Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 132 din 24 iunie 2011  privind activitatile Ministerului Administratiei si Internelor sub egida Colegiului European de Politie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 132 din 24 iunie 2011 privind activitatile Ministerului Administratiei si Internelor sub egida Colegiului European de Politie

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 477 din 6 iulie 2011
    Având în vedere prevederile Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehã, Regatul Danemarcei, Republica Federalã Germania, Republica Estonia, Republica Elenã, Regatul Spaniei, Republica Francezã, Irlanda, Republica Italianã, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungarã, Republica Malta, Regatul Ţãrilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonã, Republica Portughezã, Republica Slovenia, Republica Slovacã, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeanã, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005, ratificat prin Legea nr. 157/2005, ale Deciziei 2005/681/JAI a Consiliului din 20 septembrie 2005 de instituire a Colegiului European de Poliţie (CEPOL) şi de abrogare a Deciziei 2000/820/JAI , ale Ordinului viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor, nr. 69/2009 pentru aprobarea Ghidului carierei poliţiştilor şi cadrelor militare din Ministerul Administraţiei şi Internelor şi ale Ordinului ministrului internelor şi reformei administrative nr. 665/2008 privind unele activitãţi de management resurse umane în unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu modificãrile ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prezentul ordin reglementeazã coordonarea, organizarea şi desfãşurarea la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare MAI, a activitãţilor Colegiului European de Poliţie, denumit în continuare CEPOL, şi stabileşte atribuţiile personalului MAI care ocupã la nivel naţional funcţii cu caracter permanent în acest domeniu.
    (2) Dispoziţiile prezentului ordin se aplicã personalului MAI care participã la activitãţile organizate sub egida CEPOL.
    ART. 2
    În înţelesul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificaţie:
    a) state membre CEPOL - state membre ale Uniunii Europene ale cãror institute naţionale de formare a personalului cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice fac parte din reţeaua CEPOL;
    b) curs - program de formare pentru un anumit domeniu de activitate ce constã în activitãţi de predare cu un anumit numãr de lecţii, prelegeri, exerciţii practice, vizite de studiu, discuţii, grupuri de lucru, evaluãri etc.;
    c) seminar - reuniune organizatã pentru un schimb intensiv de cunoştinţe, experienţe sau opinii cu privire la un domeniu specific. În cadrul seminarului se discutã prezentãrile unor experţi, proiecte de raport sau alte documente;
    d) conferinţã - reuniune oficialã desfãşuratã pe o perioadã de câteva zile, în cadrul cãreia persoanele având o linie de muncã identicã sau conexã se întâlnesc pentru a schimba şi a-şi îmbunãtãţi cunoştinţele, experienţele şi punctele de vedere;
    e) Program de schimb - program internaţional de schimb de personal cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice între statele membre CEPOL, cu scopul de a spori încrederea reciprocã între participanţi prin dezvoltarea unei dimensiuni europene pentru cooperarea poliţieneascã şi formarea profesionalã;
    f) institut de formare - structurã prin care se asigurã formarea iniţialã şi continuã a personalului cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice;
    g) punct naţional de contact - persoanã care asigurã legãtura oficialã dintre un stat membru CEPOL şi Secretariatul CEPOL;
    h) coordonator naţional al activitãţilor de pregãtire profesionalã CEPOL - persoanã responsabilã de selecţionarea participanţilor la activitãţile de pregãtire profesionalã CEPOL;
    i) administrator naţional - persoanã care îndeplineşte formalitãţile necesare desfãşurãrii activitãţilor CEPOL în România şi asigurã suport decizional punctului naţional de contact;
    j) e-Net - platformã electronicã ce poate fi accesatã prin intermediul internetului, având ca scop consolidarea şi extinderea comunicãrii între statele membre CEPOL;
    k) curricula comunã - ansamblu de documente realizate de un colectiv de experţi din statele membre CEPOL pentru armonizarea formãrii iniţiale a personalului cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice, cu respectarea principiului autonomiei naţionale, privind organizarea şi implementarea programelor educaţionale. Curricula comunã este adaptatã sistemelor şi politicilor naţionale de formare profesionalã, conform realitãţilor culturale şi sociale;
    l) pregãtire CEPOL - ansamblu de activitãţi prin care se urmãreşte realizarea unei dimensiuni europene în procesul de formare a personalului MAI;
    m) lector - persoanã care desfãşoarã o activitate didacticã în cadrul unei instituţii de învãţãmânt şi este desemnatã sã susţinã o prelegere în cadrul activitãţilor de pregãtire profesionalã CEPOL;
    n) formator - persoanã care posedã cunoştinţe temeinice, competenţe, aptitudini sau experienţã într-un anumit domeniu, dar nu desfãşoarã o activitate didacticã în cadrul unei instituţii de învãţãmânt, desemnatã sã disemineze în cadrul activitãţilor de pregãtire profesionalã CEPOL cele mai bune practici;
    o) manager de curs/seminar/conferinţã - persoanã responsabilã pentru proiectarea, planificarea, organizarea şi gestionarea unui/unei curs/seminar/conferinţe CEPOL.

    CAP. II
    Coordonarea activitãţilor CEPOL la nivelul MAI

    ART. 3
    Personalul MAI care ocupã la nivel naţional funcţii CEPOL cu caracter permanent coordoneazã pregãtirea cadrelor MAI printr-o abordare europeanã a principalelor probleme din activitatea poliţieneascã, în scopul stimulãrii cooperãrii transfrontaliere în domeniul ordinii şi siguranţei publice.
    ART. 4
    În aplicarea dispoziţiilor art. 14 din Decizia 2005/681/JAI a Consiliului din 20 septembrie 2005 de instituire a Colegiului European de Poliţie (CEPOL) şi de abrogare a Deciziei 2000/820/JAI , participarea MAI la activitãţile CEPOL este coordonatã de cãtre Direcţia generalã management resurse umane, denumitã în continuare DGMRU, în colaborare cu Direcţia afaceri europene şi relaţii internaţionale, denumitã în continuare DAERI.
    ART. 5
    Participarea personalului MAI la activitãţile CEPOL se realizeazã la solicitarea Secretariatului CEPOL, în baza Programului anual de lucru CEPOL şi a Planului de relaţii internaţionale al ministerului, precum şi a rapoartelor aprobate potrivit normelor legale în vigoare, pentru fiecare acţiune în parte.
    ART. 6
    (1) DGMRU transmite Programul anual de lucru CEPOL cãtre structurile MAI în vederea includerii în Planul de relaţii internaţionale a activitãţilor de pregãtire care prezintã interes pentru acestea şi alocãrii fondurilor aferente acestora.
    (2) Structurile MAI care au primit Programul anual de lucru CEPOL, potrivit alin. (1), informeazã DGMRU cu privire la activitãţile ce prezintã interes pentru acestea, care sunt analizate şi transmise DAERI pentru a fi incluse în Planul de relaţii internaţionale al ministerului.
    (3) DGMRU comunicã structurilor MAI invitaţiile de participare la activitãţile de pregãtire profesionalã CEPOL, datele referitoare la activitãţile respective, numãrul de locuri alocate, perioadele de desfãşurare, condiţiile şi criteriile de participare, precum şi orice alte elemente necesare.
    (4) În situaţia în care invitaţiile de participare se primesc de cãtre structurile MAI pe altã cale decât cea prevãzutã la alin. (3), acestea se transmit în regim de urgenţã DGMRU.
    ART. 7
    În vederea coordonãrii activitãţilor CEPOL la nivelul MAI, DGMRU exercitã urmãtoarele atribuţii:
    a) elaboreazã strategii şi politici pentru participarea MAI la activitãţile CEPOL;
    b) asigurã planificarea şi coordonarea activitãţilor desfãşurate la nivelul MAI sub egida CEPOL;
    c) urmãreşte evoluţiile înregistrate pe plan internaţional în domeniul CEPOL, întocmeşte şi actualizeazã evidenţa activitãţilor desfãşurate în acest domeniu;
    d) monitorizeazã modul în care personalul MAI valorificã experienţa acumulatã în timpul activitãţilor CEPOL, efectuate în ţarã sau în strãinãtate, precum şi modul de utilizare a materialelor documentare dobândite cu aceste ocazii;
    e) menţine contacte de lucru active cu instituţiile similare din statele membre CEPOL;
    f) selecţioneazã şi pregãteşte personalul care urmeazã sã participe la activitãţi organizate sub egida CEPOL;
    g) iniţiazã contacte şi deruleazã consultãri cu institute de formare din statele membre CEPOL, negociazã şi semneazã documentele de colaborare şi de cooperare în domeniul CEPOL, potrivit normelor legale în vigoare;
    h) formuleazã, cu avizul DAERI, mandatele pentru reuniunile grupurilor de lucru ale Consiliului Uniunii Europene pe a cãror agendã figureazã dezbaterea unor chestiuni referitoare la activitatea CEPOL;
    i) desfãşoarã alte activitãţi stabilite prin deciziile Consiliului de administraţie CEPOL.

    CAP. III
    Atribuţiile personalului care ocupã la nivel naţional funcţii CEPOL cu caracter permanent

    ART. 8
    Activitãţile desfãşurate sub egida CEPOL presupun conlucrarea nemijlocitã a MAI atât cu Secretariatul CEPOL, cât şi cu reprezentanţii statelor membre CEPOL, fapt ce impune utilizarea de personal MAI specializat, ale cãrui competenţe specifice sunt prevãzute în fişa postului.
    ART. 9
    (1) La nivel naţional funcţiile CEPOL cu caracter permanent sunt urmãtoarele:
    a) punctul naţional de contact;
    b) reprezentantul în Consiliul de administraţie CEPOL;
    c) administratorul naţional;
    d) managerul naţional e-Net;
    e) coordonatorul naţional al activitãţilor de pregãtire profesionalã CEPOL;
    f) coordonatorul naţional al curriculei comune;
    g) coordonatorul naţional pentru cercetare şi ştiinţã;
    h) coordonatorul naţional al Programului de schimb.
    (2) Numirea şi eliberarea personalului MAI în/din funcţiile prevãzute la alin. (1) se realizeazã prin dispoziţie a directorului general al DGMRU.
    ART. 10
    (1) Atribuţiile punctului naţional de contact sunt urmãtoarele:
    a) gestioneazã corespondenţa cu Secretariatul CEPOL şi statele membre CEPOL;
    b) desfãşoarã activitãţi în vederea promovãrii imaginii CEPOL la nivel naţional;
    c) participã la reuniunile anuale CEPOL;
    d) monitorizeazã modul în care personalul MAI valorificã experienţa acumulatã în timpul activitãţilor CEPOL, efectuate în ţarã sau în strãinãtate, precum şi modul de utilizare a materialelor documentare dobândite cu aceste ocazii.
    (2) Punctul naţional de contact se stabileşte din rândul personalului din cadrul DGMRU.
    ART. 11
    Atribuţiile reprezentantului în Consiliul de administraţie CEPOL sunt urmãtoarele:
    a) participã la reuniunile Consiliului de administraţie CEPOL;
    b) participã la numirea/schimbarea în/din funcţie a directorului CEPOL;
    c) participã la elaborarea şi aprobarea deciziilor Consiliului de administraţie CEPOL;
    d) coordoneazã aplicarea deciziilor Consiliului de administraţie CEPOL la nivel naţional;
    e) participã la stabilirea comitetelor şi a grupurilor de lucru CEPOL;
    f) analizeazã şi formuleazã propuneri referitoare la documentele iniţiate şi promovate de cãtre Secretariatul CEPOL;
    g) participã la elaborarea şi adoptarea Programului anual de lucru şi a bugetului CEPOL.
    ART. 12
    Atribuţiile administratorului naţional sunt urmãtoarele:
    a) transmite cãtre statele membre CEPOL propunerile de participare la activitãţile CEPOL ce urmeazã a se desfãşura în România;
    b) urmãreşte evoluţiile înregistrate pe plan internaţional în domeniul CEPOL, întocmeşte şi actualizeazã evidenţa activitãţilor desfãşurate în acest domeniu;
    c) disemineazã la nivelul structurilor MAI interesate calendarul activitãţilor de pregãtire profesionalã CEPOL.
    ART. 13
    Atribuţiile managerului naţional e-Net sunt urmãtoarele:
    a) coordoneazã înregistrarea pe platforma electronicã e-Net a utilizatorilor din MAI;
    b) respinge înregistrarea utilizatorilor la zona securizatã a e-Net, în cazul în care constatã cã solicitantul nu este îndreptãţit sã aibã acces;
    c) acordã suportul necesar tuturor utilizatorilor naţionali, în vederea folosirii eficiente a e-Net;
    d) modificã şi editeazã conţinutul paginilor de internet ale secţiunilor româneşti din e-Net;
    e) evalueazã şi aprobã conţinutul articolelor despre bune practici şi cunoştinţe, altele decât cele de cercetare ştiinţificã transmise de personalul MAI la subsecţiunea "Compendiu de informaţii" (Knowledge collection) a secţiunii "Biblioteca electronicã" (e-LIBRARY);
    f) participã la sesiuni, convocãri, grupuri de lucru şi întâlniri CEPOL privind utilizarea e-Net;
    g) organizeazã sesiuni de pregãtire privind utilizarea e-Net cu utilizatorii naţionali;
    h) desfãşoarã alte activitãţi stabilite prin deciziile Consiliului de administraţie CEPOL.
    ART. 14
    Atribuţiile coordonatorului naţional al activitãţilor de pregãtire profesionalã CEPOL sunt urmãtoarele:
    a) selecţioneazã şi pregãteşte personalul care urmeazã sã participe la cursuri/seminare/conferinţe organizate sub egida CEPOL;
    b) asigurã schimbul de informaţii pe linie de pregãtire, cum ar fi invitaţii de participare, rapoarte, rezultate ale evaluãrii, cãtre statele membre CEPOL şi Secretariatul CEPOL;
    c) stabileşte activitãţile de pregãtire profesionalã CEPOL care vor fi implementate la nivel naţional.
    ART. 15
    Atribuţiile coordonatorului naţional al curriculei comune sunt urmãtoarele:
    a) culege informaţiile cu caracter general privind stadiul formãrii profesionale a personalului MAI la nivel naţional în domeniile de interes ale curriculei comune;
    b) informeazã specialiştii naţionali care sunt implicaţi în elaborarea şi implementarea curriculei comune cu privire la stadiul de concepere/actualizare a curriculei comune;
    c) rãspunde Grupului de lucru privind elaborarea curriculei comune sau expertului în educaţie din partea specialiştilor naţionali care sunt implicaţi în elaborarea şi implementarea curriculei comune cu privire la întrebãrile adresate asupra variantelor de lucru ale curriculei comune prin trimiterea comentariilor naţionale sau, dupã caz, a exemplelor de bunã practicã;
    d) transmite, spre consultare, structurilor MAI interesate varianta de lucru a curriculei comune;
    e) transmite cãtre Secretariatul CEPOL propunerile de modificare a curriculei comune;
    f) coordoneazã traducerea curriculei comune;
    g) faciliteazã implementarea la nivel naţional a curriculei comune;
    h) întocmeşte raportul anual privind stadiul implementãrii curriculei comune;
    i) participã la reuniunea anualã CEPOL a coordonatorilor naţionali privind curricula comunã.
    ART. 16
    Atribuţiile coordonatorului naţional pentru cercetare şi ştiinţã sunt urmãtoarele:
    a) asigurã schimbul de informaţii cu statele membre CEPOL şi Secretariatul CEPOL în domeniul cercetare şi ştiinţã;
    b) participã la conferinţa anualã a corespondenţilor naţionali CEPOL pentru cercetare şi ştiinţã;
    c) participã la conferinţa anualã organizatã de CEPOL în domeniul cercetare şi ştiinţã;
    d) evalueazã şi avizeazã conţinutul documentelor de cercetare ştiinţificã elaborate la nivel naţional, care urmeazã a fi publicate pe e-Net.
    ART. 17
    Atribuţiile coordonatorului naţional al Programului de schimb sunt urmãtoarele:
    a) asigurã schimbul de informaţii cu statele membre CEPOL şi Secretariatul CEPOL în domeniul Programului de schimb;
    b) participã la conferinţa anualã CEPOL a coordonatorilor naţionali ai Programului de schimb;
    c) coordoneazã aspectele logistice şi financiare legate de organizarea şi desfãşurarea Programului de schimb;
    d) participã la nominalizarea personalului MAI care este implicat în Programul de schimb.

    CAP. IV
    Organizarea şi desfãşurarea activitãţilor CEPOL

    SECŢIUNEA 1
    Domenii, proiecte şi activitãţi CEPOL

    ART. 18
    La nivelul MAI, principalele proiecte şi activitãţi CEPOL sunt urmãtoarele:
    a) cursuri/seminare/conferinţe pentru promovarea cooperãrii poliţieneşti europene;
    b) curricula comunã: oferã o abordare armonizatã pe teme specifice, în conformitate cu prioritãţile stabilite la nivel european. Domeniile curriculei comune sunt: Oficiul European de Poliţie (EUROPOL); Etica poliţieneascã şi prevenirea corupţiei; Violenţa domesticã; Traficul de persoane; Traficul de droguri; Cooperarea poliţieneascã europeanã; Combaterea terorismului; Managementul diversitãţii; Spãlarea banilor şi Managementul crizelor civile;
    c) domeniul cercetare şi ştiinţã: contribuie la progresul activitãţii de formare profesionalã prin colaborarea dintre specialiştii din statele membre CEPOL în domeniul educaţiei poliţieneşti;
    d) Programul de schimb;
    e) Proiectul EUROMED: proiect finanţat de Comisia Europeanã având ca scop dezvoltarea cooperãrii dintre Uniunea Europeanã şi ţãrile MEDA - state terţe aflate în sudul Mãrii Mediterane - în domeniul combaterii criminalitãţii organizate, justiţiei şi migraţiei ilegale;
    f) reţeaua electronicã e-Net: consolideazã activitãţile de pregãtire, prin intermediul site-ului public CEPOL, care conţine informaţii despre agenţie şi lucrãrile sale. O zonã securizatã este prevãzutã pentru personalul cu acces la informaţii de specialitate şi forumuri.
    ART. 19
    Activitãţile desfãşurate sub egida CEPOL sunt finanţate parţial sau integral din bugetul CEPOL, iar cheltuielile aferente participãrii personalului MAI la aceste activitãţi se suportã integral ori parţial din bugetul MAI, aprobat prin legile bugetare anuale, conform prevederilor legale în vigoare, în limita fondurilor bugetare alocate cu aceastã destinaţie.
    ART. 20
    În funcţie de procedurile CEPOL aplicabile, potrivit deciziilor Consiliului de administraţie, activitãţile CEPOL vizeazã:
    a) participarea personalului MAI la cursuri/seminare/conferinţe CEPOL organizate în strãinãtate;
    b) participarea personalului MAI la activitãţile structurilor decizionale CEPOL;
    c) participarea personalului MAI la Programul de schimb;
    d) organizarea cursurilor/seminarelor/conferinţelor/altor activitãţi CEPOL în România.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Participarea personalului MAI la cursuri/seminare/conferinţe CEPOL organizate în strãinãtate

    ART. 21
    Principalele domenii abordate în cadrul cursurilor/seminarelor/conferinţelor CEPOL sunt urmãtoarele:
    a) combaterea terorismului şi a extremismului;
    b) criminalitatea economicã, financiarã şi contra mediului înconjurãtor;
    c) managementul frontierelor şi combaterea migraţiei ilegale;
    d) combaterea criminalitãţii organizate;
    e) ordinea publicã;
    f) prevenirea infracţiunilor;
    g) cooperarea poliţieneascã în cadrul Uniunii Europene;
    h) cooperarea poliţieneascã dintre statele membre CEPOL şi statele terţe;
    i) sisteme şi instrumente poliţieneşti;
    j) management poliţienesc;
    k) respectarea drepturilor omului;
    l) limbi strãine;
    m) pregãtire psihopedagogicã;
    n) curricula comunã.
    ART. 22
    (1) DGMRU comunicã invitaţiile de participare la cursuri/seminare/conferinţe structurilor MAI interesate, potrivit art. 6 alin. (3).
    (2) Pentru operativitate, corespondenţa CEPOL se transmite structurilor MAI în format electronic.
    ART. 23
    Dacã numãrul participanţilor propuşi în urma consultãrii structurilor MAI este mai mare decât numãrul de locuri indicat în invitaţia de participare, în vederea selecţionãrii persoanelor care urmeazã sã participe la activitãţile de pregãtire profesionalã CEPOL, la nivelul DGMRU este organizat un concurs. Condiţiile de concurs şi procedura de desemnare a participanţilor sunt stabilite potrivit prevederilor prezentului ordin.
    ART. 24
    Pentru a putea participa la activitãţile de pregãtire profesionalã CEPOL, candidaţii trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
    a) sã îşi desfãşoare activitatea în domeniul prevãzut în invitaţia de participare;
    b) sã nu fi participat la acelaşi/aceeaşi curs/seminar/conferinţã la un interval de cel puţin de 2 ani;
    c) sã fi obţinut cu ocazia evaluãrilor activitãţilor profesionale cel puţin calificativul "bun" în ultimii 2 ani;
    d) sã nu se afle sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    e) sã fi valorificat informaţiile obţinute, în situaţia în care a participat anterior la activitãţi sub egida CEPOL.
    ART. 25
    Selecţionarea pentru participarea la activitãţile CEPOL de pregãtire profesionalã se face prin concurs, pe baza susţinerii unui interviu.
    ART. 26
    (1) Comisia de concurs este stabilitã prin dispoziţie a directorului general al DGMRU, urmând ca data şi locul desfãşurãrii concursului sã fie comunicate candidatului vizat sau, dupã caz, şefului/comandantului unitãţii unde este încadrat candidatul, cu cel puţin 5 zile înainte de desfãşurarea concursului.
    (2) Comisia este compusã dintr-un preşedinte şi cel puţin 2 membri numiţi din rândul personalului DGMRU.
    (3) Tematica şi bibliografia pentru interviuri, utilizate cu ocazia desfãşurãrii concursurilor, se stabilesc anual de cãtre DGMRU şi se publicã pe site-ul MAI, urmând a fi actualizate atunci când este cazul.
    ART. 27
    Comisia de concurs are urmãtoarele atribuţii:
    a) verificã îndeplinirea condiţiilor de participare la procedura de selecţie, prevãzute la art. 24;
    b) elaboreazã planul de interviu;
    c) urmãreşte respectarea planului de interviu;
    d) apreciazã şi noteazã rãspunsurile candidaţilor;
    e) întocmeşte şi semneazã procesul-verbal care conţine concluziile/rezultatele concursului;
    f) asigurã securitatea documentelor şi confidenţialitatea datelor şi informaţiilor referitoare la ghidul de interviu;
    g) desfãşoarã alte activitãţi pentru desfãşurarea concursului, stabilite prin dispoziţie a directorului general al DGMRU.
    ART. 28
    (1) Interviul se apreciazã cu note de la 1 la 10, nota 1 fiind cea mai micã.
    (2) Sunt declaraţi "admis" candidaţii care au cea mai mare notã, în ordinea descrescãtoare a acestora.
    (3) În caz de egalitate a notelor pot fi aplicate, în ordine, urmãtoarele criterii de departajare:
    a) calificativele obţinute cu ocazia evaluãrii anuale în ultimii 2 ani;
    b) vechimea în domeniul indicat în invitaţia de participare.
    ART. 29
    (1) Preşedintele comisiei de concurs aduce la cunoştinţa candidaţilor rezultatele obţinute, aceştia confirmând acest aspect prin semnãtura depusã în rubrica special destinatã în procesul-verbal.
    (2) DGMRU transmite unitãţilor de provenienţã a candidaţilor rezultatele concursului.
    (3) Rezultatele obţinute la interviu nu pot fi contestate.
    ART. 30
    Directorul general al DGMRU nominalizeazã personalul MAI care îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 24 pentru a participa la cursuri/seminare/conferinţe CEPOL în urmãtoarele situaţii:
    a) numãrul participanţilor propuşi în urma consultãrii structurilor MAI este egal sau mai mic decât numãrul de locuri indicat în invitaţia de participare;
    b) notele obţinute de candidaţi la interviu sunt mai mici de 6;
    c) termenul de rãspuns impus în invitaţia de participare nu permite organizarea unui concurs.
    ART. 31
    Propunerile de nominalizare se transmit de cãtre DGMRU, în format electronic, organizatorilor activitãţilor CEPOL, sub semnãtura punctului naţional de contact.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Participarea personalului MAI la activitãţile structurilor decizionale CEPOL

    ART. 32
    (1) Reuniunile decizionale CEPOL la care România participã sunt: reuniuni ale Consiliului de administraţie, ale punctelor naţionale de contact, comitetelor, grupurilor/subgrupurilor de lucru/de proiect.
    (2) Reuniunile Consiliului de administraţie sunt organizate în statul care deţine preşedinţia Consiliului Uniunii Europene.
    (3) Reuniunile comitetelor, grupurilor/subgrupurilor de lucru/de proiect sunt organizate în unul dintre statele membre CEPOL din care fac parte membrii comitetului, grupurilor/subgrupurilor de lucru/de proiect.
    (4) La reuniunile prevãzute la alin. (1)-(3) participã reprezentanţi din cadrul DGMRU, membrii cu drept de vot în cadrul acestor structuri CEPOL, desemnaţi prin dispoziţie a directorului general al DGMRU.
    (5) Dacã un membru cu drept de vot în cadrul structurilor CEPOL prevãzute la alin. (1)-(3), desemnat potrivit alin. (4), nu poate participa la reuniuni, acesta poate încredinţa mandatul special al MAI de a vota în numele pãrţii române unui alt reprezentant naţional sau unui reprezentant din alt stat membru CEPOL.
    ART. 33
    Reuniunile comitetelor, grupurilor/subgrupurilor de lucru/de proiect sunt organizate, de regulã, în cadrul institutelor de formare ale statelor membre CEPOL. Acestea pot fi organizate în alte locaţii, cu aprobarea prealabilã a directorului CEPOL.
    ART. 34
    Regulile privind modul de rambursare a cheltuielilor ocazionate de participarea la reuniunile decizionale CEPOL este prevãzutã în anexa nr. 1.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Participarea personalului MAI la Programul de schimb

    ART. 35
    (1) Programul are la bazã schimbul multilateral de personal MAI şi formatori din cadrul institutelor de pregãtire profesionalã din România cu personal similar din statele membre CEPOL.
    (2) Scopul Programului de schimb este de a promova încrederea reciprocã între personalul structurilor cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice din statele membre CEPOL şi de a îmbunãtãţi cunoştinţele referitoare la instrumentele internaţionale în domeniul cooperãrii poliţieneşti transfrontaliere.
    ART. 36
    (1) Cheltuielile privind cazarea, masa, transportul intern şi cele de pregãtire a activitãţii sunt suportate din bugetul CEPOL.
    (2) De regulã, cazarea în România a participanţilor implicaţi în program este asiguratã în cadrul institutelor de formare din cadrul MAI sau, cu aprobarea prealabilã a directorului CEPOL, în alte locaţii.
    (3) Personalul din structurile similare ale statelor membre CEPOL implicat în acest program desfãşoarã activitãţi profesionale în comun cu personalul desemnat din cadrul MAI, în conformitate cu actele normative în vigoare.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Organizarea cursurilor/seminarelor/conferinţelor/reuniunilor grupurilor de lucru/comitetelor CEPOL în România

    ART. 37
    (1) MAI organizeazã cursuri/seminare/conferinţe/ reuniuni ale grupurilor de lucru/comitete sub egida CEPOL prin încheierea unui acord de parteneriat-cadru cu Secretariatul CEPOL, valabil pe o perioadã de 4 ani.
    (2) MAI stabileşte anual cursurile/seminarele/conferinţele/reuniunile grupurilor de lucru/comitetele sub egida CEPOL pe care le organizeazã şi pentru care solicitã finanţare prin semnarea unor acorduri de finanţare cu Secretariatul CEPOL pentru fiecare acţiune în parte.
    ART. 38
    (1) Cursurile/Seminarele/Conferinţele/Reuniunile grupurilor de lucru/Comitetele CEPOL sunt organizate în România, de regulã, în cadrul institutelor de formare ale MAI. Acestea pot fi organizate şi în alte locaţii, cu aprobarea directorului CEPOL.
    (2) DGMRU întocmeşte raportul privind organizarea şi desfãşurarea cursului/seminarului/conferinţei/reuniunii grupului de lucru/comitetului CEPOL, care este supus aprobãrii şi avizãrii conducerii MAI, potrivit normelor legale în vigoare.
    (3) Cursurile/Seminarele/Conferinţele/Reuniunile grupurilor de lucru/Comitetele CEPOL organizate de cãtre MAI abordeazã domeniile prevãzute la art. 21.
    ART. 39
    Regulile privind organizarea de cãtre MAI a unor cursuri/seminare/conferinţe/reuniuni ale grupurilor de lucru/comitete sub egida CEPOL în România sunt prevãzute în anexa nr. 2.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 40
    (1) Înainte de plecarea la activitãţi organizate sub egida CEPOL, structurile MAI implicate întocmesc rapoarte privind participarea personalului din subordine în misiune cu avizul DGMRU, DAERI şi al structurii financiare competente şi le înainteazã spre aprobare, potrivit normelor legale în vigoare.
    (2) La înapoierea în ţarã, personalul care a participat la activitãţi organizate sub egida CEPOL întocmeşte şi înainteazã ierarhic, în termen de 5 zile, rapoarte privind rezultatele misiunilor efectuate, care urmeazã sã fie supuse spre aprobare potrivit normelor legale în vigoare.
    ART. 41
    În baza şi în executarea prevederilor prezentului ordin, directorul general al DGMRU emite dispoziţii în domeniul de competenţã pentru toate instituţiile şi structurile MAI indiferent de subordonarea acestora, cu respectarea prevederilor legale.
    ART. 42
    Cunoştinţele dobândite în urma participãrii la activitãţile organizate sub egida CEPOL se evalueazã şi în cadrul verificãrilor anuale, la pregãtirea de specialitate, prin includerea unor teme din acest domeniu.
    ART. 43
    Anual, pânã la data de 15 decembrie, DGMRU întocmeşte şi prezintã conducerii MAI un raport privind participarea personalului MAI la activitãţile organizate sub egida CEPOL.
    ART. 44
    La nivelul fiecãrei structuri a MAI se stabileşte, în cadrul structurii de resurse umane, personalul care gestioneazã adresa oficialã de poştã electronicã pentru transmiterea corespondenţei CEPOL.
    ART. 45
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 46
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 47
    Prezentul ordin intrã în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

    Bucureşti, 24 iunie 2011.
    Nr. 132.


    ANEXA 1


                                     REGULI
    privind rambursarea cheltuielilor aferente reuniunilor decizionale CEPOL

    1. CEPOL ramburseazã cheltuielile de transport legate de participarea în cadrul reuniunilor decizionale pentru urmãtoarele categorii de personal:
    a) reprezentanţii cu drept de vot;
    b) invitaţii speciali la aceste întâlniri, dupã obţinerea aprobãrii directorului CEPOL;
    c) delegatul din statul membru care deţine/preia preşedinţia CEPOL pentru participarea la comitetele la care statul nu are reprezentant cu drept de vot;
    d) preşedinţii grupurilor de lucru/proiect care iau parte la reuniunile comitetelor cãrora grupul lor se subordoneazã.
    2. Solicitãrile de rambursare se calculeazã în euro. În cazul în care facturile sunt calculate în monedã naţionalã se indicã rata de schimb aplicabilã la momentul respectiv, folosind adresa http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/. Informãrile privind rata de schimb se fac separat, ataşat facturilor în original.
    3. Pentru participarea la reuniuni decizionale se ramburseazã:
    a) cheltuielile privind deplasarea cu avionul, numai la clasa economicã, pe baza facturilor în original şi a tichetelor de îmbarcare/copiilor certificate ale acestora;
    b) cheltuielile privind deplasarea pe calea feratã, numai pentru biletele achiziţionate la clasa I, pe ruta cea mai scurtã şi eficientã. Sunt rambursabile şi cheltuielile privind rezervarea locului, suplimentul de vitezã, precum şi suplimentul pentru vagonul de dormit, atunci când cãlãtoria dureazã mai mult de 6 ore pe timpul nopţii, între orele 22,00-7,00;
    c) cheltuielile pentru transportul cu maşina personalã pe baza unei indemnizaţii fixe de 0,22 euro/km.
    4. Pentru organizarea reuniunilor decizionale în România, CEPOL:
    a) ramburseazã cheltuielile pentru transport pânã la 50 euro/participant pentru transportul de la aeroport/garã la locul unde se desfãşoarã activitatea;
    b) ramburseazã cheltuielile pentru sala de conferinţã, materiale, echipament tehnic, masã şi alte costuri administrative, pânã la 17.000 euro (în cazul în care este organizatã o întâlnire a Consiliului de administraţie pe trimestru) şi pânã la 34.000 euro (în cazul în care sunt organizate douã întâlniri ale Consiliului de administraţie pe trimestru), pentru organizarea întâlnirilor Consiliului de administraţie;
    c) nu ramburseazã cheltuielile privind asigurarea traducerii şi interpretãrii, cazarea şi masa participanţilor.
    5. Observatorii/Experţii care participã la activitãţi nu beneficiazã de rambursarea cheltuielilor.


    ANEXA 2


                               REGULI
      privind organizarea cursurilor/seminarelor/conferinţelor/reuniunilor
           grupurilor de lucru/comitetelor sub egida CEPOL în România

    1. Cursurile/Seminarele/Conferinţele/Reuniunile grupurilor de lucru/Comitetele CEPOL sunt organizate în România, de regulã, în cadrul institutelor de formare ale MAI. Acestea pot fi organizate şi în alte locaţii numai dupã aprobarea directorului CEPOL. Organizarea cursurilor/seminarelor/conferinţelor/ reuniunilor grupurilor de lucru/comitetelor este precedatã de semnarea Acordului de parteneriat-cadru şi a Acordului de finanţare între MAI şi Secretariatul CEPOL.
    2. Înainte de începerea activitãţii, directorul general al DGMRU nominalizeazã managerul de curs direct responsabil de pregãtirea, implementarea şi evaluarea activitãţii CEPOL.
    3. Cu 16 sãptãmâni înainte de începerea activitãţii de pregãtire, managerul de curs va transmite Secretariatului CEPOL, precum şi Direcţiei generale financiare din cadrul MAI bugetul estimativ al activitãţii. Costurile privind cazarea şi masa pentru participarea la activitãţile CEPOL se stabilesc în limitele prevãzute de reglementãrile în vigoare la nivelul Uniunii Europene şi la nivel naţional.
    4. Cu 15 sãptãmâni înainte de începerea activitãţii, managerul de curs transmite punctelor naţionale de contact ale statelor membre CEPOL care sprijinã organizarea activitãţii şi Secretariatului CEPOL invitaţia de participare la reuniunea pregãtitoare în vederea desfãşurãrii activitãţii, care va cuprinde: informaţii privind cursul, formularele de înregistrare, transportul, rambursarea cheltuielilor, precum şi agenda de lucru.
    5. Cu 14 sãptãmâni înainte de începerea activitãţii, managerul de curs organizeazã, dupã caz, cu aprobarea directorului CEPOL, reuniunea pregãtitoare.
    6. Cu 12 sãptãmâni înainte de începerea activitãţii, managerul de curs transmite experţilor/lectorilor, punctelor naţionale de contact şi Secretariatului CEPOL invitaţia de participare la curs, care va conţine obiectivele şi proiectul de program al activitãţii, precum şi formularul în care sunt precizate aspectele logistice.
    7. Cu 8 sãptãmâni înainte de începerea activitãţii, managerul de curs solicitã Secretariatului CEPOL plata în avans a costurilor aferente activitãţii de pregãtire (maximum 75%). Managerul de curs retrimite tuturor punctelor naţionale de contact din statele membre CEPOL invitaţia de participare.
    8. Cu 6 sãptãmâni înainte de începerea activitãţii, managerul de curs finalizeazã lista cu participanţii nominalizaţi la activitate.
    9. În cazul în care nu se anunţã participarea a cel puţin 15 persoane din cel puţin 10 state membre CEPOL, activitatea se poate anula sau amâna, cu aprobarea directorului CEPOL.
    10. Cu 5 sãptãmâni înainte de începerea activitãţii, structura de specialitate a MAI achiziţioneazã biletele pentru lectorii/experţii participanţi la activitate. În cazul în care numele acestora nu sunt cunoscute, biletele pot fi achiziţionate cu 4 sãptãmâni înainte de începerea activitãţii. Bilete achiziţionate pentru transportul pe calea feratã vor fi rambursate pentru clasa I, ruta cea mai scurtã. Cheltuielile pentru transportul cu maşina vor fi rambursate pe baza unei indemnizaţii fixe de 0,22 euro/km.
    11. Cu 5 sãptãmâni înainte de începerea cursului/seminarului/conferinţei/reuniunii grupului de lucru/comitetelor CEPOL, în cazul în care activitatea este anulatã sau amânatã, sunt informaţi participanţii/formatorii/lectorii, dupã înştiinţarea prealabilã a directorului CEPOL. În cazul în care activitatea se anuleazã sau se amânã, cheltuielile de transport ale participanţilor sunt rambursate pe baza biletelor achiziţionate, cu condiţia ca rezervarea sã nu se fi fãcut mai devreme de 4 sãptãmâni de la începerea activitãţii.
    12. Punctul naţional de contact poate solicita Secretariatului CEPOL, cu cel puţin 4 sãptãmâni înaintea plecãrii, furnizarea unor bilete de cãlãtorie gratuite. Cererea se face cu cel puţin 4 sãptãmâni înainte de ziua plecãrii. Scrisoarea de confirmare din partea organizatorului sau o copie a formularului de înregistrare trimis de cãtre punctul naţional de contact se anexeazã la respectiva cerere.
    13. Cu 3 sãptãmâni înainte de începerea activitãţii, managerul de curs transmite Secretariatului CEPOL lista participanţilor, precum şi bugetul revizuit, dacã este cazul, în funcţie de numãrul final al participanţilor la activitate.
    14. Cu douã sãptãmâni înainte de începerea activitãţii, managerul de curs poate solicita participanţilor la activitate sã elaboreze o serie de materiale necesare pentru buna desfãşurare a cursului/seminarului/conferinţei/reuniunii grupului de lucru/comitetului CEPOL.
    15. Cu o sãptãmânã înainte de începerea activitãţii, managerul de curs trimite participanţilor/lectorilor/experţilor ultimele detalii organizatorice.
    16. La finalul activitãţii, managerul de curs înainteazã participanţilor/formatorilor/experţilor certificatele de absolvire/participare la curs/seminar/conferinţã.
    17. În termen de o sãptãmânã dupã finalizarea activitãţii, managerul de curs publicã pe e-Net un rezumat al activitãţii şi îl transmite Secretariatului CEPOL.
    18. În termen de 6 sãptãmâni dupã finalizarea activitãţii, managerul de curs elaboreazã raportul de evaluare a activitãţii şi îl trimite Secretariatului CEPOL.
    19. În termen de 8-9 sãptãmâni dupã finalizarea activitãţii, managerul de curs transmite Secretariatului CEPOL comentarii/propuneri privind activitatea desfãşuratã în vederea publicãrii acestora pe e-Net.
    20. În termen de 10 sãptãmâni dupã finalizarea activitãţii, managerul de curs întocmeşte raportul financiar şi îl trimite Secretariatului CEPOL.

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016