Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
 ORDIN nr. 136 din 9 septembrie 2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică şi a semnăturii electronice în cadrul structurilor Ministerului Afacerilor Interne şi în relaţia acestora cu terţii
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 136 din 9 septembrie 2020  privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică şi a semnăturii electronice în cadrul structurilor Ministerului Afacerilor Interne şi în relaţia acestora cu terţii    Twitter Facebook
Cautare document

 ORDIN nr. 136 din 9 septembrie 2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică şi a semnăturii electronice în cadrul structurilor Ministerului Afacerilor Interne şi în relaţia acestora cu terţii

EMITENT: Ministerul Afacerilor Externe
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 835 din 11 septembrie 2020
    Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice, în special art. 3 alin. (3) şi art. 5 alin. (2) şi (4), dispoziţiile Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE, precum şi ale art. 272 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    luând în considerare faptul că activitatea Ministerului Afacerilor Interne realizată prin intermediul mijloacelor electronice, fie la nivel intern, între structurile MAI, fie în relaţia cu cetăţenii, autorităţile publice sau entităţile private, trebuie să se desfăşoare în deplină siguranţă şi în condiţii de coerenţă şi legalitate,
    în temeiul art. 5 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 38/2020 şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. 1
    Prezentul ordin stabileşte un set de reguli privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică şi a semnăturii electronice în cadrul unor proceduri realizate la nivelul structurilor Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI, şi în relaţia acestor structuri cu terţii.

    ART. 2
    (1) În sensul prezentului ordin, sintagmele „semnătură electronică“, „semnătură electronică avansată“ şi „semnătură electronică calificată“ au înţelesurile prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE.
    (2) În sensul prezentului ordin, expresiile de mai jos au următoarele înţelesuri:
    a) înscris în formă electronică - document destinat a fi utilizat în mediul electronic, în cadrul unor proceduri realizate la nivelul structurilor MAI sau în relaţia acestora cu terţii;
    b) structura MAI - denumire generică ce include unităţile aparatului central al MAI, instituţiile şi structurile subordonate MAI, precum şi structurile subordonate acestora, astfel cum sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) terţ - orice persoană fizică, persoană juridică de drept privat ori instituţie sau autoritate publică care interacţionează cu structurile MAI în mediul electronic;
    d) serviciu disponibil online - serviciu prestat de către o structură MAI pentru satisfacerea unui interes al unui terţ, utilizând instrumente specifice mediului electronic;
    e) furnizor - structura MAI care prestează un serviciu disponibil online.


    ART. 3
    Înscrisul în formă electronică întocmit de o structură MAI, destinat a fi utilizat în relaţia cu terţii sau care are caracterul unui act administrativ, este semnat cu semnătură electronică calificată.

    ART. 4
    (1) Înscrisul în formă electronică întocmit de o structură MAI, destinat a fi utilizat în relaţia cu alte structuri MAI, este semnat cu semnătură electronică avansată emisă la nivelul Ministerului Afacerilor Interne.
    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) pot fi semnate cu o semnătură electronică având un nivel de securitate mai ridicat decât cel stabilit, dacă aceasta este disponibilă.

    ART. 5
    În funcţie de tipul înscrisurilor electronice întocmite, structura MAI va analiza necesitatea achiziţionării de certificate calificate pentru semnătură electronică.

    ART. 6
    (1) Înscrisurile în formă electronică întocmite de structurile MAI trebuie să respecte condiţiile de redactare, gestionare şi arhivare stabilite prin ordin al ministrului afacerilor interne.
    (2) Atunci când, în cadrul procedurilor realizate la nivelul structurilor MAI, este necesară reutilizarea înscrisului în formă electronică, sub forma unei copii pe suport hârtie, deţinătorul care realizează imprimarea înscrie menţiunea „conform cu originalul“ şi o certifică prin semnătura olografă.
    (3) Originalul înscrisului în format electronic va fi păstrat conform regulilor în vigoare şi nu va fi substituit prin copia pe suport hârtie.

    ART. 7
    Înscrisul în formă electronică utilizat de către o persoană fizică sau persoană juridică de drept privat în relaţia cu structurile MAI este semnat cu semnătura electronică acceptată potrivit catalogului de servicii al MAI.

    ART. 8
    (1) Pentru a asigura coerenţa şi caracterul unitar al regulilor aplicabile serviciilor disponibile online, la nivelul MAI se constituie un catalog de servicii.
    (2) Catalogul cuprinde, fără a se limita la acestea, informaţii referitoare la serviciile prestate, furnizori, înscrisurile în formă electronică şi semnătura electronică acceptate pentru prestarea fiecărui serviciu, precum şi informaţii privind modalitatea de primire a înscrisurilor în formă electronică.
    (3) Catalogul se întocmeşte şi este administrat de către Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei din MAI, care asigură şi disponibilitatea acestuia pe pagina de internet a MAI.
    (4) Fiecare furnizor are obligaţia de a comunica Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei din MAI, din oficiu, informaţiile necesare constituirii şi menţinerii caracterului actualizat al catalogului de servicii al MAI.

    ART. 9
    Petiţiile, cererile de audienţă sau solicitările de informaţii de interes public, formulate prin intermediul mijloacelor electronice, se primesc şi se soluţionează, în condiţiile legii, chiar dacă nu sunt semnate cu o semnătură electronică.

    ART. 10
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Marcel Ion Vela

    Bucureşti, 9 septembrie 2020.
    Nr. 136.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016