Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 108 din 12 mai 2011  pentru modificarea si completarea anexei Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 108 din 12 mai 2011 pentru modificarea si completarea anexei "Modul de implementare, conditiile specifice si criteriile de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plati nationale directe complementare in sectorul zootehnic la speciile ovine/caprine, in acord cu reglementarile comunitare in domeniu" la Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 98/2010 privind stabilirea modului de implementare, a conditiilor specifice si a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plati nationale directe complementare in sectorul zootehnic la speciile ovine/caprine, in acord cu reglementarile comunitare in domeniu

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 339 din 16 mai 2011

    Vãzând Referatul Direcţiei generale politici în zootehnie şi industrie alimentarã nr. 95.328 din 28 aprilie 2011,
    având în vedere prevederile art. 1 şi 13 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plãţi directe şi plãţi naţionale directe complementare, care se acordã în agriculturã începând cu anul 2007, şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societãţile agricole şi alte forme de asociere în agriculturã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 139/2007, cu modificãrile ulterioare, ale art. 101, 103 şi 105 din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005 , (CE) nr. 247/2006 , (CE) nr. 378/2007 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003 , ale art. 66 şi 67 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.122/2009 din 30 noiembrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea, modularea şi sistemul integrat de administrare şi control în cadrul schemelor de ajutor direct pentru agricultori prevãzute de regulamentul respectiv, precum şi de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea în cadrul schemei de ajutoare prevãzute pentru sectorul vitivinicol, precum şi ale art. 22 din Regulamentul (CE) nr. 796/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de stabilire a normelor de aplicare a eco-condiţionãrii, a modulãrii şi a sistemului integrat de gestionare şi control, prevãzute de Regulamentul (CE) nr. 1.782/2003 al Consiliului din 29 septembrie 2003 de stabilire a normelor comune pentru schemele de sprijin direct în cadrul politicii agricole comune şi de stabilire a anumitor scheme de sprijin pentru agricultori,
    în temeiul Hotãrârii Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale emite urmãtorul ordin:

    ART. I
    Anexa "Modul de implementare, condiţiile specifice şi criteriile de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plãţi naţionale directe complementare în sectorul zootehnic la speciile ovine/caprine, în acord cu reglementãrile comunitare în domeniu" la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale nr. 98/2010 privind stabilirea modului de implementare, a condiţiilor specifice şi a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plãţi naţionale directe complementare în sectorul zootehnic la speciile ovine/caprine, în acord cu reglementãrile comunitare în domeniu, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 271 din 27 aprilie 2010, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 2 alineatul (1), partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 2. - (1) Prima pe cap de animal se acordã producãtorilor agricoli prevãzuţi la art. 1 o singurã datã pe an, înscrişi în evidenţa Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã cu cod unic de identificare, pentru femele ovine şi/sau femele caprine care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:".
    2. La articolul 2 alineatul (1), litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "c) efectivul de femele ovine/femele caprine pentru care se solicitã prima sã fie menţinut în exploataţie la adresa menţionatã în cerere pânã la data de 31 august 2011;".
    3. La articolul 2 alineatul (1), dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera d), cu urmãtorul cuprins:
    "d) cererea sã fie vizatã de asociaţiile crescãtorilor de ovine/caprine legal constituite în baza hotãrârii judecãtoreşti, vizã care atestã efectivele de ovine/caprine pentru care se poate solicita primã."
    4. La articolul 2, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Pentru a beneficia de prima prevãzutã la alin. (1), solicitanţii trebuie sã depunã cererea vizatã de asociaţiile crescãtorilor de ovine/caprine legal constituite la centrul local/judeţean al Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, pe raza cãruia se aflã înregistratã exploataţia, în perioada 16 mai-15 iunie 2011, cerere al cãrei model este prevãzut în anexele nr. 1 şi 2, însoţitã de copie de pe buletinul de identitate/cartea de identitate/codul unic de înregistrare/certificatul de înregistrare."
    5. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 3. - Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã pune la dispoziţia solicitanţilor cereri pretipãrite."
    6. La articolul 4, alineatul (2) şi partea introductivã a alineatului (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Dupã finalizarea verificãrii în baza de date a animalelor pentru care se solicitã primã, conform procedurii elaborate de Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, va fi întocmit un document care atestã controlul administrativ, care va fi ataşat la dosar.
    (3) În cadrul controlului la faţa locului în perioada 16 iunie-31 august 2011 pentru speciile ovine şi caprine, conform procedurii de control la faţa locului elaborate de Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, se verificã urmãtoarele aspecte:".
    7. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 5. - (1) În cazul în care centrele judeţene ale Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, constatã diferenţe între numãrul de animale pentru care se solicitã plata primei şi numãrul de animale determinat în urma verificãrii îndeplinirii tuturor condiţiilor de eligibilitate pentru prima pe cap de animal din speciile ovine şi caprine, vor aplica reduceri sau excluderi de la suma totalã a primei pe cap de animal de care poate beneficia solicitantul, dupã cum urmeazã:
    a) dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mic sau egal cu 3%, nu se aplicã nicio penalizare, iar prima totalã pe cap de animal se calculeazã la numãrul de animale determinat;
    b) dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 3%, prima totalã se reduce astfel:
    (i) cu 5% dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mic sau egal cu 10%;
    (ii) cu 10% dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 10%, dar mai mic sau egal cu 20%;
    (iii) cu 15% dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 20%, dar mai mic sau egal cu 30%;
    (iv) cu 20% dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 30%, dar mai mic sau egal cu 50%;
    (v) cu excludere de la platã pentru anul în care se face solicitarea primei pe cap de animal, dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 50%.
    (2) Reducerile şi excluderile nu se aplicã în cazurile în care, din cauza efectelor unor circumstanţe naturale asupra turmei, solicitantul nu îşi poate respecta angajamentul de a pãstra animalele pentru care solicitã prima pe cap de animal pânã la data de 31 august 2011, cu condiţia sã fi informat în scris în acest sens centrul judeţean al Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, în termen de 10 zile lucrãtoare de la constatarea oricãrei reduceri a numãrului de animale solicitat în cerere. Circumstanţele naturale sunt urmãtoarele:
    a) moartea unui animal ca urmare a unei boli;
    b) moartea unui animal ca urmare a unui accident pentru care solicitantul nu poate fi considerat responsabil."
    8. La articolul 7, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã întocmeşte şi transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, pânã în data de 30 septembrie 2011, situaţia centralizatoare cu efectivele eligibile la plata primelor pentru anul 2011, în vederea stabilirii cuantumului primei pe cap de animal."
    9. Titlul anexei nr. 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
                                   "CERERE
          de solicitare a primei pe cap de animal din specia ovine
                              pentru anul 2011"
    10. La anexa nr. 1 capitolul II "Coordonate bancare", ultimul paragraf se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Solicit*):
    - prima pe cap de animal pentru un numãr de ............ *) capete de femele ovine care au împlinit vârsta de minimum un an pânã la data de 31 martie 2011 şi care pânã la data de 31 august 2011 se gãsesc la adresa ........................ *)/(localitatea .................../judeţul ................. sau pãşune pe raza localitãţii, dupã caz) ......................*), conform codurilor de identificare cuprinse în lista animalelor, anexatã cererii."
    11. La anexa nr. 1 capitolul III "Angajamente şi declaraţii", punctul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "1. Am luat cunoştinţã de:
    - Condiţiile şi modalitãţile de acordare a plãţilor naţionale directe complementare, conform reglementãrilor naţionale şi europene, pe care mã angajez sã le respect:
    a) efectivul din exploataţie sã fie de minimum 50 de capete femele ovine care au împlinit vârsta de minimum un an pânã la data de 31 martie 2011;
    b) efectivul de femele ovine pentru care se solicitã prima sã fie înscris în Registrul naţional al exploataţiilor la data solicitãrii primei;
    c) efectivul de femele ovine pentru care se solicitã prima sã fie menţinut în exploataţie la adresa menţionatã în cerere pânã la data de 31 august 2011;
    d) cererea sã fie vizatã de asociaţiile crescãtorilor de ovine/caprine legal constituite în baza hotãrârii judecãtoreşti, vizã care atestã efectivele de ovine/caprine pentru care se poate solicita primã.
    - Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru acordarea primei pe cap de animal, precum şi înscrierea cu intenţie în formular a informaţiilor incomplete/neconforme cu realitatea atrag sancţiuni conform prevederilor legale.
    - Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã poate cere solicitantului documente suplimentare în orice moment.
    - În cazul apariţiei unor suspiciuni privind eventuale nereguli/fraude, Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã va întreprinde, dupã caz, demersurile necesare recuperãrii sumelor sau acţionãrii în justiţie a solicitantului.
    - Nu se acordã sprijin dacã se constatã existenţa unor condiţii artificial create, de naturã sã ducã la obţinerea unor plãţi necuvenite.
    - În cazul în care controlul la faţa locului nu a putut fi efectuat din motive generate de solicitant, cererea de solicitare a primei pe cap de animal va fi respinsã.
    - Persoanele responsabile de la nivelul Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã au dreptul de a verifica informaţiile conţinute în formularul cererii de solicitare a plãţilor naţionale directe complementare, documentul care atestã controlul la faţa locului, precum şi alte documente aferente dosarului.
    - Orice animal solicitat în cerere care nu a fost gãsit la controlul administrativ în Registrul naţional al exploataţiilor şi/sau la faţa locului este considerat animal cu nereguli şi nu poate fi eligibil la prima pe cap de animal.
    - Dacã se constatã diferenţe între numãrul de animale pentru care se solicitã plata primei şi numãrul de animale determinat în urma verificãrii îndeplinirii tuturor condiţiilor de eligibilitate, se vor aplica reduceri sau excluderi de la suma totalã a primei pe cap de animal de care poate beneficia solicitantul, dupã cum urmeazã:
    a) dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mic sau egal cu 3%, nu se aplicã nicio penalizare, iar prima totalã pe cap de animal se calculeazã la numãrul de animale determinat;
    b) dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 3%, prima totalã se reduce astfel:
    (i) cu 5% dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mic sau egal cu 10%;
    (ii) cu 10% dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 10%, dar mai mic sau egal cu 20%;
    (iii) cu 15% dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 20%, dar mai mic sau egal cu 30%;
    (iv) cu 20% dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 30%, dar mai mic sau egal cu 50%;
    (v) cu excludere de la platã pentru anul în care se face solicitarea primei pe cap de animal, dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 50%.
    - Reducerile şi excluderile nu se aplicã în cazurile în care din cauza efectelor unor circumstanţe naturale asupra turmei solicitantul nu îşi poate respecta angajamentul de a pãstra animalele pentru care solicitã prima pe cap de animal pânã la data de 31 august 2011, cu condiţia sã fi informat în scris în acest sens centrul judeţean al Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, în termen de 10 zile lucrãtoare de la constatarea oricãrei reduceri a numãrului de animale. Circumstanţele naturale sunt urmãtoarele:
    a) moartea unui animal ca urmare a unei boli;
    b) moartea unui animal ca urmare a unui accident pentru care solicitantul nu poate fi considerat responsabil."
    12. La anexa nr. 1 capitolul III "Angajamente şi declaraţii" punctul 2, ultima liniuţã se abrogã.
    13. Titlul anexei nr. 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
                                    "CERERE
          de solicitare a primei pe cap de animal din specia caprine
                               pentru anul 2011"
    14. La anexa nr. 2 capitolul II "Coordonate bancare", ultimul paragraf se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Solicit*):
    - prima pe cap de animal pentru un numãr de ............*) capete de femele caprine care au împlinit vârsta de minimum un an pânã la data de 31 martie 2011, care pânã la data de 31 august 2011 se gãsesc la adresa .......................*)/(localitatea, str., nr. sau pãşune pe raza localitãţii, dupã caz) ..............*), conform codurilor de identificare cuprinse în lista animalelor, anexatã cererii."
    15. La anexa nr. 2 capitolul III "Angajamente şi declaraţii", punctul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "1. Am luat cunoştinţã de:
    - Condiţiile şi modalitãţile de acordare a plãţilor naţionale directe complementare, conform reglementãrilor naţionale şi europene, pe care mã angajez sã le respect:
    a) efectivul din exploataţie sã fie de minimum 25 de capete de femele caprine care au împlinit vârsta de minimum un an pânã la data de 31 martie 2011;
    b) efectivul de femele caprine pentru care se solicitã prima sã fie înscris în Registrul naţional al exploataţiilor la data solicitãrii primei;
    c) efectivul de femele caprine pentru care se solicitã prima sã fie menţinut în exploataţie la adresa menţionatã în cerere pânã la data de 31 august 2011;
    d) cererea sã fie vizatã de asociaţiile crescãtorilor de ovine/caprine legal constituite în baza hotãrârii judecãtoreşti, vizã care atestã efectivele de ovine/caprine pentru care se poate solicita primã.
    - Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru acordarea primei pe cap de animal, precum şi înscrierea cu intenţie în formular a informaţiilor incomplete/neconforme cu realitatea atrag sancţiuni conform prevederilor legale.
    - Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã poate cere solicitantului documente suplimentare în orice moment.
    - În cazul apariţiei unor suspiciuni privind eventuale nereguli/fraude, Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã va întreprinde, dupã caz, demersurile necesare recuperãrii sumelor sau acţionãrii în justiţie a solicitantului.
    - Nu se acordã sprijin dacã se constatã existenţa unor condiţii artificial create, de naturã sã ducã la obţinerea unor plãţi necuvenite.
    - În cazul în care controlul la faţa locului nu a putut fi efectuat din motive generate de solicitant, cererea de solicitare a primei pe cap de animal va fi respinsã.
    - Persoanele responsabile de la nivelul Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã au dreptul de a verifica informaţiile conţinute în formularul cererii de solicitare a plãţilor naţionale directe complementare, procesul-verbal de control la faţa locului, precum şi alte documente aferente dosarului.
    - Orice animal solicitat în cerere care nu a fost gãsit la controlul administrativ în Registrul naţional al exploataţiilor şi/sau la faţa locului este considerat animal cu nereguli şi nu poate fi eligibil la prima pe cap de animal.
    - Dacã se constatã diferenţe între numãrul de animale pentru care se solicitã plata primei şi numãrul de animale determinat în urma verificãrii îndeplinirii tuturor condiţiilor de eligibilitate, se vor aplica reduceri sau excluderi de la suma totalã a primei pe cap de animal de care poate beneficia solicitantul, dupã cum urmeazã:
    a) dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mic sau egal cu 3%, nu se aplicã nicio penalizare, iar prima totalã pe cap de animal se calculeazã la numãrul de animale determinat;
    b) dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 3%, prima totalã se reduce astfel:
    (i) cu 5% dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mic sau egal cu 10%;
    (ii) cu 10% dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 10%, dar mai mic sau egal cu 20%;
    (iii) cu 15% dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 20%, dar mai mic sau egal cu 30%;
    (iv) cu 20% dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 30%, dar mai mic sau egal cu 50%;
    (v) cu excludere de la platã pentru anul în care se face solicitarea primei pe cap de animal, dacã raportul dintre numãrul de animale cu nereguli şi numãrul de animale determinat este mai mare de 50%.
    - Reducerile şi excluderile nu se aplicã în cazurile în care din cauza efectelor unor circumstanţe naturale asupra turmei solicitantul nu îşi poate respecta angajamentul de a pãstra animalele pentru care solicitã prima pe cap de animal pânã la data de 31 august 2011, cu condiţia sã fi informat în scris în acest sens centrul judeţean al Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, respectiv al municipiului Bucureşti, în termen de 10 zile lucrãtoare de la constatarea oricãrei reduceri a numãrului de animale. Circumstanţele naturale sunt urmãtoarele:
    a) moartea unui animal ca urmare a unei boli;
    b) moartea unui animal ca urmare a unui accident pentru care solicitantul nu poate fi considerat responsabil."
    16. La anexa nr. 2 capitolul III "Angajamente şi declaraţii" punctul 2, ultima liniuţã se abrogã.
    ART. II
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                  Ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale,
                                 Valeriu Tabãrã

    Bucureşti, 12 mai 2011.
    Nr. 108.

                                     -------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016