Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 111 din 17 mai 2012  pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate in cadrul Programului Operational pentru Pescuit 2007-2013    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 111 din 17 mai 2012 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate in cadrul Programului Operational pentru Pescuit 2007-2013

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 356 din 25 mai 2012

    Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale pescuit - Autoritate de management pentru Programul Operaţional pentru Pescuit nr. 239.391 din 10 aprilie 2012,
    în baza prevederilor:
    - Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006 privind Fondul European pentru Pescuit;
    - Regulamentului (CE) nr. 498/2007 al Comisiei din 26 martie 2007 de stabilire a unor norme detaliate pentru punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit;
    - Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricolã, Fondul european agricol de dezvoltare ruralã şi Fondul european pentru pescuit şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeanã şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare şi gestionare a datelor necesare desfãşurãrii politicii comune în domeniul pescuitului şi a programului de control, inspecţie şi supraveghere în domeniul pescuitului şi pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbţiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare ruralã, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolã, prin preluarea riscului de creditare de cãtre fondurile de garantare, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 371/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - Hotãrârii Guvernului nr. 442/2009 privind stabilirea cadrului general de implementare a mãsurilor cofinanţate din Fondul European pentru Pescuit prin Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013;
    - art. 7 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale emite prezentul ordin.

    ART. I
    Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 392/2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 467 din 7 iulie 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. La articolul 4, dupã alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urmãtorul cuprins:
    "(8) Sunt considerate eligibile primele acordate personalului încadrat în alte structuri care contribuie la implementarea POP, potrivit dispoziţiilor art. 16 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 442/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."

    2. La articolul 5 litera f), punctul (iii) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(iii) maxime de referinţã: valoarea prevãzutã de legislaţia naţionalã în vigoare pentru sectorul public."

    3. La anexã, la punctul I "Cheltuielile eligibile generale ale proiectului", poziţiile 1, 2, 4 şi 7 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "1. cheltuieli privind plata salariilor, remuneraţiilor şi primelor pentru echipa de implementare, astfel cum sunt menţionate la art. 16 alin. (1) şi (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 442/2009 privind stabilirea cadrului general de implementare a mãsurilor cofinanţate din Fondul European prin Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv un manager de proiect, un contabil şi un expert de specialitate, în cadrul şi exclusiv pentru execuţia proiectului, de la semnarea contractului de finanţare nerambursabilã pânã la depunerea ultimei cereri de rambursare, dar nu mai mult de 24 de luni;
    2. onorarii pentru arhitecţi, ingineri şi consultanţi;
    .....................................................................
    4. onorarii pentru elaborarea planului de afaceri/studiului de fezabilitate/memoriului justificativ;
    .....................................................................
    7. cheltuieli de informare şi publicitate pentru proiect, prin realizarea de bannere, afişe, etichete, panouri pentru afişare temporarã şi permanentã, precum şi a unui comunicat de presã privind începerea proiectului şi a unui comunicat de presã la finalizarea investiţiei, cu menţionarea rezultatelor obţinute;"

    4. La anexã, la punctul II "Cheltuieli eligibile specifice" litera C, dupã poziţia 9 se introduce o nouã poziţie, poziţia 10 şi o menţiune, cu urmãtorul cuprins:
    "10. articol de investiţii:
    a) coca:
      (i) instalarea de bulbi ai etravei sau de stabilizatori (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de securitate sau de economie de energie);
      (ii) reînnoirea mecanismului de guvernare a navei (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru);
    b) suprastructuri:
      (i) transformarea sau reabilitarea punţilor superioare (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securitãţii);
      (ii) lucrãri la covertã (puntea de lucru) (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securitãţii);
      (iii) lucrãri la pasarelã (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securitãţii);
      (iv) lucrãri la vinci (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securitãţii);
    c) sisteme echipamente/instalaţii care mãsoarã consumul de energie:
      (i) econometre (software, formare şi echipamente asociate)(realizarea unui diagnostic energetic poate fi un element dorit în cadrul acestui tip de investiţie);
      (ii) catalizatoare şi modificãri tehnice care permit o creştere vizibilã a eficacitãţii energetice;
    d) sisteme de propulsie:
      (i) lucrãri la motorul principal(remotorizare sau reabilitare) - cu condiţia ca puterea noului motor sã fie mai micã cu cel puţin 20% faţã de cea a motorului înlocuit (realizarea unui diagnostic energetic sau a unui studiu tehnic specific este un element necesar în cadrul acestui tip de investiţie);
      (ii) înlocuirea motoarelor auxiliare;
      (iii) înlocuirea reductorului;
    e) amenajãri interne:
      (i) lucrãri la instalaţia electricã (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securitãţii);
      (ii) lucrãri la instalaţia hidraulicã (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru şi a securitãţii);
      (iii) lucrãri şi echipamente ce privesc condiţiile de locuit şi igiena la bord (cabine de dormit, toalete)(investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de lucru);
      (iv) lucrãri la tancuri de combustibil, fãrã a se mãri capacitatea acestora (investiţii legate de ameliorarea securitãţii);
      (v) echipamente interne electrocasnice (sunt eligibile numai echipamentele mari - pragul este de 1.000 lei);
    f) echipamente de radionavigaţie:
      (i) achiziţia şi instalarea echipamentelor de radionavigaţie: radar, radio VHF, plotter, GPS (investiţii legate de ameliorarea condiţiilor de securitate);
    g) echipamente de securitate:
      (i) achiziţia şi instalarea echipamentelor radio-electronice (SMDSM - Sistemul mondial de dezastru şi securitate pe mare);
      (ii) achiziţia şi instalarea echipamentelor de detecţie şi luptã contra incendiilor [extinctoare - CO(2)] sau alte riscuri;
      (iii) achiziţia şi instalarea radarelor de supraveghere sau a altor echipamente de securitate;
      (iv) achiziţia şi instalarea balizelor de pericol;
      (v) achiziţia şi instalarea echipamentelor fixe împotriva riscului de cãdere în mare;
      (vi) sistem de identificare automatã AIS;
      (vii) radare legate la girocompas şi asistate de calculator (RADAR ARPA);
    h) echipamente de tratament pentru capturã:
      (i) achiziţia şi instalarea echipamentelor de manipulare, sortare şi tratament al capturilor (investiţii legate de igiena şi calitatea produselor);
      (ii) achiziţia şi instalarea de maşini de gheaţã (investiţii legate de igiena şi calitatea produselor). Extinderea calei pentru peşte este neeligibilã;
    i) echipamente de stocare a capturii:
      (i) lucrãri ce privesc amenajarea calei pentru peşte (containerizare)(investiţii legate de igiena şi calitatea produselor). Extinderea calei pentru peşte este neeligibilã;
      (ii) lucrãri ce privesc echipamentele frigorifice din cala pentru peşte;
      (iii) lucrãri ce privesc aplicarea normelor sanitare în cala pentru peşte (stratificare);
      (iv) achiziţia şi instalarea de bazine (refrigerare-oxigenare);
      (v) amenajãri care permit conservarea la bord a capturilor în cazul în care aruncarea înapoi peste bord nu mai este permisã.
    Cheltuielile eligibile menţionate la poziţiile 1-10 se referã la îmbunãtãţiri ale siguranţei la bordul navelor, ale condiţiilor de muncã, igienã, calitãţii produselor, eficienţei energetice şi selectivitãţii. Aceste cheltuieli se vor rambursa numai dacã nu mãresc capacitatea navelor de a captura peşte, conform art. 25 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006 privind Fondul European pentru Pescuit."

    5. La anexã, la punctul II litera F, poziţiile 17 şi 18 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "17. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de implementare (execuţie) a proiectului. Contractul de asigurare va prevedea în mod obligatoriu o clauzã prin care beneficiarul asigurãrii este Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale - Direcţia generalã pescuit - Autoritate de management pentru Programul Operaţional pentru Pescuit (MADR - DGP - AMPOP);
    18. cheltuielile pentru investiţii privind energia neconvenţionalã (eolianã şi/sau solarã) sunt eligibile în limita maximã a 10% din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile ale proiectului, cu condiţia ca energia astfel obţinutã sã fie folositã numai pentru activitatea de producţie ce face obiectul proiectului."

    6. La anexã, la punctul II litera J, poziţia 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "14. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de implementare (execuţie) a proiectului. Contractul de asigurare va prevedea în mod obligatoriu o clauzã prin care beneficiarul asigurãrii este MADR - DGP - AMPOP."

    7. La anexã, la punctul II litera K, poziţiile 15 şi 16 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "15. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de implementare (execuţie) a proiectului. Contractul de asigurare va prevedea în mod obligatoriu o clauzã prin care beneficiarul asigurãrii este MADR - DGP - AMPOP;
    16. cheltuielile pentru investiţii privind energia neconvenţionalã (solarã şi/sau eolianã) sunt eligibile în limita maximã a 10% din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile ale proiectului, cu condiţia ca energia astfel obţinutã sã fie folositã numai pentru activitatea de producţie ce face obiectul proiectului."

    8. La anexã, la punctul II litera M, poziţia 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "4. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de implementare (execuţie) a proiectului. Contractul de asigurare va prevedea în mod obligatoriu o clauzã prin care beneficiarul asigurãrii este MADR - DGP - AMPOP."

    9. La anexã, la punctul II litera N, poziţia 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "13. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de implementare (execuţie) a proiectului. Contractul de asigurare va prevedea în mod obligatoriu o clauzã prin care beneficiarul asigurãrii este MADR - DGP - AMPOP."

    10. La anexã, la punctul II litera P, poziţia 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "5. prime de asigurare a investiţiilor pentru perioada de implementare (execuţie) a proiectului. Contractul de asigurare va prevedea în mod obligatoriu o clauzã prin care beneficiarul asigurãrii este MADR - DGP - AMPOP;"

    11. La anexã, la punctul II litera P, dupã poziţia 5 se introduce o nouã poziţie, poziţia 6, cu urmãtorul cuprins:
    "6. cheltuieli cu achiziţionarea de puiet pentru repopulare experimentalã, conform prevederilor lit. b) alin. (2) al art. 41 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 ."

    12. La anexã, la punctul II litera Q, litera e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "e) cheltuielile pentru funcţionarea grupurilor locale de acţiune pentru pescuit responsabile cu implementarea strategiilor selectate în cadrul axei prioritare 4 sunt urmãtoarele:
    1. cheltuieli privind plata salariilor brute lunare, în cuantum de maximum 10 salarii minime brute pe economie/lunã, pentru managerul grupului local de acţiune pentru pescuit, maximum 8 salarii minime brute pe economie/lunã, pentru coordonatorul grupului local de acţiune pentru pescuit, şi maximum 6 salarii minime brute pe economie/lunã, pentru asistentul tehnic al grupului local de acţiune pentru pescuit, potrivit dispoziţiilor contractului de finanţare nerambursabilã;
    2. cheltuieli privind onorariul experţilor externi care presteazã servicii part-time în cadrul grupului local de acţiune pentru pescuit, legate de implementarea strategiei de dezvoltare localã - consultanţã, expertizã, în cuantum de maximum 100 euro/zi, dar nu mai mult de 12,5 euro/orã, în cazuri speciale şi pe deplin justificate pentru nevoile grupului local de acţiune pentru pescuit;
    3. cheltuieli pentru plata chiriei sediului FLAG - se vor stabili în conformitate cu preţul pieţei, dar nu mai mult de 3 euro/m 2 de suprafaţa utilã;
    4. cheltuieli pentru întreţinerea sediului FLAG (curãţenie, igienizare etc.);
    5. cheltuieli operaţionale, respectiv costuri de comunicare (telefon, internet, servicii poştale, servicii de curierat), electricitate, încãlzire, apã;
    6. cheltuieli pentru organizarea de reuniuni şi evenimente de promovare: cheltuieli cu materiale informative, consumabile, închirierea de spaţii, echipamente şi logisticã adecvate pentru derularea activitãţilor proiectului, cazarea, masa şi asigurarea transportului participanţilor la acţiunile de informare-promovare şi animare teritoriu (seminare, grupuri de lucru etc.);
    7. cheltuieli pentru servicii externalizate, în cazul în care FLAG nu deţine personal angajat de specialitate, cu atribuţii în realizarea acestora: servicii de traducere, audit, contabilitate, servicii informatice etc.;
    8. cheltuieli pentru achiziţionarea de materiale consumabile, materiale de natura obiectelor de inventar;
    9. cheltuieli pentru achiziţionarea/întreţinerea de active fixe, corporale şi necorporale, cu excepţia locuinţelor, clãdirilor şi altor construcţii civile, terenurilor. Este eligibilã achiziţionarea unui singur autoturism, a cãrui valoare sã fie de maximum 20.000 euro, inclusiv TVA. Combustibilul aferent se deconteazã în limita contravalorii a 7,5 litri carburant la 100 km parcurşi pe distanţa cea mai scurtã;
    10. cheltuieli pentru plata diurnei, transportului şi cazãrii; cazarea se va face la hotel de maximum 3 stele, iar pentru cazarea la un hotel de 4 stele se vor deconta 50% din cheltuieli; diurna va fi cea prevãzutã de legislaţia naţionalã în vigoare pentru sectorul public; decontarea cheltuielilor de transport cu autoturismul proprietate personalã se face în limita contravalorii a 7,5 litri carburant la 100 km parcurşi pe distanţa cea mai scurtã;
    11. cheltuieli pentru instruirea angajaţilor FLAG: cheltuieli cu taxele/serviciile de instruire, cheltuieli cu transportul şi cazarea; personalul FLAG care beneficiazã de instruire ce este suportatã din bugetul FLAG are obligaţia de a-şi desfãşura activitatea în cadrul FLAG pânã la finalizarea implementãrii strategiei sau pânã la finalizarea contractului de muncã. În situaţia în care angajatul solicitã încetarea contractului de muncã înainte de finalizarea acestuia sau finalizarea implementãrii strategiei, FLAG are obligaţia recuperãrii integrale a contravalorii cursului de instruire de care a beneficiat acesta.
    Cheltuielile menţionate la pct. 1 şi 2 se deconteazã conform contractelor de muncã şi proporţional cu numãrul de ore prestate potrivit statului de platã şi fişei de pontaj. Celelalte categorii de cheltuieli prevãzute la pct. 3-11 se vor deconta pe baza facturilor, chitanţelor şi ordinelor de platã emise conform legislaţiei în vigoare."
    ART. II
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


             p. Ministrul agriculturii
               şi dezvoltãrii rurale,
                  Achim Irimescu,
                  secretar de stat


    Bucureşti, 17 mai 2012.
    Nr. 111.
                     _______
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016