Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 12 din 1 februarie 2006  pentru aprobarea   Regulamentului nr. 3/2006 privind autorizarea, organizarea si functionarea Fondului de compensare a investitorilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 12 din 1 februarie 2006 pentru aprobarea Regulamentului nr. 3/2006 privind autorizarea, organizarea si functionarea Fondului de compensare a investitorilor

EMITENT: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 124 din 9 februarie 2006
În conformitate cu prevederile art. 1, 2 şi ale art. 7 alin. (3), (5), (10) şi (15) din Statutul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, aprobat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 25/2002 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 514/2002 , modificat şi completat prin <>Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare a hotãrât, în şedinţa din data de 24 ianuarie 2006, emiterea urmãtorului ordin:

ART. 1
Se aprobã <>Regulamentul nr. 3/2006 privind autorizarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de compensare a investitorilor, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Regulamentul menţionat la art. 1 intrã în vigoare la data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Direcţia reglementare din cadrul Direcţiei generale autorizare reglementare, împreunã cu Secretariatul general şi directorul general executiv vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Comisiei Naţionale
a Valorilor Mobiliare,
prof. univ. dr. Gabriela Anghelache

Bucureşti, 1 februarie 2006.
Nr. 12.

ANEXĂ

<>REGULAMENTUL Nr. 3/2006
privind autorizarea, organizarea şi
funcţionarea Fondului de compensare a investitorilor

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul regulament stabileşte condiţiile şi principiile privind înfiinţarea, autorizarea, organizarea şi funcţionarea S.C. Fondul de compensare a investitorilor S.A., denumit în continuare Fond, în conformitate cu prevederile Titlului II, Capitolului IX din <>Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi ale <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezentul regulament au semnificaţia prevãzutã în <>Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital.
(2) În înţelesul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) compensaţie - valoarea investiţiei compensate care se plãteşte de cãtre Fond investitorului, conform <>art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, pânã la concurenţa obligaţiei totale a membrului faţa de investitorul sãu, dar nu mai mult de limita plafonului stabilit în conformitate cu prezentul regulament;
b) contribuţie - suma nerambursabilã datoratã Fondului, conform <>art. 51 din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, de cãtre membrii acestuia;
c) investiţie compensata - investiţia a cãrei restituire e asiguratã pânã la concurenţa plafonului de compensare;
d) membrii Fondului - intermediarii definiţi conform <>art. 2 alin. (1) pct. 14 din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital şi societãţi de administrare a investiţiilor definite conform <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital care au în obiectul de activitate administrarea portofoliilor individuale de investiţii şi care plãtesc contribuţiile la Fond conform prezentului regulament;
e) plafon de compensare - nivelul maxim al compensaţiei pentru fiecare investitor.
ART. 3
(1) Intermediarii care sunt autorizaţi sã presteze servicii de investiţii financiare în numele clienţilor şi societãţile de administrare a investiţiilor care au în obiectul de activitate administrarea portofoliilor individuale de investiţii şi îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul României sunt obligaţi sã participe la constituirea resurselor financiare ale Fondului în conformitate cu prevederile art. 20.
(2) O instituţie de credit care presteazã servicii de investiţii financiare poate fi exoneratã de obligaţia de a contribui la Fond, numai în situaţia în care aceasta a fost deja exceptatã de la obligaţia de a participa la fondul de garantare a depozitelor, cu condiţia ca investitorii sãi sã beneficieze de o protecţie cel puţin echivalentã cu cea oferitã de Fond.
(3) In aplicarea alin. (2), Fondul poate exonera o instituţie de credit de la obligaţia de platã a contribuţiilor în baza prezentãrii documentelor care atestã:
a) exceptarea de cãtre BNR sau de cãtre autoritatea competentã corespondentã din statul membru a respectivei instituţii de credit de la obligaţia de a participa la fondul sau schema de garantare a depozitelor bancare;
b) asigurarea unei compensaţii pentru clienţii instituţiei de credit reprezentând cel puţin o protecţie echivalentã cu cea oferitã de Fond.
(4) Sucursalele intermediarilor din statele nemembre care vor fi autorizate sã presteze servicii de investiţii financiare în România nu vor fi obligate sã devinã membre ale Fondului dacã se poate demonstra cã acestea participã la un sistem care poate asigura investitorilor din România o compensaţie cel puţin echivalentã cu cea oferitã de Fond.
(5) În cazul în care nu pot fi aplicate prevederile alin. (4), sucursalele din statele nemembre înfiinţate în România au obligaţia sã devinã membre ale Fondului.
(6) In situaţia în care membrul Fondului este o sucursalã a unui intermediar dintr-un stat nemembru, Fondul va acorda compensaţii numai investitorilor care au conturi deschise la sucursala autorizatã în România.
(7) Sucursalele intermediarilor din statele nemembre, care vor fi autorizate sã presteze servicii de investiţii financiare în România, vor pune la dispoziţia investitorilor actuali sau potenţiali informaţiile relevante referitoare la procedura de compensare a investiţiilor lor.
(8) Informaţiile prevãzute la alin. (7) vor fi prezentate în limba românã, într-o formã clarã şi inteligibilã, conform procedurii prevãzute la art. 41.
ART. 4
(1) Fondul are ca obiect principal de activitate colectarea contribuţiilor membrilor şi compensarea creanţelor investitorilor provenind din incapacitatea unui membru de a restitui fondurile bãneşti şi/sau instrumentele financiare datorate sau aparţinând investitorilor, care sunt deţinute şi/sau administrate în numele acestora în cadrul prestãrii de servicii de investiţii financiare, în limita plafoanelor stabilite în conformitate cu art. 30.
(2) Compensaţia este asiguratã de Fond, pentru clienţii unei instituţii de credit membrã a Fondului, numai pentru fondurile bãneşti şi instrumentele financiare încredinţate în baza unui contract de intermediere de prestare de servicii de investiţii financiare.

CAP. II
Cerinte privind autorizarea Fondului

ART. 5
(1) S.C. Fondul de compensare a investitorilor S.A. este persoana juridicã constituitã sub forma unei societãţi pe acţiuni, emitentã de acţiuni nominative, înfiinţatã conform <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi în conformitate cu prevederile Titlului II, capitolul IX din <>Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital şi ale prezentului regulament.
(2) Actul constitutiv, aprobat in prealabil de cãtre C.N.V.M., va fi întocmit cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital şi ale prezentului regulament.
(3) Actul constitutiv al Fondului trebuie sã conţinã prevederi referitoare la modalitatea de a dobândi calitatea de membru şi modalitatea de a pierde aceastã calitate,
ART. 6
(1) Capitalul social al S.C. Fondul de compensare a investitorilor S.A. trebuie sã fie de cel puţin echivalentul în lei a 20.000 Euro, calculat la cursul de referinţã comunicat de Banca Naţionalã a României la data semnãrii actului constitutiv.
(2) La constituire, capitalul social trebuie subscris în mod egal de persoanele juridice menţionate la <>art. 44 alin. (2) din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital.
(3) Persoanele menţionate la alin. (2) sunt membri fondatori ai Fondului.
ART. 7
Fondul va primi noi acţionari fie prin cesiunea unor acţiuni din partea acţionarilor existenţi, fie prin emisiunea de noi acţiuni, în limita numãrului de acţiuni aprobate prin actul constitutiv, realizatã trimestrial, semestrial sau anual, dacã este cazul. Emisiunea de noi acţiuni se efectueazã în baza hotãrârii consiliului de administraţie, dacã acestuia i-a fost delegatã respectiva atribuţie de cãtre adunarea generalã a acţionarilor Fondului, potrivit legii.
ART. 8
(1) Fondul este administrat de un consiliu de administraţie format din 3 membri, persoane juridice autorizate şi supravegheate de C.N.V.M., acţionari ai Fondului, în baza unui contract de administrare. Contractul de administrare va fi semnat, din partea Fondului, de cãtre persoana desemnatã de AGA şi din partea administratorilor de cãtre reprezentanţii legali ai persoanelor juridice numite în consiliul de administraţie al Fondului.
(2) Administratorii Fondului menţionaţi la alin. (1) vor încheia cu persoanele fizice desemnate un contract de mandat. Prin contract se precizeazã expres întinderea mandatului.
(3) Reprezentanţii persoanelor juridice alese administratori ai Fondului trebuie sã aibã studii superioare absolvite cu examen de licenţã, experienţã profesionalã de cel puţin 5 ani în domeniul financiar - bancar sau al pieţei de capital, precum şi o bunã reputaţie.
(4) Reprezentanţii persoanelor juridice alese administratori ai Fondului nu trebuie:
a) sã fi fost sancţionaţi în ultimii 3 ani cu suspendarea autorizaţiei, retragerea autorizaţiei sau interzicerea temporarã a desfãşurãrii unor activitãţi şi servicii prevãzute de legislaţia în vigoare, de cãtre C.N.V.M., BNR, CSA sau de cãtre alte instituţii financiare similare;
b) sã fi deţinut funcţii de conducere într-o societate care s-a aflat în curs de reorganizare judiciarã sau a fost declaratã în stare de faliment sau care a fost suspendatã ori i s-a retras autorizaţia de cãtre autoritatea competentã, pe perioada exercitãrii funcţiilor cu care au fost investiţi;
c) sã fi fost condamnaţi pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals şi uz de fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, precum şi alte infracţiuni de naturã economicã.
(5) Reprezentanţii persoanelor juridice alese administratori ai Fondului nu pot participa la luarea deciziilor privind un membru al Fondului la care aceştia sau persoanele implicate cu aceştia sunt acţionari semnificativi, administratori, auditori sau salariaţi.
ART. 9
(1) In exercitarea atribuţiilor de supraveghere şi control, în temeiul <>art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 25/2002 privind aprobarea Statutului Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 514/2002 , modificatã prin <>Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, C.N.V.M. va desemna o persoanã care va avea urmãtoarele atribuţii:
a) participã, fãrã drept de vot, la şedinţele adunãrii generale a acţionarilor şi la şedinţele consiliului de administraţie al Fondului putând formula observaţii care vor fi incluse în procesul verbal al şedinţei;
b) supravegheazã respectarea prevederilor prezentului regulament şi ale procedurilor Fondului;
c) propune aprobarea, completarea şi/sau modificarea procedurilor Fondului;
d) transmite C.N.V.M. constatãrile privind încãlcarea reglementãrilor aplicabile Fondului propunând mãsurile de luat şi sancţiunile de aplicat de cãtre C.N.V.M.;
e) participã la toate şedinţele C.N.V.M. în care se discutã probleme legate de activitatea Fondului.
(2) Persoana desemnatã conform alin. (1) poate suspenda hotãrârea consiliului de administraţie informând în acest sens C.N.V.M. în termen de maximum 24 de ore.
C.N.V.M. va analiza motivul suspendãrii, urmând a dispune mãsurile necesare în termen de douã zile lucrãtoare.
ART. 10
(1) Fondul va adopta o structurã de conducere executivã care sã asigure independenţa operaţionalã faţã de acţionarii acestuia.
(2) Membrii conducerii executive şi ceilalţi salariaţi ai Fondului nu pot fi administratori, auditori sau salariaţi ai membrilor Fondului.
ART. 11
(1) Dupã înregistrarea la Oficiul Registrului Comerţului a S.C. Fondul de compensare a investitorilor S.A., aceasta va solicita autorizarea C.N.V.M., prezentând în acest sens urmãtoarele documente:
a) actul constitutiv şi certificatul de înregistrare;
b) dovada vãrsãrii integrale a capitalului social;
c) copia legalizatã a contractului corespunzãtor spaţiului sediului social;
d) copia legalizatã a contractului de administrare încheiat cu persoanele juridice;
e) copii legalizate ale actelor de studii, curriculum vitae, certificatul de cazier fiscal şi judiciar, în termenele legale de valabilitate, pentru reprezentanţii persoanelor juridice alese administratori, directorul general şi auditori financiari/cenzori;
f) regulamentul de organizare şi funcţionare;
g) procedurile Fondului.
(2) Reprezentanţii persoanelor juridice alese în consiliul de administraţie şi directorul executiv vor fi validaţi individual de cãtre C.N.V.M.
(3) Orice modificare a actelor care au stat la baza autorizãrii Fondului va fi supusã autorizãrii prealabile a C.N.V.M.

CAP. III
Organizarea şi funcţionarea Fondului

SECTIUNEA 1
Conducerea Fondului

ART. 12
(1) Consiliul de administraţie al Fondului are atribuţiile generale prevãzute de <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi urmãtoarele atribuţii:
a) numeşte şi revocã directorul executiv al Fondului;
b) aprobã structura organizatoricã şi de personal;
c) adoptã şi modificã procedurile Fondului;
d) aprobã majorarea, diminuarea, suspendarea sau reluarea plãţii contribuţiilor membrilor Fondului;
e) aprobã efectuarea împrumuturilor;
f) aprobã politica de plasament a resurselor financiare aflate la dispoziţia Fondului, în limitele prevãzute la art. 26;
g) aprobã raportul cu privire la selectarea auditorului financiar pe bazã de licitaţie, dacã AGA nu hotãrãşte altfel;
h) exercitã orice alte sarcini prevãzute de reglementãrile în vigoare sau dispuse de cãtre C.N.V.M.
(2) Deciziile adoptate în exercitarea atribuţiilor stabilite la alin. (1) lit. a)-e) intrã în vigoare sau îşi produc efectele dupã aprobarea lor de cãtre C.N.V.M.
(3) Deciziile adoptate în exercitarea atribuţiilor stabilite la alin. (1) lit. f) şi g) vor fi notificate C.N.V.M. în termen de 5 zile lucrãtoare de la data adoptãrii.
ART. 13
(1) Consiliul de administraţie poate fi convocat în şedinţã extraordinarã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 31/1990 , precum şi la solicitarea directorului executiv.
(2) Convocarea consiliului de administraţie va fi efectuatã în cel mult 24 de ore de la apariţia unei situaţii care impune decizii şi mãsuri urgente, urmând ca şedinţa extraordinarã sã aibã loc în cel mult 48 de ore de la convocare.
ART. 14
(1) Directorul executiv conduce operativ activitatea curentã a Fondului, asigurã îndeplinirea hotãrârilor consiliului de administraţie şi îl informeazã asupra modului de realizare a acestora respectând reglementãrile şi hotãrârile C.N.V.M.
(2) Directoml executiv al Fondului va avea cel puţin urmãtoarele atribuţii:
a) reprezintã Fondul în raporturile acestuia cu orice instituţie, persoanã fizicã sau juridicã, în conformitate cu competenţele delegate acestuia de cãtre consiliul de administraţie, aprobate de AGA;
b) angajeazã cheltuielile legate de funcţionarea Fondului;
c) angajeazã personalul Fondului;
d) propune consiliului de administraţie al Fondului, pentru aprobare, materialele şi documentaţia necesarã îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la art. 12;
e) solicitã C.N.V.M, instituţiilor pieţei de capital şi membrilor sãi documente, date şi informaţii necesare verificãrii situaţiei financiare şi identificãrii riscului asumat de cãtre membri;
f) asigurã şi supravegheazã îndeplinirea tuturor procedurilor necesare efectuãrii plãţilor compensaţiilor cãtre investitori;
g) îndeplineşte orice atribuţie datã în sarcinã de cãtre consiliul de administraţie al Fondului şi aduce la îndeplinire, în baza competenţelor sale, orice decizie sau hotãrâre a C.N.V.M.

SECTIUNEA 2
Reglementãrile Fondului

ART. 15
Regulamentul de organizare şi funcţionare al Fondului prevãzut la art. 11 alin. (1) lit. f) trebuie sã cuprindã şi prevederi privind sistemul de control intern, inclusiv auditul intern, precum şi prevederi privind aplicarea penalitãţilor de întârziere la plata contribuţiilor.
ART. 16
Procedurile Fondului prevãzute la art. 11 alin. (1) lit. g) vor cuprinde cel puţin urmãtoarele:
a) modalitatea de determinare a elementelor incluse în baza de calcul aferentã portofoliilor de instrumente financiare şi fondurilor bãneşti gestionate, în vederea stabilirii contribuţiilor anuale şi speciale;
b) nivelul şi termenele de platã ale contribuţiilor anuale şi speciale;
c) condiţiile în care poate avea loc majorarea, diminuarea, suspendarea sau reluarea plãţii contribuţiilor membrilor Fondului;
d) termenele de raportare şi raportãrile ce trebuie transmise Fondului de cãtre membrii acestuia pentru:
1. determinarea bazei de calcul şi a cuantumului contribuţiilor ce trebuie plãtite;
2. determinarea eventualelor obligaţii de platã ce urmeazã a fi compensate de Fond;
e) modul de calcul al compensaţiei pentru fiecare investitor;
f) documentele, condiţiile şi formalitãţile ce trebuie îndeplinite pentru a beneficia de compensaţiile plãtite de Fond;
g) regimul şi circuitul informaţiilor şi documentelor la care au acces reprezentanţii persoanelor juridice alese administratori ai Fondului, salariaţii şi auditorii Fondului, în cursul exercitãrii atribuţiilor lor.
ART. 17
(1) În vederea evaluãrii şi validãrii compensaţiei ce urmeazã a fi plãtitã clienţilor unui membru al Fondului, în situaţia stabilirii incapacitãţii de platã a acestuia, Fondul poate sã solicite membrilor consiliului de administraţie, salariaţilor, precum şi auditorilor membrului respectiv orice informaţii necesare.
(2) Reprezentanţii persoanelor juridice alese administratori ai Fondului, auditorii şi salariaţii Fondului, au obligaţia de a nu dezvãlui informaţiile obţinute în cursul activitãţii lor decât în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare.
ART. 18
Fondul are obligaţia organizãrii şi conducerii contabilitãţii potrivit prevederilor <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi oricãror altor prevederi legale incidente în materie, emise de CNVM.
ART. 19
(1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Fondul trebuie sã dispunã de mecanisme adecvate de control intern şi audit intern, care se vor stabili prin norme proprii, în concordanţã cu reglementãrile în vigoare.
(2) În scopul auditãrii situaţiilor financiare, Fondul va încheia contract cu un auditor financiar, persoanã juridicã, înregistratã la Camera Auditorilor Financiari din România.
(3) Anual, în termen de maximum 10 zile de la încheierea termenului legal de depunere a situaţiilor financiare anuale, Fondul va transmite C.N.V.M. raportul anual care trebuie sã cuprindã: situaţiile financiare anuale, raportul de audit şi raportul administratorilor.
(4) Raportul anual de activitate va fi dat publicitãţii.
(5) Fondul va transmite C.N.V.M. rapoarte curente în legãturã cu orice eveniment de naturã a afecta funcţionarea Fondului.

SECTIUNEA 3
Resursele financiare

ART. 20
Resursele financiare ale Fondului se constituie din:
a) contribuţia iniţialã a membrilor;
b) contribuţiile anuale şi/sau speciale;
c) venituri din investirea resurselor Fondului;
d) venituri din recuperarea creanţelor compensate de Fond, decurgând din subrogarea în drepturile investitorilor;
e) împrumuturi pe termen scurt care sã acopere în exclusivitate nevoi cu caracter temporar generate de acordarea compensãrilor;
f) donaţii, sponsorizãri, asistenţã financiarã;
g) alte venituri, inclusiv penalitãţi de întârziere.
ART. 21
(1) Contribuţia iniţialã a fiecãrui intermediar autorizat sã presteze servicii de investiţii financiare în numele clienţilor, precum şi a fiecãrei societãţi de administrare a investiţiilor care are în obiectul de activitate administrarea portofoliilor individuale de investiţii, la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament, reprezintã cel puţin echivalentul în lei a 1000 euro, calculat la cursul BNR din ziua efectuãrii plãţii.
(2) Contribuţia iniţialã a intermediarilor şi a societãţilor de administrare a investiţiilor care au în obiectul de activitate administrarea portofoliilor individuale de investiţii, autorizaţi ulterior intrãrii în vigoare a prezentului regulament, reprezintã cel puţin 1% din capitalul iniţial minim prevãzut de <>Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital corespunzãtor obiectului de activitate autorizat, dar nu mai puţin de echivalentul în lei a 1000 Euro, calculat la cursul BNR din ziua efectuãrii plãţii.
ART. 22
(1) Contribuţiile anuale plãtite de cãtre membrii Fondului se calculeazã prin aplicarea unei cote procentuale, cuprinsã între 0,1% şi 1%, asupra bazei de calcul.
Pentru primii doi ani de funcţionare, contribuţiile anuale nu pot fi mai mici de 200 Euro.
(2) Cota procentualã prevãzutã la alin. (1) va fi stabilitã de cãtre consiliul de administraţie al Fondului pânã la data de 31 ianuarie a fiecãrui an calendaristic şi va fi notificatã C.N.V.M.
(3) Baza de calcul se determinã având în vedere cel puţin urmãtoarele elemente:
a) fondurile bãneşti şi instrumentele financiare încredinţate de investitori membrilor Fondului pentru prestarea de servicii de investiţii financiare în numele clienţilor;
b) valoarea instrumentelor financiare calculatã la valoarea de piaţã la termenele de raportare stabilite de Fond în procedurile la care se face referire în art. 16;
c) nivelul plafonului de compensare prevãzut la art. 30.
(4) Contribuţia aferentã unui an calendaristic se calculeazã prin aplicarea cotei procentuale stabilitã la alin. (2) asupra bazei de calcul aferentã anului anterior. Pentru primul an de funcţionare a Fondului, contribuţia anualã se plãteşte trimestrial, în ultima zi lucrãtoare a lunii care încheie trimestrul respectiv.
ART. 23
În cazurile în care consiliul de administraţie al Fondului apreciazã cã resursele acestuia sunt insuficiente pentru onorarea obligaţiilor de platã a compensaţiilor, fiecare membru va plãti o contribuţie specialã egalã cu cel mult dublul contribuţiei anuale aferente exerciţiului financiar respectiv, al cãrei cuantum va fi aprobat de AGA.
ART. 24
Fondul poate contracta împrumuturile prevãzute la art. 20 lit. e) numai atunci când disponibilitãţile sale nu sunt suficiente pentru a acoperi în întregime obligaţiile sale efective. Deciziile de contractare a împrumuturilor se iau de cãtre consiliul de administraţie al Fondului şi se aprobã în prealabil de cãtre C.N.V.M.
ART. 25
(1) Fiecare dintre categoriile de resurse financiare prevãzute la art. 20 lit. a), b), d), e) şi f) va fi evidenţiatã distinct.
(2) Resursele menţionate la alin. (1), cu excepţia literei f), vor fi utilizate numai pentru compensarea investitorilor în situaţiile prevãzute de <>art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital.
(3) Resursele financiare prevãzute la art. 20 lit. c), f) şi g) vor putea fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor legate de administrarea şi funcţionarea Fondului, în condiţiile stabilite de consiliul de administraţie al acestuia.
ART. 26
(1) Pânã la 31.12.2004, resursele financiare aflate la dispoziţia Fondului pot fi investite numai în titluri de stat sau în alte instrumente cu venit fix garantate integral de stat.
(2) Începând cu 01.01.2005, în afara instrumentelor financiare menţionate la alin. (1), resursele financiare aflate la dispoziţia fondului pot fi plasate şi în alte active cu risc scãzut, dupã cum urmeazã:
a) obligaţiuni ale administraţiei publice centrale şi locale, cu respectarea principiului dispersiei riscului;
b) maximum 25% din volumul resurselor disponibile în depozite la termen la instituţii de credit, cu condiţia ca expunerea Fondului pentru fiecare instituţie de credit sã nu depãşeascã 10% din volumul acestora.
(3) Începând cu data aderãrii României la Uniunea Europeanã, în afara instrumentelor financiare menţionate la alin. (2), resursele financiare aflate la dispoziţia Fondului pot fi plasate şi în titluri de stat şi alte active cu risc scãzut emise de statele membre, titluri emise de bãncile centrale ale acestora şi titluri emise de trezoreria Statelor Unite ale Americii.
Ari 27
Profitul obţinut va fi utilizat în special pentru sporirea resurselor Fondului, precum şi în scopul administrãrii şi funcţionãrii S.C. Fondul de compensare a investitorilor S.A.

SECTIUNEA 4
Excluderea membrilor Fondului

ART. 28
(1) În situaţia în care intermediarii şi societãţile de administrare a investiţiilor care au în obiectul de activitate administrarea portofoliilor individuale de investiţii nu îşi îndeplinesc obligaţiile ce le revin în calitate de membri ai Fondului, C.N.V.M. va fi notificatã şi în cooperare cu Fondul, va dispune mãsurile necesare, pentru a asigura îndeplinirea de cãtre aceştia a obligaţiilor ce le revin. În cazul în care membrul Fondului este o instituţie de credit, C.N.V.M. va notifica BNR pentru dispunerea mãsurilor necesare.
(2) Dacã mãsurile la care se referã alin. (1) nu pot sã asigure respectarea obligaţiilor de cãtre un membru, Fondul va transmite acestuia un preaviz care nu poate fi mai mic de 12 luni, în legãturã cu intenţia sa de a-l exclude dintre membrii Fondului.
(3) Fondul va asigura acordarea compensaţiilor, în situaţiile prevãzute la <>art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu privire la serviciile de investiţii financiare derulate de membrul respectiv în perioada preavizului. Dacã la expirarea acestuia, membrul nu şi-a îndeplinit obligaţiile, Fondul poate, cu aprobarea prealabilã a C.N.V.M., sã excludã societatea în cauzã dintre membrii Fondului.
(4) Atunci când un membru a fost exclus din Fond, sub condiţia aprobãrii C.N.V.M., acesta poate sã desfãşoare activitãţi de investiţii financiare exclusiv pe cont propriu sau poate continua prestarea serviciilor de investiţii financiare pentru care a fost autorizat dacã face dovada cã, înainte de excludere, participa la o altã schemã de compensare recunoscutã care asigura investitorilor o compensaţie care este cel puţin echivalentul celei oferite de Fond.
(5) Excluderea, în conformitate cu prevederile alin. (3), a unui membru al Fondului, care nu îndeplineşte condiţiile prevãzute la alin. (4), conduce automat la retragerea autorizaţiei acordate de C.N.V.M. În cazul în care membrul exclus este o instituţie de credit, C.N.V.M. va notifica imediat BNR în vederea retragerii autorizaţiei de a presta servicii de investiţii financiare.
ART. 29
Dupã retragerea autorizaţiei conform art. 28 alin. (5), Fondul trebuie sã asigure compensarea creanţei în limita plafonului stabilit la art. 30 pentru serviciile de investiţii financiare contractate şi nedecontate pânã la momentul retragerii autorizaţiei respective.

SECTIUNEA 5
Procedura de compensare

ART. 30
(1) Fondul va compensa în mod egal şi nediscriminatoriu investitorii în limita unui plafon maxim reprezentând echivalentul în lei a 20.000 Euro.
(2) Pânã la 31.12.2011, limita plafonului de compensare a investitorilor este stabilitã gradual pentru a atinge nivelul de 20.000 Euro, dupã cum urmeazã:
a) la data autorizãrii Fondului: echivalentul în lei a 1.000 Euro/investitor individual;
b) 31.12.2005: echivalentul în lei a 2.000 Euro/investitor individual;
c) 31.12.2006: echivalentul în lei a 4.5OO Euro/investitor individual;
d) 31.12.2007: echivalentul în lei a 7.000 Euro/investitor individual;
e) 31.12.2008: echivalentul în lei a 9.000 Euro/investitor individual;
f) 31.12.2009: echivalentul în lei a 11.000 Euro/investitor individual;
g) 31.12.2010: echivalentul în lei a 15.000 Euro/investitor individual;
h) 31.12.2011: echivalentul în lei a 20.000 Euro/investitor individual
(3) Echivalentul în lei al plafonului de compensare se calculeazã la cursul de referinţã comunicat de BNR la data constatãrii situaţiilor menţionate la <>art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital.
(4) În scopul respectãrii cerinţelor prevãzute de legislaţia comunitarã, C.N.V.M. poate modifica prin ordin al preşedintelui, plafonul de compensare prevãzut la alin. (1) şi (2).
ART. 31
În situaţiile prevãzute la <>art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, Fondul trebuie sã asigure compensarea creanţei fiecãrui investitor în limita plafonului menţionat la art. 30.
ART. 32
(1) Compensaţia acordatã în limita plafonului prevãzut la art. 30 se va aplica totalului creanţelor investitorului asupra aceluiaşi membru al Fondului, indiferent de numãrul de conturi deschise, de moneda în care a fost efectuatã investiţia sau de localizarea conturilor în cadrul Uniunii Europene.
(2) Echivalentul în lei al obligaţiei în valutã se va calcula utilizându-se cursul de referinţã publicat de BNR pentru, respectiva monedã strãinã, în vigoare la data constatãrii situaţiilor menţionate la <>art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital.
ART. 33
(1) Fiecare investitor care este parte într-un cont comun de investiţii va fi luat în considerare la calculul compensaţiei prevãzutã la art. 30, în lipsa unor prevederi speciale, creanţele vor fi împãrţite în mod egal între investitori.
Creanţele legate de operaţiunile efectuate într-un cont comun de investiţii la care sunt îndreptãţiţi doi sau mai mulţi investitori, în calitatea lor de membri ai parteneriatului, asociaţiei sau ai unei grupãri de naturã similarã care nu are personalitate juridicã, în scopul calculãrii valorii investiţiei compensate în limitele plafonului stabilit la art. 30, pot fi tratate ca rezultând dintr-o investiţie efectuatã de un singur investitor.
(2) Atunci când un investitor nu este îndreptãţit la sumele sau instrumentele financiare deţinute, compensaţia va fi plãtitã persoanei care are acest drept deplin, cu condiţia ca acea persoanã sã fi fost sau sã poatã fi identificatã înainte de data constatãrii ori hotãrârii judecãtoreşti la care se face referire în <>art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital.
În situaţia în care douã sau mai multe persoane sunt deplin îndreptãţite sã primeascã compensaţia, în calculul cotei ce revine fiecãreia, în limitele plafonului stabilit la art. 30, se va ţine seama de clauzele contractuale în baza cãrora fondurile bãneşti sau instrumentele financiare sunt administrate. Aceastã prevedere nu se aplicã organismelor de plasament colectiv.
(3) Nu va fi considerat cont comun de investiţii, contul clienţilor individuali deschis de cãtre o societate de administrare a investiţiilor sau de cãtre o societate de servicii de investiţii financiare la o altã societate de servicii de investiţii financiare.
ART. 34
Fondul va lua toate mãsurile necesare pentru informarea investitorilor conform <>art. 48 alin. (1) din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital în legãturã cu constatarea sau hotãrârea judecãtoreascã la care se face referire în art. 47 alin. (1) din aceeaşi lege şi va efectua plata compensaţiilor cât mai curând posibil, dar nu mai târziu de termenul prevãzut la art. 36 alin. (1).
ART. 35
(1) Fondul va stabili o perioadã în decursul cãreia investitorilor li se va cere sã-şi formuleze pretenţiile. Aceastã perioadã nu poate fi mai micã de 5 luni începând de la data la care se face publicã constatarea C.N.V.M. sau hotãrârea judecãtoreascã privind imposibilitatea membrului Fondului de a returna fondurile bãneşti şi/sau instrumentele financiare aparţinând investitorilor.
(2) Expirarea termenului prevãzut la alin. (1) nu va putea fi invocatã de cãtre Fond pentru a refuza compensarea unui investitor care poate proba cã nu a putut, în mod justificat, sã-şi revendice în termen dreptul la compensare.
ART. 36
(1) Fondul va asigura plata compensaţiilor în limita plafonului stabilit la art. 30 în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai târziu de 3 luni de la data evaluãrii şi validãrii creanţelor eligibile ale investitorilor.
(2) În circumstanţe cu totul excepţionale şi în cazuri speciale, Fondul poate solicita C.N.V.M. o prelungire a termenului prevãzut la alin. (1), care nu poate depãşi 3 luni.
(3) Fãrã a ţine seama de termenul limitã stabilit la alin. (1), atunci când un investitor sau oricare altã persoanã îndreptãţitã la compensare ori având un interes în legãturã cu serviciile de investiţii se aflã în cercetare penalã în legãturã cu o acţiune decurgând sau având legãturã cu spãlarea banilor, aşa cum aceasta este definitã în <>Legea nr. 656/2002 privind prevenirea si sancţionarea spãlãrii banilor, Fondul va suspenda orice platã pânã la pronunţarea unei hotãrâri definitive şi irevocabile de cãtre instanţa competentã. În acest sens, Fondul va transmite organelor abilitate legal lista investitorilor ce urmeazã a fi compensaţi în vederea confirmãrii neimplicãrii acestora în operaţiunile de spãlare a banilor.
(4) Creanţele rezultând din tranzacţii în legãturã cu care a fost pronunţatã o condamnare penalã pentru sãvârşirea unei infracţiuni de spãlare a banilor vor fi excluse de la orice compensare.
ART. 37
(1) În situaţia prevãzutã la <>art. 47 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 297/2004 , plata compensaţiilor se va efectua dupã data publicãrii deciziei C.N.V.M. de instituire a procedurii de administrare specialã, în conformitate cu Titlul IX din legea mai sus menţionatã.
(2) În situaţia prevãzutã la <>art. 47 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 297/2004 , plata compensaţiilor se va efectua dupã notificarea hotãrârii definitive de cãtre oricare din pãrţile interesate.
ART. 38
(1) În vederea plãţii compensaţiei, în situaţiile prevãzute la <>art. 47 din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, Fondul va calcula deţinerea netã corespunzãtoare contului fiecãrui investitor (client) al membrului aflat în incapacitate de a returna fondurile bãneşti şi instrumentele financiare aparţinând acestora.
(2) Deţinerea netã reprezintã creanţa totalã a fondurilor bãneşti şi instrumentelor financiare pe care membrul insolvabil le datoreazã clientului din care se deduc fondurile bãneşti şi instrumentele financiare pe care acesta din urmã le datoreazã membrului la data stabilitã conform <>art. 47 alin. (1) din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital.
(3) Dupã efectuarea plãţilor compensatorii, Fondul se subrogã în drepturile investitorilor compensaţi. Membrul Fondului sau succesorul sãu legal, în numele cãruia au fost efectuate plãţi compensatorii este obligat sã returneze Fondului cuantumul compensaţiei, precum şi costurile implicate de efectuarea plãţii acesteia într-un termen stabilit de consiliul de administraţie al Fondului. În cazul în care procesul de lichidare a unui membru este în plinã desfãşurare, Fondul se va înscrie la masa credalã în locul investitorilor compensaţi.
ART. 39
(1) Investitorii au calitate procesualã activã împotriva Fondului, pentru a-şi apãra dreptul la compensare.
(2) Litigiile nãscute între Fond şi persoane fizice sau juridice pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit reglementãrilor legale aplicabile în materie.

CAP. IV
Obligaţii privind transparenţa Fondului şi a membrilor

ART. 40
Fondul va publica pe site-ul propriu, în limba românã, informaţiile privind membrii, contribuţiile acestora, procedurile privind calculul şi plata contribuţiilor, procedura de compensare a investitorilor, precum şi informaţii cu privire la instituţiile de credit exonerate de la obligaţia de platã a contribuţiilor, respectiv fondul sau schema care asigurã compensarea clienţilor acestora.
ART. 41
(1) Fiecare intermediar de servicii de investiţii financiare/societate de administrare a investiţiilor care are ca obiect de activitate administrarea de portofolii individuale de investiţii trebuie sã publice pe site-ul propriu informaţiile necesare identificãrii Fondului de compensare a investitorilor la care este membru sau altei scheme de compensare la care acesta participã, conform art. 28 alin. (4). Intermediarii care nu sunt membri ai Fondului au obligaţia sã precizeze schema de compensare care va asigura plata compensaţiilor clienţilor lor.
(2) Fiecare intermediar de servicii de investiţii financiare/societate de administrare a investiţiilor care are ca obiect de activitate administrarea de portofolii individuale de investiţii trebuie sã ia mãsuri adecvate pentru a pune la dispoziţia investitorilor actuali sau a celor care intenţioneazã sã investeascã, informaţiile prevãzute la alin. (1), precum şi cele referitoare la plata compensaţiilor, procedurile Fondului şi plafonul de compensare oferit de Fond.
(3) La data încheierii contractului de intermediere/administrare, intermediarul/societatea de administrare a investiţiilor va transmite, în scris, investitorului, informaţiile menţionate la alin. (1) şi (4) şi va solicita acestuia o declaraţie pe propria rãspundere, cã a luat la cunoştinţã despre încadrarea sau nu în categoria de investitori ale cãror investiţii sunt compensate de Fond, conform legii. În cazul în care intermediarul/ societatea de administrare a investiţiilor nu este membru al Fondului, clientul acestuia va menţiona în declaraţia pe proprie rãspundere cã nu se va îndrepta împotriva Fondului şi cã a luat la cunoştinţã faptul cã, schema de compensare de la care poate solicita acordarea compensaţiilor este cea menţionatã de intermediar în contractul de intermediere/administrare.
(5) Intermediarii şi societãţile de administrare a investiţiilor au obligaţia de a notifica investitorului, în scris, orice modificare a informaţiilor furnizate la data încheierii contractului de intermediere/administrare.
(6) Informaţiile prevãzute la alin. (1) şi (2) nu vor fi folosite de membrii Fondului în scopuri publicitare. Materialele publicitare ale membrilor vor cuprinde numai informaţii referitoare la apartenenţa membrului la Fond sau la o altã schemã de compensare a investitorilor.
(7) Informaţiile prevãzute în prezentul articol se vor publica şi în limba românã.

CAP. V
Dispoziţii aplicabile operaţiunilor transfrontaliere

ART. 42
(1) Începând cu data aderãrii României la Uniunea Europeanã, Fondul înfiinţat în conformitate cu prevederile prezentului regulament va asigura, în limita plafonului stabilit conform art. 30, şi compensarea investitorilor ce au conturi deschise la sucursalele înfiinţate de membrii sãi în statele membre.
(2) În situaţia în care plafonul de compensare şi categoriile de investitori ce urmeazã a fi compensaţi în baza schemei de compensare a investitorilor existentã în statul membru gazdã depãşesc nivelul sau întinderea prevãzutã de Fond, sucursalele prevãzute la alin. (1) pot adera şi la respectiva schemã de compensare din statul membru gazdã în scopul suplimentãrii acoperirii creanţei de care investitorii sãi beneficiazã deja în virtutea apartenenţei la schema de compensare oferitã de Fondul din România.
ART. 43
(1) Sucursalele intermediarilor din statele membre care vor presta servicii de investiţii financiare în România pot adera la Fond, dacã nivelul plafonului şi întinderea oferitã de Fondul de compensare din România depãşeşte nivelul şi acoperirea oferitã de schema de compensare a investitorilor din statul membru de origine, în scopul suplimentãrii acoperirii de care investitorii sãi beneficiazã deja în virtutea apartenenţei lor la schema de compensare din statul membru de origine.
(2) Procedurile Fondului vor stabili condiţii obiective şi general aplicabile privind aderarea şi participarea sucursalelor intermediarilor din statele membre la Fond. Aderarea trebuie sã fie condiţionatã de îndeplinirea de cãtre sucursalã a obligaţiilor de membru relevante, inclusiv plata tuturor contribuţiilor, precum şi a altor costuri.
(3) Prevederile alin. (1) şi (2) se aplicã şi intermediarilor din statele membre care presteazã servicii de investiţii financiare în România în baza liberei circulaţii a serviciilor.
ART. 44
(1) În aplicarea prevederilor art. 43, atunci când o sucursalã solicitã sã adere la Fondul de compensare a investitorilor din România, pentru suplimentarea acoperirii creanţelor, Fondul va stabili împreunã cu schema de compensare a investitorilor corespondentã din statul membru de origine, reguli şi proceduri corespunzãtoare pentru plata compensaţiei investitorilor de la sucursala respectivã.
(2) La întocmirea procedurilor şi condiţiilor de aderare ale sucursalei menţionate la alin. (1), se va ţine seama de urmãtoarele principii:
a) Fondul de compensare a investitorilor din România va pãstra dreptul deplin sã impunã, obiectivele şi regulile generale aplicabile membrilor sãi; va putea sã solicite sucursalei furnizarea de date relevante şi este îndreptãţit sã verifice asemenea informaţii la autoritãţile competente din statul membru de origine al sucursalei;
b) Fondul va satisface pretenţiile de compensare ale investitorilor dupã ce a fost informat de autoritãţile competente din statul membru de origine al sucursalei despre constatarea sau hotãrârea judecãtoreascã prevãzute la art. 47 alin. 1 din Legea nr. 297 privind piaţa de capital. Înaintea plãţii compensaţiei suplimentare reglementate, Fondul verificã dacã investitorul îndeplineşte condiţiile pentru plata acesteia, în conformitate cu propriile standarde şi proceduri;
c) Fondul de compensare a investitorilor din România şi schema de compensare a investitorilor corespondentã din statul membru de origine vor coopera şi vor schimba informaţii pentru a se asigura cã investitorii vor primi compensaţii la timp şi în sume corect calculate. Cele douã scheme de compensare vor conveni cum, în cazul existenţei unei contestaţii care poate da naştere la compensare în baza oricãreia din cele douã scheme, aceasta va afecta compensaţia plãtitã investitorului de fiecare schemã;
d) Fondul este îndreptãţit sã solicite sucursalelor intermediarilor din statele membre, plata unor contribuţii pentru acoperirea suplimentarã finanţatã de cãtre Fond. Rãspunderea Fondului va fi, în toate cazurile, limitatã la acoperirea suplimentarã pe care s-a angajat sã o compenseze peste acoperirea oferitã de cãtre schema de compensare din statul membru de origine.
ART. 45
(1) Dacã o sucursalã a unui intermediar dintr-un stat membru care şi-a exercitat opţiunea de a deveni membru conform prevederilor art. 43 nu-şi îndeplineşte obligaţiile ce îi revin în calitate de membru al Fondului, autoritãţile competente din statul membru de origine care i-au emis autorizaţia de funcţionare, vor fi notificate de cãtre C.N.V.M. şi, în cooperare cu Fondul, vor lua toate mãsurile necesare pentru a asigura cã sucursala respectivã îşi va îndeplini obligaţiile menţionate.
(2) Dacã respectivele mãsuri nu au ca rezultat îndeplinirea obligaţiilor la care se face referire în acest articol, dupã o perioadã corespunzãtoare de preaviz care nu poate fi mai micã de 12 luni, Fondul va informa C.N.V.M. şi autoritatea competentã din statul membru de origine şi va exclude sucursala dintre membri sãi.
(3) Fondul va asigura şi dupã data excluderii sucursalei menţionate la alin. (2) plata compensaţiilor pentru serviciile de investiţii financiare prestate de respectiva sucursalã înainte de data excluderii acesteia.
(4) Excluderea sucursalei va fi publicatã pe site-ul Fondului şi al instituţiilor pieţei de capital astfel încât investitorii sã fie informaţi cu privire la acest fapt şi cu privire la data de la care înceteazã acoperirea suplimentarã.

CAP. VI
Sancţiuni

ART. 46
Încãlcarea dispoziţiilor prezentului regulament şi a procedurilor Fondului aprobate de C.N.V.M. se sancţioneazã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital.
ART. 47
(1) În situaţia în care membrii Fondului şi/sau oricare dintre administratorii ori conducãtorii, directorii sau reprezentanţii controlului intern ai acestora se fac vinovaţi de:
a) încãlcarea reglementãrilor aplicabile Fondului;
b) nerespectarea prevederilor cu privire la termenele şi forma de raportare ce trebuie transmisã Fondului;
c) nerespectarea prevederilor privind obligaţiile de platã a contribuţiilor, C.N.V.M., la sesizarea Fondului sau din oficiu, poate aplica urmãtoarele sancţiuni:
1. avertisment scris;
2. amendã aplicatã membrilor sau administratorilor, conducãtorilor, directorilor şi/sau reprezentanţilor controlului intern, în limitele stabilite de <>Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital;
3. limitarea operaţiunilor membrului în sensul retragerii dreptului acestuia de a presta servicii de investiţii financiare în numele şi pe contul clienţilor;
4. suspendarea sau retragerea autorizaţiei membrului.
(2) În cazul în care membrii Fondului sunt instituţii de credit şi intermediari dintr-un stat membru, C.N.V.M. va notifica BNR, respectiv autoritatea competentã din statul de origine în vederea aplicãrii sancţiunilor prevãzute la alin. (1).
ART. 48
(1) Folosirea resurselor financiare aflate la dispoziţia Fondului în alte scopuri decât cele prevãzute de lege sau plasarea acestora în alte active decât cele menţionate expres în prezentul regulament, atrage dupã sine sancţionarea persoanelor responsabile, cu:
a) amendã contravenţionalã, stabilitã în conformitate cu prevederile <>art. 276 din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital;
b) interzicerea temporarã sau definitivã a exercitãrii oricãrei activitãţi în cadrul pieţei de capital.
(2) În cazul sustragerii resurselor financiare aflate la dispoziţia Fondului, C.N.V.M. va solicita instanţelor competente începerea urmãrii penale a persoanelor responsabile.

CAP. VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 49
(1) Sucursalele intermediarilor având sediul social în statele membre, care pot presta servicii de investiţii financiare în România în baza unui acord de reciprocitate, vor participa la constituirea resurselor financiare ale Fondului panã la data aderãrii României la Uniunea Europeanã.
(2 )Sucursalele intermediarilor având sediul social în România care vor presta servicii de investiţii financiare într-un stat membru pânã la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, în baza unui acord de reciprocitate, au obligaţia sã se înregistreze ca membre ale schemei de compensare din statul membru respectiv.
ART. 50
În aplicarea <>art. 45 alin. (2) din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, constituirea S.C. Fondul de compensare a investitorilor S.A. va avea loc în termen de maximum 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament.
ART. 51
(1) Intermediarii şi societãţile de administrare a investiţiilor prevãzuţi la art. 21 alin. (1) sunt obligaţi la plata contribuţiei iniţiale în termen de 60 de zile de la data autorizãrii Fondului.
(2) La expirarea termenului prevãzut la alin. (1), Fondul va remite C.N.V.M. un raport privind colectarea contribuţiilor şi plasamentele efectuate.
(3) Membrii Fondului au obligaţia sã se încadreze în prevederile Cap. IV în tenmen de maximum 90 de zile de la data înfiinţãrii Fondului.
ART. 52
(1) Prezentul regulament intrã în vigoare la data publicãrii sale şi a ordinului de aprobare în Monitorul Oficial al României, Partea I şi va fi publicat în Buletinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare şi pe site-ul acesteia (www.cnvmr.ro).
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se abrogã Regulamentul C.N.V.M. nr. 8/2004 privind autorizarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de compensare a investitorilor şi Regulamentul C.N.V.M. nr. 18/2005 privind modificarea Regulamentului C.N.V.M. nr. 8/2004 privind autorizarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de compensare a investitorilor.
---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016