Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 152 din 13 decembrie 1999  privind plata drepturilor salariale pentru asistentii personali ai persoanelor cu handicap grav si a transportului in comun pentru persoanele cu handicap si pentru asistentii personali care beneficiaza de aceasta conform legii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 152 din 13 decembrie 1999 privind plata drepturilor salariale pentru asistentii personali ai persoanelor cu handicap grav si a transportului in comun pentru persoanele cu handicap si pentru asistentii personali care beneficiaza de aceasta conform legii

EMITENT: SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 11 din 13 ianuarie 2000
Secretarul de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, având în vedere:
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.100/1990 ;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 939/1997 privind reorganizarea şi funcţionarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap;
- <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare a Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, aprobat prin Ordinul secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. 120/1998,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1
În temeiul <>art. 20 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, începând cu data de 1 ianuarie 2000 plata drepturilor salariale pentru asistentii personali ai persoanelor cu handicap grav şi a transportului în comun pentru persoanele cu handicap şi pentru asistentii personali care beneficiazã de aceasta conform legii se preia de cãtre consiliile locale în a cãror circumscripţie teritorialã aceştia îşi au domiciliul.
ART. 2
Pentru a asigura corecta aplicare a prevederilor <>art. 20 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vor comunica în scris consiliilor locale în a cãror circumscripţie teritorialã îşi are domiciliul persoana cu handicap grav urmãtoarele: numele şi prenumele acesteia, numele şi prenumele asistentului personal şi cuantumul salariului lunar cuvenit acestuia, precum şi lista cuprinzând persoanele care beneficiazã de gratuitatea transportului în comun.
ART. 3
Inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vor închide carnetele de munca ale asistentilor personali, persoanele fiind considerate transferate în interesul serviciului. Aceasta închidere se face la data de 31 decembrie 1999.
ART. 4
Consiliile locale vor încheia contracte de munca începând cu data de 1 ianuarie 2000, cu avizul prealabil al inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, pentru asistentii personali ai persoanelor cu handicap grav.
ART. 5
Pentru completarea sumelor ce reprezintã plata drepturilor salariale cuvenite asistentilor personali şi a transportului în comun inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vor solicita consiliilor locale situaţii privind sumele necesare. Sumele se deconteazã din Fondul special de solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap, în baza convenţiilor încheiate între consiliile locale în a cãror circumscripţie teritorialã îşi au domiciliul persoanele cu handicap şi inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, conform modelului prezentat în anexa nr. 1.
ART. 6
Lunar, inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap prezintã Direcţiei Fondul special de solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap din cadrul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap situaţiile privind sumele necesare solicitate de consiliile locale. Convenţiile sunt vizate de contabilul-şef al inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap.
ART. 7
Comunicarea în scris cãtre consiliile locale, la care face referire art. 2, cuprinde şi modelul de ancheta socialã agreat de inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap, conform anexei nr. 2. Sarcina de a efectua anchetele sociale şi de a întocmi referatul social revine consiliilor locale, prin intermediul serviciilor specializate.
ART. 8
Direcţiile de specialitate din cadrul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, precum şi inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 9
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.

Secretariatul de Stat
pentru Persoanele cu Handicap
dr. Gabriela Popescu,
secretar de stat


ANEXA 1


CONVENŢIE
încheiatã astãzi .....................

între:
Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, prin Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap din ........................, cu sediul în ..............................................., telefon .............., codul fiscal nr. ................., contul nr. ....................., deschis la ................, reprezentat de ..............................................,
şi
Consiliul Local ..................., cu sediul în ..........................., telefon .............., codul fiscal nr. ............, contul nr. ..............., deschis la ....................., reprezentat de ............................... .


CAPITOLUL I
Obiectul convenţiei

Art. 1. - Prezenta convenţie are ca obiect asocierea pãrţilor menţionate, în vederea plãţii salariilor asistentilor personali şi a transportului urban.
Art. 2. - Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, prin Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap din ............., reprezentat de ...................., aloca consiliului local în anul ............ suma în valoare de ................................ lei din Fondul special de solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap, pentru asigurarea cheltuielilor de .............................. .
Art. 3. - Consiliul Local ..................., reprezentat de ..............., aloca în anul ........ suma în valoare de ......................... lei din bugetul local, pentru asigurarea cheltuielilor de .................. .

CAPITOLUL II
Drepturile şi obligaţiile pãrţilor

A. Drepturile şi obligaţiile Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap

Art. 4. - Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, prin Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap din ..............................., are urmãtoarele obligaţii:
a) sa aloce lunar sumele stabilite la art. 2 din prezenta convenţie;
b) sa acorde asistenta tehnica de specialitate în desfãşurarea şi realizarea programelor de servicii sociale .................................... .
Art. 5. - Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap are dreptul sa coordoneze şi sa controleze gestionarea sumelor alocate.
Art. 6. - Plata sumelor se realizeazã prin virament bancar, din contul Inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap nr. ............ în contul Consiliului Local ..................... nr. ................. .

B. Drepturile şi obligaţiile Consiliului Local

Art. 7. - Consiliul Local ................. are urmãtoarele obligaţii:
a) sa prevadã în bugetul local sumele prevãzute la art. 3 din prezenta convenţie;
b) sa plãteascã la începutul fiecãrei luni, din contul consiliului local nr. .........., salariile asistentilor personali şi transportul în comun pentru persoanele cu handicap, pentru luna anterioarã.
Art. 8. - Consiliul local are dreptul sa verifice modul de gestionare a sumelor alocate de la bugetul local.

CAPITOLUL III
Încetarea convenţiei

Art. 9. - Convenţia înceteazã atunci când una dintre pãrţi nu respecta clauzele prevãzute de aceasta, în urmãtoarele cazuri:
a) una dintre pãrţi nu aloca la termen sumele stabilite;
b) sumele nu au fost utilizate în scopul pentru care au fost alocate;
c) nu sunt prezentate la termenul stabilit rapoartele de activitate intermediare şi finale;
d) este împiedicatã verificarea actelor financiar-contabile;
e) prin acordul scris al tuturor pãrţilor.

CAPITOLUL IV
Clauze speciale

Art. 10. - Modificarea prezentei convenţii se poate face cu acordul pãrţilor, prin act adiţional.
Art. 11. - Convenţia se încheie pe o perioada de un an, cu posibilitatea prelungirii, dacã nici una dintre pãrţi nu o denunta în scris cu cel puţin 30 de zile înainte de expirare.
Art. 12. - Toate neînţelegerile apãrute între pãrţi în legatura cu interpretarea şi executarea prezentei convenţii vor fi soluţionate de Curtea de Apel*) ................. - Secţia contencios administrativ.
----------
*) Se va completa, dupã caz, cu datele corespunzãtoare, în funcţie de curtea de apel în a carei raza jurisdicţionalã se afla centrul respectiv.

Art. 13. - Nerespectarea prevederilor prezentei convenţii de cãtre pãrţi atrage rãspunderea civilã şi, dupã caz, penalã.
Art. 14. - Prezenta convenţie s-a încheiat în 3 (trei) exemplare.



SECRETARIATUL DE STAT
PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP CONSILIUL LOCAL

Reprezentant, Reprezentant,
................... ...................





ANEXA 2

CONSILIUL LOCAL .......................
Judeţul ...............................



REFERAT SOCIAL
privind situaţia doamnei (domnului): ............................
cu domiciliul în ..................................


I. Investigatia socialã
În urma anchetei sociale din data de ....... privind pe ....................., cu domiciliul în .........................., nãscut la data de ..../..../...... în localitatea ......................., posesor al buletinului/cãrţii de identitate/certificatului de naştere seria .................... nr. ............., cod numeric personal ..............., eliberat de ..............................., familia de origine ......................, care solicita internarea într-o unitate de asistenta socialã .......................... .
Relaţiile cu familia de origine:
Descrierea familiei (numele/gradul de rudenie/varsta/ocupaţia) .............
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
Descrierea relatiei cu membrii familiei sau cu sustinatorii legali .........
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
Relaţiile cu vecinii:
(din declaraţiile petentului şi ale vecinilor, referitoare la acestea) .....
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
Relaţiile cu familia proprie:
Descrierea familiei (numele/gradul de rudenie/varsta/ocupaţia) .............
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
Locuinta:
Domnul/Doamna ....................., în varsta de ....... ani, posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate/certificatului de naştere seria ...... nr. ........., cod numeric personal ..............................., locuiesc:
a) singur/singura;
b) împreunã cu ..................................... în locuinta (descrierea locuinţei: casa/apartament; tipul de proprietate: de stat/particularã; folosinta: exclusiva/în comun; gradul de confort, numãrul camerelor, dependinţe, igiena, electricitate etc.)
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
Situaţia materialã (situaţia financiarã/sursele de venit, ajutoarele familiale):
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................

Anamneza:
................................................................................
................................................................................

Starea sãnãtãţii (boli cronice, psihice, alcoolism, tulburãri de comportament etc., conform certificatelor medicale şi declaraţiilor petentului/dacã exista certificat de persoana cu handicap):
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................

Situaţia educativã/profesionalã (studiile, profesia, locul de munca):
................................................................................
................................................................................
................................................................................

II. Diagnoza socialã (problemele principale cu care se confrunta petentul):
Sãnãtate ...................................................................
............................................................................
Igiena .....................................................................
Materiale ..................................................................
Relationale ................................................................
Educaţionale ...............................................................

III. Concluzii (descrierea interventiilor anterioare în rezolvarea cazului, recomandãri pentru terapia socialã):
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................

Solicitant, Asistent social,
................ .....................


-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016