Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 153 din 3 martie 2011  privind modificarea si completarea Regulamentului pentru circulatia trenurilor si manevra vehiculelor feroviare - nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.816/2005, si pentru definirea trenurilor de calatori in functie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de calatori    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 153 din 3 martie 2011 privind modificarea si completarea Regulamentului pentru circulatia trenurilor si manevra vehiculelor feroviare - nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.816/2005, si pentru definirea trenurilor de calatori in functie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de calatori

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 200 din 22 martie 2011

    În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. k) pct. (i) din anexa nr. 1 "Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autoritãţii de Siguranţã Feroviarã Românã - ASFR" la Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autoritãţii Feroviare Române - AFER, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Feroviare Române - AFER, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

    ART. I
    Regulamentul pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare - nr. 005, aprobat prin <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.816/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.064 şi 1.064 bis din 28 noiembrie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 122, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 122. - (1) Pentru stabilirea prioritãţii în circulaţie, fiecãrui tren i se atribuie un rang, dupã cum urmeazã:
    - peste orice rang: trenuri de serviciu puse în circulaţie pentru restabilirea circulaţiei trenurilor;
    - în ordinea rangului:
    a) rangul I - trenuri pentru care autoritatea de stat în transporturile feroviare dispune sã circule în acest rang;
    b) rangul II - trenuri intercity;
    c) rangul III - trenuri interregio;
    d) rangul IV - trenuri regio, trenuri mixte;
    e) rangul V - trenuri internaţionale de marfã, trenuri de marfã specializate pentru transportul mãrfurilor perisabile şi/sau al vietãţilor, trenuri de mesagerie, containere şi coletãrie;
    f) rangul VI - trenuri de marfã interregionale sau regionale, trenuri navete, trenuri marşrute, trenuri cu vagoane goale;
    g) rangul VII - trenuri de marfã care urmeazã sã manevreze pe secţie (locale), trenuri convoaie de manevrã (în complexe feroviare), trenuri de serviciu, locomotive izolate."
    2. La anexa 4, la litera I, punctul 1 se abrogã.
    3. Anexa 8 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    ART. II
    Definirea trenurilor de cãlãtori în funcţie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de cãlãtori este prevãzutã în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    ART. III
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. IV
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la data de 11 decembrie 2011.

                           Ministrul transporturilor
                              şi infrastructurii,
                              Anca Daniela Boagiu

    Bucureşti, 3 martie 2011.
    Nr. 153.

    ANEXA 1
    (Anexa 8 la Regulamentul nr. 005)

                  Culori şi simboluri folosite pentru trasarea
                      trenurilor pe graficul de circulaţie


 ┌──────────────────────────────────┬──────────────────┬──────────────────────┐
 │ Felul trenului │ Rangul │ Trasa trenului │
 │ │ ├─────────┬────────────┤
 │ │ │ culoare │ mod de │
 │ │ │ │reprezentare│
 │ │ │ │ graficã │
 ├──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────┼────────────┤
 │Trenuri peste orice rang şi de │Trenuri peste │Roşu │Linie │
 │rangul I │orice rang şi de │ │întreruptã │
 │ │rangul I │ │cu semnul │
 │ │ │ │"X" │
 ├──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────┼────────────┤
 │Trenuri intercity şi trenuri │II şi III │Roşu │Linie │
 │interregio │ │ │continuã │
 ├──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────┼────────────┤
 │Trenuri regio şi trenuri mixte │IV │Albastru │Linie │
 │ │ │ │continuã │
 ├──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────┼────────────┤
 │Trenuri internaţionale de marfã, │V │Verde │Linie │
 │trenuri de marfã cu afectãri │ │ │continuã │
 │speciale (mãrfuri perisabile, │ │ │ │
 │vietãţi, containere, trafic │ │ │ │
 │intermodal) │ │ │ │
 ├──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────┼────────────┤
 │Trenuri de marfã interregionale │VI │Negru │Linie │
 │sau regionale (altele decât cele │ │ │continuã │
 │locale de marfã), trenuri navete, │ │ │ │
 │trenuri cu vagoane goale │ │ │ │
 ├──────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────┼────────────┤
 │Trenuri locale de marfã, trenuri │VII │Verde │Linie │
 │convoaie de manevrã, trenuri de │ │ │întreruptã │
 │serviciu, locomotive izolate, UAM │ │ │cu semnul │
 │ │ │ │"X" │
 └──────────────────────────────────┴──────────────────┴─────────┴────────────┘



    NOTE:
    1. Pentru locomotivele izolate, cu sau fãrã vagoane, se va trasa, în culoarea specificã rangului, o linie întreruptã.
    2. Locomotivele de multiplã tracţiune se vor trasa cu linie punctatã deasupra, respectiv sub trasa propriu-zisã a trenului, în funcţie de poziţia în tren.
    3. Trasa unor trenuri va fi completatã pe unele intervale cu urmãtoarele semne suplimentare:
    - un cerc plin roşu, când în tren sunt vagoane din categoria explozibilelor;
    - literele "GD", când în tren sunt vagoane cu transporturi excepţionale.
    4. Alte notaţii:
    - numãrul dispoziţiei operatorului de circulaţie se va înscrie pe grafic într-un cerc;
    - linia de circulaţie din staţie ocupatã se va reprezenta printr-o linie continuã neagrã, iar linia închisã, printr-o linie continuã roşie.

    ANEXA 2

                 Definirea trenurilor de cãlãtori în funcţie de
                        serviciile oferite de operatorii
                       de transport feroviar de cãlãtori

    I. Trenurile intercity IC se clasificã astfel:
    - Intercity Eurocity IC-EC
    - Intercity Euronight IC-EN
    - Intercity IC
    - Intercity Night IC-N
    II. Trenurile interregio IR se clasificã astfel:
    - Interregio IR
    - Interregio Night IR-N
    III. Trenurile regio R se clasificã astfel:
    - Regio Express R-E
    - Regio R
    - Regio Urban R-U/Regio Suburban R-S

    I. Trenuri intercity IC
    Intercity Eurocity IC-EC
    ------------------------
    Trenurile Intercity Eurocity IC-EC opereazã între oraşele importante, în trafic intern sau internaţional.
    Trenurile Intercity Eurocity IC-EC respectã în totalitate criteriile de calitate definite pentru marca Eurocity EC, conform prevederilor din Fişa UIC nr. C6/2001, appendix D.

    Intercity Euronight IC-EN
    -------------------------
    Trenurile Intercity Euronight IC-EN opereazã între oraşele importante, au parcurs de noapte, în trafic intern sau internaţional.
    Trenurile Intercity Euronight IC-EN respectã în totalitate criteriile de calitate definite pentru marca Euronight EN, conform prevederilor din Fişa UIC nr. C6/2001, appendix D.

    Intercity IC
    ------------
    Trenurile Intercity IC opereazã între oraşele importante şi circulã de regulã în timpul zilei, incluzând destinaţii internaţionale.
    Asigurã o vitezã medie comercialã/tren de minimum 60 km/h.
    Nivelul minimal de servicii oferite pentru trenurile Intercity IC este:



 ┌────────────┬─────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
 │ │ Nivelul serviciului │ Caracterul serviciului │
 │ │ ├────────────┬────────────┤
 │ │ │ obligatoriu│ opţional │
 │ │ ├─────┬──────┼─────┬──────┤
 │ │ │cls.I│cls.II│cls.I│cls.II│
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │Servicii │Permite selectarea locurilor în │ X │ X │ │ │
 │pentru │perioada de anticipaţie │ │ │ │ │
 │planificarea├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │cãlãtoriei │Facilitãţi pentru dizabilitãţi │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Sistem de informare pentru cãlãtori │ X │ X │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Vânzare de bilete on-line │ X │ X │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Regim de rezervare a locului │ X │ X │ │ │
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │Servicii │Climatizare │ X │ X │ │ │
 │la bordul ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │trenului │Sonorizare │ X │ X │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Servicii video │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Prize 230 V/50 Hz │ X │ X │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Iluminat lizierã │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Conexiune internet │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Toalete ecologice │ X │ X │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Supraveghere video │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Difuzare presã cotidianã/reviste │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Pliante şi broşuri cu informaţii │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Servicii de alimentaţie publicã │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Asistenţã şi informare din partea │ X │ X │ │ │
 │ │personalului de tren │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Sistem automat de informare │ │ │ X │ X │
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │Servicii în │Acces la sala de aşteptare │ X │ X │ │ │
 │staţii ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Informaţii în staţii │ X │ X │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Automate de vânzãri bilete │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Plata electronicã │ X │ X │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Asistenţã pentru cãlãtori │ X │ X │ │ │
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┴──────┤
 │Alte │Serviciul business │ │ │ X │
 │servicii │ │ │ │ │
 └────────────┴─────────────────────────────────────┴─────┴──────┴────────────┘


    Intercity Night IC-N
    --------------------
    Trenurile Intercity Night IC-N opereazã între oraşele importante, incluzând destinaţii internaţionale, şi oferã servicii suplimentare de transport cu vagoane de dormit şi/sau cuşetã.
    Trenurile Intercity Night IC-N au parcurs de noapte.
    Asigurã o vitezã medie comercialã/tren de minimum 55 km/h.
    Trenurile Intercity Night IC-N pot avea în compunere vagoane aparţinând operatorilor feroviari strãini care oferã servicii specifice proprii.
    Pot avea serviciu opţional de transport al autoturismelor, în vagoane specializate.
    Nivelul minimal de servicii oferite pentru trenurile Intercity Night IC-N este:


 ┌────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
 │ │ Nivelul serviciului │ Caracterul serviciului │
 │ │ ├──────────────────┬──────────────────┤
 │ │ │ obligatoriu │ opţional │
 │ │ ├─────┬──────┬──┬──┼─────┬──────┬──┬──┤
 │ │ │cls.I│cls.II│VD│Bc│cls.I│cls.II│VD│Bc│
 ├────────────┼─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │Servicii │Permite selectarea │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │pentru │locurilor în perioada de │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │planificarea│anticipaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │cãlãtoriei ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Facilitãţi pentru │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ │dizabilitãţi │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Sistem de informare │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │ │pentru cãlãtori │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Vânzare de bilete on-line│ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Regim de rezervare a │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │ │locului │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────┼─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │Servicii │Climatizare │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │la bordul ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │trenului │Sonorizare │ X │ X │ │ │ │ │X │X │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Servicii video │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Prize 230 V/50 Hz │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Iluminat lizierã │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Conexiune internet │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Toalete ecologice │ X │ X │ │X │ │ │X │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Supraveghere video │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Difuzare presã │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ │cotidianã/reviste │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Pliante şi broşuri cu │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ │informaţii │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Servicii de alimentaţie │ │ │X │X │ X │ X │ │ │
 │ │publicã │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Asistenţã şi informare │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │ │din partea personalului │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │de tren │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Sistem automat de │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ │informare │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────┼─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │Servicii │Acces la sala de │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │în staţii │aşteptare │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Informaţii în staţii │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Automate de vânzãri │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ │bilete │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Plata electronicã │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Asistenţã pentru cãlãtori│ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 └────────────┴─────────────────────────┴─────┴──────┴──┴──┴─────┴──────┴──┴──┘



    II. Trenuri interregio IR
    Interregio IR
    -------------
    Viteza medie comercialã/tren este de minimum 45 km/h.
    În principalele staţii feroviare se vor asigura conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de cãlãtori.
    Nivelul minimal de servicii oferite pentru trenurile Interregio IR este:



 ┌────────────┬─────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
 │ │ Nivelul serviciului │ Caracterul serviciului │
 │ │ ├────────────┬────────────┤
 │ │ │ obligatoriu│ opţional │
 │ │ ├─────┬──────┼─────┬──────┤
 │ │ │cls.I│cls.II│cls.I│cls.II│
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │Servicii │Permite selectarea locurilor în │ │ │ X │ X │
 │pentru │perioada de anticipaţie │ │ │ │ │
 │planificarea├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │cãlãtoriei │Facilitãţi pentru dizabilitãţi │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Sistem de informare pentru cãlãtori │ X │ X │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Vânzare de bilete on-line │ X │ X │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Regim de rezervare a locului │ │ │ X │ X │
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │Servicii │Climatizare │ X │ │ │ X │
 │la bordul ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │trenului │Sonorizare │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Prize 230 V/50 Hz │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Iluminat lizierã │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Toalete ecologice │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Supraveghere video │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Difuzare presã cotidianã/reviste │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Pliante şi broşuri cu informaţii │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Servicii de alimentaţie publicã │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Asistenţã şi informare din partea │ X │ X │ │ │
 │ │personalului de tren │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Sistem automat de informare │ │ │ X │ X │
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │Servicii în │Acces la sala de aşteptare │ │ │ X │ X │
 │staţii ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Informaţii în staţii │ X │ X │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Plata electronicã │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Asistenţã pentru cãlãtori │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Automate de vânzãri bilete │ │ │ X │ X │
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │Alte │Vagoane pentru schiuri şi biciclete │ │ │ X │ X │
 │servicii │ │ │ │ │ │
 └────────────┴─────────────────────────────────────┴─────┴──────┴─────┴──────┘



    Interregio Night IR-N
    ---------------------
    Trenurile Interregio Night IR-N au parcurs de noapte şi oferã servicii suplimentare de transport cu vagoane de dormit şi/sau cuşetã.
    Trenurile Interregio Night IR-N pot avea în compunere vagoane aparţinând operatorilor feroviari strãini care oferã servicii specifice proprii.
    Au opriri frecvente (în majoritatea oraşelor din parcurs).
    Viteza medie comercialã/tren este de minimum 40 km/h.
    Pot avea serviciu opţional de transport al autoturismelor, în vagoane specializate.
    Nivelul minimal de servicii oferite pentru trenurile Interregio Night IR-N este:



 ┌────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
 │ │ Nivelul serviciului │ Caracterul serviciului │
 │ │ ├──────────────────┬──────────────────┤
 │ │ │ obligatoriu │ opţional │
 │ │ ├─────┬──────┬──┬──┼─────┬──────┬──┬──┤
 │ │ │cls.I│cls.II│VD│Bc│cls.I│cls.II│VD│Bc│
 ├────────────┼─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │Servicii │Permite selectarea │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │pentru │locurilor în perioada de │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │planificarea│anticipaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │cãlãtoriei ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Facilitãţi pentru │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ │dizabilitãţi │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Sistem de informare │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │ │pentru cãlãtori │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Vânzare de bilete on-line│ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Regim de rezervare a │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │ │locului │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────┼─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │Servicii │Climatizare │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │la bordul ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │trenului │Sonorizare │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Prize 230 V/50 Hz │ │ │X │X │ X │ X │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Iluminat lizierã │ │ │X │X │ X │ X │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Toalete ecologice │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Supraveghere video │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Difuzare presã │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ │cotidianã/reviste │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Pliante şi broşuri cu │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ │informaţii │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Servicii de alimentaţie │ │ │X │X │ X │ X │ │ │
 │ │publicã │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Asistenţã şi informare │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │ │din partea personalului │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │de tren │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Sistem automat de │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ │informare │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────┼─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │Servicii │Acces la sala de │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │în staţii │aşteptare │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Informaţii în staţii │ X │ X │X │X │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Automate de vânzãri │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ │bilete │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Plata electronicã │ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 │ ├─────────────────────────┼─────┼──────┼──┼──┼─────┼──────┼──┼──┤
 │ │Asistenţã pentru cãlãtori│ │ │ │ │ X │ X │X │X │
 └────────────┴─────────────────────────┴─────┴──────┴──┴──┴─────┴──────┴──┴──┘



    III. Trenuri regio R
    Regio Express R-E
    -----------------
    Asigurã condiţii de transport pentru arii geografice restrânse.
    Viteza comercialã medie/tren este de minimum 35 km/h.
    De regulã, nu circulã în intervalul orar 23,00-4,00.
    Trenurile Regio Express R-E pot fi:
    - trenul regio care, plecând din capitalã/oraş mare, pânã la o anumitã staţie opreşte în toate punctele de oprire, iar de la staţia respectivã circulã fãrã oprire pânã la staţia finalã;
    - trenul regio care, plecând din capitalã/oraş mare, pânã la o anumitã staţie circulã fãrã oprire, iar de la staţia respectivã pânã la staţia finalã opreşte în toate punctele de oprire.


 ┌────────────┬─────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
 │ │ Nivelul serviciului │ Caracterul serviciului │
 │ │ ├────────────┬────────────┤
 │ │ │ obligatoriu│ opţional │
 │ │ ├─────┬──────┼─────┬──────┤
 │ │ │cls.I│cls.II│cls.I│cls.II│
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │Servicii │Sistem de informare pentru cãlãtori │ X │ X │ │ │
 │pentru ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │planificarea│Regim de rezervare a locului │ │ │ X │ X │
 │cãlãtoriei ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Vânzare de bilete on-line │ │ │ X │ X │
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │Servicii │Climatizare │ │ │ X │ X │
 │la bordul ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │trenului │Sonorizare │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Prize 230 V/50 Hz │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Toalete ecologice │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Asistenţã şi informare din partea │ X │ X │ │ │
 │ │personalului de tren │ │ │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Pliante şi broşuri cu informaţii │ │ │ X │ X │
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │Servicii în │Acces la sala de aşteptare │ │ │ X │ X │
 │staţii ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Informaţii în staţii │ │ │ X │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┤
 │ │Automate de vânzãri bilete │ │ │ X │ X │
 └────────────┴─────────────────────────────────────┴─────┴──────┴─────┴──────┘



    Regio R
    -------
    Asigurã condiţii de transport pentru arii geografice restrânse.
    Viteza comercialã medie este de minimum 35 km/h.
    Opreşte în fiecare staţie şi haltã.
    Pentru asigurarea legãturii, trenurile regio vor fi trasate obligatoriu, la îndrumarea din staţiile noduri de cale feratã, la minimum 15 minute dupã sosirea trenurilor interregio sau intercity şi la sosirea în staţiile noduri de cale feratã cu minimum 15 minute înaintea sosirii trenurilor interregio sau intercity.
    Serviciul clasa I nu are caracter obligatoriu.


 ┌────────────┬─────────────────────────────────────┬───────────────────────┐
 │ │ Nivelul serviciului │Caracterul serviciului │
 │ │ ├───────────┬───────────┤
 │ │ │obligatoriu│ opţional │
 │ │ ├───────────┼───────────┤
 │ │ │ cls. II │ cls. II │
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │Servicii │Sistem de informare pentru cãlãtori │ X │ │
 │pentru ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │planificarea│Vânzare de bilete on-line │ │ X │
 │cãlãtoriei │ │ │ │
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │Servicii │Climatizare │ │ X │
 │la bordul ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │trenului │Sonorizare │ │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │ │Toalete ecologice │ │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │ │Asistenţã şi informare din partea │ X │ │
 │ │personalului de tren │ │ │
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │Servicii în │Acces la sala de aşteptare │ │ X │
 │staţii ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │ │Informaţii în staţii │ │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │ │Automate de vânzãri bilete │ │ X │
 └────────────┴─────────────────────────────────────┴───────────┴───────────┘



    Regio Urban R-U/Regio Suburban R-S
    ----------------------------------
    Asigurã transportul în jurul marilor oraşe, pentru traficul suburban (de navetişti).
    Satisface nevoile de transport ale unui centru urban sau ale unei conurbaţii şi ale zonelor din proximitate/limitrofe.
    Asigurã legãturile la/de la trenurile interregio.
    Serviciul clasa I nu are caracter obligatoriu.


 ┌────────────┬─────────────────────────────────────┬───────────────────────┐
 │ │ Nivelul serviciului │Caracterul serviciului │
 │ │ ├───────────┬───────────┤
 │ │ │obligatoriu│ opţional │
 │ │ ├───────────┼───────────┤
 │ │ │ cls. II │ cls. II │
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │Servicii │Sistem de informare pentru cãlãtori │ X │ │
 │pentru ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │planificarea│Vânzare de bilete on-line │ │ X │
 │cãlãtoriei │ │ │ │
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │Servicii │Climatizare │ │ X │
 │la bordul ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │trenului │Sonorizare │ │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │ │Toalete ecologice │ │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │ │Asistenţã şi informare din partea │ X │ │
 │ │personalului de tren │ │ │
 ├────────────┼─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │Servicii în │Acces la sala de aşteptare │ │ X │
 │staţii ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │ │Informaţii în staţii │ │ X │
 │ ├─────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┤
 │ │Automate de vânzãri bilete │ │ X │
 └────────────┴─────────────────────────────────────┴───────────┴───────────┘



                                     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016