Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 129 din 29 iunie 2009  pentru modificarea si completarea   Ordinului ministrului internelor si reformei administrative nr. 498/2008 privind organizarea, coordonarea si controlul activitatilor de inspectie a muncii, de prevenire a riscurilor profesionale si de protectie a lucratorilor la locul de munca in Ministerul Administratiei si Internelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 129 din 29 iunie 2009 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului internelor si reformei administrative nr. 498/2008 privind organizarea, coordonarea si controlul activitatilor de inspectie a muncii, de prevenire a riscurilor profesionale si de protectie a lucratorilor la locul de munca in Ministerul Administratiei si Internelor

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009
În temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi internelor, emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 498/2008 privind organizarea, coordonarea şi controlul activitãţilor de inspecţie a muncii, de prevenire a riscurilor profesionale şi de protecţie a lucrãtorilor la locul de muncã în Ministerul Administraţiei şi Internelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 429 din 9 iunie 2008, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 2^1. - Scopul principal al activitãţilor de inspecţie a muncii şi al celor de prevenire a riscurilor profesionale şi protecţie a lucrãtorilor la locul de muncã în M.A.I. este creşterea nivelului de securitate şi sãnãtate ocupaţionalã pentru personalul ministerului."
2. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Organizarea şi coordonarea activitãţilor de inspecţie a muncii în M.A.I., în condiţiile art. 2, se realizeazã de cãtre Direcţia generalã resurse umane, denumitã în continuare D.G.R.U., prin Serviciul inspecţia muncii.
(2) La nivelul inspectoratelor generale, activitãţile menţionate la alin. (1) se realizeazã de cãtre structurile de inspecţia muncii care funcţioneazã în cadrul structurilor de resurse umane."
3. La articolul 7, litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) elaboreazã şi prezintã anual conducerii D.G.R.U. rapoarte cu privire la activitatea de inspecţie a muncii în domeniul raporturilor de muncã/serviciu;".
4. La articolul 11, litera e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"e) sinteza rapoartelor prevãzute la art. 14 lit. b), pentru unitãţile subordonate şi unitatea proprie, care se transmite lunar, pânã la data de 15, pentru luna anterioarã."
5. La articolul 12 alineatul (2), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) prin înfiinţarea unei structuri de prevenire şi protecţie, pentru unitãţile care au peste 150 de lucrãtori sau desfãşoarã activitãţi dintre cele prevãzute în anexa nr. 5 la Normele metodologice aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.425/2006 ."
6. La articolul 12, dupã alineatul (2) se introduc şase noi alineate, alineatele (3)-(8), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Lucrãtorii desemnaţi potrivit prevederilor alin. (2) lit. a) fac parte din structura de resurse umane, dacã aceasta este înfiinţatã în unitate, şi trebuie sã îndeplineascã cerinţele minime de pregãtire în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã corespunzãtoare cel puţin nivelului mediu, conform prevederilor <>art. 47-51 din Normele metodologice aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.425/2006 .
(4) Structurile de prevenire şi protecţie menţionate la alin. (2) lit. b) se înfiinţeazã în cadrul structurii de resurse umane, dacã aceasta este înfiinţatã în unitate.
(5) Lucrãtorii cu atribuţii de prevenire şi protecţie din cadrul structurilor de prevenire şi protecţie trebuie sã îndeplineascã cerinţele minime de pregãtire în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã corespunzãtoare nivelului mediu şi/sau superior, conform prevederilor <>art. 47-51 din Normele metodologice aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.425/2006 .
(6) Conducãtorii structurilor de prevenire şi protecţie trebuie sã îndeplineascã cerinţele minime de pregãtire în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã corespunzãtoare nivelului superior, conform prevederilor <>art. 47-51 din Normele metodologice aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.425/2006 .
(7) Structurile de resurse umane din unitãţi, acolo unde acestea existã, se reorganizeazã prin preluarea posturilor şi a lucrãtorilor desemnaţi, respectiv a compartimentelor de prevenire şi protecţie.
(8) Prin excepţie de la prevederile alin. (7), în situaţia persoanelor care îndeplinesc prin cumul atribuţiile lucrãtorului desemnat, vor fi transferate structurilor de resurse umane atribuţiile în domeniu, urmând a fi stabilite persoanele care le exercitã."
7. La capitolul III, titlul secţiunii a 2-a se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Atribuţiile lucrãtorilor desemnaţi şi ale structurilor de prevenire şi protecţie"
8. La articolul 13, articolul 14, articolul 17 litera b), sintagma "compartimentele de prevenire şi protecţie" se înlocuieşte cu sintagma "structurile de prevenire şi protecţie".
9. La articolul 14, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) raportul scris cu privire la stadiul îndeplinirii mãsurilor din planul de prevenire şi protecţie, care se transmite lunar, pânã pe data de 15, pentru luna anterioarã."
10. Articolul 21 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - Controalele pe linia raporturilor de muncã/serviciu şi a securitãţii şi sãnãtãţii în muncã se realizeazã potrivit prevederilor art. 17-21 din <>Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 318/2007 privind organizarea şi executarea inspecţiilor şi controalelor în Ministerul Administraţiei şi Internelor, de cãtre inspectorii de muncã desemnaţi prin dispoziţie a directorului general al D.G.R.U./a inspectorilor generali ai inspectoratelor generale, potrivit competenţelor."
11. Articolul 22 se abrogã.
12. Articolul 25 se abrogã.
13. Dupã articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 26^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 26^1. - În situaţia în care condiţiile în baza cãrora a fost acordatã autorizaţia prevãzutã la art. 26 se modificã ori se schimbã conducãtorul unitãţii autorizate, unitatea respectivã va înştiinţa Serviciul inspecţia muncii din D.G.R.U. sau structura de specialitate din inspectoratul general care a emis autorizaţia, în termen de 30 de zile de la producerea modificãrii, şi va solicita acesteia reautorizarea, în baza documentelor întocmite potrivit prevederilor <>art. 6 din Normele metodologice aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.425/2006 ."
14. Articolul 28 se abrogã.
15. La anexa nr. 1 litera B punctul 2, sintagma "compartimentul de prevenire şi protecţie al structurii" se înlocuieşte cu sintagma "structura de prevenire şi protecţie".
16. Anexa nr. 2 se abrogã.
17. În tot cuprinsul ordinului, sintagma "D.G.M.L.A." se înlocuieşte cu sintagma "D.G.R.U."
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


p. Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor,
Cristian Fãinişi,
secretar de stat

Bucureşti, 29 iunie 2009.
Nr. 129.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016