Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 157 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 111 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin: ART. 1 Se aprobã modelul şi conţinutul formularelor: a) "Cerere pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional", prevãzut în anexa nr. 1; b) "Decizie privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional", prevãzut în anexa nr. 3. ART. 2 Instrucţiunile de completare, caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare ale formularului prevãzut la art. 1 lit. a) sunt prevãzute în anexa nr. 2. ART. 3 (1) În vederea efectuãrii plãţii taxei pe valoarea adãugatã, persoanele impozabile nestabilite în România şi scutite, în condiţiile legii, de obligaţia înregistrãrii în scopuri de TVA în România vor depune "Cererea pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional". (2) Cererea prevãzutã la art. 1 lit. a) se depune de cãtre persoanele impozabile la registratura organului fiscal teritorial în raza cãruia a avut loc operaţiunea taxabilã, denumit în continuare organ fiscal competent, sau prin poştã, pânã cel târziu în ultima zi a lunii în care s-au efectuat livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional. (3) Decizia prevãzutã la art. 1 lit. b) se completeazã de cãtre organul fiscal competent, potrivit datelor înscrise în cererea pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional şi depusã de persoanele prevãzute la alin. (1), fiind aprobatã de cãtre conducãtorul organului fiscal competent. (4) Decizia privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional se emite de cãtre organul fiscal competent în douã exemplare, din care un exemplar se comunicã contribuabilului, iar celãlalt exemplar se pãstreazã de cãtre organul fiscal competent şi se arhiveazã la dosarul fiscal al contribuabilului. (5) Decizia se înregistreazã într-un registru special al persoanelor impozabile nestabilite în România, scutite de obligaţia înregistrãrii în scopuri de TVA, atunci când efectueazã ocazional în România operaţiuni taxabile pentru care este obligatã la plata TVA. ART. 4 Pânã cel târziu în data de 10 a lunii urmãtoare celei în care s-a depus cererea prevãzutã la art. 1 lit. a), organul fiscal competent va comunica persoanei prevãzute la art. 3 alin. (1) Decizia privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional. ART. 5 Persoana impozabilã nestabilitã în România şi care este scutitã de obligaţia înregistrãrii în scopuri de TVA în România va achita suma reprezentând taxa pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, în lei, în numerar, prin decontare bancarã sau prin mandat poştal, pânã cel târziu în data de 25 a lunii urmãtoare celei în care s-au efectuat operaţiunile impozabile. ART. 6 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin. ART. 7 Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare, Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generalã de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. ART. 8 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Ialomiţianu Bucureşti, 24 ianuarie 2011. Nr. 120. ANEXA 1*) CERERE pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ANUL: [][][][] LUNA: [][]│
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI │
├─────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┤
│ DENUMIRE/NUME, PRENUME │ │
├─────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┤
│ NUMĂR DE IDENTIFICARE FISCALĂ [][][][][][][][][][]│
├───────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ŢARA DE REZIDENŢĂ │ │
├───────────────────┴─────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│ ADRESA COMPLETĂ ÎN ŢARA DE REZDENTĂ │ │
├─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────┬──────────────────────┬─────────┬──────────────────────────────┤
│ COD POŞTAL │ │ TELEFON │ │
├────────────┼──────────────────────┴───────┬─┴──────┬───────────────────────┤
│ FAX │ │ E-MAIL │ │
├────────────┴────────────────────────┬─────┴────────┴───────────────────────┤
│ OBIECTIVUL PRINCIPAL DE ACTIVITATE │ │
└─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ REPREZENTARE PRIN ÎMPUTERNICIT/REPREZENTANT FISCAL │
├────────────────────────┬──────────────────────────┬──────┬─────────────────┤
│ NR. ACT ÎMPUTERNICIRE │ │ DATA │ │
└────────────────────────┴──────────────────────────┴──────┴─────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ DATE DE IDENTIFICARE A ÎMPUTERNICITULUI │
├────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┤
│ DENUMIRE/NUME, PRENUME │ │
├────────────────────────┴────┬──────────────────────────────────────────────┤
│ COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ │ [][][][][][][][][][][][][]│
├────────┬─────────────┬──────┴─┬──────────────┬────────────┬────────────────┤
│ JUDEŢ │ │ SECTOR │ │ LOCALITATE │ │
├────────┼─────────────┴────────┴──────────────┼─────┬───┬──┴───┬───┬─────┬──┤
│ STRADA │ │ NR. │ │ BLOC │ │ SC. │ │
├─────┬──┼─────┬──┬────────────┬───────────────┼─────┴───┼──────┴───┴─────┴──┤
│ ET. │ │ AP. │ │ COD POŞTAL │ │ TELEFON │ │
├─────┴──┴─────┼──┴────────────┴─────────────┬─┴──────┬──┴───────────────────┤
│ FAX │ │ E-MAIL │ │
└──────────────┴─────────────────────────────┴────────┴──────────────────────┘
Solicit a mi se elibera Decizia privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional, în vederea efectuãrii plãţii sumei de ........... lei. Anexez la prezenta cerere, în copie, actele doveditoare ale tranzacţiei efectuate*1).----- *1) Se anexeazã, în copie, contractul de vânzare-cumpãrare, facturi, alte documente doveditoare.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Se completeazã de personalul organului fiscal │
├────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┤
│ Organ fiscal │ │
├────────────────────────┼─────────────┬─────────────────────────────────────┤
│ Numãr înregistrare │ │ Data înregistrare [][]/[][]/[][][][]│
├────────────────────────┴──────────┬──┴─────────────────────────────────────┤
│ Numele persoanei care a verificat │ │
└───────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┘
ANEXA 2 INSTRUCŢIUNI de completare a Cererii pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional 1. Cererea pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional (denumitã în continuare cerere) se completeazã şi se depune de cãtre persoanele impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate sã se înregistreze în scopuri de TVA în România sau de cãtre împuternicitul acestora, dupã caz, pentru efectuarea plãţii taxei. 2. Cererea se depune dupã efectuarea livrãrilor de bunuri şi/sau prestãrilor de servicii realizate ocazional, dar nu mai târziu de ultima zi a lunii în care s-a efectuat livrarea/prestarea taxabilã: - la registratura organului fiscal pe a cãrui razã teritorialã s-a efectuat livrarea de bunuri şi/sau prestarea de servicii realizate ocazional; - la poştã, prin scrisoare recomandatã. 3. Cererea va fi însoţitã de actele doveditoare ale tranzacţiei efectuate. Cererea se completeazã în douã exemplare: - un exemplar se depune la unitatea fiscalã; - un exemplar rãmâne la solicitant. 4. Cererea se completeazã astfel: a) Secţiunea 1 - anul la care se referã; se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2010); - luna aferentã operaţiunilor taxabile (de exemplu: pentru luna iunie se va înscrie 06). b) Cartuşul Date de identificare a solicitantului conţine: I. Denumire/nume, prenume - se înscrie, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile. II. Numãr de identificare fiscalã - se înscrie numãrul de identificare fiscalã atribuit de cãtre organul fiscal cu ocazia înregistrãrii fiscale. Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta. III. Se completeazã datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al persoanei impozabile. Reprezentare prin împuternicit - în cazul în care depunerea cererii se realizeazã printr-un împuternicit, se bifeazã cãsuţa corespunzãtoare şi se completeazã datele referitoare la numãrul şi data actului de împuternicire. c) Cartuşul Date de identificare a împuternicitului se completeazã doar în cazul în care depunerea cererii se realizeazã printr-un împuternicit şi conţine: I. Denumire/nume, prenume - se înscrie, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele împuternicitului. II. Cod de identificare fiscalã - se înscrie codul primit la înregistrare, înscris în certificatul de înregistrare fiscalã, sau codul numeric personal, în cazul în care împuternicitul este persoanã fizicã. Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta. III. Se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al împuternicitului. Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a Cererii pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional Denumirea formularului: Cerere pentru eliberarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional Format: A4/t1 Caracteristici de tipãrire: - pe o singurã faţã; - se poate utiliza echipament informatic pentru editare. Se difuzeazã: gratuit. Se utilizeazã la: solicitarea Deciziei privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional. Se întocmeşte de: persoanele impozabile nestabilite în România care sunt scutite de obligaţia înregistrãrii în scopuri de TVA, atunci când efectueazã în România una sau mai multe operaţiuni pentru care sunt obligate la plata TVA. Circulã: în format hârtie, în douã exemplare semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care: - un exemplar la solicitant; - un exemplar la organul fiscal. Se pãstreazã: la dosarul fiscal al solicitantului. ANEXA 3 MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Unitatea fiscalã*1) ................... Str. ......................... nr. ...., localitatea ......................... Nr. ......../Data ................----- *1) Se va menţiona denumirea organului fiscal emitent al prezentului act administrativ. DECIZIE privind modalitatea de platã a taxei pe valoarea adãugatã pentru livrãrile de bunuri şi/sau prestãrile de servicii realizate ocazional Cãtre: Denumirea/Numele şi prenumele ...................................................... Domiciliul fiscal: localitatea ................. oraşul ................., str. ................. nr. ........, ţara .............................. Numãr de identificare fiscalã ........................................................................... Reprezentat fiscal/Împuternicit prin .................................................................... Ca urmare a cererii dumneavoastrã nr. ............... din data de ................................... şi în temeiul prevederilor <>art. 157 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru livrarea de bunuri/prestarea de servicii efectuatã de dumneavoastrã, aveţi obligaţia sã achitaţi taxa pe valoarea adãugatã aferentã în contul 2010010104 "TVA plãtitã de persoane impozabile nestabilite în România şi care pot fi scutite de obligaţia înregistrãrii în scopuri de TVA, când efectueazã în România una sau mai multe operaţiuni pentru care sunt obligate la plata taxei", deschis la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent, codificat cu codul de identificare fiscalã al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz. Achitarea sumei ce reprezintã taxa pe valoarea adãugatã datoratã de cãtre persoana impozabilã nestabilitã în România şi care este scutitã de obligaţia înregistrãrii în scopuri de TVA se efectueazã potrivit reglementãrilor legale în vigoare, în lei, în numerar, prin decontare bancarã sau prin mandat poştal, pânã cel târziu în data de 25 a lunii urmãtoare celei în care s-au efectuat operaţiunile impozabile. În condiţiile nerespectãrii acestui termen se datoreazã, dupã acest termen, obligaţii fiscale accesorii conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Conducãtorul unitãţii fiscale, Numele şi prenumele .......................... Semnãtura şi ştampila unitãţii ...............
Verificat Întocmit
Numele şi prenumele Numele şi prenumele
................... ...................
Funcţia ................. Funcţia .................
Data .................... Data ....................
Semnãtura ............... Semnãtura ...............
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.