Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 160 din 21 decembrie 2017  privind asigurarea protecţiei personalului Ministerului Afacerilor Interne    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 160 din 21 decembrie 2017 privind asigurarea protecţiei personalului Ministerului Afacerilor Interne

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 34 din 15 ianuarie 2018
    În scopul asigurării protecţiei personalului care îşi desfăşoară activitatea în Ministerul Afacerilor Interne,
    având în vedere că instituirea unor norme care să reglementeze protecţia personalului MAI, faţă de care este iminentă producerea ori au fost manifestate acte în scopul intimidării, ameninţării sau violenţe în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu, care le pot pune în pericol viaţa, integritatea corporală, sănătatea proprie sau a membrilor de familie ai acestora ori bunurile acestora, contribuie la aplicarea cu fermitate a legii şi la exercitarea neîngrădită a autorităţii publice,
    ţinând cont de prevederile art. 3 alin. (5), art. 6 alin. (6) şi (8) şi art. 66 alin. (1) din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 40 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 3 alin. (1) lit. b) pct. 4 şi art. 17 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    luând în considerare prevederile art. 19 alin. (2) şi ale art. 43 alin. (2) din Legea nr. 550/2004 privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 26 alin. (1) pct. 1 şi art. 39 din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 1, art. 10 lit. a) şi art. 21 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 76/2016 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Direcţiei Generale de Protecţie Internă a Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 194/2017, precum şi ale art. 41 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerul Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentul ordin are ca obiect de reglementare stabilirea procedurilor de instituire a cadrului general de executare şi a cazurilor de suspendare şi de încetare a măsurilor de protecţie pe teritoriul României a personalului Ministerului Afacerilor Interne care beneficiază, potrivit legii, de protecţie faţă de ameninţările sau violenţele la care ar putea fi supus ca urmare a exercitării atribuţiilor de serviciu sau în legătură cu acestea, denumit în continuare personal MAI.

    ART. 2
    (1) În sensul prezentului ordin, prin personal MAI se înţelege poliţiştii, personalul militar al Jandarmeriei Române, cadrele militare ale Direcţiei Generale de Protecţie Internă şi funcţionarii publici din unităţile, instituţiile sau structurile care fac parte din structura organizatorică a Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI.
    (2) Beneficiază de protecţie în condiţiile prezentului ordin şi membrii de familie ai poliţiştilor, personalului militar al Jandarmeriei Române sau cadrelor militare ale Direcţiei Generale de Protecţie Internă, denumiţi în continuare membri de familie.
    (3) Prin membri de familie se înţelege soţul/soţia, copiii şi părinţii aflaţi în întreţinerea legală a poliţiştilor, personalului militar al Jandarmeriei Române sau cadrelor militare ale Direcţiei Generale de Protecţie Internă.

    ART. 3
    (1) Măsurile de protecţie a personalului MAI se pregătesc şi se desfăşoară de către structurile de jandarmi, cu excepţia personalului din cadrul Poliţiei Române şi a membrilor de familie ai acestuia pentru care protecţia se asigură de către structurile de poliţie.
    (2) Măsurile prevăzute la alin. (1) se desfăşoară în condiţiile prezentului ordin şi în conformitate cu prevederile celorlalte acte normative, standarde şi proceduri, care reglementează paza obiectivelor, bunurilor şi valorilor aparţinând MAI.
    (3) Direcţia Generală de Protecţie Internă, denumit în continuare DGPI, asigură sprijinul de specialitate în toate situaţiile în care se impune adoptarea măsurilor de protecţie.

    CAP. II
    Procedura de instituire a protecţiei
    ART. 4
    Instituirea protecţiei personalului MAI se face la solicitare sau din oficiu, atunci când se constată că este necesară apărarea vieţii, integrităţii corporale, sănătăţii, libertăţii sau bunurilor personalului MAI faţă de care este iminentă producerea ori au fost manifestate acte în scopul intimidării sau ameninţării ori violenţe, ca urmare a exercitării atribuţiilor de serviciu sau în legătură cu acestea, care pot pune în pericol viaţa, integritatea corporală, sănătatea sau bunurile acestora sau ale membrilor de familie.

    ART. 5
    (1) Instituirea protecţiei, la solicitare, se face după desfăşurarea succesivă, cu celeritate, a următoarelor activităţi:
    a) întocmirea solicitării scrise către inspectorul general al Poliţiei Române sau al Jandarmeriei Române, după caz, de către personalul MAI interesat;
    b) analizarea solicitării şi întocmirea de către şeful nemijlocit al solicitantului a unei note de susţinere;
    c) analizarea de către inspectoratele generale, cu sprijinul DGPI, a documentaţiei prevăzute la lit. a) şi b) şi consemnarea rezultatelor într-un raport care va cuprinde, după caz, propuneri de aprobare sau de respingere motivată a solicitării şi înaintarea acestei propuneri, spre avizare, secretarului de stat pentru ordine şi siguranţă publică; în situaţia înaintării unei propuneri de aprobare a solicitării, inspectorul general al Poliţiei Române sau al Jandarmeriei Române, după caz, dispune asigurarea măsurilor de protecţie, până la instituirea protecţiei aprobate prin ordinul prevăzut la lit. d);
    d) emiterea ordinului ministrului afacerilor interne de instituire a protecţiei.

    (2) Solicitarea cuprinde indicarea persoanei/persoanelor, motivul pentru care este necesară instituirea protecţiei, precum şi orice alte date şi/sau informaţii de interes operativ în scopul asigurării unei protecţii eficiente. Atunci când se solicită instituirea protecţiei pentru membri de familie, la solicitare se ataşează şi acordul expres al membrilor de familie ce au capacitate de exerciţiu deplină, consemnat în scris.
    (3) Respingerea solicitării va fi adusă la cunoştinţa solicitantului prin grija inspectoratului general la nivelul căruia sa întocmit raportul, prevăzut la alin. (1) lit. c).

    ART. 6
    (1) Instituirea protecţiei din oficiu se realizează cu acordul fiecărei persoane vizate prin măsurile de protecţie, la propunerea DGPI, prin ordin al ministrului afacerilor interne.
    (2) Propunerea prevăzută la alin. (1) evidenţiază necesitatea instituirii protecţiei, care are la bază iminenţa ameninţărilor îndreptate împotriva vieţii, integrităţii corporale, sănătăţii persoanelor prevăzute la art. 2, rezultată din evaluarea riscurilor la care este expusă persoana.
    (3) În cazul refuzului protecţiei, manifestat în mod expres de către persoana prevăzută la alin. (1), acesteia i se aduc la cunoştinţă riscurile la care se supune în acest mod, precum şi necesitatea semnării unei declaraţii al cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    (4) În situaţia prevăzută la alin. (3), MAI este exonerat de răspundere cu privire la consecinţele produse prin neacceptarea protecţiei.

    CAP. III
    Cadrul general de executare a protecţiei
    ART. 7
    În termen de 48 de ore de la emiterea ordinului ministrului afacerilor interne de instituire a protecţiei, şeful structurii de poliţie sau de jandarmi, care asigură efectivele pentru protecţie, întocmeşte Planul de protecţie, după consultarea persoanei căreia i se asigură protecţie.

    ART. 8
    Planul de protecţie reprezintă documentul de planificare şi organizare a activităţilor specifice şi cuprinde următoarele:
    a) persoana/persoanele pentru care se instituie protecţia;
    b) data de instituire a protecţiei;
    c) particularităţile privind protecţia, în funcţie de ameninţările sau riscurile identificate;
    d) resursele umane, mijloacele tehnice şi logistice necesare pentru executarea protecţiei;
    e) ţinuta şi dotarea personalului care execută protecţia;
    f) atribuţiile personalului de protecţie;
    g) modul de cooperare cu alte structuri ale MAI;
    h) schema cu dispozitivele de protecţie;
    i) itinerarii de deplasare de bază şi de rezervă;
    j) fişa cu datele personale ale persoanei/persoanelor protejate;
    k) alte documente care se întocmesc de la instituirea protecţiei şi până la încetarea acesteia.


    ART. 9
    (1) Planul de protecţie, întocmit în condiţiile art. 7, se avizează de către structura teritorială DGPI şi se aprobă de către inspectorul general al Poliţiei Române sau inspectorul general al Jandarmeriei Române, după caz.
    (2) Planul de protecţie se actualizează în situaţia modificării elementelor prevăzute la art. 8 lit. a)-d), f)-j), după consultarea persoanei căreia i se asigură protecţie, cu respectarea circuitului de avizare/aprobare prevăzut la alin. (1).

    ART. 10
    Personalul desemnat să execute protecţia are următoarele obligaţii:
    a) să respecte prevederile Planului de protecţie;
    b) să intervină operativ, în cazul producerii unui eveniment care pune în pericol viaţa, integritatea corporală sau sănătatea persoanei protejate sau a membrilor familiei acestuia ori a bunurilor acestora;
    c) să cunoască particularităţile locuinţei persoanei protejate, locurile vulnerabile, precum şi amplasarea sistemelor de alarmare şi modul de funcţionare al acestora;
    d) să ia primele măsuri în cazul săvârşirii unor infracţiuni care aduc atingere vieţii, integrităţii corporale sau sănătăţii persoanei protejate sau a membrilor familiei acestuia;
    e) să raporteze imediat, ierarhic, despre producerea unor evenimente deosebite;
    f) să colaboreze cu DGPI şi alte instituţii abilitate în vederea identificării, analizei şi evaluării ameninţărilor existente/posibile;
    g) să acţioneze cu respectarea dreptului la viaţă privată a persoanei protejate;
    h) să păstreze confidenţialitatea activităţilor desfăşurate şi a datelor de care a luat la cunoştinţă pe timpul executării protecţiei.


    ART. 11
    Şeful structurii de poliţie sau jandarmi care asigură efectivele pentru protecţie are următoarele obligaţii:
    a) asigură cunoaşterea, de către personalul desemnat să execute protecţia, a prevederilor Planului de protecţie şi controlează modul de îndeplinire a acestora;
    b) asigură instruirea personalului care asigură protecţia;
    c) analizează periodic modul de executare a protecţiei şi face propuneri înaintate ierarhic pentru modificarea/completarea Planului de protecţie sau, după caz, pentru suspendarea/încetarea protecţiei;
    d) asigură raportarea pe cale ierarhică a măsurilor efective privind instituirea/suspendarea/încetarea protecţiei, precum şi a evenimentelor deosebite sau altor aspecte de interes operativ, în condiţiile legii;
    e) asigură/solicită, potrivit competenţelor, includerea reşedinţei persoanei pentru care se asigură protecţia în sistemul de patrulare al dispozitivelor de ordine şi siguranţă publică.


    CAP. IV
    Suspendarea şi încetarea protecţiei
    ART. 12
    Protecţia personalului MAI poate fi suspendată sau poate înceta cu respectarea circuitului de avizare/aprobare prevăzut în prezentul ordin.

    ART. 13
    (1) Suspendarea protecţiei se poate dispune numai la solicitarea persoanei protejate sau în situaţia în care aceasta părăseşte temporar teritoriul României.
    (2) Încetarea măsurilor de protecţie se poate dispune în următoarele situaţii:
    a) la solicitarea persoanei protejate;
    b) la încetarea motivului/motivelor care a/au determinat instituirea măsurilor de protecţie;
    c) la pierderea calităţii de personal al MAI.

    (3) Solicitarea prevăzută la alin. (1) şi alin. (2) lit. a) va cuprinde detaliat perioada de suspendare/data încetării măsurilor de protecţie.
    (4) În situaţia prevăzută la alin. (1) şi alin. (2) lit. a), dispoziţiile art. 6 alin. (3) şi (4) se aplică în mod corespunzător.

    ART. 14
    (1) Pentru executarea protecţiei, structura de poliţie sau de jandarmi care asigură efectivele cooperează/ colaborează cu structurile MAI, precum şi cu alte instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, pe baza planurilor/protocoalelor de cooperare/colaborare încheiate.
    (2) Structurile MAI sunt obligate să asigure, potrivit competenţei, sprijin informativ, operativ, logistic şi financiar necesar unităţii de poliţie sau de jandarmi care execută protecţia, pentru îndeplinirea în bune condiţii a misiunilor prevăzute în prezentul ordin.

    ART. 15
    Inspectoratul General al Poliţiei Române şi Inspectoratul General al Jandarmeriei Române informează Direcţia Generală Management Operaţional, denumită în continuare DGMO, cu privire la instituirea protecţiei, suspendarea sau încetarea acesteia, precum şi cu privire la evenimentele deosebite sau alte aspecte de interes operativ din domeniul protecţiei persoanelor.

    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 16
    Pentru punerea în aplicare a prezentului ordin, inspectorul general al Poliţiei Române şi inspectorul general al Jandarmeriei Române emit ordine/dispoziţii cu privire la modul de executare a protecţiei, forma şi conţinutul documentelor întocmite, precum şi alte precizări necesare.

    ART. 17
    (1) Necesitatea şi oportunitatea menţinerii protecţiei instituite se evaluează permanent de către şeful structurii care asigură efectivele pentru executarea misiunii, în cooperare cu structurile DGPI.
    (2) În situaţia în care, în urma evaluării, se constată că nu mai există condiţiile care au determinat instituirea protecţiei, şeful structurii care asigură efectivele întreprinde demersuri pentru încetarea acestor măsuri, în condiţiile art. 12 şi art. 13 alin. (2) lit. b).

    ART. 18
    (1) Anual, la încetarea misiunii şi ori de câte ori se impune, şefii structurilor care întocmesc Planul de protecţie analizează modul de organizare, desfăşurare şi îndeplinire a misiunii de protecţie, stabilind măsurile care se impun pentru îmbunătăţirea activităţilor.
    (2) Analizele, însuşite de către inspectoratele generale prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a), se transmit la DGMO în vederea informării conducerii ministerului.

    ART. 19
    Ordinul prevăzut la art. 5 lit. d) se elaborează la nivelul DGMO.

    ART. 20
    Prevederile prezentului ordin nu se aplică personalului MAI şi membrilor de familie ai acestuia care, potrivit normelor procesual penale, beneficiază de măsuri de protecţie similare.

    ART. 21
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan

    Bucureşti, 21 decembrie 2017.
    Nr. 160.
    ANEXA 1

    DECLARAŢIE
    - Model -

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│MINISTERUL AFACERILOR INTERNE │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Nr. ................................. din ................................. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│DECLARAŢIE │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Subsemnatul(a), │
│....................................................................................................................................,│
│(grad, nume, prenume) │
│având funcţia de │
│................................................................................., │
│în cadrul .................................., prin prezenta declar pe propria │
│răspundere că refuz orice măsuri de protecţie pe care mi le poate pune la │
│dispoziţie MAI. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Precizez că mi-au fost aduse la cunoştinţă riscurile la care mă expun prin │
│refuzul măsurilor de protecţie pe care MAI mi le poate pune la dispoziţie şi │
│îmi asum orice eventuale consecinţe care ar putea apărea. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. Observaţii: │
├───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. Data: │5. Semnătura: │
└───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016