Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 113 din 11 aprilie 2008  pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 113 din 11 aprilie 2008 pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 383 din 20 mai 2008


Având în vedere dispoziţiile <>art. 3 lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 111/2006 , şi ale <>art. 3 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 525/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
în temeiul <>art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 74/2005 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 111/2006 ,

preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, se abrogã Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 11/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 609 din 4 septembrie 2007.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice,
Marius Gogescu

Bucureşti, 11 aprilie 2008.
Nr. 113.

ANEXĂ

REGULAMENT
privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul regulament are ca obiect reglementarea metodologiei de supraveghere de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri şi a contractelor de concesiune de servicii.
ART. 2
În sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) A.N.R.M.A.P. - Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;
b) C.N.S.C. - Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor;
c) U.C.V.A.P. - Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
d) direcţie de specialitate - compartimentul din cadrul A.N.R.M.A.P. care, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, are atribuţii în exercitarea funcţiei de supraveghere a modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri şi a contractelor de concesiune de servicii;
e) agent constatator - persoana din cadrul A.N.R.M.A.P., împuternicitã prin ordin al preşedintelui A.N.R.M.A.P. pentru a desfãşura activitatea de supraveghere şi de a aplica sancţiunile contravenţionale prevãzute de legislaţia aplicabilã domeniului achiziţiilor publice;
f) echipã de control - echipa formatã din 2 sau mai mulţi agenţi constatatori;
g) echipã de control mixtã - echipa de control care cuprinde şi alte persoane din cadrul unor instituţii/autoritãţi publice cu care A.N.R.M.A.P. are încheiate protocoale de colaborare/acorduri în domeniul achiziţiilor publice, gestionãrii fondurilor comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului;
h) autoritate contractantã - autoritãţile definite la <>art. 8 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
i) operator economic - operatorii care nu au calitatea de autoritate contractantã, dar care, în temeiul prevederilor legale în vigoare, sunt obligaţi sã aplice legislaţia privitoare la achiziţii publice;
j) mãsuri de prevenire, stopare sau remediere a efectelor - mãsurile adoptate, în condiţiile legii, prin care se pot preveni, stopa sau remedia efectele produse de încãlcarea ori eludarea prevederilor legale, altele decât aplicarea de sancţiuni.
Aceste mãsuri sunt:
- sesizarea organelor competente ale statului, în mãsura în care se constatã fapte care excedeazã limitelor de competenţã conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare;
- formularea de acţiuni în constatarea nulitãţii absolute a contractelor/acordurilor-cadru, în cazurile în care legea prevede o astfel de posibilitate;
- recomandãri şi propuneri privind modul de aplicare a procedurilor de achiziţie publicã de cãtre autoritãţile contractante/operatorii economici;
k) plan lunar de supraveghere - documentul de planificare a activitãţilor de supraveghere pentru o perioadã egalã cu o lunã calendaristicã;
l) raport de control - documentul unilateral care se întocmeşte de echipa de control ca urmare a efectuãrii procedurii de supraveghere;
m) proces-verbal de constatare a contravenţiilor - documentul care se încheie pentru acele fapte care constituie contravenţii potrivit legii;
n) regulament - prezentul regulament privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri şi a contractelor de concesiune de servicii;
o) supraveghere - funcţia A.N.R.M.A.P. prin care se desfãşoarã activitatea de control al procedurilor de atribuire aplicate de cãtre autoritãţile contractante, de constatare a faptelor prin care se încalcã sau se eludeazã prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice, precum şi, dupã caz, de aplicare a sancţiunilor pentru acele fapte care constituie contravenţie sau a altor mãsuri pentru prevenirea, stoparea şi remedierea efectelor produse de încãlcarea sau eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii.
Supravegherea va viza inclusiv procedurile de achiziţie publicã impuse operatorilor economici de cãtre autoritãţile de management pentru derularea proiectelor finanţate din fondurile structurale acordate României de cãtre Uniunea Europeanã;
p) zile - zilele calendaristice, dacã nu se precizeazã zile lucrãtoare.
ART. 3
(1) În exercitarea funcţiei de supraveghere a achiziţiilor publice, activitãţile A.N.R.M.A.P. sunt:
a) constatarea faptelor prin care se încalcã sau se eludeazã prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice;
b) sancţionarea faptelor prevãzute la lit. a), în mãsura în care acestea constituie contravenţii;
c) utilizarea mãsurilor prin care se pot preveni, stopa sau remedia efectele produse de încãlcarea ori eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni.
(2) A.N.R.M.A.P. îndeplineşte activitãţile prevãzute la alin. (1) prin:
a) controlul planificat pe baza planului lunar de supraveghere;
b) controlul neplanificat, ca urmare a:
- sesizãrilor primite de la terţi;
- sesizãrii din oficiu;
- deciziilor C.N.S.C., respectiv avizelor consultative emise de U.C.V.A.P. dupã încheierea activitãţii de monitorizare a acestora.
(3) Activitãţile derulate în scopul îndeplinirii funcţiei de supraveghere nu pot depãşi în nicio situaţie atribuţiile şi competenţele conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare.
(4) Obiect al supravegherii îl constituie numai acele proceduri de achiziţii publice care sunt finalizate prin încheierea unui contract de achiziţie publicã, de concesiune de lucrãri publice sau de concesiune de servicii.
(5) În situaţia în care procedura de achiziţie publicã a fost anulatã ca urmare a deciziei autoritãţii contractante, obiectul supravegherii îl va constitui numai verificarea legalitãţii acestei decizii.
(6) Activitãţile prevãzute la alin. 2 lit. b) prima liniuţã vor fi desfãşurate cu respectarea termenelor legale de soluţionare a petiţiilor, fãrã afectarea planului de supraveghere.
ART. 4
(1) Planul lunar de supraveghere se întocmeşte pânã pe data de 25 a lunii în curs pentru luna urmãtoare, de cãtre direcţia de specialitate din cadrul A.N.R.M.A.P.
(2) Planul lunar de supraveghere se avizeazã de cãtre vicepreşedintele A.N.R.M.A.P., se aprobã de cãtre preşedintele A.N.R.M.A.P. şi poate fi modificat în cazuri temeinic justificate, ori de câte ori este necesar, ulterior datei întocmirii acestuia.

CAP. II
Procedura de supraveghere

ART. 5
(1) Procedura de supraveghere se efectueazã de echipa de control, respectând urmãtoarele etape:
a) întocmirea unei note de informare;
b) transmiterea cãtre autoritatea contractantã/operatorul economic a comunicãrii privind începerea procedurii de supraveghere;
c) efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de autoritãţile contractante/operatorii economici;
d) încheierea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi/sau luarea mãsurilor de prevenire, stopare ori remediere a efectelor;
e) întocmirea raportului de control;
f) transmiterea cãtre autoritatea contractantã/operatorul economic a comunicãrii privind încetarea procedurii de supraveghere.
(2) Procedura de supraveghere se va desfãşura la sediul autoritãţii contractante/operatorului economic şi numai prin excepţie, în cazurile şi condiţiile prevãzute de prezentul regulament, la sediul A.N.R.M.A.P.
(3) Pentru efectuarea activitãţii de control în bune condiţii, autoritatea contractantã/operatorul economic supus procedurii de supraveghere are obligaţia de a pune la dispoziţia echipei de control toate documentele şi actele solicitate în termenele stabilite, precum şi un spaţiu adecvat desfãşurãrii acestei activitãţi, în cadrul sediului propriu.
(4) În cazul în care, pe parcursul desfãşurãrii procedurii de supraveghere, documentaţia pusã la dispoziţia echipei de control necesitã o perioadã mai mare de analizã, perioada de efectuare a procedurii de supraveghere poate fi extinsã cu aprobarea preşedintelui.
ART. 6
(1) Mai înainte de efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de autoritãţile contractante/operatorii economici, direcţia de specialitate va întocmi o notã de informare, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1.
(2) Nota de informare va fi avizatã de vicepreşedinte şi aprobatã de preşedintele A.N.R.M.A.P.
(3) Sesizãrile prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. b) prima liniuţã vor fi soluţionate în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitãţii de soluţionare a petiţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 233/2002.
ART. 7.
(1) Dupã aprobarea notei de informare prevãzute la art. 6, A.N.R.M.A.P., prin intermediul direcţiei de specialitate, are obligaţia de a transmite autoritãţii contractante/operatorului economic o comunicare privind începerea procedurii de supraveghere, care va cuprinde urmãtoarele informaţii:
a) perioada în care se va desfãşura procedura de supraveghere;
b) obiectul şi perioada la care se raporteazã procedura de supravegehere.
(2) Modelul comunicãrii privind începerea procedurii de supraveghere este prevãzut în anexa nr. 2a).
(3) Comunicarea prevãzutã la alin. (1) va fi transmisã cu cel puţin 5 zile înainte de data programatã pentru începerea procedurii de supraveghere.
ART. 8
(1) În efectuarea controlului procedurii de atribuire, echipa de control poate solicita note explicative reprezentantului legal al autoritãţii contractante/operatorului economic sau oricãrei persoane implicate în procedura de atribuire. Întrebãrile la care se va rãspunde prin notele explicative vor fi formulate în mod clar, concis şi concret, pentru a da posibilitatea unor rãspunsuri la obiect.
(2) Modelul notelor explicative este prevãzut în anexa nr. 3.
(3) În cazul în care persoana cãreia i s-a solicitat o notã explicativã refuzã sã furnizeze rãspunsurile solicitate pe loc, agentul constatator va stabili un termen rezonabil, care nu poate depãşi 24 de ore, pentru formularea rãspunsului. În acest caz, agentul constatator va proceda la solicitarea notei explicative prin adresã scrisã, care se înregistreazã la registratura autoritãţii contractante/operatorului economic.
(4) Neprezentarea/netransmiterea în termenul stabilit a documentelor şi a notelor explicative solicitate de cãtre A.N.R.M.A.P. echivaleazã cu refuzul de a pune la dispoziţia acesteia informaţiile referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publicã, faptã sancţionatã în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 9
(1) Dupã verificarea documentelor puse la dispoziţia echipei de control, în mãsura în care s-au constatat fapte care potrivit reglementãrilor legale constituie contravenţii, vor fi încheiate procese-verbale de constatare a contravenţiilor.
(2) Constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor contravenţionale, utilizarea cãilor de atac împotriva procesuluiverbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi executarea sancţiunilor contravenţionale se efectueazã în conformitate cu dispoziţiile procedurilor stabilite prin legislaţia în vigoare privind regimul juridic al contravenţiilor.
(3) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor va fi încheiat cu indicarea, pentru persoanele fizice rãspunzãtoare, a datelor personale din actul de identitate, inclusiv seria, numãrul şi codul numeric personal, ocupaţia şi locul de muncã, iar pentru persoanele juridice, denumirea, sediul, codul de identificare fiscalã/codul unic de înregistrare la registrul comerţului, precum şi datele de identificare ale conducãtorului instituţiei/reprezentantului legal al acesteia.
(4) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se întocmeşte în 3 (trei) exemplare, dintre care unul pentru autoritatea contractantã/operatorul economic, şi va fi semnat de cãtre toţi agenţii constatatori care fac parte din echipa de control. Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevãzut în anexa nr. 4.
ART. 10
(1) Procedura de supraveghere va fi finalizatã de echipa de control prin întocmirea unui raport de control.
(2) Raportul de control se întocmeşte în termen de cel mult 5 zile de la data expirãrii perioadei prevãzute la art. 7 alin. (1) lit. a), în douã exemplare, se semneazã pe fiecare paginã de cãtre toţi membrii echipei de control şi va intra în circuitul de avizare şi aprobare prevãzut de Regulamentul de organizare şi funcţionare al A.N.R.M.A.P. Dupã aprobarea acestuia, echipa de control va transmite autoritãţii contractante o comunicare privind încetarea procedurii de supraveghere la care va fi anexat, în copie, şi raportul de control.
(3) Modelul comunicãrii privind încetarea procedurii de supraveghere este prevãzut în anexa nr. 5.
(4) Raportul de control va indica documentele puse la dispoziţia echipei de control împreunã cu elementele de identificare ale acestora, inclusiv menţiuni cu privire la întocmirea unui/unor procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, şi va fi însoţit de orice acte, documente şi note explicative, necesare susţinerii constatãrilor.
(5) Constatãrile care se înscriu în raport trebuie sã fie precise, fãrã ştersãturi şi corecturi şi trebuie sã se bazeze pe date şi documente expuse clar, eliminându-se orice elemente şi descrieri personale, inutile şi neconcludente, care încarcã nejustificat conţinutul acestuia.
(6) Neregulile, încãlcarea sau eludarea prevederilor legale constatate se consemneazã în raportul de control în mod obligatoriu, cu precizarea actelor normative încãlcate, la nivel de articol, alineat şi/sau literã. Pentru fiecare neregulã înscrisã se nominalizeazã persoana care nu a respectat prevederile legale, la nivel de persoanã fizicã şi/sau persoanã juridicã.
(7) În mãsura în care s-au constatat încãlcãri sau eludãri ale prevederilor legale, altele decât cele pentru care legea prevede sancţiuni contravenţionale, agenţii constatatori vor preciza în raportul de control mãsurile de prevenire, stopare sau remediere a efectelor.
ART. 11
Procedurile de achiziţie publicã începute şi/sau finalizate sub imperiul altor acte normative decât cele care reglementeazã la momentul intrãrii în vigoare a prezentului ordin vor fi verificate respectându-se în mod corespunzãtor prevederile prezentului capitol, cu urmãtoarele diferenţe:
a) comunicarea privind începerea procedurii de supraveghere va conţine şi informaţii cu privire la documentele pe care autoritatea contractantã/operatorul economic trebuie sã le punã la dispoziţia A.N.R.M.A.P. în vederea efectuãrii controlului procedurilor de atribuire aplicate, precum şi termenul de conformare cu aceastã obligaţie, în conformitate cu modelul prevãzut în anexa 2b);
b) procedura de supraveghere se va desfãşura la sediul A.N.R.M.A.P.
ART. 12
Dupã finalizarea fiecãrei proceduri de supraveghere se va întocmi un dosar de supraveghere care va conţine, dupã caz, urmãtoarele:
a) opisul documentelor de control, conform modelului din anexa nr. 6;
b) sesizarea, conform prevederilor art. 3 alin. (2) lit. b);
c) nota de informare, întocmitã potrivit prevederilor art. 6;
d) documentele aferente fiecãrei etape din cadrul procedurii de supraveghere;
e) notele explicative;
f) raportul de control;
g) procesul-verbal de constatare a contravenţiei;
h) documentele care atestã utilizarea oricãror mijloace de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încãlcarea sau eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni;
i) modul de soluţionare a sesizãrii, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. 2;
j) oricare alte informaţii/documente relevante pentru verificarea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã.

CAP. III
Agenţii constatatori

ART. 13
(1) Exercitarea funcţiei de supraveghere a A.N.R.M.A.P. se efectueazã de cãtre agenţii constatatori, în baza ordinului de serviciu, cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament.
(2) Rãspunderea agenţilor constatatori pentru constatãrile efectuate şi actele întocmite este individualã.
ART. 14
(1) Agenţii constatatori au urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) sã efectueze procedurile de supraveghere, în conformitate cu prevederile prezentului regulament;
b) sã constate faptele prin care se încalcã sau se eludeazã prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice şi sã aplice, dacã este cazul, sancţiunile corespunzãtoare;
c) sã propunã preşedintelui A.N.R.M.A.P. utilizarea mãsurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încãlcarea ori eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni;
d) sã solicite autoritãţii contractante, în original şi/sau în copie conformã cu originalul, toate documentele în legãturã cu procedurile de achiziţie publicã, precum şi note explicative, care pot contribui la stabilirea unor elemente relevante legate de procedurile de atribuire aplicate;
e) sã se legitimeze ori de câte ori acest lucru este solicitat de cãtre autoritãţile contractante care sunt supuse procedurii de supraveghere;
f) sã demonstreze obiectivitate şi imparţialitate în desfãşurarea procedurii de supraveghere;
g) sã pãstreze secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legãturã cu faptele, informaţiile sau documentele de care iau cunoştinţã în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
h) sã nu pretindã sau sã primeascã bani ori alte foloase materiale şi sã nu îşi creeze avantaje în legãturã cu serviciul sau în calitate de agent constatator;
(2) Echipa de control este coordonatã de unul dintre agenţii constatatori care fac parte din aceasta, desemnat de directorul direcţiei de specialitate.
(3) Agentul coordonator rãspunde de modul de desfãşurare a etapelor aferente procedurii de supraveghere şi, la finalizarea procedurii de supraveghere, va definitiva dosarul de supraveghere prevãzut la art. 12.
(4) În desfãşurarea activitãţii de supraveghere, calitatea de agent constatator se atestã prin prezentarea legitimaţiei de control, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 7.
(5) Orice faptã sãvârşitã împotriva membrilor echipei de control se sancţioneazã potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 15
Dispoziţiile prezentului regulament se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 16
În exercitarea funcţiei de supraveghere, A.N.R.M.A.P. poate încheia protocoale de colaborare/acorduri cu instituţiile care au anumite competenţe în domeniul achiziţiilor publice, gestionãrii fondurilor comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului.
ART. 17
În vederea punerii în executare a sancţiunii amenzii contravenţionale, Direcţia economico-administrativã din cadrul A.N.R.M.A.P. va transmite procesul-verbal de constatare în conformitate cu prevederile legale privind regimul juridic al contravenţiilor.
ART. 18
Anexele nr. 1, 2a), 2b), 3, 4, 5, 6 şi 7 fac parte integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1


───────
la regulament
─────────────

Direcţia .............................................
Nr. /

AVIZAT APROBAT
────── ───────
Vicepreşedinte Preşedinte

NOTĂ DE INFORMARE

Sesizare primitã de la ..................................................
Sesizare din oficiu
Autoritatea contractantã la care se referã sesizarea ....................
....................
Obiectul, pe scurt, al sesizãrii:
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................

Propuneri:
Înaintarea petiţiei cãtre o altã instituţie/autoritate competentã .......
.........................................................................
Înaintarea petiţiei cãtre o altã direcţie din cadrul A.N.R.M.A.P. .......
.........................................................................
Clasare, întrucât .......................................................
Conexare cu altã lucrare, respectiv .....................................
Începerea procedurii de supraveghere

Vizat
─────
Director general

Întocmit
─────────

ANEXA 2a)
─────────
la regulament
──────────────

GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA
ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90/+4 (021) 311.80.95

Nr. ...../.....

CĂTRE
...............................................................

În atenţia domnului/doamnei ...................................

COMUNICARE
privind începerea procedurii de supraveghere

Prin prezenta, Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.) vã aduce la cunoştinţã cã veţi face obiectul unui control al urmãtoarelor proceduri de achiziţie publicã:
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................
Procedura de supraveghere se va desfãşura la sediul instituţiei dumneavoastrã, începând cu data de/în perioada:
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................
Autoritatea contractantã/operatorul economic va pune la dispoziţia echipei de control urmãtoarele documente:
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................
care vor fi opisate, numerotate şi însoţite de o declaraţie pe propria rãspundere a conducãtorului autoritãţii contractante/operatorului economic sau reprezentantului legal al acestora, care sã ateste faptul cã au fost puse la dispoziţia echipei de control toate documentele solicitate.
Procedura de supraveghere se va desfãşura în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr. .... pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

Direcţia generalã supraveghere,
monitorizare şi evaluare,
Director general,
.................

Persoanã de contact: ................ Telefon: ...............


ANEXA 2b)
─────────
la regulament
─────────────

GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA
ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90/+4 (021) 311.80.95

Nr. ..../....

CĂTRE
.............................................................

În atenţia domnului/doamnei .................................

COMUNICARE
privind începerea procedurii de supraveghere

Prin prezenta, Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.) vã aduce la cunoştinţã cã veţi face obiectul unui control al urmãtoarelor proceduri de achiziţie publicã:
....................................................................
....................................................................
....................................................................
Procedura de supraveghere se va desfãşura la sediul A.N.R.M.A.P., dumneavoastrã având obligaţia de a ne pune la dispoziţie, în termen de 5 zile de la data primirii prezentei comunicãri, urmãtoarele documente:
....................................................................
....................................................................
....................................................................
care vor fi opisate, numerotate şi însoţite de o declaraţie pe propria rãspundere a conducãtorului autoritãţii contractante/operatorului economic sau reprezentantului legal al acestora, care sã ateste faptul cã au fost puse la dispoziţia echipei de control toate documentele solicitate.
Procedura de supraveghere se va desfãşura în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr. .... pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

Direcţia generalã supraveghere,
monitorizare şi evaluare,
Director general,
..............

Persoanã de contact: ................. Telefon: ....................


ANEXA 3
────────
la regulament
─────────────

GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA
ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90/+4 (021) 311.80.95

NOTĂ EXPLICATIVĂ
Subsemnatul(a) ................., având calitatea de ........., în cadrul .........., la întrebãrile puse de ........, în calitate de agent constatator în cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, dau urmãtoarele explicaţii:
1. Întrebarea:
.........................................................................
.........................................................................
Rãspuns:
.........................................................................
.........................................................................
2. Întrebarea:
.........................................................................
.........................................................................
Rãspuns:
.........................................................................
.........................................................................
3. Observaţii:
.........................................................................
.........................................................................





┌──────────────────────────────────────────┐
│Persoana care a completat rãspunsurile: │
│Numele şi prenumele (în clar): │
│......................................... │ Agent constator,
│Funcţia:................................. │ ................
│ │
│Semnãtura: .............................. │
└──────────────────────────────────────────┘



ANEXA 4


───────
la regulament
─────────────





GUVERNUL ROMÂNIEI

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PROCES-VERBAL
PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA de constatare şi sancţionare a
ACHIZIŢIILOR PUBLICE contravenţiilor
seria ....... nr. ..........

Încheiat în ziua ......... luna ....... anul ....... ora .......
în localitatea ................ judeţ/sector ...................
de cãtre agenţii constatatori .............. legitimaţie nr. ...........
legitimaţie nr. ...........
din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.).
În urma controlului procedurilor de achiziţie publicã, efectuat în
conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 34/2006, aprobatã prin
<>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
aplicate de autoritatea contractantã/operatorul economic:
............................, cu sediul în .......................,
cod de identificare fiscalã ......................................,
cod unic de înregistrare la registrul comerţului ..................
Datele de identificare ale conducãtorului instituţiei/reprezentantului
legal al acesteia .................................................
În data de (perioada) .............................................
Descrierea faptei (lor): ..........................................
...................................................................
Pentru sãvârşirea faptei(lor) descrisã(e) mai sus .................
se face vinovat(ã): .................
Fapta(ele) descrisã(e) mai sus .................
constituie contravenţie(ii) conform: .................
şi se sancţioneazã cu amendã de la: ............ la ...............
conform art. ........................... din Ordonanţa de urgenţã a
........................... Guvernului nr. 34/2006,
........................... aprobatã prin <>Legea nr. 337/2006 ,
cu modificãrile şi completãrile
ulterioare
Stabilesc avertisment/amendã în cuantum de: .........( ...........) lei.
Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore
de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data
comunicãrii acestuia, jumãtate din minimul amenzii prevãzute în actul
normativ
....................................
Alte menţiuni ....................................
(obiecţiuni ale contravenientului): ....................................
....................................
Împotriva prezentului proces-verbal se poate face plângere în termen
de 15 zile de la data comunicãrii acestuia. Plângerea însoţitã de copia
procesului-verbal se depune la sediul A.N.R.M.A.P./instanţei competente
de la domiciliul contravenientului.
Contravenientul nu este de faţã/refuzã/nu poate sã
semneze procesul-verbal,
fapt atestat de martorul: ................., Semnãturã .............
domiciliat în .............., str. ........ nr. ...., bl. .........,
judeţ/sector .................................,
act de identitate seria ........ nr. ........, emis de ............,
cod numeric personal ...............................................
Prezentul proces-verbal nu conţine menţiunile referitoare la martor,
deoarece:
....................................................................
....................................................................
....................................................................

Semnãturã agenţi Semnãtura (şi ştampila)
constatatori, contravenientului,

....................................................................

Înştiinţare de platã
─────────────────────
Amenda în cuantum de .........(................) lei se va achita în
contul nr. ............ deschis la Trezoreria ................,
beneficiar ......................................
Chitanţa de platã a amenzii se depune împreunã cu copia de pe
procesul-verbal sau se transmite de cãtre contravenient prin poştã
recomandat la sediul A.N.R.M.A.P. din ...............................
Amenda poate fi achitatã la jumãtate din minimul prevãzut de lege,
în termen de 48 de ore de la primirea prezentei înştiinţãri.
Neachitarea amenzii în termenul legal de 15 zile de la data comunicãrii
prezentei înştiinţãri atrage executarea silitã conform prevederilor
legale.



ANEXA 5


───────
la regulament
─────────────

GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA
ACHIZIŢIILOR PUBLICE
B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90/+4 (021) 311.80.95

Nr. ...... /......

CĂTRE ...............................................
În atenţia domnului/doamnei .........................

COMUNICARE
privind încetarea procedurii de supraveghere
Prin prezenta, Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.) vã aduce la cunoştinţã cã procedura de supraveghere a achiziţiei publice începutã prin Comunicarea nr. ............. a încetat.
Anexãm la prezenta Raportul de control nr. ............../...............

Direcţia generalã supraveghere,
monitorizare şi evaluare,
director general,
..........................

ANEXA 6
───────
la regulament
──────────────

Direcţia generalã supraveghere, monitorizare şi evaluare
Nr. ...../.........

VIZAT
───────
Director general

OPIS DE DOCUMENTE DE CONTROL





┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│ *) │DOCUMENTE │ Pagina │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Sesizarea │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Nota de informare │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Documentele aferente fiecãrei etape din cadrul procedurii de │ │
│ │supraveghere │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Notele explicative │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Raportul de control │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Procesul-verbal de constatare a contravenţiei │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Documentele care atestã utilizarea oricãror mijloace de │ │
│ │prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de │ │
│ │încãlcarea sau eludarea prevederilor legale │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Oricare alte informaţii/documente relevante pentru verificarea │ │
│ │modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘


_________
*) Se bifeazã cãsuţa.

Întocmit
Agent coordonator,
...................

ANEXA 7


────────
la regulament
──────────────


MODELUL LEGITIMAŢIEI DE CONTROL





┌──────────────────────────────────────┐┌──────────────────────────────────────┐
│ GUVERNUL ROMÂNIEI ││ │
│ AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU ││ │
│ REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ││ │
│ ACHIZIŢIILOR PUBLICE ││ │
│ ││ │
│ ││ │
│ ││ │
│ [STEMA] ││ │
│ ROMÂNIEI ││ │
│ ││ │
│ ││ │
│ ││ │
│ *) ││**) │
│ ││ │
│ ││ │
│ LEGITIMAŢIE DE CONTROL ││ │
└──────────────────────────────────────┘└──────────────────────────────────────┘
________
*) Specimen copertã 1
**) Specimen copertã 2


┌──────────────────────────────────────┐┌──────────────────────────────────────┐
│ Legitimaţie nr. ......... ││Titularul prezentei legitimaţii are │
│ ││calitatea de agent constatator şi are │
│Numele: ........................... ││dreptul de a efectua controlul │
│Prenumele: ........................ ││procedurilor de achiziţie publicã │
│Funcţia: .......................... ││efectuate de autoritãţile contractante│
│B.I./C.I./Paşaport: seria ......... ││de a constata contravenţiile şi de a │
│C.N.P.: ........................... ││aplica sancţiunile prevazute │
│ ││legislaţia în vigoare │
│ ││ │
│ ││ │
│┌────────┐ ││ ┌────────┬────────┬────────┐ │
││ │ Emisã la data de ....... ││ │ Vizat │ Vizat │ Vizat │ │
││ FOTO │ ││ │ sem.I │ sem.II │ sem.I │ │
││ │ Preşedinte A.N.R.M.A.P., ││ │ 2007 │ 2007 │ 2008 │ │
││ │ ........................ ││ ├────────┼────────┼────────┤ │
│└────────┘ ││ │ Vizat │ Vizat │ Vizat │ │
│ ││ │ sem.II │ sem.I │ sem.II │ │
│ ││ │ 2008 │ 2009 │ 2009 │ │
│ ││ ├────────┼────────┼────────┤ │
│ ││ │ Vizat │ Vizat │ Vizat │ │
│ ││ │ sem.I │ sem.II │ sem.I │ │
│ ││ │ 2010 │ 2010 │ 2011 │ │
│ ││ └────────┴────────┴────────┘ │
│*) ││**) │
└──────────────────────────────────────┘└──────────────────────────────────────┘


__________
*) Specimen pagina 1
**) Specimen pagina 2

NOTA CTCE
---------
MODELUL LEGITIMAŢIEI DE CONTROL se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 383 din 20 mai 2008, la pagina 16, a se vedea imaginea asociatã.


_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016