Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 110 din 3 octombrie 2018  privind modificarea şi completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor nr. 24/2009 privind normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despăgubirilor de viaţă, sănătate şi bunuri ale poliţiştilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 110 din 3 octombrie 2018 privind modificarea şi completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor nr. 24/2009 privind normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despăgubirilor de viaţă, sănătate şi bunuri ale poliţiştilor

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 866 din 12 octombrie 2018
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor, nr. 24/2009 privind normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despăgubirilor de viaţă, sănătate şi bunuri ale poliţiştilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 219 din 6 aprilie 2009, cu completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Despăgubirile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.083/2008 privind asigurarea despăgubirilor de viaţă, sănătate şi bunuri ale poliţiştilor, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare hotărâre, se acordă poliţistului rănit, poliţistului invalid şi persoanei din familia poliţistului decedat, potrivit modalităţilor concrete stabilite de prezentul ordin."

    2. La articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Despăgubirile acordate în temeiul art. 4 alin. (5) lit. a)-c), alin. (7) şi alin. (8) din hotărâre se achită prin casieria unităţii la care este/a fost încadrat poliţistul sau, după caz, prin transfer într-un cont bancar indicat de poliţist sau de persoana din familia poliţistului decedat ori de reprezentantul legal al acestora, situaţie în care cheltuielile aferente comisioanelor bancare sunt suportate de solicitant."

    3. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    În cazul în care după efectuarea plăţii despăgubirilor în condiţiile art. 4 alin. (1), (2) şi (5)-(8) din hotărâre se constată de către organele competente că riscurile care au determinat producerea prejudiciilor nu au legătură cu îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, poliţistul sau persoana din familia poliţistului decedat ori reprezentantul legal al acestora este obligat(ă) să restituie sumele încasate/decontate, în condiţiile legii."

    4. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Cuantumul despăgubirilor prevăzute la art. 4 alin. (1), (2), alin. (5) lit. d) şi alin. (6) din hotărâre se stabileşte de conducătorul unităţii în care este/a fost încadrat poliţistul rănit/invalid, cu avizul structurii de resurse umane şi al structurii financiare din unitatea în care este/a fost încadrat poliţistul rănit/invalid, precum şi al structurii medicale care deserveşte unitatea în care este/a fost încadrat poliţistul rănit/invalid, pe baza cererii formulate de acesta sau de reprezentantul acestuia, la care se anexează:
    a) copia actului de identitate al solicitantului şi, după caz, copia actului de identitate al reprezentantului şi a documentului din care rezultă calitatea de reprezentant;
    b) copiile actelor de cercetare şi înregistrare a evenimentului care a condus la rănirea poliţistului, întocmite potrivit legislaţiei specifice în vigoare;
    c) în cazul poliţistului invalid, copia deciziei medicale emise de comisiile de expertiză medico-militare teritoriale, avizată de Comisia centrală de expertiză medico-militară a Ministerului Afacerilor Interne, din care să rezulte clasarea ca inapt pentru serviciul poliţienesc şi încadrarea într-un grad de invaliditate, ca urmare a rănirii;
    d) documentele justificative medicale şi financiare, eliberate de unitatea/unităţile sanitară/sanitare în care s-a acordat asistenţa medicală profilactică, curativă sau recuperatorie; documentele justificative financiare se depun în original;
    e) documente justificative, medicale şi financiare, care atestă cheltuielile legate de procurarea de medicamente şi dispozitive medicale din ţară sau străinătate; documentele financiare se depun în original;
    f) documente justificative privind transportul dus-întors până la/de la unitatea sanitară în care s-a acordat asistenţa medicală profilactică, curativă şi recuperatorie, atât pentru poliţistul rănit, cât şi pentru un însoţitor, după caz.
    (2) Cuantumul despăgubirilor prevăzute la art. 4 alin. (5) lit. a)-c) din hotărâre se stabileşte de către unitatea în care a fost încadrat poliţistul invalid, pe baza cererii formulate de acesta sau de reprezentantul acestuia, depusă la respectiva unitate, la care se anexează:
    a) copia actului de identitate al solicitantului şi, după caz, copia actului de identitate al reprezentantului şi a documentului din care rezultă calitatea de reprezentant;
    b) copiile actelor de cercetare şi înregistrare a evenimentului care a condus la rănirea poliţistului, întocmite potrivit legislaţiei specifice în vigoare;
    c) copia deciziei medicale emise de comisiile de expertiză medico-militare teritoriale, avizată de Comisia centrală de expertiză medico-militară a Ministerului Afacerilor Interne, din care să rezulte clasarea ca inapt pentru serviciul poliţienesc şi încadrarea într-un grad de invaliditate, ca urmare a rănirii poliţistului.
    (3) Cuantumul despăgubirii prevăzute la art. 4 alin. (7) din hotărâre se stabileşte de unitatea în care a fost încadrat poliţistul decedat, pe baza cererii formulate de persoana îndreptăţită din familia poliţistului ori reprezentantul acesteia, depusă la respectiva unitate, la care se anexează:
    a) copia actului de identitate al solicitantului şi, după caz, copia actului de identitate al reprezentantului şi a documentului din care rezultă calitatea de reprezentant;
    b) copiile actelor de cercetare şi înregistrare a evenimentului care a condus la decesul poliţistului, întocmite potrivit legislaţiei specifice în vigoare;
    c) copia certificatului de deces al poliţistului;
    d) după caz, copia certificatului de căsătorie, copia certificatului de naştere al copiilor poliţistului sau declaraţia notarială din partea părinţilor din care să rezulte că aceştia se aflau în întreţinerea legală a poliţistului decedat şi că poliţistul decedat nu era căsătorit şi nu avea copii.
    (4) Cererea prevăzută la alin. (3) poate fi depusă, în ordine, după caz, de către soţul/soţia supravieţuitor/supravieţuitoare, copiii poliţistului decedat sau părinţii poliţistului decedat.
    (5) Documentele cerute în copie se prezintă în original, se certifică de lucrătorul care înregistrează cererea şi se restituie.
    (6) Despăgubirile se acordă de către unităţile care stabilesc cuantumul acestora, prin plata sumelor în bani sau decontarea cheltuielilor, potrivit legii."

    5. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Evaluarea stării de sănătate a poliţistului rănit/invalid, în vederea identificării posibilităţilor de acordare a asistenţei medicale profilactice, curative şi recuperatorii în unităţi sanitare publice sau private din ţară sau din străinătate şi deciderii conduitei terapeutice şi recuperatorii optime, se face ulterior depăşirii perioadei critice, de către o comisie multidisciplinară constituită prin dispoziţie a directorului Direcţiei medicale.
    (2) Modalitatea de funcţionare, obiectivele specifice ale comisiei multidisciplinare, circuitul şi conţinutul minimal al documentelor întocmite de către aceasta se stabilesc de directorul Direcţiei medicale, în funcţie de condiţiile impuse de starea de sănătate a pacientului."

    6. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) Pentru poliţistul rănit aflat în activitate, solicitarea evaluării stării de sănătate, adresată directorului Direcţiei medicale, se face de către medicul de unitate al acestuia.
    (2) Pentru poliţistul invalid ale cărui raporturi de serviciu au încetat, evaluarea stării de sănătate se face în baza solicitării scrise a persoanei în cauză sau a reprezentantului acesteia adresată directorului Direcţiei medicale, la care se anexează recomandarea medicului de familie/de specialitate."

    7. După articolul 8 se introduc două noi articole, articolele 8^1 şi 8^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 8^1
    (1) În urma evaluării stării de sănătate, comisia multidisciplinară întocmeşte un referat de evaluare a stării de sănătate a poliţistului rănit/invalid, în care recomandă tipul tratamentului/recuperării şi al unităţilor sanitare publice ori private, din ţară sau din străinătate, în cadrul cărora poate fi tratată afecţiunea.
    (2) Referatul prevăzut la alin. (1) se transmite, prin grija Direcţiei medicale, structurii medicale care acordă avizul prevăzut la art. 6 alin. (1) şi stă la baza emiterii respectivului aviz, alături de cererea persoanei interesate şi de documentele anexate acesteia.
    ART. 8^2
    (1) Ordinul prevăzut la art. 4 alin. (2) din hotărâre se emite la propunerea Direcţiei medicale şi direcţiei generale financiare.
    (2) În situaţia în care se impune tratamentul în străinătate, după emiterea ordinului prevăzut la art. 4 alin. (2) din hotărâre, dosarul medical al poliţistului rănit/invalid va fi gestionat de Direcţia medicală care, prin intermediul Direcţiei generale afaceri europene, Schengen şi relaţii internaţionale, asigură efectuarea corespondenţei cu unitatea medicală recomandată de către comisia multidisciplinară.
    (3) Direcţia generală logistică, pe baza cererii formulate de poliţist sau de persoana din familia poliţistului ori de reprezentantul legal al acestuia, asigură cu celeritate procurarea documentelor de transport necesare efectuării tratamentului medical în străinătate."

    8. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Cererile pentru acordarea despăgubirilor prevăzute la art. 4 alin. (5) lit. a)-c) şi alin. (7) din hotărâre, însoţite de documentele justificative, se analizează de structura de resurse umane la care au fost depuse, în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării, urmând ca aceasta să propună conducătorului unităţii aprobarea sau, după caz, respingerea cererii."

    9. La articolul 11 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Pentru a beneficia de despăgubirile acordate în temeiul art. 4 alin. (8) din hotărâre, poliţistul se adresează conducerii unităţii în care este încadrat printr-o cerere scrisă, la care anexează:"



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan

    Bucureşti, 3 octombrie 2018.
    Nr. 110.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016