Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 121 din 16 februarie 2011  pentru constituirea echipelor mixte ce vor efectua controale, conform competentelor legale, in locurile si/sau in mediile in care se produc, se comercializeaza, se utilizeaza sau se consuma substante si/sau produse noi cu efecte psihoactive, daunatoare sanatatii, altele decat cele reglementate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 121 din 16 februarie 2011 pentru constituirea echipelor mixte ce vor efectua controale, conform competentelor legale, in locurile si/sau in mediile in care se produc, se comercializeaza, se utilizeaza sau se consuma substante si/sau produse noi cu efecte psihoactive, daunatoare sanatatii, altele decat cele reglementate

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 123 din 17 februarie 2011

    În temeiul <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 7 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia, cu modificãrile ulterioare, şi al <>art. 5 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 882/2010 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor,

    ministrul sãnãtãţii, ministrul administraţiei şi internelor, ministrul finanţelor publice, ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale, preşedintele Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor emit prezentul ordin.

    ART. 1
    (1) La nivelul fiecãrui judeţ şi al municipiului Bucureşti se constituie echipe mixte de control, alcãtuite din angajaţi, specialişti în domeniu, ai structurilor teritoriale subordonate Ministerului Sãnãtãţii, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
    (2) Echipele mixte efectueazã controale, conform competenţelor legale, în toate locurile şi/sau mediile în care se produc, se comercializeazã, se utilizeazã sau se consumã substanţe şi/sau produse noi cu efecte psihoactive, dãunãtoare sãnãtãţii.
    ART. 2
    (1) Activitãţile de control se realizeazã, pe baza unui plan de acţiune, la iniţiativa oricãreia dintre structurile teritoriale subordonate instituţiilor prevãzute la art. 1, cu informarea prefectului, sau la iniţiativa prefectului.
    (2) Planul de acţiune se elaboreazã de structura teritorialã de poliţie, cu sprijinul instituţiilor implicate în activitãţile de control.
    ART. 3
    (1) Componenţa nominalã a echipelor mixte de control se prevede în fiecare plan de acţiune, la propunerea conducãtorilor structurilor teritoriale subordonate instituţiilor prevãzute la art. 1.
    (2) Desemnarea şi participarea specialiştilor în echipele mixte de control sunt obligatorii.
    (3) Membrii echipelor mixte de control îşi desfãşoarã activitatea potrivit competenţelor legale ale instituţiilor publice pe care le reprezintã.
    ART. 4
    (1) Rapoartele acţiunilor realizate la nivelul fiecãrui judeţ şi al municipiului Bucureşti se întocmesc şi se semneazã de cãtre membrii echipelor de control şi se transmit de cãtre instituţia prefectului, lunar, Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (2) Ministerul Administraţiei şi Internelor întocmeşte şi transmite sinteza acţiunilor realizate la nivel naţional primului-ministru.
    ART. 5
    Normele metodologice privind instituirea unor mãsuri de combatere a proliferãrii substanţelor/produselor noi cu efecte psihoactive, dãunãtoare sãnãtãţii, altele decât cele reglementate, precum şi de prevenire a consumului acestora sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 6
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                              Ministrul sãnãtãţii,
                                  Cseke Attila

                            Ministrul administraţiei
                                 şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

                             Ministrul agriculturii
                             şi dezvoltãrii rurale,
                                 Valeriu Tabãrã

                       Preşedintele Autoritãţii Naţionale
                         Sanitare Veterinare şi pentru
                             Siguranţa Alimentelor,
                               Roatiş Cheţan Radu

                            Preşedintele Autoritãţii
                                Naţionale pentru
                           Protecţia Consumatorilor,
                             Constantin Cerbulescu


    ANEXĂ

                         NORME METODOLOGICE
         privind instituirea unor mãsuri de combatere a proliferãrii
        substanţelor/produselor noi cu efecte psihoactive, dãunãtoare
                   sãnãtãţii, altele decât cele reglementate,
                  precum şi de prevenire a consumului acestora

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prezentele norme metodologice sunt elaborate în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia, cu modificãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 882/2010 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
    (2) Scopul prezentelor norme metodologice îl reprezintã crearea cadrului organizatoric în vederea creşterii eficienţei acţiunilor de prevenire şi combatere a proliferãrii substanţelor/produselor noi cu efecte psihoactive, dãunãtoare sãnãtãţii, altele decât cele reglementate, precum şi de prevenire a consumului acestora.
    (3) Obiectivele prezentelor norme metodologice sunt:
    Ministerul Sãnãtãţii, prin structurile de control în sãnãtate publicã din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti:
    - verificarea respectãrii prevederilor privind condiţiile igienico-sanitare de funcţionare a unitãţilor;
    - verificarea stãrii de sãnãtate a personalului în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    - respectarea prevederilor legale privind interdicţia fumatului în spaţii publice închise;
    - verificarea conformitãţii produselor cosmetice;
    - verificarea conformitãţii produselor biocide;
    - constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin structurile specializate ale Inspectoratului General al Poliţiei Române - Direcţia de combatere a criminalitãţii organizate, Direcţia de investigare a fraudelor şi Direcţia de ordine publicã:
    - sprijinirea şi asigurarea protecţiei membrilor echipelor de control în acţiunile desfãşurate;
    - prelevarea probelor în vederea analizãrii acestora în scopul depistãrii substanţelor prevãzute în tabelele-anexã la <>Legea nr. 143/2000 privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - pentru probele ridicate care nu conţin substanţe din categoria celor prevãzute mai sus, efectuarea de cercetãri în vederea stabilirii cu exactitate a normelor legale încãlcate (în special cu privire la infracţiunea de "înşelãciune cu privire la calitatea mãrfurilor", faptã prevãzutã şi pedepsitã de art. 297 din Codul penal);
    - asigurarea unui climat de normalitate pe timpul desfãşurãrii acţiunilor de control, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, prin direcţiile pentru agriculturã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti:
    - verificarea conformitãţii îngrãşãmintelor;
    - constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    Ministerul Finanţelor Publice, prin structurile specializate ale Gãrzii Financiare:
    - verificarea autorizaţiilor de funcţionare în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    - verificarea documentelor de provenienţã a mãrfurilor;
    - verificarea respectãrii legislaţiei în domeniul financiar-contabil;
    - verificarea modului de respectare a legislaţiei privind dotarea cu case de marcat;
    - verificarea respectãrii normelor fiscale în vigoare.
    ● Controlul va urmãri verificarea pe lanţul comercial a tuturor livrãrilor, respectiv intrãrilor de marfã, acţiunea urmând sã cuprindã toţi operatorii economici implicaţi în actul comercial al produselor identificate.
    Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor:
    - verificarea existenţei documentelor de provenienţã a mãrfurilor sub aspectul încadrãrii într-una dintre categoriile: periculoase, falsificate sau contrafãcute;
    - verificarea condiţiilor de depozitare, pãstrare şi expunere la comercializare prevãzute de producãtor;
    - verificarea prezenţei semnelor organoleptice de alterare, modificãri ale aspectului, deteriorãri ale ambalajului;
    - verificarea modului de etichetare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    - verificarea posibilitãţii ca activitãţile desfãşurate sã constituie practici comerciale incorecte, înşelãtoare.
    Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor:
    - verificarea conformitãţii şi siguranţei alimentelor, aşa cum sunt definite prin lege;
    - verificarea conformitãţii hranei pentru animale şi a produselor medicinale veterinare;
    - constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor, în conformitate cu prevederile prevãzute în legislaţia specificã în vigoare.
    ART. 2
    (1) Echipele de control mixte se constituie în conformitate cu prevederile prezentului ordin.
    (2) Echipele de control mixte efectueazã controale în toate unitãţile identificate ca desfãşurând activitãţi de comercializare a unor substanţe/produse noi cu efecte psihoactive, dãunãtoare sãnãtãţii, altele decât cele reglementate.
    (3) Declanşarea acţiunilor de control se efectueazã în conformitate cu prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Mãrfurile ridicate se predau organelor de poliţie în vederea verificãrii acestora sub aspectul existenţei substanţelor stupefiante şi psihotrope (droguri), care, dupã caz, se restituie organului care a efectuat ridicarea. Acesta va proceda la distrugerea mãrfurilor conform prevederilor legale în vigoare.

    CAP. II
    Dispoziţii finale

    ART. 4
    Sinteza acţiunilor realizate la nivelul fiecãrui judeţ, respectiv al municipiului Bucureşti se transmite lunar, prin instituţia prefectului, conform modelului ce va fi pus la dispoziţie de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
    ART. 5
    La încheierea controlului, membrii echipei de control întocmesc procese-verbale de aplicare a contravenţiei sau, dupã caz, de constatare a infracţiunii, potrivit competenţelor legale.

                                 -----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016