Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 116 din 17 mai 2022  pentru modificarea Instrucţiunilor privind desfăşurarea etapei de evaluare a unităţilor sanitare cu paturi, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 147/2020     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 116 din 17 mai 2022 pentru modificarea Instrucţiunilor privind desfăşurarea etapei de evaluare a unităţilor sanitare cu paturi, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 147/2020

EMITENT: Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 498 din 19 mai 2022
    Având în vedere:
    - Referatul Unităţii de Evaluare şi Acreditare a Spitalelor, aprobat cu nr. 1.621 din 17 mai 2022;
    – prevederile art. 173 alin. (1) şi art. 249 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată cu modificările şi completările ulterioare;
    – dispoziţiile art. 1 alin. (4), art. 2 lit. d^1)-d^3), e) şi f), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (1) şi alin. (2) lit. a), art. 6 lit. e), art. 13 alin. (5) lit. a), art. 16 alin. (2) şi (4) şi ale art. 17 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 185/2017 privind asigurarea calităţii în sistemul de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Procedura şi metodologia de evaluare şi acreditare a spitalelor, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 446/2017 privind aprobarea Standardelor, Procedurii şi metodologiei de evaluare şi acreditare a spitalelor;
    – Hotărârea Colegiului director al Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 8/2022*) privind aprobarea măsurilor în vederea eficientizării procesului de evaluare şi acreditare a unităţilor sanitare cu paturi până la finele ciclului al II-lea de acreditare;
    – Hotărârea Colegiului director al Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 9/2022*) pentru modificarea Instrucţiunilor privind desfăşurarea etapei de evaluare a unităţilor sanitare cu paturi, aprobate prin Hotărârea Colegiului director al Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 13/2020,
    *) Hotărârile Colegiului director al Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 8/2022 şi nr. 9/2022 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    în temeiul art. 13 alin. (6) din Legea nr. 185/2017, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate emite prezentul ordin.
    ART. I
    Instrucţiunile privind desfăşurarea etapei de evaluare a unităţilor sanitare cu paturi, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate nr. 147/2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 406 din 16 mai 2020, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 2, litera b) se abrogă.
    2. La articolul 2 litera e), punctul (ii) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(ii) datelor şi informaţiilor completate în Fişa de autoevaluare 2, denumită în continuare FAE 2, în CaPeSaRo, aceasta reprezentând documentul prin care US dovedeşte că şia monitorizat şi evaluat implementarea cerinţelor din standardele de acreditare;"

    3. La articolul 6 alineatul (1), partea introductivă şi literele c)-e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) În ziua aprobării ordinului preşedintelui ANMCS de constituire a CE, personalul Compartimentului evidenţă şi coordonare corp evaluatori, denumit în continuare SECCE, are următoarele responsabilităţi:
    ..............................................................................................
    c) informează evaluatorii, prin intermediul adreselor de poştă electronică declarate de aceştia, cu privire la obligaţia acestora ca, în termen de 2 zile calendaristice, să semneze electronic contractul de prestări servicii, inclusiv declaraţia de disponibilitate, integritate şi de debite fiscale. Ulterior semnării, contractul este încărcat de către fiecare evaluator în CaPeSaRo;
    d) transmite membrilor CE formularul necesar elaborării programului vizitei de evaluare;
    e) transmite evaluatorilor informaţiile cu privire la data, ora şi locaţia exactă de desfăşurare a şedinţei de instructaj."

    4. Articolul 7 se abrogă.
    5. La articolul 11, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Documentele menţionate la alin. (1) sunt atribuite de către US în termen de 3 zile calendaristice de la solicitare, direct în CaPeSaRo, în format pdf."

    6. La articolul 12, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    (1) Şedinţa de instructaj este o activitate organizată de către ANMCS, la sediul instituţiei, la sediul oficiilor teritoriale ale ANMCS sau prin videoconferinţă, la care este obligatorie participarea tuturor evaluatorilor repartizaţi în comisia de evaluare."

    7. La articolul 12, alineatul (4) se abrogă.
    8. La articolul 12 alineatul (6), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) în situaţia numirii unui nou membru în CE, ca urmare a indisponibilizării sau excluderii unui evaluator din comisie, noul membru este instruit de către preşedintele sau coordonatorul CE, după caz, până cel târziu în ziua premergătoare vizitei de evaluare şi semnează proces-verbal de instructaj."

    9. La articolul 12 alineatul (6), litera c) se abrogă.
    10. La articolul 13 alineatul (1), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) completează, cu cel puţin 5 zile calendaristice anterior începerii vizitei de evaluare, LV specifice perioadei de previzită care le-au fost repartizate, respectiv LV nr. 1, 2, 3 şi 4."

    11. La articolul 13, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Documentele menţionate la alin. (1) sunt atribuite de către US în termen de 3 zile calendaristice de la solicitare, direct în CaPeSaRo, în format pdf."

    12. La articolul 14, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Raportul DOS şi DS este elaborat cu cel puţin 4 zile calendaristice anterioare datei stabilite pentru desfăşurarea vizitei de evaluare, după ce au fost completate LV aferente perioadei de previzită."

    13. La articolul 16 alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) instruirea evaluatorului desemnat ca membru în CE în condiţiile prevăzute la art. 12 alin. (6) lit. b);"



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate,
                    Valentin-Florin Ciocan

    Bucureşti, 17 mai 2022.
    Nr. 116.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016