Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 118 din 30 mai 2012  privind conditiile in care se suporta de catre unitate sumele necesare asigurarii asistentei juridice a cadrelor militare din Ministerul Administratiei si Internelor pentru fapte savarsite de acestea in exercitarea, potrivit legii, a atributiilor de serviciu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 118 din 30 mai 2012 privind conditiile in care se suporta de catre unitate sumele necesare asigurarii asistentei juridice a cadrelor militare din Ministerul Administratiei si Internelor pentru fapte savarsite de acestea in exercitarea, potrivit legii, a atributiilor de serviciu

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 382 din 7 iunie 2012

    Având în vedere prevederile art. 9 lit. e) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    (1) Suportarea de cãtre unitate a sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice a cadrelor militare pentru faptele sãvârşite de cãtre acestea în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu se realizeazã în condiţiile prezentului ordin, în limita fondurilor bugetare aprobate cu aceastã destinaţie, conform prevederilor legale.
    (2) Sumele prevãzute la alin. (1) sunt acordate pentru cadrele militare împotriva cãrora sunt efectuate acte premergãtoare sau care au calitatea de învinuit, inculpat ori de pârât, pentru fapte sãvârşite în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu, în vederea acoperirii cheltuielilor privind plata onorariului unui avocat.
    ART. 2
    În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
    a) fapte sãvârşite în exercitarea atribuţiilor de serviciu - faptele sãvârşite în exercitarea atribuţiilor prevãzute de fişa postului/pe timpul detaşãrii, în misiuni ordonate, sau cele prevãzute în actele normative în vigoare;
    b) unitate - unitatea la care cadrul militar era încadrat la data sãvârşirii faptei;
    c) şef - inspector general/inspector-şef/comandant/director general;
    d) avocat - persoana care îşi exercitã profesia în condiţiile Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi ale Statutului profesiei de avocat.
    ART. 3
    (1) Cadrele militare îndreptãţite sã beneficieze de sumele prevãzute la art. 1 solicitã, prin raport scris, şefului unitãţii acordarea acestor sume.
    (2) În situaţia în care cadrul militar este arestat preventiv, raportul poate fi depus de unul dintre membrii familiei acestuia sau de reprezentantul sãu legal.
    (3) Raportul se formuleazã în scris, se înregistreazã la secretariatul unitãţii şi este însoţit de documentele care fac dovada cã împotriva cadrului militar sunt efectuate acte premergãtoare sau cã acesta are calitatea de învinuit, inculpat ori de pârât, pentru fapte sãvârşite în exercitarea atribuţiilor de serviciu.
    ART. 4
    (1) În cadrul fiecãrei unitãţi se constituie, prin ordin de zi pe unitate, o comisie formatã din unul dintre adjuncţii şefului unitãţii, în calitate de preşedinte, şeful nemijlocit al cadrului militar şi câte un lucrãtor din cadrul structurilor juridice, financiar şi de resurse umane, în calitate de membri, precum şi un secretar desemnat din cadrul unitãţii, care are rolul de a stabili, pe baza analizei fişei postului, a dispoziţiilor legale, a documentelor prevãzute la art. 3 alin. (3), precum şi a datelor deţinute cu privire la împrejurãrile comiterii faptei, dacã la data sãvârşirii faptei cadrul militar se afla în exercitarea atribuţiilor de serviciu. Pentru lãmurirea cauzei, comisia poate audia şi cadrul militar respectiv.
    (2) Pentru unitãţile fãrã structuri de resurse umane, financiar şi juridic, comisa este formatã din şeful unitãţii/adjunctul şefului unitãţii, în calitate de preşedinte, şeful nemijlocit al cadrului militar, din câte un lucrãtor din cadrul structurilor de resurse umane, financiar şi juridic al unitãţilor care asigurã din punctul de vedere al resurselor umane, financiar şi juridic aceste unitãţi sau, dupã caz, din cadrul eşalonului superior, precum şi un secretar desemnat din cadrul unitãţii.
    (3) În cazul inspectorului general/adjuncţilor acestuia, componenţa comisiei se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea Direcţiei generale financiare, Direcţiei generale management resurse umane şi Direcţiei generale juridice, cererea fiind adresatã ministrului administraţiei şi internelor.
    (4) În situaţia în care cadrul militar nu mai este în activitate, la nivelul unitãţii la care era încadrat la data sãvârşirii faptei se constituie o comisie în condiţiile alin. (1)-(3), dupã caz.
    (5) În termen de 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii raportului, comisia prevãzutã la alin. (1)-(3) prezintã şefului unitãţii rezultatul verificãrilor şi propunerile, consemnate într-un proces-verbal, pentru a hotãrî, dupã caz:
    a) aprobarea raportului prin care se solicitã acordarea sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice;
    b) respingerea solicitãrii privind acordarea sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice şi comunicarea în scris a motivelor care au stat la baza respingerii.
    ART. 5
    (1) Pentru asigurarea asistenţei juridice, unitatea încheie anual un/o contract/convenţie cu un avocat sau cu mai mulţi avocaţi, dupã caz, selectaţi conform principiilor achiziţiei publice de servicii, urmând ca şeful unitãţii sã comunice cadrului militar datele de contact ale avocatului sau, dupã caz, ale avocaţilor selectaţi. În cazul în care cadrul militar este de acord sã fie asistat de avocatul/avocaţii selectat/selectaţi de unitate, îl informeazã în acest sens pe şeful unitãţii.
    (2) Pentru unitãţile prevãzute la art. 4 alin. (2) procedura de selecţie a serviciilor pentru asigurarea asistenţei juridice se realizeazã la nivelul unitãţilor care asigurã din punct de vedere logistic şi financiar aceste unitãţi.
    (3) În situaţia prevãzutã la art. 4 alin. (5) lit. a), şeful unitãţii emite, cu avizul prealabil al structurii financiare, un ordin de zi pe unitate privind acordarea sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice, care se plãtesc avocatului în baza contractului/convenţiei încheiat/încheiate conform alin. (1) şi (2), pe bazã de documente justificative legal întocmite de acesta, şi care vor purta confirmarea cadrului militar cu privire la realitatea prestãrii serviciului.
    (4) Termenul maxim pentru emiterea ordinului de zi de acordare a sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice sau, dupã caz, pentru comunicarea în scris a rãspunsului referitor la respingerea solicitãrii este de 20 de zile lucrãtoare de la data aprobãrii raportului sau, dupã caz, de la data respingerii solicitãrii în condiţiile art. 4 alin. (5). În situaţii deosebite, la propunerea comisiei, şeful unitãţii poate aproba prelungirea termenului de soluţionare a raportului, o singurã datã, cu maximum 5 zile lucrãtoare.
    (5) În vederea garantãrii dreptului la apãrare, cadrul militar cãruia i s-a aprobat raportul în condiţiile prezentului ordin poate sã încheie un contract de asistenţã juridicã şi cu un alt avocat decât cel selectat de cãtre unitate, situaţie în care structura financiarã a unitãţii asigurã plata sumelor de bani cãtre cadrul militar, pe baza documentelor justificative legal întocmite de avocat, din care sã reiasã plata onorariului acestuia de cãtre cadrul militar. În acest caz, plãţile se vor face în limita cuantumului stabilit în contractul încheiat conform alin. (1) şi (2).
    ART. 6
    (1) La momentul emiterii ordinului de zi prevãzut la art. 5 alin. (3), cadrul militar completeazã un angajament, al cãrui model este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin, prin care se obligã sã restituie sumele suportate de unitate pentru asigurarea asistenţei juridice, în cazul în care printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã s-a stabilit vinovãţia sa ori cã fapta nu a fost sãvârşitã în exercitarea atribuţiilor de serviciu, în termen de 3 luni de la data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti.
    (2) În situaţia în care cadrul militar are calitatea de pârât,prin angajamentul prevãzut la alin. (1) acesta se obligã sã restituie sumele suportate de unitate pentru asigurarea asistenţei juridice în termen de 3 luni de la data rãmânerii definitive şi irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti.
    (3) În cazul nerespectãrii angajamentului, sumele plãtite vor fi recuperate de unitate de la cadrul militar, potrivit legii.
    ART. 7
    Eventualele contestaţii privind stabilirea şi plata sumelor necesare asigurãrii asistenţei juridice se soluţioneazã în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 8
    Sumele restituite de cãtre cadrele militare în condiţiile prezentului ordin se utilizeazã conform prevederilor legale în vigoare.
    ART. 9
    Prevederile prezentului ordin se aplicã şi cadrelor militare în activitate îndreptãţite care se aflã în cursul unei proceduri judiciare, pentru sumele plãtite cu titlu de onorariu de aceştia dupã data intrãrii în vigoare a Legii nr. 53/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare.
    ART. 10
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                                    Ioan Rus

    Bucureşti, 30 mai 2012.
    Nr. 118.


    ANEXĂ

                                   - Model -

    MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
    Unitatea .................................................................
    Data ...................................

                                   ANGAJAMENT

    Subsemnatul, ............................................................./(gradul, numele şi prenumele)......................................................, prin prezentul angajament mã oblig sã restitui suma de ........, suportatã de unitate pentru asigurarea asistenţei juridice în cauza privind .........................................................., în cazul în care prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã mi s-a stabilit vinovãţia ori cã fapta nu a fost sãvârşitã în exercitarea atribuţiilor de serviciu, în termen de 3 luni de la data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti, în cauzele penale, respectiv în termen de 3 luni de la data rãmânerii definitive şi irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti în cauzele civile.

                     ......./(numele şi prenumele)........

                                   Semnãtura
                            ........................

                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016