Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 148 din 2 decembrie 2011  pentru modificarea anexelor nr. 1 si 2 la Ordinul ministrului transporturilor  si al ministrului economiei si finantelor nr. 28/75/2008 privind aprobarea listelor de cheltuieli eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial  Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 148 din 2 decembrie 2011 pentru modificarea anexelor nr. 1 si 2 la Ordinul ministrului transporturilor si al ministrului economiei si finantelor nr. 28/75/2008 privind aprobarea listelor de cheltuieli eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial "Transport" (POS-T) 2007-2013

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR EUROPENE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 70 din 27 ianuarie 2012
    Având în vedere prevederile art. 11 din Hotãrârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 ,
    în temeiul art. 13 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 2 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 78/2011 privind stabilirea unor mãsuri organizatorice în domeniul afacerilor europene şi al art. 9 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 967/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Europene, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul transporturilor şi infrastructurii, ministrul finanţelor publice şi ministrul afacerilor europene emit urmãtorul ordin:

    ART. I
    Anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului transporturilor şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 28/75/2008 privind aprobarea listelor de cheltuieli eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial "Transport" (POS-T) 2007-2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 30 ianuarie 2008, se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2.
    ART. II
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. III
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

         Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                     Anca Daniela Boagiu

               Ministrul finanţelor publice,
                   Gheorghe Ialomiţianu

              Ministrul afacerilor europene,
                     Leonard Orban

    ANEXA 1
    (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 28/75/2008)

                CATEGORII DE CHELTUIELI ELIGIBILE
            în cadrul axelor prioritare 1, 2 şi 3 ale
           Programului operaţional sectorial "Transport"

    1. Cheltuieli pentru achiziţia, intabularea/înscrierea provizorie în cartea funciarã şi amenajarea terenului
    1.1. Cheltuieli privind achiziţii de terenuri (maximum 10% din valoarea eligibilã a proiectului), inclusiv serviciile necesare, cum ar fi, dar nu limitat la identificarea proprietarilor, evaluarea terenului, pregãtirea documentaţiei de cadastru, publicitatea imobiliarã, procedura de expropriere şi cheltuielile notariale şi judiciare necesare înscrierii în cartea funciarã
    1.2. Cheltuieli necesare intabulãrii/înscrierii provizorii în cartea funciarã a terenurilor necesare dezvoltãrii proiectului, în cazurile în care aceste terenuri se aflã în proprietate publicã şi au fost concesionate de autoritatea publicã beneficiarului, inclusiv serviciile conexe operaţiunii, cum ar fi, dar nu limitat la identificarea vecinãtãţilor, mãsurãtori topografice, întocmirea documentaţiei cadastrale, taxe şi tarife percepute de Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã direct sau prin oficiile sale teritoriale, precum şi taxe şi tarife notariale sau taxe de timbru pentru înscrierea în cartea funciarã. Aceste costuri se considerã eligibile în cadrul maximului de 10% din valoarea eligibilã estimatã a proiectului, aferentã achiziţiei de terenuri
    1.3. Cheltuieli privind pregãtirea terenului în vederea începerii lucrãrilor, incluzând, dar fãrã a se limita la urmãtoarele categorii de cheltuieli:
    1.3.1. cheltuieli privind lucrãrile de defrişare, demolare, evacuare materiale rezultate, drenaje;
    1.3.2. cheltuieli privind execuţia lucrãrilor de relocare/protejare/înlãturare a utilitãţilor;
    1.3.3. cheltuieli privind execuţia lucrãrilor de înlãturare a muniţiilor neexplodate;
    1.3.4. cheltuieli privind execuţia lucrãrilor de protecţie/conservare/mutare, studiile privind siturile arheologice, monumentele istorice, obiectele de patrimoniu cultural.
    1.4. Cheltuieli privind monitorizarea impactului proiectului asupra mediului, implementarea mãsurilor de prevenire/ reducere/combatere a efectelor adverse şi amenajarea spaţiilor afectate de lucrãri
    2. Cheltuieli aferente pregãtirii proiectelor, proiectare şi inginerie
    2.1. Cheltuieli privind elaborarea studiilor de trafic
    2.2. Cheltuieli privind expertiza şi testele necesare pentru realizarea obiectivului de investiţii
    2.3. Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea studiilor de prefezabilitate (tehnice, economice, de mediu)
    2.4. Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea studiilor de fezabilitate (inclusiv, dar fãrã a se limita la studii geo/topo/hidrografice şi alte studii tehnice pentru identificarea potenţialelor soluţii tehnice, analiza cost-beneficiu, studii de impact asupra mediului, studii de oportunitate şi de opţiuni privind implementarea proiectului de investiţii, audit de siguranţã rutierã, pregãtirea raportului/rapoartelor privind fezabilitatea)
    2.5. Cheltuieli privind evaluarea impactului asupra mediului, inclusiv organizarea şi participarea la consultaţiile publice
    2.6. Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea proiectelor tehnice, pânã la nivelul detaliilor de execuţie, inclusiv
    2.7. Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea specificaţiilor tehnice pentru achiziţia de echipamente şi instalaţii
    2.8. Cheltuieli privind efectuarea studiilor privind identificarea utilitãţilor existente şi proiectarea lucrãrilor de relocare/protejare/înlãturare a acestora
    2.9. Cheltuieli privind efectuarea studiilor privind utilitãţile necesare obiectivului şi proiectarea lucrãrilor de asigurare a acestora
    2.10. Cheltuieli privind verificarea şi avizarea proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie conform legislaţiei privind calitatea în construcţii
    2.11. Cheltuieli privind verificarea şi avizarea proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie conform legislaţiei privind auditul de siguranţã rutierã
    2.12. Cheltuieli privind elaborarea tuturor documentelor necesare pentru obţinerea certificatului de urbanism, a autorizaţiei de construire/demolare şi a tuturor avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor necesare pentru obţinerea acestora
    2.13. Cheltuieli privind elaborarea unor studii şi/sau analize solicitate de Autoritatea de management pentru Programul Operaţional Sectorial "Transport" - (POS-T), în scopul acordãrii asistenţei financiare nerambursabile
    2.14. Cheltuieli privind executarea unor studii privind existenţa unor muniţii neexplodate
    2.15. Cheltuieli privind executarea unor studii privind siturile arheologice, monumentele istorice, obiectele de patrimoniu cultural
    3. Obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii
    3.1. Cheltuieli privind taxele şi tarifele de obţinere a certificatului de urbanism şi a avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor prevãzute în acesta
    3.2. Cheltuieli privind taxele şi tarifele de obţinere a avizelor pentru protejarea, relocarea sau înlãturarea utilitãţilor
    3.3. Cheltuieli privind taxele şi tarifele de obţinere a avizelor pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului
    3.4. Cheltuieli privind taxele şi tarifele de obţinere a autorizaţiei de construire/demolare, inclusiv a tuturor avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor necesare pentru obţinerea acesteia
    3.5. Cheltuieli privind taxele şi tarifele aferente prelungirii valabilitãţii avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor prevãzute la pct. 3.1, 3.2, 3.3 şi 3.4.
    4. Organizarea procedurilor de achiziţie publicã
    4.1. Cheltuieli privind pregãtirea/revizuirea documentaţiilor de atribuire a contractelor
    4.2. Cheltuieli privind angajarea unor experţi externi cooptaţi în comisiile de evaluare a ofertelor, precum şi pe parcursul procedurii de achiziţie publicã pânã la semnarea contractelor, inclusiv
    4.3. Cheltuieli privind organizarea procedurilor de achiziţie publicã (curierat, multiplicarea documentaţiei de atribuire, publicarea anunţurilor, închirierea sãlii, expertize de specialitate).
    5. Cheltuieli pentru consultanţã şi asistenţã tehnicã
    5.1. Cheltuieli privind asistenţa tehnicã, consultanţã şi alte servicii pentru managementul, monitorizarea şi evaluarea proiectului
    5.2. Cheltuieli privind serviciile de supervizare de lucrãri şi/sau de furnizare de la data semnãrii contractului de lucrãri şi/sau de furnizare pânã la data plãţii finale cãtre constructor/furnizor şi a returnãrii tuturor garanţiilor cãtre acesta
    5.3. Cheltuieli privind verificarea şi avizarea calitãţii lucrãrilor conform legislaţiei privind calitatea în construcţii
    5.4. Cheltuieli privind elaborarea Cãrţii construcţiei, inclusiv cheltuielile privind elaborarea desenelor conforme cu execuţia
    5.5. Cheltuieli privind serviciile de mediere şi soluţionare a disputelor contractuale, cu excepţia cheltuielilor de judecatã şi/sau de arbitraj
    5.6. Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea planului de întreţinere şi operare pe termen lung a infrastructurii care constituie investiţia de bazã - numai pentru axele prioritare 1 şi 2
    5.7. Cheltuieli privind elaborarea unor strategii şi/sau planuri generale sectoriale şi/sau locale
    5.8. Cheltuieli privind elaborarea planului de afaceri şi a studiilor de piaţã
    5.9. Cheltuieli cu elaborarea unor politici şi strategii la nivel naţional privind minimizarea impactului transporturilor asupra mediului - axa prioritarã 3, domeniul major de intervenţie 3
    5.10. Cheltuieli cu efectuarea unor studii şi analize de mediu
    5.11. Cheltuieli privind elaborarea planului, manualelor şi procedurilor de întreţinere şi operare a infrastructurii care constituie investiţia de bazã, înainte de recepţia finalã a investiţiei
    5.12. Cheltuieli cu definirea, proiectarea, urmãrirea şi monitorizarea mãsurilor de minimizare a efectelor adverse ale transporturilor asupra mediului
    6. Cheltuieli pentru servicii de audit efectuate în cadrul proiectelor de cãtre auditori independenţi
    7. Cheltuieli privind serviciile de îndosariere şi arhivare a documentelor referitoare la proiect, în vedere asigurãrii pistelor de audit
    8. Cheltuieli privind investiţia de bazã
    8.1. Cheltuieli cu execuţia lucrãrilor de construcţie/modernizare/reabilitare a infrastructurii
    8.2. Cheltuieli cu lucrãri, echipamente, sisteme şi acţiuni aferente infrastructurii, inclusiv, dar fãrã a se limita la urmãtoarele aspecte:
    8.2.1. creşterea gradului de siguranţã a traficului;
    8.2.2. informarea utilizatorilor şi a publicului cãlãtor;
    8.2.3. integrarea infrastructurii în mediul înconjurãtor;
    8.2.4. managementul, exploatarea şi întreţinerea infrastructurii;
    8.2.5. facilitarea accesului la folosirea infrastructurii, inclusiv pentru persoanele cu handicap;
    8.2.6. asigurarea unor condiţii de confort şi de igienã şi a unor spaţii de odihnã (parcãri, sãli de aşteptare) pentru utilizatori şi publicul cãlãtor.
    8.3. Cheltuieli privind construcţia şi echiparea unor centre noi sau de modernizare a unor centre existente, pentru întreţinerea infrastructurii care constituie investiţia de bazã
    8.4. Cheltuieli privind lucrãrile de întreţinere a infrastructurii existente în perioada lucrãrilor
    8.5. Cheltuieli privind instalarea, punerea în funcţiune, testarea şi instruirea utilizatorilor echipamentelor care fac parte sau constituie investiţia de bazã
    8.6. Cheltuieli privind punerea în funcţiune şi testarea investiţiei, precum şi instruirea personalului în ceea ce priveşte întreţinerea şi exploatarea acesteia
    8.7. Cheltuieli pentru materii prime şi materiale
    8.8. Cheltuieli cu echipamente şi mãsuri de protecţie a personalului pe şantier
    8.9. Cheltuieli privind testarea calitãţii materiilor prime, materialelor, echipamentelor şi instalaţiilor, precum şi a lucrãrilor executate
    8.10. Cheltuieli privind acţiunile de protejare/conservare, precum şi de asigurare a lucrãrilor executate, a materiilor prime, a echipamentelor şi materialelor pe şantier în condiţiile suspendãrii lucrãrilor, cu condiţia finalizãrii lucrãrilor în cadrul proiectului
    8.11. Cheltuieli privind elaborarea şi implementarea planului de management al traficului pe perioada lucrãrilor
    8.12. Cheltuieli cu echipamente şi instalaţii care devin parte integrantã a proiectului şi care nu vor fi utilizate de beneficiar în alte scopuri
    8.13. Cheltuieli privind achiziţia de material rulant feroviar - numai pentru axa prioritarã 2, domeniul major de intervenţie 2
    8.14. Cheltuieli privind achiziţia de nave, inclusiv echipamentele şi sistemele de depoluare aferente
    9. Organizarea de şantier. Cheltuieli privind organizarea de şantier, precum şi desfiinţarea acestuia şi reamenajarea spaţiului/refacerea cadrului natural dupã finalizarea lucrãrilor
    10. Comisioane, taxe, cote legale
    10.1. Cota aferentã inspecţiei pentru controlul calitãţii lucrãrilor de construcţii
    10.2. Cota pentru controlul statului în amenajarea teritoriului, urbanism şi pentru autorizarea lucrãrilor de construcţii
    10.3. Cota aferentã Casei Sociale a Constructorilor
    10.4. taxe notariale pentru legalizarea unor documente aferente proiectului
    10.5. Cheltuieli privind acoperirea comisioanelor bancare aferente plãţilor eligibile
    11. Cheltuieli privind publicitatea proiectului în sensul Regulamentului nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 privind regulile de implementare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare
    12. Cheltuieli privind asigurarea şi dezvoltarea capacitãţii instituţionale a beneficiarului
    12.1. Cheltuieli privind achiziţia de mijloace fixe, obiecte de inventar şi consumabile de birou, utilizate pentru implementarea proiectelor POS-T prin intermediul unor contracte de finanţare semnate între fiecare beneficiar şi Autoritatea de management pentru POS-T, pe baza fundamentãrilor necesitãţilor de dotare, în conformitate cu numãrul persoanelor şi al activitãţilor desfãşurate de acestea pentru implementarea efectivã a proiectelor finanţate din POS-T, dupã cum urmeazã:
    12.1.1. Cheltuieli privind achiziţia de echipamente informatice, echipamente de copiere/multiplicare/comunicaţii, inclusiv cheltuieli aferente instalãrii acestor echipamente definite ca:
    12.1.1.1. echipamente informatice, cum ar fi, dar fãrã a se limita la acestea: echipament activ şi pasiv de reţea care include servere, swich-uri, routere, unitãţi de alimentare neintreruptibile, unitãţi de stocare de date specifice reţelei (Systems Area Network), firewall-uri, conecticã, cablare, rack-uri, precum şi software necesare operãrii şi funcţionãrii reţelei inclusiv backup server;
    12.1.1.2. posturi de lucru fixe şi/sau mobile dotate cu unitãţi de alimentare neintreruptibile şi software comun pentru operarea acestora;
    12.1.1.3. echipamente periferice de imprimare (inclusiv multifuncţionale);
    12.1.1.4. echipamente de copiere (inclusiv multifuncţionale);
    12.1.1.5. echipamente de comunicaţii;
    12.1.1.6. echipamente de proiecţie pentru sãli de şedinţã - numai în regim de închiriere pe durata justificatã de folosirea acestora în cadrul proiectului.
    12.1.2. Cheltuieli privind achiziţia de mijloace fixe şi obiecte de inventar definite ca:
    12.1.2.1. seturi de mobilier de uz personal (birou, masã pentru calculator, scaun de birou, comodã şi dulapuri pentru documente);
    12.1.2.2. set de mobilier de şedinţã (masã de şedinţã, scaune, tablã metalicã, tablã flipchart, ecran pentru videoproiector);
    12.1.2.3. mobilier metalic pentru arhivare şi sisteme specifice de siguranţã pentru spaţiile în care se face arhivarea;
    12.1.2.4. sisteme de aer condiţionat pentru spaţiile în care se desfãşoarã proiectul - numai pentru proiectele cu o duratã mai mare de 2 ani;
    12.1.2.5. sisteme de aer condiţionat şi de siguranţã pentru spaţiile în care funcţioneazã echipamentele informatice care necesitã condiţii speciale de funcţionare.
    12.1.3. Cheltuieli privind service-ul şi întreţinerea echipamentelor achiziţionate în conformitate cu prevederile pct. 12.1 pe perioada de implementare a proiectului şi în limita a 25% din preţul de achiziţie al respectivului echipament
    12.1.4. Cheltuieli privind achiziţia de licenţe software dedicat necesar pentru pregãtirea şi implementarea proiectului
    12.1.5. Cheltuieli privind achiziţia de obiecte de inventar şi consumabile de birou (tonere, articole şi furnituri de birou etc.) pentru uzul personalului care desfãşoarã activitãţi referitoare la gestiunea proiectului
    12.2. Cheltuieli privind instruirea personalului care desfãşoarã activitãţi referitoare la gestiunea proiectului, conform structurii de implementare prezentate de beneficiar şi fişelor de post. Temele de instruire se aprobã de Autoritatea de management pentru POS-T pe baza unui program propus de beneficiar şi se vor referi numai la transferul de expertizã legat de activitãţile proiectului. Nu sunt eligibile teme orizontale (management de proiect, achiziţii publice etc.) pentru care cheltuielile se finanţeazã prin proiecte depuse pe axa prioritarã 4 a POS-T.
    12.3. Cheltuieli privind stimularea financiarã a personalului care desfãşoarã activitãţi referitoare la gestiunea proiectului, conform structurii de implementare prezentate de beneficiar şi fişelor de post, proporţional cu activitatea desfãşuratã efectiv pentru proiect, pe baza fundamentãrilor propuse de beneficiar şi cu aprobarea Autoritãţii de management pentru POS-T, inclusiv cheltuielile cu contribuţiile angajatorului pentru acordarea acestor stimulente
    13. Cheltuieli privind deplasarea personalului beneficiarului în scopul efectuãrii unor vizite pe şantier/misiuni de verificare şi/sau al participãrii la reuniuni în scopul proiectului (cazare, servicii de transport, diurnã) pe baza fundamentãrii beneficiarului şi cu aprobarea Autoritãţii de management pentru POS-T. Cheltuielile pentru cazarea şi diurna şoferului sunt eligibile dacã acesta este pus la dispoziţie de cãtre beneficiar şi dacã se prezintã documente doveditoare şi se justificã efectuarea deplasãrilor în scopul proiectului.
    14. Cheltuieli privind mijloacele de transport (altele decât cele care constituie sau fac parte din investiţia de bazã) utilizate de personalul beneficiarului pentru îndeplinirea de activitãţi pentru proiect, cum ar fi:
    14.1. Cheltuieli privind amortizarea mijloacelor de transport (rutier, feroviar, naval) utilizate în proporţie de 100% pentru realizarea activitãţilor referitoare la proiect
    14.2. Cheltuieli privind întreţinerea şi repararea mijloacelor de transport folosite în proporţie de 100% pentru activitãţile referitoare la proiect
    14.3.1. Cheltuielile privind leasingul pentru autovehicule sunt eligibile în cadrul proiectului, cu respectarea urmãtoarelor condiţii cumulative:
    a) este eligibilã cota-parte din valoarea de intrare a bunului, care face obiectul material al contractului de leasing;
    b) obiectul material al contractului de leasing este utilizat exclusiv pentru realizarea obiectivului operaţiunii şi respectã prevederile din contractul/decizia de finanţare;
    c) utilizatorul de leasing este beneficiarul operaţiunii;
    d) cota-parte din valoarea de intrare a bunului plãtitã de utilizator este aferentã contractului de leasing şi este justificatã de documente contabile;
    e) valoarea maximã eligibilã nu depãşeşte valoarea de piaţã a bunului care face obiectul contractului de leasing;
    f) cota-parte din valoarea de intrare a bunului este eligibilã doar pentru perioada de finanţare a operaţiunii;
    g) utilizatorul de leasing renunţã expres la opţiunea de cumpãrare, la momentul semnãrii contractului de leasing.
    14.3.2. Costurile aferente asigurãrii de rãspundere civilã auto (RCA) sunt eligibile dacã sunt în sarcina utilizatorului, conform contractului de leasing.
    14.3.3. Cheltuielile accesorii care intervin într-un contract de leasing, de exemplu, asigurãri, cu excepţia RCA, dobânzi, comisioane, taxe şi alte asemenea cheltuieli, nu sunt eligibile.
    14.4. În categoria cheltuielilor generale de administraţie se includ cheltuieli efectuate pentru:
    14.4.1. Achiziţionarea carburanţilor, lubrifianţilor şi consumabilelor pentru mijloacele de transport
    14.4.2. Taxele de înmatriculare, de inspecţie tehnicã periodicã şi viniete de acces pe reţeaua de drumuri naţionale
    14.4.3. Costurile aferente RCA pentru mijloacele de transport utilizate în scopul proiectului, dacã acestea sunt în proprietatea beneficiarului sau a instituţiei din care face parte entitatea beneficiarã

    ANEXA 2
    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 28/75/2008)

             CATEGORII DE CHELTUIELI ELIGIBILE
        în cadrul axei prioritare 4 "Asistenţã tehnicã" a
       Programului Operaţional Sectorial "Transport" (POS-T)

    1. Cheltuieli eligibile în cadrul proiectelor finanţate prin domeniul major de intervenţie 1: "Sprijin pentru managementul, implementarea, monitorizarea şi controlul Programului Operaţional Sectorial «Transport»" (POS-T)
    1.1. Cheltuieli privind asigurarea şi dezvoltarea capacitãţii instituţionale a Autoritãţii de management pentru POS-T privind gestionarea POS-T
    1.1.1. Cheltuieli privind achiziţia de active fixe corporale
    1.1.1.1. Cheltuieli privind achiziţia mobilierului de birou, aparaturii şi echipamentelor de biroticã pentru uzul personalului din cadrul Autoritãţii de management pentru POS-T
    1.1.1.2. Cheltuieli privind achiziţia de sisteme de aer condiţionat pentru spaţiile în care îşi desfãşoarã activitatea personalul din cadrul Autoritãţii de management pentru POS-T, inclusiv cheltuieli privind service-ul şi întreţinerea sistemelor achiziţionate
    1.1.1.3. Cheltuieli privind achiziţia de echipamente informatice, de comunicaţii şi periferice de calcul pentru uzul personalului din cadrul Autoritãţii de management pentru POST
    1.1.2. Cheltuieli privind achiziţia de active fixe necorporale, respectiv cheltuieli privind achiziţia de aplicaţii informatice pentru uzul personalului din cadrul Autoritãţii de management pentru POS-T
    1.1.3. Cheltuieli privind servicii informatice şi de comunicaţii: instalarea, întreţinerea şi repararea echipamentelor informatice, de comunicaţii şi periferice de calcul, întreţinerea, actualizarea şi dezvoltarea aplicaţiilor informatice necesare pentru desfãşurarea activitãţii personalului din cadrul Autoritãţii de management pentru POS-T
    1.1.4. Cheltuieli privind achiziţia de obiecte de inventar şi consumabile necesare pentru desfãşurarea activitãţii personalului din cadrul Autoritãţii de management pentru POST
    1.1.5. Cheltuieli privind achiziţia de sisteme de arhivare, echipamente specifice (care vor fi utilizate numai în acest scop), de sisteme de siguranţã (antiefracţie şi antiincendiu), sisteme de climatizare, amenajarea spaţiilor în care se vor instala arhivele
    1.1.6. Cheltuieli privind instruirea personalului din cadrul Autoritãţii de management pentru POS-T, inclusiv a structurilor din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) care desfãşoarã în proporţie de cel puţin 50% sarcini de audit şi control aferente POS-T, precum şi privind instruirea personalului beneficiarilor implicat în sarcini aferente proiectelor finanţate în cadrul POS-T
    1.1.7. Cheltuieli privind achiziţia de publicaţii (cãrţi, reviste etc. în format tipãrit şi/sau electronic) relevante pentru desfãşurarea activitãţii Autoritãţii de management pentru POST şi a auditului public intern din MTI, prin prisma activitãţilor desfãşurate pentru POS-T
    1.1.8. Cheltuieli pentru plata taxelor de participare la cursuri, seminare, conferinţe şi alte acţiuni similare, pe teme relevante pentru gestionarea POS-T, pentru personalul din cadrul MTI care: este angajat în cadrul Autoritãţii de management pentru POS-T sau este implicat în evaluarea cererilor de finanţare, precum şi pentru personalul beneficiarilor
    1.2. Cheltuieli generale de administraţie - eligibile numai în cadrul proiectelor privind în exclusivitate funcţionarea Autoritãţii de management pentru POS-T şi fãrã a depãşi 15% din totalul fondurilor alocate axei prioritare 4 "Asistenţã tehnicã" a POS-T pe întreaga perioadã de implementare a programului
    1.2.1. Cheltuieli privind utilitãţile (energie electricã şi termicã, apã, canalizare, salubritate, gaze naturale) necesare pentru desfãşurarea activitãţii personalului din cadrul Autoritãţii de management pentru POS-T
    1.2.2. Cheltuieli privind serviciile de comunicaţie (telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid, servicii internet) necesare pentru desfãşurarea activitãţii personalului din cadrul Autoritãţii de management pentru POS-T
    1.2.3. Cheltuieli privind închirierea spaţiilor necesare pentru desfãşurarea activitãţii personalului din cadrul Autoritãţii de management pentru POS-T, în condiţiile încheierii unui contract de închiriere pentru utilizarea spaţiilor pânã la sfârşitul perioadei de programare şi cheltuieli cu igienizarea spaţiilor necesare pentru desfãşurarea activitãţii personalului din cadrul Autoritãţii de management pentru POS-T maximum o datã la 5 ani
    1.2.4. Cheltuieli privind întreţinerea spaţiilor şi mobilierului necesare pentru desfãşurarea activitãţii personalului din cadrul Autoritãţii de management pentru POS-T
    1.2.5. Cheltuieli cu combustibilul pentru mijloacele de transport utilizate de personalul Autoritãţii de management pentru POS-T
    1.2.6. Cheltuieli de întreţinere şi service a mijloacelor de transport utilizate de personalul Autoritãţii de management pentru POS-T
    1.2.7. Cheltuieli privind operarea mijloacelor de transport, cum ar fi: combustibil, lubrifianţi, taxe de înmatriculare, de inspecţie tehnicã periodicã şi viniete de acces pe reţeaua de drumuri naţionale, consumabile, cauciucuri, taxele de înmatriculare, de inspecţie tehnicã periodicã, viniete de acces pe reţeaua de drumuri naţionale, taxele pentru trecerea podurilor, taxe pentru traversare cu bacul, taxele de aeroport, garã, autogarã sau port, precum şi alte taxe privind circulaţia pe drumurile publice, prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare. Nu sunt eligibile taxele asupra deţinerii de mijloace de transport.
    1.2.8. Cheltuieli aferente asigurãrii de rãspundere civilã auto (RCA) pentru mijloacele de transport utilizate în scopul proiectului, dacã acestea sunt în proprietatea MTI
    1.3.1. Cheltuieli privind leasingul pentru autovehicule sunt eligibile în cadrul proiectului, cu respectarea urmãtoarelor condiţii cumulative:
    a) este eligibilã cota-parte din valoarea bunului care face obiectul material al contractului de leasing;
    b) obiectul material al contractului de leasing este utilizat exclusiv pentru realizarea obiectivului operaţiunii şi respectã prevederile din contractul de finanţare;
    c) utilizatorul de leasing este beneficiarul operaţiunii;
    d) cota-parte din valoarea de intrare a bunului plãtitã de utilizator este aferentã contractului de leasing şi este justificatã de documente contabile;
    e) valoarea maximã eligibilã nu depãşeşte valoarea de piaţã a bunului care face obiectul contractului de leasing;
    f) cota-parte din valoarea de intrare a bunului este eligibilã doar pentru perioada de finanţare a operaţiunii;
    g) utilizatorul de leasing renunţã expres la opţiunea de cumpãrare, la momentul semnãrii contractului de leasing.1.3.2. Costurile aferente RCA sunt eligibile dacã sunt în sarcina utilizatorului, conform contractului de leasing.
    1.3.3. Cheltuielile accesorii care intervin într-un contract de leasing, precum asigurãri, cu excepţia RCA, respectiv dobânzi, comisioane, taxe şi alte asemenea cheltuieli, nu sunt eligibile.
    1.4. Cheltuieli privind închirierea de autovehicule, cu sau fãrã şofer, necesare pentru desfãşurarea activitãţii personalului din cadrul Autoritãţii de management pentru POS-T
    1.5. Cheltuielile privind închirierea pentru: instalaţii, echipamente, mobilier, efectuate în ansamblu sau separat, sunt eligibile în cadrul proiectului.
    1.6. Cheltuieli pentru consultanţã şi asistenţã tehnicã
    1.6.1. Cheltuieli privind efectuarea unor studii în conformitate cu obiectivele POS-T
    1.6.2. Cheltuieli privind elaborarea, întreţinerea, actualizarea şi îmbunãtãţirea/perfecţionarea MPGT - Master Plan General de Transport şi a modelului de transport naţional, inclusiv cheltuieli aferente achiziţionãrii de software specializat (de transport planning, statisticã, GIS - Global Information System) pentru asigurarea cadrului optim de implementare a POS-T şi pregãtirea programului de intervenţie pentru urmãtoarea perioadã de finanţare
    1.6.3. Cheltuieli privind implementarea instituţionalã a MPGT la nivelul MTI
    1.6.4. Cheltuieli cu pregãtirea/revizuirea unor documente strategice din domeniul transporturilor
    1.6.5. Cheltuieli privind asigurarea expertizei tehnice, economice, fiscale, juridice, de management şi de mediu privind desfãşurarea activitãţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul POS-T
    1.6.6. Cheltuieli privind asigurarea expertizei tehnice, economice, fiscale, juridice, de management şi de mediu pentru întãrirea capacitãţii de management a beneficiarilor (inclusiv pentru proiectele de pe axa prioritarã 4 a POS-T)
    1.6.7. Cheltuieli privind serviciile de evaluare a operaţiunilor finanţate în cadrul POS-T
    1.6.8. Cheltuieli privind serviciile de audit al operaţiunilor finanţate în cadrul POS-T
    1.6.9. Cheltuieli privind elaborarea/revizuirea unor manuale, proceduri şi ghiduri necesare pentru desfãşurarea activitãţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul POS-T
    1.6.10. Cheltuieli privind asistenţa tehnicã pentru evaluarea POS-T
    1.7. Cheltuieli privind serviciile de îndosariere şi arhivare a documentelor referitoare la managementul, implementarea, monitorizarea şi controlul POS-T
    1.8. Cheltuieli privind serviciile de traducere şi interpretare necesare pentru desfãşurarea activitãţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul POST
    1.9. Cheltuieli privind organizarea de evenimente referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul POS-T. Cheltuielile includ cheltuieli cu onorariile, cazarea şi transportul lectorilor şi/sau invitaţilor, indiferent de cetãţenia acestora, la astfel de evenimente, închirierea sãlii/sãlilor necesare, asigurarea echipamentelor necesare, asigurarea traducerii şi a echipamentelor aferente, tipãrirea şi multiplicarea materialelor, asigurarea transportului şi/sau cazãrii participanţilor în ţarã şi/sau în strãinãtate, asigurarea serviciilor necesare organizãrii pauzelor acestor tipuri de acţiuni (cafea, apã, sucuri şi trataţii şi/sau mese), precum şi orice alte cheltuieli necesare desfãşurãrii evenimentelor
    1.10. Cheltuieli privind deplasarea (cazare, transport, diurnã) pentru personalul din cadrul MTI care: este angajat în cadrul Autoritãţii de management pentru POS-T, este implicat în evaluarea cererilor de finanţare, este membru în Comitetul de monitorizare pentru POS-T, precum şi pentru personalul beneficiarilor, care participã la acţiuni organizate de Autoritatea de management pentru POS-T în vederea întãririi capacitãţii administrative privind gestionarea proiectelor finanţate prin POS-T sau alte evenimente privind managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul POS-T. Cheltuielile pentru cazarea şi diurna şoferului sunt eligibile dacã acesta este pus la dispoziţie de cãtre instituţie şi dacã se prezintã documente doveditoare şi se justificã efectuarea deplasãrilor în scopul proiectului.
    1.11. Pregãtirea proiectelor şi organizarea procedurilor de achiziţie publicã
    1.11.1. Cheltuieli privind pregãtirea proiectelor (elaborarea cererilor de finanţare şi a documentelor aferente conform procedurilor), pregãtirea/revizuirea documentaţiilor de atribuire a contractelor în cadrul proiectelor finanţate prin axa prioritarã 4 a POS-T
    1.11.2. Cheltuieli privind angajarea unor experţi externi în comisiile de evaluare a ofertelor, ca experţi cooptaţi, pe parcursul procedurilor de achiziţie publicã derulate în cadrul proiectelor finanţate prin axa prioritarã 4 a POS-T. Cheltuielile includ şi procedurile de negociere pentru modificarea contractelor existente şi achiziţiile directe.
    1.11.3. Cheltuieli privind organizarea procedurilor de atribuire în cadrul proiectelor finanţate prin axa prioritarã 4 a POS-T (curierat, multiplicarea documentaţiei de atribuire, publicarea anunţurilor, închirierea sãlii, expertize etc.)
    1.12. Cheltuieli privind publicitatea fiecãrui proiect finanţat prin axa prioritarã 4 a POS-T în sensul Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999
    1.13. Comisioane, taxe, cote legale
    1.13.1. taxe notariale pentru legalizarea unor documente referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul POS-T
    1.13.2. Cheltuieli privind acoperirea comisioanelor bancare aferente plãţilor eligibile
    2. Cheltuieli eligibile în cadrul proiectelor finanţate prin domeniul major de intervenţie 2 (DMI 2): "Sprijin pentru informare şi publicitate privind Programul Operaţional Sectorial «Transport»" (POS-T)
    2.1. Cheltuieli privind achiziţia de active fixe corporale: cheltuieli privind achiziţia echipamentelor audio-video necesare pentru desfãşurarea activitãţilor de informare şi publicitate referitoare la POS-T
    2.2. Cheltuieli privind achiziţia de active fixe necorporale, respectiv cheltuieli privind achiziţia de aplicaţii informatice necesare pentru desfãşurarea activitãţilor de informare şi publicitate referitoare la POS-T
    2.3. Cheltuieli privind servicii informatice şi de comunicaţii: instalarea, întreţinerea şi repararea echipamentelor audio-video, echipamentelor informatice, de comunicaţii şi periferice de calcul, întreţinerea, actualizarea şi dezvoltarea aplicaţiilor informatice necesare pentru desfãşurarea activitãţilor de informare şi publicitate referitoare la POS-T
    2.4. Cheltuieli privind instruirea personalul din cadrul MTI care: este angajat în cadrul Autoritãţii de management pentru POS-T, este implicat în evaluarea cererilor de finanţare, este membru în Comitetul de monitorizare pentru POS-T, precum şi pentru personalul beneficiarilor, cu privire la activitãţile de informare şi publicitate referitoare la POS-T
    2.5. Cheltuieli de comunicare, informare şi publicitate aferente programului
    2.5.1. Cheltuieli privind conceperea, producerea şi difuzarea materialelor audio-video în scopul informãrii şi publicitãţii privind POS-T
    2.5.2. Cheltuieli privind conceperea, producerea şi distribuirea tipãriturilor şi a materialelor publicitare inscripţionate în scopul informãrii şi publicitãţii privind POS-T
    2.5.3. Cheltuieli privind conceperea, producerea şi închirierea spaţiilor de afişare pentru materialele outdoor (afişe, bannere, panouri publicitare etc.) sau cheltuieli privind instalarea materialelor de panotaj în scopul informãrii şi publicitãţii privind POS-T
    2.5.4. Cheltuieli privind publicarea unor informaţii referitoare la POS-T în presa scrisã
    2.5.5. Cheltuieli privind dezvoltarea şi întreţinerea paginii de internet a Autoritãţii de management pentru POS-T în scopul informãrii şi publicitãţii privind POS-T
    2.5.6. Cheltuieli privind serviciile de consultanţã necesare pentru desfãşurarea activitãţilor de informare şi publicitate referitoare la POS-T (activitãţi de relaţii publice, activitãţi de consultanţã în informare şi publicitate, evaluarea implementãrii planului de comunicare, actualizarea periodicã a planului de comunicare, evaluarea impactului acţiunilor de informare şi publicitate etc.)
    2.6. Cheltuieli privind serviciile de traducere şi interpretare necesare pentru desfãşurarea activitãţilor privind informarea şi publicitatea referitoare la POS-T
    2.7. Cheltuieli privind organizarea de evenimente (conferinţe, seminare, întâlniri, zilele comunicãrii) în scopul informãrii şi publicitãţii privind POS-T
    2.8. Cheltuieli privind deplasarea personalului Autoritãţii de management pentru POS-T pentru deplasãrile efectuate cu ocazia unor misiuni de informare şi publicitate referitoare la POS-T (cazare, transport, diurnã)
    2.9. Organizarea procedurilor de achiziţie publicã
    2.9.1. Cheltuieli privind pregãtirea/revizuirea documentaţiilor de atribuire a contractelor în cadrul proiectelor finanţate prin axa prioritarã 4 a POS-T, DMI 2
    2.9.2. Cheltuieli privind angajarea unor experţi externi în comisiile de evaluare a ofertelor, ca experţi cooptaţi, pe parcursul procedurilor de achiziţie publicã derulate în cadrul proiectelor finanţate prin axa prioritarã 4 a POS-T. Cheltuielile includ şi procedurile de negociere pentru modificarea contractelor existente şi achiziţiile directe.
    2.9.3. Cheltuieli privind organizarea procedurilor de atribuire în cadrul proiectelor finanţate prin axa prioritarã 4 a POS-T, DMI 2 (curierat, multiplicarea documentaţiei de atribuire, publicarea anunţurilor, închirierea sãlii etc.)
    2.10. Comisioane, taxe, cote legale
    2.10.1. taxe notariale pentru legalizarea unor documente referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul POS-T, în cadrul proiectelor finanţate prin axa prioritarã 4 a POS-T, DMI 2
    2.10.2. Cheltuieli privind acoperirea comisioanelor bancare aferente plãţilor eligibile, în cadrul proiectelor finanţate prin axa prioritarã 4 a POS-T, DMI 2

                         ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016