┌────┬───────────────┬─────────────────┬──────────────────┬──────────────────┐
│Nr. │ Criterii de │Definirea crite- │Definirea crite- │Definirea crite- │
│crt.│ performanţã │riului pentru │riului pentru │riului pentru │
│ │ │funcţionarii pu- │funcţionarii pu- │funcţionarii pu- │
│ │ │blici din clasa I│blici din clasa │blici din clasa │
│ │ │ │a II-a │a III-a │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 1. │Adaptabilitate │Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a │
│ │ │îndeplini activi-│îndeplini activi- │îndeplini activi- │
│ │ │tãţile pe care le│tãţile pe care le │tãţile pe care le │
│ │ │presupune reali- │presupune reali- │presupune reali- │
│ │ │zarea atribu- │zarea atribuţiilor│zarea atribuţiilor│
│ │ │ţiilor corespun- │corespunzãtoare │corespunzãtoare │
│ │ │zãtoare funcţiei │funcţiei publice │funcţiei publice │
│ │ │publice şi a │şi a atribuţiilor │şi a atribuţiilor │
│ │ │atribuţiilor │delegate, capaci- │delegate, capaci- │
│ │ │delegate, precum │tatea de a desfã- │tatea de a desfã- │
│ │ │şi activitãţile │şura activitãţi │şura activitãţi │
│ │ │sau lucrãrile cu │într-un context │într-un context │
│ │ │caracter neplani-│reglementat │reglementat │
│ │ │ficat │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 2. │Asumarea │Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a │
│ │responsabilitã-│accepta erorile │accepta erorile │accepta erorile │
│ │ţilor │sau, dupã caz, │sau, dupã caz, │sau, dupã caz, │
│ │ │deficienţele pro-│deficienţele pro- │deficienţele pro- │
│ │ │priei activitãţi,│priei activitãţi, │priei activitãţi, │
│ │ │de a rãspunde │de a rãspunde │de a rãspunde │
│ │ │pentru acestea; │pentru acestea; │pentru acestea; │
│ │ │capacitatea de a │capacitatea de a │capacitatea de a │
│ │ │învãţa din gre- │învãţa din greşeli│învãţa din greşeli│
│ │ │şeli şi de a nu │şi de a nu le mai │şi de a nu le mai │
│ │ │le mai repeta │repeta │repeta │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 3. │Capacitatea de │Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a │
│ │a rezolva │depãşi obstacole-│depãşi obstacolele│depãşi obstacolele│
│ │problemele │le sau dificultã-│sau dificultãţile │sau dificultãţile │
│ │ │ţile intervenite │intervenite în ac-│intervenite în ac-│
│ │ │în activitatea │tivitatea curentã,│tivitatea curentã,│
│ │ │curentã, prin │prin identificarea│prin solicitarea │
│ │ │identificarea so-│soluţiilor adecva-│soluţiilor adecva-│
│ │ │luţiilor adecvate│te de rezolvare şi│te de rezolvare │
│ │ │de rezolvare şi │asumarea riscului │ │
│ │ │asumarea riscului│ │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 4. │Capacitatea de │Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a │
│ │implementare │pune eficient în │pune eficient în │pune eficient în │
│ │ │practicã solu- │practicã soluţiile│practicã soluţiile│
│ │ │ţiile proprii şi │proprii şi pe cele│proprii şi pe cele│
│ │ │pe cele dispuse │dispuse pentru │dispuse pentru │
│ │ │pentru desfãşur- │desfãşurarea acti-│desfãşurarea acti-│
│ │ │rea activitãţilor│vitãţilor în mod │vitãţilor în mod │
│ │ │în mod corespun- │corespunzãtor, în │corespunzãtor, în │
│ │ │zãtor, în scopul │scopul realizãrii │scopul realizãrii │
│ │ │realizãrii │obiectivelor │obiectivelor │
│ │ │obiectivelor │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 5. │Capacitatea de │Angajament în │Angajament în rea-│Angajament în rea-│
│ │autoperfecţio- │realizarea obiec-│lizarea obiective-│lizarea obiective-│
│ │nare şi de │tivelor; dorinţa │lor; dorinţa per- │lor; dorinţa per- │
│ │valorificare a │permanentã de │manentã de perfec-│manentã de perfec-│
│ │experienţei │perfecţionare │ţionare profesio- │ţionare profesio- │
│ │dobândite │profesionalã, │nalã, de îmbunãtã-│nalã, de îmbunãtã-│
│ │ │de îmbunãtãţire │ţire a activitãţii│ţire a activitãţii│
│ │ │a activitãţii │curente; aptitudi-│curente; aptitudi-│
│ │ │curente; aptitu- │nea de a pune în │nea de a pune în │
│ │ │dinea de a pune │practicã cunoştin-│practicã cunoştin-│
│ │ │în practicã │ţele şi deprinde- │ţele şi deprinde- │
│ │ │cunoştinţele şi │derile dobândite │rile dobândite │
│ │ │deprinderile │ │ │
│ │ │dobândite │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 6. │Capacitatea de │Capacitatea de a │Capacitatea de a │ │
│ │analizã şi │interpreta un │interpreta un │ │
│ │sintezã │volum mare de │volum mare de │ │
│ │ │informaţii, de a │informaţii, de a │ │
│ │ │identifica şi de │identifica şi de a│ │
│ │ │valorifica │valorifica │ │
│ │ │constantele şi │constantele şi │ │
│ │ │elementele noi, │elementele noi, │ │
│ │ │de a selecta as- │de a selecta as- │ │
│ │ │pectele esenţiale│pectele esenţiale │ │
│ │ │pentru domeniul │pentru domeniul │ │
│ │ │analizat │analizat │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 7. │Creativitate şi│Atitudine activã │Atitudine activã │Atitudine activã │
│ │spirit de │în soluţionarea │în soluţionarea │în soluţionarea │
│ │iniţiativã │problemelor şi │problemelor şi │problemelor şi │
│ │ │realizarea obiec-│realizarea obiec- │realizarea obiec- │
│ │ │tivelor prin │tivelor prin │tivelor prin │
│ │ │crearea unor mo- │crearea unor mo- │crearea unor mo- │
│ │ │duri alternative │duri alternative │duri alternative │
│ │ │de rezolvare a │de rezolvare a │de rezolvare a │
│ │ │problemelor cu- │problemelor cu- │problemelor cu- │
│ │ │rente; atitudine │rente; atitudine │rente; atitudine │
│ │ │pozitivã faţã de │pozitivã faţã de │pozitivã faţã de │
│ │ │idei noi; inven- │idei noi; inven- │idei noi; spirit │
│ │ │tivitate în │tivitate în │inventiv │
│ │ │gãsirea unor cãi │gãsirea unor cãi │ │
│ │ │de optimizare a │de optimizare a │ │
│ │ │activitãţii │activitãţii │ │
│ │ │desfãşurate │desfãşurate │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 8. │Capacitatea de │Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a │
│ │planificare şi │previziona cerin-│previziona cerin- │organiza timpul │
│ │de a acţiona │ţele, oportunitã-│ţele,oportunitã- │propriu pentru │
│ │strategic │ţile şi posibi- │ţile şi posibilele│îndeplinirea efi- │
│ │ │lele riscuri şi │riscuri şi conse- │cientã a atribu- │
│ │ │consecinţele │cinţele acestora; │ţiilor de serviciu│
│ │ │acestora; capa- │capacitatea de a │ │
│ │ │citatea de a │anticipa soluţii │ │
│ │ │anticipa soluţii │şi de a organiza │ │
│ │ │şi de a organiza │timpul propriu, │ │
│ │ │timpul propriu │pentru îndeplini- │ │
│ │ │sau, dupã caz, │rea eficientã a │ │
│ │ │al celorlalţi, │atribuţiilor de │ │
│ │ │pentru îndeplini-│serviciu │ │
│ │ │rea eficientã a │ │ │
│ │ │atribuţiilor de │ │ │
│ │ │serviciu │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 9. │Capacitatea de │Aptitudinea de a │Aptitudinea de a │Aptitudinea de a │
│ │a comunica │transmite şi re- │transmite şi re- │transmite şi re- │
│ │ │cepta cu uşurinţã│cepta cu uşurinţã │cepta cu uşurinţã │
│ │ │informaţiile, în │informaţiile, în │informaţiile, în │
│ │ │scris şi verbal │scris şi verbal │scris şi verbal │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│10. │Capacitatea de │Capacitatea de a │ │ │
│ │a lucra │desfãşura activi-│ │ │
│ │independent │tãţi pentru înde-│ │ │
│ │ │plinirea atribu- │ │ │
│ │ │ţiilor de servi- │ │ │
│ │ │ciu fãrã a soli- │ │ │
│ │ │cita coordonare, │ │ │
│ │ │cu excepţia ca- │ │ │
│ │ │zurilor în care │ │ │
│ │ │activitãţile im- │ │ │
│ │ │plicã luarea unor│ │ │
│ │ │decizii care de- │ │ │
│ │ │pãşesc limitele │ │ │
│ │ │de competenţã │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│11. │Capacitatea de │Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a │
│ │a lucra în │se integra într-o│se integra într-o │se integra într-o │
│ │echipã │echipã, de a-şi │echipã, de a-şi │echipã, de a-şi │
│ │ │aduce contribuţia│aduce contribuţia │aduce contribuţia │
│ │ │prin participare │prin participare │prin participare │
│ │ │efectivã, de a │efectivã, de a │efectivã, de a │
│ │ │transmite şi de │transmite şi de │transmite şi de │
│ │ │a influenţa idei,│a influenţa idei, │a influenţa idei, │
│ │ │pentru realizarea│pentru realizarea │pentru realizarea │
│ │ │obiectivelor │obiectivelor aces-│obiectivelor aces-│
│ │ │acesteia │teia │teia │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│12. │Competenţa în │Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a │
│ │redactare │se exprima în │se exprima în │se exprima în │
│ │ │scris fluent, │scris fluent, │scris fluent, │
│ │ │clar şi concis, │clar şi concis, │clar şi concis, │
│ │ │de a utiliza co- │de a utiliza co- │de a utiliza co- │
│ │ │rect vocabularul │rect vocabularul │rect vocabularul │
│ │ │şi de a folosi │şi de a folosi │şi de a folosi │
│ │ │limbajul cores- │limbajul corespun-│limbajul corespun-│
│ │ │zãtor exigenţelor│zãtor exigenţelor │zãtor exigenţelor │
│ │ │care trebuie sã │care trebuie sã │care trebuie sã │
│ │ │caracterizeze │caracterizeze │caracterizeze │
│ │ │documentele │documentele │documentele │
│ │ │elaborate │elaborate │elaborate │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│13. │Capacitatea de │Capacitatea de a │ │ │
│ │consiliere │oferi sprijin in-│ │ │
│ │ │formaţional, cu │ │ │
│ │ │argumentare soli-│ │ │
│ │ │dã, justificatã │ │ │
│ │ │corespunzãtor şi │ │ │
│ │ │prezentatã în mod│ │ │
│ │ │adecvat atunci │ │ │
│ │ │când este solici-│ │ │
│ │ │tatã │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│14. │Capacitatea de │Capacitatea de a │Capacitatea de a │ │
│ │îndrumare │oferi informaţia │oferi informaţia │ │
│ │ │adecvatã desfãşu-│adecvatã desfãşu- │ │
│ │ │rãrii unei anumi-│rãrii unei anumite│ │
│ │ │te activitãţi şi │activitãţi şi de a│ │
│ │ │de a oferi spri- │oferi sprijin în │ │
│ │ │jin în valorifi- │valorificarea │ │
│ │ │carea acesteia │acesteia │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│15. │Abilitãţi în │Aptitudinea de a │Aptitudinea de a │Aptitudinea de a │
│ │utilizarea cal-│utiliza calcula- │utiliza calcula- │utiliza calcula- │
│ │culatoarelor şi│toarele, folosind│toarele, folosind │toarele, folosind │
│ │a altor echipa-│tehnici standard │tehnici standard │tehnici standard │
│ │mente informa- │de procesare; │de procesare; │de procesare; │
│ │tice │capacitatea de a │capacitatea de a │capacitatea de a │
│ │ │utiliza sisteme │utiliza sisteme │utiliza sisteme │
│ │ │specifice postu- │specifice postu- │specifice postu- │
│ │ │lui, abilitatea │lui, abilitatea │lui, abilitatea │
│ │ │de a utiliza │de a utiliza │de a utiliza │
│ │ │alte tipuri de │alte tipuri de │alte tipuri de │
│ │ │echipament de │echipament de │echipament de │
│ │ │birou:copiatoare,│birou: copiatoare,│birou: copiatoare,│
│ │ │faxuri, proiec- │faxuri,proiectoare│faxuri,proiectoare│
│ │ │toare │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 16.│Respectul faţã │Cunoaşterea şi │Cunoaşterea şi │Cunoaşterea şi │
│ │de lege şi lo- │aplicarea consec-│aplicarea consec- │aplicarea consec- │
│ │ialitatea faţã │ventã a regula- │ventã a regulamen-│ventã a regulamen-│
│ │de interesele │mentelor specifi-│telor specifice │telor specifice │
│ │instituţiei │ce activitãţii │activitãţii curen-│activitãţii curen-│
│ │ │curente,precum şi│te, precum şi │te, precum şi │
│ │ │susţinerea insti-│susţinerea insti- │susţinerea insti- │
│ │ │tuţiei şi a │tuţiei şi a obiec-│tuţiei şi a obiec-│
│ │ │obiectivelor ei │tivelor ei prin │tivelor ei │
│ │ │promovarea poli- │promovarea poli- │ │
│ │ │ticilor, strate- │ticilor, strate- │ │
│ │ │giilor şi a unei │giilor şi a unei │ │
│ │ │imagini favora- │imagini favorabile│ │
│ │ │bile │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│17. │Conduita în │Respectarea nor- │Respectarea norme-│Respectarea norme-│
│ │timpul servi- │melor de disci- │lor de disciplinã │lor de disciplinã │
│ │ciului │plinã şi a norme-│şi a normelor │şi a normelor │
│ │ │lor etice în │etice în îndepli- │etice în îndepli- │
│ │ │îndelinirea atri-│atribuţiilor şi │atribuţiilor şi │
│ │ │buţiilor şi rea- │realizarea obiec- │realizarea obiec- │
│ │ │lizarea obiecti- │tivelor, în rela- │tivelor,în rela- │
│ │ │velor, în rela- │ţiile cu funcţio- │ţiile cu funcţio- │
│ │ │ţiile cu funcţio-│narii publici, │narii publici, │
│ │ │narii publici, │cu cetãţenii, │cu cetãţenii, │
│ │ │cu cetãţenii, │precum şi cu │precum şi cu │
│ │ │precum şi cu │ceilalţi benefici-│ceilalţi benefici-│
│ │ │ceilalţi benefi- │ari ai serviciilor│ari ai serviciilor│
│ │ │ciari ai servi- │prestate de │prestate de │
│ │ │ciilor prestate │funcţionarii │funcţionarii │
│ │ │publici │publici │publici │
└────┴───────────────┴─────────────────┴──────────────────┴──────────────────┘
┌────┬─────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Criterii de performanţã │ Definirea criteriului │
│crt.│ │ │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Capacitatea de a organiza│Capacitatea de a identifica activitãţile care│
│ │ │trebuie desfãşurate de structura condusã, │
│ │ │delimitarea lor în atribuţii, stabilirea pe │
│ │ │baza acestora a obiectivelor; repartizarea │
│ │ │echilibratã şi echitabilã a atribuţiilor şi a│
│ │ │obiectivelor în funcţie de nivelul,categoria,│
│ │ │clasa şi gradul funcţionarului public │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Capacitatea de a conduce │Abilitatea de a crea o viziune realistã, de a│
│ │ │transpune în practicã şi de a o susţine; abi-│
│ │ │litatea de a planifica şi administra activi- │
│ │ │tatea unei echipe formate din personalitãţi │
│ │ │diferite, cu nivel diferit al capacitãţii de │
│ │ │a colabora la îndeplinirea unei atribuţii; │
│ │ │capacitatea de a adapta stilul de conducere │
│ │ │la situaţii diferite, precum şi de a acţiona │
│ │ │pentru gestionarea şi rezolvarea conflictelor│
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Capacitatea de coordonare│Armonizarea deciziilor şi acţiunilor persona-│
│ │ │lului, precum şi a activitãţilor din cadrul │
│ │ │unui compartiment, în vederea realizãrii │
│ │ │obiectivelor acestuia │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Capacitatea de control │Capacitatea de supraveghere a modului de │
│ │ │transformare a deciziilor în soluţii │
│ │ │realiste, depistarea deficienţelor şi luarea │
│ │ │mãsurilor necesare pentru corectarea la timp │
│ │ │a acestora │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │Capacitatea de a obţine │Capacitatea de a motiva şi de a încuraja │
│ │cele mai bune rezultate │dezvoltarea performanţelor personalului prin:│
│ │ │cunoaşterea aspiraţiilor colectivului, asigu-│
│ │ │rarea unei perspective de dezvoltare şi a │
│ │ │unei atitudini de încredere; aptitudinea de a│
│ │ │asculta şi de a lua în considerare diferite │
│ │ │opinii, precum şi de a oferi sprijin pentru │
│ │ │obţinerea unor rezultate pozitive pentru │
│ │ │colectiv; recunoaşterea meritelor şi cultiva-│
│ │ │rea performanţelor │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ 6. │Competenţa decizionalã │Capacitatea de a lua hotãrâri rapid, cu simţ │
│ │ │de rãspundere şi conform competenţei legale, │
│ │ │cu privire la desfãşurarea activitãţii struc-│
│ │ │turii conduse │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ 7. │Capacitatea de a delega │Capacitatea de a transfera atribuţii persona-│
│ │ │lului din subordine care corespunde din punct│
│ │ │de vedere legal şi al competenţelor proprii, │
│ │ │în scopul realizãrii la timp şi în mod cores-│
│ │ │punzãtor a obiectivelor structurii conduse │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ 8. │Abilitãţi în gestionarea │Capacitatea de a planifica şi de a administra│
│ │resurselor umane │eficient activitatea personalului subordonat,│
│ │ │asigurând sprijinul şi motivarea corespunzã- │
│ │ │toare │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│ 9. │Capacitatea de a dezvolta│Cunoaşterea aptitudinilor personalului din │
│ │abilitãţile personalului │subordine, inclusiv prin capacitatea de a │
│ │ │crea,de a implementa şi de a menţine politici│
│ │ │de personal eficiente, în scopul motivãrii │
│ │ │acestuia │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│10. │Competenţa în gestionarea│Capacitatea de a utiliza eficient resursele │
│ │resurselor locale │materiale şi financiare alocate │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│11. │Abilitãţi în domeniul │Capacitatea de a identifica nevoile de │
│ │instruirii │instruire ale personalului din subordine şi │
│ │ │de a formula propuneri privind tematica şi │
│ │ │formele concrete de realizare a instruirii │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│12. │Abilitãţi de mediere şi │Capacitatea de a organiza şi de a conduce o │
│ │negociere │întâlnire, precum şi de a o orienta cãtre o │
│ │ │soluţie comun acceptatã, ţinând seama de │
│ │ │poziţiile diferite ale pãrţilor; capacitatea │
│ │ │de a planifica şi de a desfãşura interviuri │
├────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│13. │Obiectivitate în │Corectitudine în luarea deciziilor; impar- │
│ │apreciere │ţialitate în evaluarea personalului din │
│ │ │subordine şi în modul de acordare a recom- │
│ │ │penselor pentru rezultatele deosebite în │
│ │ │activitate │
├────┼─────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┤
│14. │Criteriile de performanţã pentru funcţionarii publici de execuţie din │
│ │clasa I prevãzute la pct. I.1, I.2, I.3, I.6, I.7, I.8, I.9, I.10,I.11,│
│ │I.13, I.14, I.15, I.16, I.17 se aplicã şi la evaluarea performanţelor │
│ │funcţionarilor publici de conducere. │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘