Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 153 din 24 septembrie 2025  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 118/2012 privind condiţiile în care se suportă de către unitate sumele necesare asigurării asistenţei juridice a cadrelor militare din Ministerul Afacerilor Interne pentru fapte săvârşite de acestea în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 153 din 24 septembrie 2025 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 118/2012 privind condiţiile în care se suportă de către unitate sumele necesare asigurării asistenţei juridice a cadrelor militare din Ministerul Afacerilor Interne pentru fapte săvârşite de acestea în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 890 din 29 septembrie 2025
    În temeiul prevederilor art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 118/2012 privind condiţiile în care se suportă de către unitate sumele necesare asigurării asistenţei juridice a cadrelor militare din Ministerul Afacerilor Interne pentru fapte săvârşite de acestea în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 382 din 7 iunie 2012, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Acordarea sumelor prevăzute la alin. (1) se realizează la solicitarea cadrelor militare împotriva cărora a fost desfăşurat sau se desfăşoară un proces penal şi/sau civil sau o procedură administrativ-jurisdicţională pentru fapte săvârşite în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu, formulată în termen de maximum 3 ani de la efectuarea cheltuielilor."

    2. La articolul 3, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Raportul se formulează în scris, se înregistrează la secretariatul unităţii şi este însoţit de documentele prin care face dovada că împotriva lui se desfăşoară un proces penal şi/sau civil sau o procedură administrativ-jurisdicţională."

    3. La articolul 3, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Dovada îndeplinirii condiţiilor privind desfăşurarea unui proces penal şi/sau civil ori a unei proceduri administrativ-jurisdicţionale împotriva cadrului militar, pentru fapte săvârşite în exercitarea atribuţiilor de serviciu, se face după cum urmează:
    a) pentru situaţia în care împotriva cadrului militar a fost desfăşurat sau se desfăşoară un proces penal pentru fapte săvârşite în exercitarea atribuţiilor de serviciu, acesta prezintă o copie a documentului emis de organele judiciare prin care a fost informat cu privire la fapta pentru care a fost/este cercetat şi la încadrarea juridică a acesteia sau, în lipsa deţinerii acestui document, o declaraţie pe propria răspundere cu privire la faptul că a fost ori că este urmărit penal sau judecat pentru săvârşirea unei infracţiuni în exercitarea atribuţiilor de serviciu;
    b) pentru situaţia în care împotriva cadrului militar a fost desfăşurat sau se desfăşoară un proces civil pentru fapte săvârşite în exercitarea atribuţiilor de serviciu, acesta prezintă, în copie, documentul comunicat de instanţa de judecată, din cuprinsul căruia rezultă faptul că a fost/este chemat în judecată pentru repararea prejudiciului produs prin săvârşirea unei fapte delictuale în exercitarea atribuţiilor de serviciu, şi dovada comunicării acestuia;
    c) pentru situaţia în care împotriva cadrului militar a fost desfăşurată sau se desfăşoară o procedură administrativ-jurisdicţională, acesta prezintă o copie a documentului emis de organele administrativ-jurisdicţionale prin care a fost informat cu privire la fapta pentru care a fost/este cercetat şi la încadrarea juridică a acesteia sau, în lipsa deţinerii acestui document, o declaraţie pe propria răspundere cu privire la faptul că a fost desfăşurată ori că se desfăşoară cu privire la persoana sa o procedură administrativ-jurisdicţională pentru o faptă săvârşită în exercitarea atribuţiilor de serviciu."

    4. La articolul 6, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) La momentul emiterii ordinului de zi prevăzut la art. 5 alin. (3), cadrul militar completează un angajament, al cărui model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, prin care se obligă să restituie sumele suportate de unitate pentru asigurarea asistenţei juridice, în următoarele situaţii:
    a) în cazul în care cadrul militar a încheiat un contract de tranzacţie ori un acord de mediere;
    b) în cazul în care instanţa de judecată sau organele administrativ-jurisdicţionale au constatat vinovăţia sa, printr-o hotărâre/decizie definitivă;
    c) în cazul în care instanţa de judecată sau organele administrativ-jurisdicţionale au constatat, printr-o hotărâre/ decizie definitivă, că fapta nu a fost săvârşită în exercitarea atribuţiilor de serviciu;
    d) în cazul în care instanţa de judecată sau organele administrativ-jurisdicţionale au constatat nevinovăţia sa, printr-o hotărâre/decizie definitivă, şi a fost admisă în favoarea acestuia plata cheltuielilor de judecată cu titlu de onorariu avocat.
    (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1), termenul de restituire este de 3 luni de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti, data finalizării procedurii administrativ-jurisdicţionale, data încheierii contractului de tranzacţie ori a acordului de mediere, după caz."

    5. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Rapoartele pentru decontarea cheltuielilor necesare asigurării asistenţei juridice depuse anterior intrării în vigoare a prezentului ordin se soluţionează potrivit normelor aplicabile la data depunerii lor.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu

    Bucureşti, 24 septembrie 2025.
    Nr. 153.
    ANEXA 1

    (Anexa la Ordinul nr. 118/2012)
    - Model -
    MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
    Unitatea ..............................
    Data ....................................
    ANGAJAMENT
    Subsemnatul, ........ (gradul, numele şi prenumele)....., prin prezentul angajament mă oblig să restitui suma de ..............., suportată de unitate pentru asigurarea asistenţei juridice în cauza privind .........................................................., în următoarele situaţii:
    a) în cazul în care am încheiat un contract de tranzacţie ori un acord de mediere;
    b) în cazul în care instanţa de judecată sau organele administrativ-jurisdicţionale au constatat vinovăţia mea, printr-o hotărâre/decizie definitivă;
    c) în cazul în care instanţa de judecată sau organele administrativ-jurisdicţionale au constatat, printr-o hotărâre/decizie definitivă, că fapta nu a fost săvârşită în exercitarea atribuţiilor de serviciu;
    d) în cazul în care instanţa de judecată sau organele administrativ-jurisdicţionale au constatat nevinovăţia mea, printr-o hotărâre/decizie definitivă, şi a fost admisă în favoarea mea plata cheltuielilor de judecată cu titlu de onorariu avocat.

    Numele şi prenumele ..............................
    Semnătura ..............................

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016