Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 120 din 24 ianuarie 2011  privind aprobarea modalitatii de plata a taxei pe valoarea adaugata pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii realizate ocazional, precum si pentru aprobarea modelului si continutului formularelor Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 120 din 24 ianuarie 2011 privind aprobarea modalitatii de plata a taxei pe valoarea adaugata pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii realizate ocazional, precum si pentru aprobarea modelului si continutului formularelor "Cerere pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de plata a taxei pe valoarea adaugata pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii realizate ocazional" si "Decizie privind modalitatea de plata a taxei pe valoarea adaugata pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii realizate ocazional"

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 74 din 28 ianuarie 2011

    În temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 157 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 111 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã modelul şi conţinutul formularelor:
    a) "Cerere pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional", prevãzut în anexa nr. 1;
    b) "Decizie privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional", prevãzut în anexa nr. 3.
    ART. 2
    Instrucţiunile de completare, caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare ale formularului prevãzut la art. 1 lit. a) sunt prevãzute în anexa nr. 2.
    ART. 3
    (1) În vederea efectuãrii plãţii taxei pe valoarea adãugatã, persoanele impozabile nestabilite în România şi scutite, în condiţiile legii, de obligaţia înregistrãrii în scopuri de TVA în România vor depune "Cererea pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional".
    (2) Cererea prevãzutã la art. 1 lit. a) se depune de cãtre persoanele impozabile la registratura organului fiscal teritorial în raza cãruia a avut loc operaţiunea taxabilã, denumit în continuare organ fiscal competent, sau prin poştã, pânã cel târziu în ultima zi a lunii în care s-au efectuat livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional.
    (3) Decizia prevãzutã la art. 1 lit. b) se completeazã de cãtre organul fiscal competent, potrivit datelor înscrise în cererea pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional şi depusã de persoanele prevãzute la alin. (1), fiind aprobatã de cãtre conducãtorul organului fiscal competent.
    (4) Decizia privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional se emite de cãtre organul fiscal competent în douã exemplare, din care un exemplar se comunicã contribuabilului, iar celãlalt exemplar se pãstreazã de cãtre organul fiscal competent şi se arhiveazã la dosarul fiscal al contribuabilului.
    (5) Decizia se înregistreazã într-un registru special al persoanelor impozabile nestabilite în România, scutite de obligaţia înregistrãrii în scopuri de TVA, atunci când efectueazã ocazional în România operaţiuni taxabile pentru care este obligatã la plata TVA.
    ART. 4
    Pânã cel târziu în data de 10 a lunii urmãtoare celei în care s-a depus cererea prevãzutã la art. 1 lit. a), organul fiscal competent va comunica persoanei prevãzute la art. 3 alin. (1) Decizia privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional.
    ART. 5
    Persoana impozabilã nestabilitã în România şi care este scutitã de obligaţia înregistrãrii în scopuri de TVA în România va achita suma reprezentând taxa pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, în lei, în numerar, prin decontare bancarã sau prin mandat poştal, pânã cel târziu în data de 25 a lunii urmãtoare celei în care s-au efectuat operaţiunile impozabile.
    ART. 6
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 7
    Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare, Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    ART. 8
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 24 ianuarie 2011.
    Nr. 120.

    ANEXA 1*)
                                     CERERE
               pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de
              platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile
          de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional


 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ ANUL: [][][][] LUNA: [][]│
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI │
 ├─────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┤
 │ DENUMIRE/NUME, PRENUME │ │
 ├─────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┤
 │ NUMĂR DE IDENTIFICARE FISCALĂ [][][][][][][][][][]│
 ├───────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ ŢARA DE REZIDENŢĂ │ │
 ├───────────────────┴─────────────────┬──────────────────────────────────────┤
 │ ADRESA COMPLETĂ ÎN ŢARA DE REZDENTĂ │ │
 ├─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 ├────────────┬──────────────────────┬─────────┬──────────────────────────────┤
 │ COD POŞTAL │ │ TELEFON │ │
 ├────────────┼──────────────────────┴───────┬─┴──────┬───────────────────────┤
 │ FAX │ │ E-MAIL │ │
 ├────────────┴────────────────────────┬─────┴────────┴───────────────────────┤
 │ OBIECTIVUL PRINCIPAL DE ACTIVITATE │ │
 └─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ REPREZENTARE PRIN ÎMPUTERNICIT/REPREZENTANT FISCAL │
 ├────────────────────────┬──────────────────────────┬──────┬─────────────────┤
 │ NR. ACT ÎMPUTERNICIRE │ │ DATA │ │
 └────────────────────────┴──────────────────────────┴──────┴─────────────────┘
 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ DATE DE IDENTIFICARE A ÎMPUTERNICITULUI │
 ├────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┤
 │ DENUMIRE/NUME, PRENUME │ │
 ├────────────────────────┴────┬──────────────────────────────────────────────┤
 │ COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ │ [][][][][][][][][][][][][]│
 ├────────┬─────────────┬──────┴─┬──────────────┬────────────┬────────────────┤
 │ JUDEŢ │ │ SECTOR │ │ LOCALITATE │ │
 ├────────┼─────────────┴────────┴──────────────┼─────┬───┬──┴───┬───┬─────┬──┤
 │ STRADA │ │ NR. │ │ BLOC │ │ SC. │ │
 ├─────┬──┼─────┬──┬────────────┬───────────────┼─────┴───┼──────┴───┴─────┴──┤
 │ ET. │ │ AP. │ │ COD POŞTAL │ │ TELEFON │ │
 ├─────┴──┴─────┼──┴────────────┴─────────────┬─┴──────┬──┴───────────────────┤
 │ FAX │ │ E-MAIL │ │
 └──────────────┴─────────────────────────────┴────────┴──────────────────────┘



    Solicit a mi se elibera Decizia privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional, în vederea efectuãrii plãţii sumei de ........... lei.
    Anexez la prezenta cerere, în copie, actele doveditoare ale tranzacţiei efectuate*1).
-----
    *1) Se anexeazã, în copie, contractul de vânzare-cumpãrare, facturi, alte documente doveditoare.



 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ Se completeazã de personalul organului fiscal │
 ├────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┤
 │ Organ fiscal │ │
 ├────────────────────────┼─────────────┬─────────────────────────────────────┤
 │ Numãr înregistrare │ │ Data înregistrare [][]/[][]/[][][][]│
 ├────────────────────────┴──────────┬──┴─────────────────────────────────────┤
 │ Numele persoanei care a verificat │ │
 └───────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 2

                                  INSTRUCŢIUNI
                   de completare a Cererii pentru eliberarea
                    Deciziei privind modalitatea de platã a
                  taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile
          de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional


    1. Cererea pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional (denumitã în continuare cerere) se completeazã şi se depune de cãtre persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România sau de cãtre împuternicitul acestora, dupã caz, pentru efectuarea plãţii taxei.
    2. Cererea se depune dupã efectuarea livrãrilor de bunuri şi/sau prestãrilor de servicii realizate ocazional, dar nu mai târziu de ultima zi a lunii în care s-a efectuat livrarea/prestarea taxabilã:
    - la registratura organului fiscal pe a cãrui razã teritorialã s-a efectuat livrarea de bunuri şi/sau prestarea de servicii realizate ocazional;
    - la poştã, prin scrisoare recomandatã.
    3. Cererea va fi însoţitã de actele doveditoare ale tranzacţiei efectuate.
    Cererea se completeazã în douã exemplare:
    - un exemplar se depune la unitatea fiscalã;
    - un exemplar rãmâne la solicitant.
    4. Cererea se completeazã astfel:
    a) Secţiunea 1
    - anul la care se referã; se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2010);
    - luna aferentã operaţiunilor taxabile (de exemplu: pentru luna iunie se va înscrie 06).
    b) Cartuşul Date de identificare a solicitantului conţine:
    I. Denumire/nume, prenume - se înscrie, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile.
    II. Numãr de identificare fiscalã - se înscrie numãrul de identificare fiscalã atribuit de cãtre organul fiscal cu ocazia înregistrãrii fiscale.
    Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta.
    III. Se completeazã datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al persoanei impozabile.
    Reprezentare prin împuternicit - în cazul în care depunerea cererii se realizeazã printr-un împuternicit, se bifeazã cãsuţa corespunzãtoare şi se completeazã datele referitoare la numãrul şi data actului de împuternicire.
    c) Cartuşul Date de identificare a împuternicitului se completeazã doar în cazul în care depunerea cererii se realizeazã printr-un împuternicit şi conţine:
    I. Denumire/nume, prenume - se înscrie, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele împuternicitului.
    II. Cod de identificare fiscalã - se înscrie codul primit la înregistrare, înscris în certificatul de înregistrare fiscalã, sau codul numeric personal, în cazul în care împuternicitul este persoanã fizicã.
    Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta.
    III. Se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al împuternicitului.


                Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare,
               utilizare şi pãstrare a Cererii pentru eliberarea
                 Deciziei privind modalitatea de platã a taxei
                pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri
               şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional

    Denumirea formularului: Cerere pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional
    Format: A4/t1
    Caracteristici de tipãrire:
    - pe o singurã faţã;
    - se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
    Se difuzeazã: gratuit.
    Se utilizeazã la: solicitarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional.
    Se întocmeşte de: persoanele impozabile nestabilite în România care sunt scutite de obligaţia înregistrãrii în scopuri de TVA, atunci când efectueazã în România una sau mai multe operaţiuni pentru care sunt obligate la plata TVA.
    Circulã: în format hârtie, în douã exemplare semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:
    - un exemplar la solicitant;
    - un exemplar la organul fiscal.
    Se pãstreazã: la dosarul fiscal al solicitantului.

    ANEXA 3

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Unitatea fiscalã*1) ...................
    Str. ......................... nr. ...., localitatea .........................
    Nr. ......../Data ................
-----
    *1) Se va menţiona denumirea organului fiscal emitent al prezentului act administrativ.

                                    DECIZIE
                privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea
                   adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau
                   prestãrile de servicii realizate ocazional

    Cãtre:
    Denumirea/Numele şi prenumele ......................................................
    Domiciliul fiscal: localitatea ................. oraşul ................., str. ................. nr. ........, ţara ..............................
    Numãr de identificare fiscalã ...........................................................................
    Reprezentat fiscal/Împuternicit prin ....................................................................
    Ca urmare a cererii dumneavoastrã nr. ............... din data de ................................... şi în temeiul prevederilor <>art. 157 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru livrarea de bunuri/prestarea de servicii efectuatã de dumneavoastrã, aveţi obligaţia sã achitaţi taxa pe valoarea adãugatã aferentã în contul 2010010104 "TVA plãtitã de persoane impozabile nestabilite în România şi care pot fi scutite de obligaţia înregistrãrii în scopuri de TVA, când efectueazã în România una sau mai multe operaţiuni pentru care sunt obligate la plata taxei", deschis la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent, codificat cu codul de identificare fiscalã al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz.
    Achitarea sumei ce reprezintã taxa pe valoarea adãugatã datoratã de cãtre persoana impozabilã nestabilitã în România şi care este scutitã de obligaţia înregistrãrii în scopuri de TVA se efectueazã potrivit reglementãrilor legale în vigoare, în lei, în numerar, prin decontare bancarã sau prin mandat poştal, pânã cel târziu în data de 25 a lunii urmãtoare celei în care s-au efectuat operaţiunile impozabile.
    În condiţiile nerespectãrii acestui termen se datoreazã, dupã acest termen, obligaţii fiscale accesorii conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    Conducãtorul unitãţii fiscale,
    Numele şi prenumele ..........................
    Semnãtura şi ştampila unitãţii ...............


           Verificat Întocmit
        Numele şi prenumele Numele şi prenumele
        ................... ...................
        Funcţia ................. Funcţia .................
        Data .................... Data ....................
        Semnãtura ............... Semnãtura ...............



                                     -----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016