Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 136 din 29 iulie 1976  pentru aprobarea metodologiei de intocmire, completare, pastrare si evidenta a carnetului de munca    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 136 din 29 iulie 1976 pentru aprobarea metodologiei de intocmire, completare, pastrare si evidenta a carnetului de munca

EMITENT: MINISTERUL MUNCII
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 76 din 29 iulie 1976
Ministrul muncii,
în temeiul Decretului nr. 783/1969 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, cu modificãrile ulterioare, şi al art. 25 (1) din Decretul Consiliului de Stat nr. 92/1976 privind carnetul de munca,
vazind avizul Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor, emite urmãtorul ordin:
ORDIN

Se aproba metodologia de întocmire, completare, pãstrare şi evidenta a carnetului de munca, prevãzutã în anexa la prezentul ordin.
ANEXA
Metodologie de întocmire, completare pãstrare şi evidenta a carnetului de munca
I. Cu privire la înscrierile ce se vor face la capitolele din carnetul de munca se stabilesc urmãtoarele:
Situaţiile prevãzute în capitolele formularului carnetului de munca se înscriu în limba romana, cu tus negru sau cerneala tipografica, citeţ, fãrã ştersãturi, pe baza dovezilor prevãzute de lege, aplicindu-se, la locul arãtat în formular, parafa cu numele, prenumele şi funcţia persoanei care întocmeşte şi completeazã carnetul de munca, astfel:
1. La capitolul I-II, unde formularul prevede indicarea numãrului şi datei actului de stare civilã, acestea vor fi cele sub care s-au înscris evenimentele respective în registrul de stare civilã.
2. La capitolul III se înscriu şi actele de studii eliberate de state strãine, dacã acestea au fost recunoscute de Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului; de pe aceste acte se vor prezenta copii legalizate.
3. La capitalul IV, pe lîngã calificãri şi specializãri, se menţioneazã şi formele de perfecţionare a pregãtirii profesionale, a cãror absolvire este certificatã în condiţiile legii.
4. La capitolul IV:
a) În coloana 2, la începerea raporturilor de munca se înscriu denumirea completa a unitãţii şi localitatea unde aceasta îşi are sediul; coloana rãmîne libera în cazul înregistrãrilor privind schimbãrile intervenite în executarea aceluiaşi contract de munca.
Dacã unitatea şi-a schimbat denumirea se va scrie noua denumire cu ocazia primei schimbãri intervenite în situaţia profesionalã a titularului, mentionindu-se în continuare "fosta ............." (denumirea veche a unitãţii).
b) În coloana 3 se înscriu: încadrarea, schimbarea funcţiei şi a retributiei tarifare cu menţinerea funcţiei, schimbarea locului de munca în cadrul aceluiaşi contract, cînd aceasta determina şi schimbarea grupei de munca, transferarea, detasarea, întreruperea şi încetarea activitãţii, desfacerea contractului de munca, precizîndu-se, dupã caz, temeiul legal în baza cãruia au avut loc acestea şi situaţiile prevãzute de lege care conferã vechimea neîntreruptã în munca şi vechime neîntreruptã în aceeaşi unitate, asa cum rezulta din actul organului competent în baza cãruia s-a fãcut înscrierea.
Pentru personalul care îşi desfãşoarã activitatea în calitatea de cooperator în cadrul cooperaţiei meşteşugãreşti, la începerea activitãţii se va mentiona "cooptat", iar la încetarea acesteia se va mentiona, dupã caz, "retras" sau "exclus din cooperativa".
Cînd înregistrarea unei perioade anterioare datei de 1.I.1949 se face pe baza unei dovezi de cotizare la fostele case de asigurãri sociale, se va mentiona "cotizat".
Dacã o persoana nu a activat din cauza desfacerii contractului de munca, dar organele competente au constatat ilegalitatea mãsurii desfacerii contractului de munca, pe baza actului care a hotãrît anularea acestei mãsuri, se va înscrie pe primul rind liber " anulat decizia nr. .... de desfacere a contractului de munca de la poziţia nr. ....."
În cazul în care exista un interval între data încetãrii activitãţii în fapt şi data desfacerii contractului de munca, se va inregistra încetarea activitãţii, cu precizarea datei şi a cauzei, iar pe rindul urmãtor, desfacerea contractului de munca, cu indicarea temeiului legal şi a datei emiterii dispoziţiei de desfacere a contractului.
Incapacitatea temporarã de munca pentru care s-a primit indemnizaţie din fondul asigurãrilor sociale de stat, intervenita dupã desfacerea contractului de munca, se menţioneazã prin "intrat în incapacitate temporarã de munca" şi respectiv "încetat incapacitatea temporarã de munca", menţiune ce se va face de ultima unitate cu care persoana s-a aflat în raporturi de munca, dupã care urmeazã o noua închidere a carnetului de munca.
În cazul activitãţii desfãşurate de cadrele permanente ale Ministerului Apãrãrii Naţionale sau Ministerului de Interne şi în alte situaţii, pentru care unele persoane urmeazã sa beneficieze, potrivit legii, de unele sporuri de vechime în munca, se efectueazã o înregistrare specialã în carnet, pe primul rind liber, mentionindu-se, de cãtre unitatea unde se gãseşte acesta, datele privind sporul acordat, rezultat din acte, cu indicarea prevederilor legale ce stau la baza acordãrii sporului de vechime.
c) În coloana 4 se înscriu anul, luna şi ziua cînd are loc situaţia care s-a menţionat la coloana 3.
d) În coloana 5 se precizeazã, pentru muncitori, meseria, categoria şi treapta de retribuire, iar pentru personalul TESA, funcţia, clasa şi gradatia.
Evidentierea perioadelor ce se încadreazã în grupele I şi II pentru pensie se face cu precizarea locului de munca, a grupei de munca şi a punctului din tabelul anexa la ordinul ministrului muncii şi ministrului sãnãtãţii, la care figureazã acest loc şi cu precizarea timpului cît cel în cauza se afla în aceasta situaţie, în raport cu programul de lucru. Cînd se produc schimbãri ale locului de munca, în cadrul aceleiaşi grupe sau de la o grupa de munca la alta, se fac înscrieri corespunzãtoare situaţiei nou create.
Atunci cînd activitatea titularului carnetului de munca nu se mai încadreazã în grupele I şi II de munca, la coloana 3 se va inregistra "încetat încadrarea în grupa ....", mentionindu-se la celelalte coloane datele necesare.
Dupã efectuarea acestei înregistrãri, pe rindul imediat urmãtor din carnetul de munca se precizeazã timpul cît s-a lucrat în grupa I şi II de munca în vederea pensionãrii, în raport cu programul zilnic, sãptãmînal sau lunar de lucru, folosindu-se întreg spaţiul de la coloana 3 la coloana 7 inclusiv, astfel: "În perioada de la ......... pînã la ..... a lucrat în grupa (I sau II de munca) poziţia nr. ........ din anexa la Ordinul nr. ... din ....... al ministrului muncii şi ministrului sãnãtãţii, în total ..... ani ..... luni ...... zile (repetindu-se şi în litere).
e) În coloana 6 se înscrie retributia tarifara de încadrare asa cum rezulta din actul organului competent care a stabilit aceasta.
În cazul în care persoana incadrata în munca beneficiazã de retributie tarifara mai mare sau de o indemnizaţie care potrivit dispoziţiilor legale, se includ în retributia tarifara de încadrare, în carnetul de munca se menţioneazã atît retributia tarifara de încadrare, cît şi, separat, majorarea sau indemnizaţia ce se include în aceasta, facindu-se menţiuni corespunzãtoare la încetarea situaţiei.
Retribuţiile mai mari acordate cu intermitenta sau pe durata determinata care se includ în retributia tarifara de încadrare se înscriu, în carnetul de munca, dupã caz, la sfîrşitul anului calendaristic sau la data încetãrii acordãrii acestora, pe primul rind liber de la coloanele 3-7, astfel: "În perioada de la ........ pînã la ............ a beneficiat de retributie tarifara mai mare (indemnizaţie), conform art ..... din ..... (actul normativ) în suma totalã de .... lei, revenindu-i lunar în medie .... lei".
Cei cãrora nu li s-a putut completa carnetul de munca din diferite motive vor prezenta în original actele legale prin care dovedesc vechimea în munca, inclusiv livretul militar sau dovezi eliberate de organele militare, pentru a fi înscrise în carnetul de munca de cãtre unitatea unde se încadreazã.
Certificarea verificãrilor prevãzute la art. 20 (4) din decret se va face înscriindu-se "Verificat valabilitatea înregistrãrilor fãcute în cadrul unitãţii", dupã care se va semna şi se va specifica funcţia persoanei care a fãcut aceasta certificare. Dupã aceasta menţiune carnetul de munca va fi prezentat conducatorului unitãţii sau delegatului acestuia, care va semna şi va aplica ştampila.
La pensionare, odatã cu emiterea deciziei, organul de pensii va face o menţiune pe primul rind liber de la capitolul "Date privind activitatea în munca", din care sa rezulte numãrul deciziei de pensionare, categoria de pensie, cuantumul pensiei şi data înscrierii la pensie.
5. La capitolul VII se va mentiona pagina, numãrul curent, coloana sau rindul, corectate, înscriindu-se totodatã textul asa cum a fost modificat sau completat, numãrul şi data actului pe baza cãruia s-a fãcut rectificarea. Corectarea se face prin taierea datelor înscrise eronat, astfel ca sa se poatã citi vechea înregistrare, înscriindu-se cu tus roşu, dedesubt, datele exacte, de cãtre unitatea în pãstrarea cãruia se afla carnetul de munca.
II. Cu privire la eliberarea formularelor de carnete de munca, a carnetului duplicat, evidenta şi pãstrarea carnetelor de munca:
În executarea prevederilor art. 25 (2) din direct, direcţiile judeţene pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale şi a municipiului Bucureşti vor distribui unitãţilor formularele solicitate. Unitãţile vor anexa dovezi de plata contravalorii acestora. De cîte ori se solicita formulare de carnete de munca sau foi tip suplimentare la carnetul de munca, unitatea trebuie sa justifice întocmirea celor ridicate.
Carnetele de munca se pãstreazã în încãperi uscate, ferite de pericol de incendiu sau inundatii, în dulapuri metalice cu dispozitive de închidere, în cutii clasoare în ordinea alfabetica a titularilor acestora, iar la unitãţile mari, grupate pe secţii, şi în cadrul acestora, în ordine alfabetica. Dosarele cu actele carnetelor de munca se pãstreazã separat de acestea, în aceeaşi ordine cu carnetele de munca, avînd acelaşi numãr de ordine rezultat din registrul de evidenta.
În cazul schimbãrii persoanei care se ocupa cu carnetele de munca în unitate se procedeazã la inventarierea carnetelor de munca.
În executarea prevederilor art. 9 din decret, se precizeazã ca eliberarea carnetului de munca duplicat de cãtre unitate se face pe baza aprobãrii date de direcţia judeteana pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale sau a municipiului Bucureşti, ca urmare a cererii titularului sau a unitãţii, din care sa rezulte împrejurãrile în care s-a produs pierderea, degradarea sau, dupã caz, distrugerea carnetului de munca. Cu aceasta ocazie organele direcţiei vor face aplicarea art. 23 (1) din decret sau vor stabili dacã este cazul sa aplice prevederile art. 23 (2) din decret, referitoare la sancţiunile contravenţionale.
Carnetul de munca duplicat se întocmeşte în acelaşi mod ca şi carnetul de munca original, pe prima pagina a acestuia mentionindu-se "duplicat", precum şi numãrul şi seria carnetului de munca original.
Evidenta carnetelor de munca în unitãţi se tine în registrul numerelor matricole, cod 15.02.6, aprobat de comisia guvernamentalã pentru rationalizarea sistemului de evidenta în unitãţile socialiste de stat.
Carnetele de munca neridicate de titulari la încetarea raporturilor de munca se predau cu proces-verbal la arhiva unitãţii, cu termen de pãstrare permanent, în cazul în care nu se cunoaşte locul de munca al titularului unde sa poatã fi trimise.
--------------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016