Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 12 din 12 octombrie 2001  pentru aprobarea   Regulamentului nr. 5/2001 privind organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii sau lucrari prin intermediul burselor de marfuri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 12 din 12 octombrie 2001 pentru aprobarea Regulamentului nr. 5/2001 privind organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii pentru produse, servicii sau lucrari prin intermediul burselor de marfuri

EMITENT: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 7 decembrie 2001
Preşedintele Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare,
în conformitate cu prevederile <>art. 4 şi 6 din Ordonanta Guvernului nr. 69/1997 privind pieţele reglementate de mãrfuri, servicii şi instrumente derivate, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 129/2000 ,
în baza Hotãrârii Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare din data de 2 octombrie 2001,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1
La data prezentului ordin se aproba <>Regulamentul nr. 5/2001 privind organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii pentru produse, servicii sau lucrãri prin intermediul burselor de mãrfuri.
ART. 2
Regulamentul menţionat la art. 1 intra în vigoare la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Departamentul autorizare reglementare şi secretariatul general vor asigura aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

p. Preşedintele Comisiei Naţionale
a Valorilor Mobiliare,
Irina Mihaela Popovici


<>REGULAMENTUL Nr. 5/2001
privind organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii pentru produse, servicii sau lucrãri prin intermediul burselor de mãrfuri

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezentul regulament stabileşte regulile privind modul de desfãşurare a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii pentru produse, servicii sau lucrãri prin intermediul burselor de mãrfuri, în temeiul <>art. 46^1 din Ordonanta Guvernului nr. 69/1997 privind pieţele reglementate de mãrfuri, servicii şi instrumente derivate, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 129/2000 .
(2) Prezentul regulament se aplica şi persoanelor juridice romane sau strãine care intenţioneazã sa vândã un produs sau un serviciu şi solicita unei societãţi de bursa organizarea şi desfãşurarea procedurilor pentru atribuirea contractelor de vânzare.
ART. 2
În înţelesul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificatie:
a) clasificarea produselor şi serviciilor asociate activitãţilor, denumita în continuare CPSA - clasificarea elaborata de Institutul Naţional de Statistica;
b) contractant - ofertantul cãruia i se atribuie contractul de achiziţie în urma aplicãrii uneia dintre procedurile prevãzute în prezentul regulament;
c) contract de achiziţie - documentul final al achiziţiei, încheiat în scris între ordonator şi furnizorul de produse, lucrãri sau servicii, prin care se stabilesc elementele esenţiale ale unei vânzãri;
d) garanţie de buna execuţie a contractului - un depozit valoric, titluri de credit sau alte forme de garantare acceptate de cãtre ordonator şi puse la dispoziţie acestuia de cãtre ofertantul invitat sa încheie contractul de achiziţie;
e) garanţie de participare - un depozit valoric, titlu de credit sau alte forme de garantare acceptate de ordonator, puse la dispoziţie organizatorului de cãtre ofertant, constituit pentru a acoperi eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi ordonatorul, prejudicii rezultate dintr-o conduita neloialã a ofertantului;
f) informaţie confidenţialã - informaţia cu privire la conţinutul unui înscris sau document, privitor la o oferta realizatã de cãtre o persoana fizica sau juridicã ori în legatura cu angajamentele patrimoniale ale acesteia, care, dacã ar fi adusã la cunostinta publicului sau unei persoane concurente, ar putea influenta rezultatul aplicãrii unei metode de atribuire a contractului de achiziţie, ar afecta în mod artificial preţul de adjudecare ori i-ar produce prejudicii morale sau materiale ofertantului la care se referã informaţia ori unor terţi;
g) lucrare - oricare dintre lucrãrile de construcţii prevãzute în CPSA sau orice combinatie a acestora care conduce sau nu conduce la un rezultat menit sa îndeplineascã prin el însuşi o funcţie tehnico-economicã. Lucrãrile similare reprezintã acele lucrãri de construcţii care sunt grupate în aceeaşi subclasa elementara;
h) oferta comercialã - acea parte a ofertei întocmitã pe baza cerinţelor din documentaţia de prezentare şi elaborare a ofertei, care cuprinde date referitoare la preţul produselor, lucrãrilor sau serviciilor furnizate;
i) oferta - manifestarea ferma şi irevocabilã de a contracta în vederea achiziţiei, care cuprinde, pe de o parte, o oferta tehnica şi, pe de alta parte, o oferta comercialã;
j) oferta tehnica - acea parte a ofertei elaborata pe baza cerinţelor din caietul de sarcini, stabilite de ordonator;
k) ofertant - orice furnizor, executant sau prestator care a formulat şi a depus la sediul organizatorului o oferta în termenele şi în condiţiile prevãzute de documentaţia pentru prezentarea şi elaborarea ofertei;
l) ordonator - persoana juridicã, romana sau strãinã, care intenţioneazã sa achizitioneze un produs, o lucrare sau un serviciu şi care se adreseazã societãţii de bursa pentru organizarea şi desfãşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii pentru produse, servicii şi lucrãri;
m) organizator - societatea de bursa ce asigura organizarea şi desfãşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii pentru produse, servicii şi lucrãri la comanda ordonatorului;
n) produs - orice obiect fizic sau altfel de bun cuprins în CPSA, care nu este definit conform prevederilor lit. g) sau o) ca fiind serviciu sau lucrare. Produsele similare reprezintã produse cu acelaşi uz sau cu uz similar care sunt interschimbabile şi care sunt grupate de regula în aceeaşi subclasa elementara;
o) serviciu - orice activitate prevãzutã în CPSA. Serviciile similare sunt acele servicii care sunt grupate în aceeaşi subclasa elementara.
ART. 3
Persoanele juridice romane, indiferent de forma de organizare sau de structura capitalului social, se pot adresa societãţii de bursa în vederea organizãrii şi desfãşurãrii unor proceduri de atribuire a contractelor de achiziţii, în baza unei comenzi şi a unui contract de prestãri de servicii încheiat între acestea şi organizator.
ART. 4
Societatea de bursa oferã, la solicitarea ordonatorului, servicii de consultanţa privind alegerea, organizarea şi desfãşurarea procedurii de atribuire a contractelor de achiziţii, pe baze contractuale conform anexei nr. 2.

CAP. 2
Condiţii de autorizare a societãţii de bursa în vederea organizãrii şi desfãşurãrii procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii pentru produse, servicii sau lucrãri

ART. 5
Organizarea şi desfãşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii pentru produse, servicii şi lucrãri prin bursele de mãrfuri se realizeazã numai de societãţile de bursa autorizate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, denumita în continuare C.N.V.M., şi în baza autorizãrii acestor activitãţi.
ART. 6
(1) Autorizaţia societãţii de bursa pentru activitãţile prevãzute la art. 5 se elibereazã pe baza unei cereri de autorizare prevãzute în anexa nr. 1, ce va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
a) structura organizatoricã, regulamentul de organizare şi funcţionare a direcţiei sau a departamentului în ale cãrui atribuţii intra activitãţile prevãzute la art. 5;
b) norme de desfãşurare a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii pentru produse, servicii sau lucrãri;
c) dovada achitãrii în contul C.N.V.M. a taxei de autorizare reprezentând 0,1% din capitalul social al societãţii de bursa.
(2) C.N.V.M. va decide cu privire la autorizarea desfãşurãrii activitãţilor prevãzute la art. 5, în termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii tuturor actelor şi documentelor menţionate la alin. (1).
ART. 7
(1) Procedurile pentru care C.N.V.M. poate acorda autorizaţie sunt:
a) licitaţie deschisã - prin care orice furnizor, executant sau prestator interesat are dreptul sa depunã o oferta;
b) licitaţie restrânsã - prin care numai furnizorii, executantii sau prestatorii selectaţi de cãtre comisia de licitaţie sunt invitaţi de cãtre aceasta sa depunã oferte;
c) negociere competitivã - prin care ordonatorul se consulta şi negociaza clauzele contractuale, exclusiv preţul, cu mai mulţi furnizori, executanti sau prestatori;
d) negociere cu o singura sursa - prin care ordonatorul solicita oferta din partea unui singur ofertant, furnizor, executant sau prestator;
e) cerere de oferta - prin care ordonatorul, prin intermediul organizatorului, solicita, fãrã publicarea unui anunţ publicitar, oferte de la mai mulţi furnizori, executanti sau prestatori;
f) concurs de soluţii - prin care ordonatorul achiziţioneazã un plan sau un proiect, în special în domeniul planificarii teritoriale sau urbane, al arhitecturii, al lucrãrilor de construcţii sau al prelucrãrii datelor, prin selectarea acestora pe baze concurentiale;
g) alte proceduri de atribuire a contractelor de achiziţii calificate şi autorizate astfel de C.N.V.M.
(2) În funcţie de opţiunea ordonatorului, procedurile prevãzute la alin. (1) lit. a)-c) şi f) pot fi urmate de licitaţia cu strigare la societatea de bursa în conformitate cu <>Ordonanta Guvernului nr. 69/1997 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 129/2000 .
ART. 8
În vederea retragerii autorizaţiei privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii societatea de bursa va depune o cerere standard de renunţare la autorizaţie conform anexei nr. 8.

CAP. 3
Condiţii privind organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii

ART. 9
Organizarea procedurilor este asigurata în cadrul societãţii de bursa de cãtre o direcţie sau un departament al acesteia, nominalizat expres pentru acest scop, denumit în continuare organizator, care rãspunde de pregãtirea procedurii de atribuire a contractului de achiziţie, întocmeşte şi asigura publicarea anunţului publicitar privind desfãşurarea procedurii, întocmeşte documentele procedurii şi le pune la dispoziţie persoanelor interesate.
ART. 10
(1) Desfãşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii pentru produse, servicii şi lucrãri este coordonata de o comisie de atribuire.
(2) Comisia de atribuire verifica respectarea condiţiilor referitoare la publicitatea procedurii, a inscrierilor la procedura şi rãspunde de activitãţile de deschidere, examinare, evaluare şi acceptare a ofertelor, de stabilire a ofertei câştigãtoare, de respectare a normelor de desfãşurare a procedurii şi de soluţionare a eventualelor contestaţii îndreptate impotriva hotãrârilor adoptate de aceasta. Pentru organizarea şi desfãşurarea procedurilor prevãzute la art. 7 alin. (1) lit. a) şi b) comisia de atribuire va fi numita comisie de licitaţie şi va avea atribuţiile prevãzute în regulamentul societãţii de bursa privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii pentru produse, servicii şi lucrãri prin intermediul burselor de mãrfuri.
ART. 11
(1) Comisia de atribuire este compusa din 5 membri, dintre care minimum 3 cu pregãtire profesionalã şi experienta relevante, desemnaţi de ordonator, experţi independenţi şi 2 membri desemnaţi de societatea de bursa; toţi membrii au putere de decizie egala.
(2) La stabilirea componentei comisiei de atribuire se va tine seama de cel puţin urmãtoarele:
- persoanele fizice sau juridice care au participat în orice fel la elaborarea documentaţiei pentru prezentarea ofertei sau care fac parte din comisia de atribuire nu pot fi ofertanţi sau ofertanţi asociaţi;
- nu pot face parte din comisia de atribuire persoanele fizice sau juridice care au interese directe sau indirecte în organizarea şi desfãşurarea atribuirii unui contract de achiziţie sau care contravin oricãror norme prevãzute de legea concurentei ori de legea combaterii concurentei neloiale.
(3) Comisia de atribuire va fi condusã de un preşedinte numit de societatea de bursa dintre membrii desemnaţi de organizator.
(4) Componenta comisiei de atribuire nu va fi dezvaluita pana în momentul începerii procedurii.
ART. 12
În scopul organizãrii procedurii ordonatorul va transmite organizatorului cel puţin urmãtoarele documente:
a) cerere în vederea organizãrii procedurii ce urmeazã sa se aplice; cererea va mentiona expres cazul în care procedura are caracter internaţional;
b) denumirea exactã a produselor, serviciilor şi/sau a lucrãrilor a cãror achizitionare se doreşte;
c) caietul de sarcini aferent produselor, serviciilor şi/sau lucrãrilor ce urmeazã sa fie achiziţionate;
d) condiţiile generale şi/sau specifice de contractare;
e) proiectul de contract de achiziţie;
f) condiţiile de calificare a ofertanţilor.
ART. 13
(1) Organizatorul, pe baza datelor înaintate de ordonator, prevãzute la art. 12, elaboreazã documentele procedurii, cu excepţia caietului de sarcini, a condiţiilor generale şi/sau specifice de contractare şi a condiţiilor de calificare a ofertanţilor, care sunt întocmite de ordonator, şi stabileşte data, ora şi locul desfãşurãrii procedurii de comun acord cu ordonatorul.
(2) Documentele procedurii sunt:
a) anunţul de presa;
b) documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei.
(3) Documentele procedurii sunt întocmite în limba romana. În cazul procedurilor cu caracter internaţional organizatorul va asigura traducerea autorizata a acestora.
(4) Documentele procedurii sunt supuse spre aprobare ordonatorului.
ART. 14
(1) Anunţul de presa prevãzut la art. 13 alin. (2) lit. a) privind desfãşurarea procedurii va fi publicat cu cel puţin 15 zile înainte de data limita de depunere a ofertelor, dar nu cu mai mult de 30 de zile.
(2) Anunţul de presa va fi publicat cel puţin într-un cotidian central de mare tiraj şi în pagina web ori prin alt sistem electronic de publicitate al societãţii de bursa.
(3) Dacã procedura are caracter internaţional, publicarea anunţului de presa se va face, la cererea ordonatorului, pe lângã mijloacele prevãzute la alin. (2), şi într-un cotidian de circulaţie internationala şi/sau într-o publicaţie internationala de specialitate.
ART. 15
(1) Anunţul de presa trebuie sa cuprindã cel puţin urmãtoarele elemente:
a) denumirea organizatorului, forma juridicã şi sediul;
b) denumirea şi sediul ordonatorului;
c) obiectul achiziţiei;
d) caracterul internaţional al procedurii, dacã este cazul;
e) locul de unde şi data de la care se pot obţine documentele pentru elaborarea şi prezentarea ofertei;
f) tipul procedurii utilizate;
g) contravaloarea documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, cuantumul taxei de înscriere la procedura, precum şi modalitatea de plata;
h) valoarea garanţiei de participare şi modalitatea de plata;
i) data, ora şi locul desfãşurãrii procedurii;
j) data şi ora pana la care se accepta depunerea ofertelor şi a garanţiilor de participare.
(2) Anunţul de presa va putea conţine orice alte elemente considerate necesare.
(3) Modificarea datelor cuprinse în anunţul de presa se face numai de cãtre comisia de atribuire, din initiativa proprie sau la solicitarea intemeiata a ordonatorului, în conformitate cu regulamentul societãţii de bursa privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor pentru atribuirea contractelor de achiziţii.
ART. 16
(1) Orice potenţial ofertant are dreptul de a solicita organizatorului un exemplar din documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei.
(2) Organizatorul remite contra cost tuturor celor care au înaintat o solicitare în sensul alineatului precedent documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, începând cu data specificatã în anunţul de presa.
(3) Modificarea conţinutului documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor, ulterior punerii ei în circulaţie, nu poate fi facuta decât în situaţiile, termenele şi în condiţiile specificate în regulamentul societãţii de bursa privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii, precum şi în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei.
ART. 17
(1) Documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei conţine cel puţin urmãtoarele:
a) instrucţiuni pentru ofertanţi;
b) caietul de sarcini;
c) condiţii generale de contractare;
d) condiţii specifice de contractare;
e) condiţii de calificare a ofertanţilor.
(2) Documentaţiile pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor nu vor impune o anumitã marca de fabrica sau de comerţ, un model sau un tip de bun şi nici nu vor indica o origine a mãrfii sau un producãtor determinat.

CAP. 4
Condiţii privind desfãşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii

ART. 18
Procedura de atribuire a contractelor de achiziţie este aleasã de cãtre ordonator şi comunicatã în scris organizatorului.

SECŢIUNEA 1
Proceduri de atribuire a contractelor de achiziţii

ART. 19
(1) Procedura de atribuire a contractului de achiziţii prin licitaţie deschisã este acea procedura de atribuire prin care orice furnizor, executant sau prestator interesat are dreptul sa depunã o oferta.
(2) Aplicarea acestei proceduri este decisa dacã este estimatã o participare puţin numeroasa.
ART. 20
(1) Se pot înscrie la procedura de atribuire a contractelor de achiziţii prin licitaţie deschisã cei care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) au achiziţionat documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei;
b) înainteazã o cerere de participare conform anexei nr. 3;
c) achitã taxa de înscriere la procedura.
(2) În situaţia în care nu se primesc oferte sau nici o oferta nu îndeplineşte condiţiile de calificare prevãzute în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, comisia de atribuire poate hotãrî reprogramarea procedurii sau aplicarea procedurii de atribuire a contractului de achiziţie prin negociere competitivã.
(3) În cazul în care a fost formulatã o singura oferta şi aceasta îndeplineşte cerinţele documentaţiei pentru prezentarea şi elaborarea ofertei, precum şi cerinţele caietului de sarcini, comisia de licitaţie poate decide adjudecarea în favoarea celui care a formulat-o.
ART. 21
Cererea de participare va fi însoţitã de:
a) împuternicire scrisã prin care semnatarul ofertei este autorizat sa angajeze ofertantul în procedura de atribuire a contractului de achiziţie, conform anexei nr. 5;
b) dovada constituirii garanţiei de participare la procedura;
c) angajament privind plata comisionului, conform anexei nr. 6;
d) un plic sigilat şi marcat în mod vizibil, sub sancţiunea neinregistrarii, ce cuprinde oferta tehnica şi oferta comercialã; plicurile nu vor fi primite şi nu vor fi înregistrate dacã nu sunt însoţite de documentele specificate la lit. a)-c).
ART. 22
(1) Procedura de atribuire a contractelor de achiziţii prin licitaţie restrânsã este procedura prin care numai furnizorii, executantii sau prestatorii selectaţi de comisia de licitaţie sunt invitaţi de cãtre aceasta sa depunã oferte.
(2) Aplicarea acestei proceduri este decisa dacã este estimatã o participare numeroasa.
ART. 23
(1) Procedura prevãzutã la art. 22 poate debuta cu preevaluarea candidaţilor.
(2) În cazul menţionat la alin. (1) preevaluarea se poate desfasura în doua etape:
a) calificare, etapa la care participa toţi candidaţii care depun documente de calificare şi în care se verifica documentele depuse;
b) selecţie, etapa la care participa toţi candidaţii calificaţi şi în care se verifica aspecte referitoare numai la oferta tehnica.
ART. 24
(1) Se pot înscrie la preevaluare cei care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) achiziţioneazã documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei;
b) înainteazã o cerere de participare, conform anexei nr. 3.
(2) Data limita de primire a cererii de participare se stabileşte, de la caz la caz, în conformitate cu prevederile documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei.
ART. 25
Cererea de participare va fi însoţitã de:
a) împuternicire scrisã prin care semnatarul ofertei este autorizat sa angajeze ofertantul în procedura de atribuire a contractului de achiziţie, conform anexei nr. 5;
b) documente de calificare solicitate de ordonator în documentaţia de elaborare şi prezentare a procedurii.
ART. 26
Comisia de licitaţie transmite tuturor candidaţilor selectaţi invitaţie de participare cu oferta, în care se vor specifica în mod obligatoriu:
a) nivelul taxei de înscriere la procedura;
b) nivelul garanţiei de participare la procedura;
c) data pana la care se depun oferta tehnica şi oferta comercialã.
ART. 27
Se pot înscrie la licitaţie cei care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) au primit invitaţie de participare;
b) achitã taxa de înscriere la licitaţie;
c) semneazã angajamentul privind plata comisionului, conform anexei nr. 6;
d) prezintã dovada constituirii garanţiei de participare la procedura;
e) prezintã un plic sigilat şi marcat în mod vizibil, sub sancţiunea neinregistrarii, ce cuprinde ofertele şi orice alte documente solicitate.
ART. 28
(1) Procedura de atribuire a contractelor de achiziţie prin negociere competitivã reprezintã procedura prin care ordonatorul se consulta şi negociaza clauzele contractuale cu mai mulţi furnizori, executanti sau prestatori.
(2) Aplicarea acestei proceduri este decisa dacã ordonatorul se afla în una dintre situaţiile de mai jos:
a) se afla în imposibilitatea precizarii cu exactitate a datelor tehnice necesare pentru elaborarea caietului de sarcini;
b) în urma licitaţiei deschise sau restrânse nu s-au primit oferte care satisfac cerinţele impuse prin documentaţia de elaborare şi prezentare a ofertei;
c) nu poate estima valoarea contractului de achiziţie de lucrãri sau servicii;
d) opteazã motivat temeinic pentru aceasta procedura.
ART. 29
(1) Procedura prevãzutã la art. 28 poate debuta cu preevaluarea candidaţilor.
(2) În cazul menţionat la alin. (1) preevaluarea se poate desfasura în doua etape - calificarea şi selecţia, conform art. 23 alin. (2).
ART. 30
(1) Se pot înscrie la preevaluare cei care rãspund anunţului de presa şi care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevãzute la art. 24 alin. (1) şi/sau candidaţii calificaţi, respectiv selectaţi, în urma unei licitaţii deschise sau restrânse ori a unui concurs de soluţii.
(2) Cererea de participare va fi însoţitã de documentele prevãzute la art. 25.
(3) Data limita de primire a cererii de participare se stabileşte, de la caz la caz, în funcţie de prevederile documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei.
ART. 31
(1) Comisia de atribuire transmite tuturor candidaţilor selectaţi invitaţii de participare la negociere, în care se vor specifica în mod obligatoriu:
a) nivelul taxei de înscriere la negociere;
b) data la care vor avea loc consultãri şi negocieri comune cu toţi candidaţii selectaţi.
(2) Se pot înscrie la negocieri candidaţii selectaţi care au primit invitaţia de participare la negociere şi care au achitat taxa pentru documentaţia aferentã elaborãrii şi prezentãrii ofertei.
(3) Consultarile şi negocierile vor fi purtate asupra prevederilor finale ale documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, iar şedinţele vor avea ca rezultat întocmirea documentaţiei finale şi remiterea acesteia tuturor candidaţilor selectaţi care au participat la negociere în vederea înscrierii la licitaţie.
ART. 32
În condiţiile art. 31 se pot înscrie la licitaţie candidaţii care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) le-a fost remisã documentaţia finala pentru elaborarea şi prezentarea ofertei;
b) achitã taxa de înscriere la licitaţie;
c) prezintã dovada constituirii garanţiei de participare la procedura;
d) prezintã oferta tehnica şi oferta comercialã;
e) semneazã angajamentul privind plata comisionului datorat societãţii de bursa, conform anexei nr. 6.
ART. 33
(1) Negocierea cu o singura sursa reprezintã procedura prin care ordonatorul solicita oferta din partea unui singur ofertant.
(2) Aplicarea acestei proceduri este decisa în oricare dintre urmãtoarele situaţii:
a) produsele, lucrãrile sau serviciile pot fi furnizate, executate sau prestate de o singura persoana juridicã;
b) ordonatorul intenţioneazã sa achizitioneze în mod adiţional produse, lucrãri sau servicii destinate prelungirii unor contracte de achiziţii încheiate într-o perioada de maximum 3 ani anteriori datei la care are loc desfãşurarea procedurii, achiziţia având ca scop suplimentarea unor cantitãţi în vederea evitãrii unor incompatibilitãţi sau disfunctionalitati tehnice pe care le-ar implica achiziţionarea de produse, lucrãri sau servicii cu caracteristici tehnice diferite de cele existente;
c) ordonatorul beneficiazã de o oportunitate de scurta durata, extrem de avantajoasã, în urma cãreia poate achizitiona la un preţ scãzut sau în condiţii contractuale avantajoase pentru ordonator;
d) ca urmare a unui concurs de soluţii;
e) situaţii de forta majorã;
f) alte situaţii temeinic motivate.
ART. 34
(1) Comisia de atribuire poate stabili încheierea contractului de achiziţie cu ofertantul numai dacã oferta respecta datele tehnice solicitate de ordonator, cu condiţia ca pãrţile sa agreeze de comun acord preţul.
(2) Regulile referitoare la participarea la procedura, precum şi cele referitoare la comision vor fi stabilite, de la caz la caz, prin invitaţia la negociere şi prin regulamentul societãţii de bursa privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor pentru atribuirea contractelor de achiziţii.
ART. 35
(1) Procedura de atribuire a contractelor de achiziţii prin cerere de oferta este procedura simplificata prin care se solicita, fãrã publicarea unui anunţ, oferte de la mai mulţi furnizori, executanti sau prestatori.
(2) Aplicarea acestei proceduri este decisa:
a) dacã valoarea totalã a contractului ce urmeazã sa fie încheiat este relativ redusã;
b) dacã produsele ce se intenţioneazã sa fie achiziţionate sunt de mica valoare;
c) când ordonatorul beneficiazã de o situaţie de oportunitate în achiziţia unor produse;
d) în situaţii urgente, temeinic motivate.
ART. 36
(1) În vederea participãrii la aceasta procedura comisia de atribuire invita cel puţin 3 persoane juridice, furnizoare ale produselor ce se intenţioneazã sa se achizitioneze, sa depunã oferte.
(2) Ofertanţii invitaţi vor depune la sediul organizatorului ofertele lor, iar comisia de atribuire va decide cãruia dintre aceştia îi va atribui contractul de achiziţie.
(3) Regulile referitoare la participarea la procedura, precum şi cele referitoare la comisionul perceput de societatea de bursa se stabilesc, de la caz la caz, prin invitaţiile de participare la procedura şi prin regulamentul societãţii de bursa privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii.

SECŢIUNEA a 2-a
Garanţia de participare la procedura

ART. 37
(1) În vederea participãrii la procedura candidatul trebuie sa depunã garanţia de participare stabilitã în suma fixa, calculatã prin aplicarea procentului stipulat prin contractul încheiat între societatea de bursa şi ordonator, la valoarea estimatã a contractului de achiziţie, fãrã T.V.A.; garanţia de participare stabilitã va fi în suma de minimum 2% din aceasta valoare.
(2) Garanţia pentru oferta depusa reprezintã asigurarea data de cãtre ofertant ordonatorului şi societãţii de bursa fata de riscul unui eventual comportament necorespunzãtor al ofertantului pentru intreaga perioada de derulare a ofertei, pana la încheierea contractului de achiziţie.
(3) Garanţia de participare la procedura se constituie în moneda nationala (ROL), de cãtre persoanele juridice romane, sau în devize liber convertibile, de cãtre persoanele juridice strãine, la dispoziţia societãţii de bursa, în contul bancar de garanţii al acesteia indicat prin documentele procedurii.
(4) Modalitãţile de constituire a garanţiei de participare sunt urmãtoarele:
a) virament prin ordin de plata;
b) cambie sau bilet la ordin, avalizate de banca;
c) scrisoare de garanţie bancarã; ofertanţii strãini pot depune scrisori de garanţie bancarã emise de bãnci strãine, contragarantate de o banca romana;
d) numerar depus la casieria societãţii de bursa, cu respectarea reglementãrilor în vigoare.
ART. 38
În cazul constituirii garanţiei de participare conform art. 37 alin. (4) lit. c), aceasta trebuie sa fie valabilã pe toatã perioada de valabilitate a ofertei şi trebuie sa garanteze cel puţin urmãtoarele situaţii în care ofertantul:
a) nu se prezintã la şedinţa publica de deschidere, evaluare şi adjudecare a ofertelor, deşi a depus toate documentele în vederea participãrii;
b) revoca oferta dupã deschiderea acesteia şi înainte de adjudecare;
c) fiind câştigãtorul procedurii, nu semneazã contractul de achiziţie în termenul de valabilitate a ofertei;
d) fiind declarat câştigãtor sau fiind admis cu statut de rezerva, revoca oferta în termenul de valabilitate a acesteia;
e) fiind câştigãtorul procedurii, nu constituie garanţia pentru buna execuţie;
f) fiind câştigãtorul procedurii, nu plãteşte comisionul datorat societãţii de bursa.
ART. 39
Sumele reprezentând garanţia de participare la procedura trebuie sa fie evidentiate în contul de garanţii al societãţii de bursa cel mai târziu în ziua precedenta deschiderii procedurii.
ART. 40
(1) Organizatorul va specifica în regulamentul de organizare şi desfãşurare a procedurilor privind atribuirea contractelor de achiziţii care sunt condiţiile în care garanţia de participare la procedura se restituie integral.
(2) Regulamentul de organizare şi desfãşurare a procedurilor privind atribuirea contractelor de achiziţii va specifica în ce condiţii se poate pierde dreptul de restituire a garanţiei de participare la procedura.
ART. 41
În cazul în care un participant la procedura pierde dreptul de restituire a garanţiei de participare, aceasta se acorda ordonatorului dupã reţinerea de cãtre societatea de bursa a comisioanelor şi a oricãror alte cheltuieli aferente organizãrii şi desfãşurãrii procedurii.

SECŢIUNEA a 3-a
Deschiderea şi evaluarea ofertelor

ART. 42
Deschiderea şi evaluarea ofertelor presupune doua etape:
a) deschiderea şi evaluarea ofertelor tehnice;
b) deschiderea ofertelor comerciale.
ART. 43
(1) În vederea calificãrii/selectãrii ofertelor tehnice comisia de atribuire/licitaţie pune la dispoziţie ordonatorului, spre examinare şi evaluare, plicurile conţinând oferta tehnica şi eventualele mostre.
(2) Evaluarea ofertelor tehnice se va realiza cu întocmirea unui proces-verbal completat de specialiştii ordonatorului, semnat de cãtre toţi ofertanţii.
(3) Un exemplar al procesului-verbal prevãzut la alin. (2) va fi pus la dispoziţie comisiei de atribuire/licitaţie.
ART. 44
Ofertele comerciale vor fi deschise la data şi locul precizate în anunţul de presa sau în invitaţia de participare.
ART. 45
(1) La deschiderea ofertelor comerciale, în prezenta ofertanţilor, preşedintele comisiei de atribuire/licitaţie va anunta:
a) numele ofertanţilor;
b) notificãrile scrise referitoare la modificãrile şi retragerile de oferte, în cazul în care acestea s-au formulat;
c) îndeplinirea condiţiilor pentru participarea la procedura de cãtre participanţi.
(2) În funcţie de opţiunea exprimatã de ordonator, conform menţiunii prevãzute la art. 12 lit. a), comisia de atribuire/licitaţie va decide adjudecarea în conformitate cu regulamentul societãţii de bursa privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor.
(3) Etapa se va finaliza cu întocmirea unui proces-verbal de cãtre comisia de atribuire/licitaţie.

SECŢIUNEA a 4-a
Atribuirea contractului de achiziţie

ART. 46
(1) Atribuirea contractului de achiziţie se face pe baza hotãrârii de adjudecare a procedurii.
(2) Hotãrârea de adjudecare a procedurii organizate şi desfãşurate de societatea de bursa se consemneazã într-un proces-verbal, încheiat într-un numãr de exemplare egal cu numãrul pãrţilor implicate, ce va cuprinde:
a) numele membrilor comisiei de atribuire/licitaţie;
b) numele participanţilor care au formulat ofertele admise la procedura de licitaţie cu strigare;
c) preţul de adjudecare;
d) numele participantului a cãrui oferta a fost adjudecatã;
e) ordinea participanţilor cu statut de rezerva;
f) eventuale observaţii ale membrilor comisiei;
g) data întocmirii.
(3) Hotãrârea de adjudecare semnatã de toţi membrii comisiei de atribuire/licitaţie, precum şi de participanţi va fi înaintatã tuturor pãrţilor implicate în procedura.
(4) Hotãrârea de adjudecare constituie actul în baza cãruia ordonatorul încheie contractul de achiziţie.
(5) Contractul de achiziţie se încheie de cãtre câştigãtor cu ordonatorul numai dacã acesta accepta preţul.
(6) Participanţii cu statut de rezerva, în ordinea crescatoare a ofertelor lor de preţ, vor beneficia de dreptul de a încheia contractul de achiziţie numai dacã câştigãtorul procedurii decade din dreptul de a încheia contractul de achiziţie sau refuza sa îl încheie în termenele şi în condiţiile stabilite.

CAP. 5
Documentele specifice desfãşurãrii procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii

ART. 47
Documentele pentru elaborarea şi prezentarea ofertei trebuie sa cuprindã cel puţin:
a) informaţii generale privind ordonatorul;
b) cerinţe minime de calificare a ofertanţilor şi documentele ce trebuie depuse;
c) instrucţiuni privind înregistrarea ofertelor, modul lor de prezentare, constituirea garanţiilor şi termenul de valabilitate a ofertelor;
d) caietul de sarcini, inclusiv instrucţiunile privind modul de elaborare şi prezentare a ofertei tehnice;
e) instrucţiuni privind modul de elaborare şi prezentare a ofertelor comerciale;
f) informaţii privind criteriul aplicat pentru atribuirea contractului de achiziţie.
ART. 48
(1) Oferta are caracter ferm şi obligatoriu, din punct de vedere al conţinutului, pe toatã perioada de valabilitate şi trebuie sa fie semnatã pe propria rãspundere de cãtre ofertant sau de cãtre reprezentantul legal al acestuia.
(2) Perioada de valabilitate a ofertei este precizatã în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei şi acoperã cel puţin intervalul dintre data limita de depunere a ofertei şi data semnãrii contractului de achiziţie.
ART. 49
(1) Modul de prezentare a ofertei şi numãrul de exemplare în care va fi depusa aceasta vor fi specificate în regulamentul societãţii de bursa privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii.
(2) Oferta va fi redactatã în mod obligatoriu în limba romana. În situaţia în care se decide caracterul internaţional al procedurii, ofertanţii persoane juridice strãine au obligaţia de a depune pe lângã oferta redactatã într-o limba de circulaţie internationala şi traducerea autorizata a acesteia.
ART. 50
Ofertele vor cuprinde:
a) oferta tehnica elaborata astfel încât sa respecte în totalitate cerinţele prevãzute în caietul de sarcini;
b) oferta comercialã elaborata astfel încât sa furnizeze toate informaţiile cu privire la preţ, tarif, alte condiţii financiare legate de obiectul contractului de achiziţie.
ART. 51
Ofertanţii vor specifica preţurile în lei (ROL) sau în euro şi, dupã caz, pentru comparare, preţurile vor fi transformate în moneda nationala la cursul de schimb al B.N.R. valabil în ziua deschiderii ofertei, de cãtre comisia de licitaţie.
ART. 52
(1) Orice ofertant are dreptul sa îşi modifice sau sa îşi retragã oferta numai înainte de data limita stabilitã pentru depunerea acesteia, sub sancţiunea excluderii lui de la procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie şi a pierderii garanţiei de participare.
(2) Retragerea sau modificarea unei oferte se poate face printr-o cerere scrisã depusa de persoana imputernicita sau trimisa prin posta, prin scrisoare recomandatã, dacã aceasta a sosit la organizator înaintea termenului limita pentru depunerea ofertelor.
(3) Omiterea oricãrei informaţii solicitate prin documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei sau prezentarea unei oferte neconforme cu aceasta are drept urmare respingerea ofertei, dacã regulamentul societãţii de bursa privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii nu prevede altfel.
ART. 53
(1) Ofertele trebuie sa ajungã la comisia de atribuire/licitaţie pana la data stabilitã în anunţul de presa sau în invitaţia de participare.
(2) Ofertele şi documentele se pot transmite prin posta, cu confirmare de primire, sau se depun la sediul organizatorului; data şi ora primirii ofertelor vor fi înregistrate într-un registru special, iar participantului i se va remite dovada înregistrãrii ofertei.

CAP. 6
Contestarea

ART. 54
În cazul constatãrii unor încãlcãri ale prevederilor prezentului regulament şi/sau ale regulamentului societãţii de bursa privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii sau al unor eventuale neregularitãţi intervenite în cursul desfãşurãrii procedurilor, candidaţii pot depune la comisia de atribuire/licitaţie contestaţii formulate în scris, sub sancţiunea decãderii, în termen de 7 zile de la data desfãşurãrii procedurii.
ART. 55
(1) Contestaţia trebuie sa precizeze:
a) articolul din prezentul regulament pe care contestatorul îl considera încãlcat şi/sau articolul din regulamentul societãţii de bursa privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii;
b) interesele lezate şi/sau prejudiciile pe care le-a suferit, le suferã sau le poate suferi;
c) modul în care se asteapta sa fie rezolvat cazul în speta;
(2) Comisia de atribuire/licitaţie este în drept sa respingã orice contestaţie care nu satisface în mod cumulativ cerinţele prevãzute la alineatul precedent.
ART. 56
Nu se va putea face contestaţie impotriva:
a) formei sau tipului de procedura organizatã pentru atribuirea unui contract de achiziţie;
b) admiterii la procedura de achiziţie doar a persoanelor fizice sau juridice romane de drept privat;
c) alegerea criteriului pentru atribuirea contractului de achiziţie;
d) alegerea numãrului de candidaţi selectaţi;
e) respingerea tuturor ofertelor;
f) suspendarea sau anularea aplicãrii procedurii pentru atribuirea unui contract de achiziţie.
ART. 57
Contestaţia suspenda procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie pana la soluţionarea acesteia. Excepţie fac urmãtoarele situaţii:
a) contestaţia nu este înaintatã în termenul indicat sau nu sunt întrunite elementele prevãzute la art. 55;
b) contestaţia este în mod evident nejustificatã sau conţinutul acesteia este în mod evident neserios;
c) prin suspendarea aplicãrii procedurii exista pericolul iminent de a fi afectat un interes public major.
ART. 58
Modul de soluţionare a contestaţiilor va fi specificat în regulamentul societãţii de bursa privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii.
ART. 59
(1) În cazul în care contestaţiile formulate sunt întemeiate şi se constata ca sãvârşirea abaterii a avut drept consecinta vicierea rezultatului procedurii, preşedintele comisiei de atribuire/licitaţie poate anula hotãrârea de adjudecare a procedurii, situaţie în care o comunica tuturor candidaţilor şi dispune, conform acordului cu ordonatorul, repetarea procedurii sau adjudecarea în favoarea unui alt participant.
(2) Orice decizie luatã în conformitate cu prevederile prezentului articol, precum şi motivele şi împrejurãrile care au dus la luarea respectivei decizii vor însoţi documentele din dosarul de achiziţie.

CAP. 7
Condiţii de anulare a aplicãrii procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie

ART. 60
Comisia de atribuire/licitaţie are dreptul sa anuleze aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie, numai dacã ia aceasta decizie înainte de semnarea contractului de achiziţie şi în urmãtoarele situaţii:
a) fiecare dintre ofertele depuse depãşeşte valoarea fondurilor alocate pentru îndeplinirea contractului de achiziţie;
b) circumstanţe excepţionale afecteazã procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie sau este imposibila încheierea lui;
c) în alte situaţii specificate în mod expres în documentaţia de licitaţie.
ART. 61
Decizia de anulare nu creeazã vreo obligaţie organizatorului fata de cei care au obţinut, în condiţiile prezentului regulament, un exemplar din documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, cu excepţia restituirii garanţiei de participare la procedura şi a notificãrii acestora cu indicarea motivelor care au dus la adoptarea acestei soluţii.

CAP. 8
Contractul de achiziţie

ART. 62
Contractul de achiziţie se încheie între ordonator şi câştigãtorul licitaţiei, în baza hotãrârii de adjudecare, în termenul prevãzut în documentaţia de elaborare şi prezentare a ofertelor, dar nu mai devreme de 7 zile de la data atribuirii contractului.
ART. 63
(1) Dacã persoana care a câştigat dreptul de a încheia contractul de achiziţie nu îl semneazã în termenele şi condiţiile stabilite din motive care îi sunt imputabile, aceasta va decadea din drepturile de câştigãtor şi va pierde dreptul la restituirea garanţiei depuse.
(2) În cazul menţionat la alin. (1) contractul de achiziţie va fi semnat cu primul participant câştigãtor din lista celor cu statut de rezerva, dacã acesta exista, la preţul solicitat de el, cu acordul ordonatorului.
ART. 64
(1) Preţul de adjudecare obţinut în urma aplicãrii procedurii este ferm şi nu poate fi modificat la încheierea contractului de achiziţie, dacã documentaţia privind elaborarea şi prezentarea ofertelor nu prevede altfel.
(2) O data cu semnarea contractului participantul câştigãtor va transmite ordonatorului garanţia livrãrii şi/sau a bunei executii, în condiţiile stabilite de ordonator şi cuprinse în documentele procedurii.

CAP. 9
Obligaţiile societãţii de bursa

ART. 65
Societatea de bursa trebuie sa asigure transparenta procedurilor privind achiziţiile, imparţialitatea şi egalitatea deplina de tratament între toţi participanţii, precum şi garantarea protejãrii informaţiilor confidenţiale şi a secretului comercial.
ART. 66
(1) Organizatorul şi comisia de atribuire nu vor comunica sub nici un temei participanţilor la procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie nici un fel de date cuprinse în ofertele altor participanţi, acestea având regimul juridic al informaţiilor confidenţiale.
(2) Încãlcarea alineatului precedent atrage rãspunderea civilã sau penalã, dupã caz, a persoanelor care se fac vinovate.
ART. 67
Organizatorul sau comisia de atribuire/licitaţie are obligaţia de a exclude orice ofertant în cazul în care se dovedeşte ca acesta a fost sau este angajat în practici corupte sau frauduloase în legatura cu participarea la procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie.

CAP. 10
Raportari

ART. 68
(1) Societatea de bursa are obligaţia de a întocmi dosarul achiziţiei pentru fiecare contract de achiziţie atribuit.
(2) Dosarul achiziţiei trebuie sa cuprindã cel puţin urmãtoarele documente:
a) nota privind determinarea valorii estimate, fãrã T.V.A., a contractului de achiziţie;
b) anunţul de intenţie, dacã este cazul;
c) anunţul şi/sau invitaţia de participare, dupã caz;
d) documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, inclusiv corespondenta purtata pentru clarificarea unor probleme;
e) dacã este cazul, nota justificativã privind aplicarea procedurii;
f) decizia de numire a comisiei de atribuire;
g) dacã este cazul, listele cuprinzând denumirea/numele şi adresa candidaţilor care participa la selecţie şi hotãrârea comisiei de atribuire cu privire la rezultatul selecţiei;
h) procesul-verbal întocmit cu ocazia deschiderii ofertelor;
i) lista cuprinzând denumirea/numele şi adresa ofertanţilor;
j) hotãrârea comisiei de atribuire privind rezultatul aplicãrii procedurii;
k) contestaţiile primite, rezoluţiile şi mãsurile corective;
l) anunţul de atribuire, dacã este cazul.
ART. 69
(1) Pe baza documentelor şi informaţiilor prevãzute la art. 68, organizatorii au obligaţia de a întocmi lunar un raport care sa cuprindã toate datele referitoare la contractele de achiziţii atribuite prin intermediul bursei de mãrfuri, indiferent de valoarea acestora.
(2) Societatea de bursa are obligaţia de a întocmi raportul prevãzut la alin. (1) în conformitate cu anexa nr. 7.
(3) Societatea de bursa are obligaţia de a transmite C.N.V.M. raportarile prevãzute la alin. (1) pana în data de 10 a lunii urmãtoare perioadei de raportare.

CAP. 11
Comisioane şi taxe

ART. 70
(1) Taxa de participare la procedura şi contravaloarea documentaţiei de licitaţie sunt stabilite de comun acord de cãtre societatea de bursa şi ordonator.
(2) Participantul câştigãtor, în termen de 3 zile lucrãtoare de la primirea hotãrârii de adjudecare, va achitã în contul societãţii de bursa un comision reprezentând un anumit procent din valoarea totalã a contractului de achiziţie, al cãrui cuantum se va stabili pentru fiecare procedura şi va fi stipulat în documentaţia de licitaţie.
ART. 71
(1) Societatea de bursa va achitã C.N.V.M. un comision reprezentând 10% din sumele încasate în urma atribuirii contractului de achiziţie. Comisionul încasat de C.N.V.M. nu se restituie.
(2) Comisionul prevãzut la alin. (1) se achitã cel mai târziu în ziua de 10 a fiecãrei luni pentru contractele de achiziţii atribuite în luna anterioarã.

CAP. 12
Abateri şi sancţiuni

ART. 72
(1) Pentru încãlcarea prevederilor prezentului regulament C.N.V.M. stabileşte raspunderi şi sancţiuni în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 69/1997 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 129/2000 .
(2) Pentru încãlcarea cu intenţie sau din culpa, prin comisiune sau omisiune, a dispoziţiilor prezentului regulament C.N.V.M. poate aplica urmãtoarele sancţiuni:
a) avertisment public;
b) amenzi cuprinse între 10.000.000 lei şi 200.000.000 lei sau calculate ca procent cuprins între 0,1 şi 3% aplicat la valoarea capitalului social al societãţii de bursa;
c) interzicerea temporarã, pentru o perioada cuprinsã între 30 şi 90 de zile, sau definitiva, pentru persoanele fizice sau juridice, de a desfasura operaţiunile prevãzute în prezentul regulament, în conformitate cu <>Ordonanta Guvernului nr. 69/1997 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 129/2000 .
ART. 73
Nerespectarea prevederilor art. 11 alin. (4), ale art. 39 şi 65 se sancţioneazã de cãtre C.N.V.M. în conformitate cu prevederile art. 72 alin. (2) lit. b) şi/sau c).
ART. 74
Nerespectarea prevederilor art. 11 alin. (2), ale art. 14, ale art. 15 alin. (1) şi (3) şi ale art. 68 alin. (2) se sancţioneazã de cãtre C.N.V.M. în conformitate cu prevederile art. 72 alin. (2) lit. a) şi/sau b).
ART. 75
Nerespectarea prevederilor art. 16 alin. (2) şi (3), ale art. 43 alin. (1) şi (2) şi ale art. 67 se sancţioneazã de cãtre C.N.V.M. în conformitate cu prevederile art. 72 alin. (2) lit. b).
ART. 76
(1) Nerespectarea prevederilor art. 13 alin. (1), (3) şi (4), ale art. 17 alin. (2) se sancţioneazã de cãtre C.N.V.M. în conformitate cu prevederile art. 72 alin. (2) lit. a).
(2) Societatea de bursa este obligatã sa corecteze abaterile respective în termen de 24 de ore de la data constatãrii. În caz contrar, C.N.V.M. va aplica sancţiunile prevãzute la art. 72 alin. (2) lit. b) şi/sau c).
ART. 77
(1) Dacã o societate de bursa sau personalul sau faciliteazã atribuirea contractului unui anume ofertant sau nu asigura confidenţialitatea privind ofertele depuse de candidaţi, C.N.V.M. va aplica o amenda reprezentând dublul comisionului încasat.
(2) În condiţiile prevãzute la alin. (1) societatea de bursa îi va despãgubi pe ceilalţi ofertanţi care au participat la toate fazele procedurii privind atribuirea contractelor de achiziţie, returnand taxele şi sumele încasate, inclusiv taxa de organizare şi desfãşurare a procedurii perceputã ordonatorului.
(3) În cazul prevãzut la alin. (1) societatea de bursa va anula procedura.
ART. 78
Încãlcarea prevederilor art. 71 alin. (1) reprezintã contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda egala cu valoarea comisionului.
ART. 79
Dacã societatea de bursa nu se conformeazã cerinţelor referitoare la evidenta şi raportarea contractelor atribuite în urma organizãrii şi desfãşurãrii procedurilor cuprinse în prezentul regulament, C.N.V.M. îi va cere acesteia sa corecteze abaterile respective în termen de 48 de ore de la data producerii lor. În caz contrar, C.N.V.M. poate:
a) sa sanctioneze societatea de bursa cu avertisment, în cazul în care aceasta se afla la prima abatere;
b) sa suspende sau sa retragã autorizaţia societãţii de bursa, în cazul în care nu se afla la prima abatere;
c) sa aplice o amenda între 0,1-1% din capitalul social al societãţii de bursa.
ART. 80
Dacã o societate de bursa întocmeşte şi prezintã C.N.V.M. documente sau rapoarte false, incomplete sau inexacte, C.N.V.M. va aplica o amenda între 1 şi 3% din capitalul social al societãţii de bursa.
ART. 81
Societatea de bursa şi/sau persoanele fizice care se implica în desfãşurarea de operaţiuni prin care incalca reglementãrile C.N.V.M., <>Ordonanta Guvernului nr. 69/1997 , aprobatã cu modificãri şi completãri, şi reglementãrile C.N.V.M. aplicabile în materie şi pentru care nu au fost prevãzute în mod expres sancţiuni în prezentul regulament sau în <>Ordonanta Guvernului nr. 69/1997 , aprobatã cu modificãri şi completãri, pot fi sancţionate de C.N.V.M., dupã caz, cu una dintre sancţiunile prevãzute la art. 72 alin. (2) lit. c).
ART. 82
Nivelurile minime şi maxime ale amenzilor din prezentul regulament se actualizeazã periodic în funcţie de rata inflaţiei.
ART. 83
Sancţiunile aplicate de C.N.V.M. vor fi fãcute publice.

CAP. 13
Dispoziţii finale

ART. 84
(1) În timpul desfãşurãrii unei proceduri sau a şedinţei de licitaţie sunt interzise:
a) perturbarea şedinţelor prin orice mijloace;
b) acţiuni concertate ale participanţilor, în scopul influentarii rezultatelor;
c) rãspândirea de informaţii false, de natura sa influenteze rezultatele obţinute în urma aplicãrii procedurii sau în urma desfãşurãrii licitaţiei cu strigare;
d) alte acţiuni contrare bunei desfasurari a procedurii sau a şedinţei de licitaţie cu strigare.
(2) Candidaţii/participanţii care incalca prevederile alin. (1) vor fi excluşi de la procedura sau licitaţie şi vor pierde dreptul de participare la procedura.
ART. 85
(1) Prin derogare de la dispoziţiile art. 5 prezentul regulament se aplica şi societãţilor comerciale denumite burse de mãrfuri, conform <>art. 47^2 din Ordonanta Guvernului nr. 69/1997 , aprobatã cu modificãri şi completãri, care au ca obiect de activitate facilitarea de operaţiuni bursiere şi care exista şi funcţioneazã la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament.
(2) Societãţile comerciale menţionate la alin. (1) pot desfasura activitãţile prevãzute de prezentul regulament, pana la obţinerea autorizaţiei de funcţionare, dar nu mai târziu de 3 august 2002, cu respectarea dispoziţiilor art. 6.
(3) Societãţile comerciale menţionate la alin. (1), care solicita autorizarea pentru activitatea de atribuire a contractelor de achiziţii pentru produse, servicii şi lucrãri prin intermediul burselor de mãrfuri, vor depune, pe lângã documentele menţionate la art. 6 alin. (1), urmãtoarele:
a) actele constitutive ale societãţii comerciale, în copie;
b) certificatul de înmatriculare cu încheierea judecãtorului delegat, în copie;
c) certificatul de înregistrare fiscalã, în copie;
d) extras, de la oficiul registrului comerţului, cu structura actionariatului şi componenta consiliului de administraţie la data solicitãrii autorizãrii de C.N.V.M.
(4) Societãţile comerciale care fac obiectul prezentului articol nu pot folosi denumirea de "societate de bursa" decât dupã autorizarea de cãtre C.N.V.M. în aceasta calitate. În anexele la prezentul regulament se va mentiona în loc de "societate de bursa" denumirea societãţii comerciale respective.
ART. 86
Prezentul regulament se completeazã de drept cu dispoziţiile legale în vigoare referitoare la bursele de mãrfuri.
ART. 87
Prezentul regulament intra în vigoare la data publicãrii sale în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 88
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezentul regulament.





ANEXA 1


la regulament
-------------



┌──────────┬───────────────────────────────────────────────────┬───────┬───────┐
│ FORMULAR │ CERERE │Pentru │Numai │
│ SOCIETATE│pentru autorizarea societãţii de bursa în vederea │ uz │pentru │
│ DE BURSA │organizãrii şi desfãşurãrii procedurilor de │oficial│ uz │
│ Pagina 1 │atribuire a contractelor de achiziţii pentru ├───────┤oficial│
│(Pagina de│produse, servicii şi lucrãri │ │ │
│ identi- │ │ │ │
│ ficare) │ Data .......... │ │ │
│ │ Nr. de înregistrare la C.N.V.M. .......... │ │ │
│ │ │ │ │
├──────────┴───────────────────────────────────────────────────┴───────┼───────┤
│ │ │
│ False declaraţii sau omisiuni ale faptelor fãcute │ │
│ intentionat pot constitui încãlcãri grave ale │ │
│ legii penale │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ 1. Denumirea completa a solicitantului: │ │
│ ............................................................ │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ 2. Numãrul de înmatriculare la registrul comerţului: │ │
│ ............................................................ │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ 3. codul fiscal nr.: │ │
│ ............................................................ │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ 4. Dacã aceasta înregistrare determina schimbarea numelui │ │
│ solicitantului, mentionati numele anterior: │ │
│ ............................................................ │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ 5. Adresa sediului principal: │ │
│ .......................... .................. │ │
│ (strada şi numãrul) (localitatea) │ │
│ │ │
│ .......................... .................. │ │
│ (judeţul) (codul poştal) │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ 6. Adresa poştalã, dacã este diferita: │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ 7. Numãrul de telefon al solicitantului: │ │
│ │ │
│ ........... ...................... │ │
│ (prefixul) (numãrul de telefon) │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ 8. Numãrul de fax al solicitantului: │ │
│ │ │
│ ........... ...................... │ │
│ (prefixul) (numãrul de fax) │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ 9. Persoana de contact: │ │
│ │ │
│ ................... ............................... │ │
│ (numele şi funcţia) (prefixul) (numãrul de telefon) │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ │ │
│ Nu completati sub aceasta linie. Numai pentru uz oficial. │ │
│ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┘
┌──────────┬───────────────────────────────────────────────────┬───────┬───────┐
│ FORMULAR │ │Pentru │Numai │
│ SOCIETATE│ Denumirea solicitantului ............. │ uz │pentru │
│ DE BURSA │ ...................................... │oficial│ uz │
│ Pagina 2 │ ├───────┤oficial│
│ │ Data .......... │ │ │
│ │ │ │ │
├──────────┴───────────────────────────────────────────────────┴───────┼───────┤
│ │ │
│ 1. În ultimii 10 ani unul dintre actionarii semnificativi [] [] │ │
│ sau membrii consiliului de administraţie ori directorii DA NU │ │
│ solicitantului au fost sancţionaţi de cãtre C.N.V.M., │ │
│ de cãtre un organism de autoreglementare sau de cãtre │ │
│ o instanta strãinã? │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ 2. Societatea comercialã se afla în una dintre fazele [] [] │ │
│ procedurii de faliment sau în una dintre cele DA NU │ │
│ premergãtoare acesteia, potrivit legii? │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ 3. Bifati tipurile de activitãţi pentru care solicitati │ │
│ autorizare: │ │
│ │ │
│ a) organizarea şi desfãşurarea de proceduri privind [] │ │
│ atribuirea contractelor de achiziţii produse, │ │
│ servicii sau lucrãri │ │
│ │ │
│ │ │
│ b) organizarea şi desfãşurarea de proceduri privind [] │ │
│ atribuirea contractelor de vânzare produse │ │
│ sau servicii │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ 4. Bifati tipurile de proceduri pentru care solicitati │ │
│ autorizare: │ │
│ │ │
│ a) licitaţie deschisã [] │ │
│ │ │
│ b) licitaţie restrânsã [] │ │
│ │ │
│ c) negociere competitivã [] │ │
│ │ │
│ d) negociere cu o singura sursa [] │ │
│ │ │
│ e) cerere de oferta [] │ │
│ │ │
│ f) concurs de soluţii [] │ │
│ │ │
│ g) altele: [] │ │
│ │ │
│ ................................................................... │ │
│ │ │
│ │ │
│ ................................................................... │ │
│ │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ │ │
│ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┘




ANEXA 2
-------
la regulament
-------------


CONTRACT DE PRESTĂRI SERVICII
nr. ...../.......

Art. 1. - Pãrţile contractante

Societatea de bursa ......................................., cu sediul în ....................................................., sectorul/judeţul ..........................................., telefon......................, fax......................, înmatriculatã la Oficiul registrului comerţului ..................................... sub nr. ......................, cod fiscal nr. .................., având contul de virament în lei nr. .............................. şi în valuta nr. ......................., deschis la ....................., reprezentatã legal prin ...../(numele şi calitatea)/..............., în calitate de prestator,
şi
................................................................, cu sediul în .................................................., sectorul/judeţul ....................., telefon ......................, fax ..........................., înmatriculatã la Oficiul registrului comerţului ............................................. sub nr. ......................, cod fiscal nr. ........................, având contul de virament în lei nr. ..................................... şi în valuta nr. ......................., deschis la ......................., reprezentatã legal prin ........./(numele şi calitatea)................, în calitate de beneficiar, a intervenit prezentul contract.
Art. 2. - Obiectul contractului
Obiectul prezentului contract îl constituie organizarea şi asigurarea desfãşurãrii la sediul prestatorului a procedurilor pentru atribuirea contractelor de achiziţii de cãtre beneficiar a bunurilor, lucrãrilor şi serviciilor descrise în anexa la prezentul contract, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare şi în stricta conformitate cu <>Regulamentul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 5/2001 privind organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii pentru produse, servicii şi/sau lucrãri prin intermediul burselor de mãrfuri.
Art. 3. - Preţul contractului
Pentru realizarea obiectului contractului beneficiarul va plati prestatorului suma de ............................................
Modalitãţi de plata ............................................
Art. 4. - Obligaţiile pãrţilor
4.1. Pentru semnarea contractului beneficiarul se obliga sa punã la dispoziţie prestatorului descrierea exactã şi specificaţiile tehnice ale bunurilor sau serviciilor a cãror achizitionare se urmãreşte.
4.2. Beneficiarul se obliga sa furnizeze prestatorului informaţiile necesare şi sa colaboreze cu maxima operativitate la stabilirea tuturor elementelor procedurii, pentru a se asigura rapiditatea organizãrii şi desfãşurãrii acesteia.
4.3. Prestatorul va asigura mediatizarea şi organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii în condiţii de maxima transparenta şi eficienta, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare.
4.4. Prestatorul va întocmi documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei pe baza datelor furnizate de beneficiar şi o va supune spre avizare acestuia.
4.5. Anunţurile privind organizarea procedurilor vor fi avizate de beneficiar şi vor fi difuzate de prestator prin canalele mass-media din ţara şi strãinãtate, cheltuielile aferente fiind suportate în avans de cãtre prestator.
4.6. Cheltuielile pentru organizarea şi desfãşurarea licitaţiei sunt suportate de prestator.
Art. 5. - Durata contractului
Prezentul contract este valabil de la data semnãrii pana la ......................, cu posibilitatea prelungirii sale prin acordul pãrţilor.
Art. 6. - Clauze speciale
6.1. În cazul în care câştigãtorul licitaţiei pierde dreptul la restituirea garanţiei, aceasta se împarte între societatea de bursa şi beneficiar dupã ce prestatorul şi-a dedus cheltuielile legate de organizarea şi desfãşurarea licitaţiei şi şi-a oprit comisioanele ce îi revin, astfel: ...........% revine beneficiarului şi ............% revine societãţii de bursa.
6.2. Dacã pana la data limita stabilitã pentru înscrierea la procedura nu s-a înscris nici o persoana sau dacã nici una dintre ofertele depuse nu satisface criteriile stipulate prin documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, beneficiarul este de acord ca o noua data pentru desfãşurarea procedurii sa fie stabilitã de comisia de atribuire/licitaţie.
6.3. Pasul licitaţiei şi pasul de rezerva, dacã este cazul, preţul dobândirii documentaţiei, taxa de înscriere la procedura, precum şi cuantumul garanţiei de participare vor fi stabilite de pãrţi şi vor fi consemnate în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei.
Art. 7. - Notificãri
7.1. Orice notificare sau comunicare adresatã de o parte celeilalte pãrţi va fi consideratã valabilã dacã va fi transmisã acesteia la adresa menţionatã la art. 1. În cazul utilizãrii serviciilor poştale, aceasta va fi transmisã printr-o scrisoare recomandatã care se considera ca a fost primitã de destinatar în ........... zile de la data la care a fost predatã serviciului poştal.
7.2. Comunicarea facuta prin fax se considera primitã de destinatar în prima zi lucrãtoare ce urmeazã celei în care a fost expediatã şi va fi urmatã de o scrisoare recomandatã.
7.3. Comunicãrile/notificãrile verbale nu vor fi luate în considerare de nici una dintre pãrţi dacã nu sunt confirmate prin una dintre modalitãţile prevãzute în acest articol.
Art. 8. - Încetarea contractului
8.1. Prezentul contract înceteazã în urmãtoarele condiţii:
a) prin acordul pãrţilor;
b) prin împlinirea termenului prevãzut la art. 5.
8.2. Încetarea contractului nu va avea nici un efect asupra obligaţiilor deja scadente între pãrţi.
Art. 9. - Forta majorã
9.1. Cu excepţia cazurilor reglementate expres, nici una dintre pãrţi nu va fi rãspunzãtoare pentru neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a oricãreia dintre obligaţiile care îi incumba în baza prezentului contract, dacã aceasta a fost datoratã unei cauze de forta majorã.
9.2. Partea care invoca o cauza de forta majorã este obligatã sa o notifice celeilalte pãrţi de îndatã şi în mod complet şi sa ia orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor respectivului eveniment.
Art. 10. - Litigii
10.1. Pãrţile contractante vor incerca soluţionarea pe cale amiabila a oricãrui diferend privind interpretarea, executarea sau încetarea prezentului contract.
10.2. Dacã soluţionarea pe cale amiabila nu este posibila, pãrţile vor supune spre soluţionare litigiul instanţelor competente în a cãror raza teritorialã se afla sediul bursei.
Art. 11. - Prevederi finale
11.1. Modificarea dispoziţiilor prezentului contract se poate realiza numai prin acordul scris al pãrţilor.
11.2. Prezentul contract, împreunã cu eventualele sale modificãri viitoare, reprezintã vointa pãrţilor şi inlatura orice înţelegere verbalã dintre acestea, anterioarã sau ulterioara încheierii sale.
11.3. Prezentul contract se completeazã cu dispoziţiile cuprinse în <>Regulamentul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 5/2001 privind organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii pentru produse, servicii şi/sau lucrãri prin intermediul burselor de mãrfuri, interpretarea şi executarea sa realizandu-se în conformitate cu acestea.
Prezentul contract a fost încheiat astãzi ........................................, în doua exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte contractantã.


Prestator, Beneficiar,
............ ..............


ANEXA 3
--------
la regulament
-------------


CERERE
de participare la procedura

Nr. ...../........


1. Numele/denumirea completa a ofertantului ..............................
2. Domiciliul/sediul societãţii ......./(adresa completa)/.................., telefon ...................., fax ................., e-mail .................. .
3. Datele de identificare a ofertantului .................................
4. Contul şi banca din care se vor face plãţile ..........................
5. Garanţia de participare la procedura ............../(în lei sau valuta)/........................ a fost virata în contul ........../(denumirea societãţii de bursa)/......................... în lei nr. .................. sau în valuta nr. ........................, deschise la ......./(denumirea bãncii comerciale)/................................... în data de ......................, prin ordinul de plata nr. ..................... sau prin scrisoarea de garanţie bancarã nr. ....................., eliberata de Banca ........................................... .
Toate plãţile se vor efectua conform reglementãrilor în vigoare ale Bãncii Naţionale a României.
6. Persoana fizica imputernicita sa reprezinte societatea la procedura este ................................................... .
7. Contravaloarea exemplarului cuprinzând documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei s-a achitat cu chitanţa/ordinul de plata nr. ............................. .
8. Taxa de participare la procedura s-a achitat cu chitanţa/ordinul de plata nr. ........................................... .
9. Acceptam/nu acceptam statutul de rezerva (Da sau Nu) ................ .
10. Am luat cunostinta de prevederile documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei şi ale instrucţiunilor şi ne angajãm sa respectam toate prevederile conţinute în documentaţie şi, în cazul adjudecãrii procedurii:
a) sa achitam ...../(denumirea societãţii de bursa)/................................, în termen de 3 zile lucrãtoare de la adjudecare, comisionul stabilit prin documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, calculat la valoarea totalã de adjudecare, în contul ....../(denumirea societãţii de bursa)/................................... în lei nr. ....................... sau în valuta nr. ........................, deschise la ........./(denumirea bãncii comerciale)/.................................. ;
b) sa incheiem cu ordonatorul contractul de achiziţie pentru bunuri, servicii şi/sau lucrãri în termenul prevãzut în documentaţia de elaborare şi prezentare a ofertei.
11. În cazul neîndeplinirii vreunui angajament stipulat la pct. 10, am luat la cunostinta ca vom decadea din drepturile câştigate în urma aplicãrii procedurii şi consemnate în decizie şi ca vom pierde garanţia de participare.
12. Raspundem moral, material sau penal, dupã caz, pentru realitatea datelor şi a angajamentelor din prezenta cerere, precum şi din celelalte documente depuse la înscrierea în licitaţie.
13. Cererea a fost înregistratã la ......./(denumirea societãţii de bursa)/................. sub nr. ...................... din data de .................. .


....................................
(semnãturile autorizate şi ştampila)


ANEXA 4
-------
la regulament
-------------


OFERTANTUL
................................................
(denumirea/numele, sediul/adresa, telefon, fax)


FORMULAR DE OFERTA
data .........


Cãtre ......./(denumirea organizatorului)/.............................., date de identificare: ................................................... .
În urma examinãrii documentelor pentru prezentarea şi elaborarea ofertei şi a anexelor (nr. .........) a cãror primire este astfel confirmatã, subsemnaţii, reprezentanţi ai ofertantului, conform ......................................, ne angajãm sa furnizam/ sa executãm/sa prestam aceste produse/lucrãri/servicii ................../(cantitatea/volumul)/............................................................. în conformitate cu documentele de oferta de preţuri anexate la prezentul formular de oferta.
Ne obligam ca în cazul în care oferta este acceptatã sa începem furnizarea/executarea/prestarea obiectului procedurii conform clauzelor contractuale, mentinand preţurile din oferta.
În cazul în care oferta noastrã este acceptatã vom obţine garanţia unei bãnci pentru o suma echivalenta cu minimum ............% din valoarea contractului, în vederea executãrii corespunzãtoare a acestuia.
Pana la definitivarea contractului aceasta oferta împreunã cu acceptul dumneavoastrã în scris şi cu scrisoarea de garanţie vor constitui un acord de principiu între noi.

Astãzi, ........... ...............
(semnatura)

în calitate de
...............


Deplin autorizat sa semneze oferta pentru şi în numele ............ .


ANEXA 5
--------
la regulament
-------------

ÎMPUTERNICIRE

Noi ......./(denumirea completa a ofertantului/ordonatorului şi tipul societãţii)/ ..........................................................., având sediul social în ......../(adresa completa)/....................., telefon ................................., fax ......................, reprezentatã prin ............../(numele, prenumele şi funcţia)/.....................


IMPUTERNICIM

prin prezenta pe domnul/doamna ..................................., domiciliat/domiciliata în ............../(adresa completa)/....................................., care se legitimeazã cu actul de identitate seria ............. nr. ........................, emis de ...................... la data de ........................., sau cu pasaportul seria ......... nr. .............................., emis de ..................... la data de ............................., sa participe în numele nostru şi pentru noi la procedura organizatã la ........../(denumirea societãţii de bursa)/................................................. în ziua de ........................., procedura în care ...................... solicita spre achizitionare/vânzare: ......................................................... .
Împuternicirea este valabilã pentru toate etapele procedurii, în conformitate cu documentaţia pentru prezentarea şi elaborarea ofertei.

Data ...............


........................................
(Semnãturile autorizate şi ştampila)


ANEXA 6
--------
la regulament
-------------


ANGAJAMENT
de plata a comisionului dupã adjudecarea procedurii

Noi ......../(denumirea completa a ofertantului)/........................................., având sediul social în ....../(adresa completa)/..................................., telefon ......................., fax ........................, reprezentatã prin ........./(numele, prenumele şi funcţia)/......................................................................................,

NE ANGAJĂM

ca în cazul în care vom câştiga procedura, în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la adjudecarea obiectului procedurii, sa plãtim prin virament efectiv societãţii de bursa ....../ (denumirea)/................... în contul în lei nr. .............. sau în valuta nr. ......................................, deschise la Banca ........................................................., sucursala ............................................., comisionul stabilit la nivelul de ...........% din valoarea contractului de achiziţie.
În caz contrar acceptam pierderea garanţiei depuse.

Data ............., ora .............


..................................
(Semnãturile autorizate şi ştampila)



ANEXA 7


la regulament
--------------


.....................................................................
(denumirea societãţii de bursa, adresa sediului, telefon, fax, cod
fiscal)


RAPORT
privind contractele de achiziţii atribuite în luna ...... anul .....

Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmãtoarea:
A - Denumirea contractului
B - Procedura aplicatã
C - Denumirea contractului/numãrul de înmatriculare/codul fiscal
D - Durata contractului de achiziţie



┌───┬───┬───┬───────┬───┬─────────────┬───┬───────────────┬────────────────────┐
│Nr.│ │ │Numãrul│ │Valoarea con-│ │ Eşalonare │ Contestaţii depuse │
│crt│ A │ B │ de │ C │tractului de │ D ├────┬─────┬────┼─────┬──────────────┤
│ │ │ │oferte │ │ achiziţie │ │an I│an II│....│total│ din care: │
│ │ │ │depuse │ ├───┬─────────┤ │ │ │ │ │rezolvate în │
│ │ │ │ │ │mii│ echiva- │ │ │ │ │ │ favoarea │
│ │ │ │ │ │lei│ lent │ │ │ │ │ │contestataru- │
│ │ │ │ │ │ │ euro │ │ │ │ │ │ lui │
├───┼───┴───┴───────┴───┴───┴─────────┴───┴────┴─────┴────┴─────┴──────────────┤
│ I │ Contracte de furnizare: (se precizeazã codul CPSA al produselor │
│ │ achiziţionate) │
├───┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1.│ │
├───┼───┬───┬───────┬───┬───┬─────────┬───┬────┬─────┬────┬─────┬──────────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───┼───┼───────┼───┼───┼─────────┼───┼────┼─────┼────┼─────┼──────────────┤
│...│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───┴───┴───────┴───┴───┴─────────┴───┴────┴─────┴────┴─────┴──────────────┤
│II.│ Contracte de servicii: (se precizeazã inclusiv codul CPSA al │
│ │ serviciilor achiziţionate) │
├───┼───┬───┬───────┬───┬───┬─────────┬───┬────┬─────┬────┬─────┬──────────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───┼───┼───────┼───┼───┼─────────┼───┼────┼─────┼────┼─────┼──────────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───┼───┼───────┼───┼───┼─────────┼───┼────┼─────┼────┼─────┼──────────────┤
│...│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───┴───┴───────┴───┴───┴─────────┴───┴────┴─────┴────┴─────┴──────────────┤
│III│ Contracte de lucrãri: (se precizeazã, dacã este posibil, codul CPSA │
│ │ al lucrãrilor achiziţionate) │
├───┼───┬───┬───────┬───┬───┬─────────┬───┬────┬─────┬────┬─────┬──────────────┤
│ 1.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───┼───┼───────┼───┼───┼─────────┼───┼────┼─────┼────┼─────┼──────────────┤
│ 2.│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───┼───┼───────┼───┼───┼─────────┼───┼────┼─────┼────┼─────┼──────────────┤
│...│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴───┴───┴───────┴───┴───┴─────────┴───┴────┴─────┴────┴─────┴──────────────┘


........................
(semnatura autorizata)






ANEXA 8


la regulament
-------------




┌──────────┬───────────────────────────────────────────────────┬───────┬───────┐
│ FORMULAR │ CERERE │Pentru │Numai │
│ SB-R │ de renunţare/retragere a autorizaţiei societãţii │ uz │pentru │
│ │ de bursa, de organizare şi desfãşurare a │oficial│ uz │
│ Pagina 1 │ procedurilor de atribuire a contractelor ├───────┤oficial│
│ │ de achiziţii/vânzãri pentru produse, servicii │ │ │
│ │ sau lucrãri │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ Data .......... │ │ │
│ │ Autorizaţie C.N.V.M. nr . .......... │ │ │
│ │ │ │ │
├──────────┴───────────────────────────────────────────────────┴───────┼───────┤
│ │ │
│ False declaraţii sau omisiuni intenţionate ale unor │ │
│ fapte pot constitui încãlcãri ale legii penale │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ 1. Denumirea completa a solicitantului: │ │
│ ........................................................... │ │
│ │ │
│ 2. codul fiscal nr.: ........................................ │ │
│ │ │
│ 3. Adresa sediului principal: │ │
│ .......................... .................. │ │
│ (strada şi numãrul) (localitatea) │ │
│ │ │
│ .......................... .................. │ │
│ (judeţul) (codul poştal) │ │
│ │ │
│ 4. Adresa poştalã, dacã este diferita: ....................... │ │
│ │ │
│ 5. Numãrul de telefon al solicitantului: │ │
│ ........... ...................... │ │
│ (prefixul) (numãrul de telefon) │ │
│ │ │
│ 6. Numãrul de fax al solicitantului: │ │
│ ........... ...................... │ │
│ (prefixul) (numãrul de fax) │ │
│ │ │
│ 7 Persoana de contact: │ │
│ │ │
│ ................... ............................... │ │
│ (numele şi funcţia) (prefixul) (numãrul de telefon) │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ Nu completati sub aceasta linie. Numai pentru uz oficial. │ │
│ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┘
┌──────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬───────┐
│ FORMULAR │ CERERE │Pentru │
│ SB-R │ de renunţare/retragere a autorizaţiei societãţii │ uz │
│ │ de bursa, de organizare şi desfãşurare a │oficial│
│ Pagina 2 │ procedurilor de atribuire a contractelor │ │
│ │ de achiziţii/vânzãri pentru produse, servicii │ │
│ │ sau lucrãri │ │
│ │ │ │
│ │ Denumirea solicitantului ............. │ │
│ │ │ │
│ │ Data .......... │ │
│ │ │ │
│ │ Autorizaţie C.N.V.M. nr . .......... │ │
│ │ │ │
├──────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴───────┤
│ │
│ 1. Data la care societatea de bursa a încetat operaţiunile: ....... │
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────┤
│ │ │
│ 2. Societatea de bursa datoreazã bani cãtre instituţiile, │[] [] │
│ organizaţiile pieţei şi/sau alte entitãţi? │DA NU │
│ Dacã DA │ │
│ │ │
│ a) Denumirea instituţiei, organizaţiei sau a entitatii │ │
│ cãreia îi sunt datorati bani: │ │
│ ....................................... │ │
│ ....................................... │ │
│ ....................................... │ │
│ │ │
│ │ │
│ b) Sumele de bani datorate (lei): │ │
│ - O.A.R. ................................. │ │
│ - societãţilor de intermediere ........... │ │
│ - caselor de compensaţie ................. │ │
│ - alte societãţi de bursa ................ │ │
│ │ │
│ │ │
│ c) Convenţii privind plãţile: │ │
│ ....................................... │ │
│ ....................................... │ │
│ │ │
│ │ │
│ Atasati o copie a ultimelor raportari financiare, │ │
│ care sa cuprindã balanţa de verificare lunarã. │ │
│ ....................................... │ │
│ │ │
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤
│ │ │
│ 3. Exista impotriva societãţii de bursa proceduri, │[] [] │
│ plângeri sau anchete în curs? │DA NU │
│ ....................................... │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ 4. Exista impotriva societãţii de bursa hotãrâri judecãtoreşti │[] [] │
│ sau garanţii reale care nu au fost puse în executare? │DA NU │
│ │ │
│ │ │
│ Mentionati toate detaliile în cazul raspunsurilor DA în pagina │ │
│ de completare a acestui formular. │ │
│ │ │
│ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┘
┌──────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬───────┐
│ FORMULAR │ CERERE │Pentru │
│ SB-R │ de renunţare/retragere a autorizaţiei societãţii │ uz │
│ │ de bursa, de organizare şi desfãşurare a │oficial│
│ Pagina │ procedurilor de atribuire a contractelor │ │
│ de │ de achiziţii/vânzãri pentru produse, servicii │ │
│completare│ sau lucrãri │ │
│ │ │ │
│ │ Denumirea solicitantului ............. │ │
│ │ │ │
│ │ Data .......... │ │
│ │ │ │
│ │ Autorizaţie C.N.V.M. nr . .......... │ │
│ │ │ │
├──────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴───────┤
│ │
│ [] Folosiţi aceasta anexa pentru a detalia sau a explica rãspunsurile │
│ la întrebãrile formularului SB-R, dacã este necesar. │
│ │
│ │
│ [] Mentionati pagina, punctul şi litera la care se referã explicaţiile. │
│ │
│ │
│ [] Furnizati explicaţii complete şi concise. │
│ │
│ │
├──────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬───────┤
│ Puncte │ │Pentru │
│ din │ │ uz │
│formular │ Completare │oficial│
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
└──────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴───────┘



--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016