Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 129 din 3 iunie 2010  privind construirea de locuinte proprietate a personalului institutiei, din fondurile beneficiarilor, prin programe coordonate de Ministerul Administratiei si Internelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 129 din 3 iunie 2010 privind construirea de locuinte proprietate a personalului institutiei, din fondurile beneficiarilor, prin programe coordonate de Ministerul Administratiei si Internelor

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 401 din 16 iunie 2010
Având în vedere prevederile <>art. 17 alin. (5) şi (6) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 32 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Prezentul ordin are ca scop aplicarea prevederilor <>art. 17 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonanţa de urgenţã, şi stabilirea condiţiilor pentru construirea de locuinţe proprietate a personalului instituţiei, din fondurile beneficiarilor, prin programe coordonate de Ministerul Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister.
ART. 2
(1) În scopul realizãrii programelor prevãzute la art. 1, ministerul utilizeazã terenuri aflate în administrare, cu aplicarea prevederilor art. 17 alin. (6) din ordonanţa de urgenţã.
(2) Terenurile cuprinse în programele pentru construirea de locuinţe proprietate a personalului ministerului trebuie sã fie înscrise în Cartea funciarã, libere de sarcini şi sã nu facã obiectul unor cereri de restituire sau al unor litigii aflate pe rolul instanţelor de judecatã.
ART. 3
Suma datoratã de proprietarii locuinţelor pentru folosirea terenurilor aferente acestora se calculeazã şi se încaseazã de cãtre fiecare unitate de administrare, definitã în <>Instrucţiunile ministrului internelor şi reformei administrative nr. 549/2008 privind organizarea cadastrului pentru structurile din Ministerul Administraţiei şi Internelor, pentru terenurile din administrarea proprie, în condiţiile stabilite prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 4
(1) Beneficiazã de programele prevãzute la art. 1 personalul ministerului prevãzut la art. 17 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) nu deţine locuinţã proprietate personalã, nici el/ea şi nici soţia/soţul, sau deţine o locuinţã proprietate personalã care nu satisface exigenţele minimale prevãzute de <>Legea nr. 114/1996 privind locuinţele, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în localitatea în care îşi are sediul unitatea la care este încadrat ori în localitãţi limitrofe acesteia;
b) dupã intrarea în vigoare a prezentului ordin, nu a înstrãinat o locuinţã proprietate personalã, nici el/ea şi nici soţia/soţul, care sã fi satisfãcut exigenţele minimale, prevãzute de <>Legea nr. 114/1996 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în localitatea în care îşi are sediul unitatea la care este încadrat sau în localitãţi limitrofe acesteia;
c) nu a beneficiat, nici el/ea şi nici soţia/soţul, de orice altã formã de sprijin pentru construirea sau cumpãrarea unei locuinţe prin intermediul structurilor de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), beneficiazã de programele prevãzute la art. 1 şi personalul ministerului care, în urma unei hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile sau în urma unui eveniment fortuit, nu mai deţine locuinţã proprietate personalã.
(3) În situaţia în care numãrul solicitanţilor solvabili/acceptaţi de cãtre instituţiile creditoare este mai mic decât numãrul de spaţii locative prevãzute a se construi, poate beneficia de programele prevãzute la art. 1, în limita numãrului de locuinţe rãmase, şi personalul ministerului care nu îndeplineşte condiţiile prevãzute la alin. (1) şi (2).
(4) În situaţia în care numãrul solicitanţilor solvabili/acceptaţi de cãtre instituţiile bancare creditoare sau numãrul solicitanţilor rezultaţi din aplicarea alin. (3) depãşeşte numãrul de spaţii locative prevãzute în program, lista prioritãţilor se stabileşte în baza punctajului obţinut potrivit criteriilor prevãzute la art. 13 şi 14 din Normele metodologice privind utilizarea unor spaţii aflate în administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobate prin <>Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 538/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În situaţiile prevãzute la alin. (3), departajarea se face numai pentru numãrul de locuinţe rãmase.
ART. 5
(1) La nivelul ministerului se constituie Comisia centralã de coordonare a programelor pentru construirea de locuinţe proprietate a personalului ministerului, denumitã în continuare comisia centralã, ale cãrei componenţã şi atribuţii sunt prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Comisia centralã îşi desfãşoarã lucrãrile în prezenţa a cel puţin 2/3 din numãrul membrilor.
(3) În perioada de derulare a programelor comisia centralã îşi desfãşoarã activitatea trimestrial sau ori de câte ori este necesar.
ART. 6
(1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti se constituie comisii teritoriale de coordonare a programelor pentru construirea de locuinţe proprietate a personalului ministerului, denumite în continuare comisii teritoriale, ale cãror componenţe şi atribuţii sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Comisiile teritoriale îşi desfãşoarã activitatea sub coordonarea comisiei centrale.
(3) Comisia teritorialã îşi desfãşoarã lucrãrile în prezenţa a cel puţin 2/3 din numãrul membrilor.
ART. 7
(1) Convocarea membrilor comisiilor prevãzute la art. 5 şi 6 se face de cãtre secretarii acestora cu cel puţin 5 zile înainte de data programatã de desfãşurare a şedinţei. Cu aceastã ocazie se trimit ordinea de zi şi proiectele care urmeazã a fi analizate.
(2) Lucrãrile comisiilor se materializeazã prin programe, rapoarte, studii, analize şi/sau precizãri.
ART. 8
Evidenţa spaţiilor locative se ţine de fiecare comisie teritorialã şi se centralizeazã la nivelul ordonatorului secundar de credite, dupã caz, precum şi la Direcţia logisticã, pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor.
ART. 9
Hotãrârile comisiilor pot fi contestate potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 10
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 11
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Bucureşti, 3 iunie 2010.
Nr. 129.


ANEXA 1


Componenţa şi atribuţiile Comisiei centrale de coordonare
a programelor pentru construirea de locuinţe
proprietate a personalului ministerului

1. Componenţã:
Preşedinte - secretarul general al Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu drept de vot
Membri cu drept de vot:
a) directorul general al Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internã;
b) directorul general al Direcţiei generale management operaţional;
c) directorul general al Direcţiei generale anticorupţie;
d) directorul general al Direcţiei generale financiare;
e) directorul general al Direcţiei generale resurse umane;
f) directorul Direcţiei logistice;
g) directorul Direcţiei economico-administrative;
h) directorul Direcţiei pentru relaţiile cu instituţiile prefectului;
i) inspectorul general al Inspectoratului General al Jandarmeriei Române;
j) inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei Române;
k) inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã;
l) inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã;
m) inspectorul general al Inspectoratului General de Aviaţie al M.A.I.;
n) preşedinţii organizaţiilor sindicale, legal constituite, reprezentative la nivelului aparatului central al ministerului sau al unei instituţii/structuri din subordinea/coordonarea ministerului;
o) preşedintele Corpului Naţional al Poliţiştilor.
Secretar - specialist din cadrul Direcţiei logisticã, fãrã drept de vot
2. Deciziile comisiei centrale se adoptã cu majoritate simplã.
3. Atribuţiile comisiei centrale sunt urmãtoarele:
a) propune ministrului administraţiei şi internelor, spre aprobare, terenuri disponibile din administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe care se pot amplasa, în condiţiile legii, locuinţe proprietate personalã pentru personalul propriu. În acest scop, structurile din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor cu atribuţii pe linia evidenţei patrimoniului imobiliar sunt obligate sã furnizeze comisiei centrale toate informaţiile specifice solicitate de aceasta, prin secretarul sãu;
b) avizeazã caietele de sarcini întocmite de cãtre comisiile teritoriale;
c) avizeazã tema de proiectare şi nota de fundamentare prin care sunt stabilite tipul de construcţii, amplasarea, tehnologia de execuţie, soluţii tehnice de realizare, precum şi alte elemente care sã stea la baza elaborãrii studiilor de fezabilitate;
d) acordã sprijin comisiilor teritoriale în relaţiile acestora cu autoritãţile administraţiei publice locale;
e) urmãreşte stadiul îndeplinirii programelor de construire a locuinţelor şi dispune mãsurile care se impun.


ANEXA 2

Componenţa şi atribuţiile comisiilor teritoriale de
coordonare a programelor pentru construirea de
locuinţe proprietate a personalului ministerului

1.1. Comisia teritorialã constituitã la nivelul municipiului Bucureşti are urmãtoarea componenţã:
Preşedinte - şeful/conducãtorul structurii care administreazã terenul disponibil, cu drept de vot
Membri cu drept de vot:
a) reprezentant desemnat de prefectul municipiului Bucureşti;
b) şefii structurilor de logisticã din cadrul unitãţilor aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor (M.A.I.);
c) şefii structurilor de logisticã din cadrul ordonatorilor secundari de credite şi terţiari din finanţarea ordonatorului principal de credite;
d) şeful structurii de investiţii şi administrare imobile din cadrul Direcţiei economico-administrative;
e) un consilier juridic din cadrul Direcţiei economico-administrative;
f) câte un reprezentant al organizaţiilor sindicale, legal constituite, reprezentative la nivelului aparatului central al ministerului sau al unei instituţii/structuri din subordinea/ coordonarea ministerului;
g) preşedintele Consiliului teritorial al Corpului Naţional al Poliţiştilor sau reprezentantul delegat de cãtre acesta.
Secretar - specialist al structurii de investiţii şi administrare imobile din cadrul Direcţiei economico-administrative, fãrã drept de vot
1.2. Comisia va fi nominalizatã, pentru fiecare program în parte, prin dispoziţie a preşedintelui comisiei centrale, la propunerea şefului/conducãtorului structurii care are în administrare terenul disponibil, cu avizul Direcţiei logisticã a M.A.I.
2.1. Comisia teritorialã constituitã la nivelul judeţului are urmãtoarea componenţã:
a) inspectorul şef al inspectoratului de poliţie judeţean;
b) inspectorul şef al inspectoratului de jandarmi judeţean;
c) inspectorul şef al inspectoratului pentru situaţii de urgenţã judeţean;
d) inspectorul şef al inspectoratului judeţean al poliţiei de frontierã;
e) subprefectul desemnat de prefectul judeţului;
f) şefii/conducãtorii celorlalte structuri teritoriale ale ministerului nesubordonate celor menţionate la lit. a)-e);
g) şeful structurii de logisticã din unitatea care are în administrare terenul disponibil;
h) câte un reprezentant al organizaţiilor sindicale teritoriale, legal constituite, reprezentative la nivelul instituţiei/structurii din subordinea/coordonarea ministerului;
i) reprezentantul Corpului Naţional al Poliţiştilor;
j) consilierul juridic al structurii care are în administrare terenul disponibil.
2.2. Preşedintele comisiei este şeful/conducãtorul structurii teritoriale care are în administrare terenul disponibil.
2.3. Secretarul comisiei este stabilit de instituţia care are în administrare terenul disponibil.
2.4. Comisia va fi nominalizatã, pentru fiecare program în parte, prin dispoziţie a preşedintelui comisiei centrale, la propunerea şefului/conducãtorului structurii care administreazã terenul disponibil, cu avizul Direcţiei logisticã a M.A.I.
2.5. Preşedintele şi membrii au drept de vot.
3. Atribuţiile comisiei teritoriale sunt urmãtoarele:
a) identificã nevoile de locuinţe la nivelul judeţului, în baza cererilor/situaţiilor transmise de şefii/conducãtorii structurilor teritoriale, respectiv de şeful Direcţiei economico-administrative, pentru municipiul Bucureşti;
b) analizeazã situaţia juridicã a terenurilor disponibile, libere de sarcini şi înscrise în Cartea funciarã pe care se pot amplasa, în condiţiile legii, locuinţe proprietate a personalului ministerului;
c) propune comisiei centrale intrarea în programele de construire de locuinţe a terenurilor prevãzute la lit. b);
d) solicitã structurii care are în administrare terenul disponibil efectuarea demersurilor pentru trecerea acestuia din domeniul public în domeniul privat al statului, cu aplicarea prevederilor <>art. 17 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) dupã schimbarea regimului juridic al terenului disponibil, identificã operatorii economici - dezvoltatori care îşi manifestã disponibilitatea de a participa la realizarea programelor de construire de locuinţe;
f) centralizeazã solicitãrile personalului unitãţilor de înscriere în program;
g) informeazã solicitanţii solvabili/acceptaţi de cãtre instituţiile bancare creditoare în situaţia în care numãrul acestora depãşeşte numãrul de spaţii locative prevãzute în program şi stabileşte lista prioritãţilor privind cererile potrivit prevederilor art. 4 alin. (4) din ordin;
h) organizeazã întâlniri şi informeazã personalul aflat pe listele de cereri de cumpãrãri de locuinţe despre hotãrârile luate în vederea îndeplinirii programelor de construire a locuinţelor proprietate personalã la care s-au înscris;
i) elaboreazã tema de proiectare şi nota de fundamentare prin care sunt stabilite tipul de construcţii, amplasarea, tehnologia de execuţie, soluţii tehnice de realizare, precum şi alte elemente care sã stea la baza elaborãrii studiilor de fezabilitate;
j) elaboreazã caietele de sarcini pe care le supune comisiei centrale pentru avizare;
k) iniţiazã un concurs de soluţii de construire de locuinţe;
l) selecteazã operatorul economic-dezvoltator în vederea încheierii convenţiei de colaborare, având ca obiect proiectarea şi construirea de locuinţe proprietate a personalului ministerului, pe baza urmãtoarelor criterii, fãrã a se rezuma numai la acestea:
- preţ/m²;
- confort;
- dotare;
- esteticã;
- durata de execuţie a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie;
- durata de execuţie a lucrãrilor;
- perioada de garanţie acordatã lucrãrilor;
- programul calitãţii, protecţiei mediului;
m) încheie convenţia de colaborare dintre minister - reprezentat de preşedintele comisiei teritoriale - şi operatorul economic - dezvoltator selectat;
n) avizeazã proiectul tehnic astfel încât acesta sã respecte cerinţele tehnice şi soluţia selectatã;
o) încheie procesul-verbal de predare a amplasamentului operatorului economic - dezvoltator pentru demararea lucrãrilor de construcţii;
p) înainteazã operatorului economic - dezvoltator şi instituţiei creditoare lista cu personalul înscris în program;
q) verificã periodic, împreunã cu reprezentanţii beneficiarilor, execuţia lucrãrilor;
r) urmãreşte stadiul îndeplinirii programelor de construire a locuinţelor proprietate personalã şi informeazã comisia centralã în acest sens;
s) împreunã cu reprezentanţii beneficiarilor, efectueazã recepţia lucrãrilor.
4. Deciziile comisiilor se adoptã cu majoritate simplã.
5. În sprijinul comisiilor teritoriale, dupã caz, se pot constitui grupuri suport compuse din specialişti ai compartimentelor logistic, financiar, resurse umane şi juridic din cadrul structurilor beneficiare ale cãror atribuţii se stabilesc de comisiile prevãzute la pct. 1.1, respectiv 2.1.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016