Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 108 din 29 martie 2010  privind aprobarea Regulamentului de avizare, verificare si receptie a lucrarilor de specialitate din domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei, al fotogrammetriei si al cartografiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 108 din 29 martie 2010 privind aprobarea Regulamentului de avizare, verificare si receptie a lucrarilor de specialitate din domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei, al fotogrammetriei si al cartografiei

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 9 aprilie 2010

Având în vedere prevederile <>art. 16 din Legea cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , republicatã, cu modificãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 9 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, republicatã, cu modificãrile ulterioare,

directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de avizare, verificare şi recepţie a lucrãrilor de specialitate din domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei, al fotogrammetriei şi al cartografiei, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Directorul general al Agenţiei
Naţionale de Cadastru
şi Publicitate Imobiliarã,
Mihai Busuioc

Bucureşti, 29 martie 2010.
Nr. 108.


ANEXĂ

REGULAMENT
de avizare, verificare şi recepţie a lucrãrilor de
specialitate din domeniul cadastrului, al geodeziei,
al topografiei, al fotogrammetriei şi al cartografiei

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul regulament stabileşte cadrul în care Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, denumitã în continuare Agenţia Naţionalã, şi oficiile de cadastru şi publicitate imobiliarã din fiecare judeţ şi din municipiul Bucureşti, denumite în continuare oficii teritoriale, îşi exercitã atribuţiile cu privire la modul de avizare, verificare şi recepţie a lucrãrilor din domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei, al fotogrammetriei şi al cartografiei, denumite în continuare lucrãri de specialitate.
ART. 2
În sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) hartã - reprezentarea graficã convenţionalã a întregii suprafeţe terestre sau a unei porţiuni mari din aceasta, redusã la o anumitã scarã, ţinându-se seama de curbura pãmântului;
b) lucrãri de cadastru general - determinarea pe bazã de mãsurãtori a poziţiei, a configuraţiei şi a mãrimii suprafeţelor terenurilor pe destinaţii, pe categorii de folosinţã şi pe proprietari, precum şi a construcţiilor;
c) lucrãri de cartografie - lucrãrile necesare redactãrii planurilor şi hãrţilor analogice sau digitale la diferite scãri, a modelului digital al terenului şi al ortofotoplanurilor, în sistemul naţional de referinţã şi de coordonate;
d) lucrãri de mãsurãtori terestre - lucrãrile de teren şi de birou aferente execuţiei, modernizãrii şi completãrii reţelelor de sprijin, de îndesire şi de ridicare, precum şi cele necesare realizãrii planurilor şi hãrţilor analogice sau digitale, ale modelului digital al terenului şi ale ortofotoplanurilor;
e) plan cadastral - reprezentarea graficã a datelor obţinute în urma lucrãrilor de cadastru general;
f) plan topografic - reprezentarea graficã convenţionalã, micşoratã a proiecţiei orizontale a detaliilor topografice de pe o porţiune restrânsã a suprafeţei terestre, redusã la o anumitã scarã, fãrã a se ţine seama de curbura pãmântului.
ART. 3
(1) Specificaţiile tehnice conţinute în documentaţiile de atribuire a contractelor de lucrãri de specialitate sunt avizate pentru conformitate de Agenţia Naţionalã înainte de iniţierea procedurilor de achiziţie publicã, indiferent de sursele de finanţare. Autoritatea contractantã efectueazã recepţia lucrãrilor de specialitate numai dupã avizarea pentru conformitate, verificarea şi recepţia acestora de cãtre Agenţia Naţionalã. Autoritãţile contractante nu fac plãţi pentru lucrãrile de specialitate întocmite fãrã respectarea celor menţionate anterior.
(2) Avizarea pentru conformitate şi recepţia lucrãrilor de specialitate se solicitã oficiului teritorial, în cazul lucrãrilor care privesc teritoriul unui singur judeţ, sau Agenţiei Naţionale, în cazul lucrãrilor care privesc teritoriul mai multor judeţe.
ART. 4
Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii pentru toate persoanele fizice şi juridice, denumite în continuare persoane autorizate, care au dreptul sã execute lucrãri de specialitate în domeniul cadastrului, al geodeziei, al topografiei, al fotogrammetriei şi al cartografiei pe teritoriul României, conform prevederilor legale în vigoare.

CAP. II
Avizul de conformitate pentru începerea lucrãrilor de specialitate

ART. 5
(1) Avizul de conformitate pentru începerea lucrãrilor de specialitate, denumit în continuare aviz, se emite în vederea asigurãrii recepţiei tehnice pentru:
a) lucrãri de mãsurãtori terestre;
b) lucrãri de cartografie;
c) lucrãri de cadastru general.
(2) Avizul de începere a lucrãrilor de specialitate stabileşte condiţiile de execuţie şi de utilizare a resurselor disponibile.
(3) Sunt supuse avizãrii:
a) execuţia, modernizarea şi completarea reţelelor de sprijin, de îndesire şi de ridicare pe suprafeţe mai mari de 100 km²;
b) realizarea planurilor şi a hãrţilor analogice sau digitale pe suprafeţe mai mari de 100 ha în extravilan şi 10 ha în intravilan, a modelului digital al terenului şi al ortofotoplanurilor;
c) realizarea suporturilor topografice analogice şi digitale pentru planurile urbanistice generale, planurile urbanistice zonale şi planurile urbanistice de detaliu; întocmirea documentaţiilor topografice conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 834/1991 privind stabilirea şi evaluarea unor terenuri deţinute de societãţile comerciale cu capital de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) documentaţiile cartografice aferente sistemelor informaţionale specifice domeniului de activitate, realizate în condiţiile <>art. 67 din Legea cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(4) Avizul se solicitã de beneficiarul lucrãrii de specialitate, personal sau prin împuternicirea persoanei autorizate sã execute lucrarea.
ART. 6
Cererea pentru solicitarea avizului, întocmitã conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, se depune cu cel mult o lunã înainte de începerea lucrãrilor. Cererea este însoţitã de un exemplar al documentaţiei aferente lucrãrii de specialitate, întocmitã conform anexei nr. 2.
ART. 7
(1) Avizul se redacteazã în douã exemplare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3; un exemplar se transmite solicitantului, iar celãlalt exemplar rãmâne la emitentul avizului, împreunã cu documentaţia primitã spre avizare. Avizul este valabil pânã la expirarea termenului de execuţie a lucrãrii de specialitate pentru care a fost acordat.
(2) Avizul transmis solicitantului include specificarea datelor şi a documentelor care pot fi utilizate şi valorificate, precum şi a normelor, a instrucţiunilor şi a metodologiilor ce urmeazã sã fie respectate în execuţia lucrãrii de specialitate.
(3) În aviz se precizeazã cerinţele tehnice impuse pentru categoriile de lucrãri de specialitate respective, precum şi datele geodezice, cartografice şi cadastrale care sunt puse la dispoziţia emitentului avizului la încheierea lucrãrii.
(4) În cazul avizelor pentru realizarea suportului topografic al planurilor urbanistice generale, al planurilor urbanistice zonale, al planurilor urbanistice de detaliu se specificã obligativitatea utilizãrii limitelor imobilelor înscrise în cartea funciarã în baza documentaţiilor cadastrale şi a planurilor parcelare întocmite conform legilor de restituire a proprietãţii, recepţionate de cãtre oficiul teritorial.
ART. 8
(1) Lucrãrile şi documentaţiile de specialitate contractate de Agenţia Naţionalã sau de unitãţile subordonate acesteia nu necesitã solicitarea avizului.
(2) Lucrãrile de specialitate interesând apãrarea ţãrii, ordinea publicã şi siguranţa naţionalã, executate de instituţii din domeniul apãrãrii şi siguranţei naţionale cu personal propriu, nu necesitã solicitarea avizului.

CAP. III
Recepţia lucrãrilor de specialitate

ART. 9
(1) Recepţia lucrãrilor de specialitate are ca scop verificarea îndeplinirii condiţiilor de execuţie impuse de normativele, metodologiile şi instrucţiunile elaborate de Agenţia Naţionalã, a standardelor tehnice în vigoare şi a avizelor eliberate.
(2) Recepţia lucrãrilor de specialitate se referã la:
a) recepţia lucrãrilor de mãsurãtori terestre;
b) recepţia lucrãrilor de cartografie;
c) recepţia lucrãrilor de cadastru general.
(3) Sunt supuse recepţiei:
a) reţelele de sprijin şi de îndesire pe suprafeţe mai mari de 100 km²;
b) reţelele de îndesire mai mici de 100 km² şi reţelele de ridicare, concomitent cu recepţia lucrãrilor în care sunt integrate;
c) elementele de geodezie, de cartografie şi de cadastru general din lucrãrile de specialitate pentru realizarea sistemelor informaţionale specifice domeniului de activitate;
d) conţinutul topografic al documentelor cartografice analogice sau digitale destinate uzului public, cum ar fi: hãrţile, ghidurile, atlasele;
e) conţinutul topografic al expertizelor judiciare în specialitatea topografie, geodezie şi cadastru, la solicitarea instanţelor de judecatã;
f) planurile topografice analogice şi digitale, suport al documentaţiilor de urbanism;
g) documentaţiile topografice, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 834/1991 privind stabilirea şi evaluarea unor terenuri deţinute de societãţile comerciale cu capital de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
h) documentaţiile tehnice ale lucrãrilor de cadastru general;
i) planurile topografice analogice şi digitale necesare întocmirii documentaţiei de autorizare a lucrãrilor de construire sau de desfiinţare;
j) planurile şi hãrţile analogice şi digitale, modelul digital al terenului şi ortofotoplanurile executate pe suprafeţe mai mari de 100 ha în extravilan şi 10 ha în intravilan;
k) planurile şi hãrţile analogice şi digitale, realizate în baza <>Legii nr. 198/2004 privind unele mãsuri prealabile lucrãrilor de construcţie de drumuri de interes naţional, judeţean şi local, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 407/2005 privind unele mãsuri prealabile lucrãrilor de reabilitare şi extindere a infrastructurii feroviare publice.
ART. 10
(1) Recepţia lucrãrilor de specialitate pentru care s-a emis aviz de începere a lucrãrilor este posibilã doar dacã se face dovada efectuãrii verificãrii interne a lucrãrii de cãtre executant în cadrul procesului de control intern al calitãţii. Rezultatele controlului sunt evidenţiate în raportul de control intern al calitãţii, care însoţeşte documentaţia depusã în vederea recepţiei lucrãrii.
(2) Verificarea internã presupune controlul de cãtre un alt specialist al firmei sau, în cazul persoanelor fizice autorizate, de persoana care a efectuat lucrarea, printr-o altã metodã de lucru, a corectitudinii efectuãrii operaţiilor de teren şi de birou, pentru cel puţin 5% din volumul lucrãrii.
(3) Raportul de control intern al calitãţii conţine cel puţin:
a) prenumele şi numele persoanei care a realizat operaţia/lucrarea de specialitate;
b) prenumele şi numele persoanei/persoanelor care a/au realizat controlul intern al calitãţii;
c) durata de realizare a controlului intern al calitãţii;
d) metoda utilizatã pentru controlarea operaţiei/lucrãrii de specialitate;
e) rezultatele obţinute în urma realizãrii controlului intern al calitãţii;
f) numãrul şi tipul erorilor identificate în urma controlului intern al calitãţii;
g) semnãtura persoanei/persoanelor care a/au realizat controlul intern al calitãţii.
(4) Pentru planurile topografice, suport al documentaţiilor de urbanism, nu este necesarã depunerea raportului de control intern al calitãţii.
ART. 11
(1) Solicitarea recepţiei, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 4, şi documentaţia anexatã la aceasta se repartizeazã personalului de specialitate, care analizeazã şi redacteazã propunerea de rãspuns în una dintre variantele:
a) proces-verbal de recepţie, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 5;
b) notã de completare, în cazul solicitãrii de date suplimentare, completãri sau pentru refacerea lucrãrii; modelul notei de completare este prevãzut în anexa nr. 6;
(2) Recepţia planurilor şi a hãrţilor realizate în baza <>Legii nr. 198/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 407/2005 , a planurilor topografice, suport al documentaţiilor de urbanism, se finalizeazã prin întocmirea procesului-verbal de recepţie şi prin aplicarea pe planuri a parafei pentru recepţie; modelul parafei este prevãzut în anexa nr. 7.
ART. 12
Procesul-verbal de recepţie se redacteazã în 4 exemplare; douã exemplare se transmit solicitantului, iar celelalte exemplare rãmân la emitentul avizului, împreunã cu documentaţia primitã pentru recepţie.
ART. 13
(1) Recepţia lucrãrilor de specialitate se efectueazã, dupã caz, de oficiile teritoriale sau de Agenţia Naţionalã prin Direcţia de geodezie şi cartografie sau de Centrul Naţional de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie şi Teledetecţie, în funcţie de cele stabilite de emitentul avizului de începere a lucrãrilor. Lucrãrile de specialitate pentru care nu este necesar a se emite aviz de începere a lucrãrilor se recepţioneazã de cãtre oficiile teritoriale.
(2) Categoriile de lucrãri de specialitate care se recepţioneazã de Agenţia Naţionalã sunt:
a) reţelele de sprijin şi de îndesire care se executã pe teritoriul mai multor judeţe;
b) planurile şi hãrţile analogice sau digitale la scãri mai mici decât 1:5000, care acoperã mai multe judeţe sau întreg teritoriul ţãrii;
c) modelul digital al terenului şi ortofotoplanurile;
d) conţinutul topografic al documentelor cartografice analogice sau digitale destinate uzului public.
(3) Categoriile de lucrãri de specialitate care se recepţioneazã de oficiile teritoriale sunt:
a) reţele de sprijin şi de îndesire, care se executã pe teritoriul unui singur judeţ;
b) planurile şi hãrţile analogice sau digitale la scãri mai mari sau egale cu 1:5000;
c) planurile şi hãrţile analogice sau digitale la scãri mai mici decât 1:5000, care se executã pe teritoriul unui singur judeţ;
d) documentaţiile topografice, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 834/1991 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) elementele de geodezie, de cartografie şi de cadastru general din lucrãrile de specialitate pentru realizarea sistemelor informaţionale specifice domeniului de activitate;
f) planurile topografice, suport al documentaţiilor planurilor urbanistice generale, al planurilor urbanistice zonale, al planurilor urbanistice de detaliu;
g) planurile topografice necesare întocmirii documentaţiei de autorizare a lucrãrilor de construire şi de desfiinţare, precum şi a altor planuri cu suprafaţa mai micã de 100 ha în extravilan şi 10 ha în intravilan;
h) conţinutul topografic al expertizelor judiciare în specialitatea topografie, geodezie şi cadastru, la solicitarea instanţelor de judecatã;
i) documentaţiile tehnice rezultate în urma execuţiei lucrãrilor de cadastru general, conform prevederilor art. 22.
(4) Recepţia este obligatorie pentru toate categoriile de lucrãri de specialitate cuprinse la art. 9 alin. (2) şi (3), indiferent de sursa lor de finanţare.
ART. 14
(1) Recepţia lucrãrilor de specialitate contractate de Agenţia Naţionalã şi instituţiile subordonate acesteia sau executate la solicitarea Agenţiei Naţionale de cãtre unitãţile subordonate este coordonatã de direcţiile de specialitate şi se realizeazã de cãtre acestea sau de cãtre unitãţile subordonate, dupã caz.
(2) În cazul în care recepţia nu poate fi executatã prin personalul propriu, Agenţia Naţionalã sau unitãţile subordonate pot încheia, pentru efectuarea recepţiei, contracte cu persoanele autorizate care au dreptul sã execute lucrãri de specialitate în domeniu, pe teritoriul României, potrivit prevederilor legale.
ART. 15
Solicitarea recepţiei lucrãrilor de specialitate este însoţitã de:
a) un borderou al documentelor;
b) copie de pe aviz;
c) documentaţia, în format analogic şi digital; planurile şi hãrţile digitale se predau în format vector şi raster.
ART. 16
(1) La recepţie se parcurg urmãtoarele etape:
a) analiza generalã, urmãrindu-se respectarea prevederilor avizului şi a modului de îndeplinire a acestora;
b) verificarea lucrãrilor de teren;
c) verificarea lucrãrilor de birou.
(2) Prin verificarea lucrãrilor de teren prevãzute la alin. (1) lit. b) se urmãreşte:
a) modul de materializare şi de amplasare a punctelor reţelelor geodezice şi a punctelor reţelelor de îndesire şi de ridicare;
b) corespondenţa conţinutului produselor cartografice cu realitatea din teren;
c) gradul de precizie a produsului cartografic.
(3) Prin verificarea lucrãrilor de birou prevãzute la alin. (1) lit. c) se urmãreşte:
a) modul de utilizare a datelor iniţiale pentru realizarea lucrãrii de specialitate;
b) calitatea şi corectitudinea operaţiunilor, a mãsurãtorilor şi a calculelor;
c) calitatea produselor şi a documentelor finale, din punct de vedere al conţinutului, al formei de prezentare şi al gradului de precizie.
ART. 17
Recepţia lucrãrilor de specialitate care presupun lucrãri de teren şi lucrãri de birou se realizeazã astfel:
a) recepţia lucrãrilor de teren se efectueazã de cãtre oficiile teritoriale pe raza cãrora se aflã lucrarea de specialitate recepţionatã;
b) recepţia lucrãrilor de birou se face, dupã caz, de cãtre Agenţia Naţionalã sau de oficiile teritoriale, în funcţie de teritoriul pe care se situeazã lucrarea de specialitate.
ART. 18
(1) Recepţia elementelor de geodezie, de cartografie şi de cadastru din lucrãrile de specialitate pentru realizarea sistemelor informaţionale specifice domeniului de activitate urmãreşte şi asigurarea condiţiilor tehnice pentru integrarea datelor în baza de date a Agenţiei Naţionale.
(2) În cazul în care, din cauza mãrimii, a ariei de rãspândire şi a complexitãţii lucrãrilor de specialitate, acestea se finalizeazã în perioade care depãşesc 12 luni, se admite şi efectuarea de recepţii pe zone, dar numai pe faze de lucrãri încheiate, finalizate cu documentaţii, care pot fi preluate pentru a fi integrate în baza de date a Agenţiei Naţionale.
ART. 19
(1) Recepţia conţinutului topografic al documentelor cartografice analogice sau digitale destinate uzului public se referã la recepţia oricãrei reprezentãri cartografice, hartã sau plan a/al teritoriului României sau a/al unei pãrţi a acestuia, realizatã ca atare sau inclusã în atlase, ghiduri şi/sau reviste, indiferent de suportul pe care este realizatã, de modul de vizualizare şi de sistemul de referinţã şi de coordonate utilizat.
(2) Recepţia documentelor cartografice de uz public urmãreşte conformitatea reprezentãrii cartografice cu realitatea, limitele administrative, sursele de date cu conţinut topografic şi modul de utilizare a acestora în cadrul documentului cartografic.
ART. 20
Recepţia documentaţiilor topografice, potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 834/1991 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se realizeazã conform Criteriilor Ministerului Economiei şi Finanţelor şi Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului nr. 2.665/1C/311/1992 privind stabilirea şi evaluarea terenurilor aflate în patrimoniul societãţilor comerciale cu capital de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 21
(1) Pentru recepţia planurilor topografice, suport al documentaţiilor de urbanism, prevãzute la art. 13 alin. (3) lit. f) şi g), cererea de recepţie a lucrãrilor se depune la oficiile teritoriale împreunã cu un exemplar al documentaţiei aferente, conform anexelor nr. 8 şi 9.
(2) Suportul topografic supus recepţiei conţine limita din arhiva oficiului teritorial stabilitã în baza <>Legii nr. 2/1968 privind organizarea administrativã a teritoriului României, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi limita propusã prin planul urbanistic general, cu luarea în considerare a limitelor imobilelor înscrise în cartea funciarã în baza documentaţiilor cadastrale şi a planurilor parcelare întocmite în baza legilor de restituire a proprietãţii, recepţionate de cãtre oficiul teritorial.
(3) În cazul în care existã divergenţe cu privire la limite, oficiul teritorial recepţioneazã suportul topografic pentru documentaţia de urbanism, cu identificarea tronsonului de hotar respectiv şi menţioneazã pe acesta: "Pe tronsonul de hotar ......, între punctele ... şi ....., limita prezentatã prin documentaţia de urbanism nu este aceeaşi cu limita deţinutã în arhiva oficiului teritorial ... ."
ART. 22
(1) Recepţia documentaţiilor tehnice rezultate în urma execuţiei lucrãrilor de cadastru general se realizeazã de o comisie de recepţie numitã prin ordin al directorului general al Agenţiei Naţionale.
(2) În scopul realizãrii recepţiei documentaţiei tehnice rezultate în urma execuţiei lucrãrilor de cadastru general, executantul predã la oficiul teritorial documentaţiile cadastrale care compun lucrarea întocmitã conform prevederilor specificaţiilor tehnice din caietele de sarcini ale lucrãrilor pentru introducerea cadastrului general.
(3) Recepţia cantitativã şi calitativã a lucrãrilor de cadastru general se finalizeazã prin procesul-verbal de recepţie şi un raport al comisiei de recepţie.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 23
Beneficiarii lucrãrilor de specialitate nu pot prelua, utiliza sau pune la dispoziţie categoriile de date şi documente rezultate din procesul de realizare a lucrãrilor precizate în cap. II şi III, dacã acestea nu sunt avizate şi recepţionate conform prevederilor prezentului regulament.
ART. 24
Tarifele pentru serviciile de avizare şi recepţie sunt aprobate prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor şi se încaseazã odatã cu depunerea solicitãrii.
ART. 25
Evidenţa avizelor de începere a lucrãrilor de specialitate şi a recepţiilor acestora se face de cãtre compartimentele de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale/unitãţilor subordonate, în conformitate cu anexa nr. 10.
ART. 26
(1) Lucrãrile de specialitate care fac obiectul recepţionãrii conţinutului topografic al documentelor cartografice destinate uzului public sunt publice numai dupã efectuarea recepţiei acestora.
(2) Executantul lucrãrii de specialitate este obligat ca, dupã recepţia documentelor cartografice destinate uzului public, sã inscripţioneze documentele cu menţiunea "Recepţionat ANCPI/data".
ART. 27
(1) Limita intravilanului de pe suportul topografic al planului urbanistic general/planului urbanistic zonal, recepţionat de cãtre oficiul teritorial devine oficialã şi este introdusã în baza de date a oficiilor teritoriale dupã aprobare prin hotãrâre a consiliului local a planului urbanistic general/planului urbanistic zonal.
(2) În situaţia în care hotãrârea consiliului local de aprobare a planului urbanistic general/planului urbanistic zonal nu este transmisã oficiului teritorial, acesta recepţioneazã lucrãrile de specialitate ţinând cont de limita intravilanului existentã în baza de date.
ART. 28
Nerespectarea prezentului regulament de cãtre persoanele autorizate se sancţioneazã potrivit <>art. 64 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 7/1996 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
ART. 29
Anexele nr. 1-10 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

Model de solicitare a avizului de începere a lucrãrilor de specialitate



┌───────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Datele de identificare a solicitantului │
│ (nume/denumire, adresã, telefon, fax etc.) │
│ │
└───────────────────────────────────────────────┘



Cãtre Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã/
Oficiul de Cadastru, şi Publicitate Imobiliarã ...........

Vã rugãm sã avizaţi începerea lucrãrii: ......(denumirea lucrãrii).......
având ca scop ..................................................
Executant ......................................................
Beneficiar ......................................................
Se propune realizarea lucrãrii în perioada: .........-...........
În susţinerea solicitãrii avizului, la prezenta se anexeazã documentaţia aferentã, totalizând .......... pagini.


Data ...................


┌─────────────────────────────────────┐
│ │
│ Calitatea (funcţia), │
│ prenumele, numele şi semnãtura │
└─────────────────────────────────────┘



ANEXA 2
-------
la regulament
-------------

Documentaţia anexatã la solicitarea avizului

Documentaţia respectivã trebuie sã permitã instituţiei cãreia i se solicitã avizul (Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã sau oficiul de cadastru şi publicitate imobiliarã) sã identifice limitele teritoriului care face obiectul avizului şi sã aprecieze cantitãţile şi categoriile de lucrãri necesare pentru obţinerea rezultatelor aşteptate. În acest sens, documentaţia include urmãtoarele elemente şi precizãri:
a) planul de încadrare în zonã;
b) precizarea limitelor zonei (cursuri de apã, cãi de comunicaţie, limite administrative etc. sau trapeze în nomenclaturã Gauss, sau coordonate geografice extreme);
c) specificarea cât mai completã a datelor ce vor fi incluse în lucrare, a modului în care acestea vor fi stocate, organizate şi reprezentate, a preciziei (calitãţii) lor, a gradului de detaliere; a formatului în care vor fi predate;
d) scopul lucrãrii;
e) utilizatorii (beneficiarii) lucrãrii; executantul lucrãrii;
f) specificaţiile tehnice solicitate de beneficiar (sau prevãzute în caietul de sarcini), care au menţiunea: "conform cu originalul";
g) scara corespunzãtoare a produselor cartografice care se doresc a fi realizate;
h) suprafaţa pe care se executã lucrarea (în ha).


ANEXA 3
-------
la regulament
-------------


Model de aviz pentru începerea lucrãrilor de specialitate

AVIZ Nr. ...../........

Cãtre ..........(date de identificare a beneficiarului/executantului)..........., în calitate de beneficiar/executant
Analizând solicitarea dumneavoastrã înregistratã la noi cu nr. ......... din ..............., avizãm începerea lucrãrii ...............(denumirea lucrãrii)............ .
1. Datele principale ale lucrãrilor prevãzute a se executa
Obiectivul lucrãrii: ...................................
Amplasamentele pentru care se solicitã avizul sunt:
- suprafaţa totalã: ......................... ha;
- termenul de execuţie ............................ .
2. Documentare
3. Condiţii tehnice pentru executarea lucrãrilor (Pentru lucrãrile de topografie şi cartografie se va specifica faptul cã suportul digital va conţine informaţiile pe straturi tematice.)
4. Recepţia lucrãrii (indicarea instituţiei care efectueazã recepţia)
5. Tariful pentru recepţie
6. Documentaţia finalã


Director general/Directorul Oficiului de Cadastru
şi Publicitate Imobiliarã .....................,
..........................................


ANEXA 4
-------
la regulament
-------------


Model de solicitare a recepţiei lucrãrilor de specialitate



┌───────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Datele de identificare a solicitantului │
│ (nume/denumire, adresã, telefon, fax etc.) │
│ │
└───────────────────────────────────────────────┘



Cãtre Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã/Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã ..............


CERERE DE RECEPŢIE

Vã înaintãm alãturat documentaţia aferentã lucrãrii ........(denumirea lucrãrii).........., în vederea recepţiei, conform prevederilor Regulamentului de avizare, verificare şi recepţie a lucrãrilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei, topografiei şi cartografiei

Executant: .........................................
Beneficiar: ........................................



┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Solicit comunicarea rãspunsului │
├──────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┤
│ │ La sediul Agenţiei Naţionale │
│ │ de Cadastru şi Publicitate │
│ Prin poştã │ Imobiliarã/Oficiului de Cadastru │
│ │ şi Publicitate Imobiliarã ........ │
├──────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤
│ [] │ [] │
└──────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┘



Data .........



┌────────────────────────────────────┐
│ Calitatea (funcţia), │
│ prenumele, numele şi semnãtura │
└────────────────────────────────────┘




ANEXA 5
-------
la regulament
-------------


Model de proces-verbal de recepţie a lucrãrilor de specialitate


Aprob


─────
Director general/Director al Oficiului
de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã ...........


PROCES-VERBAL DE RECEPŢIE Nr. ....

Întocmit astãzi, ...................,
privind lucrarea ...............,

având Aviz de începere a lucrãrilor cu nr. ......., data ........

1. Beneficiar ...............................................
2. Executant ................................................
3. Denumirea lucrãrilor recepţionate ........................
4. Nominalizarea documentelor şi a documentaţiilor care se predau Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã/Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã .......... conform avizului de începere a lucrãrilor.
5. Concluzii (Se va face referire la încadrarea în prevederile caietului de sarcini şi ale avizului de începere a lucrãrilor.)
Lucrarea este declaratã ADMISĂ/RESPINSĂ.
6. Condiţii impuse pentru refacerea sau completarea lucrãrilor în cazul calificativului de lucrare RESPINSĂ (Se va întocmi notã de constatare cu motivele respingerii.)


Semnãturi
Consilier/Inspector de specialitate,
.................................

Director Direcţie/Inginer-şef al Oficiului
de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã .......,
...........................


ANEXA 6


la regulament
-------------


Model de notã de completare

Aprob


─────
Director general/Director al Oficiului
de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã .........


NOTĂ DE COMPLETARE
la Cererea de recepţie <nr. cerere>/<data cererii>

Cãtre ........(date de identificare a beneficiarului/executantului)......

Analizând cererea dumneavoastrã pentru recepţia lucrãrii .......(denumirea lucrãrii)........., este necesar sã aduceţi urmãtoarele completãri: ................................
Termenul de soluţionare a cererii se va stabili de la data transmiterii completãrilor solicitate.


Semnãturi
Consilier/Inspector de specialitate,
..................................

Director Direcţie/Inginer-şef al Oficiului
de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã ........,
.........................................


ANEXA 7


la regulament
-------------

Model de parafã pentru recepţie



─ ┌───────────────────────────────────────────────────────────┐
^ │ │
│ │ Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã/ │
│ │ Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã │
│ │ ...................................... │
│ │ │
│ │ ....................................... │
│ │ (nr. de înregistrare/data) │
30 mm │ │ │
│ │ │
│ │ Recepţionat │
│ │ .................................... │
│ │ (prenumele şi numele consilierului/inspectorului) │
│ │ │
│ │ │
v │ │
─ └───────────────────────────────────────────────────────────┘
│<─────────────────────────────────────────────────────────>│
55 mm

┌───────────────────────────────────┐ ┌───────────────────────────────────┐
│ Oficiul de Cadastru │ │ Agenţia Naţionalã de Cadastru │
│ şi Publicitate Imobiliarã │ │ şi Publicitate Imobiliarã │
│ .......................... │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│............................. │ │ ......................... │
│ (nr. de înregistrare/data) │ │ (nr. de înregistrare/data) │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ Recepţionat │ │ Recepţionat │
│ ─────────── │ │ ─────────── │
│ ................................ │ │ ................................ │
│(prenumele şi numele inspectorului)│ │(prenumele şi numele inspectorului)│
│ ............................. │ │ ............................. │
│ (semnãtura) │ │ (semnãtura) │
│ │ │ │
└───────────────────────────────────┘ └───────────────────────────────────┘




ANEXA 8
-------
la regulament
-------------

Documentaţia anexatã la solicitarea recepţiei
suportului topografic al PUG/PUZ/PUD

Documentaţia pentru recepţia suportului topografic al PUG
1. Memoriu tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, instrumente utilizate, prelucrarea şi modul de stocare, organizare şi reprezentare a datelor, preciziile obţinute, suprafaţa unitãţii administrativ-teritoriale (în ha), suprafaţa intravilanului existent şi propus, calculatã din coordonatele punctelor de contur
2. Copie a avizului de începere a lucrãrii
3. Plan topografic (în format analogic şi digital - dxf) la o scarã convenabilã (scara 1:5.000-1:1.000 sau, în cazuri speciale, 1:10.000), astfel încât sã cuprindã:
a) limita unitãţii administrativ-teritoriale;
b) limita vechiului intravilan;
c) propunerea pentru limita intravilanului nou.
4. Mãsurãtorile realizate în reţeaua de îndesire, cu tehnologie clasicã sau cu tehnologie GNSS (GPS), dacã este cazul, în format digital
5. Inventarul de coordonate ale punctelor de inflexiune ce vor defini limita intravilanului propus, în format digital
6. Descrierea limitei intravilanului propus, în format analogic şi digital
7. Calculul analitic al suprafeţei unitãţii administrativ-teritoriale, precum şi al suprafeţei existente şi propuse a fiecãruia dintre intravilanele componente
8. Dovada achitãrii tarifelor legale.

Documentaţia pentru recepţia suportului topografic al PUZ
1. Memoriu tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, instrumente utilizate, prelucrarea şi modul de stocare, organizare şi reprezentare a datelor, preciziile obţinute, suprafaţa pe care se executã lucrarea (în ha)
2. Copie a avizului de începere a lucrãrii
3. Plan de încadrare în zonã, la o scarã convenabilã, pe care se va evidenţia limita PUZ faţã de limita intravilanului existent, în cazul PUZ-urilor executate în extravilan
4. Plan topografic (în format analogic şi digital - dxf), scara 1:2.000-1:500, pe care se vor evidenţia limitele PUZ-ului şi limitele imobilelor din interiorul PUZ cãrora le-au fost acordate numere cadastrale
5. Mãsurãtorile realizate în reţeaua de îndesire, cu tehnologie clasicã sau cu tehnologie GNSS (GPS) în format digital
6. Inventarul de coordonate ale punctelor de inflexiune care definesc limita PUZ-ului, în format digital
7. Calculul analitic al suprafeţei delimitate prin PUZ
8. Certificatul de urbanism pentru aprobarea investiţiei
9. Dovada achitãrii tarifelor legale.

Documentaţia pentru recepţia suportului topografic al PUD
1. Memoriu tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, instrumente utilizate, prelucrarea şi modul de stocare, organizare şi reprezentare a datelor, preciziile obţinute, suprafaţa pe care se executã lucrarea (în ha)
2. Copie a avizului de începere a lucrãrii
3. Plan de încadrare în zonã la scara 1:10.000-1:2.000
4. Plan topografic (în format analogic şi digital - dxf) întocmit la scara 1:1.000-1:500 pe care se vor evidenţia limitele PUD-ului şi limitele imobilelor din interiorul PUD cãrora le-au fost acordate numere cadastrale
5. Mãsurãtorile realizate în reţeaua de îndesire, cu tehnologie clasicã sau cu tehnologie GNSS (GPS), în format digital;
6. Inventarul de coordonate ale punctelor de inflexiune care definesc limita PUD-ului, în format digital
7. Calculul analitic al suprafeţei delimitate prin PUD
8. Certificatul de urbanism pentru aprobarea investiţiei
9. Dovada achitãrii tarifelor legale


ANEXA 9
-------
la regulament
-------------

Documentaţia anexatã la solicitarea recepţiei planurilor
topografice necesare întocmirii documentaţiei de autorizare
a lucrãrilor de construire sau desfiinţare

1. Memoriu tehnic, care va cuprinde: metodele de lucru, preciziile obţinute, date referitoare la imobil, suprafaţa pe care se executã lucrarea, date referitoare la situaţia existentã şi la cea propusã, specificarea modului de materializare a limitelor
2. Plan de încadrare în zonã
3. Mãsurãtorile realizate în reţeaua de îndesire, în format digital
4. Plan topografic (în format analogic şi digital - format .dxf) la scara 1:2.000-1:100, dupã caz, care va cuprinde şi reprezentarea reliefului şi a limitelor cadastrale ale imobilului
5. Certificat de urbanism, în copie
6. Extras de carte funciarã pentru informare şi extrasul de plan cadastral actualizate
7. Dovada achitãrii tarifelor legale


ANEXA 10
--------
la regulament
-------------

Registrul de evidenţã a avizelor şi recepţiilor


┌────────┬────────┬────────┬──────────┬─────────┬──────────┬─────────────┬─────────┬──────┐
│Numãr │ Data │Numãrul │ │ │Persoana │ │ │ │
│aviz/ │emiterii│şi data │Solici- │Denumirea│ de │Rãspunsul │ │Obser-│
│recepţie│ │înregis-│tant │lucrãrii │speciali- │ la │Arhivã*2)│vaţii │
│ │ │trãrii │ │ │tate care │solicitare*1)│ │ │
│ │ │solici- │ │ │a analizat│ │ │ │
│ │ │tãrii │ │ │ solici- │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ tarea │ │ │ │
├────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼─────────┼──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼─────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼─────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼─────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼─────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼─────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────┼────────┼──────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼─────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────┴────────┴────────┴──────────┴─────────┴──────────┴─────────────┴─────────┴──────┘


---------
*1) Avizat favorabil, notã de completare, proces-verbal de recepţie.
*2) Codul de arhivã unde se pãstreazã documentaţia.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016