Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 158 din 11 aprilie 2006  privind aprobarea Criteriilor de selectie a furnizorilor de servicii medicale paraclinice - laboratoare de analize medicale, precum si a Metodologiei de evaluare a furnizorilor de investigatii medicale paraclinice - analize medicale de laborator    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 158 din 11 aprilie 2006 privind aprobarea Criteriilor de selectie a furnizorilor de servicii medicale paraclinice - laboratoare de analize medicale, precum si a Metodologiei de evaluare a furnizorilor de investigatii medicale paraclinice - analize medicale de laborator

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 352 din 19 aprilie 2006
În temeiul prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere Referatul de aprobare nr. 9.327 din 14 aprilie 2006 al Ministerului Sãnãtãţii şi nr. DG 1.143 din 11 aprilie 2006 al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,

ministrul sãnãtãţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã Criteriile de selecţie a furnizorilor de servicii medicale paraclinice - laboratoare de analize medicale din ambulatoriu, denumiţi în continuare furnizori, precum şi Metodologia de evaluare a furnizorilor de investigaţii medicale paraclinice - analize medicale de laborator, în vederea contractãrii analizelor medicale de laborator cu casele de asigurãri de sãnãtate din sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate, cuprinse în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Pentru a intra în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate, furnizorii trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele etape:
a) îndeplinirea criteriilor de selecţie conform anexei nr. 1 care face parte integrantã din prezentul ordin;
b) sã facã dovada efectuãrii analizelor medicale prevãzute în anexa nr. 3 care face parte integrantã din prezentul ordin, pentru grupa/grupele de analize medicale prevãzute în Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 56/45/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu excepţia laboratoarelor de anatomopatologie;
c) sã se supunã procesului de evaluare potrivit metodologiei de evaluare cuprinse în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentul ordin. Metodologia de evaluare se aplicã pentru fiecare punct de lucru al furnizorului, cu excepţia punctelor de recoltare.
ART. 2
Furnizorii de servicii medicale spitaliceşti care efectueazã investigaţii medicale paraclinice - analize medicale de laborator în regim ambulatoriu pot intra în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate cu condiţia îndeplinirii etapelor menţionate la art. 1 alin. (2).
ART. 3
(1) Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de selecţie şi aplicarea metodologiei de evaluare a furnizorilor, preşedintele-director general al casei de asigurãri de sãnãtate numeşte, prin decizie, reprezentanţi ai casei de asigurãri de sãnãtate care, împreunã cu reprezentanţii direcţiei de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, constituie o comisie coordonatã de casa de asigurãri de sãnãtate. Reprezentanţii direcţiei de sãnãtate publicã judeneţe, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt propuşi de conducerea instituţiei respective.
(2) Membrii comisiei trebuie sã nu se gãseascã în una dintre condiţiile de incompatibilitate prevãzute în declaraţia întocmitã conform modelului cuprins în anexa nr. 4 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Casele de asigurãri de sãnãtate şi direcţiile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt obligate sã ducã la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 599/470/2001 privind aprobarea Criteriilor de selecţie a furnizorilor de servicii ambulatorii de laborator, precum şi a Metodologiei de evaluare a laboratoarelor de analize medicale din ambulatoriul de specialitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 640 din 12 octombrie 2001.
ART. 6
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Cristian Vlãdescu

ANEXA 1

CRITERII DE SELECŢIE a furnizorilor de servicii medicale paraclinice - laboratoare de analize medicale

I. Pentru îndeplinirea criteriilor de selecţie furnizorii trebuie sã prezinte urmãtoarele documente:
1. copie dupã autorizaţia sanitarã de funcţionare, însoţitã de copie dupã raportul de inspecţie al direcţiei de sãnãtate publicã, din care sã reiasã îndeplinirea prevederilor <>Ordinului ministrului sãnãtãţii nr. 119/2004 pentru aprobarea Normelor de autorizare şi funcţionare a laboratoarelor care efectueazã analize medicale, cu modificãrile ulterioare;
2. copii dupã documentaţia de achiziţie şi/sau deţinere legalã a dispozitivelor medicale, din care sã reiasã data fabricaţiei şi achiziţiei dispozitivelor medicale;
3. copie dupã documentaţia efectuãrii controlului intern de calitate pentru toate grupele de analize efectuate, având anexate copii dupã prevederile metodologiei de lucru;
4. copie dupã certificatul de înregistrare a dispozitivelor medicale emis de Ministerul Sãnãtãţii, valabil la data achiziţionãrii dispozitivului medical, sau, dupã caz, avizul de utilizare dupã punerea în funcţiune pentru dispozitive medicale, eliberat de Oficiul Tehnic pentru Dispozitive Medicale, în conformitate cu reglementãrile în vigoare în domeniu, pentru urmãtoarele dispozitive utilizate de furnizori:
- sisteme de recoltare;
- aparate;
- reactivi;
5. copii dupã documente specifice: buletine de verificare metrologicã şi, dupã caz, certificate de etalonare sau certificate de calibrare, pentru dispozitivele medicale pentru care legislaţia în vigoare prevede acest lucru;
6. copia contractului/contractelor de verificare periodicã şi întreţinere, conform cerinţelor tehnice corespunzãtoare fiecãrui dispozitiv medical, încheiat/încheiate cu persoane fizice sau juridice avizate de Ministerul Sãnãtãţii şi valabile pe toatã perioada pentru care se face contractarea;
7. copie dupã contractul de neutralizare a deşeurilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
II. Verificarea la sediul lucrativ al furnizorului, la punctele de lucru, filialele şi punctele de recoltare ale acestuia a veridicitãţii documentaţiei prevãzute la pct. I.
III. Verificarea posibilitãţii efectuãrii analizelor medicale cuprinse în anexa nr. 3 la ordin.

ANEXA 2

METODOLOGIA DE EVALUARE a furnizorilor de investigaţii medicale paraclinice - analize medicale de laborator

I. Documente necesare în procesul de evaluare a furnizorului:
a) copii dupã documentaţiile care atestã proprietãţile tehnice ale dispozitivelor medicale;
b) copii dupã contractele de muncã ale personalului medico-sanitar angajat;
c) copii dupã certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale şi certificatul constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, care sã ateste punctele externe proprii de recoltare, dupã caz;
d) declaraţie privind facilitãţile de înregistrare, gestiune şi raportare a analizelor efectuate asiguraţilor, cuprinse în programul software, însoţite de print screen ale ecranului;
e) declaraţie pe propria rãspundere cuprinzând lista analizelor ofertate spre contractare.
II. Comisia de evaluare a furnizorului verificã veridicitatea documentelor prevãzute la pct. I, precum şi:
a) concordanţa dintre lista tipurilor de analize ce pot fi contractate cu casa de asigurãri de sãnãtate şi dotarea existentã;
b) aparatura din dotare, cu menţionarea seriei şi numãrului acesteia, numãrul aparatelor din fiecare tip şi data fabricaţiei acestora;
c) detalii privind existenţa şi facilitãţile programului software dedicat activitãţii de laborator.
III. Evaluarea furnizorilor cuprinde:
A. evaluarea capacitãţii tehnice;
B. evaluarea resurselor umane;
C. logisticã;
D. panel analize ofertate.
A. Evaluarea capacitãţii tehnice
Se acordã punctaj pentru fiecare aparat deţinut în punctul de lucru supus evaluãrii, dupã cum urmeazã:
1. Hematologie:
1.1. Morfologie*):
-----------
*) De menţionat obligativitatea citirii frotiurilor sanguine de cãtre medicul de laborator.

a) analizor pânã la 18 parametri inclusiv - fabricat în anul anterior contractãrii - 9 puncte:
- se scade din punctajul acordat câte un punct pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului;
b) analizor cu mai mult de 18 parametri (cu formulã leucocitarã completã - 5 DIF) cu pânã la 59 teste/orã - fabricat în anul anterior contractãrii - 21 puncte:
- se scad din punctajul acordat câte douã puncte pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului;
c) analizor cu mai mult de 18 parametri (cu formulã leucocitarã completã - 5 DIF) cu cel puţin 60 teste/orã - fabricat în anul anterior contractãrii - 24 puncte:
- se scad din punctajul acordat câte douã puncte pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului.
1.2. Hemostazã: analizor coagulare cu un canal de citire - fabricat în anul anterior contractãrii - 17 puncte:
- se scad din punctajul acordat câte douã puncte pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului;
- pentru fiecare canal de citire în plus al aparatului se acordã câte un punct.
1.3. Imunohematologie: 1 punct.
2. Microbiologie:
2.1. Bacteriologie:
- identificarea germenilor - 10 puncte;
- efectuarea antibiogramei - 8 puncte.
2.2. Micologie:
- decelarea prezenţei miceliilor - 1 punct;
- identificarea miceliilor - 8 puncte;
- efectuarea antifungigramei - 8 puncte.
2.3. Parazitologie:
- examen parazitologic pe frotiu - 1 punct;
- testare serologicã - 4 puncte.
3. Biochimie: analizor cu pânã la 80 probe/orã - fabricat în anul anterior contractãrii - 20 puncte:
- se scad din punctajul acordat câte douã puncte pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului;
- pentru aparatura cu capacitate mai mare de 80 probe/orã se acordã la fiecare 50 probe/orã câte 8 puncte.
4. Imunologie:
a) sistem semiautomatizat Elisa - fabricat în anul anterior contractãrii - 17 puncte:
- se scad din punctajul acordat câte douã puncte pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului;
b) sistem automatizat Elisa - fabricat în anul anterior contractãrii - cu o capacitate de pânã la 50 probe/orã - 21 puncte:
- se scad din punctajul acordat câte douã puncte pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului;
- pentru aparatura cu capacitate mai mare de 50 probe/orã se acordã la fiecare 10 probe/orã câte 3 puncte;
c) sisteme speciale (chemiluminiscenţã, electrochemi-luminiscenţã) - fabricate în anul anterior contractãrii - cu o capacitate de pânã la 50 probe/orã - 24 puncte:
- se scad din punctajul acordat câte douã puncte pentru fiecare an de vechime în plus al aparatului;
- pentru aparatura cu capacitate mai mare de 50 probe/orã se acordã la fiecare 10 probe/orã câte 4 puncte.
5. Citologie Papanicolau (este obligatoriu sã fie efectuatã de medici sau de biologi cu specializare în domeniu) - 5 puncte.
6. Histopatologie - 10 puncte.
B. Evaluarea resurselor umane
Personalul este punctat numai pentru activitatea desfãşuratã într-un singur laborator dintr-o localitate. În situaţia în care acesta îşi desfãşoarã activitatea în mai multe laboratoare, îşi va exprima în scris opţiunea pentru laboratorul care urmeazã sã beneficieze de punctajul stabilit.
Punctajul se acordã pentru fiecare angajat medico-sanitar cu normã întreagã, iar pentru medicii angajaţi cu normã parţialã se acordã unitãţi proporţionale cu fracţiunea de normã lucratã:
1. medic primar de specialitate - 6 puncte;
2. medic specialist - 4 puncte;
3. chimişti, biologi - 3 puncte;
4. asistenţi medicali de laborator - 1 punct.
C. Logisticã:
1. puncte externe de recoltare proprii - se puncteazã fiecare punct de recoltare înregistrat ca punct de lucru şi dotat conform reglementãrilor Ministerului Sãnãtãţii - 20 puncte.
Pentru furnizorii de servicii de laborator care participã cu mai multe puncte de lucru la contractare, situate în aceeaşi localitate, punctajul pentru punctele externe proprii de recoltare din acea localitate se acordã o singurã datã pentru un punct de lucru pentru care opteazã furnizorul de servicii de laborator;
2. sistem de transport al probelor de la puncte multiple de recoltare din afara laboratorului - 4 puncte.
Pentru furnizorii de servicii de laborator care participã cu mai multe puncte de lucru la contractare, situate în aceeaşi localitate, punctajul pentru sistemul de transport din acea localitate se acordã o singurã datã pentru un punct de lucru pentru care opteazã furnizorul de servicii de laborator;
3. distribuţia rezultatelor analizelor de laborator la medicul care a recomandat analizele:
- fax - 1 punct;
- e-mail - 2 puncte;
- direct medicului - 3 puncte;
- sistem de consultare electronicã securizatã a rezultatelor pe Internet - 4 puncte;
4. software dedicat activitãţii de laborator - care sã conţinã înregistrarea biletelor de trimitere, eliberarea şi arhivarea datelor de laborator şi raportarea activitãţii desfãşurate în conformitate cu formatul solicitat de casa de asigurãri de sãnãtate (se prezintã facilitãţile programului, se verificã la sediul furnizorului):
- operaţional, cu aparate conectate pentru transmitere de date - 20 puncte;
- operaţional, fãrã aparate conectate pentru transmitere de date - 5 puncte;
5. posibilitatea de transmitere on line a raportãrilor cãtre casele de asigurãri de sãnãtate - 2 puncte;
6. web site - care sã conţinã minimum urmãtoarele informaţii: adresa, orarul de funcţionare, serviciile oferite în contractul cu casa de asigurãri de sãnãtate, certificãri/acreditãri şi chestionar de satisfacţie a pacienţilor - 10 puncte.
Pentru furnizorii de servicii de laborator care participã cu mai multe puncte de lucru la contractare cu o casã de asigurãri de sãnãtate, punctajul pentru web site se acordã o singurã datã pentru un punct de lucru pentru care opteazã furnizorul de servicii de laborator.
D. Panel analize ofertate:
- se acordã un punct pentru fiecare tip de analizã de hematologie contractatã;
- se acordã douã puncte pentru fiecare tip de analizã de microbiologie contractatã;
- se acordã un punct pentru fiecare tip de analizã de biochimie contractatã;
- se acordã 3 puncte pentru fiecare tip de analizã de imunologie contractatã;
- se acordã un punct pentru analiza de citologie Papanicolau contractatã;
- se acordã un punct pentru fiecare tip de analizã de histopatologie contractatã.
În urma evaluãrii comisia întocmeşte un raport de evaluare semnat atât de reprezentantul legal al furnizorului, cât şi de membrii comisiei. Raportul de evaluare este documentul ataşat la dosarul de contractare.
În urma evaluãrii laboratoarele obţin un punctaj total şi se ierarhizeazã în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut. Ierarhia furnizorilor şi punctajul se afişeazã la sediul casei de asigurãri de sãnãtate şi pe site-ul acesteia, dupã caz. Modalitatea de utilizare a punctajului obţinut în urma aplicãrii metodologiei de evaluare este precizatã în normele de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.

ANEXA 3

LISTA MINIMĂ a analizelor medicale efectuate de un furnizor din ambulatoriu la contractarea cu casa de asigurãri de sãnãtate

1. Hemoleucogramã completã
2. Examen citologic al frotiului sanguin
3. VSH
4. Timp Quick, activitate de protrombinã
5. APTT
6. Determinare grup sanguin ABO
7. Determinare grup sanguin Rh
8. Uree sericã
9. Acid uric seric
10. Creatininã sericã
11. Calciu ionic seric
12. Calciu seric total
13. Magneziemie
14. Sideremie
15. Glicemie
16. Colesterol seric total
17. Trigliceride serice
18. Proteine totale serice
19. TGO
20. TGP
21. Fibrinogenemie
22. LDH
23. Bilirubinã totalã, directã
24. VDRL sau RPR
25. ASLO
26. Factor reumatoid
27. Proteina C reactivã
28. Complement seric
29. Exsudat faringian cu antibiogramã
30. Examen complet de urinã (sumar + sediment)
31. Uroculturã cu antibiogramã
32. Determinare glucozã urinarã
33. Determinare proteine urinare

ANEXA 4

DECLARAŢIE

Subsemnatul .....(numele şi prenumele)........, angajat la ...(instituţia, organizaţia)...... în funcţia de ..................., declar pe propria rãspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, cã nu mã aflu în situaţia de conflict de interese prevãzutã la art. ........ din Ordinul nr. ............. .

Data
.........................

Semnãtura
......................

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016