Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 138 din 13 iunie 2003  privind aprobarea Normei de metrologie legala NML 009-03 Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 138 din 13 iunie 2003 privind aprobarea Normei de metrologie legala NML 009-03 "Taximetre electronice"

EMITENT: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR - BIROUL ROMAN DE METROLOGIE LEGALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 449 din 25 iunie 2003


În conformitate cu <>Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere,
în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 11/1994 , cu modificãrile ulterioare,
în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 193/2002 privind organizarea şi funcţionarea Biroului Roman de Metrologie Legalã,
în baza instrucţiunilor de metrologie legalã IML 1-97 şi IML 2-97, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 318/1998 ,

directorul general al Biroului Roman de Metrologie Legalã emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Norma de metrologie legalã NML 009-03 "Taximetre electronice", cuprinsã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data de 1 ianuarie 2004 se abroga Norma de metrologie legalã NML 1-13-01 "Taximetre electronice", editie oficialã 2001, aprobatã prin Ordinul directorului general al Biroului Roman de Metrologie Legalã nr. 51/2001 . Aceasta norma poate fi utilizata în continuare pana la data abrogãrii, la verificarea metrologica a taximetrelor pentru care au fost emise aprobãri de model anterior datei de 28 ianuarie 2003.
ART. 3
Unitãţile din structura şi în subordinea Biroului Roman de Metrologie Legalã, precum şi laboratoarele autorizate de acesta vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la data publicãrii lui.

Directorul general al
Biroului Roman de Metrologie Legalã,
prof. univ. dr. ing. Fanel Iacobescu

Bucureşti, 13 iunie 2003.
Nr. 138.


ANEXA

NORMA DE METROLOGIE LEGALĂ NML 009-03 "Taximetre electronice"

1. Domeniu de aplicare
1.1. Prezenta norma de metrologie legalã se referã la taximetrele electronice din compunerea aparatelor de taxat, utilizate pe autovehiculele care funcţioneazã în regim de TAXI, pentru transportul de cãlãtori şi/sau de mãrfuri.
Prezenta norma de metrologie legalã nu se referã la funcţiile specifice memoriei electronice fiscale din componenta aparatelor de taxat.
Prezenta norma de metrologie legalã nu se referã la taximetrele mecanice sau electromecanice.
1.2. Taximetrele electronice sunt mijloace de mãsurare care mãsoarã timpul şi distanta parcursã şi care calculeazã automat şi afişeazã suma datoratã de client.
Taximetrele electronice sunt o parte componenta a unor aparate mai complexe, denumite în continuare aparate de taxat, care mai conţin o memorie electronica fiscalã şi o imprimanta.
1.3. Taximetrele electronice se compun dintr-un traductor şi un bloc electronic de prelucrare a semnalelor şi de afişare a sumei de plata pentru o cursa.
Traductorul preia miscarea de rotaţie a rotilor motoare ale autovehiculului, prin intermediul cutiei de viteze, şi o converteste în impulsuri electrice proporţionale cu numãrul de rotatii ale acestora, deci cu distanta parcursã.
Blocul electronic preia semnalele furnizate de traductor, le prelucreaza în vederea realizãrii funcţiunilor pe care trebuie sa le îndeplineascã taximetrul, afisand rezultatul sub forma sumei de plata corespunzãtoare cursei efectuate.
Blocul electronic al taximetrelor conţine, în principal, urmãtoarele dispozitive:
- dispozitiv de mãsurare şi totalizare a sumei de plata pentru o cursa;
- dispozitiv de comanda;
- dispozitiv de indicare (afişare) a sumei de plata pentru o cursa, a sumei totale încasate şi a valorii tarifului curent etc.
În cazul în care autovehiculul pe care este instalat taximetrul este dotat cu un generator de semnal (sau calculator de bord) care furnizeazã semnale electrice proporţionale cu distanta parcursã, blocul electronic al taximetrului preia şi prelucreaza direct aceste semnale, iar traductorul poate fi eliminat.
1.4. Dupã destinaţia utilizãrii lor, taximetrele se pot clasifica în:
a) taximetre destinate a fi montate pe autovehicule taxi care efectueazã transport de persoane - sistemul de tarifare se realizeazã prin calculul dupã distanta şi dupã timp, definite la pct. 2.7 şi 2.8;
b) taximetre destinate a fi montate pe autovehicule taxi care efectueazã transport de mãrfuri - sistemul de tarifare se realizeazã prin calculul dupã distanta şi timp, definite la pct. 2.7 şi 2.8, sau prin tarifare dubla simultanã distantatimp, definitã la pct. 2.11.
Un taximetru poate fi destinat numai uneia dintre utilizarile definite la lit. a) şi b) sau poate fi destinat ambelor utilizãri. În acest ultim caz selectarea uneia sau alteia dintre funcţiile specifice utilizãrii respective trebuie sa fie protejata contra interventiilor neautorizate.
2. Terminologie
2.1. constanta taximetrului k - mãrime care indica numãrul de impulsuri pe care trebuie sa le primeascã aparatul pentru a calcula corect suma de plata corespunzãtoare unei distanţe parcurse de 1 km; se exprima în imp./km;
2.2. numãr caracteristic sau constanta autovehiculului w mãrime ce caracterizeazã semnalul furnizat de autovehicul atât aparatelor proprii de bord, cat şi taximetrului, corespunzãtor unei distanţe parcurse de 1 km, constând în:
- numãrul de rotatii ale cablului flexibil de antrenare a vitezometrului - în cazul autovehiculelor dotate cu vitezometre electromecanice; se exprima în rot./km;
- numãrul de impulsuri - în cazul autovehiculelor dotate cu vitezometre electronice şi cu calculator de bord; se exprima în imp./km.
Numãrul caracteristic w depinde de circumferinta efectivã u a rotilor motoare ale autovehiculului şi de raportul de transmisie, respectiv de raportul dintre numãrul de rotatii complete ale rotilor motoare şi numãrul de rotatii (sau impulsuri) ale elementului din cutia de viteze, de la care este preluatã informaţia de mãsurare;
2.3. circumferinta efectivã u a rotii motoare - circumferinta rotii autovehiculului care antreneaza dispozitivul ce furnizeazã semnal de mãsurare pentru taximetru; este egala cu distanta parcursã de autovehicul la o rotaţie completa a rotii respective. Dacã doua roti antreneaza împreunã acest dispozitiv, circumferinta efectivã u este media circumferintelor efective ale celor doua roti;
2.4. tarif dupã distanta (tarif de deplasare) - preţul unei distanţe prestabilite; se exprima în lei/km;
2.5. tarif dupã timp (tarif de stationare) - preţul unui interval de timp prestabilit; se exprima în lei/h sau lei/min.;
2.6. viteza de comutare - viteza de deplasare a autovehiculului la care se face comutarea automatã a taximetrului din calculul dupã timp în calculul dupã distanta sau invers. Se defineste ca raportul dintre tariful dupã timp şi tariful dupã distanta;
2.7. calcul dupã distanta - calculul şi indicarea preţului cursei de cãtre taximetru, numai în funcţie de distanta parcursã, când autovehiculul se deplaseaza cu o viteza mai mare decât viteza de comutare;
2.8. calcul dupã timp - calculul şi indicarea preţului cursei de cãtre taximetru, numai în funcţie de timp, când autovehiculul stationeaza sau se deplaseaza cu o viteza mai mica decât viteza de comutare;
2.9. cadere - valoarea, exprimatã în lei, a unei distanţe prestabilite sau a unui interval de timp prestabilit, reprezentând incrementul cu care se modifica indicaţia afisajului sumei de plata, atunci când taximetrul este în poziţia OCUPAT;
2.10. tarif de pornire - prima valoare, exprimatã în lei, a indicatiei afisajului sumei de plata, atunci când taximetrul este trecut din poziţia LIBER în poziţia OCUPAT;
2.11. tarifare dubla simultanã distanta-timp - sistem de tarifare care poate fi utilizat în cazul autovehiculelor taxi care efectueazã transporturi de marfa. În acest caz este calculat preţul cursei în funcţie de timp, pe intreaga perioada în care taximetrul este în poziţia MĂSURARE, la care se adauga preţul calculat în funcţie de distanta parcursã, când autovehiculul se afla în mişcare;
2.12. lampa taxi - parte componenta a dispozitivului de afişare în exteriorul autovehiculului, cu ajutorul cãreia se semnalizeaza poziţia de operare în care se afla taximetrul la un moment dat, prin aprinderea unor lampi de culoare roşie sau verde;
2.13. tarif de încãrcare/descãrcare - tarif aplicabil optional în cazul taximetrelor instalate pe autovehicule taxi care efectueazã transporturi de marfa, reprezentând contravaloarea efectuãrii operaţiunilor de încãrcare şi descãrcare de marfa, efectuate manual sau mecanizat de cãtre operatorul de transport;
2.14. programare tarife - stabilirea valorilor numerice ale tarifelor de deplasare, respectiv de stationare, exprimate în lei/km, respectiv în lei/h sau lei/min. Accesul la regimul de programare a acestor valori este permis numai persoanelor autorizate şi protejat printr-un sigiliu fiscal;
2.15. schimbare tarife - trecerea de la un tarif la alt tarif, operaţie care este efectuatã automat în cazul tarifelor de zi/noapte sau manual în cazul tarifelor zonale sau în afarã localitãţii.
3. Cerinţe metrologice şi tehnice
3.1. Cerinţe metrologice
3.1.1. Erori tolerate pentru taximetrele neinstalate pe autovehicule:
a) pentru calculul dupã distanta, eroarea tolerata este de:
± 1% din valoarea convenţional adevarata, la afişare;
± 1% din valoarea convenţional adevarata ± 1 digit, la memorare;
b) pentru calculul dupã timp, eroarea tolerata este de:
± 1,5% din valoarea convenţional adevarata, la afişare;
± 1,5% din valoarea convenţional adevarata ± 1 digit, la memorare;
c) pentru memorarea spaţiului parcurs, eroarea tolerata este de:
± 1% din valoarea convenţional adevarata a spaţiului
± 1 digit, pentru un spaţiu parcurs mai mare sau egal cu 1 km;
± 10 m ± 1 digit, pentru un spaţiu parcurs mai mic de 1 km.
3.1.2. Erori tolerate pentru taximetrele instalate pe autovehicule taxi (ansamblul taximetru-autovehicul):
a) pentru calculul dupã distanta, eroarea tolerata a ansamblului taximetru-autovehicul este de:
± 2% din valoarea convenţional adevarata, la afişare;
± 2% din valoarea convenţional adevarata ± 1 digit, la memorare;
b) pentru calculul dupã timp, eroarea tolerata a ansamblului taximetru-autovehicul este cea prevãzutã la pct. 3.1.1 lit. b);
c) pentru memorarea spaţiului parcurs, eroarea tolerata a ansamblului taximetru-autovehicul este de:
± 2% din valoarea convenţional adevarata a spaţiului ± 1 digit;
d) adaptarea constantei k a taximetrului la numãrul caracteristic w al autovehiculului trebuie facuta astfel încât erorile ansamblului taximetru-autovehicul sa nu depãşeascã erorile tolerate specificate la lit. a) şi c).
3.1.3. Taximetrele electronice trebuie sa se încadreze în erorile tolerate specificate la pct. 3.1.1, pentru funcţionarea în condiţiile existente în mod normal pe autovehicule:
a) temperatura în domeniul de variatie: (-30 ... +55)°C;
b) umiditatea relativã: între 10% şi 95%;
c) tensiunea electrica de alimentare în domeniul:
(9 ... 16) V pentru taximetrele alimentate la tensiunea nominalã de 12 V;
(20 ... 32) V pentru taximetrele alimentate la tensiunea nominalã de 24 V;
d) radiaţie electromagnetica: intensitatea câmpului electromagnetic 10 V/m în domeniul de frecvente 140 kHz ... 1.000 MHz, modulatie în amplitudine 80% pentru semnal sinusoidal cu frecventa de 1 kHz;
e) impulsuri de interferenta: amplitudine 25 V la aplicare pe alimentare prin conductie şi 100 V la aplicare prin cuplaj capacitiv conexiunilor de semnal. Frecventa impulsurilor 10 kHz, perioada trenului de impulsuri 100 ms, durata trenului de impulsuri 10 ms;
f) descãrcãri electrostatice: tensiunea de descãrcare 8 kV cu o energie de 4,8 mJ şi un timp între descãrcãri de minimum 1 s;
g) în întreg domeniul de reglare a constantei k;
h) pentru orice valoare a tarifelor, din domeniul în care sunt prevãzute a fi programate;
i) vibratii sinusoidale: acceleratie 10 m/s 2 , în domeniul de frecventa (10 ... 150) Hz, 20 de cicluri;
j) viteza de deplasare a autovehiculului: în domeniul (20 ... 120) km/h.
3.1.4. Taximetrele trebuie sa se încadreze în erorile tolerate specificate la pct. 3.1.1, dupã supunerea la socuri mecanice: minimum 4.000 de socuri cu acceleratia de 10 g, în domeniul de frecventa (10 ... 180) socuri/minut.
3.1.5. Datele numerice tipãrite de imprimanta, referitoare la suma de plata, valorile tarifelor etc., trebuie sa fie aceleaşi cu datele afişate şi/sau memorate de taximetru, la verificarea cerinţelor de la pct. 3.1.3 şi 3.1.4.
3.2. Cerinţe tehnice constructive şi de aspect exterior
3.2.1. Taximetrele trebuie sa aibã o construcţie robusta, sa nu prezinte deteriorãri care sa influenteze buna lor funcţionare.
3.2.2. Carcasele taximetrelor şi ale traductoarelor trebuie sa asigure protecţia componentelor din interior fata de atingere, praf, umiditate şi sa fie prevãzute cu posibilitãţi de sigilare, pentru sigiliile metrologice.
3.2.3. Taximetrele montate pe autovehicule trebuie sa fie în permanenta alimentate cu tensiune electrica, fãrã posibilitatea de a se întrerupe alimentarea.
3.2.4. Toate comutatoarele şi tastele de comanda ale dispozitivelor taximetrului trebuie sa fie inscriptionate astfel încât sa se înţeleagã rolul lor şi sa nu permitã confuzii în manevrare.
3.2.5. Pentru toate valorile afişate trebuie sa existe inscriptionari vizibile care sa dea un înţeles clar acestor valori. Informaţiile care prezintã interes pentru pasager trebuie sa fie vizibile de la o distanta de minimum 1,2 m.
3.2.6. Lângã indicaţiile referitoare la sumele încasate (pentru o cursa şi total încasat) trebuie sa existe inscriptionarea "lei".
3.2.7. Taximetrele electronice destinate transportului de persoane trebuie sa fie prevãzute obligatoriu cu doua tarife: tarif de zi, care se aplica între orele 6,00 şi 22,00, şi tarif de noapte, care se aplica între orele 22,00 şi 6,00. Trecerea de la un tarif la altul se face automat, fãrã intervenţia soferului.
Optional, taximetrele pot fi prevãzute şi cu alte tarife suplimentare: tarife zonale sau tarife în afarã localitãţii.
Taximetrele electronice prevãzute prin construcţie cu un numãr mai mare de doua tarife dupã distanta şi/sau dupã timp trebuie astfel construite încât sa existe posibilitatea limitãrii numãrului de tarife în exploatare, prin inhibarea tarifelor neutilizate.
Taximetrele destinate transportului de mãrfuri, la care se aplica tarifarea dubla simultanã distanta-timp, trebuie sa fie prevãzute cu un tarif unic de stationare şi un tarif unic de deplasare.
3.2.8. Deoarece trecerea de la un tarif la alt tarif se face automat, în funcţie de timp, fãrã posibilitatea de intervenţie din exterior, taximetrul trebuie sa fie prevãzut cu un dispozitiv adecvat care, în anumite situaţii speciale (verificãri metrologice periodice, încercãri pentru aprobãri de model etc.), sa permitã intervenţia din exterior pentru schimbarea tarifelor, independent de timpul respectiv. Accesul la utilizarea acestui dispozitiv trebuie sa fie interzis persoanelor neautorizate, protecţia fiind asigurata prin existenta unui sigiliu.
În cazul tarifelor opţionale, dacã trecerea de la un tarif la altul se realizeazã manual, taximetrul trebuie sa afiseze aceasta schimbare a tarifului. Taximetrul trebuie sa permitã schimbarea manualã a tarifelor numai în regim de stationare a autovehiculului.
3.2.9. Afişarea sumei de plata pentru o cãlãtorie trebuie sa fie facuta pe un afisaj alfanumeric care, pe lângã aceasta suma, trebuie sa mai afiseze permanent valorile tarifelor aplicate la momentul efectuãrii cursei, precum şi poziţia de operare în care se afla taximetrul la un moment dat (LIBER, OCUPAT sau PLATA).
3.2.10. Taximetrele trebuie sa fie prevãzute cu una sau mai multe memorii pentru înscrierea parametrilor specificati la pct. 3.3.1.
Pãstrarea informaţiilor în memorii trebuie sa nu depindã de întreruperea tensiunii de alimentare.
3.2.11. Caracterele tuturor indicaţiilor afisajului memoriilor trebuie sa aibã o înãlţime de minimum 6 mm.
3.2.12. Panoul frontal al taximetrului trebuie sa fie astfel proiectat şi realizat, încât toate indicaţiile pe care le conţine sa poatã fi citite cu usurinta de cãtre pasager.
3.2.13. Suma de plata a cãlãtoriei trebuie sa fie uşor de citit în orice moment al cursei. Înãlţimea cifrelor afisajului trebuie sa fie de minimum 9 mm.
3.2.14. Taximetrul trebuie sa fie prevãzut cu un mijloc de iluminat pentru indicaţiile ce prezintã interes pentru pasager. Dacã iluminarea este asigurata cu becuri, înlocuirea acestora trebuie sa fie posibila fãrã a fi necesarã ruperea unui sigiliu.
Dacã se utilizeazã afisaje autoiluminante (de tip LED), mijlocul de iluminare poate lipsi dacã indicaţiile de interes pentru pasager sunt uşor de citit.
3.2.15. Fiecare taximetru trebuie sa aibã urmãtoarele inscriptionari, aplicate la loc vizibil (inclusiv dupã instalarea pe autovehicul):
- denumirea;
- numele şi/sau marca firmei producãtoare;
- tipul aparatului, seria şi anul de fabricaţie;
- intervalul de reglare a constantei k a taximetrului;
- marca metrologica de model (în conformitate cu specificaţiile din certificatul de aprobare de model).
Aceste inscriptionari trebuie sa fie marcate lizibil şi astfel încât sa nu poatã fi şterse.
3.2.16. Conectarea traductorului/calculatorului de bord (pentru taximetrele fãrã traductor) la taximetru trebuie sa fie realizatã prin intermediul unui conector (mufa) amplasat pe carcasa aparatului.
Aceasta interconectare trebuie astfel conceputã încât sa respecte una dintre condiţiile urmãtoare:
a) sa fie prevãzutã posibilitatea de sigilare a conectorului respectiv, astfel încât traductorul/calculatorul de bord sa nu poatã fi detaşat de taximetru decât prin distrugerea sigiliului;
b) sa nu poatã fi posibila, prin soluţia constructivã adoptatã de fabricant, conectarea mecanicã şi/sau informationala la taximetru a altor dispozitive în afarã traductorului propriu/calculatorului de bord propriu. În acest caz nu mai este necesarã sigilarea conexiunii dintre traductor/calculatorul de bord şi taximetru.
3.2.17. Fiecare traductor trebuie sa aibã o serie de fabricaţie, aplicatã atât pe carcasa proprie, cat şi pe conectorul (mufa) de conexiune la taximetru.
3.3. Cerinţe tehnice de funcţionare cu caracter general
3.3.1. Taximetrele trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele funcţii obligatorii:
- calculul în funcţie de distanta şi de timp al sumei de plata pentru o cãlãtorie şi afişarea acestei sume;
- totalizarea, memorarea şi afişarea totalului sumelor încasate, pentru o anumitã perioada de timp;
- afişarea permanenta a valorii tarifului în baza cãruia se face calculul sumei de plata la un moment dat. Unitatea de mãsura trebuie sa fie inscriptionata în dreptul tarifului respectiv;
- memorarea şi eventual afişarea numãrului total de kilometri parcursi de cãtre autovehicul cu şi fãrã taximetrul în funcţiune (total kilometri parcursi);
- memorarea şi eventual afişarea numãrului total de kilometri parcursi de cãtre autovehicul cu taximetrul în funcţiune (total kilometri ocupati);
- memorarea şi eventual afişarea numãrului de curse efectuate;
- indicarea timpului curent: ore, minute, secunde, în mod AM-PM sau 24 de ore;
- indicarea datei curente: ziua, luna, anul;
- afişarea constantei taximetrului k;
- semnalizarea în exteriorul autovehiculului taxi, prin intermediul lampii taxi, a poziţiei de operare în care se afla la un moment dat - LIBER, OCUPAT, PLATA.
Taximetrele sunt prevãzute cu tarif de pornire, valoarea în lei a acestuia fiind adãugatã o singura data la suma de plata calculatã pentru o cãlãtorie şi totalizata împreunã cu aceasta.
Taximetrele electronice pot realiza şi funcţiuni opţionale, cum ar fi:
- afişarea şi/sau memorarea numãrului total de caderi;
- funcţia de autotestare;
- semnalizari acustice şi optice etc.
3.3.2. Taximetrele electronice pot fi echipate cu diverse dispozitive auxiliare, cu condiţia ca acestea sa nu afecteze funcţionarea corecta a taximetrului, cum ar fi:
- dispozitiv pentru detectarea prezentei pasagerului (contact de scaun) etc.
3.3.3. Constanta k a taximetrului trebuie sa poatã fi reglata continuu sau/şi în trepte, într-un anumit domeniu de valori. Valoarea minima a constantei k nu trebuie sa fie mai mica de 500 imp./km.
3.3.4. Valorile tarifelor dupã distanta şi dupã timp trebuie sa poatã fi programate într-un domeniu mare de valori, iar rotunjirea acestora trebuie sa poatã fi facuta la rezoluţia de afişare a indicatorului de tarif. Programarea tarifelor dupã distanta şi dupã timp trebuie sa poatã fi realizatã astfel încât sa asigure respectarea valorii vitezei de comutare, conform pct. 3.3.9.
3.3.5. Dupã trecerea taximetrului din poziţia LIBER în poziţia OCUPAT, afisajul sumei de plata va indica iniţial valoarea tarifului de pornire, apoi indicaţia afisajului sumei de plata trebuie sa se modifice cu câte o cadere astfel:
a) dacã taximetrul funcţioneazã în regim de stationare, prima cadere trebuie sa se producã dupã trecerea a 72 de secunde, iar urmãtoarele caderi vor fi egale între ele, succedandu-se la intervale de timp de 36 de secunde. Valoarea unei caderi este determinata de valoarea tarifului de stationare programat;
b) dacã taximetrul funcţioneazã în regim de deplasare (cu o viteza mai mare decât viteza de comutare), prima cadere trebuie sa se producã dupã parcurgerea unei distanţe iniţiale de 400 m, iar urmãtoarele caderi vor fi egale între ele, succedandu-se la distanţe parcurse de 200 m. Valoarea unei caderi este determinata în acest caz de valoarea tarifului de deplasare programat;
c) în cazul taximetrelor la care se aplica tarifarea dubla simultanã distanta-timp, caderile trebuie sa aibã valori egale între ele (în funcţie de tarifele aplicate), indiferent dacã autovehiculul stationeaza sau se afla în deplasare. Valoarea numericã a unei caderi va fi astfel stabilitã încât sa reprezinte contravaloarea unui spaţiu parcurs cuprins între 200 m şi 400 m.
3.3.6. Tariful de pornire trebuie sa poatã fi programat într-un anumit domeniu de valori, iar valoarea maxima a acestuia trebuie sa nu depãşeascã valoarea tarifului de deplasare utilizat.
La trecerea taximetrului din poziţia LIBER în poziţia OCUPAT, prima indicaţie a afisajului sumei de plata trebuie sa aibã valoarea tarifului de pornire. Aceasta valoare trebuie sa fie introdusã şi în totalul sumei încasate.
3.3.7. Comutatoarele, tastele, elementele afisajelor, LED-urile de semnalizare trebuie sa funcţioneze corect, conform destinaţiei fiecãruia.
3.3.8. Dispozitivele electrice şi electronice care servesc la calculul sumei de plata şi al totalului sumelor încasate trebuie sa funcţioneze în siguranta şi sa facã posibila verificarea functionarii lor corecte.
3.3.9. Viteza de comutare trebuie sa fie de 10 km/h.
3.3.10. În cazul în care impulsurile de comanda aplicate taximetrelor sunt utilizate şi pentru comanda altor mijloace de mãsurare aflate la bordul autovehiculului, taximetrul trebuie sa nu fie influentat de defectarea unor astfel de aparate (scurtcircuit, întreruperea liniei de semnal etc.).
3.3.11. Taximetrele trebuie sa funcţioneze corect în domeniul de variatie a tensiunii de alimentare (9...16) V, respectiv (20...32) V; dacã în timpul functionarii alimentarea este întreruptã pentru un interval de timp de maximum 10 s, suma afişatã anterior întreruperii sau, dupã caz, suma calculatã curent de aparat trebuie sa nu se piardã şi sa fie din nou afişatã la revenirea tensiunii de alimentare. În cazul întreruperii tensiunii de alimentare pe o durata mai mare de 10 s, la revenirea acesteia taximetrul trebuie sa comute automat în poziţia LIBER, dupã emiterea bonului de cãtre imprimanta.
3.3.12. Valorile tarifelor de deplasare şi de stationare, în baza cãrora se face calculul sumei de plata în timpul cursei, trebuie sa fie afişate în permanenta, pe afisajul alfanumeric, iar unitãţile de mãsura (lei/km, respectiv lei/h sau lei/min.) trebuie sa fie inscriptionate şi puse clar în evidenta.
Înãlţimea cifrelor pentru afişarea tarifelor şi a inscriptionarilor unitãţilor de mãsura trebuie sa fie de minimum 6 mm.
3.3.13. Taximetrul trebuie sa afiseze permanent, pe parcursul cursei, suma datoratã de pasager, exprimatã în lei, în funcţie de calculul dupã distanta şi de calculul dupã timp.
3.3.14. Taximetrul trebuie sa memoreze totalul sumelor încasate şi sa permitã afişarea acestuia în lei. Pãstrarea informatiei de cãtre memoriile pentru totalul sumelor încasate trebuie sa nu depindã de întreruperea sau absenta tensiunii de alimentare. Memoriile trebuie sa nu poatã fi şterse prin intervenţii neautorizate.
3.3.15. Mersul zilnic al ceasului electronic al taximetrului trebuie sa se situeze în limitele a ± 3 minute pe luna.
Corectarea indicaţiilor ceasului trebuie sa poatã fi facuta în limitele a maximum ± 10 minute fata de ora indicatã la un moment dat.
3.3.16. Taximetrele prezentate la încercãri pentru aprobare de model trebuie sa fie însoţite de o documentaţie care sa cuprindã descrierea constructiv-funcţionalã detaliatã a aparatului. Documentaţia trebuie sa permitã înţelegerea şi identificarea tuturor funcţiilor pe care le poate îndeplini aparatul, precum şi descrierea completa a acestora, cu menţionarea distinctã a funcţiilor opţionale.
Documentaţia trebuie sa fie prezentatã în limba romana.
3.4. Cerinţe tehnice functionale specifice dispozitivului de mãsurare şi totalizare
3.4.1. Pentru taximetrele destinate a fi montate pe autovehicule taxi care efectueazã transport de persoane şi care aplica sistemul de tarifare prin calculul dupã distanta şi dupã timp:
- dispozitivul de mãsurare trebuie sa efectueze calculul dupã timp, în funcţie de valoarea intervalului de timp şi a tarifului dupã timp programat, atunci când autovehiculul este oprit sau se deplaseaza cu o viteza inferioarã vitezei de comutare;
- dispozitivul de mãsurare trebuie sa efectueze calculul dupã distanta atunci când autovehiculul se deplaseaza cu o viteza mai mare decât viteza de comutare. În acest caz calculul dupã distanta se efectueazã în funcţie de distanta parcursã şi de tariful dupã distanta programat.
3.4.2. Pentru taximetrele destinate a fi montate pe autovehicule taxi care efectueazã transport de mãrfuri şi care aplica sistemul dublu simultan de tarifare definit la pct. 2.11:
- dispozitivul de mãsurare trebuie sa efectueze calculul dupã timp, în funcţie de valoarea intervalului de timp şi a tarifului dupã timp programat, pe intreaga perioada în care taximetrul se afla în poziţia MĂSURARE, independent de faptul ca autovehiculul stationeaza sau se deplaseaza cu o viteza oarecare;
- în momentul în care autovehiculul începe sa se deplaseze, intra în funcţiune şi calculul dupã distanta, care funcţioneazã simultan cu calculul dupã timp. Calculul dupã distanta se face în funcţie de distanta parcursã şi de valoarea tarifului dupã distanta programat.
Dacã exista şi tariful optional de încãrcare/descãrcare, acesta trebuie sa poatã fi introdus o singura data de la tastatura taximetrului şi trebuie sa fie regasit în suma totalã de plata.
3.4.3. Deplasarea înapoi a autovehiculului (marsarier) trebuie sa nu micşoreze suma de plata şi distanta parcursã, calculate de taximetru.
3.5. Cerinţe tehnice functionale specifice dispozitivului de comanda
3.5.1. Dispozitivul de comanda al unui taximetru electronic, care aplica sistemul de tarifare utilizând calculul dupã distanta şi calculul dupã timp, definite la pct. 2.7 şi 2.8, trebuie sa asigure funcţionarea acestuia în urmãtoarele poziţii independente, respectând şi succesiunea acestora: LIBER, OCUPAT, PLATA (sau TOTAL).
Dacã taximetrul aplica sistemul dublu de tarifare, definit la pct. 2.11, aceste poziţii vor fi: LIBER, MĂSURARE, PLATA (sau TOTAL).
3.5.2. Atât la taximetrele care aplica sistemul de tarifare utilizând calculul dupã distanta şi calculul dupã timp, definite la pct. 2.7 şi 2.8, cat şi la taximetrele care aplica sistemul dublu simultan de tarifare, definit la pct. 2.11, comutarea din poziţia LIBER în poziţia OCUPAT (respectiv MĂSURARE) şi din poziţia OCUPAT (MĂSURARE) în poziţia PLATA (sau TOTAL) trebuie sa poatã fi fãcute numai dacã autovehiculul stationeaza.
3.5.3. În poziţia LIBER:
- indicaţiile afisajului sumei de plata trebuie sa fie şterse sau aduse la zero;
- calculul dupã timp şi calculul dupã distanta trebuie sa nu fie posibile;
- trebuie sa poatã fi afişatã valoarea constantei k, precum şi a valorilor programate ale tarifelor;
- trebuie sa poatã fi afişat atât conţinutul memoriei cu suma totalã încasatã, cat şi al celorlalte memorii conţinând parametrii obligatorii stabiliţi la pct. 3.3.1;
- taximetrul trebuie sa comande aprinderea lampii de culoare verde în exteriorul autovehiculului.
3.5.4. În poziţia LIBER trebuie sa poatã fi puse în evidenta toate funcţiile opţionale cu care este dotat taximetrul prin construcţie, şi anume:
- apelarea succesiva, afişarea şi tipãrirea conţinutului altor memorii ale blocului de mãsurare, în afarã celor specificate la pct. 3.5.3;
- testarea functionarii corecte a taximetrului (funcţia de autotestare).
Alte indicaţii suplimentare fata de cele enumerate mai sus sunt permise numai dacã au legatura cu funcţionarea taximetrului.
3.5.5. La trecerea din poziţia LIBER în poziţia OCUPAT, iniţial trebuie sa fie introdus tariful de pornire, iar taximetrul trebuie sa funcţioneze pe unul dintre tarifele selectate anterior.
Dacã, dupã trecerea taximetrului în poziţia OCUPAT, autovehiculul taxi nu se deplaseaza, trebuie sa înceapã calculul sumei de plata în regim de stationare.
3.5.6. În poziţia OCUPAT trebuie sa fie activate calculul dupã timp şi calculul dupã distanta, trebuie sa fie afişatã în permanenta valoarea tarifului în baza cãruia se face calculul în momentul respectiv, suma de plata pentru cursa care se deruleazã şi sa funcţioneze memorarea sumelor.
Taximetrul trebuie sa comande stingerea lampii de culoare verde din exteriorul autovehiculului taxi şi aprinderea lampii de culoare roşie.
3.5.7. În poziţia PLATA (sau TOTAL) taximetrul trebuie sa afiseze suma finala datoratã de pasager pentru cãlãtoria efectuatã, iar imprimanta trebuie sa tipareasca bonul în baza cãruia se face plata cãlãtoriei. Taximetrul trebuie sa comande stingerea lampii de culoare roşie şi aprinderea lampii de culoare verde în exteriorul autovehiculului.
Afisajul sumei de plata trebuie sa menţinã afişatã valoarea finala a acesteia pe o perioada de timp în care este tipãrit bonul. Dupã tipãrirea bonului taximetrul trebuie sa comute automat în poziţia LIBER.
3.5.8. Manevrarea dispozitivului de comanda trebuie sa respecte urmãtoarele restrictii:
- pornind de la orice poziţie, trecerea taximetrului în poziţia LIBER trebuie sa nu poatã fi facuta decât trecând prin poziţia PLATA (sau TOTAL);
- pornind de la poziţia PLATA (sau TOTAL), trecerea taximetrului în poziţia OCUPAT (sau în poziţia MĂSURARE) trebuie sa nu fie posibila decât trecând prin poziţia LIBER, ceea ce implica aducerea obligatorie la zero a indicatiei afisajului sumei de plata şi tipãrirea bonului de cãtre imprimanta;
- dispozitivul de comanda trebuie astfel proiectat încât comutarea pe o alta poziţie, trecând prin poziţia LIBER, sa fie posibila numai dacã în poziţia LIBER sunt satisfacute condiţiile impuse la pct. 3.5.2, 3.5.3 şi 3.5.4.
- când dispozitivul este în funcţiune, trebuie sa nu fie posibila selectarea dispozitivului de comanda pe o alta poziţie decât cele menţionate mai sus.
3.5.9. Dispozitivul de comanda trebuie sa blocheze funcţionarea taximetrului în urmãtoarele situaţii:
- dacã este deconectata imprimanta sau lipseşte hârtia de imprimare;
- dacã este deconectat afisajul client;
- dacã este deconectata lampa taxi.
3.6. Cerinţe privind programarea/modificarea tarifelor
3.6.1. Programarea, respectiv modificarea valorilor tarifelor, trebuie sa poatã fi facuta individual pentru fiecare tarif şi pentru fiecare tip de tarif. Programarea constantei k a taximetrului trebuie sa fie independenta de programarea valorilor tarifelor.
3.6.2. Programarea poate fi facuta manual, prin intermediul tastelor sau butoanelor taximetrului, ori utilizând un programator prin intermediul unei interfete.
3.6.3. Accesul la regimul de programare a tarifelor trebuie sa poatã fi protejat contra interventiilor neautorizate, printr-un sigiliu fiscal.
3.6.4. Accesul la regimul de programare a constantei k trebuie sa fie protejat contra interventiilor neautorizate, printr-un sigiliu metrologic.
3.7. Cerinţe privind sigilarea
3.7.1. Taximetrele trebuie sa fie astfel construite încât sa permitã aplicarea urmãtoarelor sigilii:
- sigiliu metrologic prin care este împiedicat accesul neautorizat la operaţiuni privilegiate, care pot influenta rezultatele masurarilor;
- sigiliu de protecţie a cablului de conectare a traductorului/calculatorului de bord (pentru taximetre fãrã traductor), la blocul electronic al taximetrului, în condiţiile precizate la pct. 3.2.16.
3.7.2. Aceste sigilii se aplica de cãtre Biroul Roman de Metrologie Legalã, prin reprezentantul sau autorizat, în toate locurile necesare pentru asigurarea protecţiei impotriva interventiilor neautorizate, stabilite conform pct. 3.7.4.
3.7.3. Aplicarea sigiliilor trebuie astfel conceputã încât accesul la componentele sau funcţiunile care necesita protecţie sa nu fie posibil decât prin distrugerea sigiliilor respective. Toate sigiliile aplicate în exteriorul blocului electronic al taximetrului trebuie sa fie la loc vizibil pentru a fi uşor identificate în cazul unui control. Fac excepţie de la aceasta regula sigiliile aplicate conexiunii dintre traductor şi cablul flexibil de antrenare, respectiv dintre traductor şi cutia de viteze, sau conexiunii la calculatorul de bord, pentru taximetre fãrã traductor.
3.7.4. Locurile de amplasare a sigiliilor, tipul şi forma lor trebuie sa fie indicate în anexa la certificatul aprobãrii de model.
3.8. Alte cerinţe
3.8.1. Taximetrele trebuie sa nu prezinte modificãri constructive sau functionale ca urmare a utilizãrii lor în condiţiile existente în mod normal pe autovehicule, specificate la pct. 3.1.3.
3.8.2. Funcţionarea corecta a taximetrelor instalate pe autovehicule taxi trebuie sa nu fie afectatã de funcţionarea altor aparate aflate la bordul acestora şi de condiţiile existente în mod normal pe autovehicul.
4. Atestarea legalitãţii
4.1. Modalitãţile de control metrologic legal aplicabile taximetrelor electronice sunt prevãzute în Lista oficialã a mijloacelor de mãsurare supuse obligatoriu controlului metrologic al statului L.O.-2001, aprobatã prin <>Ordinul directorului general al Biroului Roman de Metrologie Legalã nr. 144/2001 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 16 septembrie 2001. La data elaborãrii prezentei norme de metrologie legalã este în vigoare lista menţionatã mai sus.
4.2. Cerinţele metrologice şi tehnice care se verifica în cadrul modalitãţilor de control metrologic legal prin aprobare de model şi verificare metrologica (iniţialã, periodicã, dupã reparare sau modificare) sunt indicate în tabelul de mai jos.
4.3. Atestarea legalitãţii unui taximetru se realizeazã numai dupã demonstrarea conformitatii acestuia cu cerinţele metrologice şi tehnice indicate în tabel, pentru fiecare modalitate de control aplicabilã pentru introducerea pe piata şi punerea în funcţiune, respectiv pentru utilizare.
4.4. Atestarea legalitãţii se realizeazã prin aplicarea marcajelor metrologice şi eliberarea unor documente specifice (certificate de aprobare de model, buletine de verificare metrologica).
4.5. Verificarea metrologica iniţialã a taximetrelor electronice se efectueazã în doua etape, evaluandu-se conformitatea cu cerinţele specifice acestor etape din tabel. În prima etapa se verifica taximetrul neinstalat pe autovehicul, iar în a doua etapa se verifica taximetrul instalat pe autovehicul (ansamblul taximetru-autovehicul).
4.6. Pentru fiecare etapa a verificãrii metrologice iniţiale se elibereazã buletin de verificare metrologica, iar marcajul de verificare metrologica iniţialã se aplica numai dupã finalizarea cu rezultate corespunzãtoare a etapei a doua.
4.7. Buletinul de verificare metrologica al primei etape va cuprinde menţiunea "Taximetru neinstalat", iar la termenul de valabilitate, menţiunea "Valabil pana la data instalãrii". Taximetrele care au corespuns la prima etapa a verificãrii iniţiale pot fi introduse pe piata.
4.8. Sunt acceptate la etapa a doua a verificãrii iniţiale numai taximetrele care au corespuns la prima etapa. Taximetrele care au corespuns şi etapei a doua a verificãrii metrologice iniţiale şi au fost marcate corespunzãtor pot fi puse în funcţiune şi utilizate.
4.9. Verificarea metrologica periodicã şi verificarea metrologica dupã reparare sau modificare se efectueazã numai pentru taximetrul instalat pe autovehicul (ansamblul taximetru-autovehicul).
4.10. Ori de câte ori se modifica valoarea constantei k, taximetrele se supun unei verificãri metrologice, evaluandu-se conformitatea cu cerinţele metrologice şi tehnice indicate în tabel, corespunzãtoare verificãrii metrologice periodice.
4.11. Intervalele maxime de timp între doua verificãri metrologice succesive sunt prevãzute în Lista oficialã a mijloacelor de mãsurare supuse obligatoriu controlului metrologic legal al statului L.O.-2001, în vigoare.
4.12. În buletinele de verificare metrologica eliberate cu ocazia verificãrilor metrologice ale taximetrelor instalate pe autovehicule trebuie menţionate suplimentar urmãtoarele informaţii:
- tipul şi numãrul de înmatriculare a autovehiculului pe care este montat taximetrul;
- caracteristicile sau tipul pneurilor rotilor motoare cu care a fost echipat autovehiculul în momentul verificãrii;
- valoarea constantei k;
- seria traductorului.



Tabel
CERINŢE METROLOGICE ŞI TEHNICE
care se verifica în cadrul modalitãţilor de control
metrologic legal prin aprobare de model şi
verificare metrologica
┌───┬───────────┬─────────┬──────────────────┬─────────────┬──────────────────┐
│Nr.│Cerinţe │Aprobare │Verificarea metro-│ Verificare │ Verificare │
│crt│metrologice│de model │logica iniţialã │ metrologica │ metrologica │
│ │şi tehnice │ ├─────────┬────────┤ periodicã │ dupã reparare │
│ │(nr. pct.) │ │Prima │A doua │ │ sau modificare │
│ │ │ │etapa │etapa │ │ │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│ 1.│ 3.1.1 a) │ x │ x │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│ 2.│ 3.1.1 b) │ x │ x │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│ 3.│ 3.1.1 c) │ x │ x │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│ 4.│ 3.1.2 a) │ x │ - │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│ 5.│ 3.1.2 b) │ x │ - │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│ 6.│ 3.1.2 c) │ x │ - │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│ 7.│ 3.1.2 d) │ x │ - │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│ 8.│ 3.1.3 a) │ x │ - │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│ 9.│ 3.1.3 b) │ x │ - │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│10.│ 3.1.3 c) │ x │ - │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│11.│ 3.1.3 d) │ x │ - │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│12.│ 3.1.3 e) │ x │ - │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│13.│ 3.1.3 f) │ x │ - │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│14.│ 3.1.3 g) │ x │ - │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│15.│ 3.1.3 h) │ x │ - │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│16.│ 3.1.3 i) │ x │ - │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│17.│ 3.1.3 j) │ x │ x │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│18.│ 3.1.4 │ x │ - │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│19.│ 3.1.5 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│20.│ 3.2.1 │ x │ x │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│21.│ 3.2.2 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│22.│ 3.2.3 │ x │ - │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│23.│ 3.2.4 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│24.│ 3.2.5 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│25.│ 3.2.6 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│26.│ 3.2.7 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│27.│ 3.2.8 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│28.│ 3.2.9 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│29.│ 3.2.10 │ x │ x │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│30.│ 3.2.11 │ x │ - │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│31.│ 3.2.12 │ x │ - │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│32.│ 3.2.13 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│33.│ 3.2.14 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│34.│ 3.2.15 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│35.│ 3.2.16 │ x │ x │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│36.│ 3.2.17 │ x │ x │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│37.│ 3.3.1 │ x │ - │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│38.│ 3.3.2 │ x │ - │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│39.│ 3.3.3 │ x │ x │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│40.│ 3.3.4 │ x │ x │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│41.│ 3.3.5 │ x │ x │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│42.│ 3.3.6 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│43.│ 3.3.7 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│44.│ 3.3.8 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│45.│ 3.3.9 │ x │ x │ x │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│46.│ 3.3.10 │ x │ x │ x │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│47.│ 3.3.11 │ x │ x │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│48.│ 3.3.12 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│49.│ 3.3.13 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│50.│ 3.3.14 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│51.│ 3.3.15 │ x │ x │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│52.│ 3.3.16 │ x │ - │ - │ - │ - │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│53.│ 3.4.1 │ x │ x │ x │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│54.│ 3.4.2 │ x │ x │ x │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│55.│ 3.4.3 │ x │ x │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│56.│ 3.5.1 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│57.│ 3.5.2 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│58.│ 3.5.3 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│59.│ 3.5.4 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│60.│ 3.5.5 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│61.│ 3.5.6 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│62.│ 3.5.7 │ x │ x │ x │ x │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│63.│ 3.5.8 │ x │ x │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│64.│ 3.5.9 │ x │ x │ x │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│65.│ 3.6.1 │ x │ x │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│66.│ 3.6.2 │ x │ - │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│67.│ 3.6.3 │ x │ - │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│68.│ 3.6.4 │ x │ - │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│69.│ 3.7.1 │ x │ - │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│70.│ 3.7.2 │ x │ - │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│71.│ 3.7.3 │ x │ - │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│72.│ 3.7.4 │ x │ - │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│73.│ 3.8.1 │ x │ - │ - │ - │ x │
├───┼───────────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┤
│74.│ 3.8.2 │ x │ - │ x │ - │ x │
└───┴───────────┴─────────┴─────────┴────────┴─────────────┴──────────────────┘






────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016