Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 112 din 9 iulie 2007  privind aprobarea Contractului-cadru de prestare a serviciului de salubrizare a localitatilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 112 din 9 iulie 2007 privind aprobarea Contractului-cadru de prestare a serviciului de salubrizare a localitatilor

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITATI PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 529 din 6 august 2007

Având în vedere prevederile art. 20 alin. (1) lit. l) din <>Legea serviciilor comunitare de utilitãţi publice nr. 51/2006 şi ale <>art. 10 alin. (2) din Legea serviciului de salubrizare a localitãţilor nr. 101/2006 ,
în temeiul art. 4 alin. (4) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice - A.N.R.S.C., aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 671/2007 , şi al <>art. 22 alin. (2) din Legea nr. 51/2006 ,

preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Contractul-cadru de prestare a serviciului de salubrizare a localitãţilor, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Departamentele de specialitate din cadrul Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice vor urmãri respectarea prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
de Reglementare pentru Serviciile
Comunitare de Utilitãţi Publice,
Marian Cristinel Bîgiu

Bucureşti, 9 iulie 2007.
Nr. 112.

ANEXĂ

CONTRACT-CADRU
de prestare a serviciului de salubrizare a localitãţilor

Nr. ...... din .....

CAP. I
Pãrţile contractante

ART. 1
(Se trece societatea comercialã sau operatorul în gestiune directã, dupã caz) ......, cu sediul în localitatea ......., str. ....... nr. ......, sectorul/judeţul ......., înmatriculatã la registrul comerţului cu nr. ......, cod unic de înregistrare ......, cont nr. ......, deschis la ......., titularã a Licenţei nr. ....... din ......., emisã de ......., reprezentatã de ......., având funcţia de ........, şi de ......, având funcţia de ......., în calitate de operator/prestator, pe de o parte,
şi
(Se trece societatea comercialã/instituţia/asociaţia de locatari/proprietari/dl/dna) ......., cu sediul/domiciliat în localitatea ........., str. ........ nr. ...., bl. ...., sc. ...., judeţul/sectorul ......... (Se trece: înmatriculatã la registrul comerţului cu nr. ........., codul fiscal ......., codul unic de înregistrare ........, contul nr. ....., deschis la ......)/(autorizatã prin Încheierea judecãtoreascã nr. ......... emisã de Judecãtoria ......, cod fiscal ......., cont ....... deschis la ......), reprezentat(ã) de (dacã este cazul) ..........., având calitatea de [Se trece calitatea celui care semneazã valabil contractul (proprietar sau cu împuternicire datã de proprietar, caz în care se trec datele care atestã autenticitatea împuternicirii), (pentru persoane fizice se trece: se identificã cu C.I./B.I. seria ........., nr. ........, eliberatã/eliberat la data de ......., C.N.P. ........)], în calitate de utilizator, pe de altã parte, au convenit sã încheie prezentul contract de prestãri de servicii de colectare a deşeurilor de tip municipal, cu respectarea urmãtoarelor clauze:

CAP. II
Obiectul contractului

ART. 2
Obiectul prezentului contract îl constituie prestarea activitãţii de colectare a deşeurilor municipale.
ART. 3
Operatorul va presta activitatea de ridicare a deşeurilor municipale din locaţia situatã ....... (se trec datele de identificare ale locului special amenajat, stabilit de autoritãţile administraţiei publice locale, din care se vor ridica deşeurile menajere, menţionându-se strada şi numãrul sau intersecţia strãzilor, precum şi orice alte date necesare identificãrii punctului de colectare la care este arondat utilizatorul).
ART. 4
Prezentul contract s-a încheiat pentru un numãr de ..... persoane (pentru instituţii publice şi operatori economici se trece o cantitate de ..... kg/lunã).
ART. 5
(1) Contractul de prestare a activitãţii de colectare a deşeurilor municipale se încheie între operator şi utilizator pe o duratã nedeterminatã.
(2) Contractul poate înceta în urmãtoarele cazuri:
a) prin acordul scris al pãrţilor;
b) prin denunţare unilateralã de utilizator, cu un preaviz de 30 de zile, dupã achitarea la zi a tuturor debitelor datorate cãtre operator;
c) prin denunţare unilateralã de cãtre operator, în cazul neachitãrii contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la data expirãrii termenului de platã a facturii, cu acordul autoritãţii administraţiei publice locale care va aplica începând cu data încetãrii contractului taxa de salubrizare instituitã conform prevederilor <>Legii serviciului de salubrizare a localitãţilor nr. 101/2006 ;
d) prin reziliere;
e) în cazul deschiderii procedurii de reorganizare judiciarã şi/sau faliment al operatorului.
(3) Mãsura rezilierii contractului se poate lua numai în urma unui preaviz adresat utilizatorului şi se poate pune în aplicare dupã 15 zile lucrãtoare de la data primirii acestuia de cãtre utilizator.
ART. 6
În anexa la contract sunt menţionate standardele, normativele şi gradul de continuitate a serviciului, valabile la data semnãrii contractului.

CAP. III
Drepturile şi obligaţiile operatorului

ART. 7
Operatorul are urmãtoarele drepturi:
a) sã încaseze lunar contravaloarea serviciilor prestate/contractate, corespunzãtor tarifului aprobat de autoritãţile administraţiei publice locale, determinat în conformitate cu normele metodologice elaborate şi aprobate de A.N.R.S.C.;
b) sã aplice penalitãţi egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, în cazul neachitãrii facturilor la termen;
c) sã asigure echilibrul contractual pe durata contractului de prestãri de servicii;
d) sã iniţieze modificarea şi completarea contractului de prestare a activitãţii de colectare a deşeurilor municipale sau a anexelor acestuia, ori de câte ori apar elemente noi în baza normelor legale, prin acte adiţionale;
e) sã solicite autoritãţii administraţiei publice locale acordul privind rezilierea contractului, considerarea utilizatorului ca fiind fãrã contract şi obligarea acestuia la achitarea taxei speciale, instituitã pentru astfel de cazuri;
f) sã solicite recuperarea debitelor în instanţã.
ART. 8
Operatorul are urmãtoarele obligaţii:
a) sã asigure prestarea activitãţii de colectare a deşeurilor municipale, conform prevederilor contractuale şi cu respectarea regulamentului serviciului de salubrizare, prescripţiilor, normelor şi normativelor tehnice în vigoare;
b) sã respecte prevederile reglementãrilor emise de autoritãţile de reglementare şi autoritãţile administraţiei publice locale;
c) sã respecte indicatorii de performanţã stabiliţi prin hotãrârea de dare în administrare sau prin contractul de delegare a gestiunii şi precizaţi în regulamentul serviciului de salubrizare, sã îmbunãtãţeascã în mod continuu calitatea serviciilor prestate;
d) sã înregistreze toate reclamaţiile şi sesizãrile utilizatorului şi sã ia mãsurile care se impun în vederea rezolvãrii acestora, în termen de maximum 30 de zile;
e) sã actualizeze împreunã cu autoritãţile administraţiei publice locale evidenţa tuturor utilizatorilor cu şi fãrã contracte de prestãri de servicii, în vederea decontãrii prestaţiei direct din bugetul local pe baza taxelor locale instituite în acest sens;
f) sã presteze activitatea de colectare a deşeurilor municipale la toţi utilizatorii din raza unitãţii administrativ-teritoriale pentru care are hotãrâre de dare în administrare sau contract de delegare a gestiunii;
g) sã asigure continuitatea serviciului, cu excepţia cazurilor de forţã majorã, aşa cum sunt acestea definite prin lege;
h) sã verifice integritatea recipientelor de colectare şi sã le înlocuiascã în termen de maximum douã zile de la constatare sau de la sesizarea primitã în acest sens, dacã acestea nu mai asigurã etanşeitatea;
i) sã plãteascã penalizãri în cuantum de 3% pe zi din valoarea facturii curente pentru:
1. întreruperea nejustificatã a prestãrii serviciului;
2. prestarea serviciului sub parametrii de calitate şi cantitate prevãzuţi în contract;
3. neanunţarea întreruperii serviciului sau depãşirea intervalului anunţat;
4. neridicarea deşeurilor la data şi intervalul orar stabilite prin contract;
j) sã doteze punctele de colectare cu recipiente de colectare, prin amplasarea acestora în locurile special amenajate stabilite de autoritãţile administraţiei publice locale, etanşe şi adecvate mijloacelor de transport pe care le are în dotare, în cantitãţi suficiente pentru a asigura capacitatea de înmagazinare necesarã pentru intervalul dintre douã ridicãri consecutive;
k) sã inscripţioneze containerele şi recipientele folosite pentru colectarea separatã a diferitelor tipuri de materiale conţinute în deşeurile municipale, cu denumirea materialului/materialelor pentru care sunt destinate şi marcate în diverse culori prin vopsire sau aplicarea de folie adezivã, conform prevederilor legale în vigoare;
l) sã suplimenteze capacitatea de înmagazinare, inclusiv prin mãrirea numãrului de recipiente sau containere, în cazul în care se dovedeşte cã volumul acestora este insuficient şi se depoziteazã deşeuri municipale în afara lor;
m) sã inscripţioneze recipientele de colectare a deşeurilor municipale, pentru a evita folosirea acestora fãrã drept, cu un marcaj de identificare realizat astfel încât sã nu poate fi şters fãrã ca prin aceastã operaţie sã nu rãmânã urme vizibile;
n) sã colecteze deşeurile folosind autovehicule special echipate pentru transportul deşeurilor menajere;
o) sã ridice deşeurile în zilele şi în intervalul orar stabilite;
p) sã încarce întreaga cantitate de deşeuri, inclusiv deşeurile municipale amplasate lângã containerele de colectare, şi sã lase în stare de curãţenie spaţiul destinat depozitãrii;
q) în cazul în care în/lângã containerele de colectare sunt depozitare şi deşeuri din construcţii, acestea vor fi colectate separat, dupã caz, înştiinţând în scris utilizatorul despre acest fapt şi despre suma suplimentarã ce va fi facturatã pentru colectarea acelor deşeuri;
r) sã aşeze dupã golire recipientele în poziţie normalã, pe locul de unde au fost ridicate. Toate operaţiunile vor fi efectuate astfel încât sã se evite producerea zgomotului şi a altor inconveniente pentru utilizator;
s) sã spele şi sã dezinfecteze recipientele de colectare la 15 zile calendaristice în perioada 1 aprilie - 1 octombrie şi la 30 de zile în restul perioadei din an;
t) sã menţinã în stare salubrã punctele de colectare amplasate pe domeniul public şi sã asigure desfãşurarea corespunzãtoare a programelor de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare, conform programelor aprobate de autoritatea administraţiei publice locale;
u) sã aducã la cunoştinţa utilizatorilor modificãrile de tarif şi alte informaţii necesare, prin adresã ataşatã facturii şi prin afişare la utilizatori.

CAP. IV
Drepturile şi obligaţiile utilizatorului

ART. 9
Utilizatorul are urmãtoarele drepturi:
a) accesibilitate egalã şi nediscriminatorie la serviciul public, în condiţii contractuale, în condiţiile contractului de prestare;
b) sã i se presteze activitatea de colectare a deşeurilor municipale în ritmul şi la nivelurile stabilite în contract;
c) sã solicite şi sã primeascã, în condiţiile legii şi ale contractului de prestare, despãgubiri sau compensaţii pentru daunele provocate de cãtre operator prin nerespectarea obligaţiilor contractuale asumate ori prin prestarea unor servicii inferioare, calitativ şi cantitativ, parametrilor tehnici stabiliţi prin contract sau prin normele tehnice în vigoare;
d) sã sesizeze autoritãţilor administraţiei publice locale şi celei competente orice deficienţe constatate în sfera activitãţii de colectare a deşeurilor municipale şi sã facã propuneri vizând înlãturarea acestora, îmbunãtãţirea activitãţii şi creşterea calitãţii serviciului.
e) sã solicite, sã primeascã şi sã utilizeze informaţii privind activitatea de colectare a deşeurilor municipale, despre deciziile luate în legãturã cu acest serviciu de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, A.N.R.S.C. sau operator, dupã caz;
f) sã primeascã rãspuns în maximum 30 de zile la sesizãrile adresate operatorului sau autoritãţilor administraţiei publice locale cu privire la neîndeplinirea unor condiţii contractuale;
g) sã se adreseze, individual ori colectiv prin intermediul unor asociaţii reprezentative, autoritãţilor administraţiei publice locale sau centrale ori instanţelor judecãtoreşti, în vederea prevenirii sau reparãrii unui prejudiciu direct ori indirect;
h) sã conteste facturile când constatã încãlcarea prevederilor contractuale;
i) sã beneficieze, inclusiv la cererea sa, de tarif diferenţiat, stimulativ pentru colectarea selectivã a deşeurilor municipale;
j) sã renunţe, în condiţiile legii, la serviciile contractate.
ART. 10
Utilizatorul are urmãtoarele obligaţii:
a) sã respecte prevederile regulamentului serviciului de salubrizare şi clauzele contractului de prestare a activitãţii de colectare a deşeurilor municipale;
b) sã achite în termenele stabilite obligaţiile de platã, în conformitate cu prevederile contractului de prestare a activitãţii de colectare a deşeurilor municipale;
c) sã nu împiedice în niciun fel accesul utilajelor de colectare a deşeurilor la punctele de colectare;
d) sã comunice în scris operatorului, în termen de 10 zile lucrãtoare, orice modificare a elementelor care au stat la baza întocmirii contractului şi sã încheie acte adiţionale în legãturã cu acestea, modificarea numãrului de persoane se comunicã de cãtre utilizator trimestrial, dacã este cazul;
e) sã nu modifice amplasarea recipientelor destinate precolectãrii deşeurilor menajere;
f) sã suporte costurile de remediere sau înlocuire a recipientelor de precolectare, în cazul deteriorãrii acestora din vina doveditã a utilizatorului;
g) sã asigure preselectarea pe categorii a deşeurilor reciclabile, rezultate din gospodãriile proprii sau din activitãţile lucrative pe care le desfãşoarã, precum şi depozitarea acestora în containere asigurate de operatorul serviciului de salubrizare în acest scop;
h) sã aplice mãsuri privind deratizarea şi dezinsecţia, stabilite de autoritatea localã şi de direcţia de sãnãtate publicã teritorialã;
i) sã accepte întreruperea temporarã a prestãrii serviciului pentru/ca urmare a execuţiei unor lucrãri prevãzute în programele de reabilitare, extindere şi modernizare a infrastructurii tehnico-edilitare;
j) sã execute operaţiunea de precolectare în recipientele cu care sunt dotate punctele de colectare, în conformitate cu sistemul de colectare convenit de operator cu autoritãţile administraţiei publice locale şi stabilite prin contract. Fracţiunea umedã a deşeurilor va fi depusã obligatoriu în saci de plastic şi apoi în recipientul de colectare destinat special în acest scop;
k) sã primeascã, la cerere, de la operator pungi/saci de plastic pentru colectarea selectivã a deşeurilor reciclabile;
l) sã menţinã în stare de curãţenie spaţiile în care se face precolectarea, precum şi recipientele în care se depoziteazã deşeurile municipale în vederea colectãrii, dacã acestea se aflã pe proprietatea lor;
m) sã execute operaţiunea de precolectare în condiţii de maximã siguranţã din punctul de vedere al sãnãtãţii oamenilor şi al protecţiei mediului, astfel încât sã nu producã poluare fonicã, miros neplãcut şi rãspândirea de deşeuri;
n) sã nu introducã în recipientele de precolectare deşeuri din categoria celor cu regim special (periculoase, toxice, explozive), animaliere, provenite din construcţii, din toaletarea pomilor sau curãţarea şi întreţinerea spaţiilor verzi ori provenite din îngrijiri medicale care fac obiectul unor tratamente speciale autorizate de direcţiile sanitare veterinare sau de autoritãţile de mediu;
o) sã asigure curãţenia locurilor de parcare de reşedinţã pe care le au în folosinţã din domeniul public, dacã este cazul, şi sã nu efectueze activitãţi de reparaţii, întreţinere sau curãţare a autovehiculelor, prin care pot produce scurgerea uleiurilor, carburanţilor şi lubrifianţilor;
p) sã asigure accesul de la cãile publice pânã la punctul de colectare al autovehiculelor destinate acestui scop, înlãturând gheaţa, zãpada şi poleiul.

CAP. V
Colectarea deşeurilor municipale, mãsurarea prestaţiei activitãţii de colectare a deşeurilor municipale

ART. 11
Colectarea deşeurilor municipale se va face dupã cum urmeazã (la completarea tabelului se va ţine cont cã în zonele aglomerate, unitãţile de alimentaţie publicã, unitãţile sanitare cu paturi, grãdiniţe, creşe, cantine, restaurante şi pieţe colectarea se realizeazã zilnic, iar de la utilizatorii casnici şi asociaţiile de proprietari/locatari se realizeazã de 3 ori pe sãptãmânã în sezonul cald - 1 aprilie - 1 octombrie - şi de douã ori pe sãptãmânã în sezonul rece - 1 octombrie - 1 aprilie):


┌──────────────────┬────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│ Perioada │Zilele în care se va face colectarea*) │Intervalul orar**)│
├──────────────────┼────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 1 aprilie - │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 1 octombrie │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │
├──────────────────┼────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 1 octombrie - │ │ │
│ ├────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 1 aprilie │ │ │
└──────────────────┴────────────────────────────────────────┴──────────────────┘


-----------
*) Se vor indica zilele în care se va face colectarea astfel încât sã se respecte intervalul de douã sau 3 zile între douã colectãri succesive.
**) Intervalul orar de ridicare a deşeurilor municipale nu poate depãşi douã ore.

CAP. VI
Tarife, facturare şi modalitãţi de platã

ART. 12
(1) Operatorii vor practica tarifele aprobate de autoritãţile administraţiei publice locale, potrivit prevederilor legale în vigoare.
(2) Stabilirea, ajustarea ori modificarea tarifelor se va face potrivit prevederilor legale.
(3) Modificarea tarifelor va fi adusã la cunoştinţã utilizatorilor cu minimum 15 zile înaintea începerii perioadei de facturare.
(4) Tariful practicat pentru colectarea deşeurilor municipale la încheierea contractului este de ..... lei/persoanã (lei/kg).
ART. 13
(1) Facturarea se face lunar, în baza preţurilor şi tarifelor aprobate şi a cantitãţilor efective determinate sau estimate potrivit prevederilor contractuale.
(2) Factura va cuprinde elementele de identificare ale fiecãrui utilizator, cantitãţile facturate, preţul/tariful aplicat, inclusiv baza legalã.
ART. 14
(1) Factura pentru prestarea serviciului de colectare a deşeurilor municipale se emite cel mai târziu pânã la data de 15 a lunii urmãtoare celei în care prestaţia a fost efectuatã. Utilizatorii sunt obligaţi sã achite facturile reprezentând contravaloarea serviciului de care au beneficiat, în termenul de scadenţã de 15 zile de la data primirii facturii; data emiterii facturii, data predãrii facturii, în cazul în care este transmisã prin delegat, şi data scadenţei se înscriu pe facturã.
(2) Neachitarea facturii în termen de 30 de zile de la data scadenţei atrage penalitãţi de întârziere, dupã cum urmeazã:
a) penalitãţile sunt egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, stabilite conform reglementãrilor legale în vigoare;
b) penalitãţile se datoreazã începând cu prima zi dupã data scadenţei;
c) valoarea totalã a penalitãţilor nu poate depãşi cuantumul debitului şi se constituie venit al operatorului.
(3) Nerespectarea de cãtre utilizatori a condiţiilor calitative şi cantitative de depozitare, stabilite prin reglementãrile legale în vigoare, conduce la plata unor penalitãţi şi despãgubiri pentru daunele provocate.
ART. 15
Utilizatorul poate efectua plata serviciilor prestate prin urmãtoarele modalitãţi:
a) în numerar la casieria operatorului;
b) cu filã CEC;
c) cu ordin de platã;
d) prin internet;
e) alte instrumente de platã convenite de pãrţi.
ART. 16
În funcţie de modalitatea de platã, aceasta se considerã efectuatã, dupã caz, la una dintre urmãtoarele date:
a) data certificãrii plãţii de cãtre unitatea bancarã a utilizatorului pentru ordinele de platã;
b) data certificatã de operator pentru filele CEC sau celelalte instrumente de platã legale;
c) data înscrisã pe chitanţa emisã de casieria operatorului.
ART. 17
În cazul în care pe documentul de platã nu se menţioneazã obiectul plãţii, se considerã achitate facturile în ordine cronologicã.
ART. 18
Facturile şi documentele de platã se transmit de operator la adresa ......... .

CAP. VII
Rãspunderea contractualã

ART. 19
(1) Pentru neexecutarea în tot sau în parte a obligaţiilor contractuale prevãzute în prezentul contract, pãrţile rãspund conform prevederilor Codului civil, ale Codului comercial şi ale celorlalte acte normative în vigoare.
(2) Pãrţile contractante pot include şi daune-interese pentru neexecutarea totalã sau parţialã a contractului sub forma daunelor moratorii ori compensatorii.
(3) Reluarea prestãrii serviciului se va face în termen de maximum 3 zile de la efectuarea plãţii.
(4) Refuzul total sau parţial al utilizatorului de a plãti o facturã emisã de operator va fi comunicat acestuia în scris, în termen de 10 zile de la data primirii facturii.

CAP. VIII
Forţa majorã

ART. 20
(1) Niciuna dintre pãrţile contractante nu rãspunde de neexecutarea la termen sau de executarea în mod necorespunzãtor, total ori parţial, a oricãrei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacã neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiei respective a fost cauzatã de forţa majorã.
(2) Partea care invocã forţa majorã este obligatã sã notifice în termen de 5 zile celeilalte pãrţi producerea evenimentului şi sã ia toate mãsurile în vederea limitãrii consecinţelor acestuia.
(3) Dacã în termen de ..... de la producere evenimentul respectiv nu înceteazã, pãrţile au dreptul sã notifice încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã pretindã daune-interese.

CAP. IX
Litigii

ART. 21
Pãrţile convin ca toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea ori încetarea acestuia sã fie rezolvate pe cale amiabilã de reprezentanţii lor.
ART. 22
În cazul în care nu este posibilã rezolvarea litigiilor pe cale amiabilã, pãrţile se pot adresa instanţelor judecãtoreşti române competente.

CAP. X
Alte clauze

ART. 23
(Clauzele nu vor avea prevederi contrare sau care sã modifice sensul dispoziţiilor regulamentului serviciului de salubrizare sau ale prezentului contract-cadru).
ART. 24
(Clauzele introduse vor fi stabilite de comun acord între cele douã pãrţi).

CAP. XI
Dispoziţii finale

ART. 25
În toate problemele care nu sunt prevãzute în prezentul contract pãrţile se supun prevederilor legislaţiei specifice în vigoare, ale Codului civil, Codului comercial şi ale altor acte normative incidente.
ART. 26
Prezentul contract se poate modifica cu acordul pãrţilor, prin acte adiţionale.
ART. 27
Anexa face parte integrantã din prezentul contract.
ART. 28
Prezentul contract a fost încheiat în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi intrã învigoare la data de ............ .
ART. 29
(1) Modificarea contractelor existente se va face în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentului contract-cadru, cu respectarea dispoziţiilor acestuia.
(2) Caracterele utilizate în redactarea contractului vor avea aceeaşi dimensiune şi vor fi scrise cu font de minimum 11 puncte.

Operator,
............... Utilizator,
.............

ANEXĂ
-----
la contract
-----------

LEGISLAŢIA APLICABILĂ
Gradul de asigurare în furnizarea serviciului este de ...... %/lunã.
Legislaţia şi normele tehnice aplicabile serviciului de colectare a deşeurilor municipale pentru care se încheie contractul este:


┌───────┬──────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Indicativul actului │ Denumirea actului normativ sau tehnic │
│crt. │ normativ sau tehnic*) │ │
├───────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ 1. │ │ │
├───────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ 2. │ │ │
├───────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ .... │ │ │
├───────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ n │ │ │
└───────┴──────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘


-----------
*) Legi, ordonanţe, ordonanţe de urgenţã, hotãrâri ale guvernului, ordine, normative, norme, standarde etc.


Operator, Utilizator,
.............. .............
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016