Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 143 din 28 ianuarie 2010  privind modificarea   Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 668/2007 pentru aprobarea Procedurii de selectare a societatilor profesionale civile de avocati din Romania sau din strainatate, specializate in litigii internationale, de incheiere si derulare a contractului de asistenta si reprezentare juridica a Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, precum si pentru aprobarea Procedurii de selectare a arbitrilor desemnati de partea romana in procedurile arbitrale in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 143 din 28 ianuarie 2010 privind modificarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 668/2007 pentru aprobarea Procedurii de selectare a societatilor profesionale civile de avocati din Romania sau din strainatate, specializate in litigii internationale, de incheiere si derulare a contractului de asistenta si reprezentare juridica a Romaniei sau a altor institutii publice in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii, precum si pentru aprobarea Procedurii de selectare a arbitrilor desemnati de partea romana in procedurile arbitrale in fata Curtii de Arbitraj Internationale a Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 75 din 2 februarie 2010

Având în vedere prevederile <>art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 126/2005 privind reprezentarea României sau a instituţiilor publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, aprobatã prin <>Legea nr. 168/2006 , cu modificãrile ulterioare, şi prevederile <>art. 35-38 şi 56 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 668/2007 pentru aprobarea Procedurii de selectare a societãţilor profesionale civile de avocaţi din România sau din strãinãtate, specializate în litigii internaţionale, de încheiere şi derulare a contractului de asistenţã şi reprezentare juridicã a României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, precum şi pentru aprobarea Procedurii de selectare a arbitrilor desemnaţi de partea românã în procedurile arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 483 din 19 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Se aprobã componenţa comisiei de selecţie a societãţilor profesionale civile de avocaţi, prevãzutã în anexa nr. 3."
2. Articolul 4 se abrogã.
3. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin."
4. În anexa nr. 1, la articolul 2, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Societãţile profesionale civile de avocaţi, denumite în continuare societãţi de avocaţi, pot participa singure sau în asociere/consorţiu la procedura de selecţie de oferte."
5. În anexa nr. 1, articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - În vederea reprezentãrii României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, Ministerul Finanţelor Publice va acorda mandat de reprezentare uneia dintre societãţile de avocaţi/asocieri/consorţii cu care s-a încheiat contractul-cadru de reprezentare."
6. În anexa nr. 1, la articolul 5, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Procedura de selecţie de oferte se desfãşoarã în douã etape, respectiv iniţierea procedurii şi selecţia ofertelor.
(2) Etapa de iniţiere a procedurii presupune:
a) transmiterea spre publicare, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a - Achiziţii publice, a invitaţiei de participare la selecţia societãţilor de avocaţi din România sau din strãinãtate, specializate în litigii internaţionale, în vederea asigurãrii reprezentãrii României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii;
b) constituirea nominalã a comisiei de selecţie prin ordin al ministrului finanţelor publice; se desemneazã în comisii atât membrii titulari, cât şi membrii supleanţi."
7. În anexa nr. 1, la articolul 8, literele b) şi e) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"b) aplicarea criteriilor de selecţie, potrivit celor stabilite în caietul de sarcini;
................................................................
e) informarea conducerii Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul selecţiei de oferte."
8. În anexa nr. 1, articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Pe parcursul desfãşurãrii procedurii de selecţie, membrii comisiei au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra oricãror alte informaţii prezentate de ofertanţi, a cãror dezvãluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja interesele comerciale."
9. În anexa nr. 1, articolul 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) În urma aplicãrii criteriilor de selecţie, comisia de selecţie redacteazã raportul de atribuire a ofertelor depuse.
(2) Actele emise în legãturã cu procedura de atribuire pot fi contestate în condiţiile reglementate de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) În cazul depunerii unei contestaţii, vor fi înştiinţaţi toţi participanţii la procedura de selecţie."
10. În anexa nr. 1, la articolul 13, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Ministerul Finanţelor Publice, în urma aplicãrii procedurii de selecţie de oferte, va încheia contractele-cadru de reprezentare cu societãţile de avocaţi ale cãror oferte au fost acceptate.
...................................................................
(3) Contractele-cadru de reprezentare se încheie în termen de cel mult 30 de zile de la anunţarea ofertanţilor selectaţi în vederea încheierii acestora, cu excepţia cazului în care au fost formulate contestaţii. În acest caz, se aplicã în mod corespunzãtor dispoziţiile din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, referitoare la condiţiile legale privind încheierea contractelor-cadru de reprezentare."
11. În anexa nr. 1, la articolul 16 alineatul (1), literele a) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) componenţa comisiei de selecţie;
.................................................................
c) caietul de sarcini, ofertele şi raportul de atribuire;".
12. În anexa nr. 1, la anexa A, paragraful al doilea "Obiectul contractului" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Obiectul contractului: servicii de reprezentare juridicã, cod CPV 79112000-2."
13. În anexa nr. 1, la anexa A, paragraful al cincilea "Modul de prezentare a ofertelor" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Oferta tehnicã şi financiarã se vor introduce într-un plic sigilat, care, la rândul lui, împreunã cu celelalte documente doveditoare se vor introduce într-un alt plic sigilat, pe care va fi trecutã adresa, denumirea şi datele de contact ale ofertantului participant la procedurã, precum şi denumirea achiziţiei publice."
14. În anexa nr. 2, articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - În vederea selectãrii arbitrilor, persoana desemnatã din cadrul Direcţiei generale juridice are urmãtoarele atribuţii:
a) studiazã lista arbitrilor Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, urmãrind respectarea urmãtoarelor criterii:
1. reputaţie ireproşabilã şi înaltã competenţã profesionalã;
2. cunoaşterea impecabilã a limbii în care se desfãşoarã procesul;
3. experienţã bogatã în materia arbitrajului internaţional;
4. deţinerea de titluri ştiinţifice;
5. costul cheltuielilor legate de buna desfãşurare a procesului;
b) întocmeşte, pe baza criteriilor de mai sus, o listã extinsã cu arbitrii posibil a fi selectaţi;
c) se consultã cu societatea profesionalã civilã de avocaţi selectatã, cãreia îi solicitã recomandãri, şi întocmeşte o listã de arbitri, cãrora li se transmit invitaţii;
d) dupã primirea confirmãrii de la arbitrii invitaţi, întocmeşte o notã prin care solicitã aprobarea ministrului finanţelor publice asupra desemnãrii acestora."
15. În anexa nr. 2, articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Dupã definitivarea listei, Ministerul Finanţelor Publice o va transmite avocaţilor aleşi, care o vor comunica Secretariatului general al Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii."
16. În anexa nr. 2, articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - În cazul în care propunerea pãrţii române nu este acceptatã, Ministerul Finanţelor Publice poate nominaliza un alt arbitru dintre cei invitaţi sau poate relua, dacã este cazul, procedura de selecţie, pânã la definitivarea componenţei tribunalului arbitral."
17. Anexa nr. 3 se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
18. Anexele nr. 4 şi 5 se abrogã.
19. În tot cuprinsul ordinului, sintagma "Ministerul Economiei şi Finanţelor" se va înlocui cu sintagma "Ministerul Finanţelor Publice".
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 28 ianuarie 2010.
Nr. 143.


ANEXĂ
-----
(Anexa nr. 3 la <>Ordinul nr. 668/2007 )
-------------------------------------

COMPONENŢA
comisiei de selecţie a societãţilor profesionale civile de avocaţi

Preşedinte: reprezentant desemnat de Direcţia generalã juridicã
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia de buget şi contabilitate internã
Membru: reprezentant desemnat de Direcţia generalã de investiţii, achiziţii publice şi servicii interne

NOTĂ:
Prin ordin al ministrului finanţelor publice se va stabili componenţa nominalã a comisiei, numindu-se atât un membru titular, cât şi un membru supleant.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016