Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 159 din 11 aprilie 2006  privind aprobarea Criteriilor de selectie a furnizorilor de investigatii medicale paraclinice - radiologie si imagistica medicala, precum si a Metodologiei de evaluare a furnizorilor de investigatii medicale paraclinice - radiologie si imagistica medicala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 159 din 11 aprilie 2006 privind aprobarea Criteriilor de selectie a furnizorilor de investigatii medicale paraclinice - radiologie si imagistica medicala, precum si a Metodologiei de evaluare a furnizorilor de investigatii medicale paraclinice - radiologie si imagistica medicala

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 352 din 19 aprilie 2006

În temeiul prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere Referatul de aprobare nr. 9.326 din 14 aprilie 2006 al Ministerului Sãnãtãţii şi nr. DG 1.144 din 11 aprilie 2006 al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,

ministrul sãnãtãţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã Criteriile de selecţie a furnizorilor de investigaţii medicale paraclinice - radiologie şi imagisticã medicalã din ambulatoriu, denumiţi în continuare furnizori, precum şi Metodologia de evaluare a furnizorilor de investigaţii medicale paraclinice - radiologie şi imagisticã medicalã, în vederea contractãrii investigaţiilor de radiologie şi imagisticã medicalã cu casele de asigurãri de sãnãtate, cuprinse în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Pentru a intra în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate, furnizorii trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele etape:
a) îndeplinirea criteriilor de selecţie conform anexei nr. 1;
b) sã facã dovada efectuãrii investigaţiilor de radiologie şi/sau imagisticã medicalã cuprinse în anexa nr. 3 care face parte integrantã din prezentul ordin;
c) sã se supunã procesului de evaluare potrivit metodologiei de evaluare cuprinse în anexa nr. 2. Metodologia de evaluare se aplicã pentru fiecare punct de lucru al furnizorului.
ART. 2
Pentru a intra în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate, criteriile de selecţie prevãzute în anexa nr. 1 trebuie îndeplinite şi de furnizorii de servicii medicale spitaliceşti care efectueazã investigaţii medicale paraclinice - radiologie şi imagisticã medicalã în regim ambulatoriu, precum şi de furnizorii de servicii medicale clinice pentru investigaţiile medicale paraclinice - imagisticã medicalã (ecografii).
ART. 3
(1) Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de selecţie şi aplicarea metodolgiei de evaluare a furnizorilor, preşedintele-director general al casei de asigurãri de sãnãtate numeşte, prin decizie, reprezentanţi ai casei de asigurãri de sãnãtate care, împreunã cu reprezentanţii direcţiei de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, constituie o comisie coordonatã de casa de asigurãri de sãnãtate. Reprezentanţii direcţiei de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt propuşi de conducerea instituţiei respective.
(2) Membrii comisiei trebuie sã nu se gãseascã în una dintre condiţiile de incompatibilitate prevãzute în declaraţia întocmitã conform modelului cuprins în anexa nr. 4 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Casele de asigurãri de sãnãtate şi direcţiile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt obligate sã ducã la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Cristian Vlãdescu

ANEXA 1

CRITERII DE SELECŢIE a furnizorilor de investigaţii medicale paraclinice - radiologie şi imagisticã medicalã

I. Pentru îndeplinirea criteriilor de selecţie furnizorii trebuie sã prezinte urmãtoarele documente:
1. copie de pe autorizaţia sanitarã;
2. copie de pe documentaţia de achiziţie şi/sau de deţinere legalã a dispozitivelor medicale, din care sã reiasã data fabricaţiei şi achiziţiei dispozitivelor medicale;
3. copie de pe autorizaţia de funcţionare (sau amplasare a construcţiei), emisã de Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare*);
-----------
*) Nu se solicitã furnizorilor de servicii medicale pentru specialitãţile clinice care efectueazã investigaţii medicale paraclinice - imagisticã medicalã (ecografii).

4. dovada verificãrii tehnice periodice a echipamentelor utilizate în conformitate cu reglementãrile Comisiei Naţionale pentru Controlul Activitãţilor Nucleare sau ale producãtorului, dupã caz;
5. copie de pe certificatul de înregistrare a dispozitivelor medicale emis de Ministerul Sãnãtãţii, valabil la data achiziţionãrii dispozitivului medical, sau, dupã caz, avizul de utilizare dupã punerea în funcţiune pentru dispozitive medicale, eliberat de Oficiul Tehnic pentru Dispozitive Medicale, în conformitate cu reglementãrile în vigoare în domeniu, pentru urmãtoarele dispozitive utilizate de furnizori:
- instalaţii de diagnostic radiologic şi imagistic, inclusiv anexele şi accesoriile aferente;
- consumabilele utilizate;
6. copii de pe certificatele de garanţie şi/sau contractele de verificare periodicã şi întreţinere conform cerinţelor tehnice corespunzãtoare fiecãrui dispozitiv medical şi accesoriilor utilizate, încheiate cu persoane fizice sau juridice avizate de Ministerul Sãnãtãţii şi valabile pe toatã perioada pentru care se încheie contractele de furnizare de investigaţii medicale paraclinice;
7. copie de pe contractul de neutralizare a deşeurilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
II. Verificarea la sediul lucrativ al furnizorului, la punctele de lucru şi filialele acestuia a veridicitãţii documentaţiei prevãzute la pct. I
III. Verificarea posibilitãţii efectuãrii investigaţiilor medicale paraclinice de radiologie - imagisticã medicalã cuprinse în anexa nr. 3 la ordin.

ANEXA 2

METODOLOGIA DE EVALUARE a furnizorilor de investigaţii medicale paraclinice - radiologie şi imagisticã medicalã

I. Documente necesare în procesul de evaluare a furnizorului:
a) copii dupã documentaţiile care atestã proprietãţile tehnice ale dispozitivelor medicale utilizate;
b) copii dupã documentaţia tehnicã a dispozitivelor medicale utilizate, din care sã reiasã gradul de performanţã şi încadrarea în prevederile Directivei UE 97/43;
c) declaraţie privind facilitãţile de înregistrare, gestiune şi raportare a investigaţiilor, de postprocesare, stocare şi arhivare a imaginilor medicale şi transmisie I.T. la distanţã, cuprinse în programul software;
d) declaraţie pe propria rãspundere cuprinzând lista investigaţiilor ofertate spre contractare.
II. Comisia de evaluare a furnizorului certificã veridicitatea documentelor prevãzute la pct. I, precum şi:
a) concordanţa dintre lista tipurilor de investigaţii medicale paraclinice de radiologie - imagisticã medicalã ce pot fi contractate cu casa de asigurãri de sãnãtate şi dotarea existentã;
b) dispozitivele medicale din dotare, cu menţionarea seriei şi a numãrului acestora, numãrul dispozitivelor medicale din fiecare tip şi data fabricaţiei acestora;
c) detalii privind existenţa şi facilitãţile programului software dedicat activitãţii de radiologie şi imagisticã medicalã.
III. Evaluarea furnizorilor cuprinde:
A. evaluarea capacitãţii tehnice;
B. evaluarea resurselor umane;
C. logistica;
D. panel investigaţii ofertate.
A. Evaluarea capacitãţii tehnice
Se acordã punctaj pentru fiecare dispozitiv medical deţinut în punctul de lucru supus evaluãrii, dupã cum urmeazã:
a) radiologie (scopie-grafie) - se acordã 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractãrii, scãzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului;
b) post independent de radiografie - se acordã 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractãrii, scãzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului.
Dupã caz, la punctajul obţinut se adaugã:


- achiziţie
- digitalizat (plãci fosforice) 1 punct; sau
- direct digital 2 puncte;
- tomografie planã 1 punct;
- 2 Bucky 1 punct;


c) radiografie dentarã - se acordã 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractãrii, scãzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului;
d) radiografie tip MRF - se acordã 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractãrii, scãzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului. Dupã caz, la punctajul obţinut se adaugã:


- low-dose (cu baleiaj) 1 punct; sau
- digital 2 puncte;


e) aparate de radiologie mobile - se acordã 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractãrii, scãzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului;
f) mamografie - se acordã 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractãrii, scãzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului. Dupã caz, la punctajul obţinut se adaugã:


- tipul de achiziţie:
- parţial digital 1 punct; sau
- digital 2 puncte;
- dimensiunea câmpului
de expunere: 24/30 1 punct;
- existenţa de casete dedicate 1 punct;
- facilitate de stereotaxie 1 punct;


g) ecografia - se acordã 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractãrii, scãzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului. Dupã caz, la punctajul obţinut se adaugã:


- mod de lucru:
- mod Doppler (color,
continuu, pulsat) 1 punct; sau
- mod triplex 0,5 puncte; sau
- THI (tissue harmonic imaging) 1 punct; sau
- 3 D 2 puncte;
- caracteristici tehnice sistem:
- monitor color - 15" 1 punct; sau
- peste 15" 2 puncte;
- aplicaţii software incluse
(abdomen, pãrţi moi,
obstetricã-ginecologie) 1 punct;
- stocare imagini DICOM (CD,
hard disk) 2 puncte;
- printer alb-negru 1 punct;


h) computertomografie - se acordã 30 de puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractãrii, scãzându-se câte douã puncte pentru fiecare an de vechime al dispozitivului. Dupã caz, la punctajul obţinut se adaugã:


- tipul de mişcare
a tubului: - rotaţie continuã 2 puncte;
- numãrul de secţiuni
concomitente:
- 2-6 slice 1 punct; sau
- 16-32 slice 3 puncte; sau
- peste 32 5 puncte;
- timp de achiziţie
a imaginii: 2-5 secunde 1 punct;
- accesorii - printer - digital 2 puncte; sau
- analog 1 punct;
- injector automat 1 punct;


i) imagisticã prin rezonanţã magneticã - se acordã 30 de puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractãrii, scãzându-se câte douã puncte pentru fiecare an de vechime al dispozitivului. Dupã caz, la punctajul obţinut se adaugã:


- câmp magnetic - 1 T 2 puncte; sau
- 1,5 T şi peste 4 puncte;
- Antene - Head (Bird cage) 1 punct; sau
- Neorovascular Coli 1 punct; sau
- Antenã în reţea fazatã
pentru coloana C-T-L 1 punct; sau
- Torsopa 1 punct; sau
- Extremitãţi 1 punct; sau
- GPFlex (antenã
de suprafaţã) 1 punct; sau
- antene de suprafaţã
(3 şi 5 Inch) 1 punct; sau
- Body Coil (abdomen
şi pelvis) 1 punct; sau
- 8 HR BRAIN 1 punct; sau
- San 1 punct;


j) medicina nuclearã (Gamma Camera) - se acordã 30 de puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractãrii, scãzându-se câte douã puncte pentru fiecare an de vechime al dispozitivului. Dupã caz, la punctajul obţinut se adaugã:
- cu o camerã de citire 2 puncte; sau
- cu douã camere de citire 4 puncte;
k) osteodensitometrie DEXA - se acordã 15 puncte pentru fiecare dispozitiv medical fabricat în anul anterior contractãrii, scãzându-se câte un punct pentru fiecare an de vechime al dispozitivului;
l) accesorii pentru prelucrarea, transmisia şi stocarea imaginilor:


- camerã obscurã umedã manualã 1 punct; sau
- developator automat umed 3 puncte; sau
- developator umed day light 5 puncte; sau
- cititor de plãci fosforice 8 puncte; sau
- staţie der postprocesare DICOM 10 puncte;
- arhivã filme radiografice 5 puncte;
- arhiva CD 8 puncte;
- arhivã de mare capacitate (PACS) 10 puncte;
- digitizer pentru medii transparente
(filme) 5 puncte.


B. Evaluarea resurselor umane
Pentru fiecare categorie de personal se acordã urmãtorul punctaj:


- medici - medic de specialitate
radiologie şi imagisticã
medicalã 9 puncte;
- medic cu competenţã Eco 5 puncte;
- medic cu competenţã CT 5 puncte;
- medic cu competenţã RMN 5 puncte;
- medic cu competenţã
imagistica sânului 5 puncte;
- operatori - absolvent colegiu
imagisticã medicalã 5 puncte;
- asistent medical
imagisticã medicalã 3 puncte;
- bioinginer 6 puncte;
- fizician 6 puncte;
- asistenţi medicali - de radiologie 4 puncte;
- alte specialitãţi
pentru Eco + ATI 3 puncte;
- personal auxiliar - tehnician
aparaturã
medicalã 5 puncte.



NOTĂ: Se acordã punctaj pentru fiecare persoanã încadratã cu normã întreagã. Pentru cei încadraţi cu contract de muncã cu timp parţial lucrat se acordã punctaj proporţional cu fracţiunea de normã.

C. Logistica:
a) distribuţia rezultatelor investigaţiilor la medicul care a recomandat investigaţia:


- reţea de transmisie imagini
interne (RIS) 8 puncte;
- transmisie de imagini în
perimetrul limitrof şi la
distanţa (PACS) 10 puncte;


b) software dedicat activitãţii medicale, care sã conţinã înregistrarea biletelor de trimitere, eliberarea şi arhivarea datelor specifice şi raportarea activitãţii desfãşurate în conformitate cu formatul solicitat de casa de asigurãri de sãnãtate (se vor prezenta facilitãţile programului şi se verificã la sediul furnizorului):


- operaţional cu aparate conectate
pentru transmitere de date 20 puncte; sau
- operaţional fãrã aparate conectate
pentru transmitere de date 5 puncte;


c) posibilitatea de transmitere a raportãrilor cãtre casele de asigurãri de sãnãtate on line 2 puncte;
d) web site - care sã conţinã minimum urmãtoarele informaţii: adresa, orarul de funcţionare, servicii oferite în contractul cu casa de asigurãri de sãnãtate, certificãri şi chestionar de satisfacţie a pacienţilor 10 puncte.
Pentru furnizorii de investigaţii paraclinice de radiologie-imagisticã medicalã care participã cu mai multe puncte de lucru la contractare, cu o casã de asigurãri de sãnãtate, punctajul pentru web site se acordã o singurã datã pentru un punct de lucru, pentru care opteazã furnizorul de servicii de laborator.
D. Panel investigaţii ofertate:
a) se acordã un punct pentru orice tip de radiografie interpretatã de un medic radiolog;
b) se acordã douã puncte pentru orice examen tip radioscopie gastrointestinalã efectuatã de un medic radiolog şi/sau orice fel de ecografie generalã;
c) se acordã 3 puncte pentru orice tip de explorare radiologicã cu substanţã de contrast şi/sau pentru orice ecografie de organ;
d) se acordã 4 puncte pentru orice tip de examen computer tomografic efectuat de un medic radiolog cu competenţã CT şi/sau orice ecografie specialã (inclusiv ecografie fetalã);
e) se acordã 5 puncte pentru orice tip de explorare prin RMN efectuatã de un medic radiolog cu competenţã RMN;
f) se acordã câte 5 puncte pentru fiecare tip de exploatare de medicinã nuclearã (scintigrafie) efectuatã de medic de specialitate medicinã nuclearã;
g) se acordã 3 puncte pentru osteodensitometria DEXA.
În urma evaluãrii comisia întocmeşte un raport de evaluare semnat atât de reprezentantul legal al furnizorului, cât şi de membrii comisiei. Raportul de evaluare este documentul ataşat la dosarul de contractare.
În urma evaluãrii, furnizorii obţin un punctaj total şi se ierarhizeazã în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut.
Ierarhia furnizorilor şi punctajul se afişeazã la sediul casei de asigurãri de sãnãtate şi pe site-ul acesteia, dupã caz. Modalitatea de utilizare a punctajului obţinut în urma aplicãrii metodologiei de evaluare este precizatã în normele de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.

ANEXA 3

LISTA MINIMĂ a investigaţiilor efectuate de un furnizor de servicii paraclinice - radiologie şi imagisticã medicalã din ambulatoriu la contractarea cu casa de asigurãri de sãnãtate

I. Laborator de radiologie şi imagisticã medicalã:
1. radiografii pe segmente anatomice;
2. radiografii pulmonare;
3. radioscopii ale tractului digestiv cu substanţã de contrast.
II. Ecografia generalã, ca prestaţie independentã: ecografie generalã efectuatã în cabinete medicale de cãtre medici de specialitãţi clinice cu competenţã - certificat de studii complementare emis de organismele abilitate ale Ministerului Sãnãtãţii
III. Ecografia de organe ca prestaţie independentã efectuatã în cabinete medicale de cãtre medici de specialitãţi clinice în diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice, endocrinologie, urologie, medicinã internã, geriatrie şi gerontologie
IV. Ecografia de vase - artere, vene, ca prestaţie independentã: efectuatã în cabinete medicale de cãtre medici de specialitãţi clinice: cardiologie, medicinã internã, geriatrie şi gerontologie
V. Ecocardiografia efectuatã ca prestaţie independentã în cabinete medicale de cardiologie, medicinã internã, geriatrie şi gerontologie şi pediatrie
VI. Ecografia fetalã efectuatã ca prestaţie independentã în cabinete medicale de geneticã medicalã
VII. Ecografia transfontanelarã efectuatã ca prestaţie independentã în cabinete medicale de pediatrie
VIII. Radiografia dentarã ca prestaţie independentã în cadrul cabinetelor de stomatologie
IX. Microradiofotografia ca prestaţie independentã în cadrul reţelei de pneumologie.

ANEXA 4

DECLARAŢIE

Subsemnatul ...(numele şi prenumele)..., angajat la ....(instituţia, organizaţia).......... în funcţia de ........................, declar pe propria rãspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, cã nu mã aflu în situaţia de conflict de interese prevãzutã la art. ........ din Ordinul nr. ........./...... .

Data
.......................

Semnãtura
.............................

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016