Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 135 din 21 august 2014  pentru aprobarea Planului naţional de implementare a Regulamentului sanitar internaţional 2005 (RSI 2005) în România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 135 din 21 august 2014 pentru aprobarea Planului naţional de implementare a Regulamentului sanitar internaţional 2005 (RSI 2005) în România

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 741 din 10 octombrie 2014


    Văzând Referatul de aprobare al Ministerului Sănătăţii nr. E.N. 559/2013,
    având în vedere prevederile art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul sănătăţii, aprobată cu modificări prin Legea nr. 359/2013,
    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 12 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu modificările ulterioare, al art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 48/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice şi pentru modificarea unor acte normative în domeniul mediului şi schimbărilor climatice, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare, al art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 8/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 3 alin. (3) şi al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (7) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.627/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii, viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, ministrul transporturilor, viceprim-ministrul, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, ministrul finanţelor publice, ministrul mediului şi schimbărilor climatice, ministrul apărării naţionale, ministrul afacerilor externe, preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi preşedintele Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare emit următorul ordin:

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Se aprobă Planul naţional de implementare a Regulamentului sanitar internaţional 2005 (RSI 2005) în România, denumit în continuare Plan, prezentat în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Scopul Planului constă în implementarea RSI 2005 în România, în vederea asigurării unui răspuns eficient şi oportun în domeniul sănătăţii publice împotriva răspândirii unor boli care pot afecta sănătatea publică şi au potenţial de a traversa graniţele, cu evitarea interferenţei inutile cu traficul şi comerţul internaţional.
    ART. 3
    Obiectul prezentului plan constă în:
    a) stabilirea măsurilor şi activităţilor desfăşurate de către autorităţile administraţiei publice centrale şi/sau locale şi de către instituţiile cu atribuţii în domeniu, în scopul îndeplinirii sarcinilor ce le revin pentru a răspunde rapid şi eficient în cazul apariţiei unui risc la adresa sănătăţii publice, la nivel naţional, sau la o urgenţă de sănătate publică de importanţă internaţională care poate avea consecinţe asupra populaţiei din ţara noastră;
    b) asigurarea conducerii şi coordonării unitare a misiunilor comune în vederea gestionării acţiunilor de limitare şi înlăturare a riscului pentru sănătatea publică.
    ART. 4
    Asigurarea răspunsului în situaţia apariţiei unor riscuri la adresa sănătăţii publice se realizează în conformitate cu legislaţia şi planurile/protocoalele ce reglementează activitatea în domeniul Sistemului naţional de management al situaţiilor de urgenţă.
    ART. 5
    Planul are aplicabilitate la nivelul autorităţilor administraţiei publice centrale şi/sau locale, al structurilor aflate în subordinea/coordonarea acestora, operatorilor economici şi al populaţiei.
    ART. 6
    (1) Autorităţile competente pentru implementarea RSI 2005 (prezentate în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 758/2009) vor fi sprijinite de toate autorităţile administraţiei publice centrale şi/sau locale şi de operatorii economici în acţiunile ce se vor desfăşura pentru atingerea obiectivelor stabilite în Planul prevăzut în anexa nr. 1.
    (2) Autorităţile competente, consiliile judeţene şi locale, alte instituţii publice vor asigura, pe domeniul de competenţă, resursele necesare implementării obiectivelor şi acţiunilor ce se întreprind pentru aplicarea la nivel naţional a RSI 2005.

    CAP. II
    Riscuri identificate, organizarea managementului, coordonarea, conducerea şi cooperarea

    ART. 7
    La nivel naţional, în conformitate cu RSI 2005, pot avea impact major asupra sănătăţii publice următoarele riscuri:
    a) răspândirea în rândul populaţiei a bolilor transmisibile ce se pot constitui în ameninţare pentru sănătatea publică;
    b) producerea unor accidente/incidente cu consecinţe radiologice, chimice sau biologice;
    c) introducerea în ţară prin punctele de trecere a frontierei de stat a substanţelor radiologice, toxice industriale şi periculoase, a agenţilor biologici şi a oricăror substanţe şi produse ce pot constitui o ameninţare pentru sănătatea publică.
    ART. 8
    La nivel naţional sunt identificate următoarele cauze ce pot genera dificultăţi în organizarea managementului, coordonării, conducerii şi cooperării:
    a) reacţia cetăţenilor la instituirea unor măsuri excepţionale care pot duce la apariţia unor fenomene grave ce pot afecta ordinea şi siguranţa publică;
    b) disfuncţionalităţi de comunicare;
    c) asigurarea resurselor umane, materiale şi financiare;
    d) deficienţe de cooperare interinstituţionale.
    ART. 9
    (1) Managementul şi asigurarea funcţiilor de sprijin pentru tipurile de risc prevăzute la art. 7 se repartizează autorităţilor competente şi instituţiilor publice, potrivit legii şi reglementărilor din domeniul Sistemului naţional de management al situaţiilor de urgenţă.
    (2) În cazul producerii unor epidemii, pandemii, epizootii sau panzootii, accidente/incidente cu consecinţe radiologice, chimice şi biologice, managementul tipului de risc se realizează conform legislaţiei în vigoare şi pe baza planurilor de intervenţie elaborate de autoritatea competentă, în cooperare cu autorităţile ce asigură funcţii de sprijin, precum şi a reglementărilor existente la nivel naţional şi local.
    ART. 10
    Coordonarea intervenţiei revine autorităţii competente pe baza planurilor de intervenţie şi a documentelor de cooperare existente, realizându-se în domeniul de competenţă, prin centrele operative.
    ART. 11
    (1) Conducerea nemijlocită a activităţilor şi acţiunilor specifice se execută, la nivelul fiecărei autorităţi implicate, de către şefii acestora.
    (2) Comandantul acţiunii desemnat asigură conducerea şi coordonarea acţiunilor tuturor forţelor repartizate, precum şi raportarea periodică a modului de gestionare a situaţiei.
    (3) Conducerea/Coordonarea acţiunilor şi activităţilor se realizează pentru fiecare situaţie în parte prin sistemul de comunicaţii şi informatic existent.
    ART. 12
    Transmiterea de date şi informaţii se realizează conform legislaţiei existente în domeniul Sistemului naţional de management al situaţiilor de urgenţă.
    ART. 13
    Fluxul informaţional dintre punctul focal naţional pentru RSI 2005 şi autorităţile competente pentru implementarea RSI 2005 este prezentat în anexa nr. 2.

    CAP. III
    Atribuţiile autorităţilor competente

    A. Atribuţii generale

    ART. 14
    Autorităţile competente pentru implementarea RSI 2005 (prezentate în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 758/2009) şi instituţiile publice cu responsabilităţi în realizarea măsurilor de răspuns îndeplinesc, conform competenţelor, următoarele atribuţii generale:
    a) elaborează/revizuiesc planurile proprii de acţiune pentru punerea în aplicare a prezentului ordin;
    b) informează punctul focal naţional despre producerea, în zona de competenţă, a unui eveniment în domeniul sănătăţii publice;
    c) asigură, în domeniul de competenţă, monitorizarea situaţiilor apărute, schimbul de date şi informaţii, coordonarea/conducerea acţiunilor forţelor şi mijloacelor proprii;
    d) aplică şi realizează, în domeniul specific de activitate, sarcinile stabilite prin prezentul ordin şi în planurile de acţiune proprii;
    e) asigură managementul activităţilor specifice tipurilor de risc cu impact major asupra sănătăţii publice care le-au fost repartizate şi îndeplinesc funcţiile de sprijin stabilite;
    f) prevăd în planurile proprii resursele materiale, umane şi financiare necesare realizării intervenţiei;
    g) realizează măsurile de alertare şi pregătire a resurselor materiale, umane şi financiare prevăzute în planurile de acţiune şi în cele de cooperare;
    h) participă, la solicitarea autorităţii competente, cu resursele materiale, umane şi financiare planificate, la limitarea şi înlăturarea efectelor, conform domeniului de competenţă;
    i) coordonează prin comitetele pentru situaţii de urgenţă şi centrele operative permanente/temporare aplicarea planurile proprii de intervenţie;
    j) realizează asigurarea logisticii necesare aplicării planurilor de intervenţie;
    k) asigură echipamentele de protecţie individuală şi produsele biocide necesare în cazul apariţiei unor evenimente care afectează sănătatea publică, conform recomandărilor Ministerului Sănătăţii şi prevederilor normelor proprii de înzestrare;
    l) asigură monitorizarea bagajelor, mărfurilor, containerelor, mijloacelor de transport, bunurilor şi coletelor poştale care pleacă sau sosesc din zonele afectate, astfel încât acestea să nu reprezinte un pericol pentru sănătatea publică;
    m) participă, sub coordonarea structurilor de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, la elaborarea planurilor de acţiune la nivel teritorial.
    ART. 15
    La nivel naţional, implementarea măsurilor prevăzute în prezentul ordin se realizează de către autorităţile competente.
    ART. 16
    La nivel teritorial, implementarea măsurilor prevăzute în prezentul ordin se realizează de către fiecare instituţie pe baza hotărârii comitetelor judeţene pentru situaţii de urgenţă.

    B. Atribuţii specifice

    ART. 17
    Atribuţiile Ministerului Sănătăţii sunt următoarele:
    a) asigură infrastructura şi personalul necesar funcţionării în condiţii optime a punctului focal naţional pentru RSI 2005;
    b) asigură reţeaua de instituţii şi specialişti, la nivel central şi local, implicaţi în supravegherea, raportarea, notificarea, verificarea şi răspunsul la un eveniment care poate afecta sănătatea populaţiei şi care se poate transmite transfrontalier (personal specializat, laboratoare de analize, echipamente medicale, mijloace de transport adecvate etc.);
    c) desemnează centrele de referinţă naţionale şi experţii care pot fi contactaţi în cazul apariţiei riscurilor pentru sănătatea publică menţionate la art. 7;
    d) desemnează, la nivel local, unităţile sanitare care vor prelua călătorii de la nivelul porturilor, aeroporturilor şi punctelor terestre de intrare în ţară, în cazul apariţiei riscurilor pentru sănătatea publică menţionate la art. 7;
    e) asigură personalul de specialitate necesar pentru inspecţia navelor, aeronavelor, precum şi a mijloacelor de transport terestru, dacă este cazul;
    f) asigură utilizarea de către personalul sanitar a noilor formulare prevăzute în anexele RSI 2005 (certificatele de control sanitar a navelor, certificatele internaţionale de vaccinare);
    g) numeşte coordonatorul pe probleme de sănătate publică la nivelul punctelor de intrare în ţară, care are obligaţia de a întocmi, în colaborare cu reprezentanţii autorităţilor competente, planul de contingenţă al punctului respectiv;
    h) efectuează, după caz, interviul, izolarea, carantinarea şi transportul călătorilor suspecţi, bolnavi sau care vin dintr-o zonă afectată (conform definiţiei RSI 2005);
    i) monitorizează periodic la nivelul porturilor şi aeroporturilor desemnate:
    1. calitatea apei potabile;
    2. condiţiile de igienă din unităţi de alimentaţie publică şi colectivă, catering, cu excepţia condiţiilor de siguranţa alimentelor;
    3. controlul condiţiilor igienico-sanitare din grupurile sanitare;
    4. controlul evacuării deşeurilor solide şi lichide;
    5. controlul desfăşurării acţiunilor de combatere a vectorilor prin măsuri de dezinfecţie, dezinsecţie, deratizare;
    6. controlul modului în care se realizează decontaminarea bagajelor, mărfurilor, mijloacelor de transport persoane;
    j) recomandă, conform competenţelor, echipamentele de protecţie individuală necesare angajaţilor de la punctele de intrare şi produsele biocide care trebuie utilizate, în cazul apariţiei riscurilor pentru sănătatea publică, prevăzute la art. 7;
    k) realizează instruirea pe problemele de sănătate atât a personalului sanitar propriu, cât şi a reprezentanţilor autorităţilor competente pentru RSI 2005, la nivel local şi central;
    l) asigură comunicarea cu autorităţile competente pentru RSI 2005 şi transmite recomandări de sănătate publică care implică acţiuni comune, în cazul apariţiei riscurilor pentru sănătatea publică prevăzute la art. 7;
    m) asigură prin biroul de presă al ministerului, conform competenţelor, informarea populaţiei în cazul apariţiei riscurilor pentru sănătatea publică, prevăzute la art. 7, şi transmite populaţiei, prin mijloace mass-media, recomandări de profilaxie;
    n) în colaborare cu autorităţile competente pe RSI 2005, stabileşte procedurile standard de comunicare dintre punctul focal naţional RSI 2005 şi aceste autorităţi, la nivel central şi local, cu autorităţile portuare, aeroportuare şi de la nivelul punctelor terestre de intrare în ţară;
    o) stabileşte procedurile pentru notificarea autorităţilor competente din punctele de intrare desemnate despre existenţa unor călători aflaţi sub observaţie de sănătate publică;
    p) asigură, la nivel naţional, managementul răspunsului la producerea unei urgenţe de sănătate publică;
    q) coordonează la nivel central şi teritorial, prin structurile de specialitate, procesul de elaborare a planurilor de acţiune.
    ART. 18
    Atribuţiile Ministerului Afacerilor Interne sunt următoarele:
    a) participă, prin structurile de specialitate, la informarea persoanelor care tranzitează punctele de trecere a frontierei prin afişarea în locuri vizibile a materialelor documentare puse la dispoziţie de structurile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii;
    b) prin structura de specialitate exercită atribuţiile ce îi revin cu privire la supravegherea şi controlul trecerii frontierei de stat, în domeniile de risc prevăzute în prezentul ordin;
    c) iniţiază măsuri specifice, de primă urgenţă, de prevenire/contracarare a unor evenimente, situaţii ori fenomene grave care pot afecta ordinea şi siguranţa publică;
    d) asigură, la solicitare, măsuri de restricţionare a accesului în zonele/punctele posibil contaminate;
    e) sprijină autorităţile naţionale, judeţene şi locale pentru constituirea zonelor de carantină şi asigură măsurile de ordine şi siguranţă publică;
    f) asigură măsurile de limitare a libertăţii de mişcare, a restricţiilor de deplasare şi închidere a punctelor de trecere a frontierei de stat, în condiţiile legii, dacă situaţia o impune;
    g) participă cu personal şi mijloace tehnice de specialitate puse la dispoziţie de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare IGSU, la identificarea, respectiv la cercetarea zonelor contaminate cu substanţe chimice sau radiologice, sub coordonarea Departamentului pentru situaţii de urgenţă, denumit în continuare DSU, cu sprijinul structurilor specializate ale altor instituţii cu atribuţii în domeniu;
    h) participă, prin DSU şi structurile cu atribuţii în domeniu, coordonate de acesta, la acţiunile de decontaminare chimică, biologică, radiologică şi nucleară a populaţiei, a mijloacelor tehnice, a materialelor şi terenurilor aferente punctelor de trecere a frontierei sau situate în zone intens populate, împreună cu structuri specializate ale altor instituţii cu atribuţii în domeniu;
    i) pune la dispoziţie, prin DSU şi structurile cu atribuţii în domeniu, coordonate de acesta, autospeciale de intervenţie la accidente colective şi calamităţi naturale;
    j) prin structurile de specialitate participă la distribuirea către populaţie a medicamentelor şi a ajutoarelor de primă necesitate;
    k) sprijină prin structurile specializate, potrivit competenţelor, însoţirea şi siguranţa coloanelor, navelor contaminate la punctele de intrare desemnate, conform RSI 2005;
    l) la solicitarea Ministerului Sănătăţii asigură:
    1. transportul persoanelor afectate de un posibil risc major de sănătate publică cu ajutorul autospecialelor SMURD;
    2. personal specializat la realizarea determinării şi evaluării efectelor situaţiei;
    3. prin unităţile sanitare din reţeaua sanitară proprie asigură sprijin în vederea acordării asistenţei medicale şi spaţii destinate izolării pacienţilor, în funcţie de posibilităţile existente;
    m) asigură, la solicitarea comitetelor pentru situaţii de urgenţă, intervenţia în folosul populaţiei conform planurilor/ protocoalele de cooperare.
    ART. 19
    Atribuţiile Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor sunt următoarele:
    a) notifică punctului focal naţional pentru RSI 2005 apariţia unor boli care reprezintă un risc înalt pentru sănătatea publică (rabia, influenţele animale, febra văii Rift, virusul de West Nile, febra Q, antraxul etc.) sau a altor evenimente de sănătate publică generate de consumul de produse alimentare;
    b) blochează şi reţine oficial transporturile de produse alimentare sau de animale susceptibile de infectare/contaminare sau bagajele călătorilor în posturile de inspecţie la frontieră, conform legislaţiei în vigoare, în cooperare cu celelalte autorităţi cu atribuţii în domeniu;
    c) aplică legislaţia specifică în vigoare referitoare la controlul bolilor şi al siguranţei alimentelor;
    d) desfăşoară alte activităţi de sprijin, potrivit atribuţiilor care îi revin conform legislaţiei în vigoare, în funcţie de solicitarea autorităţilor competente, cu atribuţii în domeniu.
    ART. 20
    Atribuţiile Ministerului Apărării Naţionale sunt următoarele:
    a) asigură supravegherea personalului propriu şi a mărfurilor transportate cu mijloace proprii, pentru detectarea eventualelor riscuri prevăzute la art. 7;
    b) asigură, cu mijloace proprii, transportul persoanelor din rândul personalului propriu, care prezintă boli cu risc major pentru sănătatea publică, către unităţi sanitare din reţeaua sanitară proprie sau în unităţi sanitare ale Ministerului Sănătăţii, după caz;
    c) participă la cercetarea chimică, biologică, radiologică şi nucleară cu personal şi mijloace tehnice de specialitate, în cazul apariţiei eventualelor riscuri prevăzute la art. 7 lit. b) - conform funcţiilor de sprijin stabilite Ministerului Apărării Naţionale prin Hotărârea Guvernului nr. 2.288/2004 pentru aprobarea repartizării principalelor funcţii de sprijin pe care le asigură ministerele, celelalte organe centrale şi organizaţiile neguvernamentale privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă;
    d) participă la acţiunile de decontaminare radioactivă, biologică şi chimică a populaţiei, a mijloacelor tehnice, a materialelor şi terenurilor afectate, cu materialele puse la dispoziţie de Ministerul Afacerilor Interne, conform planurilor de intervenţie şi cooperare aprobate, în cazul apariţiei eventualelor riscuri prezentate la art. 7 lit. b) - conform funcţiilor de sprijin stabilite Ministerului Apărării Naţionale prin Hotărârea Guvernului nr. 2.288/2004;
    e) la solicitarea Ministerului Sănătăţii, asigură sprijin pentru asistenţa medicală şi spaţii destinate izolării pacienţilor în unităţile sanitare din reţeaua sanitară proprie, în funcţie de posibilităţile existente, în cazul apariţiei eventualelor riscuri prezentate la art. 7.
    ART. 21
    Comisia Naţională de Control a Activităţilor Nucleare notifică punctul focal naţional pentru RSI 2005 în legătură cu orice eveniment actual sau potenţial cu impact asupra stării de sănătate a populaţiei României ori ca urmare a producerii unui incident/accident nuclear sau radiologic pe teritoriul ţării sau în afara acesteia.
    ART. 22
    Atribuţiile Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală - Direcţia Generală a Vămilor sunt următoarele:
    a) utilizează aparatura de detecţie şi identificare a radiaţiilor din dotare, prin personalul vamal abilitat;
    b) informează organele abilitate şi punctul focal naţional pentru RSI 2005, în cazul semnalării unui nivel de radiaţii peste nivelul fondului natural de mediu, conform competenţelor;
    c) efectuează controlul de frontieră al mijloacelor de transport şi mărfurilor pe baza analizei de risc proprii şi a informaţiilor primite de la alte instituţii;
    d) informează autorităţile naţionale responsabile şi colaborează cu acestea, conform competenţelor, în efectuarea controalelor în materie de securitate a produselor, atunci când, în cadrul controalelor de frontieră efectuate asupra mijloacelor de transport şi mărfurilor, sunt identificate cazuri care ar putea constitui o ameninţare pentru sănătatea publică;
    e) acordă sprijin, în limita competenţelor, în punctele de intrare în ţară, în cazul apariţiei situaţiilor de risc pentru sănătatea publică, menţionate la art. 7.
    ART. 23
    Atribuţiile Ministerului Transporturilor sunt următoarele:
    a) informează operatorii care îşi desfăşoară activitatea în punctele de intrare desemnate asupra eventualelor pericole de sănătate publică care apar şi a măsurilor de răspuns stabilite de Ministerul Sănătăţii;
    b) în cazul apariţiei pericolelor pentru sănătatea publică menţionate la art. 7, realizează notificarea punctului focal naţional pentru RSI 2005;
    c) participă la răspuns, în cazul apariţiei pericolelor pentru sănătatea publică menţionate la art. 7, prin integrarea personalului Ministerului Transporturilor în echipe multidisciplinare, mixte, cu reprezentanţi ai autorităţilor competente pentru RSI 2005;
    d) desemnează infrastructura portuară care va servi la accesul navelor pentru îmbarcarea/debarcarea pasagerilor în cazul apariţiei pericolelor pentru sănătatea publică menţionate la art. 7;
    e) asigură condiţii pentru preluarea şi tratarea apelor uzate, a reziduurilor de hidrocarbură şi a deşeurilor menajere de la nave;
    f) furnizează la cerere accesul la utilităţi (energie electrică şi apă potabilă);
    g) informează unităţile sanitare sau sanitar-veterinare locale despre apariţia unei situaţii de urgenţă, medicală sau sanitar-veterinară la nivelul porturilor şi aeroporturilor;
    h) afişează în locuri vizibile materialele documentare, de promovare a sănătăţii, puse la dispoziţie de structurile specializate ale Ministerului Sănătăţii;
    i) asigură, la solicitare, măsuri de restricţionare a accesului în zonele posibil contaminate (bacteriologic, chimic, radiologic);
    j) asigură condiţiile corespunzătoare pentru călătorii care folosesc terminalele de pasageri din porturi şi aeroporturi (aprovizionarea cu apă potabilă, toalete publice etc.);
    k) asigură instalaţiile şi echipamentele de evacuare a deşeurilor solide şi lichide, inclusiv de la navele care acostează în terminal;
    l) asigură un spaţiu corespunzător, separat de ceilalţi călători, pentru intervievarea şi investigarea persoanelor suspecte sau afectate;
    m) angajează echipe dezinfecţie-dezinsecţie-demuştizare (DDD) pentru decontaminarea avioanelor şi a spaţiilor din incinta aeroporturilor conform legislaţiei în vigoare;
    n) aplică măsurile recomandate pentru dezinfectarea, dezinsecţia, deratizarea sau altă măsură de tratare a bagajelor călătorilor şi a spaţiilor de depozitare, atunci când este cazul;
    o) atribuţiile Ministerului Transporturilor se exercită prin administratorii punctelor de intrare desemnate să îndeplinească cerinţele RSI 2005.
    ART. 24
    Atribuţiile Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice sunt următoarele:
    a) aplică măsurile profilactice, din aria de competenţă, recomandate de autorităţile competente, pentru prevenirea îmbolnăvirilor în masă datorită poluării mediului;
    b) notifică punctul focal naţional RSI 2005 în legătură cu orice eveniment actual sau potenţial cu impact asupra stării de sănătate a populaţiei României, ca urmare a producerii unui incident/accident cu potenţial de contaminare chimică, nucleară sau radiologică a mediului, pe teritoriul ţării sau în afara acesteia, în vecinătatea graniţelor naţionale.
    ART. 25
    Atribuţiile Ministerului Afacerilor Externe sunt următoarele:
    a) notifică punctul focal naţional al RSI 2005 în legătură cu orice eveniment potenţial sau actual, semnalat pe plan extern, cu impact asupra stării de sănătate a populaţiei României;
    b) sprijină informarea misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare din România asupra apariţiei situaţiilor cu risc la adresa sănătăţii publice, precum şi asupra recomandărilor emise de Ministerul Sănătăţii;
    c) monitorizează şi avertizează cetăţenii români, prin instrumente de informare specifice, cu privire la posibilele pericole cu caracter de fenomen (epidemii, pandemii etc.) din ţări terţe;
    d) participă la activităţile de desemnare a punctelor de intrare non-UE prin proceduri de natură diplomatică pentru asigurarea reciprocităţii capacităţilor necesare în punctele comune de frontieră cu statele vecine implicate.
    ART. 26
    (1) Punctele de intrare desemnate să îndeplinească cerinţele RSI 2005 sunt cele prevăzute în anexa nr. 3.
    (2) Cerinţele pe care trebuie să le îndeplinească punctele de intrare desemnate sunt stabilite în anexa nr. 4.
    (3) Coordonatorii pe probleme de sănătate publică la nivelul punctelor de intrare în ţară asigură elaborarea, în colaborare cu reprezentanţii autorităţilor competente şi ai administratorilor punctelor respective, a planurilor de contingenţă pentru toate tipurile de riscuri menţionate la art. 7. Planurile de contingenţă vor include în mod obligatoriu resursele materiale şi umane care se asigură de administratorul punctului de intrare, precum şi cele care se asigură de către autorităţile competente, în baza atribuţiilor ce le revin conform legii şi a prezentului ordin, astfel încât să se asigure îndeplinirea cerinţelor prevăzute în anexa nr. 4 pentru punctele de intrare desemnate.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale

    ART. 27
    (1) Planul prezentat în anexa nr. 1 poate fi modificat şi/sau completat, cu acordul părţilor semnatare a prezentului ordin. Modificarea prevederilor cuprinse în Plan se propune Ministerului Sănătăţii de către autorităţile competente, în cazul în care apar schimbări organizatorice sau ale reglementărilor legale cu caracter general şi intern.
    (2) Reprezentanţii legali ai autorităţilor implicate în gestionarea măsurilor de răspuns sunt responsabili de punerea în aplicare a prezentului ordin.
    ART. 28
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 29
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 30 de zile de la publicare.

                            p. Ministrul sănătăţii,
                                 Dorel Săndesc,
                                secretar de stat

                  p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării
                      regionale şi administraţiei publice,
                                Shhaideh Sevil,
                                secretar de stat

                  p. Viceprim-ministru, ministrul agriculturii
                             şi dezvoltării rurale,
                                 George Turtoi,
                                secretar de stat

                 Ministrul mediului şi schimbărilor climatice,
                                 Attila Korodi

                        p. Ministrul afacerilor externe,
                                Radu Podgorean,
                                secretar de stat

                Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                                 Gabriel Oprea

                         p. Ministrul transporturilor,
                     Virgil Dragoş Titea, secretar de stat

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Ioana-Maria Petrescu

                         Ministrul apărării naţionale,
                                  Mircea Duşa

                 p. Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare
                  Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
                              Csutak Nagy Laszlo,
                              subsecretar de stat

                   p. Preşedintele Comisiei Naţionale pentru
                       Controlul Activităţilor Nucleare,
                                Daniel Ionescu,
                                secretar general


    ANEXA 1

                                PLANUL NAŢIONAL
                    de implementare a Regulamentului sanitar
                    internaţional 2005 (RSI 2005) în România


┌────┬────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┬──────────┬──────────────┬─────────────────────────┐
│Nr. │ │ │ │ Autoritatea │ │
│crt.│ Acţiunea │ Mod de implementare │ Termen │ competentă │ │
│ │ │ │ │ responsabilă │ Observaţii │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 1 │Desemnarea punctului focal │Desemnare prin hotărâre de Guvern │ │ │Realizat prin art. 2 din │
│ │naţional pentru Regulamentul│ │ │ │Hotărârea Guvernului nr. │
│ │sanitar internaţional 2005 │ │ │ │758/2009 pentru punerea │
│ │(RSI 2005) în cadrul │ │ │ │în aplicare a │
│ │Institutului Naţional de │ │ │ │Regulamentului sanitar │
│ │Sănătate Publică │ │ │ │internaţional 2005 │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 2 │Adoptarea noului sistem de │Extinderea controlului efectuat pe │ │ │Realizat prin includerea │
│ │control complex al stării │nave asupra tuturor parametrilor care│ │ │RSI 2005 în legislaţia │
│ │de igienă a navei prevăzut │concură la starea de igienă a navei │ │ │naţională │
│ │de RSI 2005 │(alimente, apă potabilă, deşeuri │ │ │ │
│ │ │menajere sau de altă natură, ape │ │ │ │
│ │ │uzate, cabinet medical sau izolator │ │ │ │
│ │ │etc.) şi menţionaţi în Certificatul │ │ │ │
│ │ │de sanitaţie al navei prevăzut la │ │ │ │
│ │ │anexa III a RSI 2005 │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 3 │Elaborarea unor ghiduri de │Elaborarea unor ghiduri de control al│ 2014 │Ministerul │ │
│ │control al stării de igienă │stării de igienă a navelor şi │ │Sănătăţii │ │
│ │a navelor şi aeronavelor │aeronavelor conform recomandărilor │ │ │ │
│ │ │Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, │ │ │ │
│ │ │aprobate şi promovate prin ordin de │ │ │ │
│ │ │ministru │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 4 │Asigurarea personalului │Încadrarea cabinetelor medicale de │ 2014 │Ministerul │ │
│ │calificat necesar │frontieră maritime şi fluviale cu │ │Sănătăţii │ │
│ │controlului complex al │personal calificat pentru inspecţia │ │ │ │
│ │stării de igienă a navelor │stării de sănătate a echipajului şi a│ │ │ │
│ │ │stării de igienă a navelor │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 5 │Eliberarea noilor │Înlocuirea vechilor certificate de │ │ │ │
│ │certificate de control │deratizare cu noile certificate de │ │ │ │
│ │sanitar al navei prevăzute │scutire de la controlul sanitar al │ │ │ │
│ │de RSI 2005 │navei/certificate de control sanitar │ │ │ │
│ │ │al navei, prevăzute în anexa III a │ │ │ │
│ │ │RSI 2005 │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 6 │Evaluarea şi armonizarea │Elaborare ordin de ministru │ 2014 │Ministerul │ │
│ │tarifelor percepute pentru │ │ │Sănătăţii │ │
│ │eliberarea certificatelor de│ │ │ │ │
│ │control sanitar al navei cu │ │ │ │ │
│ │tarifele percepute de ţările│ │ │ │ │
│ │din zonă │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 7 │Înlocuirea vechilor │Utilizarea noilor certificate │Permanent │Ministerul │ │
│ │certificate internaţionale │internaţionale de vaccinare sau │ │Sănătăţii │ │
│ │de vaccinare contra febrei │profilaxie prevăzute în anexa VI a │ │ │ │
│ │galbene cu noile certificate│RSI 2005 │ │ │ │
│ │internaţionale de vaccinare │ │ │ │ │
│ │sau profilaxie prevăzute de │ │ │ │ │
│ │RSI 2005 │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 8 │Iniţiative legislative │Se va concretiza prin: │ 2014 │Ministerul │ │
│ │pentru armonizarea │a) actualizarea ordinului │ │Sănătăţii │ │
│ │legislaţiei sanitare │Ministerului Sănătăţii privind alerta│ │ │ │
│ │naţionale cu RSI 2005: │în bolile transmisibile; │ │ │ │
│ │- supraveghere; │b) elaborarea actelor normative │ │ │ │
│ │- notificare; │privind măsurile de izolare, │ │ │ │
│ │- verificare; │carantină, examinare; │ │ │ │
│ │- răspuns prompt şi eficace.│c) elaborarea unor proceduri standard│ │ │ │
│ │ │referitoare la: raportarea │ │ │ │
│ │ │evenimentelor de sănătate publică, │ │ │ │
│ │ │evaluarea informaţiilor şi stabilirea│ │ │ │
│ │ │criteriilor care definesc o urgenţă │ │ │ │
│ │ │de sănătate publică cu importanţă │ │ │ │
│ │ │internaţională. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 9 │Iniţiative legislative ale │Elaborarea de acte normative necesare│ 2014 │Toate │ │
│ │autorităţilor competente │implementării RSI 2005 │ │autorităţile │ │
│ │pentru armonizarea │ │ │competente │ │
│ │legislaţiei specifice cu │ │ │pentru │ │
│ │RSI 2005 │ │ │implementarea │ │
│ │ │ │ │RSI 2005 │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 10 │Implementarea măsurilor │Punerea în aplicare a măsurilor │ 2014 │Toate │ │
│ │prevăzute de iniţiativele │legislative prevăzute de legislaţia │ │autorităţile │ │
│ │legislative ale │specifică RSI 2005 │ │competente │ │
│ │autorităţilor competente de │ │ │ │ │
│ │armonizare a RSI 2005 cu │ │ │ │ │
│ │legislaţia din ţara noastră │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 11 │Autorizarea porturilor care │ │ │ │ │
│ │pot emite certificate de │ │ │ │ │
│ │sanitaţie a navelor │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 12 │Asigurarea punerii în │Se va realiza prin: │ 2014 │Toate │ │
│ │aplicare a prevederilor │a) desemnarea de către autorităţile │ │autorităţile │ │
│ │RSI 2005 referitoare la │competente a instituţiilor din │ │competente │ │
│ │rolul autorităţilor │subordine care răspund de realizarea │ │ │ │
│ │competente (art. 22 din │măsurilor prevăzute la art. 22 din │ │ │ │
│ │RSI 2005) │RSI 2005; │ │ │ │
│ │ │b) asigurarea infrastructurii │ │ │ │
│ │ │necesare, a personalului şi a │ │ │ │
│ │ │mijloacelor financiare necesare. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 13 │Asigurarea punerii în │Se va realiza prin: │ 2014 │Ministerul │ │
│ │aplicare a prevederilor │a) desemnarea de către Ministerul │ │Sănătăţii, în │ │
│ │RSI 2005 referitoare la │Sănătăţii a autorităţilor sanitare │ │colaborare cu │ │
│ │măsurile sanitare la sosire │responsabile de punerea în aplicare a│ │autorităţile │ │
│ │şi la plecare (art. 23 din │prevederilor RSI 2005 referitoare la │ │competente │ │
│ │RSI 2005) │măsurile sanitare la sosire şi la │ │ │ │
│ │ │plecare (art. 23 din RSI 2005); │ │ │ │
│ │ │b) asigurarea infrastructurii, a │ │ │ │
│ │ │personalului şi a mijloacelor │ │ │ │
│ │ │financiare necesare; │ │ │ │
│ │ │c) încheierea de protocoale cu │ │ │ │
│ │ │autorităţile competente care asigură │ │ │ │
│ │ │funcţii de sprijin pentru măsurile │ │ │ │
│ │ │iniţiate de Ministerul Sănătăţii. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 14 │Asigurarea punerii în │Se va realiza prin: │ 2014 │Autorităţile │ │
│ │aplicare a prevederilor │a) desemnarea de către autorităţile │ │competente │ │
│ │RSI 2005 referitoare la │competente a instituţiilor din │ │ │ │
│ │mijloacele de transport şi │subordine care răspund de controlul │ │ │ │
│ │la operatorii de mijloace de│riscului pentru sănătatea publică │ │ │ │
│ │transport (art. 24, 25, 26, │reprezentat de mijloacele de │ │ │ │
│ │27, 28 din RSI 2005) │transport, asigurarea controlului │ │ │ │
│ │ │stării de sanitaţie a mijloacelor de │ │ │ │
│ │ │transport, decontaminarea, │ │ │ │
│ │ │dezinfecţia, deratizarea, atunci │ │ │ │
│ │ │când este cazul; │ │ │ │
│ │ │b) asigurarea infrastructurii │ │ │ │
│ │ │necesare, a personalului şi a │ │ │ │
│ │ │mijloacelor financiare, contractarea │ │ │ │
│ │ │serviciilor necesare cu firme de │ │ │ │
│ │ │profil; │ │ │ │
│ │ │c) asigurarea legăturii cu operatorii│ │ │ │
│ │ │de mijloace de transport; │ │ │ │
│ │ │d) încheierea de protocoale între │ │ │ │
│ │ │autorităţile competente. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 15 │Asigurarea punerii în │Se va realiza prin: │ 2014 │Ministerul │ │
│ │aplicare a prevederilor │a) desemnarea de către Ministerul │ │Sănătăţii, în │ │
│ │RSI 2005 referitoare la │Sănătăţii a autorităţilor sanitare │ │colaborare cu │ │
│ │călători (art. 30, 31, 32 │responsabile de punerea în aplicare a│ │autorităţile │ │
│ │din RSI 2005) │prevederilor RSI 2005 referitoare la │ │competente │ │
│ │ │călători; │ │ │ │
│ │ │b) asigurarea infrastructurii, a │ │ │ │
│ │ │personalului şi a mijloacelor │ │ │ │
│ │ │financiare necesare; │ │ │ │
│ │ │c) încheierea de protocoale cu │ │ │ │
│ │ │autorităţile competente care asigură │ │ │ │
│ │ │funcţii de sprijin pentru măsurile │ │ │ │
│ │ │iniţiate de Ministerul Sănătăţii. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 16 │Asigurarea punerii în │Se va realiza prin: │ 2014 │Autorităţile │ │
│ │aplicare a prevederilor │a) desemnarea de către autorităţile │ │competente │ │
│ │RSI 2005 referitoare la │competente a instituţiilor din │ │ │ │
│ │containere şi zone de │subordine care răspund de starea de │ │ │ │
│ │încărcare a containerelor │igienă a zonelor de încărcare a │ │ │ │
│ │(art. 34 din RSI 2005) │containerelor; │ │ │ │
│ │ │b) desemnarea de către autorităţile │ │ │ │
│ │ │competente a instituţiilor din │ │ │ │
│ │ │subordine care răspund de inspecţia │ │ │ │
│ │ │privind starea sanitară a │ │ │ │
│ │ │containerelor şi a zonelor de │ │ │ │
│ │ │încărcare a acestora; │ │ │ │
│ │ │c) asigurarea infrastructurii │ │ │ │
│ │ │necesare, a personalului şi a │ │ │ │
│ │ │mijloacelor financiare, contractarea │ │ │ │
│ │ │serviciilor necesare cu firme de │ │ │ │
│ │ │profil; │ │ │ │
│ │ │d) asigurarea legăturii cu operatorii│ │ │ │
│ │ │de mijloace de transport; │ │ │ │
│ │ │e) încheierea de protocoale între │ │ │ │
│ │ │autorităţile competente. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 17 │Stabilirea la nivelul │Identificarea la nivelul porturilor │ 2014 │Toate │ │
│ │porturilor şi aeroporturilor│şi aeroporturilor desemnate a │ │autorităţile │ │
│ │desemnate a unui coordonator│autorităţilor competente pentru │ │competente │ │
│ │pentru activităţile de │implementarea măsurilor de răspuns la│ │ │ │
│ │sănătate publică necesare în│apariţia unei urgenţe de sănătate │ │ │ │
│ │cazul apariţiei riscurilor │publică şi nominalizarea │ │ │ │
│ │la adresa sănătăţii publice │coordonatorului acestor măsuri │ │ │ │
│ │prezentate în art. 7 din │conform recomandărilor din art. 2 al │ │ │ │
│ │ordin │anexei IB la RSI 2005 │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 18 │Desemnarea comitetului de │Desemnare prin ordin de ministru │ 2014 │Toate │ │
│ │experţi al fiecărei │ │ │autorităţile │ │
│ │autorităţi competente, la │ │ │competente │ │
│ │care se va apela pentru │ │ │ │ │
│ │implementarea RSI 2005, │ │ │ │ │
│ │precum şi în cazul apariţiei│ │ │ │ │
│ │riscurilor la adresa │ │ │ │ │
│ │sănătăţii publice prezentate│ │ │ │ │
│ │în art. 7 din ordin │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 19 │Desemnarea reprezentanţilor │Desemnare prin decizie internă │ │Toate │realizat │
│ │autorităţilor competente │ │ │autorităţile │ │
│ │responsabili de │ │ │competente │ │
│ │implementarea RSI 2005 în │ │ │ │ │
│ │România (conform art. 4 │ │ │ │ │
│ │alin. (1) din Hotărârea │ │ │ │ │
│ │Guvernului nr. 758/2009) │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 20 │Desemnarea centrelor de │Desemnare prin ordin de ministru │ 2014 │Ministerul │ │
│ │vaccinare contra febrei │ │ │Sănătăţii │ │
│ │galbene de pe teritoriul │ │ │ │ │
│ │României conform │ │ │ │ │
│ │prevederilor anexei nr. VII │ │ │ │ │
│ │la RSI 2005 │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 21 │Organizarea de consultări │Organizarea de consultări cu ţările │ 2014 │Toate │ │
│ │cu ţările vecine pe tema │vecine pentru stabilirea utilităţilor│ │autorităţile │ │
│ │implementării RSI 2005 la │pe care le poate dezvolta fiecare │ │competente │ │
│ │graniţele comune │ţară la nivelul graniţelor comune şi │ │ │ │
│ │ │care ar putea fi folosite în comun în│ │ │ │
│ │ │cazul apariţiei unor evenimente de │ │ │ │
│ │ │sănătate publică │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────────────────────┤
│ 22 │Asigurarea punerii în │Încheierea de protocoale între │ 2014 │Toate │ │
│ │aplicare a prevederilor │autorităţile competente prin care │ │autorităţile │ │
│ │art. 4 din RSI 2005 şi │punctul focal naţional pentru │ │competente │ │
│ │art. 3 din Hotărârea │RSI 2005 să fie informat în timp real│ │ │ │
│ │Guvernului nr. 758/2009 │în legătură cu orice incident/ │ │ │ │
│ │ │accident nuclear, chimic, biologic │ │ │ │
│ │ │sau alt eveniment de origine │ │ │ │
│ │ │necunoscută │ │ │ │
└────┴────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┴──────────┴──────────────┴─────────────────────────┘



    ANEXA 2

                         SCHEMA FLUXULUI INFORMAŢIONAL
                conform Hotărârii Guvernului nr. 758/2009 pentru
        punerea în aplicare a Regulamentului sanitar internaţional 2005

--------------
    NOTĂ(CTCE)
    Schema Fluxului Informaţional se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 741 din 10 octombrie 2014, la pagina 10 (a se vedea imaginea asociată).


    ANEXA 3

                              PUNCTELE DE INTRARE
                     desemnate să îndeplinească cerinţele
                   Regulamentului sanitar internaţional 2005

┌───────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ Tipul punctului de intrare desemnat │ Amplasare │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Port maritim │Constanţa │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Port fluvial │- Drobeta-Turnu Severin │
│ │- Galaţi │
│ │- Tulcea │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Aeroport │Aeroportul Internaţional Henry Coandă │
│ │Bucureşti │
└───────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘



    ANEXA 4

       Cerinţele pe care trebuie să le îndeplinească punctele de intrare
                        desemnate, conform prevederilor
              Regulamentului sanitar internaţional 2005 (RSI 2005)


    Cerinţe permanente
    1. Să dispună de servicii medicale încadrate cu personal instruit, capabil să detecteze, să izoleze, să diagnosticheze şi să orienteze pasagerii bolnavi spre serviciile de specialitate.
    2. Să dispună de echipamentele medicale necesare pentru realizarea cerinţelor de la pct. 1.
    3. Să dispună de mijloace de transport sanitar echipate corespunzător şi cu personalul aferent.
    4. Să dispună de personal instruit care să asigure controlul vectorilor la nivelul punctelor de trecere (cala avioanelor, navelor, a clădirilor şi ariilor adiacente acestora, bagaje, încărcătură transportată).
    5. Să dispună de personal instruit care să asigure inspecţia mijloacelor de transport şi a încărcăturilor acestora.
    6. Să asigure apa potabilă pentru călători şi rezerva de apă potabilă pentru avioane şi nave.
    7. Să asigure colectarea şi predarea către unităţi autorizate a deşeurilor rezultate în urma activităţilor desfăşurate la nivelul punctelor de trecere a frontierei, în vederea neutralizării şi eliminării acestora.
    8. Să asigure servicii sigure de catering pentru avioane şi nave.
    9. Să dispună de grupuri sanitare cu posibilităţi de spălare a mâinilor cu apă potabilă pentru pasageri, pentru personalul navigant şi pentru cel administrativ.
    10. Să dispună de birouri dotate corespunzător cu telefon, fax, computere conectate la internet, pentru personalul tehnic care desfăşoară activităţile mai sus menţionate.
    11. Să se prevadă anual, în bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei, resursele financiare necesare măsurilor aplicabile, pentru situaţiile menţionate la art. 7 din ordin.

    Cerinţe necesare pentru a răspunde la pericolele pentru sănătatea publică menţionate la art. 7 din ordin
    În plus faţă de cerinţele permanente:
    1. Să deţină planurile de contingenţă pentru toate tipurile de pericole pentru sănătatea publică (CBRN) menţionate la art. 7 din ordin.
    2. Să aibă desemnat coordonatorul pentru pregătirea răspunsului pentru eventualele pericole pentru sănătatea publică menţionate la art. 7 din ordin.
    3. Să aibă desemnate autorităţile locale, responsabile cu RSI 2005, care vor acţiona în cazul apariţiei pericolelor pentru sănătatea publică, menţionate la art. 7 din ordin şi punctele de contact care vor fi activate la nevoie.
    4. Să asigure spaţiile necesare, separate de restul călătorilor, pentru interviul persoanelor suspecte sau bolnave.
    5. Să asigure spaţiile necesare carantinării persoanelor suspecte sau bolnave, până la evacuarea acestora la o unitate specializată, dotate cu grupuri sanitare proprii, apă potabilă şi căi de acces separate de fluxul obişnuit de pasageri.
    6. Să asigure evaluarea şi tratamentul bolnavilor/animalelor afectate (conform definiţiei RSI 2005) de către unităţi sanitare sau sanitar-veterinare specializate, prin protocoale (alte prevederi legislative sau de ordine internă) care să permită izolarea şi tratamentul acestora.
    7. Să poată asigura evaluarea diferitelor încărcături, colete poştale, alte bunuri transportate de către specialişti în domeniu şi neutralizarea agenţilor biologici, chimici sau radiologici dacă este cazul, prin existenţa unor protocoale sau alte prevederi legislative sau de ordine internă.
    8. Să posede echipe desemnate pentru controlul intrării/plecării pasagerilor în cazul apariţiei pericolelor pentru sănătatea publică menţionate la art. 7 din ordin.
    9. Să asigure echipamentele de protecţie, dispozitivele pentru efectuarea dezinfecţiei, dezinsecţiei, deratizării (DDD), şi echipele desemnate care vor acţiona în cazul apariţiei pericolelor pentru sănătatea publică menţionate la art. 7 din ordin.
    10. Să asigure mijloacele de transport, echipamentele de protecţie, tărgile, pentru personalul care va asigura transferul pasagerilor suspecţi sau bolnavi în cazul apariţiei pericolelor pentru sănătatea publică menţionate la art. 7 din ordin.
    11. Aeroportul desemnat ca punct de intrare trebuie să aibă desemnate zone pentru izolarea aeronavelor şi bagajelor până la finalizarea anchetei epidemiologice şi a procedurilor DDD.

                                     ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016