Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 146 din 23 decembrie 2005  privind aprobarea constituirii Centrului National de Combatere a Bolilor si a centrelor locale de combatere a bolilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 146 din 23 decembrie 2005 privind aprobarea constituirii Centrului National de Combatere a Bolilor si a centrelor locale de combatere a bolilor

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 44 din 18 ianuarie 2006
ORDIN nr. 146 din 23 decembrie 2005
privind aprobarea constituirii Centrului Naţional de Combatere a Bolilor şi a centrelor locale de combatere a bolilor
EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA SANITARÃ VETERINARA ŞI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 44 din 18 ianuarie 2006


Vazand Referatul de aprobare nr. 36.727 din 22 decembrie 2005, întocmit de Direcţia generalã sanitarã veterinara din cadrul Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor,
având în vedere prevederile <>art. 10 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi pentru siguranta alimentelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 215/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul art. 3 alin. (3) şi al <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 738/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia,

preşedintele Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aproba constituirea Centrului Naţional de Combatere a Bolilor (CNCB) şi a centrelor locale de combatere a bolilor (CLCB), ca structuri organizatorice necesare la nivelul Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor şi al direcţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranta alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti, pentru pregãtirea şi implementarea programelor de eradicare a bolilor majore ale animalelor.
(2) Modul de organizare şi funcţionare a structurilor organizatorice şi atribuţiile acestora sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Atunci când, în cursul aplicãrii unui program de eradicare, situaţia epidemiologica risca sa evolueze astfel încât sa depãşeascã posibilitãţile de control al bolii, CLCB şi CNCB vor solicita activarea comandamentelor antiepizootice judeţene sau locale, respectiv a Comandamentului Antiepizootic Central, vor propune acestora planuri de mãsuri şi vor implementa, alãturi de celelalte autoritãţi şi instituţii implicate, toate deciziile luate de acestea.
ART. 3
La nivelul Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor se constituie CNCB.
ART. 4
CNCB are locaţia temporarã în cadrul Institutului de Diagnostic şi Sãnãtate Animala şi este coordonat de un grup de comanda permanent, care este stabilit prin decizie a directorului general al Direcţiei generale sanitare veterinare, şeful serviciilor veterinare oficiale.
ART. 5
În cadrul CNCB, prin decizie a directorului general al Direcţiei generale sanitare veterinare, se organizeazã centre naţionale de combatere şi grupuri de experţi, specifice pentru fiecare dintre bolile majore ale animalelor.
ART. 6
(1) La nivelul direcţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranta alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti se constituie CLCB.
(2) Pentru asigurarea lantului de comanda la nivel teritorial, în termen de 15 zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin, direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranta alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti vor constitui prin decizie a directorului executiv structuri corespunzãtoare celor organizate la nivel central, în conformitate cu prevederile prezentului ordin.
(3) CLCB în componenta cãrora vor funcţiona centrele locale de combatere specifice pentru fiecare dintre bolile majore ale animalelor activeazã în cadrul direcţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranta alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti, în spaţii cu destinaţie specialã acestui scop.
(4) Grupurile de experţi sunt constituite din persoane specializate pe domenii de activitate diferite, în relatie cu bolile majore ale animalelor, disponibile sa ofere autoritãţilor consultanţa de specialitate.
(5) Deciziile de constituire în componenta CLCB a centrelor locale de combatere specifice pentru fiecare dintre bolile majore ale animalelor şi a grupurilor de experţi şi anexele corespunzãtoare se transmit CNCB la adresele: office@ansv.ro şi cnl@idah.ro.
ART. 7
Autoritatea Nationala Sanitarã Veterinara şi pentru Siguranta Alimentelor, direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranta alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti şi institutele veterinare centrale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 8
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga orice alte dispoziţii contrare.
ART. 9
Prezentul ordin implementeaza prevederile <>Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 482/2002 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind criteriile ce trebuie aplicate la elaborarea planului de urgenta pentru febra aftoasa, ce constituie transpunerea Deciziei Comisiei 91/42/CEE , publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L 023 din 8 ianuarie 1991, p. 29.
ART. 10
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor,
Ion Agafitei

Bucureşti, 23 decembrie 2005.
Nr. 146.


ANEXA

STRUCTURILE ORGANIZATORICE
şi responsabilitãţile acestora

Bolile majore ale animalelor cu implicaţii sociale şi economice pentru care, în cadrul programelor de eradicare, este necesarã intervenţia Comitetului Central de Criza sunt: febra aftoasa, pesta porcina clasica, pesta porcina africana, influenta aviara, Boala de Newcastle, encefalopatiile spongiforme transmisibile, boala veziculoasa a porcului, Bluetongue

SECŢIUNEA 1
Aspecte legale

Autoritatea veterinara centrala se va asigura ca deţine toate parghiile legale ce permit implementarea planurilor de contingenta pentru combaterea bolilor majore la animale, astfel încât prin campania de eradicare a acestora sa obţinã rezultate imediate.
În acest scop prevederile legale trebuie sa fie clare, astfel încât sa fie intelese de toţi cei implicaţi în combaterea bolii, şi vor fi descrise detaliat în instrucţiunile permanente pentru cazurile de aparitie a focarului/focarelor de boala.
Prevederile legale vor avea în vedere toate procedurile de intervenţie pentru asigurarea combaterii eficiente în cazul izbucnirii unui focar de boala:
- notificarea cazurilor suspecte şi a celor confirmate;
- acţiuni ulterioare imediate pentru stabilirea diagnosticului;
- desemnarea zonelor de protecţie şi supraveghere, acţiunile de supraveghere în aceste zone, controlul miscarilor şi alte restrictii legate de animale, produse lactate, carne şi produse din carne, sperma şi embrioni, precum şi alte produse de origine animala ce pot transmite respectivele boli;
- asigurarea unui sistem de tãiere de urgenta a animalelor, în conformitate cu condiţiile de bunastare a acestora;
- distrugerea carcaselor şi accesul la amplasamentele folosite pentru acest scop;
- efectuarea dezinfectiei şi aplicarea altor proceduri în adãposturile infectate şi suspecte;
- asigurarea plãţii compensaţiilor;
- taierea animalelor infectate şi a animalelor care au intrat în contact direct sau indirect cu cele infectate;
- efectuarea vaccinarilor de urgenta;
- posibilitatea legalã de a cere ajutor şi sprijin din partea poliţiei, forţelor armate şi a altor organizaţii civile în cazul unei situaţii de urgenta.

SECŢIUNEA a 2-a
Prevederi financiare

Guvernul României va asigura accesul imediat la fonduri de urgenta bugetare şi la alte resurse financiare pentru a acoperi costurile necesare derulãrii tuturor activitãţilor în cazul unei epizootii majore.
Cheltuielile principale cuprind:
- costuri cu personalul, peste costurile normale;
- costul echipamentelor şi furniturilor de birou;
- costuri legate de sacrificarea populaţiei de animale, eliminarea carcaselor/materialului contaminat şi mãsuri zoosanitare;
- costuri legate de mãsurile pentru bunãstarea animalelor;
- costuri legate de compensãrile acordate proprietarilor de animale;
- costuri pentru vaccinari de urgenta.
Pentru a menţine o stare continua de "gata de acţiune", autoritãţile competente trebuie sa fie pregãtite în mod adecvat pentru izbucnirea unei epizootii. Ca urmare, trebuie ca pe "timp de pace" sa asigure fonduri de rezerva ce vor permite sa fie disponibile toate echipamentele necesare gestionãrii eficiente a unei izbucniri de boala majorã.
Un audit al "situaţiilor de alerta în timp util" va identifica imediat deficientele activitãţilor de pregãtire şi, ca urmare, fondurile necesare pentru a acoperi lipsurile identificate.
Dupã aderarea României la Uniunea Europeanã, Comunitatea Europeanã va coopera, inclusiv prin plati compensatorii, doar dacã evaluarea pierderilor este corecta şi dacã autoritatea centrala nationala responsabilã plãteşte la timp compensaţiile. Autoritatea centrala responsabilã cu plata compensaţiilor va angaja evaluatori specializaţi şi trebuie sa se angajeze ca plãţile legate de pierderi directe se fac într-un termen nu mai mare de 60 de zile dupã sacrificarea lotului de animale.

SECŢIUNEA a 3-a
Lantul de comanda

Autoritatea veterinara centrala va stabili un lant de comanda ce garanteazã un proces rapid şi eficient de luare a deciziilor pentru abordarea unei epizootii majore.
Comitetul Central de Criza alcãtuit din Comandamentul Antiepizootic Central, Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenta, CNCB, Unitatea Veterinara Operationala Task Force pentru Controlul şi Combaterea Bolilor Animale şi Unitatea Epidemiologica Centrala vor trebui sa poatã trata situaţiile de urgenta în timp cat mai scurt (câteva ore).
Gestionarea operationala a izbucnirii unui focar trebuie tratata cu grija. Pentru a asigura implementarea eficienta a deciziilor luate se vor elabora modele organizationale atât la nivel central, cat şi la nivel local.
Unitatea Centrala de Luare a Deciziilor (Comandamentul Antiepizootic Central - Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenta) va fi responsabilã cu stabilirea cadrului general privind strategiile de control şi combatere. Componenta Unitãţii Centrale de Luare a Deciziilor este stabilitã prin hotãrâri ale Guvernului şi va depinde de anvergura şi complexitatea focarului. Şeful serviciilor veterinare (CVO) este membru al Unitãţii Centrale de Luare a Deciziilor.
Lantul de comanda trebuie sa fie foarte clar, pentru a fi înţeles de toţi cei implicaţi în mod direct sau indirect în cazurile de urgenta legate de boli, şi va fi descris detaliat în instrucţiuni permanente.

SECŢIUNEA a 4-a
Centrul Naţional de Combatere a Bolilor (CNCB)

În cazul izbucnirii unui focar, autoritatea veterinara centrala va fi pregatita sa activeze imediat CNCB. În funcţie de situaţia existenta la nivel naţional şi de tipul focarului, funcţiile CNCB pot fi transferate cãtre Centrul Local de Combatere a Bolilor (CLCB) doar în cazul în care se considera ca CLCB asigura reusita programului de combatere a bolilor.
CNCB va coordona implementarea tuturor deciziilor luate în cadrul Unitãţii Centrale de Luare a Deciziilor (Comandamentul Antiepizootic Central - Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenta). Pentru a garanta activarea prompta a CNCB, şeful serviciilor veterinare (CVO) este nominalizat coordonator.
Pentru a se asigura un proces de gestionare eficienta şi pentru o pregãtire optima de intervenţie, Unitatea Veterinara Operationala Task Force pentru Controlul şi Combaterea Bolilor Animale va pregati liste de verificare cu personalul, echipamentele, facilitãţile şi protocolul de activare, care permit înfiinţarea prompta a centrului, liste ce vor fi aprobate în mod regulat de cãtre coordonator. În plus fata de pregatirile anticipate, Unitatea Veterinara Operationala Task Force pentru Controlul şi Combaterea Bolilor Animale va fi responsabilã cu activitãţile de pregãtire pentru caz de boala, planificare de contingenta şi cu organizarea de exercitii de alerta în timp util, aprobate de coordonator.
Sarcinile principale ale CNCB sunt de a directiona şi a monitoriza operaţiunile CLCB prevãzute în secţiunea a 5-a, iar responsabilitãţile sale includ:
- definirea acţiunilor ce trebuie întreprinse şi a mãsurilor de asigurare ca CLCB implementeaza mãsurile în mod prompt şi eficient;
- desfãşurarea personalului şi a altor resurse din CLCB;
- transmiterea informaţiilor cãtre Guvernul României şi Comisia Europeanã, cãtre alte state membre şi organizaţiile internaţionale implicate în sãnãtatea animalelor, comerţ şi agricultura;
- atunci când este aprobatã vaccinarea, va fi responsabil de organizarea unei campanii de vaccinare de urgenta, dar şi de determinarea zonelor de vaccinare;
- legatura cu laboratoarele de diagnostic;
- legatura cu mass-media;
- legatura cu autoritãţile poliţieneşti, pentru a se asigura ca mãsurile legale specifice, de exemplu controlul miscarilor, al vânzãrilor ilicite etc., sunt implementate.
CNCB va dispune de tot personalul necesar, de facilitãţi şi echipamente pentru a gestiona o campanie eficienta de eradicare:
- un sistem de identificare a animalelor şi a exploataţiilor (amplasarii/locatiei animalelor), de preferinta computerizat, toate mijloacele de comunicare necesare, inclusiv telefoane, fax;
- un sistem de facilitãţi de comunicare cu presa;
- sisteme similare de comunicare şi un sistem informaţional computerizat (în reţea) pentru CLCB, laboratoare şi alte organizaţii relevante;
- harti, sistem GIS, GPS şi alte surse de informare ce pot fi folosite în directionarea mãsurilor de control;
- activitãţile CNCB, CLCB, laboratoarele de diagnostic şi personalul din teren etc. vor avea un program comun, pentru a se inregistra în ordine cronologicã toate evenimentele asociate cu focarul;
- listele organizaţiilor naţionale şi internaţionale care vor fi afectate de focare şi care vor fi contactate în cazul izbucnirii unor boli;
- listele cu personalul şi alte persoane care pot fi contactate pentru a interveni imediat în CLCB sau în grupe de experţi în cazul izbucnirii unui focar; persoanele stabilite în aceste liste trebuie sa detina experienta practica sau sa fi participat la instruirile în controlul/combaterea bolilor majore respective şi sa aibã abilitaţi de a comunica în mai multe limbi ale Comunitãţii Europene;
- listele cu laboratoarele naţionale, internaţionale, de expertiza etc.
Personalul CNCB (vezi secţiunea a 7-a).

SECŢIUNEA a 5-a
Centrele locale de combatere a bolilor

Autoritãţile veterinare competente vor avea planuri detaliate şi vor fi pregãtite pentru activarea imediata (în 48 de ore) a CLCB complet functionale, în cazul izbucnirii unui focar de boala majorã.
Planurile legate de funcţionarea CLCB vor prevedea: locatii adecvate, locuinta pentru personalul implicat, facilitãţi şi echipamente, sisteme de management/gestionare, linii de comunicare, precum şi canale de informare.
CLCB vor fi amplasate la o distanta adecvatã dar sigura de focarul/focarele primar/primare. CLCB pot fi înfiinţate, de exemplu, în: birouri veterinare locale existente, unitãţi militare, clãdiri temporare sau chiar locuinţe mobile.
Gestionarea CLCB trebuie sa fie clara şi eficienta. O persoana din structura autoritãţilor locale va fi desemnatã responsabilã direct fata de Unitatea Centrala de Luare a Deciziilor (Comandamentul Antiepizootic Central - Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenta) prin structura CLCB. Cerinţele de personal sunt descrise în secţiunea a 7-a.
CLCB vor dispune de personalul, facilitãţile şi echipamentele necesare, dar şi de o organizare ce asigura implementarea prompta a prevederilor legale în legatura cu cerinţele epidemiologice, supravegherea oficialã a zonelor; trasabilitate, bunastare şi sacrificare de urgenta, dezinfecţie, vaccinari de urgenta atunci când se hotãrãşte de cãtre Unitatea Centrala de Luare a Deciziilor (Comandamentul Antiepizootic Central - Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenta), precum şi toate celelalte decizii politice.
CLCB vor acorda o atentie deosebita:
- aplicãrii regulilor stricte de igiena şi folosirii materialelor de unica folosinta şi a echipamentelor; sunt necesare duşuri/vestiare separate pentru cei care viziteaza adaposturi presupuse a fi curate, precum şi pentru cei care viziteaza adaposturi suspecte/infectate. De asemenea, facilitãţi separate pentru curatarea şi dezinfectarea echipamentului folosit atât în adaposturi "curate", cat şi în cele suspecte/infectate; se pot folosi instalaţii sanitare mobile;
- procedurii sigure pentru prelevarea, condiţionarea, ambalarea şi transportul probelor şi materialelor la laboratoarele de diagnostic;
- asigurãrii ca personalul care se va ocupa de procedurile de sacrificare, de activitãţile de dupã ucidere sau sacrificare a animalelor şi dezinfecţie beneficiazã de facilitãţi complet separate; fiecare astfel de "subcentru" va fi în responsabilitatea unui medic veterinar care este direct responsabil în fata şefului CLCB;
- dotãrii cu mijloace adecvate de comunicare, telefon, fax şi reţea computerizata; cel puţin o linie telefonica va fi rezervatã pentru comunicarea cu CNCB; personalul din teren va fi echipat cu telefoane mobile;
- dotãrii cu instrumentele utile pentru gestionarea eficienta a tuturor datelor necesare; se recomanda ca sistemul de înregistrare a datelor sa fie computerizat şi legat la CNCB, precum şi la toate bazele necesare de date, laboratoare şi alte organizaţii;
- activitãţilor şi programului de lucru, astfel încât toate evenimentele legate de focar sa fie înregistrate în ordine cronologicã;
- existenţei permanente a listelor actualizate cu persoanele şi organizaţiile locale din fiecare regiune, care trebuie contactate şi care pot fi implicate în cazul izbucnirii unui focar de boala.

SECŢIUNEA a 6-a
Grupurile de experţi

Autoritatea veterinara competenta va crea un grup de experţi permanent operational, capabil de a expertiza problemele ridicate de aceasta, în scopul asigurãrii activitãţilor de pregãtire pentru situaţii de urgenta. Grupul de experţi va funcţiona cu scop consultativ, rapoartele adresandu-se şefului serviciilor veterinare (CVO).
Structura şi calitãţile personalului grupurilor de experţi sunt descrise în secţiunea a 7-a.
Grupurile de experţi vor cuprinde persoane specializate pentru fiecare tip de acţiune cerutã şi cunoştinţele tehnice şi ştiinţifice legate de semnele clinice şi de epidemiologia bolilor majore, cat şi metodele de prevenire şi eradicare în cazul izbucnirii unui focar de boala. Specialiştii trebuie sa detina cunoştinţele necesare la zi. Ca urmare, Unitatea Veterinara Operationala Task Force pentru Controlul şi Combaterea Bolilor Animale va planifica şi va organiza sesiuni periodice de instruire ale grupurilor de experţi;
Grupurile de experţi vor avea urmãtoarele responsabilitãţi:
- sa fie capabile permanent sa asigure expertiza în domeniile solicitate şi sa sprijine autoritatea veterinara în activitãţile de pregãtire pentru abordarea situaţiilor de urgenta;
- sa-l consilieze pe şeful serviciilor veterinare (CVO) şi CNCB şi sa-şi acorde sprijinul în eradicarea bolilor majore.
Sarcinile grupurilor de experţi sunt:
- sa consilieze şi sa acorde sprijin Unitãţii Veterinare Operationale Task Force pentru Controlul şi Combaterea Bolilor Animale la elaborarea planurilor de contingenta, scenarii şi pentru întocmirea manualului de operaţiuni;
- sa deruleze modele de colectare şi analiza a informaţiilor epidemiologice;
- sa dezvolte instrumente şi modele folosind reguli ce ţin cont de ultimele date ştiinţifice pentru a sprijini procesul de luare a deciziilor;
- sa dezvolte sa sa implementeze sisteme de gestionare a datelor pentru a administra:
● informaţiile epidemiologice;
● datele geografice şi meteorologice;
● analiza de risc;
- sa asiste la organizarea:
● instruirilor de personal cu privire la semnele clinice, epidemiologice, ancheta epidemiologica şi controlul bolilor epizootice, exercitii de alerta de timp util, campanii de constientizare asupra bolii pentru autoritãţi, fermieri şi veterinari.
În cazul suspectarii unui caz de boala majorã, grupul de experţi va fi imediat informat şi implicat. Se vor lua mãsuri ca toate cazurile suspecte sa fie înregistrate centralizat şi transmise, conform înţelegerilor anterior stabilite, Comisiei Europene în mod regulat.
Grupul de experţi va evalua, dacã este necesar, pe loc, tabloul clinic şi situaţia epidemiologica şi va oferi consiliere în legatura cu prelevarea de probe şi analizele necesare pentru diagnosticarea bolii, cat şi celelalte acţiuni şi mãsuri ce trebuie luate.
În cazul izbucnirii unui focar, grupul de experţi va fi imediat informat şi implicat. În aceste împrejurãri, sarcinile grupului de experţi sunt:
- sa conducã, cel puţin în cazul index şi, dacã este necesar, la locul focarului, o evaluare a tabloului clinic şi o analiza a anchetei epidemiologice pentru a colecta datele necesare pentru a determina originea infectiei, data introducerii agentului infectios şi posibila rãspândire a bolii;
- sa raporteze cãtre şeful serviciilor veterinare (CVO) şi CNCB şi sa consilieze asupra metodelor de selecţie/screening, luare de probe, proceduri de testare, control/combatere şi celelalte mãsuri necesare, cat şi implementarea strategiei;
- sa urmãreascã şi sa ghideze ancheta epidemiologica;
- sa adauge la datele epidemiologice informaţii geografice, meteorologice şi de alta natura, sa analizeze informaţiile epidemiologice şi sa organizeze la intervale regulate de timp activitãţi de evaluare a riscului.

SECŢIUNEA a 7-a
Personalul, laboratoarele, echipamentul şi facilitãţile

Guvernul României va asigura resursele necesare pentru gestionarea eficienta a unui focar de boala majorã. Centrul Naţional de Combatere a Bolilor trebuie sa dispunã de listele cu personalul disponibil sa intervinã în cazuri de urgenta de boala. Listele (ce vor fi ţinute de cãtre Unitatea Veterinara Operationala Task Force pentru Controlul şi Combaterea Bolilor Animale) vor cuprinde:
- numele şi locaţia membrilor personalului;
- calificarile (de exemplu, veterinar, ornitolog, ofiţer);
- experienta practica în legatura cu bolile de pe lista A a Oficiului Internaţional de Epizootii (OIE);
- competente lingvistice;
- instruirile la care au participat.
Personalul CNCB va fi capabil sa deruleze un proces eficient de gestionare/management. Acesta îi va include, de preferinta, pe şeful serviciilor veterinare (CVO), şeful Unitãţii Veterinare Operationale Task Force pentru Controlul şi Combaterea Bolilor Animale, veterinari şi alte categorii de personal, instruiti în gestionarea cazurilor de urgenta de boala, de asemenea experţi în calculatoare etc.
Personalul CLCB va trebui sa facã în asa fel încât sa asigure o gestionare eficienta a campaniei de eradicare şi implementare a deciziilor luate de Comandamentul Antiepizootic Central, Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenta şi de CNCB. Resursele de personal necesare atât pentru administraţie, cat şi pentru operaţiunile de teren nu trebuie ignorate şi vor fi prompt fãcute disponibile pentru a menţine controlul.
Personalul va include resursele umane administrative instruite în gestionarea cazurilor de urgenta de boala la nivel local şi persoane instruite în menţinerea unor sisteme de înregistrare necesare pentru controlul/combaterea bolilor majore; veterinari instruiti în diagnosticul respectivelor boli, sacrificare, ucidere, ecarisare, dezinfecţie şi alte proceduri aplicabile în adãposturile infectate, operarea controalelor miscarilor şi alte restrictii, personal de sprijin instruit.
Şeful serviciilor veterinare (CVO) va crea un grup/grupuri de experţi care va/vor cuprinde:
- veterinari ce dispun de indemanarile specificate în secţiunea a 6-a;
- specialişti de laborator ce dispun de experienta necesarã pentru diagnosticul bolilor majore;
- epidemiologi;
- meteorologi instruiti în aplicarea modelelor de simulare;
- experţi în calculatoare etc.
Laboratoarele de diagnostic: autoritatea veterinara centrala se va asigura ca are disponibile oricând serviciile unui laborator acreditat în diagnosticarea bolilor majore la animale, fie în România, fie într-o alta ţara. Laboratorul va adopta standarde şi teste cel puţin la fel de riguroase precum cele prevãzute în manualul OIE.
Echipamente şi facilitãţi: CNCB şi fiecare CLCB vor avea acces imediat la echipamentul şi facilitãţile ce garanteazã implementarea mãsurilor de control/combatere, dezinfecţie, capacitãţi de distrugere a cadavrelor şi, dupã caz, de ardere şi îngropare etc. Datoritã diferenţelor infrastructurale se vor organiza diferite scenarii pregãtite de autoritãţile romane cu cele ale autoritãţilor din statele vecine pentru a evalua necesitãţile în cazul unei intervenţii comune. Se vor semna înţelegeri permanente sau protocoale cu contractanţi publici sau privati pentru a garanta disponibilitatea imediata a echipamentelor necesare în caz de criza.

---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016