din bugetele acestora, nu pot solicita sume cu titlu de prefinanţare, aceste fonduri fiindu-le asigurate integral din bugetul propriu.
(3) Sumele aferente prefinanţãrii se transferã Beneficiarului care nu se încadreazã în categoriile prevãzute la art. 5 alin. (2), în baza urmãtoarelor documente:
a) cererea de prefinanţare (anexa 5);
b) formularul de identificare financiarã (anexa 6) şi comunicarea/convenţia emisã de Trezoreria Statului/banca comercialã privind deschiderea unui cont special al Proiectului.
(4) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, beneficiarii menţionaţi la art. 5 alin. (2) pot solicita acordarea de prefinanţare în numele partenerilor care sunt îndreptãţiţi sã solicite prefinanţare, conform <>art. 2 alin. (3) lit. d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 .
(5) Sumele primite conform art. 5 alin. (4) sunt virate de cãtre Beneficiar partenerului/partenerilor, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data încasãrii, în conturile partenerului/ partenerilor. Beneficiarul are obligaţia transmiterii unei notificãri scrise atât partenerilor, cât şi AMPOSDRU cu privire la efectuarea viramentului în conturile partenerilor, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data virãrii, notificare la care anexeazã o copie a ordinului de platã şi a extrasului de cont.
(6) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, liderul de parteneriat (beneficiarul) are obligaţia deschiderii unui cont de disponibilitãţi în vederea primirii de la AMPOSDRU atât a sumelor aferente prefinanţãrii, cât şi a celor aferente rambursãrii cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului şi restituirii contravalorii TVA plãtite. În situaţia în care partenerul transnaţional este o persoanã juridicã înregistratã fiscal într-un alt stat membru al Uniunii Europene şi nu are un cont deschis la o instituţie de credit din România, aceste sume sunt virate de cãtre liderul de parteneriat în termen de maximum 6 zile lucrãtoare de la data încasãrii, într-un cont deschis pe numele partenerului la o instituţie de credit din strãinãtate prin intermediul unui cont propriu al liderului de parteneriat deschis la o instituţie de credit din România.
(7) În situaţia în care Beneficiarului i s-au acordat sume cu titlu de prefinanţare, în termen de cel mult un an de la data semnãrii contractului de finanţare, Beneficiarul are obligaţia prezentãrii unui contract de achiziţie de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrãri încheiat cu un operator economic.
(8) În cazul în care Beneficiarul nu face dovada încheierii unui contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrãri cu un operator economic, în termen de cel mult un an de la data semnãrii contractului de finanţare, acesta are obligaţia restituirii prefinanţãrii primite.
(9) În cazul proiectelor finanţate din cadrul axelor prioritare 1-5 ale POSDRU, prefinanţarea se acordã într-o singurã tranşã sau în mai multe, în funcţie de durata de implementare a Proiectului, în procent de 30% din valoarea totalã eligibilã a contractului de finanţare, excluzând contribuţia proprie a Beneficiarului, aferentã fiecãrui an de implementare a Proiectului, dupã cum este stabilit în anexa 2 - Bugetul proiectului.
(10) Numãrul tranşelor de prefinanţare acordate conform art. 5 alin. (9) sunt stabilite dupã cum urmeazã:
a) proiect cu duratã de implementare de pânã la un an inclusiv: o tranşã de prefinanţare;
b) proiect cu duratã de implementare între un an şi 2 ani inclusiv: douã tranşe de prefinanţare;
c) proiect cu durata de implementare între 2 şi 3 ani: 3 tranşe de prefinanţare.
(11) Prefinanţarea se va plãti în lei, în contul special deschis în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu prevederile <>O.U.G. nr. 64/2009 , cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Ordinului M.F.P. nr. 2.548/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi utilizat exclusiv pentru Proiect, de cãtre beneficiar, conform anexei 6 - Formular de identificare financiarã.
Beneficiarul şi partenerii sãi au obligaţia sã deschidã conturi dedicate pentru primirea sumelor aferente prefinanţãrii, precum şi conturi pentru primirea rambursãrii cheltuielilor efectuate în cadrul Proiectului, în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (2)-(4), respectiv <>art. 34 şi 35 din Ordinul M.F.P. nr. 2.548/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(12) O nouã tranşã anualã de prefinanţare va putea fi acordatã dupã recuperarea a cel puţin 70% din tranşa anualã de prefinanţare anterioarã.
(13) Suma reprezentând diferenţa dintre dobânda acumulatã în contul menţionat la art. 5 alin. (11) corespunzãtor sumelor din prefinanţare rãmase disponibile în cont şi valoarea impozitelor aferente şi a comisioanelor de gestionare a contului se raporteazã AMPOSDRU şi se deduc din sumele rambursate beneficiarilor pânã la plata finalã inclusiv.
Articolul 6 - Recuperarea prefinanţãrii
(1) Sumele acordate cu titlu de prefinanţare se vor recupera prin deducerea din fiecare cerere de rambursare intermediarã solicitatã a unui procent de 35% (pentru axele prioritare 1-5) din valoarea cheltuielilor eligibile validate de OIMECTS, dupã caz (excluzându-se contribuţia proprie a Beneficiarului şi contravaloarea TVA). Cu ocazia transmiterii ultimei cereri de rambursare intermediarã, OIMECTS va putea aplica un procent de recuperare a prefinanţãrii diferit de cel menţionat anterior, astfel încât suma aferentã prefinanţãrii acordate sã fie recuperatã integral înainte de depunerea cererii finale de rambursare.
(2) La data prezentãrii fiecãrei cereri de rambursare intermediarã, Beneficiarul va trebui sã previzioneze fondurile disponibile care sã acopere necesarul de finanţare a activitãţilor prevãzute în cererea de finanţare la pct. 1.5 "Graficul activitãţilor" pentru urmãtoarele 3 luni de implementare a Proiectului, luând în considerare prevederile art. 7 alin. (1).
(3) Dacã prefinanţarea nu a fost recuperatã integral înainte de depunerea cererii finale de rambursare, diferenţa rãmasã nerecuperatã trebuie plãtitã de cãtre Beneficiar în contul AMPOSDRU, în termen de 15 zile calendaristice de la notificarea transmisã de cãtre AMPOSDRU. Beneficiarul este obligat sã transmitã o copie a ordinului de platã cãtre AMPOSDRU, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data efectuãrii plãţii.
(4) În cazul acordãrii unei noi tranşe anuale de prefinanţare în condiţiile prevãzute la art. 5 alin. (12), recuperarea noii tranşe anuale de prefinanţare se va realiza numai dupã recuperarea integralã a tranşei de prefinanţare acordate anterior.
(5) Beneficiarul are obligaţia restituirii prefinanţãrii acordate atât lui, cât şi partenerului/partenerilor acestuia şi este unicul responsabil pentru recuperarea prefinanţãrii acordate partenerului/partenerilor, în situaţia în care nicio cerere de rambursare intermediarã nu a fost depusã în termen de 6 (şase) luni de la data primirii acesteia de cãtre Beneficiar şi/sau de cãtre partener/parteneri. În aceastã situaţie AMPOSDRU poate dispune rezilierea contractului.
(6) Prefinanţarea va fi utilizatã exclusiv pentru implementarea activitãţilor din cadrul Proiectului în conformitate cu prevederile contractului de finanţare şi ale eventualelor acte adiţionale ulterioare.
Articolul 7 - Rambursarea cheltuielilor efectuate în cadrul Proiectului şi rambursarea finalã
(1) Beneficiarul are obligaţia de a completa şi de a transmite OIMECTS graficul estimativ privind depunerea cererilor de rambursare (anexa 7), în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de prefinanţare sau în termen de maximum 90 de zile de la data prevãzutã la art. 2 alin. (2), în cazul în care Beneficiarul nu depune cerere de prefinanţare.
(2) Beneficiarul are obligaţia, în cazul modificãrii graficului estimativ privind depunerea cererilor de rambursare transmis iniţial, sã transmitã în scris OIMECTS, cu celeritate, noile sale previziuni.
(3) În cazul în care Beneficiarul nu respectã prevederile art. 7 alin. (1) şi (2), OIMECTS îşi rezervã dreptul de a prelungi termenul de rambursare cu o perioadã corespunzãtoare neîndeplinirii acestei obligaţii.
(4) Beneficiarul va transmite prima cerere de rambursare intermediarã în maximum 6 luni de la data primirii prefinanţãrii sau în maximum 6 luni de la data începerii implementãrii Proiectului. În caz contrar, AMPOSDRU poate rezilia contractul de finanţare.
Luând în considerare prevederile art. 6 alin. (1), cererile de rambursare intermediarã vor fi transmise OIMECTS atunci când valoarea cheltuielilor angajate şi plãtite de Beneficiar şi partenerii sãi reprezintã cel puţin:
a) pentru proiectele cu durata de pânã la un an inclusiv: 15% din valoarea totalã eligibilã a Proiectului;
b) pentru proiectele cu durata între un an şi 2 ani inclusiv: 10% din valoarea totalã eligibilã a Proiectului;
c) pentru proiectele cu durata între 2 ani şi 3 ani inclusiv: 5% din valoarea totalã eligibilã a Proiectului.
(5) Cererea de rambursare intermediarã a cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul Proiectului va fi transmisã OIMECTS separat pe ani calendaristici, conform formatului standard prezentat în anexa 8 - Cerere de rambursare a cheltuielilor.
(6) În cazuri excepţionale, ce vizeazã implementarea continuã şi fãrã întrerupere a Proiectului, Beneficiarul va putea transmite o cerere de rambursare intermediarã şi atunci când cheltuielile declarate reprezintã un procent mai mic decât cel stabilit din valoarea totalã eligibilã a Proiectului, conform art. 7 alin. (4), cu o justificare adecvatã privind condiţiile de implementare a Proiectului, în conformitate cu art. 6 alin. (1); OIMECTS îşi rezervã dreptul de a nu accepta cererea de rambursare respectivã dacã va considera cã justificarea transmisã de Beneficiar privind condiţiile de implementare a Proiectului nu este fundamentatã suficient.
(7) AMPOSDRU va face transferul sumelor aferente plãţilor în contul deschis de cãtre Beneficiar, în sistemul Trezoreriei Statului, în cazul în care Beneficiarul are calitatea de instituţie publicã, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare sau, pentru celelalte categorii de beneficiari, la banca comercialã pentru care au optat.
(8) Suma prefinanţãrii/prefinanţãrilor şi a plãţilor intermediare nu poate sã depãşeascã 95% din valoarea eligibilã a contractului.
(9) Beneficiarul va transmite OIMECTS, dupã caz, cererile de rambursare însoţite de Evidenţa cheltuielilor (anexa 15), de Raportul privind constatãrile factuale emis de auditorul financiar independent şi de Raportul tehnic şi financiar (anexa 11).
(10) În funcţie de categoria de risc stabilitã pentru proiect de cãtre AMPOSDRU, Beneficiarul, pe baza solicitãrilor OIMECTS, dupã caz, va transmite documentele-suport justificative solicitate. Prin excepţie, pentru prima cerere de rambursare intermediarã, Beneficiarul va transmite toate documentele-suport justificative de naturã financiarã.
(11) Documentele originale pe baza cãrora se înregistreazã în contabilitate cheltuielile efectuate în cadrul Proiectului vor avea aplicatã de cãtre responsabilul financiar ştampila cu menţiunea "Solicitat rambursare FSE - POSDRU ID nr. xxxx" şi "Numãrul de identificare al contractului, în vederea evitãrii dublei finanţãri".
(12) Cererea de rambursare finalã va fi transmisã la OIMECTS, dupã caz, în termen de 30 de zile de la finalizarea perioadei de implementare a Proiectului, aşa cum a fost definitã la art. 2.
(13) Odatã cu transmiterea fiecãrei cereri de rambursare intermediarã sau finalã, Beneficiarul va transmite la OIMECTS, dupã caz, un raport privind constatãrile factuale aferente cererilor de rambursare respective, emis de cãtre un auditor financiar independent şi autorizat în condiţiile legii. Cererea de rambursare cu menţiunea anterioarã "Transmis spre auditare" va fi semnatã şi datatã de cãtre auditorul financiar independent.
(14) Auditorul financiar, independent şi autorizat în condiţiile legii, verificã faptul cã toate cheltuielile declarate de Beneficiar în cererea de rambursare intermediarã sau finalã sunt reale, înregistrate corect şi eligibile în conformitate cu prevederile contractului de finanţare şi prevederile legale în vigoare şi emite un raport privind constatãrile factuale în conformitate cu formatul standard furnizat de AMPOSDRU. Sunt exceptate de la verificare cheltuielile aferente valorilor forfetare şi finanţãrilor la rate forfetare.
(15) Raportul privind constatãrile factuale, întocmit de cãtre auditor şi transmis odatã cu cererea de rambursare intermediarã sau finalã, va viza toate cheltuielile declarate de Beneficiar care nu au fost verificate prin raportul/rapoartele anterior/anterioare de verificare a cheltuielilor.
(16) Beneficiarul trebuie sã punã la dispoziţia auditorului financiar independent şi autorizat în condiţiile legii toate documentele şi/sau informaţiile solicitate şi sã asigure toate condiţiile pentru verificarea cheltuielilor de cãtre acesta.
(17) Auditorul financiar independent va fi selectat cu respectarea condiţiilor prevederilor legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice sau ale instrucţiunilor emise de AMPOSDRU, în cazul în care Beneficiarul nu reprezintã autoritate contractantã în sensul legislaţiei naţionale privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã.
Prin excepţie, pentru beneficiarii instituţii publice care au constituit la nivelul instituţiei o structurã specializatã de audit intern, auditorul financiar poate fi reprezentat de cãtre şeful/auditorul intern desemnat din cadrul acestei structuri pentru a verifica faptul cã toate cheltuielile declarate de Beneficiar în cererea de rambursare intermediarã şi finalã sunt reale, înregistrate corect şi eligibile în conformitate cu prevederile contractului de finanţare.
Prin decizia administrativã a conducãtorului instituţiei publice se poate angaja şi un auditor financiar independent, care va fi selectat din cadrul membrilor activi ai Camerei Auditorilor Financiari din România, pentru a verifica faptul cã toate cheltuielile declarate de Beneficiar în cererea de rambursare intermediarã şi finalã au fost efectuate în conformitate cu prevederile contractului de finanţare.
(18) Auditorul financiar va fi selectat din cadrul membrilor activi ai Camerei Auditorilor Financiari din România cu o conduitã profesionalã corespunzãtoare, respectiv nu a fost sancţionat pentru abateri disciplinare în ultimii 3 ani.
(19) În situaţia rezilierii contractului de servicii încheiat cu auditorul financiar independent, Beneficiarul va transmite la OIMECTS, dupã caz, o notificare, conform art. 9.A alin. (15) lit. g), şi va justifica motivele care au condus la luarea acestei decizii.
(20) În cazul în care activitãţile Proiectului necesitã efectuarea de plãţi în valutã, Beneficiarul va solicita spre rambursare contravaloarea în lei a plãţii, la cursul Bãncii Naţionale a României din data întocmirii documentelor de platã în valutã.
(21) AMPOSDRU va rambursa categoriilor de beneficiari prevãzuţi la <>art. 15 alin. (1) din O.U.G. nr. 64/2009 privind gestionarea financiarã a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, cu modificãrile ulterioare, sumele aferente contravalorii TVA plãtite, aferente cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul Proiectului.
(22) AMPOSDRU va efectua rambursarea TVA plãtite, aferentã cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul Proiectului în termen de maximum 45 (patruzecişicinci) de zile de la data înregistrãrii cererii de rambursare a TVA la OIMECTS, dupã caz.
(23) Beneficiarii şi partenerii care nu intrã sub incidenţa aplicãrii dispoziţiilor <>art. 15 din O.U.G. nr. 64/2009 , cu modificãrile ulterioare, au obligaţia respectãrii prevederilor Codului fiscal ce vizeazã deducerea TVA şi a legislaţiei naţionale în vigoare.
(24) Beneficiarii şi partenerii prevãzuţi la <>art. 15 alin. (1) din O.U.G. nr. 64/2009 , cu modificãrile ulterioare, care potrivit <>Legii nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, îşi exercitã dreptul de deducere a TVA aferentã cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor finanţate din POSDRU, au obligativitatea restituirii la bugetul de stat în termen de 3 zile lucrãtoare de la data încasãrii acestora a sumelor reprezentând TVA dedusã, a cãrei contravaloare a fost plãtitã de AMPOSDRU.
Articolul 8 - Informarea şi publicitatea Proiectului
(1) Beneficiarul are obligaţia de a respecta prevederile regulamentelor comunitare şi ale legislaţiei naţionale în vigoare cu privire la mãsurile de informare şi publicitate.
(2) Beneficiarul are obligaţia de a:
a) asigura vizibilitatea adecvatã, transparenţa şi promovarea corespunzãtoare a Proiectului, a obiectivelor şi rezultatelor obţinute;
b) asigura resursele bugetare corespunzãtoare pentru activitãţile şi produsele de informare şi comunicare;
c) notifica în mod clar şi prin mijloace adecvate faptul cã proiectul implementat a fost selectat în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, cofinanţat din Fondul Social European;
d) asigura permanent informarea tuturor pãrţilor implicate în Proiect cu privire la finanţarea obţinutã şi la rezultatele proiectului, cu menţionarea faptului cã acordarea cofinanţãrii s-a realizat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane din Fondul Social European;
e) asigura cã orice document, inclusiv certificatele de participare sau diplomele obţinute în cadrul Proiectului, va include un paragraf sau o menţiune care sã facã referire la faptul cã proiectul este cofinanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 din Fondul Social European;
f) asigura informarea opiniei publice prin mijloace de informare adecvate privind asistenţa financiarã nerambursabilã obţinutã din fondurile europene.
(3) Toate mãsurile de informare şi publicitate care vor fi implementate în cadrul proiectului vor respecta prevederile Manualului de identitate vizualã pentru POSDRU 2007-2013, anexa 13, şi vor include urmãtoarele:
a) logoul Uniunii Europene, în conformitate cu standardele grafice prevãzute de regulamentele comunitare, cu textul "UNIUNEA EUROPEANÃ";
b) logoul Guvernului României, cu textul "GUVERNUL ROMÂNIEI, MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE, AMPOSDRU";
c) emblema Fondului Social European cu textul "Fondul Social European, POSDRU 2007-2013";
d) logoul Instrumentelor Structurale în România cu textul "Instrumente Structurale 2007-2013";
e) declaraţia "Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013" însoţitã de expresia "Investeşte în oameni!".
Articolul 9 - Obligaţiile pãrţilor
A. Obligaţiile Beneficiarului
(1) Beneficiarul trebuie sã asigure managementul şi implementarea Proiectului în concordanţã cu prevederile acestui contract, ale legislaţiei comunitare şi naţionale şi cu instrucţiunile emise de AMPOSDRU, cu maximum de profesionalism şi eficienţã, şi în conformitate cu cele mai bune practici în domeniu.
(2) Beneficiarul va fi singurul rãspunzãtor în faţa AMPOSDRU pentru implementarea proiectului atât pentru acţiunile sau inacţiunile sale, cât şi ale partenerului/partenerilor.
(3) Beneficiarul are obligaţia de a solicita punctul de vedere oficial al AMPOSDRU sau OIMECTS, dupã caz, cu privire la orice aspect survenit în implementarea Proiectului de naturã sã afecteze buna implementare a acestuia, precum şi în orice situaţie în care apar neclaritãţi cu privire la clauzele prezentului contract.
(4) Beneficiarul este obligat sã respecte prevederile cuprinse în cererea de finanţare şi sã asigure conformitatea cu legislaţia şi politicile Uniunii Europene şi naţionale, în special cele privind achiziţiile/achiziţiile publice, egalitatea de şanse şi nediscriminarea, informarea şi publicitatea, concurenţa loialã, dezvoltarea durabilã şi ajutorul de stat, acolo unde este cazul.
(5) Beneficiarul are obligaţia de a utiliza fondurile transferate de cãtre AMPOSDRU prin conturile deschise pentru Proiect prin care se vor efectua plãţile aferente implementãrii Proiectului.
(6) Beneficiarul va deschide conturi de proiect în sistemul Trezoreriei Statului, în cazul în care face parte din categoria instituţii publice prevãzute la <>art. 5 şi 6 din O.U.G. nr. 64/2009 , cu modificãrile ulterioare, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare.
(7) Beneficiarul este obligat sã utilizeze fondurile din contul/conturile Proiectului exclusiv pentru plãţile necesare implementãrii activitãţilor Proiectului, în conformitate cu anexa 1 - Cererea de finanţare.
(8) Beneficiarul trebuie sã ţinã o evidenţã contabilã analiticã distinctã pentru Proiect, utilizând conturi analitice distincte pentru reflectarea tuturor operaţiunilor referitoare la implementarea Proiectului, în conformitate cu dispoziţiile legale. Înregistrãrile contabile aferente Proiectului vor fi realizate de cãtre un contabil/contabil autorizat/expert contabil în condiţiile legii, care va semna şi data documentele contabile aferente operaţiunilor din cadrul Proiectului.
Documentele originale pe baza cãrora se înregistreazã în contabilitatea Beneficiarului cheltuielile efectuate în cadrul Proiectului vor fi ştampilate cu menţiunea "Solicitat rambursare FSE - POSDRU ID nr. xxxx" şi "Numãrul de identificare al contractului în vederea evitãrii dublei finanţãri".
(9) Contabilul/Contabilul autorizat/Expertul contabil organizeazã o evidenţã contabilã distinctã a Proiectului, folosind conturi analitice distincte.
Pentru beneficiarii instituţii publice care au constituit la nivelul instituţiei un compartiment de contabilitate, aceştia pot decide, în vederea organizãrii evidenţei contabile distincte a Proiectului, desemnarea unui contabil din cadrul compartimentului respectiv al instituţiei publice.
Prin excepţie, prin act administrativ, conducãtorul instituţiei publice va putea achiziţiona un contabil autorizat/expert contabil pentru a asigura contabilitatea Proiectului, în conformitate cu prevederile naţionale privind atribuirea contractelor de achiziţii publice.
(10) Beneficiarii care nu se încadreazã în categoria de beneficiari prevãzuţi la art. 9A alin. (9) şi care au constituit la nivelul entitãţii un compartiment de contabilitate vor desemna în vederea organizãrii evidenţei contabile distincte a Proiectului, folosind conturi analitice distincte, un contabil/contabil autorizat/expert contabil din cadrul compartimentului care are raporturi juridice de muncã ori civile anterioare sau ulterioare momentului semnãrii contractului de finanţare.
Prin excepţie, în situaţia în care la nivelul entitãţii nu este constituit un compartiment de contabilitate, beneficiarul va putea achiziţiona un contabil autorizat/expert contabil pentru a asigura evidenţa contabilã distinctã a Proiectului, în conformitate cu prevederile naţionale privind atribuirea contractelor de achiziţii publice sau ale instrucţiunilor privind achiziţiile din cadrul Proiectului emise de AMPOSDRU.
(11) Contabilul autorizat/Expertul contabil, în cazul achiziţionãrii de servicii prevãzut la art. 9A alin. (9) şi (10), va fi selectat de cãtre Beneficiar din cadrul membrilor activi ai Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România.
(12) În vederea efectuãrii reconcilierii contabile între conturile contabile ale AMPOSDRU şi cele ale Beneficiarului pentru operaţiunile gestionate în cadrul Proiectului, beneficiarii au obligaţia transmiterii unei notificãrii cu privire la reconcilierea contabilã conform formularului-standard prevãzut în legislaţia în vigoare în termen de 30 de zile de la plata cererii de rambursare finale.
(13) Beneficiarul are obligaţia de a include în echipa de management a Proiectului un expert cu studii juridice aflat în raporturi juridice de muncã sau civile cu Beneficiarul sau un consilier juridic angajat al Beneficiarului sau de cãtre Beneficiar, în cadrul Proiectului, care sã asigure consultanţã specializatã Beneficiarului în vederea conformãrii cu toate prevederile legale aplicabile, aferente implementãrii activitãţilor Proiectului.
(14) În situaţia în care implementarea Proiectului presupune achiziţionarea de bunuri, servicii sau execuţia de lucrãri, Beneficiarul are obligaţia de a respecta prevederile legislaţiei naţionale privind achiziţiile publice sau ale instrucţiunilor privind achiziţiile emise de AMPOSDRU.
(15) Beneficiarul are obligaţia de a notifica în scris OIMECTS, cu cel puţin 15 (cincisprezece) zile înainte de data la care doreşte ca modificarea sã producã efecte, în urmãtoarele situaţii:
a) modificãri intervenite în bugetul estimat al Proiectului în limita a 15% între capitole bugetare, cu excepţia cheltuielilor generale de administraţie, cu justificarea detaliatã a motivelor care au condus la aceasta;
b) schimbarea adresei sediului social al beneficiarului;
c) schimbarea contului special deschis pentru Proiect;
d) înlocuirea sau introducerea de membri în echipa de management sau a experţilor pe termen lung din cadrul echipei de implementare a Proiectului;
e) înlocuirea reprezentantului legal;
f) modificarea planului de implementare a activitãţilor;
g) înlocuirea auditorului.
(16) Orice notificare transmisã de Beneficiar cãtre OIMECTS, în conformitate cu art. 9 A alin. (15), va fi consideratã valabilã numai dacã a fost fãcutã în scris în conformitate cu anexa 9 - Notificare pentru modificarea contractului, semnatã şi ştampilatã de cãtre reprezentantul legal. Beneficiarul va considera notificarea aprobatã tacit dacã în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data înregistrãrii la sediul AMPOSDRU nu sunt formulate obiecţiuni cu privire la modificarea solicitatã.
(17) Beneficiarul are obligaţia de a solicita încheierea unui act adiţional la contractul de finanţare, în conformitate cu anexa 10 - Act adiţional în urmãtoarele situaţii:
a) orice modificare intervenitã în bugetul estimat al Proiectului, care depãşeşte limita a 15% între capitole bugetare, cu excepţia cheltuielilor generale de administraţie, cu justificarea detaliatã a motivelor care au condus la aceasta;
b) includerea de noi activitãţi eligibile şi/sau introducerea unor noi categorii de participanţi în conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului aferent Proiectului finanţat care sã contribuie la atingerea rezultatelor şi obiectivului specific al Proiectului;
c) modificarea duratei de implementare a Proiectului în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (3);
d) suspendarea executãrii contractului.
(18) Beneficiarul va solicita AMPOSDRU încheierea unui act adiţional pentru aspectele menţionate la art. 9 A alin. (17) cu cel puţin 30 (treizeci) de zile înainte de data la care doreşte ca modificarea sã producã efecte, cu excepţia solicitãrii de încheiere a unui act adiţional privind prelungirea perioadei de implementare prevãzutã la art. 2 alin. (3) care va fi realizatã cu respectarea termenului prevãzut la art. (12) alin. (2). Actul adiţional va fi considerat valabil numai dacã a fost fãcut în conformitate cu anexa 10 - Act adiţional, semnat şi ştampilat de cãtre reprezentantul legal. Un act adiţional nu poate avea scopul sau efectul de a produce schimbãri în contract care ar pune în discuţie decizia de acordare a finanţãrii nerambursabile sau care ar fi contrare principiului tratamentului egal al solicitanţilor.
(19) În orice altã situaţie care nu a fost enunţatã la art. 9A alin. (15) şi (17), Beneficiarul are obligaţia de a solicita AMPOSDRU sau OIMECTS, dupã caz, un punct de vedere oficial.
(20) Beneficiarul are obligaţia de a raporta stadiul implementãrii Proiectului prin transmiterea de Rapoarte tehnice şi financiare (anexa 11 - Raport tehnic şi financiar), în conformitate cu art. 7 alin. (9). Beneficiarul are obligaţia de a completa, în format electronic, Formularul individual de înregistrare a grupului-ţintã (anexa 16 - Formular individual de înregistrare a grupului-ţintã), care va fi verificat cu ocazia vizitelor la faţa locului de cãtre OIMECTS.
(21) Beneficiarul are obligaţia de a respecta prevederile Directivei CE/95/46 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, transpusã în legislaţia naţionalã prin <>Legea nr. 677/2001 , precum şi prevederile Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, transpusã în legislaţia naţionalã prin <>Legea nr. 506/2004 . Beneficiarul va informa persoanele din grupul-ţintã al Proiectului despre obligativitatea sa de a furniza datele lor personale, cu respectarea dispoziţiilor legale menţionate. În acest sens, participanţii sau reprezentanţii lor legali vor semna o declaraţie de consimţãmânt prin care îşi dau acordul cu privire la utilizarea şi prelucrarea datelor personale.
(22) Beneficiarul are obligaţia de a asigura accesul neîngrãdit al autoritãţilor naţionale cu atribuţii de verificare, control şi audit al serviciilor Comisiei Europene, al Curţii Europene de Conturi, al reprezentanţilor serviciului specializat al Comisiei Europene - Oficiul European pentru Lupta Antifraudã - OLAF, precum şi al reprezentanţilor Departamentului pentru Luptã Antifraudã - DLAF, AMPOSDRU şi OIMECTS, în limitele competenţelor care le revin, în cazul în care aceştia efectueazã verificãri/ controale/audit la faţa locului şi solicitã declaraţii, documente, informaţii.
(23) În vederea efectuãrii activitãţilor prevãzute la art. 9A alin. (22), Beneficiarul se angajeazã sã acorde neîngrãdit dreptul de acces la locurile şi spaţiile unde se implementeazã sau a fost implementat Proiectul în conformitate cu art. 2 alin. (2), art. 9A alin. (24) şi (27), inclusiv acces la sistemele informatice, şi sã punã la dispoziţie documentele solicitate privind gestiunea tehnicã şi financiarã a Proiectului atât pe suport de hârtie, cât şi în format electronic. Documentele trebuie sã fie uşor accesibile, îndosariate şi arhivate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 , astfel încât sã permitã verificarea lor.
Beneficiarul este obligat sã informeze AMPOSDRU şi OIMECTS, dupã caz, cu privire la locaţia arhivãrii documentelor, în termen de 3 (trei) zile de la transmiterea solicitãrii.
(24) Beneficiarul are obligaţia de a pãstra în condiţii corespunzãtoare şi adecvate toate documentele originale, inclusiv documentele contabile, privind activitãţile şi cheltuielile eligibile în vederea asigurãrii unei piste de audit adecvate, în conformitate cu regulamentele comunitare şi naţionale. Toate documentele vor fi pãstrate pânã la 31 decembrie 2021, cu posibilitatea prelungirii acestui termen pânã la închiderea oficialã a POSDRU.
(25) În cazul nerespectãrii prevederilor art. 9A alin. (22),(23) şi (24), Beneficiarul este obligat sã restituie întreaga sumã primitã, aferentã Proiectului, reprezentând asistenţa financiarã nerambursabilã din cofinanţarea FSE, cofinanţarea prin bugetul naţional şi finanţarea contravalorii taxei pe valoare adãugatã plãtite din fonduri de la bugetul de stat, dupã caz, inclusiv dobânzile şi/sau penalitãţile aferente.
(26) Beneficiarul este obligat şi responsabil de declararea pe propria rãspundere, atât pentru el, cât şi pentru partener/ parteneri, cã finanţarea obţinutã pentru implementarea Proiectului nu se suprapune cu alte finanţãri primite din bugetul de stat sau alte bugete ale Comunitãţii Europene, conform anexei 12 - Declaraţie privind evitarea dublei finanţãri, şi sã comunice cu celeritate la AMPOSDRU orice modificãri survenite pe parcursul implementãrii Proiectului.
(27) Beneficiarul şi partenerul/partenerii sãi se obligã sã menţinã destinaţia şi sã asigure exploatarea şi mentenanţa echipamentelor achiziţionate şi a lucrãrilor efectuate în cadrul Proiectului pe o perioadã de cel puţin 3 (trei) ani dupã finalizarea Proiectului. În cazul nerespectãrii acestei obligaţii, Beneficiarul se obligã sã restituie contravaloarea echipamentelor achiziţionate şi a lucrãrilor efectuate în cadrul Proiectului, de cãtre el şi de cãtre partener.
(28) Beneficiarul îşi va asuma integral rãspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul implementãrii Proiectului. AMPOSDRU şi OIMECTS va fi degrevatã de orice responsabilitate pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa Beneficiarului.
(29) Beneficiarul va asigura în implementarea Proiectului respectarea prevederilor privind mãsurile de informare şi publicitate în conformitate cu prevederile art. 8 din prezentul contract.
B. Obligaţiile AMPOSDRU şi OIMECTS
(1) OIMECTS are obligaţia de a informa Beneficiarul, în timp util, cu privire la orice decizie luatã care poate afecta implementarea Proiectului.
(2) OIMECTS are obligaţia de a informa Beneficiarul cu privire la rapoartele, concluziile şi recomandãrile care au impact asupra Proiectului acestuia, formulate de cãtre Comisia Europeanã şi de orice altã autoritate competentã.
(3) AMPOSDRU sau OIMECTS, dupã caz, are obligaţia de a sprijini Beneficiarul prin furnizarea informaţiilor sau clarificãrilor pe care acesta le considerã necesare pentru implementarea Proiectului.
(4) AMPOSDRU va efectua transferul prefinanţãrii, în condiţiile prevãzute în prezentul contract de finanţare, în termen de maximum 15 (cincisprezece) zile de la data înregistrãrii cererii de prefinanţare la OIMECTS. Termenul de 15 (cincisprezece) zile se suspendã în cazul în care beneficiarul nu trimite cererea de prefinanţare cu respectarea condiţiilor din prezentul contract.
(5) AMPOSDRU va efectua rambursarea cheltuielilor în termen de maximum 45 (patruzecişicinci) de zile de la data înregistrãrii cererii de rambursare la AMPOSDRU. Termenul de 45 (patruzecişicinci) de zile se suspendã în cazul în care Beneficiarul nu trimite cererea de rambursare cu respectarea condiţiilor din prezentul contract.
Cheltuielile din contribuţia comunitarã, declarate prin cererile de rambursare de cãtre beneficiarii care au calitatea de ordonator de credite al bugetului de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat sau al bugetelor fondurilor speciale sau de cãtre beneficiarii care reprezintã entitãţi aflate în subordinea sau în coordonarea acestuia şi care sunt finanţaţi integral de la bugetele acestuia, vor fi virate de cãtre AMPOSDRU, ca venituri la bugetul din care a fost finanţat proiectul respectiv. În acest sens, AMPOSDRU va transmite notificãri privind validarea cheltuielilor efectuate din contribuţia comunitarã la finanţarea acordatã.
(6) OIMECTS are obligaţia verificãrii operaţiunilor efectuate pentru implementarea Proiectului atât prin efectuarea de verificãri administrative, tehnice şi financiare, cât şi prin verificãri la faţa locului, anunţate sau organizate ad-hoc, în vederea asigurãrii unei monitorizãri judicioase a derulãrii Proiectului.
(7) OIMECTS monitorizeazã implementarea Proiectului în vederea asigurãrii legalitãţii, regularitãţii, conformitãţii şi realitãţii tuturor activitãţilor aferente implementãrii Proiectului care face obiectul prezentului contract de finanţare.
(8) OIMECTS are obligaţia de a efectua verificarea la faţa locului a activitãţilor aferente implementãrii Proiectului, în conformitate cu prevederile art. 9 B alin. (7), asigurând cel puţin o vizitã de monitorizare pentru fiecare an de implementare a Proiectului.
(9) AMPOSDRU sau OIMECTS, dupã caz, are obligaţia de a rãspunde la o solicitare prevãzutã la art. 9 A alin. (19) în termen de maximum 15 (cincisprezece) zile de la primirea acesteia.
(10) AMPOSDRU va informa despre data închiderii oficiale/parţiale a POSDRU prin intermediul mijloacelor publice de informare.
Articolul 10 - Subcontractarea şi cesiunea
(1) În cazul subcontractãrii unor activitãţi din cadrul Proiectului, responsabilitatea totalã revine în exclusivitate Beneficiarului, în conformitate cu dispoziţiile legale.
(2) Valoarea maximã care va face obiectul subcontractãrii nu poate depãşi 30% din valoarea contractului.
(3) Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din implementarea acestuia nu pot face obiectul cesiunii.
Articolul 11 - Nereguli
(1) Prin neregulã se înţelege orice abatere de la legalitate, regularitate şi conformitate în raport cu dispoziţiile legale naţionale şi/sau comunitare, precum şi cu prevederile contractelor ori ale altor angajamente legale încheiate în baza acestor dispoziţii, care prejudiciazã bugetul general al Comunitãţii Europene şi/sau bugetele administrate de aceasta ori în numele ei, precum şi bugetele din care provine cofinanţarea aferentã printr-o cheltuialã necuvenitã.
(2) Constatarea neregulilor şi recuperarea sumelor plãtite necorespunzãtor se realizeazã conform prevederilor legale în domeniu, respectiv <>Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.306/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 .
(3) În cazul sumelor plãtite necorespunzãtor de cãtre AMPOSDRU, Beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele respective în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data primirii notei de debit de la AMPOSDRU, în conformitate cu dispoziţiile legale. Începând cu ziua a 16-a (şaisprezecea) se vor calcula majorãri de întârziere în procentul stabilit conform dispoziţiilor legale în vigoare la data respectivã pentru fiecare zi de întârziere.
(4) Comisioanele bancare ocazionate de rambursarea sumelor datorate AMPOSDRU cad în sarcina exclusivã a Beneficiarului.
Articolul 12 - Modificãri şi completãri la contract
(1) Orice modificare a contractului se va face cu acordul ambelor pãrţi, prin aprobarea unei notificãri sau prin încheierea unui act adiţional, cu excepţia modificãrilor determinate de schimbãri în legislaţia naţionalã şi europeanã care vor fi efectuate de AMPOSDRU fãrã a fi necesar în prealabil acordul Beneficiarului.
(2) Beneficiarul trebuie sã informeze AMPOSDRU sau OIMECTS, dupã caz, despre orice situaţie care poate determina întârzierea executãrii contractului în termen de 5 (cinci) zile de la data luãrii la cunoştinţã despre aceasta. Beneficiarul poate solicita, cu cel puţin 60 de zile înainte de sfârşitul perioadei de implementare a Proiectului, prelungirea duratei de implementare a Proiectului, cu respectarea duratei maxime de implementare a Proiectului specificatã în Ghidul solicitantului, fãrã a afecta bugetul Proiectului. Beneficiarul va transmite solicitarea însoţitã de documente justificative.
(3) Orice modificare a valorii totale a Proiectului nu poate conduce la creşterea valorii totale eligibile a Proiectului, menţionatã la art. 3, efectuându-se exclusiv prin majorarea valorii neeligibile a Proiectului.
(4) Beneficiarul este obligat sã transmitã, împreunã cu solicitarea de modificare a Contractului, şi documentele din care sã reiasã angajamentul acestuia cã va asigura, din resurse proprii, pe toatã durata implementãrii Proiectului, fondurile suplimentare necesare, rezultate din majorarea valorii neeligibile a Proiectului, precum şi disponibilitatea acestor fonduri.
(5) În situaţii bine justificate, atunci când existã dificultãţi în selectarea numãrului de persoane propus de Beneficiar în cadrul grupului/grupurilor-ţintã, aşa cum a fost specificat în cadrul Cererii de finanţare, anexa 1 la prezentul contract, Beneficiarul va putea solicita o reducere a indicatorilor propuşi pentru grupul/grupurile-ţintã, într-un procent de maximum 25% din valoarea stabilitã iniţial pentru fiecare grup-ţintã, acolo unde este cazul. Aceastã reducere a numãrului de persoane din cadrul grupului/grupurilor-ţintã va determina şi o reducere corespunzãtoare a valorii totale eligibile a Proiectului.
Articolul 13 - Forţa majorã
(1) Prin forţã majorã se înţelege acel eveniment imprevizibil, insurmontabil şi imposibil de înlãturat, independent de voinţa pãrţilor, intervenit dupã data semnãrii contractului, care împiedicã executarea în tot sau în parte a contractului şi care exonereazã de rãspundere partea care o invocã.
(2) Pot constitui cauze de forţã majorã evenimente cum ar fi: calamitãţile naturale (cutremure, inundaţii, alunecãri de teren), rãzboi, revoluţie, embargo.
(3) Partea care invocã forţa majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi cazul de forţã majorã, în termen de 5 (cinci) zile de la data apariţiei, şi de a dovedi existenţa situaţiei de forţã majorã, în termen de cel mult 15 (cincisprezece) zile, în baza unui certificat eliberat de autoritãţile competente. De asemenea, are obligaţia de a comunica data încetãrii situaţiei de forţã majorã în termen de 5 (cinci) zile.
(4) Pãrţile au obligaţia de a lua orice mãsuri care le stau la dispoziţie, în vederea limitãrii consecinţelor acţiunii de forţã majorã.
(5) Dacã partea care invocã forţa majorã nu procedeazã la notificarea începerii şi încetãrii cazului de forţã majorã, în condiţiile şi termenele prevãzute, va suporta toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin lipsa de notificare.
(6) Executarea contractului va fi suspendatã de la data apariţiei cazului de forţã majorã pe perioada de acţiune a acesteia, fãrã a prejudicia drepturile ce se cuvin pãrţilor.
(7) În cazul în care forţa majorã şi/sau efectele acesteia obligã la suspendarea executãrii prezentului contract pe o perioadã mai mare de 3 (trei) luni, pãrţile se vor întâlni într-un termen de cel mult 10 (zece) zile de la expirarea acestei perioade, pentru a conveni asupra modului de continuare, modificare sau reziliere a contractului.
Articolul 14 - Încetarea şi suspendarea contractului
(1) În situaţia în care Beneficiarul, din motive imputabile acestuia, nu a început implementarea Proiectului în termen de 3 (trei) luni de la data precizatã la art. 2 alin. (2), contractul se considerã reziliat de drept.
(2) AMPOSDRU va rezilia contractul dacã se constatã neconcordanţã între starea de fapt doveditã şi cele declarate de cãtre Beneficiar în Cererea de finanţare, referitor la faptul cã Proiectul nu face obiectul unei alte finanţãri din fonduri publice naţionale şi/sau comunitare şi/sau nu a mai beneficiat de finanţare din alte programe naţionale sau comunitare. În acest caz, Beneficiarul este obligat sã restituie integral sumele primite.
(3) În cazul nerespectãrii prevederilor prezentului contract de cãtre Beneficiar, AMPOSDRU poate dispune rezilierea contractului. În situaţia rezilierii, Beneficiarul va fi obligat la restituirea în întregime a sumelor deja primite în cadrul contractului din asistenţa financiarã nerambursabilã, la plata de majorãri de întârziere şi/sau daune interese.
(4) Anterior rezilierii contractului, AMPOSDRU poate suspenda plãţile ca o mãsurã de precauţie, dupã notificarea prealabilã a Beneficiarului.
(5) În cazul în care prezentul contract este reziliat din culpa Beneficiarului, acesta va fi exclus de la participarea la selecţia publicã de proiecte şi neacordarea finanţãrii nerambursabile pentru o perioadã de 2 (doi) ani.
(6) În cazul unor situaţii determinate de condiţii speciale care pot afecta grav implementarea Proiectului, altele decât cazul de forţã majorã, AMPOSDRU va putea suspenda temporar executarea contractului pe o perioadã de maximum 3 luni la solicitarea Beneficiarului, în baza unui memoriu justificativ însoţit de documente relevante, cu respectarea duratei maxime prevãzute în art. 2 (3) din contractul de finanţare.
(7) Prezentul contract de finanţare înceteazã de drept, fãrã a mai fi necesarã intervenţia unui tribunal arbitral/unei instanţe judecãtoreşti, la data rezilierii acestuia de cãtre AMPOSDRU sau, dupã caz, la data prevãzutã la art. 2 din prezentul contract de finanţare.
Articolul 15 - Legea aplicabilã
(1) Prevederile prezentului contract vor fi interpretate, înţelese şi aplicate în conformitate cu legislaţia comunitarã şi/sau cea naţionalã în vigoare.
(2) Contractul este guvernat de legea românã.
Articolul 16 - Anexele contractului
(1) Urmãtoarele documente sunt anexate la prezentul contract şi constituie parte integrantã a contractului:

Anexa 1 Cererea de finanţare;
Anexa 2 Bugetul proiectului;
Anexa 3 Acord de parteneriat;
Anexa 4 CV-urile echipei de management şi ale experţilor pe termen lung;
Anexa 5 Cerere de prefinanţare (model);
Anexa 6 Formular de identificare financiarã (model);
Anexa 7 Graficul estimativ privind depunerea cererilor de rambursare
(model);
Anexa 8 Cerere de rambursare a cheltuielilor (model);
Anexa 9 Notificare pentru modificarea contractului (model);
Anexa 10 Act adiţional (model);
Anexa 11 Raport tehnic şi financiar (model);
Anexa 12 Declaraţie privind evitarea dublei finanţãri (model);
Anexa 13 Manual de identitate vizualã pentru POSDRU 2007-2013;
Anexa 14 Lista de achiziţii publice (model);
Anexa 15 Evidenţa cheltuielilor (model);
Anexa 16 Formular individual de înregistrare a grupului-ţintã (model).

(2) În cazul unor neconcordanţe între prevederile anexelor şi cele din contract, prevederile contractului prevaleazã.
(3) În cazul unor neconcordanţe între prevederile anexelor la contractul de finanţare, prevederile anexei 1 - Cererea de finanţare prevaleazã, cu excepţia situaţiei în care nu se dispune altfel prin act administrativ.
Articolul 17 - Dispoziţii finale
(1) Proprietatea, titlurile şi drepturile de proprietate intelectualã şi industrialã privind rezultatele Proiectului, raportãrile şi alte documente legate de acesta vor rãmâne Beneficiarului. Beneficiarul va acorda AMPOSDRU dreptul de a utiliza gratuit şi dupã cum considerã necesar toate documentele rezultate în urma Proiectului, oricare ar fi forma acestora, dacã nu se încalcã drepturile existente de proprietate industrialã şi intelectualã.
(2) AMPOSDRU îşi rezervã dreptul de a aproba o solicitare de modificare a procentului stabilit la art. 10 alin. (2) numai în situaţia în care considerã acest lucru ca fiind oportun.
(3) AMPOSDRU îşi rezervã dreptul de a reduce parţial sau total finanţarea dacã aceastã diminuare este cauzatã de dificultãţi în cadrul bugetului de stat. În acest sens, semnarea contractului de finanţare nu reprezintã în mod automat obligaţia necondiţionatã a AMPOSDRU de a finanţa pânã la finalizarea Proiectului valoarea angajatã în cazul menţionat mai sus. Riscul financiar asumat de beneficiar va fi luat în calcul la semnarea contractului, la modificarea sau prelungirea acestuia. Acordarea prezentei finanţãri nu presupune obligaţia AMPOSDRU de a acorda şi alte finanţãri similare în viitor.
(4) AMPOSDRU îşi rezervã dreptul de a diminua corespunzãtor finanţarea acordatã în situaţia în care indicatorii tehnici ai Proiectului prevãzuţi în Cererea de finanţare sunt neîndepliniţi şi/sau nerealizaţi conform cererii de finanţare aprobate.
(5) În cazul în care una dintre prevederile prezentului contract nu mai produce efecte juridice, celelalte prevederi rãmân valabile, iar pãrţile semnatare vor proceda în aşa fel încât sã înlocuiascã clauza fãrã efecte juridice cu una permisã de lege, care sã aibã scopul avut de clauza ce nu mai produce efecte juridice.
(6) Termenul zi reprezintã ziua calendaristicã, dacã nu se specificã în mod distinct.
(7) În eventualitatea unui litigiu între AMPOSDRU şi Beneficiar, survenit în executarea acestui contract, se vor depune toate diligenţele pentru soluţionarea acestuia pe cale amiabilã. În situaţia în care nu se poate ajunge la o înţelegere pe cale amiabilã în termen de 30 (treizeci) de zile de la data solicitãrii uneia dintre pãrţile semnatare, litigiul se supune spre soluţionare instanţei judecãtoreşti competente din România.
(8) Prezentul contract constituie titlu executoriu.
(9) Prezentul contract este condiţionat de primirea din partea Solicitantului a bugetului Proiectului (anexa 2) la contractul de finanţare.
Dacã Solicitantul nu transmite AMPOSDRU anexa 2 - Bugetul proiectului în termen de 10 zile lucrãtoare de la data semnãrii contractului sau se constatã cã Solicitantul şi/sau partenerii au furnizat informaţii false, contractul devine nul şi neavenit.
(10) Având în vedere începerea anului universitar 2009-2010 aferent studiilor universitare de doctorat la data de 1 octombrie 2009, prin excepţie de la dispoziţiile art. 2 alin. 2 din contract, toate cheltuielile efectuate începând cu data de 1 octombrie 2009 şi declarate ca fiind "eligibile" vor fi rambursate numai dupã intrarea în vigoare a modificãrilor <>Ordinului comun MMFES/MEF nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013".
(11) Prezentul contract a fost încheiat în 2 (douã) exemplare originale în limba românã, un exemplar pentru AMPOSDRU şi un exemplar pentru Beneficiar.

Autoritatea de management Beneficiar,
pentru Programul operaţional
sectorial pentru dezvoltarea
resurselor umane,

Reprezentant legal, Reprezentant legal,

Semnãtura Semnãtura


ANEXA 2
-------
(Anexa nr. 7 la modelul contractului de finanţare
--------------------------------------------------
prevãzut în anexa la <>Ordinul nr. 131/2010 )
------------------------------------------


GRAFIC ESTIMATIV PRIVIND DEPUNEREA CERERILOR DE RAMBURSARE

Investeşte în oameni!
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Axa prioritarã .............
Domeniul major de intervenţie ...............
Numãrul de identificare al contractului: POSDRU/Call/DMI/G(S)/ID proiect
Titlul proiectului: .............
Data transmiterii:

GRAFIC ESTIMATIV PRIVIND DEPUNEREA CERERILOR DE RAMBURSARE (Versiune xxx)




┌───────┬──────────┬──────────┬───────────┬──────────┬──────────────────────────────┬─────────┬─────────┐
│Cerere │Cheltuieli│ Total │ Total │ Total │Suma estimatã a fi solicitatã │ Data │Estimare │
│ de │efectuate │cheltuieli│cheltuieli │cheltuieli│ în cererea de rambursare │depunerii│contra- │
│rambur-│ în │efectuate │efectuate/ │aferente │(dupã deducerea contravalorii │ cererii │valoare │
│ sare │perioada │ în │Valoarea │finanţãrii│ prefinanţãrii din sursa FSE),│de ram- │TVA de │
│ │ │intervalul│totalã │nerambur- │ astfel: │bursare │restituit│
│ │ │ de timp │eligibilã │sabile ├─────────┬───────────┬────────┤la OI │aferentã │
│ │ │menţionat │ a │ce vor fi │Valoarea │ Valoarea │Cofinan-│ MECTS │cheltuie-│
│ │ │ │proiectului│declarate │rambur- │rambur- │ţarea │ │ lilor │
│ │ │ │ │în cererea│sabilã │sabilã din │proprie │ │eligibile│
│ │ │ │ │ de │din FSE │ bugetul │ │ │ │
│ │ │ │ │rambursare│ │ naţional │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│Numãr │Luna/An - │ lei │ % │ lei │ lei │ lei │ lei │ Luna/An │ lei │
│ │Luna/An │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
├───────┴──────────┴──────────┴───────────┴──────────┴─────────┴───────────┴────────┴─────────┴─────────┤
│ANUL DE IMPLEMENTARE Nr. 1 │
├───────┬──────────┬──────────┬───────────┬──────────┬─────────┬───────────┬────────┬─────────┬─────────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│ 3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│ 4 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┴──────────┴──────────┴───────────┴──────────┴─────────┴───────────┴────────┴─────────┴─────────┤
│ANUL DE IMPLEMENTARE Nr. 2 │
├───────┬──────────┬──────────┬───────────┬──────────┬─────────┬───────────┬────────┬─────────┬─────────┤
│ 5 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│ 6 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│ 7 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│ 8 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┴──────────┴──────────┴───────────┴──────────┴─────────┴───────────┴────────┴─────────┴─────────┤
│ANUL DE IMPLEMENTARE Nr. 3 │
├───────┬──────────┬──────────┬───────────┬──────────┬─────────┬───────────┬────────┬─────────┬─────────┤
│ 9 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│ 10 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│ 11 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│ 12 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│Cerere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│finalã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│rambur-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│sare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────┼───────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴──────────┴──────────┴───────────┴──────────┴─────────┴───────────┴────────┴─────────┴─────────┘
┌────────┬─────────┬──────────┐
│Tranşa │ Suma │ Data │
[semnãtura] │ de │ solici- │estimativã│
│prefinan│ tatã │ a │
│ ţare │ │ solici- │
[ştampila] │ │ lei │ tãrii │
[nume şi prenume] │ Numãr │ │ Luna/An │
[funcţia] ├────────┼─────────┼──────────┤
│ 11 │ 12 │ 13 │
├────────┼─────────┼──────────┤
│Tranşa 2│ │ │
├────────┼─────────┼──────────┤
│Tranşa 3│ │ │
└────────┴─────────┴──────────┘



ANEXA 3
-------
(Anexa nr. 8 la modelul contractului de finanţare
--------------------------------------------------
prevãzut în anexa la <>Ordinul nr. 131/2010 )
------------------------------------------

Nr. înreg. (Beneficiar)/Data Nr. înreg.(OI MECTS)/Data
........../................. .........../.............
Investeşte în oameni!
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Axa prioritarã nr. .............
Domeniul major de intervenţie ...............
Titlul proiectului: .............
Numãrul de identificare al contractului: POSDRU/Call/DMI/G (S)/ID proiect

Cerere de rambursare
Nr. ........

Numele Beneficiarului: .........................
Adresa Beneficiarului: .........................
CUI/CIF: .....
Nr. telefon/fax: .................................
Adresã e-mail: ............................
Perioada de referinţã: de la .../.../... pânã la .../.../....
Tip cerere: intermediarã/finalã

Subsemnatul/a, ......(nume reprezentant legal)......, prin prezenta cerere de rambursare solicit suma totalã de*1) ....... lei, reprezentând cheltuielile efectuate în perioada declaratã, atât în calitate de Beneficiar, cât şi de cãtre partenerii din proiectul cu finanţare prin POSDRU.





- lei -
┌────────────────┬────────────────────────────────────────┬───────────────┬────────────────┐
│Valoarea totalã │ din care: │Deducerea │Cheltuieli │
│ a Cererii ├────────────┬────────────┬──────────────┤prefinanţãrii │solicitate │
│de rambursare*2)│ Valoare │ Valoare │Cofinanţarea │acordate │spre rambursare │
│ │rambursabilã│rambursabilã│beneficiarului│beneficiarului/│ │
│ │ din FSE │ din bugetul│ │partenerilor │ │
│ │ │ naţional │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────────┤
│ 1=A+B 𗈖=(1-4)*%FSE𗈗=(1-4)*%BN │ 4=1*%CP │ 5=(2+3)*35% │ 6 = 1-4-5 │
├────────────────┼────────────┼────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────────┤
│ din care: │ │ │ │ │ │
├────────────────┴────────────┴────────────┴──────────────┴───────────────┴────────────────┤
│A. Sume reprezentând plãţile efectuate de cãtre Beneficiar (A = A1 sau A = A2) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A.1. Sume transmise spre validare, reprezentând cheltuielile efectuate de cãtre │
│Beneficiar, finanţat integral de la bugetul de stat/bugetul asigurãrilor sociale de stat/ │
│bugetul fondurilor speciale/bugetele locale: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│- în anul calendaristic curent: │
├────────────────┬────────────┬────────────┬──────────────┬───────────────┬────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────┴────────────┴────────────┴──────────────┴───────────────┴────────────────┤
│- în anul calendaristic precedent: │
├────────────────┬────────────┬────────────┬──────────────┬───────────────┬────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────┴────────────┴────────────┴──────────────┴───────────────┴────────────────┤
│A2. Sume reprezentând plãţile efectuate de cãtre Beneficiar, care nu este finanţat │
│integral din bugetul de stat/bugetul asigurãrilor sociale de stat/bugetul fondurilor │
│ speciale │
├────────────────┬────────────┬────────────┬──────────────┬───────────────┬────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────┴────────────┴────────────┴──────────────┴───────────────┴────────────────┤
│B. Sume reprezentând plãţile efectuate de cãtre partener/parteneri (B = B1 + B2) │
├────────────────┬────────────┬────────────┬──────────────┬───────────────┬────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────┴────────────┴────────────┴──────────────┴───────────────┴────────────────┤
│B.1. Sume reprezentând plãţile efectuate de cãtre partenerul/partenerii Beneficiarului, │
│care este finanţat/sunt finanţaţi integral din bugetul de stat/bugetul asigurãrilor │
│sociale de stat/bugetul fondurilor speciale (care vor primi spre rambursare doar │
│sumele aferente FSE) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│B.2. Sume reprezentând plãţile efectuate de cãtre partenerul/partenerii Beneficiarului, │
│care se încadreazã în alte categorii decât cei finanţaţi integral din bugetul de stat/ │
│bugetul asigurãrilor sociale de stat/bugetul fondurilor speciale │
├────────────────┬────────────┬────────────┬──────────────┬───────────────┬────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────────────────┴────────────┴────────────┴──────────────┴───────────────┴────────────────┘



NOTĂ?:
Rândurile B1 şi/sau B2 se vor completa, de la caz la caz, în funcţie de tipul partenerilor implicaţi în implementarea activitãţilor Proiectului.
-----------
*1) Se preia suma totalã din tabel, primul rând, coloana 6 "Cheltuieli eligibile solicitate spre rambursare".
*2) Se preia suma din Evidenţa cheltuielilor pe ani calendaristici şi pe parteneri, coloana 8 "Valoarea cheltuielii".

Plata va fi efectuatã de cãtre AMPOSDRU, în urmãtoarele conturi distincte ale Beneficiarului:
contul bancar: ........*3) deschis la: ....... CUI/CIF (aferent titularului de cont) ...... .
contul bancar: ........*4) deschis la: ....... CUI/CIF (aferent titularului de cont) ...... .
contul bancar: ........*5) deschis la: ....... CUI/CIF (aferent titularului de cont) ...... .

În calitate de Beneficiar declar urmãtoarele:

A. Cererea de rambursare se bazeazã doar pe cheltuieli efectuate.
B. Cheltuielile solicitate sunt eligibile şi au survenit în perioada de eligibilitate.
C. Contribuţia pentru cofinanţare este determinatã în conformitate cu prevederile contractului de finanţare.
D. Proiectul nu este finanţat prin alte instrumente ale Comisiei Europene şi nici prin alte instrumente naţionale de cofinanţare decât cele precizate în contractul de finanţare.
E. Toate tranzacţiile sunt înregistrate în sistemul contabil si suma cerutã corespunde cu datele din documentele contabile.
F. Cerinţele în ceea ce priveşte publicitatea au fost îndeplinite în conformitate cu prevederile din contractul de finanţare.
G. Regulile privind achiziţiile publice şi oportunitãţi egale au fost respectate.
H. Suma solicitatã este în conformitate cu prevederile contractului de finanţare şi ale contractelor de achiziţie publicã.
I. Progresul fizic şi financiar al Proiectului face obiectul monitorizãrii, incluzând verificãrile la faţa locului.
J. Toate documentele-suport sunt înregistrate în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale.
K. Declar cã prezenta cerere de rambursare a fost completatã cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal, cu privire la falsul în declaraţii.
L. Declar cã toate documentele originale aşa cum sunt definite în lista de anexe sunt pãstrate de instituţie, ştampilate, semnate şi sunt la dispoziţia consultãrii în scopul auditului.
M. Sunt conştient de faptul cã, în cazul nerespectãrii prevederilor contractuale sau în cazul fondurilor solicitate nejustificat din cadrul acestei cereri de rambursare, este posibil sã nu se plãteascã, sã fie corectate sau sã se recupereze sumele plãtite nejustificat.

În calitate de Beneficiar, certific faptul cã totalul cheltuielilor solicitate prin intermediul acestei cereri de rambursare sunt eligibile şi sunt realizate în vederea îndeplinirii scopului Proiectului şi în concordanţã cu legislaţia în vigoare. Totodatã, se certificã faptul cã documentele anexate sunt conforme, iar orice fel de informaţie descoperitã ca fiind incorectã sau falsã va atrage reţinerea sumelor sau neplata acestora.

Lista anexe


┌─────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Numãr │ Titlul anexei │
├─────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Raport tehnic şi financiar │
├─────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Evidenţa cheltuielilor pe ani calendaristici şi pe parteneri│
├─────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Facturi/Documente justificative │
├─────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Extrase de cont │
└─────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┘



[semnãtura]
[ştampila]
[nume şi prenume]
[funcţia]

A se completa de cãtre instituţii oficiale:


┌───────────────────────────────────┐ ┌───────────────────────────────────────┐
│Data primirii de cãtre OI MECTS: │ │ Nume/Semnãtura: │
├───────────────────────────────────┤ │ │
│Observaţii: │ │ Responsabil │
│ │ │..................... (data .......) │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ Verificat şi aprobat │
│ │ │..................... (data .......) │
│ │ │ │
│ │ │ │
└───────────────────────────────────┘ └───────────────────────────────────────┘



*3) Se înscrie codul IBAN al contului precizat în Comunicarea deschiderii contului de la Trezoreria Statului/instituţii de credit /bãnci comerciale (formularul de identificare financiarã).
*4) Se înscrie codul IBAN al contului precizat în Comunicarea deschiderii contului de venit la buget, în care se ramburseazã sumele aferente cheltuielilor din POSDRU (formularul de identificare financiarã) - anul calendaristic curent.
*5) Se înscrie codul IBAN al contului precizat în Comunicarea deschiderii contului de venit la buget, în care se ramburseazã sumele aferente cheltuielilor din POSDRU (formularul de identificare financiarã) - anul calendaristic precedent.
--------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016