Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 161 din 11 aprilie 2006  pentru aprobarea derularii programului, respectiv subprogramelor nationale cu scop curativ, finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate in anul 2006    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 161 din 11 aprilie 2006 pentru aprobarea derularii programului, respectiv subprogramelor nationale cu scop curativ, finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate in anul 2006

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 433 din 19 mai 2006

În temeiul <>Legii bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005 , al <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>Hotãrârii Guvernului nr. 374/2006 privind prelungirea aplicãrii prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 52/2005 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2005 şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 235/2005 privind aprobarea pentru anul 2005 a listei cuprinzând denumirile comune internaţionale ale medicamentelor din Nomenclatorul medicamentelor de uz uman, de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, şi al <>Hotãrârii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
vãzând Referatul de aprobare nr. 9.226/1.146/2006 al Ministerului Sãnãtãţii şi al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,

ministrul sãnãtãţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã derularea programului naţional cu scop curativ, respectiv subprogramelor, denumite în continuare program, respectiv subprograme, finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, gestionat de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, în anul 2006.
(2) Se aprobã Normele metodologice de organizare, finanţare, monitorizare şi control al programului/ subprogramelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi sistemul de raportare a indicatorilor specifici, în anul 2006, prevãzute în anexa nr. I.
ART. 2
(1) Programul finanţat din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate are ca scop îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate şi creşterea speranţei de viaţã a bolnavilor cu afecţiuni cu risc crescut.
(2) Programul, respectiv subprogramele finanţate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, sumele aferente acestora, scopul, obiectivele, criteriile de eligibilitate stabilite de comisiile de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii, indicatorii specifici de monitorizare (fizici şi de eficienţã) şi natura cheltuielilor sunt prevãzute în anexa nr. II.
(3) Unitãţile sanitare prin care se deruleazã programul, respectiv subprogramele prevãzute la alin. (2) sunt nominalizate de ministerele în subordinea cãrora funcţioneazã şi aprobate de Ministerul Sãnãtãţii şi sunt prevãzute în anexa nr. III.
ART. 3
(1) Sumele alocate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pentru finanţarea subprogramelor se utilizeazã pentru asigurarea în spital şi în ambulatoriu a unor medicamente şi materiale sanitare specifice unor boli cronice cu risc crescut şi pentru asigurarea serviciilor de supleere renalã (inclusiv medicamente şi/sau materiale sanitare specifice).
(2) Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate va estima numãrul de bolnavi care urmeazã sã fie beneficiari ai fiecãrui subprogram, în funcţie de propunerile comisiilor de specialitate (numãrul de bolnavi eligibili, tendinţa morbiditãţii specifice, terapia specificã) şi de nivelul sumelor aprobate pentru medicamente şi materiale sanitare specifice, respectiv servicii de supleere a funcţiei renale, ce se achiziţioneazã pentru subprograme.
ART. 4
Unitatea sanitarã nominalizatã sã deruleze subprograme raporteazã casei de asigurãri de sãnãtate indicatorii specifici pe baza evidenţei tehnico-operative.
ART. 5
(1) Decontarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice şi a serviciilor medicale de supleere renalã se realizeazã lunar de casele de asigurãri de sãnãtate din fondurile aprobate cu aceastã destinaţie.
(2) Casele de asigurãri de sãnãtate rãspund de asigurarea, urmãrirea şi controlul utilizãrii fondurilor aprobate pentru derularea subprogramelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(3) Casele de asigurãri de sãnãtate rãspund de evaluarea, monitorizarea şi controlul derulãrii subprogramelor pe baza indicatorilor raportaţi de unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprogramele.
(4) Casele de asigurãri de sãnãtate vor raporta Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate utilizarea sumelor contractate potrivit destinaţiei acestora, precum şi numãrul de bolnavi trataţi, valoarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, valoarea serviciilor de supleere renalã şi costul mediu/bolnav tratat.
(5) Trimestrial, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate va transmite Ministerului Sãnãtãţii un raport privind derularea programului, respectiv subprogramelor de sãnãtate finanţate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate. Acest raport va fi transmis în termen de maximum 45 de zile de la încheierea trimestrului şi va conţine:
- situaţia centralizatã a indicatorilor fizici şi de eficienţã pentru fiecare program, respectiv subprogram de sãnãtate;
- aspecte deosebite în derularea programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate;
- eventualele propuneri de îmbunãtãţire a activitãţilor pe programe.
ART. 6
(1) Achiziţia, în condiţiile legii, a unor medicamente şi/sau materiale sanitare specifice ce se acordã în spital şi în ambulatoriu se efectueazã prin licitaţie la nivel naţional, pentru urmãtoarele subprograme:
- "Tratamentul persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi postexpunere (profesionalã şi verticalã)";
- "Tratamentul bolnavilor cu tuberculozã";
- "Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice";
- "Tratamentul bolnavilor cu boli neurologice: scleroza multiplã";
- "Tratamentul de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienţã renalã cronicã" (medicamente şi materiale sanitare);
- "Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat".
(2) Pentru subprogramele pentru care nu se organizeazã licitaţie la nivel naţional, achiziţionarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice se face, în condiţiile legii, de cãtre unitãţile sanitare care deruleazã subprogramele respective.
(3) Prevederile alin. (2) se aplicã şi subprogramului "Tratamentul bolnavilor cu tuberculozã" pentru achiziţia materialelor sanitare specifice.
(4) Lista medicamentelor şi materialelor sanitare specifice ce se achiziţioneazã potrivit alin. (2) şi (3) se stabileşte la propunerea comisiilor de specialitate şi se aprobã prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
(5) Pentru subprogramul "Tratamentul de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienţã renalã cronicã", serviciile de supleere renalã (cu excepţia medicamentelor şi a materialelor sanitare specifice) se realizeazã în baza contractelor încheiate între casele de asigurãri de sãnãtate şi unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprogramul, conform prevederilor din Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.
(6) Procedura de achiziţie publicã prin licitaţie la nivel naţional se organizeazã de Ministerul Sãnãtãţii împreunã cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate.
(7) Pânã la efectuarea licitaţiei la nivel naţional, în anul 2006, respectiv încheierea contractelor cu furnizorii de medicamente şi materale sanitare specifice desemnaţi câştigãtori ai licitaţiei la nivel naţional, aprovizionarea cu medicamente şi/sau materiale sanitare specifice ce se acordã în spital şi în ambulatoriu se efectueazã în condiţiile legii.
(8) Distribuţia la nivelul unitãţilor sanitare a medicamentelor şi materialelor sanitare specifice, aferente subprogramelor de sãnãtate prevãzute la alin. (1), se face pe baza contractelor încheiate între Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, în calitate de achizitor, şi furnizorii de medicamente şi materiale sanitare specifice declaraţi câştigãtori la licitaţiile naţionale.
ART. 7
Modificarea structurii, sumelor şi indicatorilor specifici pentru evaluare şi monitorizare, aferente subprogramelor, pe parcursul derulãrii acestora, se aprobã prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, la propunerea fundamentatã a ordonatorilor de credite.
ART. 8
Condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializã şi dializã peritonealã în sistem ambulatoriu, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu centrele-pilot, se aprobã prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 9
Ministerul Sãnãtãţii, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, casele de asigurãri de sãnãtate, direcţiile de sãnãtate publicã şi alte instituţii publice implicate, precum şi unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprograme vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 10
Anexele nr. I-III fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 11
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Cristian Vlãdescu

ANEXA I

NORME METODOLOGICE
de organizare, finanţare, monitorizare şi control al programului/subprogramelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi sistemul de raportare a indicatorilor specifici, în anul 2006

I. Finanţarea subprogramelor
1. Din bugetul aprobat prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005 , Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate finanţeazã programul naţional cu scop curativ în vederea realizãrii scopului şi obiectivelor stabilite prin lege.
2. a) Sumele alocate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pentru finanţarea programului/subprogramelor se utilizeazã pentru asigurarea în spital şi în ambulatoriu a unor medicamente şi materiale sanitare specifice tratamentului unor boli cronice cu risc crescut şi asigurarea serviciilor de supleere renalã (inclusiv medicamente şi/sau materiale sanitare specifice). Lista medicamentelor şi materialelor sanitare specifice se aprobã prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru subprogramele pentru care nu se organizeazã licitaţie la nivel naţional, respectiv este cuprinsã în documentaţia de licitaţie pentru subprogramele cu achiziţie prin licitaţie la nivel naţional.
b) Sumele aferente subprogramelor pentru care achiziţia de medicamente şi materiale sanitare specifice nu se efectueazã prin licitaţie la nivel naţional sunt cuprinse în contractele încheiate, distinct, între casele de asigurãri de sãnãtate şi unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprograme.
c) Prevederile lit. b) se aplicã şi în cazul subprogramelor:
- "Tratamentul bolnavilor cu tuberculozã", pentru materiale sanitare specifice;
- "Tratamentul de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienţã renalã cronicã" (pentru servicii medicale, inclusiv transportul).
Contractele menţionate mai sus se realizeazã dupã modelul de contract prevãzut în anexa la prezentele norme metodologice, cu excepţia contractului pentru serviciile de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienţã renalã cronicã, care se va realiza conform prevederilor din Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.
d) Sumele aferente contractelor de achiziţii publice ca urmare a licitaţiei la nivel naţional, încheiate şi derulate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi cele aferente subprogramelor pentru care nu se organizeazã astfel de licitaţii sunt evidenţiate în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate la capitolul 66.05 "Sãnãtate", titlul 20 "Bunuri şi servicii", articolele 66.05.02 "Medicamente pentru boli cronice cu risc crescut utilizate în programele naţionale cu scop curativ", 66.05.03 "Materiale sanitare specifice utilizate în programele naţionale cu scop curativ", 66.05.04 "Servicii medicale de hemodializã şi dializã peritonealã" în cadrul bugetului aprobat.
e) Sumele alocate pentru subprogramele pentru care nu se organizeazã licitaţie la nivel naţional, precum şi contravaloarea medicamentelor şi materialelor sanitare specifice, achiziţionate la nivel naţional, se cuprind în bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor sanitare, se aprobã odatã cu acestea şi se utilizeazã potrivit destinaţiilor stabilite.
3. a) Medicamentele şi materialele sanitare specifice ce se acordã în ambulatoriu în cadrul subprogramelor se asigurã prin farmaciile aparţinând unitãţilor sanitare prin care se deruleazã subprogramul.
b) Eliberarea medicamentelor şi materialelor sanitare menţionate la lit. a) se face pe bazã de prescripţie medicalã (condica de medicamente sau reţeta medicalã, dupã caz).
4. a) Unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprograme în baza contractelor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate prezintã acestora, pânã la data de 5 a lunii urmãtoare, rapoarte pentru luna precedentã, conform machetelor transmise de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi sumele achitate, conform copiei ordinului de platã (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice aprovizionate pentru luna precedentã, şi cererea justificativã, însoţitã de copia de pe factura emisã de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice aprovizionãrii pentru luna în curs.
b) Casele de asigurãri de sãnãtate vor analiza situaţiile prezentate şi gradul de utilizare a resurselor puse la dispoziţie anterior şi vor deconta, în limita sumei prevãzute în contract, în termen de 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate în copie de unitatea prestatoare de servicii medicale pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, cuprinse în ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprovizionate pentru luna curentã în cadrul subprogramelor.
c) Neprezentarea documentelor prevãzute la lit. a) de cãtre unitãţile sanitare atrage prelungirea termenului de decontare pânã la termenul urmãtor prezentãrii documentelor.
d) Nerespectarea clauzelor contractuale, în sensul utilizãrii fondurilor pentru alte destinaţii, atrage rezilierea contractului respectiv.
e) Situaţiile prevãzute la lit. d) vor fi aduse la cunoştinţã Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate de cãtre organele constatatoare, în termen de 48 de ore de la data constatãrii.
5. Unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprograme pentru care achiziţia medicamentelor şi materialelor sanitare specifice se realizeazã prin licitaţie la nivel naţional urmeazã procedura cuprinsã în Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.113/153/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea şi derularea contractelor de achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare realizãrii programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate finanţate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
II. Responsabilitãţile specifice în derularea subprogramelor
6. Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate poate colabora cu consilii de experţi ce pot cuprinde şi reprezentanţi ai Ministerului Sãnãtãţii, numite prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
7. Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, prin direcţiile de specialitate, şi casele de asigurãri de sãnãtate, prin structurile cu atribuţii echivalente, au urmãtoarele responsabilitãţi:
a) rãspund de asigurarea, urmãrirea şi controlul utilizãrii fondurilor alocate pentru derularea subprogramelor;
b) realizeazã evaluarea şi monitorizarea derulãrii subprogramelor prin indicatorii fizici şi de eficienţã realizaţi;
c) rãspund de controlul derulãrii subprogramelor.
8. Unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprograme au urmãtoarele responsabilitãţi:
- rãspund de utilizarea fondurilor primite potrivit destinaţiei aprobate;
- dispun mãsurile necesare în vederea asigurãrii realizãrii obiectivelor subprogramului;
- rãspund de organizarea, monitorizarea şi buna desfãşurare a activitãţilor medicale din cadrul subprogramelor de sãnãtate;
- rãspund de raportarea corectã şi la timp a datelor cãtre casele de asigurãri de sãnãtate;
- rãspund de modul de organizare a contabilitãţii, a evidenţelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea legilor în vigoare, de exactitatea şi realitatea datelor raportate caselor de asigurãri de sãnãtate.
III. Evaluarea şi monitorizarea subprogramelor
9. a) Evaluarea şi monitorizarea subprogramelor se realizeazã pe baza indicatorilor specifici de monitorizare prevãzuţi în anexa nr. II.
b) Indicatorii fizici şi de eficienţã, precum şi valoarea medicamentelor şi materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, valoarea serviciilor de supleere renalã (inclusiv medicamente şi materiale sanitare specifice), corespunzãtor subprogramelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, se transmit caselor de asigurãri de sãnãtate şi Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate în vederea analizei acestora.
c) Indicatorii de eficienţã reprezintã costul mediu/bolnav tratat şi se calculeazã ca raport între valoarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice consumate pentru tratamentul bolnavilor şi numãrul de bolnavi beneficiari în cadrul fiecãrui subprogram, iar pentru serviciile de supleere renalã, ca raport între cheltuielile cu serviciile de supleere renalã (inclusiv medicamente şi materiale sanitare) şi numãrul de bolnavi dializaţi.
d) Unitãţile sanitare care deruleazã subprograme transmit caselor de asigurãri de sãnãtate raportãri lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale, cuprinzând numãrul de bolnavi trataţi şi valoarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice utilizate în tratamentul acestora, precum şi valoarea serviciilor de supleere renalã.
e) Unitãţile sanitare care deruleazã subprograme au obligaţia de a organiza evidenţa bolnavilor care beneficiazã de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice prescrise şi eliberate în cadrul programelor, precum şi de servicii de supleere renalã prin înregistrarea la nivel de pacient, în format electronic, a urmãtorului set minim de informaţii: CNP, diagnostic specific subprogramului, medicul curant, perioada pentru care s-a fãcut recomandarea pentru tratament şi schema terapeuticã prescrisã din program. Aceastã evidenţã va fi pusã la dispoziţie caselor de asigurãri de sãnãtate, lunar, pânã la data de 5 a lunii urmãtoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea.
f) Casele de asigurãri de sãnãtate transmit Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, lunar, trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, pânã la data de 15 a lunii urmãtoare perioadei pentru care se face raportarea, sumele alocate de acestea pentru fiecare subprogram de sãnãtate, sumele utilizate de unitãţile prestatoare de servicii medicale care deruleazã subprograme, precum şi indicatorii fizici şi de eficienţã.
10. Trimestrial şi anual Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, prin direcţiile de specialitate, şi casele de asigurãri de sãnãtate, prin structurile cu atribuţii echivalente, realizeazã evaluarea derulãrii subprogramelor prin analiza comparativã a indicatorilor prevãzuţi faţã de cei realizaţi.
IV. Controlul derulãrii subprogramelor
11. Controlul indicatorilor din subprogramele de sãnãtate va urmãri, în principal, urmãtoarele obiective:
a) încadrarea în bugetul aprobat, precum şi mãsura în care fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite pentru realizarea obiectivelor propuse în subprogramul respectiv;
b) respectarea de cãtre persoanele implicate a responsabilitãţilor legate de derularea subprogramelor de sãnãtate;
c) realitatea indicatorilor raportaţi;
d) acurateţea şi validarea datelor colectate şi raportate;
e) eventuale obstacole sau disfuncţionalitãţi în derularea subprogramelor.
12. În urma fiecãrui control se va întocmi un raport care va fi discutat cu persoanele responsabile în derularea subprogramelor respective, în vederea remedierii eventualelor disfuncţionalitãţi, urmând ca, în termen de 30 de zile, sã se stabileascã rezultatele finale ale controlului. În cazul în care casa de asigurãri de sãnãtate identificã probleme ce nu pot fi soluţionate la nivel local, acestea vor fi transmise spre soluţionare Direcţiei monitorizare şi corp control din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
Pentru anul 2006, controlul anual se va efectua pânã la data de 15 februarie 2007.

ANEXĂ


──────
la normele metodologice
────────────────────────

CONTRACT
pentru finanţarea subprogramelor din cadrul programului naţional cu scop curativ în anul 2006

I. Pãrţile contractante

Casa de Asigurãri de Sãnãtate ......., cu sediul în municipiul/ oraşul ......, str. ...... nr. ......, judeţul/sectorul ........., telefon/fax ....., reprezentatã prin preşedinte-director general ..... şi director economic ........, pe de o parte,
şi
unitatea sanitarã ....., cu sediul în ......, str. ...... nr. ...., telefon ....., fax ....., reprezentatã prin ......., având actul de înfiinţare/organizare nr. ......, Autorizaţia sanitarã de funcţionare nr. ....., Certificatul de acreditare nr. ......, codul fiscal ...... şi contul nr. ....., deschis la Trezoreria Statului, copie de pe dovada asigurãrii de rãspundere civilã în domeniul medical.

II. Obiectul contractului
Obiectul prezentului contract îl constituie finanţarea subprogramelor din cadrul programului naţional cu scop curativ ....../(se specificã fiecare subprogram) ..... pentru asigurarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice, ......./(se completeazã, dupã caz, în funcţie de subprograme) ...... necesare în terapia în spital/ în spital şi ambulatoriu, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 374/2006 privind prelungirea aplicãrii prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 52/2005 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2005 şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 235/2005 privind aprobarea pentru anul 2005 a listei cuprinzând denumirile comune internaţionale ale medicamentelor din Nomenclatorul medicamentelor de uz uman, de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, şi Ordinului ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 385/161/2006 pentru aprobarea derulãrii programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ, finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate în anul 2006.

III. Durata contractului
3.1. Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui şi pânã la data de 31 decembrie 2006.
3.2. Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul pãrţilor, în condiţiile legii.

IV. Obligaţiile pãrţilor
4.1. Obligaţiile casei de asigurãri de sãnãtate
4.1.1. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ......... se obligã sã asigure fonduri pentru derularea subprogramelor în cadrul bugetului aprobat cu aceastã destinaţie, decontând lunar, în limita contractului, contravaloarea facturilor pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare asigurãrii în spital şi în ambulatoriu, dupã caz, a tratamentului pentru bolnavii cu afecţiunile cuprinse în subprograme.
4.1.2. Finanţarea subprogramelor se face din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, în cadrul bugetului aprobat pentru cheltuieli materiale şi prestãri de servicii cu caracter medical la subcapitolul respectiv.
4.1.3. Sumele alocate sunt stabilite în funcţie de numãrul de bolnavi trataţi şi de costul mediu pe bolnav.
4.1.4. Medicamentele şi/sau materialele sanitare ce se acordã în ambulatoriu în cadrul programelor se asigurã prin farmacia unitãţii sanitare prin care acestea se deruleazã.
4.1.5. Eliberarea medicamentelor şi materialelor sanitare menţionate la pct. 4.1.4 se face pe bazã de prescripţie medicalã (condica de medicamente sau reţeta medicalã, dupã caz).
4.1.6. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ...... analizeazã indicatorii prezentaţi în decontul înaintat de unitatea sanitarã, precum şi gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior.
4.1.7. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ...... deconteazã, în termen de 5 zile, în baza cererilor justificative transmise de unitatea sanitarã, în limita sumei prevãzute în contract, contravaloarea facturii, prezentatã în copie, pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice necesare tratamentului din luna curentã.
4.2. Obligaţiile unitãţii sanitare .............................
Unitatea sanitarã are urmãtoarele obligaţii:
4.2.1. sã elaboreze strategii de profilaxie primarã, secundarã şi terţiarã pentru bolile cuprinse în subprogram;
4.2.2. sã utilizeze fondurile primite pentru fiecare subprogram de sãnãtate, potrivit destinaţiei acestora;
4.2.3. sã dispunã mãsuri pentru gestionarea eficientã a mijloacelor materiale şi bãneşti;
4.2.4. sã organizeze evidenţa cheltuielilor pe fiecare subprogram şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în prevederi, cât şi în execuţie;
4.2.5. sã se asigure cã serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadreazã din punctul de vedere al calitãţii în normele privind calitatea asistenţei medicale, elaborate în condiţiile legii;
4.2.6. sã furnizeze tratamentul adecvat şi sã prescrie medicamentele conform reglementãrilor în vigoare;
4.2.7. sã efectueze achiziţia medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice, în condiţiile legii;
4.2.8. sã transmitã casei de asigurãri de sãnãtate raportãri lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind sumele utilizate pe fiecare program, precum şi indicatorii realizaţi, rãspunzând atât de exactitatea şi realitatea datelor raportate pentru justificarea plãţii contravalorii facturii pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice procurate în luna precedentã, cât şi a indicatorilor raportaţi;
4.2.9. sã organizeze evidenţa nominalã şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiazã de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, prescrise şi eliberate în cadrul subprogramelor.
Pânã la data de 5 a lunii urmãtoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea va raporta casei de asigurãri de sãnãtate evidenţa nominalã şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii trataţi în cadrul subprogramelor.

V. Valoarea contractului (se detaliazã fiecare subprogram)
5.1. ..................... lei;
5.2. ..................... lei;
5.3. ..................... lei.

VI. Finanţarea subprogramelor
6.1. Unitatea sanitarã prezintã în primele 5 zile ale lunii curente, pentru luna expiratã, decontul pentru luna precedentã, cuprinzând numãrul de bolnavi trataţi, valoarea medicamentelor şi materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, costul mediu pe bolnav, sumele achitate, conform ordinului de platã (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice procurate în luna precedentã, precum şi cererea justificativã, însoţitã de copia facturii emise de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna în curs.
6.2. Casa de asigurãri de sãnãtate analizeazã indicatorii prezentaţi prin decont, precum şi gradul şi modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi deconteazã, în limita sumei prevãzute în contract, în termen de maximum 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate în copie de unitatea sanitarã pentru medicamentele şi/sau materialele specifice achiziţionate pentru luna curentã.

VII. Rãspunderea contractualã
7.1. Unitatea sanitarã are urmãtoarele responsabilitãţi:
7.1.1. Prin medicii coordonatori:
a) rãspunde de utilizarea fondurilor primite pentru efectuarea cheltuielilor pentru medicamentele şi materialele sanitare specifice;
b) rãspunde de organizarea evidenţei nominale şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiazã de medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, prescrise în cadrul subprogramelor;
c) dispune mãsurile necesare aplicãrii metodologiei de subprogram, în vederea asigurãrii îndeplinirii obiectivelor prevãzute în subprogram;
d) rãspunde de organizarea, monitorizarea şi buna desfãşurare a activitãţilor medicale din cadrul subprogramului;
e) rãspunde de raportarea la timp a datelor cãtre Casa de Asigurãri de Sãnãtate .........., precum şi de realitatea şi exactitatea acestora;
7.1.2. Prin contabilul-şef al unitãţii sanitare:
- rãspunde de modul de organizare a evidenţelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor alocate potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea normelor legale în vigoare, de exactitatea şi realitatea datelor raportate lunar.
7.2. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ....... controleazã trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate şi analizeazã lunar indicatorii prezentaţi.
7.2.1. Controlul casei de asigurãri de sãnãtate va urmãri, în principal, urmãtoarele:
a) dacã activitãţile se desfãşoarã conform reglementãrilor legale în vigoare;
b) dacã se constatã obstacole sau disfuncţionalitãţi în derularea subprogramului;
c) dacã se încadreazã în sumele contractate pe subprograme, dacã fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite şi dacã au servit la realizarea obiectivelor subprogramului respectiv;
d) dacã persoanele implicate respectã responsabilitãţile legate de subprogram;
e) realitatea şi exactitatea datelor.
7.3. Neprezentarea de cãtre unitatea sanitarã a documentelor prevãzute la pct. 4.2.8 atrage sistarea finanţãrii.
7.4. Nerespectarea clauzelor cuprinse la pct. 4.2.2 şi 4.2.8 atrage rezilierea contractului.

VIII. Soluţionarea litigiilor
Litigiile apãrute pe perioada derulãrii contractului se soluţioneazã de pãrţi pe cale amiabilã. În situaţia în care pãrţile nu ajung la o înţelegere, acestea se vor adresa Comisiei Centrale de Arbitraj şi instanţelor judecãtoreşti competente, dupã caz.

IX. Clauze speciale
9.1. Sumele înscrise în actele adiţionale încheiate în anul 2006 la contractele pentru anul 2005 vor fi consemnate distinct ca sume incluse în valoarea totalã a contractului pe anul 2006.
9.2. Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, se aprobã modificãri în volumul şi în structura subprogramului, pe parcursul derulãrii acestuia.
9.3. Dacã o clauzã a acestui contract ar fi declaratã nulã, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceastã nulitate. Pãrţile convin ca orice clauzã declaratã nulã sã fie înlocuitã printr-o altã clauzã care sã corespundã cât mai bine cu putinţã spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacã pe durata derulãrii prezentului contract expirã termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toatã durata de valabilitate a contractului.

X. Forţa majorã
10.1. Orice împuternicire independentã de voinţa pãrţilor, intervenitã dupã data semnãrii prezentului contract şi care împiedicã executarea acestuia, este consideratã forţã majorã şi exonereazã de rãspundere partea care o invocã. Sunt considerate forţã majorã, în sensul acestei clauze, împrejurãri ca: rãzboi, revoluţie, cutremur, marile inundaţii, embargo.
10.2. Partea care invocã forţa majorã trebuie sã anunţe cealaltã parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţã majorã şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
10.3. Dacã nu se procedeazã la anunţarea în termenele prevãzute mai sus a începerii şi încetãrii cazului de forţã majorã, partea care îl invocã suportã toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin neanunţarea la termen.
10.4. În cazul în care împrejurãrile care obligã la suspendarea executãrii prezentului contract se prelungesc pe o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.

XI. Dispoziţii finale
11.1. Orice modificare poate fi fãcutã numai cu acordul scris al ambelor pãrţi.
11.2. În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intrã în vigoare pe durata derulãrii prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor.
11.3. Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilitãţii acestuia poate fi fãcutã numai cu acordul pãrţilor.
Prezentul contract s-a încheiat astãzi, .......... , în douã exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, şi se completeazã conform normelor legale în vigoare.

Casa de Asigurãri de Sãnãtate
.............................

Unitatea sanitarã
....................

Preşedinte-director general,
...........................

Director,
................

Director management şi economic,
................................

Director economic/contabil-şef,
...............................

Medic-şef
...................

Vizat
──────
Serviciul juridic


ANEXA II

PROGRAM NAŢIONAL CU SCOP CURATIV:
SCOP:
Îmbunãtãtirea stãrii de sãnãtate şi creşterea speranţei de viata a bolnavilor

OBIECTIVE:
Asigurarea de medicamente si/sau materiale sanitare specifice pentru boli cronice cu risc crescut Asigurarea serviciilor de supleere renala (inclusiv medicamente si/sau materiale sanitare specifice)

PROGRAM NATIONAL CU SCOP CURATIV
finanţat din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de
sãnãtate in anul 2006





────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
FNUASS
Nr. Denumire subprogram
Cheltuieli
materiale si
servicii: .......
(mii RON)*
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Tratamentul persoanelor cu infecţie HIV/SIDA si
postexpunere (profesionala si verticala) 135.333,29
2. Tratamentul bolnavilor cu tuberculoza 16.000,00
3. Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni cardiovasculare
prin chirurgie cardiovasculara si prin cardiologie
întervenţionala si electrofiziologie 40.240,80
4. Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni oncologice 288.000,00
5. Tratamentul bolnavilor cu boli neurologice: scleroza multipla. 55.589,16
6. Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat 150.279,68
7. Tratamentul accidentelor hemoragice ale bolnavilor cu
hemofilie şi tratamentul cu chelatori de fier al bolnavilor
cu talasemie 9.858,34
8. Tratamentul bolnavilor cu osteoporoza si tratamentul
bolnavilor cu guşa datorata carenţei de iod si proliferãrii
maligne 5.563,67
9. Tratamentul prin endoprotezare al bolnavilor cu afecţiuni
articulare preexistente sau dobândite 23.212,06
10. Tratamentul prin transplant de organe si celule al bolnavilor
cu insuficiente organic ireversibile 22.000,00
11. Tratamentul de supleere a funcţiei renale la bolnavii cu
insuficienta renala cronica 377.600,00
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL 1.123.677,00
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
________
*) Sumele includ şi reţinerea de 10% cf. art. 21 alin. (4) din Legea
nr. 500/2002 privind finanţele publice şi reţinerea de 3% cf.
prevederilor <>Legii nr. 597/2004 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului
nr. 59/2004 privind unele mãsuri de întãrire a disciplinei financiar
economice în sistemul sanitar.



Potrivit <>Legii bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005 , începând cu anul 2006 activitãţile programelor de sãnãtate 1 si 2 finanţate din FNUASS au fost preluate de Programul naţional cu scop curativ. Corespondenta subprogramelor este urmãtoarea:
1. Program comunitar de sãnãtate publica
2. Program de prevenire si control al bolilor netransmisibile

PROGRAM NATIONAL CU SCOP CURATIV



2005 2006
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumire subprogram Nr. Denumire subprogram
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.2 Supravegherea si controlul infecţiilor 1. Tratamentul persoanelor cu
HIV/SIDA infecţie si postexpunere
(profesionala si verticala)
1.3 Supravegherea si controlul tuberculozei 2. Tratamentul bolnavilor cu
tuberculoza
2.1 Prevenirea si combaterea bolilor CV 3. Tratamentul bolnavilor cu
afecţiuni cardiovasculare prin
chirurgie cardiovasculara si
prin cardiologie intervenţionala
si electrofiziologie
2.2 Prevenţia si controlul în patologia 4. Tratamentul bolnavilor cu
oncologica afecţiuni oncologice
2.3 Prevenire si diagnostic precoce în 5. Tratamentul bolnavilor cu boli
bolile neurologice neurologice: scleroza multipla
2.4 Prevenţie si control în diabet si alte 6. Tratamentul bolnavilor cu diabet
boli de nutriţie zaharat
2.7 Prevenţie si control al hemofiliei 7. Tratamentul accidentelor
si talasemiei hemoragice ale bolnavilor cu
hemofilie şi tratamentul cu
chelatori de fier al bolnavilor
cu talasemie
2.8 Prevenţie in patologia endocrina 8. Tratamentul bolnavilor cu
osteoporoza si tratamentul
bolnavilor cu guşa datorata
carenţei de iod si proliferãrii
maligne
2.9 Prevenţie în ortopedie si traumatologie 9. Tratamentul prin endoprotezare
al bolnavilor cu afecţiuni
articulare preexistente sau
dobândite
2.12 Transplant de organe si ţesuturi 10. Tratamentul prin transplant de
organe si celule al bolnavilor
cu insuficiente organice
ireversibile
2.6 Prevenţie în patologia nefrologica 11. Tratamentul de supleere a
si dializa funcţiei renale la bolnavii cu
insuficienta renala cronica
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Subprogram nr. 1

TRATAMENTUL PERSOANELOR CU INFECŢIE HIV/SIDA SI POSTEXPUNERE (profesionala si verticala)

Obiective:
Asigurarea în spital şi în ambulatoriu a medicamentelor antiretrovirale şi pentru infecţiile asociate persoanelor cu infecţie VIH/SIDA şi postexpunere (profesionala si verticala).
Criterii de eligibilitate pentru tratamentul cu ARV:
1. Pentru bolnavii cu infecţie HIV/SIDA
a) Criterii de includere:
- infecţie HIV simptomatica
- infecţie HIV asimptomatica + criterii imunologice
- infecţie HIV asimptomatica + criterii virusologice
- limfocite CD4 < 350/mmc
- limfocite CD4 > 350/mmc, dar cu o rata mare de scãdere
- nivelul incarcaturii virale (RNA-HIV plasmatic) > 100.000 copii/ml
- nivelul incarcaturii virale (RNA-HIV plasmatic) < 100.000 copii/ml, dar cu o rata mare de creştere
b) Criterii de excludere:
- stadiul de SIDA terminal
- infecţii oportuniste acute la iniţierea terapiei specifice
- alte tratamente instituite cu potenţial toxic medular, neurotoxic, hepatotoxic
- tulburãri digestive severe: tulburãri de deglutiţie, vãrsãturi si diaree incoercibile
- convulsii greu de controlat
- hematologice: Hb < 9 g/dl; neutrofile < 750/mmc
- creatinina > 1,7 mg/dl (pentru valori mai mari ale creatininei serice se impune reducerea dozelor de ARV pe baza calculãrii clearenceului creatininei urinare)
- ALT > 3 x N
- bilirubinemie > 3 x N
- amilazemie > N
- imposibilitatea asigurãrii de câtre bolnav a aderentei si complianţei la tratament.
2. Pentru pacienţii postexpunere
- gravide HIV -pozitive si nou-nãscuţi pana la vârsta de 6 sãptãmâni
- expuneri profesionale accidentale.
Indicatori specifici de monitorizare:
Indicatori fizici:
- numãr de persoane infectate HIV/SIDA tratate - 6.400;
- numãr de persoane postexpunere tratate - 100
Indicatori de eficienţã:
- cost mediu/bolnav HIV/SIDA tratat/an - 21,1322 mii RON
- cost mediu/persoanã tratatã postexpunere/an 'ad 0,8730 mii RON
Natura cheltuielilor subprogramului
- cheltuieli pentru medicamente antiretrovirale şi pentru infecţii asociate.

Subprogram nr. 2

TRATAMENTUL BOLNAVILOR CU TUBERCULOZA

Obiective:
Asigurarea medicamentelor specifice, în spital şi în ambulatoriu, pentru tratamentul tuberculozei şi a materialelor sanitare specifice pentru examene bacteriologice şi radiologice.
Criterii de eligibilitate:
l. Pacienţi cu tuberculoza pulmonara sau extrapulmonara, confirmaţi sau nu bacteriologic, la care medicul pneumolog sau, pentru tuberculoza extrarespiratorie specialistul de organ din judeţe, a decis iniţierea unui tratament antituberculos.
Indicatori specifici de monitorizare:
Indicatori fizici:
- numãrul de bolnavi de tuberculozã trataţi - 37.500
Indicatori de eficienţã:
- cost mediu/bolnav de tuberculozã tratat/an - 0,4267 mii RON
Natura cheltuielilor subprogramului:
- cheltuieli pentru medicamente şi materiale sanitare specifice pentru examenele bacteriologice şi radiologice.

Subprogram nr. 3

TRATAMENTUL BOLNAVILOR CU AFECŢIUNI CARDIOVASCULARE PRIN CHIRURGIE CARDIOVASCULARA SI PRIN CARDIOLOGIE INTERVENTIONALA SI ELECTROFIZIOLOGIE

Obiective:
Asigurarea în spital a materialelor sanitare specifice chirurgiei cardiovasculare, cardiologiei intervenţionale şi electrofiziologiei.
Criterii de eligibilitate:
1. Pentru chirurgia cardiovasculara:
- bolnavi adulţi cu afecţiuni cardiace dobândite (cardiopatie ischemica, valvulopatii cardiace, patologia aortei toraco-abdominale, tumorile cardiace)
- cardiopatiile congenitale cardiace
- patologia arteriala, venoasa si limfatica
- patologia toraco-pulmonara
- bolnavi cardiaci cu afecţiuni ale altor organe
2. Pentru cardiologia intervenţionala si electrofiziologie:
- pacienţii cu cel puţin 1 stenoza arteriala (coronarianã, carotidiana, renala, artere periferice), severa (diametrul stenozei > 50%), simptomatica sau cu ischemie dovedita prin teste paraclinice;
- pacienţii cu sindroame coronariene acute fara supradenivelare de segment ST (angina pectorala instabila sau infarct miocardic acut fara supradenivelare de segment ST) cu risc înalt;
- pacienţii cu infarct miocardic acut cu supradenivelare de segment ST ca:
a. metoda de reperfuzie coronarianã de electie (PCI primar), in primele 12 ore de la infarct;
b. metoda de salvare a miocardului, in condiţiile eşecului trombolizei;
c. metoda de rutina la pacienţii cu angina precoce postinfarct, ischemie dovedita prin teste paraclinice, disfuncţie ventriculara stânga, etc;
- pacienţii cu grefoane venoase stenozate/degenerate simptomatici, sau cu ischemie dovedita prin teste paraclinice;
- pacienţii cu aritmii rezistente la tratamentul convenţional care beneficiazã de terapie electrofiziologica.
Indicatori specifici de monitorizare:
Indicatori fizici:
- numãrul de bolnavi trataţi - 8.274, din care:
- 4.830 prin chirurgie cardiovascularã;
- 3.444 prin cardiologie intervenţionala şi prin electrofiziologie.
Indicatori de eficienţã:
- cost mediu/bolnav tratat prin chirurgie cardiovascularã/an - 4,9988 mii RON
- cost mediu/bolnav tratat prin cardiologie intervenţionalã/ electrofiziologie/an - 4,6737 mii RON
Natura cheltuielilor subprogramului:
- cheltuieli pentru materiale sanitare specifice tratamentului prin procedee specifice chirurgiei cardiovasculare, cardiologiei intervenţionale şi electrofiziologiei.

Subprogram nr. 4

TRATAMENTUL BOLNAVILOR CU AFECŢIUNI ONCOLOGICE

Obiective:
Asigurarea în spital şi în ambulatoriu a tratamentului specific bolnavilor cu afecţiuni oncologice: citostatice, imunomodulatori, hormoni, factori de creştere şi inhibitori de osteoclaste.
Criterii de eligibilitate:
1. Includerea in subprogram: dupã stabilirea diagnosticului de boala neoplazica si stadializarea extensiei tumorale, conform procedurilor recomandate de ghidurile si tratatele naţionale si internaţionale recunoscute
2. Excluderea din subprogram: dupã epuizarea dozelor de citostatice recomandate sau a timpului de acordare a tratamentului
3. Reincluderea in subprogram: la constatarea recidivei sau a progresiei bolii stabilizate, când pacientul necesita reinstituirea tratamentului antineoplazic
Indicatori specifici de monitorizare:
Indicatori fizici:
- numãr de bolnavi trataţi - 67.000
Indicatori de eficienţã:
- cost mediu/bolnav tratat/an - 4,2985 mii RON
Natura cheltuielilor subprogramului:
- cheltuieli pentru medicamente specifice (citostatice, imunomodulatori, hormoni, factori de creştere, inhibitori de osteoclaste).

Subprogram nr. 5

TRATAMENTUL BOLNAVILOR CU BOLI NEUROLOGICE: SCLEROZA MULTIPLA

Obiective:
Asigurarea în spital şi în ambulatoriu a tratamentului cu interferon beta la, interferon beta 1b, glatiramer acetat pentru bolnavii cu scleroza multipla.
Criterii de eligibilitate:
Vor fi incluşi bolnavii cu scleroza multipla cu:
- forma recurenta remisiva si scor EDSS ≤ 3,5 (Avonex, Rebif, Betaferon, Copaxone)
- sindrom clinic izolat (CIS) cu diagnostic de certitudine de scleroza multipla (Avonex)
- forma recurent remisiva si scor EDSS 3,5 - 5,5 (Rebif, Betaferon, Copaxone)
- forma secundar progresiva si scor EDSS ≤ 6,5 (Betaferon)
- forma secundar progresiva cu recãderi si scor EDSS ≤ 6,5 (Betaferon, Rebif)
Vor fi excluşi bolnavii cu:
- imobilizare definitiva la pat (BDSS ≥ 8)
- reacţii adverse greu de tolerat
- refuzul pacientului de a continua tratamentul.
Indicatori specifici de monitorizare:
Indicatori fizici:
- numãr de bolnavi cu sclerozã multiplã trataţi - 1.200;
Indicatori de eficientã;
- cost mediu/bolnav cu sclerozã multiplã tratat/an 'ad 46,3243 mii RON
Natura cleltuielilor subprogramului:
- cheltuieli pentru interferon beta la - toate formele, interferon beta 1b, glatiramer acetat.

Subprogram nr. 6

TRATAMENTUL BOLNAVILOR CU DIABET ZAHARAT

Obiective*):
________
* Pot suporta modificãri in concordanta cu schimbãrile legislative ulterioare.

Asigurarea tratamentului specific bolnavilor cu diabet zaharat: insulina si ADO.
Criterii de eligibilitate:
1. Pentra bolnavii beneficiari de insulina:
a) Bolnavi cu diabet zaharat tip 1
b) Bolnavi cu diabet zaharat tip 2 care necesita tratament (temporar sau pe o durata nedefinita) cu insulina:
- atunci când sub tratamentul maximal cu ADO si respectare riguroasa a dietei, hemoglobina A1c depãşeşte 7,5% (fac excepţie cazurile in care speranţa de viata este redusa)
- când tratamentul cu ADO este contraindicat
- intervenţie chirurgicala
- infecţii acute
- infecţii cronice (ex. TBC pulmonar)
- evenimente cardiovasculare acute (infarct miocardic angoroinstabil, AVC)
- alte situaţii (intoleranta digestiva, stres)
- bolnave cu diabet gestaţional.
2. Pentra bolnavi beneficiari de medicamente ADO:
- lipsa echilibrãrii la nivelul ţintelor propuse exclusiv prin tratament nefarmacologic
- bolnavi cu diabet zaharat nou descoperit cu glicemia a jeun > 180 mg/dl si/sau HbA1c ≥ 8,0%.
Indicatori specifici de monitorizare:
Indicatori fizici:
- numãr de bolnavi cu diabet zaharat trataţi - 366.000
Indicatori de eficientã:
- cost mediu/bolnav tratat/an - 0,4106 mii RON
Natura cheltuielilor subprogramului:
- cheltuieli pentru medicamente: insulina si ADO.

Subprogram nr. 7

TRATAMENTUL ACCIDENTELOR HEMORAGICE ALE BOLNAVILOR CU HEMOFILIE SI TRATAMENTUL CU - CHELATOR DE FIER AL BOLNAVILOR CU TALASEMIE

Obiective:
Asigurarea în spital şi în ambulatoriu a medicamentelor specifice accidentelor hemoragice ale bolnavilor cu hemofilie şi tratamentul cu chelatori de fier pentra bolnavii cu talasemie.
Criterii de eligibilitate:
1. Pentru bolnavii cu hemofilie:
- bolnavi cu accidente hemoragice severe si medii
- bolnavi cu urgente chirurgicale si ortopedice
2. Pentru bolnavii cu talasemie majora:
- bolnavi politransfuzati (> 20 transfuzii/an)
- bolnavi cu hemosideroza secundara medie sau severa
Indicatori specifici de monitorizare:
Indicatori fizici:
- numãrul de bolnavi cu hemofilie şi talasemie trataţi 'ad 832, din care:
- 633 cu hemofilie
- 199 cu talasemie
Indicatori de eficienţã:
- cost mediu/bolnav tratat/an - 11,8490 mii RON
- cost mediu/bolnav cu hemofilie tratat/an - 11,8483 mii RON
- cost mediu/bolnav cu talasemie tratat/an - 11,8510 mii RON
Natura cheltuielilor subprogramului:
- cheltuieli pentru medicamente specifice hemofiliei si talasemiei.

Subprogram nr. 8

TRATAMENTUL BOLNAVILOR CU OSTEOPOROZA SI TRATAMENTUL BOLNAVILOR CU GUŞA DATORATA CARENŢEI DE IOD SI PROLIFERARII MALIGNE

Obiective:
Asigurarea în spital şi în ambulatoriu a medicamentelor specifice pentru tratamentul osteoporozei şi a guşei prin tireomegalie datorata carenţei de iod si proliferãrii maligne
Criterii de eligibilitate:
1. Pentru bolnavii cu osteoporoza:
- diagnostic prin absorbtiometrie duala cu raze X (DEXA), dupã urmãtoarele criterii:




┌──────────┬─────────┬─────────┬──────────┬───────────┬───────────────────────┬───────────┐
│Parametrul│Estrogeni│Raloxifen│Alendronat│Rezindronat│Calcitonina │Teriparatid│
│ masurat │ │ │ │ │ Alfacalcidol│ │
├──────────┼─────────┼─────────┼──────────┼───────────┼───────────────────────┼───────────┤
│ Scor │ │ │ │ │< -2,7 │pentru │
│T(DS) DEXA│< -2,5 │< -2,5 │< -2,7 │< -2,7 │ < -2,5 │cercetare │
├──────────┼─────────┼─────────┼──────────┼───────────┼───────────────────────┤stiintifica│
│Fracturi │ │ │ │ │ │ in │
│fragili- │ │ │ + │ + │ + │Institutul │
│tate │ │ │ │ │ │Parhon │
└──────────┴─────────┴─────────┴──────────┴───────────┴───────────────────────┴───────────┘



2. Pentru bolnavii cu guşa prin tireomegalie datorata carenţei de iod:
- diagnostic clinic sau ecografic, din zona dovedita/cunoscuta cu deficit geoclimatic de iod
3. Pentru bolnavii cu guşa prin tireomegalie datorata proliferãrii maligne:
- confirmare de proliferare maligna a tiroidei prin puncţie biopsie tiroidiana cu ac subţire sau examen histopatologic (post intervenţie chirurgicala tiroidiana).
Indicatori specifici de monitorizare:
Indicatori fizici
- numãr de bolnavi trataţi - 18.063, din care:
- 4.450 cu osteoporozã
- 12.363 cu guşã prin tireomegalie datorata carenţei de iod
- 1.250 cu guşã prin tireomegalie datorata proliferãrii maligne
Indicatori de eficientã
- cost mediu/bolnav cu osteoporozã tratat/an - 0,6251 mii RON
- cost mediu/bolnav cu guşã prin tireomegalie datorata carenţei de iod /an-0,0750 mii RON
- cost mediu/bolnav cu guşã prin tireomegalie datorata proliferãrii maligne/an 'ad 1,4836 mii RON
Natura cheltuielilor subprogramului:
- cheltuieli pentru medicamente specifice tratamentului osteoporozei şi guşei prin tireomegalie datorata carenţei de iod si proliferãrii maligne.

Subprogram nr. 9

TRATAMENTUL PRIN ENDOPROTEZARE AL BOLNAVILOR CU AFECŢIUNI ARTICULARE CONGENITALE SAU DOBÂNDITE

Obiective:
Asigurarea cu materiale sanitare specifice endoprotezãrii articulare primare şi de revizie.
Criterii de eligibilitate:
- pacienţi tineri cu poliartrita reumatoida sau spondilita anchilopoetica cu pierderea articulaţiilor periferice
- pacienţi tineri cu sechele posttraumatice sau dupã artrite specifice sau nespecifice
- pacienţii vârstei a treia care suferã de maladii degenerative invalidante
- pacienţi in etate care fac fracturi de col femural, extremitate superioara a humerusului sau cot.
Indicatori specifici de monitorizare:
Indicatori fizici:
- numãr de bolnavi endoprotezaţi - 6.344
Indicatori de eficientã:
- cost mediu/bolnav endoprotezat 'ad 3,6589 mii RON
Natura cheltuielilor subprogramului:
- cheltuieli materiale sanitare specifice (endoproteze, cimentul aferent implantãrii, elemente de ranforsare cotil şi metafizo-diafizarã femur).

Subprogram nr. 10

TRATAMENTUL PRIN TRANSPLANT DE ORGANE SI CELULE AL BOLNAVILOR CU INSUFICIENTE ORGANICE IREVERSIBILE

Obiective:
Asigurarea medicamentelor si materialelor sanitare specifice necesare realizãrii transplantului de organe (renal, cord, hepatic, pancreas, plãmân) şi ţesuturi (mãduva), inclusiv medicaţie posttransplant pe durata spitalizãrii.
Criterii de eligibilitate:
1. Bolnavi diagnosticaţi cu: insuficienta hepatica, insuficienta cardiaca, insuficienta respiratorie pulmonara, insuficienta renala cronica, hemopatii maligna, insuficienta pancreatica, cu avizul Agenţiei Naţionale de Transplant, in conditiile stabilite de aceasta.
Indicatori specifici de monitorizare:
Indicatori fizici:
- numãr de bolnavi transplantaţi - 351, din care:
- numãr de bolnavi cu transplant renal: 199
- numãr de bolnavi cu transplant combinat rinichi si pancreas: 16
- numãr de bolnavi cu transplant cord: 22
- numãr de bolnavi cu transplant medular autolog: 57
- numãr de bolnavi cu transplant medular allogen: 20
- numãr de bolnavi cu transplant hepatic: 23
- numãr de bolnavi cu transplant pulmonar: 2
- numãr de bolnavi cu transplant celule pancreatice: 12
Indicatori de eficienţã:
- cost mediu/bolnav transplantat renal/an - 32,9618 mii RON
- cost mediu/bolnav transplantat combinat rinichi si pancreas/an 'ad 52,5 mii RON
- cost mediu/bolnav transplantat cord/an - 93,3 mii RON
- cost mediu/bolnav transplantat medular autolog /an - 90 mii RON
- cost mediu/bolnav transplantat medular allogen /an - 162 mii RON
- cost mediu/bolnav transplantat hepatic /an - 168 mii RON
- cost mediu/bolnav transplantat pulmonar an - 85 mii RON
- cost mediu/bolnav transplantat celule pancreatice /an 'ad 12 mii RON
Natura cheltuielilor subprogramului:
- cheltuieli pentru medicamente si materiale sanitare specifice necesare realizãrii transplantului si stãrii posttransplant pe durata spitalizãrii.

Subprogram nr. 11

TRATAMENTUL DE SUPLEERE A FUNCŢIEI RENALE LA BOLNAVII CU INSUFICIENTA RENALA CRONICA

Obiective:
Asigurarea serviciilor de supleere renala (inclusiv medicamente si materiale sanitare specifice).
Criterii de eligibilitate:
1. Bolnavi cu insuficienta renala cronica in stadiul uremic care necesita tratament substitutiv renal (FG < 15 mL/min/1,73 mp)
Indicatori specifici de monitorizare:
Indicatori fizici:
- numãrul total de bolnavi trataţi prin dializã - 6.837 din care:
- 5.508 prin hemodializa
- 1.329 prin dializa peritoneala.
Indicatori de eficientã:
- cost mediu/bolnav tratat prin hemodializa/an - 59,1632 mii RON
- cost mediu/bolnav tratat prin dializa peritoneala/an - 38,9232 mii RON
Natura cheltuielilor subprogramului*):
_________
*) Natura cheltuielilor este reglementata si in Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate si in <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.487/2004 , <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.718/2004 si <>Decizia preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 182/2005 .
- cheltuieli pentru servicii medicale inclusiv transportul bolnavilor si medicamente şi materiale sanitare specifice.

ANEXA III

UNITĂŢI SANITARE
prin care se deruleazã programul naţional cu scop curativ finanţat din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate

Program naţional cu scop curativ:
Subprogram nr. 1 - Tratamentul persoanelor cu infecţie HIV/SIDA şi postexpunere (profesionala si verticala)
- Institutul de Boli Infecţioase "Prof. dr. Matei Balş" Bucureşti;
- Spitalul de Boli Infecţioase şi Boli Tropicale "Victor Babeş";
- unitãţi sanitare cu secţii sau compartimente care au în competenţã tratarea bolnavilor HIV/SIDA;
- unitãţi sanitare cu secţii sau compartimente care au în competenţã tratarea bolnavilor HIV/SIDA, aparţinând ministerelor cu reţea sanitarã proprie.
Subprogram nr. 2 - Tratamentul bolnavilor cu tuberculoza
- Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta" Bucureşti;
- reţeaua de pneumoftiziologie (spitale TBC, dispensare TBC, sanatorii TBC, secţii, preventorii);
- unitãţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţea sanitarã proprie.
Subprogram nr. 3 - Tratamentul bolnavilor cu afecţiuni cardiovasculare prin chirurgie cardiovascularã şi prin cardiologie intervenţionalã şi electrofiziologie:
1. Cardiologie Intervenţionalã şi electrofiziologie:
- Institutul de Boli Cardiovasculare <<Prof. dr. C. C. Iliescu>> Bucureşti;
- Institutul Inimii <<Prof. dr. Niculae Stãncioiu>> Cluj-Napoca;
- Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara;
- Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant Târgu Mureş;
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Târgu Mureş;
- Centrul de Cardiologie Iaşi;
- Centrul de Cardiologie Craiova;
- Spitalul Clinic de Urgenţã Bucureşti;
- Spitalul Universitar de Urgenţã Bucureşti;
- Spitalul Clinic <<Sf. Ioan>> Bucureşti>>
- Clinica de cardiologie;
- Spitalul Clinic Colentina;
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenta Cluj-Napoca;
- Spitalul Clinic Militar Central de Urgenţã <<Dr. Carol Davila>> Bucureşti.
2. Chirurgie cardiovascularã
- Institutul de Boli Cardiovasculare <<Prof. dr. C. C. Iliescu>> Bucureşti;
- Institutul Inimii <<Prof. dr. Niculae Stãncioiu>> Cluj-Napoca;
- Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara;
- Institutul de Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş;
- Centrul de Cardiologie Iaşi;
- Spitalul Clinic de Urgenţã Bucureşti;
- Spitalul Clinic Militar Central de Urgenta <<Dr. Carol Davila>> Bucureşti.
Subprogram nr. 4 'ad Tratamentul bolnavilor cu afectiuni oncologice
- Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu" Bucureşti;
- Institutul Oncologic "Prof. dr. I Chiricuţã" Cluj-Napoca;
- unitãţi sanitare care au în structurã secţii, compartimente sau cabinete medicale acreditate, dupã caz, ce au în competenţã tratarea bolnavilor pentru afecţiuni oncologice;
- unitãţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţea sanitarã proprie.
Subprogram nr. 5 - Tratamentul bolnavior cu boli neurologice: sclerozã multiplã
- Spitalul Universitar de Urgenţã Bucureşti - Clinica de neurologie
- Spitalul Militar Central de Urgenţã <<Carol Davila>> - Clinica de neurologie
- Spitalul Clinic Colentina - Clinica de neurologie
- Spitalul Clinic Universitar Elias - Clinica de Neurologie
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Târgu Mureş
- Spitalul Clinic de Recuperare Iaşi
- Spitalul Militar de Urgenţã <<Prof. Agripa Ionescu>> - Clinica de neurologie
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Timiş - Clinica de neurologie
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Cluj - Clinica de neurologie
Subprogram nr. 6 - Tratamentul bolnavilor cu diabet zaharat
- Institutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice "Prof dr. N. Paulescu" Bucureşti;
- centre şi unitãţi sanitare judeţene cu secţii, compartimente şi/sau cabinete prin care se asigurã tratamentul pacienţilor cu diabet zaharat, nominalizate de cãtre coordonatorul local;
- unitãţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţea sanitarã proprie.
Subprogram nr. 7 - Tratamentul accidentelor hemoragice ale bolnavilor cu hemofilie şi tratamentul cu chelatori de fier al bolnavilor cu talasemie.
- Institutul Naţional de Hematologie Transfuzionalã "Prof. Dr. C. T. Nicolau" Bucureşti;
- Clinica de Hematologie Fundeni; Clinica de Pediatrie Fundeni;
- Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Prof. dr. Alfred Rusescu" Bucureşti;
- unitãţi sanitare cu secţii sau compartimente de pediatrie şi hematologie;
- unitãţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţea sanitarã proprie.
Subprogram nr. 8 - Tratamentul bolnavilor cu osteoporozã şi tratamentul bolnavilor cu guşa datorata carenţei de iod si proliferarii maligne
- Institutul de Endocrinologie "C.L Parhon" Bucureşti;
- Spitalul Clinic de Urgenţã Elias;
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Cluj
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã <<Sfântul Spiridon>> Iaşi
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Timişoara
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Târgu Mureş
- Spitalul Clinic Judeţean Sibiu
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Braşov
- Spitalul Judeţean Piteşti
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Craiova
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Arad
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Constanta
- Spitalul Clinic Judeţean Oradea
- Spitalul Judeţean de Urgenţã Neamţ
- Spitalul Judeţean de Urgenţã Râmnicu Vâlcea
- Spitalul Judeţean de Urgenţã "Sfanţul Ioan cel Nou" Suceava
- Spitalul Judeţean Sfantu Gheorghe
- Spitalul Judeţean Târgovişte
- Spitalul Judeţean Târgu -Jiu
- Spitalul Judeţean Zalãu
Subprogram nr. 9 - Tratamentul prin endoprotezare al bolnavilor cu afectiuni articulare congenitale sau dobândite
- unitãţi sanitare cu secţii sau compartimente de profil raportoare/înscrise la RNE;
- unitãţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţea sanitarã proprie.
Subprogram nr. 10 - Tratamentul prin transplant de organe şi celule umane al bolnavilor cu insuficienţe organice ireversibile
- Spital Clinic Judeţean de Urgenţã Târgu-Mureş - Secţia clinica de hematologie şi transplant de celule stem
- Institutul de Boli Cardiovasculare şi Transplant Cardiac Târgu-Mureş
- Institutul Clinic Fundeni (Central de Chirurgie urologicã, dializã şi transplant renal, Centrul de Chirurgie generala şi transplant hepatic, Centrul de hematologie şi transplant medular)
- Spitalul Clinic de Urgenţã Bucureşti - Clinica de chirurgie cardiovascularã
- Spitalul Clinic Militar Central de Urgenţã <<Dr. Carol Davila>> Bucureşti - Clinica de chirurgie toracicã
- Spital Clinic Judeţean de Urgenţã Timişoara - Centrul de hemodializã şi transplant renal Timişoara
- Spitalul Clinic de Urgenţã pentru Copii <<Louis Ţurcanu>> Timişoara
- Institutul Clinic de Urologie şi Transplant Renal Cluj-Napoca
- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţã Constanţa - Clinica de chirurgie
- Spitalul Clinic <<Dr. C.I. Parhon>> Iaşi 'ad Clinica de urologie
Subprogram nr. 11 - Tratamentul de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienta renala cronicã.
- unitãţile sanitare cu secţii şi compartimente de profil;
- centrele-pilot de furnizare a serviciilor medicale de hemodializã şi dializã peritonealã;
- unitãţi sanitare cu secţii şi compartimente de profil aparţinând ministerelor cu reţea sanitarã proprie.
________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016