Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 145 din 11 septembrie 2023  privind principiile şi cadrul de coordonare a activităţii şi delegarea unor competenţe de coordonare în cadrul Ministerului Afacerilor Interne    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 145 din 11 septembrie 2023 privind principiile şi cadrul de coordonare a activităţii şi delegarea unor competenţe de coordonare în cadrul Ministerului Afacerilor Interne

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 821 din 12 septembrie 2023
    Având în vedere că, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 55 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul exercită calitatea de conducător al ministerului, respectiv că aceasta presupune şi dreptul de a delega anumite atribuţii privind exercitarea actului de conducere a ministerului,
    întrucât acest demers este în acord cu dispoziţiile art. 59 alin. (1)-(3) şi art. 61 alin. (2) lit. f) şi alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare, care prevăd faptul că secretarii de stat, subsecretarii de stat, secretarul general şi secretarii generali adjuncţi îndeplinesc, pe lângă atribuţiile stabilite prin acte normative, şi acele atribuţii stabilite de ministru,
    ţinând seama şi de dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată prin Legea nr. 104/2014, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7-9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Conducerea Ministerului Afacerilor Interne se exercită de către ministru.
    (2) Coordonarea activităţii structurilor aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne şi a tuturor unităţilor, instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/în cadrul ministerului, cu sau fără personalitate juridică, se realizează de către ministru direct şi/sau prin intermediul secretarilor de stat, secretarului general, subsecretarilor de stat, secretarilor generali adjuncţi şi/sau a altor persoane din aparatul central al ministerului, după caz, potrivit prezentului ordin-cadru de coordonare şi delegare, precum şi a ordinelor de delegare şi/sau împuternicire date în aplicarea prezentului ordin-cadru de coordonare şi delegare.
    (3) Fără a aduce atingere prevederilor alin. (2), ministrul afacerilor interne poate emite ordine prin care poate împuternici şi delega coordonarea sau conducerea unor grupuri de lucru, activităţi sau proiecte desfăşurate intrainstituţional sau interinstituţional.
    (4) Atribuţiile ministrului afacerilor interne care se exercită nemijlocit de către acesta în temeiul unor acte normative de nivel superior prezentului ordin-cadru nu sunt afectate de prevederile alin. (2).
    (5) În realizarea coordonării şi delegării potrivit prezentului articol, dreptul de semnătură se exercită potrivit art. 3.

    ART. 2
    (1) Persoanele, altele decât ministrul, care exercită funcţiile administrative prevăzute la art. 1 alin. (2) şi (3) vor coordona unităţile, instituţiile şi structurile aflate în subordinea/în cadrul ministerului, cu sau fără personalitate juridică, activităţile, grupurile de lucru şi proiectele intrainstituţionale şi interinstituţionale repartizate pe baza unor ordine emise de ministrul afacerilor interne în temeiul legii şi a prezentului ordin-cadru.
    (2) Secretarii de stat şi secretarul general vor fi coordonaţi de ministru şi vor raporta direct acestuia.
    (3) Fără a aduce atingere prevederilor art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 1 alin. (1) din prezentul ordin-cadru:
    a) subsecretarii de stat vor fi coordonaţi de secretarii de stat desemnaţi prin ordin individual în acest sens şi vor raporta direct acestora;
    b) secretarii generali adjuncţi vor fi coordonaţi de secretarul general şi vor raporta direct acestuia;
    c) alte persoane din cadrul aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne împuternicite prin ordin individual pentru coordonarea unor activităţi, grupuri de lucru sau proiecte intrainstituţionale sau interinstituţionale vor avea atribuţiile, vor fi coordonate şi vor raporta în condiţiile respectivelor ordine individuale.


    ART. 3
    (1) Secretarii de stat, secretarul general şi subsecretarii de stat, după caz, semnează, în numele şi pentru ministrul afacerilor interne, documentele promovate de structurile pe care le coordonează în temeiul şi limitele ordinelor individuale emise de ministru.
    (2) Documentele rezultate din activitatea realizată în comun de unităţile, instituţiile şi structurile aflate în subordinea/în cadrul ministerului se semnează de conducătorul unităţilor, instituţiilor şi structurilor care le iniţiază şi se avizează de coordonatorii unităţilor, instituţiilor şi structurilor care au fost implicate în elaborarea acestora.
    (3) Delegarea dreptului de a semna în numele şi pentru ministrul afacerilor interne, prevăzută de prezentul ordin-cadru, nu se aplică pentru:
    a) însuşirea proiectelor de acte normative pentru care ministrul afacerilor interne are, potrivit reglementărilor în vigoare, calitatea de emitent sau drept de contrasemnare;
    b) instrumentele de prezentare şi motivare a proiectelor de legi, ordonanţe, ordonanţe de urgenţă şi hotărâri ale Guvernului pentru care ministrul afacerilor interne are, potrivit reglementărilor în vigoare, calitatea de iniţiator sau avizator;
    c) memorandumuri, note, informări şi rapoarte care se prezintă/transmit Guvernului, prim-ministrului, Parlamentului sau Preşedintelui României/Administraţiei Prezidenţiale;
    d) corespondenţa adresată prim-ministrului, celorlalţi membri ai Guvernului, Parlamentului, Preşedintelui României ori Administraţiei Prezidenţiale, conducătorilor instituţiilor din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională, Ministerului Public şi altor autorităţi publice centrale;
    e) răspunsuri la sarcinile stabilite pentru Ministerul Afacerilor Interne în cadrul şedinţelor Guvernului;
    f) însuşirea documentelor programatice şi documentelor de politici publice ale Ministerului Afacerilor Interne sau care vizează competenţe ale acestuia;
    g) convenţii, protocoale, înţelegeri şi alte asemenea documente care se încheie la nivel interinstituţional şi la care Ministerul Afacerilor Interne este parte;
    h) semnarea statelor de organizare;
    i) aprobarea numărului de posturi şi a indicatorilor aflaţi în finanţare ai tuturor unităţilor Ministerului Afacerilor Interne;
    j) competenţele de gestiune a resurselor umane în Ministerul Afacerilor Interne, reglementările privind împuternicirea ordonatorilor de credite în unităţile Ministerului Afacerilor Interne ori alte reglementări cu rang superior prezentului ordin-cadru sau reglementările interne care stabilesc competenţe explicite de aprobare/avizare/semnare, a căror aplicare are prevalenţă ca regulă specială.


    ART. 4
    În absenţa ministrului afacerilor interne şi/sau în situaţia în care acesta participă la activităţi care fac imposibilă exercitarea comenzii ministerului, conducerea ministerului se exercită de către secretarul de stat desemnat de către acesta prin ordin de zi pe minister emis de ministrul afacerilor interne.

    ART. 5
    În baza şi în executarea ordinelor şi instrucţiunilor emise de ministrul afacerilor interne, secretarii de stat şi secretarul general emit dispoziţii, potrivit art. 1 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 155/2019 privind coordonarea activităţii şi delegarea unor competenţe în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1055 din 31 decembrie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.

    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu

    Bucureşti, 11 septembrie 2023.
    Nr. 145.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016