Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 161 din 22 noiembrie 2013  pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei Generale de Pasapoarte, aprobat prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 288/2011    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 161 din 22 noiembrie 2013 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei Generale de Pasapoarte, aprobat prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 288/2011

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 740 din 29 noiembrie 2013

    Având în vedere prevederile art. 10 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 362/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:

    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei Generale de Paşapoarte, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 288/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 5 ianuarie 2012, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează, după cum urmează:

    1. La articolul 3, punctul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "6. Serviciul management operaţional;".

    2. La capitolul V, denumirea secţiunii V se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "SECŢIUNEA a V-a
    Serviciul management operaţional"

    3. La articolul 25, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 25. - Serviciul management operaţional are în structură:".

    4. Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 26. - (1) Serviciul management operaţional are următoarele atribuţii principale:
    a) asigură elaborarea de analize, sinteze, statistici şi documente programatice, pe probleme dispuse de conducerea ministerului şi a direcţiei generale, în domeniul specific de activitate;
    b) organizează şi desfăşoară activitatea de dispecerat la nivelul direcţiei generale şi realizează, la cererea structurilor din sistemul de ordine publică şi siguranţă naţională, verificări în bazele de date aflate în administrarea direcţiei generale;
    c) întocmeşte şi actualizează Registrul de riscuri la nivelul direcţiei generale;
    d) elaborează şi pune în aplicare, conform competenţelor, programul anual de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial la nivelul entităţii publice;
    e) asigură pregătirea şi desfăşurarea şedinţelor de lucru ale conducerii direcţiei generale, precum şi a şedinţelor Consiliului de conducere;
    f) elaborează şi pune în aplicare, conform competenţelor, documentele de management operaţional ale direcţiei generale;
    g) îndeplineşte atribuţiile pe linie de prevenire şi stingere a incendiilor prevăzute în planurile de apărare împotriva incendiilor pentru sediile direcţiei generale;
    h) elaborează precizări metodologice în domeniile de competenţă;
    i) asigură protecţia datelor şi informaţiilor gestionate şi ia măsuri de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate din domeniul de competenţă;
    j) prelucrează date cu caracter personal, respectând prevederile legale în vigoare.
    (2) Compartimentul analiză-sinteză şi dispecerat are următoarele atribuţii:
    a) elaborează, cu sprijinul celorlalte structuri ale direcţiei generale, Planul strategic al direcţiei generale, Planul unic cu principalele activităţi al direcţiei generale, rapoarte privind modul de îndeplinire a sarcinilor rezultate din planurile de acţiuni şi măsuri ale ministerului, materiale de analiză pentru bilanţuri şi convocări, precum şi materiale de informare (sinteze, studii şi rapoarte) pentru conducerea ministerului şi pentru alte instituţii centrale, pe probleme din competenţa direcţiei generale;
    b) întocmeşte şi actualizează Registrul de riscuri la nivelul direcţiei generale;
    c) elaborează şi pune în aplicare, conform competenţelor, programul anual de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial la nivelul entităţii publice;
    d) îndrumă metodologic, pe linia controlului intern/managerial, structurile componente aparatului propriu;
    e) stabileşte, cu sprijinul celorlalte structuri ale direcţiei generale, propunerile de teme pentru a fi incluse în ordinea de zi a şedinţelor Colegiului ministerului, precum şi pentru şedinţele de lucru ale direcţiei generale;
    f) asigură consemnarea în registrul de procese-verbale a problematicii prezentate/dezbătute la şedinţele de lucru ale conducerii direcţiei generale, precum şi în şedinţele Consiliului de conducere;
    g) întocmeşte şi prezintă spre aprobare Dispoziţia de zi pe unitate;
    h) primeşte, centralizează şi prelucrează datele şi informaţiile transmise de structurile direcţiei generale şi serviciile publice comunitare şi întocmeşte, zilnic, sinteza activităţilor desfăşurate, pe care o înaintează Centrului Operaţional de Comandă al ministerului;
    i) efectuează verificări în Registrul naţional de evidenţă a paşapoartelor simple, la solicitarea serviciilor publice comunitare şi a altor organe abilitate din sistemul de ordine publică şi siguranţă naţională;
    j) transmite la Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră consemnele proprii direcţiei generale;
    k) cooperează cu celelalte structuri din minister, conform competenţelor specifice;
    l) asigură transmiterea/primirea materialelor prin staţia radio, telex şi fax, prezentarea acestora conducerii direcţiei generale atunci când situaţia operativă o impune şi predarea acestora Serviciului secretariat, documente clasificate şi comunicare publică, în vederea înregistrării.
    (3) Compartimentul management operaţional, pază sedii şi control acces are următoarele atribuţii:
    a) elaborează Registrul istoric, în colaborare cu celelalte structuri ale direcţiei generale;
    b) întocmeşte, actualizează şi ţine evidenţa documentelor planului de mobilizare a unităţii;
    c) ţine legătura cu centrele militare pentru selecţionarea, verificarea şi completarea cu resurse umane şi materiale la mobilizare a indicativului;
    d) execută pregătirea de mobilizare a personalului, precum şi a rezerviştilor cuprinşi în lucrările de mobilizare ale direcţiei generale, în vederea întocmirii şi punerii în aplicare a planului de mobilizare;
    e) întocmeşte şi actualizează documentele operative de pază şi apărare, de protecţie şi intervenţie în situaţii de protecţie civilă;
    f) organizează serviciul de permanenţă pe unitate şi elaborează planul de creştere a capacităţii operaţionale, în conformitate cu ordinele ministrului afacerilor interne;
    g) elaborează şi pune în aplicare planul de combatere a terorismului la nivelul direcţiei generale, în conformitate cu ordinele ministrului afacerilor interne;
    h) asigură instruirea şi pregătirea personalului din serviciul de permanenţă, pentru punerea în aplicare a documentelor operative;
    i) organizează şi coordonează activităţile specifice pentru asigurarea pazei şi apărarea sediului direcţiei generale, potrivit prevederilor legale, şi ia măsuri ca personalul să respecte dispoziţiile conducerii unităţii pe linia accesului în unitate;
    j) întocmeşte planurile de măsuri operative ale direcţiei generale, ca urmare a dispoziţiilor primite de la minister sau a schimbărilor climatului de normalitate civică;
    k) îndrumă structurile direcţiei generale în vederea respectării prevederilor din planurile de măsuri întocmite ca urmare a schimbărilor climatului de normalitate civică;
    l) organizează şi execută activităţi pe linie de protecţie civilă;
    m) ţine evidenţa livretelor militare, le completează şi le înmânează poliţiştilor la încetarea raporturilor de serviciu şi instruieşte rezerviştii asupra drepturilor şi îndatoririlor ce le revin."

    5. Articolul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 27. - Serviciul resurse umane are în structură:
    a) Compartimentul selecţionare, încadrare şi promovare personal;
    b) Compartimentul formare iniţială şi continuă a personalului;
    c) Compartimentul evidenţă resurse umane şi organizare;
    d) Compartimentul prevenire şi protecţie pe linia securităţii şi sănătăţii în muncă;
    e) Compartimentul asistenţă psihologică."

    6. La articolul 28 alineatul (1), după litera o) se introduc două noi litere, literele p) şi q), cu următorul cuprins:
    "p)elaborează şi pune în aplicare, conform competenţelor, documentele de planificare structurală şi management organizatoric ale direcţiei generale;
    q)organizează şi desfăşoară activităţile specifice pe linie de asistenţă psihologică pentru direcţia generală şi serviciile publice comunitare."

    7. La articolul 28 alineatul (4), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Compartimentul evidenţă resurse umane şi organizare are următoarele atribuţii:".

    8. La articolul 28 alineatul (4), după litera m) se introduc şapte noi litere, literele n)-t), cu următorul cuprins:
    "n) întocmeşte, actualizează sau efectuează modificările ordonate în statul de organizare al direcţiei generale;
    o) îndrumă serviciile publice comunitare în vederea efectuării modificărilor în statele de organizare;
    p) analizează, în vederea avizării, proiectele organigramelor şi statelor de organizare ale serviciilor publice comunitare;
    q) analizează, în vederea avizării, proiectele regulamentelor de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice comunitare, cu consultarea structurilor direcţiei generale ale căror competenţe sunt incidente în raport cu prevederile proiectului;
    r) elaborează, în colaborare cu celelalte structuri ale direcţiei generale, Regulamentul de organizare şi funcţionare a direcţiei generale;
    s) întocmeşte şi transmite anual la Direcţia generală management resurse umane, conform prevederilor actelor normative în vigoare, propunerile motivate referitoare la numărul maxim de posturi, pe tipuri şi categorii de funcţii, necesare în cursul anului următor, la nivelul direcţiei generale şi serviciilor publice comunitare;
    t) comunică serviciilor publice comunitare numărul de posturi aprobat anual prin ordin al ministrului."

    9. La articolul 28, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
    "(6) Compartimentul asistenţă psihologică are următoarele atribuţii:
    a) proiectează, planifică, organizează şi desfăşoară activităţi de psihologie la nivelul direcţiei generale şi serviciilor publice comunitare, în limita competenţelor atestate şi potrivit prevederilor actelor normative în vigoare privind activitatea de psihologie în minister, cu respectarea normelor deontologice, metodologice şi regulilor de bună practică în domeniu;
    b) consiliază conducerea direcţiei generale şi şefii serviciilor publice comunitare, pe probleme privind activitatea de psihologie;
    c) asigură evaluarea periodică a personalului direcţiei generale şi serviciilor publice comunitare, cu excepţia directorului general, a directorilor generali adjuncţi şi a directorului Centrului Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice;
    d) asigură asistenţa psihologică a personalului din direcţia generală şi din serviciile publice comunitare, cu excepţia directorului general, a directorilor generali adjuncţi şi a directorului Centrului Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice;
    e) desfăşoară activităţi de dezvoltare şi optimizare personală, în cadrul intervenţiei psihologice primare, la solicitarea asistaţilor;
    f) planifică, organizează şi desfăşoară, cu respectarea prevederilor metodologice în vigoare, evaluarea psihologică în situaţii speciale;
    g) întocmeşte şi ia măsuri de aplicare a programului de monitorizare a persoanelor la care s-au identificat probleme de natură psihocomportamentală, potrivit prevederilor metodologice în vigoare;
    h) asigură suportul psihologic profilactic al activităţilor/misiunilor specifice, atât la sediul instituţiei centrale, cât şi la structurile subordonate;
    i) elaborează şi implementează programe de pregătire psihologică şi profilaxie a personalului, individuale şi de grup, în funcţie de nevoile individuale şi instituţionale identificate;
    j) la solicitare poate acorda, potrivit competenţelor atestate de Colegiul Psihologilor din România, asistenţă psihologică recuperatorie pentru personalul unităţii;
    k) realizează diagnoze organizaţionale la nivelul serviciilor, birourilor, compartimentelor, grupelor/echipelor din cadrul unităţii, ca urmare a solicitării şi/sau cu aprobarea şefului unităţii;
    l) planifică, organizează şi desfăşoară activităţile incluse în programul de intervenţie organizaţională consecutiv diagnozei organizaţionale (după caz);
    m) participă la identificarea anuală a activităţilor/misiunilor cu grad ridicat de risc desfăşurate de către personalul din unitate după criteriile stabilite de Centrul de Psihosociologie al Ministerului Afacerilor Interne;
    n) întocmeşte şi actualizează documentele de evidenţă a activităţii de psihologie şi se asigură de buna circulaţie a carnetelor psihologice în cazurile de detaşare, mutare ori în caz de trecere în rezervă sau retragere;
    o) participă la elaborarea, experimentarea, etalonarea şi validarea unor probe psihologice pentru metodologiile de evaluare în domeniul de specialitate;
    p) participă la identificarea şi clasificarea solicitărilor şi exigenţelor psihice presupuse de diferite posturi, funcţii, profile de activitate din cadrul unităţii în vederea susţinerii activităţilor de analiză a muncii şi elaborare a standardelor profesionale (ocupaţionale), de recrutare a resurselor umane de selecţionare a personalului, precum şi de intervenţie psihologică în scopul optimizării comportamentale a personalului;
    q) la solicitare poate colabora cu medicul unităţii, întocmind un raport de cunoaştere psihologică care să conţină date rezultate din activitatea de cunoaştere psihologică, inclusiv o copie a rezultatului evaluării speciale unde este cazul, în vederea elaborării documentaţiei necesare pentru persoanele ce urmează a fi expertizate psihologic în cadrul expertizei medicale;
    r) elaborează un portofoliu de specialitate cuprinzând teme, sinteze, aplicaţii şi alte materiale necesare pregătirii personalului prin disciplină de sprijin şi le susţine la solicitarea şefilor ierarhici sau din proprie iniţiativă;
    s) poate desfăşura, cu acordul Centrului de Psihosociologie, activităţi de cercetare ştiinţifică în domeniul psihologiei şi poate valorifica publicistic rezultatele studiilor întreprinse;
    t) iniţiază sau participă potrivit competenţelor atestate şi cu acordul Centrului de Psihosociologie la proiecte de cercetare sau programe specifice domeniului de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională realizate în parteneriat cu alte instituţii publice, private sau organizaţii nonguvernamentale;
    u) participă la activitatea de relaţii internaţionale, prin personal de specialitate, desemnat prin dispoziţia directorului general;
    v) participă la activităţile organizate de Centrul de Psihosociologie, de alte structuri ale sistemului de ordine publică, apărare şi siguranţă naţională sau de instituţii civile, în scopul perfecţionării pregătirii profesionale, în conformitate cu standardele de calitate stabilite de către Colegiul Psihologilor din România;
    w) la ordinul conducerii direcţiei generale efectuează controale şi activităţi de analiză, sprijin şi îndrumare pe linie de personal în unităţile coordonate metodologic."

    10. La anexa nr. 1 - Organigrama Direcţiei Generale de Paşapoarte, denumirea structurii "Serviciul Organizare, Analiză-Sinteză, Dispecerat şi Control Acces" se înlocuieşte cu denumirea "Serviciul management operaţional".

    11. La anexa nr. 3 - Fişa postului directorului general, litera A - Identificarea postului, punctul 4 - Relaţii cu alte posturi, a treia liniuţă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "- conduce întreaga activitate a Direcţiei Generale de Paşapoarte şi coordonează nemijlocit Serviciul control şi coordonare metodologică, Biroul juridic, Serviciul financiar, Biroul Schengen, afaceri europene şi relaţii internaţionale, Serviciul management operaţional şi Serviciul resurse umane;".

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul afacerilor interne,
                                   Radu Stroe

    Bucureşti, 22 noiembrie 2013.
    Nr. 161.

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016