Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 120 din 2 septembrie 2022  pentru stabilirea componenţei şi atribuţiilor Comitetului de monitorizare  şi Comitetului director pentru programele naţionale Afaceri interne 2021-2027     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 120 din 2 septembrie 2022 pentru stabilirea componenţei şi atribuţiilor Comitetului de monitorizare şi Comitetului director pentru programele naţionale Afaceri interne 2021-2027

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 886 din 8 septembrie 2022
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 3 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 868/2022 privind stabilirea sistemului de management şi control în vederea gestionării programelor naţionale Afaceri interne pentru perioada 2021-2027,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. 1
    Dispoziţii generale
    (1) Obiectul prezentului ordin îl reprezintă organizarea şi stabilirea atribuţiilor următoarelor entităţi:
    a) Comitetul de monitorizare a programelor naţionale Afaceri interne;
    b) Comitetul director.

    (2) Comitetele prevăzute la alin. (1) sunt structuri fără personalitate juridică, constituite în vederea sprijinirii Autorităţii de Management Afaceri Interne, denumită în continuare AM, respectiv Direcţia fonduri externe nerambursabile din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin asigurarea suportului decizional, monitorizării şi coordonării la nivel naţional a activităţilor privind implementarea Programelor naţionale cofinanţate din Fondul pentru azil, migraţie şi integrare, denumit în continuare FAMI, Fondul pentru securitate internă, denumit în continuare FSI, şi Instrumentul de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize, denumit în continuare IMFV, împreună denumite în continuare Programe naţionale Afaceri interne.
    (3) Comitetele prevăzute la alin. (1) vor funcţiona pe toată perioada de implementare a Programelor naţionale Afaceri interne, până la închiderea oficială a acestora de către Comisia Europeană.
    (4) Prezentul ordin utilizează termeni şi expresii având semnificaţiile prevăzute în cuprinsul Hotărârii Guvernului nr. 868/2022 privind stabilirea sistemului de management şi control în vederea gestionării programelor naţionale Afaceri interne pentru perioada 2021-2027, denumită în continuare HG nr. 868/2022.

    ART. 2
    Componenţa Comitetului de monitorizare a programelor naţionale Afaceri interne
    (1) Comitetul de monitorizare a programelor naţionale Afaceri interne, denumit în continuare CM, este o structură fără personalitate juridică, cu rol decizional strategic în procesul de implementare a Programelor naţionale Afaceri interne, şi este constituit în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) din HG nr. 868/2022, cu respectarea principiilor parteneriatului şi reprezentativităţii, în conformitate cu prevederile art. 38 din Regulamentul (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispoziţiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziţie justă şi Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, Fondului pentru securitate internă şi Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize, denumit în continuare RDC.
    (2) Autorităţile naţionale, instituţiile şi organizaţiile care sunt reprezentate în CM sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    (3) Selecţia instituţiei/organizaţiei menţionate la pct. 6 şi 7 din anexă se organizează conform metodologiei elaborate de către AM.
    (4) Fiecare autoritate, instituţie şi organizaţie cu reprezentare în CM desemnează un membru titular şi un membru supleant. Membrul supleant participă la reuniunile comitetului în lipsa membrului titular.
    (5) CM este alcătuit din preşedinte, membri şi observatori. Preşedintele CM este conducătorul AM. Preşedintele şi membrii CM au drept de vot.
    (6) Componenţa nominală a CM, precum şi orice modificări aduse acesteia se stabilesc prin decizie a conducătorului AM şi se publică pe site-ul AM, respectiv www.fed.mai.gov.ro.
    (7) Comisia Europeană - Direcţia generală migraţie şi afaceri interne este invitată permanent, în calitate de observator, cu rol consultativ.

    ART. 3
    Atribuţiile Comitetului de monitorizare a programelor naţionale Afaceri interne
    (1) Responsabilităţile CM includ atribuţiile stabilite prin art. 40 din RDC.
    (2) Regulamentul de organizare şi funcţionare al CM se aprobă în prima reuniune a comitetului, cu votul majorităţii membrilor, şi se publică pe site-ul AM.
    (3) Activitatea CM este asistată de un secretariat permanent, asigurat de Serviciul fonduri dedicate din cadrul AM.

    ART. 4
    Componenţa şi funcţionarea Comitetului director
    (1) Comitetul director, denumit în continuare CD, este o structură fără personalitate juridică, cu rol de coordonare în procesul de implementare a Programelor naţionale Afaceri interne, constituită în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) din HG nr. 868/2022.
    (2) CD este alcătuit din următorii membri:
    a) secretarul general;
    b) secretarul de stat pentru relaţii internaţionale;
    c) secretarul de stat pentru ordine şi siguranţă publică.

    (3) Secretarul general sau secretarul de stat pentru relaţii internaţionale îndeplineşte funcţia de preşedinte al CD, în funcţie de rolul de coordonare la nivelul MAI al AM.
    (4) Membrul CD prevăzut la alin. (2) lit. a) poate delega atribuţiile ce îi revin în această calitate unui secretar general adjunct, iar membrii prevăzuţi la alin. (2) lit. b) şi c) pot delega atribuţiile ce le revin în această calitate subsecretarilor de stat.
    (5) În situaţia în care posturile membrilor CD sunt vacante, atribuţiile secretarului general se îndeplinesc de către un secretar general adjunct desemnat în acest sens de ministrul afacerilor interne, iar ale secretarului/secretarilor de stat, de către subsecretarul/subsecretarii de stat desemnat/desemnaţi în acest sens de ministrul afacerilor interne.
    (6) Deciziile în cadrul CD se iau cu votul majorităţii membrilor, prin consultare scrisă sau în cadrul reuniunilor de lucru.
    (7) Dacă una dintre funcţiile aferente membrilor CD este vacantă şi nu a fost desemnată o persoană conform alin. (5), deciziile CD se pot adopta cu votul celorlalţi doi membri. În caz de paritate, votul preşedintelui este decisiv.
    (8) Consultările scrise şi reuniunile de lucru se organizează ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui sau a conducătorului AM.
    (9) Activitatea CD este asistată de un secretariat permanent, asigurat de Serviciul fonduri dedicate din cadrul AM.

    ART. 5
    Atribuţiile Comitetului director
    (1) CD are următoarele atribuţii:
    a) aprobă metodologia de selecţie a membrilor în CM, menţionată la art. 2 alin. (3);
    b) avizează toate documentele care vor fi examinate sau aprobate în cadrul CM;
    c) aprobă calendarul privind lansarea apelurilor de proiecte, ghidurile specifice şi bugetul alocat pe fiecare apel şi măsură de intervenţie din Programele naţionale Afaceri interne, precum şi revizuirile ulterioare;
    d) aprobă activitatea desfăşurată privind apelurile de proiecte finalizate în luna anterioară;
    e) aprobă modificările majore ale contractelor/deciziilor de finanţare încheiate de autoritatea de management referitoare la suplimentarea valorii totale a proiectului, modificarea indicatorilor şi a obiectivelor proiectului;
    f) examinează şi aprobă rapoartele anuale privind conturile.

    (2) Deciziile adoptate de membrii CD se consemnează în scris, în procese-verbale semnate de către membrii care au votat respectivele decizii.

    ART. 6
    Dispoziţii finale
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode

    Bucureşti, 2 septembrie 2022.
    Nr. 120.
    ANEXA 1

    LISTA
    autorităţilor publice, instituţiilor şi organismelor ai căror reprezentanţi au statut de membru titular
    în Comitetul de monitorizare a programelor naţionale Afaceri interne
    1. Ministerul Afacerilor Interne - Direcţia fonduri externe nerambursabile
    2. Ministerul Afacerilor Interne - Direcţia generală financiară
    3. Ministerul Afacerilor Interne - Inspectoratul General pentru Imigrări
    4. Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene - Direcţia generală mecanisme şi instrumente financiare externe nerambursabile
    5. Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene - Direcţia generală programare şi coordonare sistem
    6. Instituţie de învăţământ superior
    7. Organizaţie neguvernamentală sau internaţională cu expertiză relevantă în domeniul drepturilor fundamentale ale omului
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016