Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 160 din 23 februarie 2007  pentru aprobarea Regulamentului de planificare, organizare, desfasurare si finalizare a activitatii de prevenire a situatiilor de urgenta prestate de serviciile voluntare si private pentru situatii de urgenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 160 din 23 februarie 2007 pentru aprobarea Regulamentului de planificare, organizare, desfasurare si finalizare a activitatii de prevenire a situatiilor de urgenta prestate de serviciile voluntare si private pentru situatii de urgenta

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 161 din 7 martie 2007

Având în vedere prevederile <>art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 307/2006 privind apãrarea împotriva incendiilor, ale <>art. 15 alin. (1) din Legea nr. 481/2004 privind protecţia civilã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 28 din Regulamentul de organizare şi funcţionare şi a organigramei Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.490/2004 , cu modificãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 604/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de planificare, organizare, desfãşurare şi finalizare a activitãţii de prevenire a situaţiilor de urgenţã prestate de serviciile voluntare şi private pentru situaţii de urgenţã, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã şi inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene/al municipiului Bucureşti controleazã respectarea regulamentului prevãzut la art. 1.
ART. 3
Prezentul ordin intrã în vigoare în termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Bucureşti, 23 februarie 2007.
Nr. 160.


ANEXĂ

REGULAMENT
de planificare, organizare, desfãşurare şi finalizare a
activitãţii de prevenire a situaţiilor de urgenţã prestate
de serviciile voluntare şi private pentru situaţii de urgenţã

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Activitatea de prevenire a situaţiilor de urgenţã desfãşuratã de cãtre serviciile voluntare şi private pentru situaţii de urgenţã, denumitã în continuare activitate de prevenire, reprezintã totalitatea acţiunilor specifice planificate şi realizate, potrivit legii, în vederea preîntâmpinãrii, reducerii sau eliminãrii riscurilor de producere a situaţiilor de urgenţã şi a consecinţelor acestora, a protecţiei populaţiei, a mediului, a bunurilor şi valorilor.
ART. 2
Formele activitãţii de prevenire sunt:
a) controlul, asistenţa tehnicã de specialitate, verificarea şi informarea preventivã a populaţiei - pentru serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţã;
b) controlul, serviciul de rond, supravegherea şi instruirea preventivã - pentru serviciile private pentru situaţii de urgenţã.
ART. 3
Scopurile activitãţii de prevenire sunt:
a) asigurarea respectãrii prevederilor actelor normative şi ale celorlalte reglementãri privind apãrarea împotriva incendiilor şi protecţia civilã;
b) identificarea, evaluarea şi analizarea pericolelor potenţiale prin aprecierea posibilitãţilor de apariţie a lor şi a consecinţelor acestora asupra vieţii oamenilor, mediului şi bunurilor materiale;
c) conştientizarea riscurilor prin schimbul reciproc de informaţii dintre personalul care executã controlul de prevenire, factorii de decizie, personalul angajat şi alte persoane interesate sau implicate;
d) informarea populaţiei şi a salariaţilor privind pericolele potenţiale, precum şi modul de comportare în situaţii de urgenţã.
ART. 4
Activitatea de prevenire se desfãşoarã pe baza urmãtoarelor principii:
a) principiul legalitãţii - respectarea legislaţiei privind apãrarea împotriva incendiilor şi protecţia civilã, indiferent de forma de proprietate a operatorilor economici şi a instituţiilor publice controlaţi/controlate din sectorul de competenţã;
b) principiul imparţialitãţii şi independenţei - în exercitarea atribuţiilor funcţionale, personalul comparti-mentului sau specialiştii de prevenire sunt obligaţi sã aibã atitudine obiectivã şi neutrã faţã de orice interes politic, economic, religios sau de altã naturã;
c) principiul confidenţialitãţii - pãstrarea de cãtre personalul compartimentului de prevenire a secretului informaţiilor care nu sunt de interes public şi care sunt obţinute în cursul desfãşurãrii activitãţii;
d) principiul transparenţei - desfãşurarea activitãţii într-o manierã deschisã faţã de public, prin care accesul liber şi neîngrãdit la informaţiile fundamentate ştiinţific, de interes public, sã constituie regula, iar limitarea accesului la informaţii sã constituie excepţia, în condiţiile legii;
e) principiul continuitãţii şi gradualitãţii - asigurarea unor controale periodice ale factorilor de risc şi aplicarea unor mãsuri din ce în ce mai severe în cazul menţinerii riscului peste nivelele acceptabile.
ART. 5
Personalul compartimentului de prevenire din cadrul serviciilor voluntare şi private pentru situaţii de urgenţã urmeazã anual, pe centre de localitãţi, cursuri de specializare şi perfecţionare organizate în condiţiile legii, cu sprijinul inspectoratului judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţã.

CAP. II
Planificarea şi organizarea activitãţii de prevenire

SECŢIUNEA 1
Servicii voluntare pentru situaţii de urgenţã

ART. 6
(1) Planificarea activitãţilor de prevenire se realizeazã anual, prin Graficul de control şi Graficul de informare publicã, pe baza Programului de mãsuri în vederea acordãrii asistenţei pentru prevenirea situaţiilor de urgenţã la gospodãriile populaţiei şi evidenţei operatorilor economici din subordinea consiliului local şi a instituţiilor publice din sectorul de competenţã, de cãtre şeful serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţã, şi se aprobã de cãtre primar.
(2) Graficul de control se întocmeşte într-un exemplar, care se pãstreazã la şeful serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţã, iar câte o xerocopie a acestuia se anexeazã la carnetele cu constatãrile rezultate din controale.
(3) Anterior întocmirii graficului de control, şeful serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţã repartizeazã personalului compartimentului de prevenire localitãţile, cartierele, operatorii economici şi instituţiile publice ce urmeazã a fi controlate.
(4) Modelul Graficului de control este prezentat în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul regulament.
(5) Graficul de informare publicã se întocmeşte într-un exemplar, care se pãstreazã la şeful serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţã şi conţine activitãţile de informare a populaţiei, salariaţilor şi elevilor privind pericolele potenţiale la locuinţe şi gospodãrii, operatorii economici şi instituţiile din subordinea consiliului local, precum şi modul de comportare în situaţii de urgenţã.
ART. 7
La planificarea activitãţilor de prevenire pentru sectorul de competenţã se au în vedere:
a) riscurile identificate din Planul de analizã şi acoperire a riscurilor, frecvenţa şi perioada de manifestare;
b) concluziile rezultate în urma activitãţilor de prevenire anterioare;
c) organizarea în sectorul de competenţã a unor activitãţi tradiţionale, târguri, expoziţii, manifestãri cultural-sportive;
d) concluziile rezultate din evaluarea periodicã a situaţiei operative din localitate.
ART. 8
Pentru desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii de prevenire, serviciul voluntar pentru situaţii de urgenţã achiziţioneazã, cu respectarea prevederilor legale, reglementãri specifice şi materiale documentare.
ART. 9
(1) La nivelul localitãţii, activitatea de prevenire este coordonatã de primar.
(2) Organizarea activitãţii de prevenire se asigurã de cãtre şeful serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţã şi se realizeazã prin personalul compartimentului de prevenire, al cãrui numãr este dimensionat conform reglementãrilor tehnice specifice.
ART. 10
Pe timpul îndeplinirii misiunilor, personalul compartimentului de prevenire îşi face cunoscutã calitatea prin legitimaţia de voluntar, emisã în condiţiile legii.

SECŢIUNEA a 2-a
Servicii private pentru situaţii de urgenţã

ART. 11
(1) Planificarea activitãţilor de prevenire se întocmeşte anual, prin Graficul de control şi Programul serviciului de rond, de cãtre şeful serviciului privat pentru situaţii de urgenţã şi se aprobã de cãtre conducãtorul instituţiei publice sau de administratorul operatorului economic.
(2) Graficul de control se întocmeşte într-un exemplar, care se pãstreazã la şeful serviciului privat pentru situaţii de urgenţã.
(3) Modelul Graficului de control este prezentat în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul regulament.
(4) Serviciul de rond se desfãşoarã pe bazã de program întocmit de şeful serviciului privat pentru situaţii de urgenţã.
(5) Modelul Programului serviciului de rond este prezentat în anexa nr. 3, care face parte integrantã din prezentul regulament.
(6) Instruirea preventivã a salariaţilor se executã conform reglementãrilor specifice.
ART. 12
La planificarea activitãţilor de prevenire pentru sectorul de competenţã se au în vedere:
a) riscurile identificate, frecvenţa şi perioada de manifestare;
b) concluziile rezultate în urma activitãţilor de prevenire anterioare;
c) concluziile rezultate din evaluarea periodicã a situaţiei operative.
ART. 13
Pentru desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii de prevenire, serviciul privat pentru situaţii de urgenţã achiziţioneazã, cu respectarea prevederilor legale, reglementãri specifice şi materiale documentare.
ART. 14
(1) La nivelul operatorului economic/instituţiei publice, activitatea de prevenire este coordonatã de cãtre manager, administrator sau conducãtor.
(2) Organizarea activitãţii de prevenire se asigurã de cãtre şeful serviciului privat pentru situaţii de urgenţã şi se realizeazã prin personalul compartimentului de prevenire sau de personalul angajat al serviciului.

CAP. III
Desfãşurarea şi finalizarea activitãţii de prevenire

SECŢIUNEA 1
Servicii voluntare pentru situaţii de urgenţã

ART. 15
Activitãţile de prevenire în sectorul de competenţã se desfãşoarã:
a) de douã ori pe an, de regulã primãvara şi toamna, la gospodãriile populaţiei;
b) premergãtor începerii anului şcolar şi sezonului rece, la unitãţile de învãţãmânt;
c) o datã pe an, la operatorii economici şi instituţiile publice din subordinea consiliului local;
d) anterior şi pe timpul adunãrilor sau manifestãrilor publice;
e) la solicitarea conducãtorilor operatorilor economici din sectorul de competenţã, cu care s-au încheiat contracte de intervenţie;
f) pentru verificarea petiţiilor cetãţenilor în probleme privind situaţiile de urgenţã, cu scopul de a face propuneri primarului pentru soluţionarea acestora.
ART. 16
Anterior controlului se studiazã:
a) reglementãrile specifice;
b) documentele de control proprii şi ale serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţã, întocmite anterior;
c) situaţia operativã specificã;
d) alte materiale documentare/informative.
ART. 17
(1) Controalele se finalizeazã astfel:
a) prin consemnarea neregulilor în carnetele cu constatãrile rezultate din controale - cele de la gospodãriile populaţiei;
b) prin notã de control - cele de la instituţiile publice şi operatorii economici din subordinea consiliului local, de la unitãţile de învãţãmânt şi de la operatorii economici din sectorul de competenţã, cu care s-au încheiat contracte de intervenţie.
(2) Constatãrile rezultate în urma controalelor executate la gospodãriile populaţiei sunt aduse la cunoştinţã proprietarilor prin consemnarea semnãturii acestora în carnet, iar nota de control prevãzutã la alin. (1) lit. b) se întocmeşte în douã exemplare, exemplarul numãrul unu fiind înmânat reprezentantului unitãţii controlate.
(3) Modelul Carnetului cu constatãrile rezultate din control este prezentat în anexa nr. 4, iar cel al Notei de control, în anexa nr. 5, care fac parte integrantã din prezentul regulament.
(4) Dupã finalizarea activitãţii de control, personalul compartimentului de prevenire prezintã şefului de serviciu carnetele cu constatãrile rezultate sau notele de control.
(5) Şeful serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţã înmâneazã primarului, sãptãmânal, toate documentele de control încheiate în sãptãmâna anterioarã, în vederea constatãrii contravenţiilor şi aplicãrii sancţiunilor contravenţionale, conform reglementãrilor în vigoare.
ART. 18
Pe baza constatãrilor rezultate, şeful serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţã întocmeşte, semestrial, analiza activitãţii de prevenire şi a neregulilor constatate, pe care o supune dezbaterii consiliului local, şi propune mãsuri pentru remedierea acestora.

SECŢIUNEA a 2-a
Servicii private

ART. 19
Activitãţile de prevenire în sectorul de competenţã se desfãşoarã:
a) semestrial - control la secţiile şi instalaţiile care prezintã riscuri;
b) zilnic - serviciu de rond, conform programului;
c) la solicitarea şefilor de lucrãri, instalaţii sau secţii - supraveghere.
ART. 20
(1) Controlul se executã de cãtre şeful de serviciu şi de personalul compartimentului/specialiştii de prevenire.
(2) Pe timpul controlului se urmãreşte respectarea prevederilor actelor normative şi ale celorlalte reglementãri privind apãrarea împotriva incendiilor şi protecţia civilã.
(3) Finalizarea controlului se realizeazã prin consemnarea neregulilor în Nota de control.
(4) Modelul Notei de control este prezentat în anexa nr. 6, care face parte integrantã din prezentul regulament.
(5) Premergãtor controlului se studiazã:
a) reglementãrile specifice;
b) documentele de control proprii şi ale serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţã, întocmite anterior;
c) situaţia operativã specificã;
d) alte materiale documentare/informative.
ART. 21
(1) Serviciul de rond se executã de cãtre personalul angajat al serviciului privat pentru situaţii de urgenţã, problemele urmãrite şi verificate fiind cele stabilite în program.
(2) Constatãrile rezultate sunt consemnate în registru.
(3) Modelul Registrului cu constatãrile din serviciul de rond este prezentat în anexa 7, care face parte integrantã din prezentul regulament.
ART. 22
(1) Supravegherea se organizeazã atunci când în sectorul de competenţã se desfãşoarã lucrãri cu foc deschis, de reparaţii sau de punere în funcţiune a unor instalaţii.
(2) Supravegherea se executã din dispoziţia şefului serviciului privat pentru situaţii de urgenţã, care va stabili personalul şi mãsurile necesare în vederea preîntâmpinãrii apariţiei unor situaţii de urgenţã.
(3) În funcţie de complexitatea operaţiunii, şeful serviciului privat pentru situaţii de urgenţã stabileşte locul şi durata supravegherii, precum şi personalul şi tehnica de intervenţie necesare preîntâmpinãrii apariţiei unor situaţii de urgenţã.
(4) La încheierea activitãţii de supraveghere, personalul desemnat sã execute supravegherea comunicã şefului serviciului privat pentru situaţii de urgenţã despre finalizarea acesteia.
ART. 23
Dupã finalizarea activitãţii preventive, personalul desemnat prezintã şefului serviciului privat pentru situaţii de urgenţã documentele întocmite, în vederea stabilirii mãsurilor pentru remedierea neregulilor care nu au putut fi soluţionate.


ANEXA 1
la regulament



Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţã al ..............

GRAFIC DE CONTROL
- model -
┌────┬─────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Activitatea │ Luna │
│crt.│ ├───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│ │ │ 01│ 02│ 03│ 04│ 05│ 06│ 07│ 08│ 09│ 10│ 11│ 12│
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ 1. │Control la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │gospodãriile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │populaţiei: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Satul ......... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │Satul ..... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │Satul ....... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │2. Control la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │unitãţile sanitare: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │Dispensar uman │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │Dispensar veterinar │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │3. Control la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │unitãţile de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │învãţãmânt: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Şcoala cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │clasele I-IV, satul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │.................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │Grãdiniţa, satul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │.................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │Liceul agricol │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │.................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │4. Controale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │la unitãţile │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de cult şi culturã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(mãnãstiri, biserici,│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │case de rugãciune, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cãmine culturale, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │case de culturã, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cluburi etc): │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Biserica, satul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │................... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘



NOTĂ:
În funcţie de particularitãţile sectorului de competenţã, se planificã controale la alte instituţii sau operatori economici din subordinea consiliului local (spaţii de cazare, societãţi comerciale de prestãri de servicii cãtre populaţie) sau cu care s-au încheiat contracte, precum şi premergãtor şi pe timpul desfãşurãrii manifestãrilor cu public legate de evenimente din viaţa comunitãţii (târguri, hramuri, mari sãrbãtori religioase).


ANEXA 2
la regulament



Serviciul Privat pentru Situaţii de Urgenţã al ...............

GRAFIC DE CONTROL
- model -
┌────┬─────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │Operatorul economic/ │ Luna │
│crt.│ secţia/atelierul ├───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│ │ │ 01│ 02│ 03│ 04│ 05│ 06│ 07│ 08│ 09│ 10│ 11│ 12│
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ 3. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ 4. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘



NOTĂ:
În funcţie de particularitãţile sectorului de competenţã, se planificã controale la operatorii economici cu care s-au încheiat contracte.


ANEXA 3
la regulament



APROB
(conducãtorul instituţiei publice, managerul
sau administratorul operatorului economic)

PROGRAMUL
serviciului de rond

- model -
┌───────────────────────┬──────────────────┬──────────────────────────────────┐
│ Itinerarul rondului │ Intervalul orar │ Probleme de urmãrit şi verificat │
│ (traseul) │ de parcurgere │(activitãţi de apãrare împotriva │
│ │ │ incendiilor şi protecţie civilã) │
├───────────────────────┼──────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ Itinerarul I │ │ │
│ Secţia/Atelierul │ │ │
├───────────────────────┼──────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ Itinerarul II │ │ │
│ Secţia/Atelierul │ │ │
├───────────────────────┼──────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ ..................... │ │ │
├───────────────────────┼──────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ ..................... │ │ │
├───────────────────────┼──────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ ..................... │ │ │
├───────────────────────┼──────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ .................... │ │ │
└───────────────────────┴──────────────────┴──────────────────────────────────┘

Şeful serviciului,
.................




ANEXA 4
la regulament


CARNET
cu constatãrile rezultate din control
- model -

INDICAŢII DE FOLOSIRE
Situaţiile de urgenţã la gospodãriile populaţiei pot fi preîntâmpinate dacã populaţia cunoaşte şi respectã regulile şi mãsurile de prevenire a acestora.
Serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţã au obligaţia de a desfãşura activitãţi pentru prevenirea situaţiilor de urgenţã în localitãţile unde sunt constituite şi de a face cunoscute cetãţenilor regulile şi mãsurile de preîntâmpinare a acestora.
Carnetul cuprinde principalele reguli şi mãsuri de prevenire a situaţiilor de urgenţã la gospodãriile populaţiei, pe baza cãrora personalul compartimentului de prevenire executã controlul şi stabileşte mãsuri în raport cu situaţia gãsitã la faţa locului.
Neregulile constatate vor fi înscrise în carnet sub formã prescurtatã.
Exemplu: Într-o gospodãrie s-a constatat cã proprietarul foloseşte focul deschis sau mijloace de iluminat cu flacãrã deschisã pe lângã furaje sau alte materiale combustibile; în loc de a se înscrie în întregime neregula în carnet, se va înscrie: punctul 2b, ceea ce corespunde cu încãlcarea prevãzutã în îndrumãtor la punctul respectiv.
Dacã anumite încãlcãri nu sunt prevãzute în carnet, atunci acestea se înscriu în întregime fãrã a se mai folosi forma prescurtatã.
Este indicat ca la gospodãriile în care s-au constatat nereguli sã se execute verificãri ulterioare pentru a vedea dacã acestea s-au remediat, fãrã a se aştepta al doilea control periodic.
Pentru mai multã eficacitate a controlului, personalul compartimentului de prevenire va explica cetãţenilor în ce constau neregulile, ce trebuie fãcut pentru remedierea lor şi mai ales urmãrile posibile ale acestora, folosind în acest scop exemple de incendii provocate de neglijenţa sau de nerespectarea regulilor de prevenire a altor situaţii de urgenţã.
De asemenea, vor face recomandãri cu privire la modul de salvare a oamenilor şi de evacuare a animalelor în caz de incendiu sau alte situaţii de urgenţã.
1. Reguli şi mãsuri de prevenire la grajduri, magazii şi alte dependinţe:
a) este interzis a se intra în aceste construcţii cu lumânãri, chibrituri aprinse sau lãmpi de petrol, iluminatul realizându-se cu corpuri de iluminat electrice prevãzute cu globuri de protecţie sau cu felinare de vânt în stare bunã; cablurile electrice vor fi pozate numai pe materiale incombustibile;
b) se interzice fumatul sau accesul cu foc deschis în aceste spaţii;
c) uşile grajdurilor vor fi construite fãrã praguri şi se vor deschide spre exterior. Nu este permisã blocarea uşilor cu diferite obiecte sau materiale;
d) încãlzirea grajdurilor este admisã numai cu sobe cu acumulare de cãldurã, iar aprinderea şi alimentarea focului trebuie sã se facã numai din exterior;
e) se interzice depozitarea în magazii sau în alte dependinţe a oricãrui fel de carburant în cantitate mai mare decât cea stabilitã de reglementãrile în vigoare;
f) este interzisã folosirea afumãtorilor improvizate, care prezintã pericol de incendiu, în magazii, şuri sau instalate în apropierea materialelor combustibile.
2. Respectarea regulilor şi mãsurilor de prevenire la depozite de furaje, paie şi alte materiale:
a) furajele, paiele şi alte materiale combustibile vor fi depozitate, dupã posibilitãţi, cât mai departe de casã, bucãtãrii de varã, cuptoare, magazii etc.;
b) este interzisã folosirea focului deschis sau a mijloacelor de iluminat cu flacãrã deschisã pe lângã furaje şi materiale combustibile;
c) focurile deschise fãcute în curţi, la o distanţã mai mare de 10 m faţã de depozitele de furaje, paie şi alte materiale, trebuie atent supravegheate, în locuri special amenajate (gropi), iar pe timp de vânt sunt interzise.
3. Respectarea regulilor şi mãsurilor de prevenire la folosirea bucãtãriilor de varã, cuptoarelor şi maşinilor de gãtit:
a) este interzis a se instala cuptoare, maşini de gãtit sau bucãtãrii de varã improvizate în apropierea grajdurilor, şurilor, locurilor de depozitare a furajelor şi a altor materiale combustibile;
b) este interzis a se scoate burlanele de metal pe fereastrã sau pe sub streaşinã fãrã sã fie izolate pe pãrţile combustibile ale construcţiei. Izolaţia se face pe o distanţã de 40 cm de o parte şi de alta a locului de trecere, prin lãsarea unei distanţe de 15 cm între faţa exterioarã a burlanului şi elementele combustibile, precum şi prin îmbrãcarea burlanului cu un strat gros de 5 cm din vatã de sticlã tencuitã sau cu un strat echivalent de azbest. Când acoperişul este construit din material combustibil, nu este permisã scoaterea burlanului sub streaşinã;
c) este interzisã aruncarea la întâmplare, pe lângã furaje, şuri, grajduri sau alte materiale combustibile, a cenuşii. Cenuşa se va depozita într-o groapã anume amenajatã, dupã ce mai întâi a fost stins cu apã jãraticul rãmas în ea.
4. Respectarea regulilor şi mãsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor la instalarea şi folosirea sobelor:
a) sobele de metal nu trebuie sã fie instalate la o distanţã mai micã de 1 m faţã de pereţii din lemn sau din alte materiale ce se pot aprinde uşor. Când pereţii de scândurã sunt izolaţi, distanţa poate fi de 70 cm. Izolarea se face prin cãptuşirea peretelui cu cãrãmizi aşezate pe muchie, pe o suprafaţã care sã depãşeascã cu 50 cm dimensiunile sobei, vertical şi orizontal;
b) este interzis ca sobele de metal sã fie aşezate direct pe duşumeaua de scânduri. Dacã înãlţimea picioarelor sobelor depãşeşte 25 cm, ele vor fi aşezate pe un postament de cãrãmidã în grosime de 7 cm. Dacã picioarele sobelor au înãlţimea sub 25 cm, postamentul va avea grosimea de 25 cm. Postamentul trebuie sã depãşeascã perimetrul sobei cu 25 cm, iar în faţa uşii cu 50 cm;
c) nu este permis sã se foloseascã sobe cu uşiţele defecte;
d) este interzis a se aprinde focul în sobã cu benzinã sau cu alte lichide inflamabile, în asemenea condiţii încât sã prezinte pericol de incendiu, ori sã se ardã în sobã lemne lungi, netãiate, care pe timpul arderii nu intrã în întregime în sobã;
e) sobele de cãrãmidã vor avea pe duşumea, în faţa uşilor, o tablã metalicã cu dimensiunile de 70x50 cm;
f) nu este permis sã se punã la uscat la mai puţin de 1 m depãrtare de sobele metalice haine, rufe sau alte obiecte casnice care se pot aprinde uşor. De asemenea, astfel de obiecte nu trebuie sã se punã pe sobele de zid sau în imediata lor apropiere;
g) focul în sobe nu trebuie lãsat fãrã supraveghere sau în grija copiilor;
h) se va urmãri ca sobele de metal sau de cãrãmidã sã nu se încãlzeascã peste mãsurã, deoarece pot aprinde uşor obiectele din jur.
5. Respectarea regulilor şi mãsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor la instalarea şi folosirea coşurilor şi burlanelor:
a) coşurile de zid vor fi izolate faţã de elementele combustibile ale planşeelor şi acoperişurilor astfel:
* la trecerea prin planşeu, prin îngroşarea zidãriei de cãrãmidã a coşurilor la 25 cm. În spaţiul dintre coş şi planşeu se introduc un strat de azbest sau douã straturi de pâslã îmbibate cu argilã;
* la trecerea prin acoperiş, prin lãsarea unei distanţe de cel puţin 10 cm între faţa exterioarã a zidãriei coşului şi elementele acoperişului, iar golul produs se închide cu un şorţ de tablã;
b) nu este permis ca în coşuri sã fie zidite elemente combustibile ale acoperişului, planşeului etc.;
c) coşurile se prelungesc deasupra acoperişului cu 0,5-0,8 m;
d) coşurile de zid vor fi permanent întreţinute fãrã crãpãturi şi curãţate. Este interzis a se folosi coşurile de zid netencuite;
e) burlanele din metal nu vor fi instalate la o distanţã mai micã de 70 cm faţã de pereţii de scândurã sau paiantã.
6. Respectarea regulilor de prevenire a incendiilor la folosirea energiei electrice:
a) este interzisã folosirea instalaţiilor şi aparatelor electrice defecte sau improvizate, cu conductori neizolaţi, cu prize sau întrerupãtoare defecte, doze şi derivaţii fãrã capace etc.;
b) este interzisã înlocuirea siguranţelor electrice cu sârmã, cuie etc. Siguranţele arse vor fi înlocuite numai de electrician autorizat;
c) nu este permisã lãsarea sub tensiune, fãrã supraveghere, a niciunui fel de aparat electric: fier de cãlcat, reşou, radiator etc.;
d) este interzisã executarea sau modificarea instalaţiilor electrice de cãtre persoane neautorizate;
e) fiarele de cãlcat vor fi aşezate pe timpul folosirii pe suporţi de sârmã sau de cãrãmidã.
7. Respectarea regulilor de prevenire şi stingere a incendiilor la folosirea lãmpilor de iluminat şi de gãtit cu lichide inflamabile, precum şi la folosirea acestor lichide:
a) lãmpile de iluminat şi de gãtit cu petrol trebuie sã fie în stare bunã, rezervorul nu trebuie sã fie spart, sã aibã scurgeri, iar umplerea rezervoarelor trebuie sã se facã când lãmpile sunt stinse;
b) este interzisã aşezarea lãmpilor de iluminat sau de gãtit în apropierea obiectelor care se pot aprinde uşor sau în locuri unde din neglijenţã ar putea fi rãsturnate, dând naştere la incendii;
c) lãmpile de iluminat sau de gãtit nu trebuie lãsate fãrã supraveghere pe timpul funcţionãrii lor;
d) este interzis sã se depoziteze în locuinţe lichide inflamabile în cantitãţi mai mari de 25 litri. Aceastã cantitate se va pãstra în bidoane adecvate (metalice) bine închise şi la locuri ferite de posibilitatea incendierii;
e) curãţarea cu substanţe uşor inflamabile a parchetelor, a duşumelelor, a hainelor etc. nu este permisã în încãperi unde este aprins focul.
8. Respectarea regulilor şi mãsurilor de prevenire privitoare la folosirea buteliilor de gaze lichefiate (aragaz):
a) este interzisã folosirea flãcãrii pentru verificarea etanşeitãţii buteliei, garniturilor, regulatorului şi furtunului;
b) buteliile de gaze lichefiate nu se vor folosi fãrã regulator de presiune, cu garnituri deteriorate, cu furtun de cauciuc ce prezintã porozitãţi, crãpãturi sau lãrgiri la capete;
c) buteliile de gaze lichefiate nu se vor pãstra în apropierea surselor de cãldurã sau sub acţiunea directã a razelor solare. Distanţa dintre butelie şi maşina de aragaz va fi de 1 m, iar faţã de o sursã de cãldurã cu o flacãrã deschisã, de cel puţin 2 m;
d) este interzis a se folosi buteliile în poziţie culcatã sau înclinatã; ele se vor folosi doar în poziţie verticalã. Nu este permisã încãlzirea buteliilor. Aprinderea focului, în cazul folosirii gazelor lichefiate, se va face respectându-se principiul "gaz pe flacãrã";
e) este interzisã trecerea (transvazarea) gazului din butelie în orice alte recipiente.
9. Respectarea regulilor de prevenire şi stingere a incendiilor în podurile caselor:
a) este interzisã construirea de boxe de lemn sau depozitarea de materiale lemnoase, furaje ori de alte materiale combustibile în podurile caselor;
b) nu este permisã folosirea podurilor pentru bucãtãrii sau spãlãtorii;
c) este interzisã folosirea afumãtorilor improvizate în poduri;
d) este interzisã folosirea pentru iluminatul în poduri a lumânãrilor etc.; pentru iluminat se vor folosi felinare de vânt în stare bunã de funcţionare.
10. Educarea copiilor şi supravegherea lor pentru a nu provoca incendii:
a) copiii nu trebuie lãsaţi singuri în încãperi în care sunt sobe de încãlzit sau de gãtit, lãmpi cu petrol pentru iluminat ori gãtit în stare de funcţionare;
b) copiii nu trebuie lãsaţi sã se joace cu focul (lãmpi, lumânãri, chibrituri, brichete, artificii etc.). Asemenea mijloace nu trebuie lãsate la îndemâna lor.
11. Respectarea regulilor privind protecţia împotriva inundaţiilor în zonele unde acest risc se manifestã cu precãdere:
a) curãţarea şi întreţinerea şanţurilor şi rigolelor;
b) interzicerea blocãrii sau obturãrii podurilor ori podeţelor cu materiale care ar împiedica scurgerea apei.
12. Respectarea regulilor şi modului de comportare stabilite de autoritãţi pentru diferite situaţii de urgenţã, în funcţie de riscurile identificate în plan teritorial.



CARNET
cu constatãrile rezultate din control
- model -

┌─────────────────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐
│Gospodãria dl .............., str. │ │Gospodãria dl .............., str. │
│..................... nr. ......... │ │...................... nr. ......... │
├────────┬────────┬─────────┬─────────┤ ├────────┬────────┬─────────┬─────────┤
│ Data │ Consta-│Termen de│Semnãtura│ │ Data │ Consta-│Termen de│Semnãtura│
│ contro-│ tãri │remediere│de luare │ │ contro-│ tãri │remediere│de luare │
│ lului │ │ │la cunoş-│ │ lului │ │ │la cunoş-│
│ │ │ │ tinţã │ │ │ │ │ tinţã │
├────────┼────────┼─────────┼─────────┤ ├────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────┴────────┴─────────┴─────────┘ └────────┴────────┴─────────┴─────────┘
┌─────────────────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐
│Gospodãria dl .............., str. │ │Gospodãria dl .............., str. │
│..................... nr. ......... │ │...................... nr. ......... │
├────────┬────────┬─────────┬─────────┤ ├────────┬────────┬─────────┬─────────┤
│ Data │ Consta-│Termen de│Semnãtura│ │ Data │ Consta-│Termen de│Semnãtura│
│ contro-│ tãri │remediere│de luare │ │ contro-│ tãri │remediere│de luare │
│ lului │ │ │la cunoş-│ │ lului │ │ │la cunoş-│
│ │ │ │ tinţã │ │ │ │ │ tinţã │
├────────┼────────┼─────────┼─────────┤ ├────────┼────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────┴────────┴─────────┴─────────┘ └────────┴────────┴─────────┴─────────┘




ANEXA 5
la regulament



Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţã
al .........................................

NOTĂ DE CONTROL
Nr. .......... din .................

- model -

Încheiatã astãzi, cu prilejul controlului privind apãrarea împotriva
incendiilor şi protecţia civilã, executat potrivit art. .... din
........... (se va înscrie actul normativ).
PROPRIETAR
OPERATOR ECONOMIC/INSTITUŢIE
NUMĂR DE ÎNREGISTRARE LA REGISTRUL COMERŢULUI
PERIOADA CONTROLULUI
SPECIALIST DIN COMPARTIMENTUL DE PREVENIRE
PARTICIPANŢI DIN PARTEA OPERATORULUI ECONOMIC/INSTITUŢIEI CONTROLATE
1. NEREGULI CONSTATATE
Se vor menţiona toate încãlcãrile actelor normative care reglementeazã
activitatea de prevenire a incendiilor şi protecţie civilã.

2. MĂSURI
Se vor înscrie mãsurile pentru înlãturarea neregulilor constatate.

Reprezentantul Serviciului Voluntar Reprezentantul
pentru Situaţii de Urgenţã, beneficiarului,
........................... ........................
(numele şi prenumele în clar (numele şi prenumele în clar
şi semnãtura) şi semnãtura)

Se va aplica ştampila
beneficiarului.




ANEXA 6
la regulament



Serviciul Privat pentru Situaţii de Urgenţã
al ..................................

NOTĂ DE CONTROL
Nr. .......... din .................

- model -

Încheiatã astãzi, cu prilejul controlului privind apãrarea împotriva
incendiilor şi protecţia civilã, executat potrivit art. ........
din........... (se va înscrie actul normativ).
PROPRIETAR*)
SECŢIA/ATELIERUL,
OPERATORUL ECONOMIC/INSTITUŢIA*)
NUMĂR DE ÎNREGISTRARE LA REGISTRUL COMERŢULUI*)
SPECIALIST DIN COMPARTIMENTUL DE PREVENIRE
PARTICIPANŢI DIN PARTEA OPERATORULUI ECONOMIC/INSTITUŢIEI CONTROLATE*)
1. NEREGULI CONSTATATE
Se vor menţiona toate încãlcãrile actelor normative care reglementeazã
activitatea de prevenire a incendiilor şi protecţie civilã.

2. MĂSURI
Se vor înscrie mãsurile pentru înlãturarea neregulilor constatate.

Reprezentantul Serviciului Privat Şeful secţiei/atelierului/
pentru Situaţii de Urgenţã, Reprezentantul beneficiarului,
................................ .............................
(numele şi prenumele în clar (numele şi prenumele în clar
şi semnãtura) şi semnãtura)

Se va aplica ştampila
beneficiarului*).



-------
*) Se va completa numai în cazul în care controalele se executã la alte instituţii publice/operatori economici din
sectorul de competenţã, cu care s-au încheiat contracte/convenţii.


ANEXA 7
la regulament



Serviciul Privat pentru Situaţii de Urgenţã al ..................

REGISTRU
cu constatãrile din serviciul de rond

- model -
┌────┬───────────┬─────┬───────────┬─────────┬───────────┬─────────┬───────────┐
│ │ Secţia/ │ │ │ │ │ │ │
│Nr. │atelierul │Data │Constatãri/│ Mãsuri │Semnãtura │Semnãtura│ Mãsuri │
│crt.│controlatã/│ şi │ Încãlcãri │dispuse/ │conducãto- │persoanei│ dispuse │
│ │controlat │ora │ │ luate │ rului │ care a │ de şeful │
│ │ │ │ │ │ locului │efectuat │serviciului│
│ │ │ │ │ │de muncã │ rondul │ │
├────┼───────────┼─────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
├────┼───────────┼─────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
├────┼───────────┼─────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
├────┼───────────┼─────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
├────┼───────────┼─────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
├────┼───────────┼─────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
├────┼───────────┼─────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
├────┼───────────┼─────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
├────┼───────────┼─────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
├────┼───────────┼─────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
├────┼───────────┼─────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
├────┼───────────┼─────┼───────────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
└────┴───────────┴─────┴───────────┴─────────┴───────────┴─────────┴───────────┘



----------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016