Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 139 din 29 septembrie 2022  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 48/2017     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 139 din 29 septembrie 2022 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 48/2017

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 974 din 6 octombrie 2022
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 48/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 12 mai 2017, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) DGCTI are următoarea structură organizatorică:
    a) Conducerea;
    b) Compartimentul juridic;
    c) Serviciul 1 - Comunicaţii telefonice şi sisteme de videoconferinţă;
    d) Serviciul 2 - Radiocomunicaţii;
    e) Serviciul 3 - Comunicaţii date;
    f) Serviciul 4 - Serviciul interoperabilitate şi sisteme informatice complexe;
    g) Serviciul 5 - Serviciul reglementări şi proiecte în domeniul TIC;
    h) Serviciul 6 - Coordonare, dezvoltare şi administrare sisteme IT;
    i) Serviciul 7 - Serviciul digitalizare şi transformare digitală;
    j) Biroul activităţi integrate;
    k) Compartimentul documente clasificate şi secretariat;
    l) Compartimentul structura de securitate."

    2. La articolul 7, litera o) se abrogă.
    3. La articolul 7, litera x) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "x) analizează şi propune pentru avizare introducerea în listele de investiţii ale unităţilor MAI pentru componentele TIC existente în sisteme integrate, precum şi a sistemelor informatice, echipamentelor şi produselor software de domeniul TIC;"

    4. La articolul 7, literele ff), jj) şi ss) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ff) coordonează asigurarea şi organizarea comunicaţiilor operative necesare centrelor operaţionale/punctelor de comandă constituite pentru conducerea MAI;
    ..........................................................
jj) participă la şedinţele grupului de lucru interinstituţional pentru implementarea Sistemului satelitar militar de telecomunicaţii (GLI SSMT);
    ..........................................................
ss) colaborează cu Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR-MCID), în baza mandatului încredinţat, conform prevederilor convenţiilor în vigoare, pentru dezvoltarea, integrarea de noi servicii, asigurarea calităţii şi stabilităţii comunicaţiilor de voce în cadrul MAI;"

    5. La articolul 7, după litera mm) se introduce o nouă literă, litera mm^1), cu următorul cuprins:
    "mm^1) reprezintă MAI în Comisia tehnică de specialişti (CTS) de la nivelul Autorităţii pentru Digitalizarea României;"

    6. La articolul 12 alineatul (2), literele y)-aa) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "y) asigură suportul tehnic de specialitate la elaborarea soluţiilor tehnice pentru sisteme de detecţie efracţie, supraveghere perimetrală şi control acces;
z) asigură suportul tehnic de specialitate la elaborarea de proiecte de norme, metodologii, instrucţiuni şi ordine privind activitatea de supraveghere perimetrală şi control acces în unităţile aparatului central al MAI, formulează puncte de vedere aferente proiectelor de acte normative de nivel superior pentru domeniul propriu de competenţă;
aa) asigură suportul tehnic de specialitate la aplicarea strategiei şi a politicilor de dezvoltare a sistemelor de detecţie efracţie, supraveghere perimetrală şi control acces, pentru unităţile aparatului central al MAI;"

    7. La articolul 13 alineatul (2), după litera l) se introduce o nouă literă, litera m), cu următorul cuprins:
    "m) coordonează activitatea structurilor de specialitate din cadrul inspectoratelor generale pe domeniul operării şi mentenanţei reţelelor de comunicaţii radio în benzile HF şi SHF/EHF."

    8. La articolul 13 alineatul (3), literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) elaborează, la nivelul MAI, concepţia de asigurare şi dezvoltare a comunicaţiilor radio în benzile VHF, UHF şi satelitare;
c) reglementează modul de utilizare, operare şi menţinere în stare de funcţionare a sistemelor/reţelelor de comunicaţii radio în benzile VHF, UHF şi satelitare;"

    9. La articolul 13 alineatul (3), litera f) se abrogă.
    10. La articolul 13 alineatul (4), litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) coordonează asigurarea şi organizarea comunicaţiilor operative necesare centrelor operaţionale, respectiv punctelor de comandă constituite pentru conducerea MAI;"

    11. La articolul 15 alineatul (2), litera o) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "o) gestionează, la nivelul MAI, activităţi de implementare a modelului de arhitectură guvernamentală integrată IT şi a cadrului naţional de interoperabilitate în corelare cu acţiunile de la nivelul Autorităţii pentru Digitalizarea României şi Secretariatului General al Guvernului;"

    12. La articolul 15 alineatul (2), după litera ţ) se introduce o nouă literă, litera u), cu următorul cuprins:
    "u) participă la evaluarea şi analiza proiectelor în cadrul Comisiei tehnice de specialişti (CTS) ce urmează a fi avizate în Comitetul tehnico-economic pentru societatea informaţională."

    13. La articolul 15 alineatul (3), litera n) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "n) gestionează, la nivelul MAI, activităţi de implementare a modelului de arhitectură guvernamentală integrată IT şi a cadrului naţional de interoperabilitate în corelare cu acţiunile de la nivelul Autorităţii pentru Digitalizarea României şi Secretariatului General al Guvernului;"

    14. La articolul 15 alineatul (3), după litera ş) se introduce o nouă literă, litera t), cu următorul cuprins:
    "t) participă la evaluarea şi analiza proiectelor în cadrul CTS ce urmează a fi avizate în Comitetul tehnico-economic pentru societatea informaţională."

    15. La articolul 15 alineatul (4), după litera ţ) se introduce o nouă literă, litera u), cu următorul cuprins:
    "u) participă la evaluarea şi analiza proiectelor în cadrul CTS ce urmează a fi avizate în Comitetul tehnico-economic pentru societatea informaţională."

    16. La articolul 16 alineatul (2), literele e), f), j)-m), o) şi p) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "e) asigură ori contribuie la coordonarea întocmirii planurilor de priorităţi privind finanţarea proiectelor pe linie de comunicaţii şi tehnologia informaţiei la nivelul MAI;
f) contribuie la corelarea programelor şi proiectelor din domeniul TIC în cadrul MAI, în concordanţă cu efortul investiţional al MAI;
    ..........................................................
j) monitorizează îndeplinirea de către contractant a obligaţiilor asumate în conformitate cu contractul semnat;
k) participă la recepţia de bunuri, servicii şi lucrări conform competenţelor;
l) întocmeşte şi actualizează evidenţa repartizării şi utilizării bunurilor achiziţionate, conform destinaţiei şi scopului prevăzute în proiect/contract;
m) gestionează acordurile-cadru/contractele subsecvente, contractele de achiziţii publice indiferent de sursa de finanţare;
    ..........................................................
o) întocmeşte documentele de raportare periodică privind stadiul implementării contractelor, rapoartele de monitorizare şi evaluare a contractelor;
p) întocmeşte raportările privind utilizarea şi cheltuirea fondurilor pentru programele finanţate din fonduri externe al căror beneficiar este DGCTI;"

    17. La articolul 16 alineatul (2), partea introductivă a literei h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) asigură managementul programelor de dezvoltare şi modernizare a sistemelor de comunicaţii şi tehnologia informaţiei din unităţile MAI, cu suportul serviciilor de resort tehnic, prin:"

    18. La articolul 16 alineatul (2), literele ţ)-v) şi x) se abrogă.
    19. La articolul 16 alineatul (3), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) elaborează proiecte de reglementări specifice domeniului de competenţă;"

    20. La articolul 16 alineatul (3), după litera i) se introduc patru noi litere, literele j)-m), cu următorul cuprins:
    "j) asigură secretariatul Comisiei de comunicaţii şi tehnologia informaţiei;
k) verifică şi promovează spre aprobare listele cu mijloace TIC propuse pentru casare, declasare şi scoatere din funcţiune, pentru structurile MAI, potrivit competenţelor stabilite prin ordin al ministrului afacerilor interne;
l) gestionează solicitările structurilor subordonate MAI şi ale unităţilor aparatului central al MAI pentru avizarea includerii în Programul de investiţii al MAI a obiectivelor de investiţii TIC;
m) elaborează rapoarte, evaluări şi sinteze periodice privind stadiul realizării obiectivelor din programele de acţiune."

    21. După articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 17^1
    (1) Serviciul 7 - Serviciul digitalizare şi transformare digitală este structura de specialitate care asigură, la nivelul MAI, implementarea viziunii, priorităţilor şi obiectivelor de digitalizare şi transformare digitală, inclusiv cele stabilite în Planul naţional de redresare şi rezilienţă/Componenta C7 - Transformare digitală, Investiţia 8 Carte de identitate electronică şi semnătură digitală calificată, stimularea dezvoltării serviciilor electronice şi utilizării de noi tehnologii şi soluţii digitale, crearea unor reglementări unitare şi promovarea unor modele de bune practici în materie.
    (2) Serviciul digitalizare şi transformare digitală are următoarele atribuţii:
    a) asigură implementarea Componentei C7 - Transformare digitală, Investiţia 8 Carte de identitate electronică şi semnătură digitală calificată din Planul naţional de redresare şi rezilienţă;
    b) stabileşte liniile strategice în domeniul digitalizării şi transformării digitale şi coordonează, alături de specialişti din cadrul DGCTI, implementarea acestora;
    c) urmăreşte respectarea, în Ministerul Afacerilor Interne, a principiilor digitale consacrate la nivelul UE;
    d) urmăreşte procesele de digitalizare şi transformare digitală, cu scopul de a extrage informaţii relevante care pot fi valorificate pentru îmbunătăţirea strategiei Ministerului Afacerilor Interne în domeniu, de a identifica domeniile care înregistrează progrese insuficiente şi de a formula, în colaborare cu serviciile DGCTI, propuneri sau măsuri de remediere;
    e) acordă sprijin serviciilor DGCTI în vederea realizării proiectelor de implementare a serviciilor electronice;
    f) participă, alături de specialişti din cadrul DGCTI, la întâlniri, şedinţe sau grupuri de lucru care au ca obiect digitalizarea şi transformarea digitală a MAI sau care prezintă interes pentru MAI;
    g) elaborează proiecte de acte normative pentru aplicarea unitară a strategiilor, politicilor şi a procedurilor în domeniul de competenţă;
    h) analizează şi elaborează puncte de vedere referitoare la proiectele de acte normative propuse de către MAI, precum şi de alte instituţii sau organisme ale administraţiei publice centrale care au ca obiect digitalizarea şi transformarea digitală;
    i) întocmeşte sau contribuie la întocmirea de metodologii în domeniul digitalizării şi transformării digitale, aplicabile tuturor unităţilor MAI;
    j) elaborează puncte de vedere consultative referitoare la soluţionarea unor probleme contractuale apărute în implementarea proiectelor de digitalizare şi transformare digitală;
    k) sprijină dezvoltarea competenţelor digitale ale angajaţilor MAI, prin recomandări şi modele de bune practici;
    l) sprijină iniţiativele privind utilizarea unor noi tehnologii sau soluţii digitale, precum inteligenţa artificială, machine learning, blockchain, Internet of Things, Biga Data ş.a.m.d.;
    m) propune ori promovează acorduri de cooperare pentru digitalizare şi transformare digitală, cu autorităţi şi instituţii publice, mediul academic ori cu societatea civilă;
    n) participă la elaborarea sintezelor, informărilor şi a altor documente solicitate de conducerea Direcţiei generale şi de conducerea MAI.
    (3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor, Serviciul digitalizare şi transformare digitală cooperează cu specialişti din domeniul tehnic, juridic şi financiar."

    22. După articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 22^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 22^1
    (1) În cadrul relaţiilor de serviciu funcţionează principiul egalităţii de tratament faţă de întreg personalul.
    (2) Este interzisă orice formă de discriminare directă sau indirectă bazată pe criteriul sex, orientare sexuală, caracteristici genetice, vârstă, handicap, apartenenţă naţională, culoare, etnie, religie, origine sexuală, situaţie sau responsabilitate familială, apartenenţă ori activitate sindicală, apartenenţă la o categorie profesională, precum şi emiterea oricăror dispoziţii în măsură de a discrimina o persoană.
    (3) Pentru prevenirea şi eliminarea oricăror comportamente definite drept discriminare, Direcţia generală are obligaţiile prevăzute de Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Soluţionarea sesizărilor şi reclamaţiilor privind discriminarea se realizează în conformitate cu prevederile legale."

    23. Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi care fac parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode

    Bucureşti, 29 septembrie 2022.
    Nr. 139.
    ANEXA 1

    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 1 la regulament)
    DIAGRAMA
    principalelor relaţii ale Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2^1

    ^1) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 2 la regulament)
    ORGANIGRAMA
    Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei
 (a se vedea imaginea asociată)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016