Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN  nr. 121 din 16 mai 2017  privind acordarea de consiliere metodologică     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 121 din 16 mai 2017 privind acordarea de consiliere metodologică

EMITENT: Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 399 din 26 mai 2017
    Având în vedere:
    - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2015 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, aprobată prin Legea nr. 244/2015, cu completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice nr. 379/2015*) privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
──────────
    *) Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice nr. 379/2015 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
──────────


    în temeiul art. 4 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2015 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, aprobată prin Legea nr. 244/2015, cu completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice emite următorul ordin:
    ART. 1
    În aplicarea prevederilor art. 2 şi art. 3 lit. c) şi f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2015, aprobată prin Legea nr. 244/2015, cu completările ulterioare, precum şi ale art. 3 alin. (1) lit. f) şi alin. (3) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 634/2015, cu modificările şi completările ulterioare, Direcţia generală reglementare, coordonare metodologică şi suport operaţional, denumită în continuare DGRCMSO, din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP) emite interpretări ale legislaţiei din domeniu pentru autorităţile/entităţile contractante şi/sau entităţile juridice fără calitate de autoritate contractantă, care au obligaţia punerii în aplicare a prevederilor legislative din domeniile de reglementare care fac obiectul:
    a) Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) Legii nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale;
    c) Legii nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii;
    d) Legii nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.


    ART. 2
    (1) În vederea asigurării unui cadru unitar de aplicare a prevederilor legislative precizate la art. 1, interpretările se realizează prin următoarele mijloace:
    a) publicarea lor, în termen de 7 zile lucrătoare, în secţiunea specifică din „Biblioteca de speţe/Întrebări frecvente“ de pe pagina de internet a ANAP şi în instrumentul online accesibil la adresa www.achizitiipublice.gov.ro, prin colectarea, inventarierea aspectelor semnalate către ANAP, precum şi a răspunsurilor/ punctelor de vedere din activitatea curentă şi selectarea acestora pe tematici de interes;
    b) formularea din oficiu a notificărilor/îndrumărilor vizând bune practici şi/sau alte aspecte orizontale care pot avea un impact semnificativ privind respectivele domenii de reglementare şi publicarea acestora în cadrul instrumentului prevăzut la lit. a);
    c) formularea de răspunsuri către autorităţile/entităţile contractante şi/sau entităţile juridice fără calitate de autoritate contractantă ori către alţi operatori economici, în cazul în care răspunsul nu se regăseşte în cadrul instrumentului prevăzut la lit. a), concomitent cu includerea acestuia în instrumentul regăsit la lit. a).

    (2) În sensul prevederilor alin. (1), în cazul în care interpretările privesc atribuţiile altor compartimente de specialitate din cadrul ANAP, DGRCMSO solicită punctul de vedere al respectivelor compartimente cu privire la aspectele/ tematicile vizate, care va avea un rol consultativ în procesul de emitere a interpretărilor aferente.

    ART. 3
    (1) Răspunsul formulat de către DGRCMSO la solicitările de consiliere metodologică transmise către ANAP se realizează după cum urmează:
    a) în cazul acelor solicitări care au un caracter general valabil prin raportare la tipologia unei anumite speţe, stări de fapt/drept şi/sau la un anumit context întâlnit în practică pentru care există un corespondent în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. a), răspunsul conţine trimiterea la interpretarea/interpretările cuprinsă/cuprinse în cadrul tematicilor de interes disponibile în cadrul instrumentelor online;
    b) pentru acele solicitări care nu se încadrează în situaţia de la lit. a) sau care, deşi se încadrează într-o asemenea situaţie, în mod suplimentar, conţin anumite elemente de particularitate faţă de cele cuprinse în tematicile de interes disponibile în secţiunile specifice aferente instrumentelor online descrise la art. 2 alin. (1) lit. a), răspunsul se raportează la situaţia expusă şi, odată emis, se include în cadrul secţiunii specifice aferente.

    (2) Răspunsurile formulate în cadrul activităţii de suport operaţional furnizat de către DGRCMSO prin intermediul portalului Helpdesk se raportează la situaţia expusă şi conţin trimiterea la interpretarea/interpretările rezultată/rezultate din aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a).
    (3) În cazul în care celelalte compartimente de specialitate din cadrul ANAP identifică situaţii în desfăşurarea activităţii curente care necesită emiterea unei interpretări a legislaţiei, acestea se adresează DGRCMSO în vederea formulării răspunsului în speţa respectivă.

    ART. 4
    (1) În aplicarea prevederilor art. 2 şi art. 3 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 13/2015, aprobată prin Legea nr. 244/2015, cu completările ulterioare, precum şi ale art. 3 alin. (1) lit. b) şi alin. (3) lit. l) din Hotărârea Guvernului nr. 634/2015, cu modificările şi completările ulterioare, documentele/actele care sunt emise de alte instituţii publice, autorităţi sau alte organisme de specialitate şi care îmbracă forma şi conţinutul interpretărilor emise de către ANAP în temeiul prezentului ordin ori prin intermediul cărora se impune aplicarea unor reguli care excedează obligaţiilor legale instituite prin prevederile legislative din domeniile de reglementare menţionate la art. 1 în sarcina autorităţilor/entităţilor contractante şi/sau entităţilor juridice fără calitate de autoritate contractantă nu reprezintă interpretări ale legislaţiei privind achiziţiile publice/sectoriale sau concesiuni.
    (2) În sensul prevederilor alin. (1), dispoziţiile Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, nu sunt aplicabile entităţilor juridice fără calitatea de autoritate contractantă care nu se încadrează în una dintre situaţiile prevăzute în mod explicit la art. 6 din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, în atribuirea contractelor de achiziţie publică.

    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice,
                    Bogdan Puşcaş

    Bucureşti, 16 mai 2017.
    Nr. 121.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016