Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 106 din 14 decembrie 2006  pentru aprobarea   Regulamentului nr. 31/2006 privind completarea unor reglementari ale Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, in vederea implementarii unor prevederi ale directivelor europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 106 din 14 decembrie 2006 pentru aprobarea Regulamentului nr. 31/2006 privind completarea unor reglementari ale Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, in vederea implementarii unor prevederi ale directivelor europene

EMITENT: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 5 din 4 ianuarie 2007
ORDIN nr. 106 din 14 decembrie 2006
pentru aprobarea <>Regulamentului nr. 31/2006 privind completarea unor reglementãri ale Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, în vederea implementarii unor prevederi ale directivelor europene
EMITENT: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 5 din 4 ianuarie 2007


În conformitate cu prevederile art. 1, art. 2 şi ale art. 7 alin. (3), (10) şi (15) din Statutul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, aprobat prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 25/2002 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 514/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile art. 69 din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, ratificat de România prin <>Legea nr. 20/1993 , ale <>art. 2 din Legea nr. 157/2005 pentru ratificarea Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Ceha, Regatul Danemarcei, Republica Federala Germania, Republica Estonia, Republica Elena, Regatul Spaniei, Republica Franceza, Irlanda, Republica Italiana, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungara, Republica Malta, Regatul Ţãrilor de Jos, Republica Austria, Republica Polona, Republica Portughezã, Republica Slovenia, Republica Slovaca, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeanã, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005,

Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare a hotãrât, în şedinţa din data de 4 decembrie 2006, emiterea urmatorului ordin:

ART. 1
Se aproba <>Regulamentul nr. 31/2006 privind completarea unor reglementãri ale Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, în vederea implementarii unor prevederi ale directivelor europene, prevãzut în anexa*) care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Regulamentul menţionat la art. 1 intra în vigoare la data publicãrii acestuia şi a prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va fi publicat şi în Buletinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare şi pe site-ul acesteia (www.cnvmr.ro).
ART. 3
Direcţia reglementare din cadrul Direcţiei generale autorizare reglementare împreunã cu Secretariatul general şi cu directorul general executiv vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Comisiei Naţionale
a Valorilor Mobiliare,
Gabriela Anghelache

Bucureşti, 14 decembrie 2006.
Nr. 106.


ANEXA

<>REGULAMENTUL Nr. 31/2006
privind completarea unor reglementãri ale Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, în vederea implementarii unor prevederi ale directivelor europene


Secţiunea 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul regulament expliciteaza prevederi ale <>Legii nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumita în continuare <>Legea nr. 297/2004 , în spiritul şi pentru implementarea prevederilor incidente din urmãtoarele directive europene:
a) Directiva nr. 2006/49/EC privind adecvarea capitalului firmelor de investiţii şi a istitutiilor de credit, publicatã în Jomalul Oficial al Uniunii Europene nr. 177/30.06.2006;
b) Directiva nr. 2004/109/EC privind armonizarea cerinţelor de transparenta în ceea ce priveşte informaţiile referitoare la emitentii ale cãror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã, care amendeaza Directiva nr. 2001/34/EC , publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 390/31.12.2004;
c) Directiva nr. 2004/25/EC privind ofertele publice de preluare, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 142/30.04.2004;
d) Directiva nr. 2004/72/EC privind implementarea Directivei nr. 2003/6/EC cu privire la practici de piata acceptate, definirea informatiei privilegiate referitoare la instrumentele financiare derivate pe mãrfuri, întocmirea listei cu persoanele care deţin informaţii privilegiate, notificarea tranzacţiilor realizate de cãtre conducere şi notificarea tranzacţiilor suspecte, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 162/30.04.2004;
e) Directiva nr. 39/2004 privind pieţele de instrumente financiare, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 145/30.04.2004
f) Directiva nr. 2003/71/EC privind prospectele publicate atunci când valorile mobiliare sunt oferite publicului sau admise la tranzactionare, care amendeaza Directiva nr. 2001/34/EC , publicatã în Jurnalul Oficial al Umimii Europene nr. 345/31.12.2003;
g) Directiva nr. 97/9/CEE privind schemele de compensare a investitorilor, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. 84/26.03.1997;
h) Directiva nr. 85/611/CEE privind dispoziţiile legale, reglementare şi administrative cu privire la anumite organisme de plasament colectiv în valori mobiliare (OPCVM), publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. 375/31.12.1985, cu modificãrile ulterioare.
ART. 2
În aplicarea prevederilor <>Legii nr. 297/2004 , termenii "instrumente financiare", "stat membru gazda" şi "valori mobiliare" au urmãtoarea semnificatie:

1. instrumente financiare:
a) valori mobiliare;
b) instrumente ale pieţei monetare care sunt acele clase de instrumente care se tranzactioneaza de regula în cadrul pieţei monetare, cum ar fi titlurile de stat cu maturitate mai mica de 12 luni, certificatele de depozit şi efectele de comerţ, excluzând instrumentele de plata;
c) titluri de participare la organismele de plasament colectiv;
d) în aplicarea <>art. 2 alin. (1), pct. 11, lit. d), e), f), g) şi pct. 12 din Legea nr. 297/2004 - optiuni, contracte futures, swap-uri, contracte forward pe rata dobânzii şi orice alte contracte derivate în legatura cu valori mobiliare, valute, rate ale dobânzii sau rentabilitati sau alte instrumente derivate, indici financiari sau indicatori financiari, care pot fi decontate fizic sau în fonduri bãneşti;
e) în aplicarea <>art. 2 alin. (1) pct. 11 lit. h) şi pct. 12 din Legea nr. 297/2004 - instrumente financiare derivate pe mãrfuri sunt:
1) optiuni, contracte futures, swap-uri, contracte forward pe rata dobânzii şi orice alte contracte derivate în legatura cu mãrfuri care trebuie decontate în fonduri bãneşti sau pot fi decontate în fonduri bãneşti la cererea uneia dintre pãrţi (altfel decât în caz de neplata sau de alt incident care conduce la reziliere);
2) optiuni, contracte futures, swap-uri şi orice alte contracte derivate în legatura cu mãrfuri şi care pot fi decontate fizic, cu condiţia sa fie tranzacţionate pe o piata reglementatã şi/sau în cadrul unui sistem alternativ de tranzactionare;
3) optiuni, contracte futures, swap-uri, contracte forward şi orice alte contracte derivate în legatura cu mãrfuri, care pot fi decontate fizic, neincluse în categoria celor de la pct. 2 şi neavând scopuri comerciale, care au caracteristicile altor instrumente financiare derivate, ţinând seama, printre altele, dacã sunt compensate şi decontate prin intermediul unor case de compensare recunoscute sau sunt subiect al apelurilor în marja în mod regulat;
f) în aplicarea <>art. 2 alin. (1) pct. 12 din Legea nr. 297/2004 - instrumente derivate pentru transferul riscului de credit;
g) contracte financiare pentru diferenţe;
h) în aplicarea <>art. 2 alin. (1) pct. 12 din Legea nr. 297/2004 - optiuni, contracte futures, swap-uri, contracte forward pe rata dobânzii şi orice alte contracte derivate în legatura cu variabile climatice, navlu, aprobãri pentru emisii de substanţe sau rate ale inflaţiei sau alţi indicatori economici oficiali, care trebuie decontate în fonduri bãneşti sau pot fi astfel decontate la cererea uneia dintre pãrţi (altfel decât în caz de neplata sau de alt incident care conduce la reziliere), precum şi orice alte contracte derivate în legatura cu active, drepturi, obligaţii, indici şi indicatori financiari, neincluse anterior în prezenta definitie, care prezintã caracteristicile altor instrumente financiare derivate, ţinând seama, printre altele, dacã sunt tranzacţionate pe o piata reglementatã sau în cadrul unui sistem alternativ de tranzactionare, sunt compensate şi decontate prin intermediul unor case de compensare recunoscute sau fac obiectul unor apeluri în marja în mod regulat;
i) orice alt instrument admis la tranzactionare pe o piata reglementatã într-un stat membru sau pentru care s-a fãcut o cerere de admitere la tranzactionare pe o astfel de piata,

2. stat membru gazda:
a) statul membru, altul decât statul membru de origine, în care o societate de administrare a investiţiilor are o sucursala sau isi desfãşoarã activitatea;
b) statul membru, altul decât statul membru de origine al respectivului organism de plasament colectiv în valori mobiliare, în care sunt comercializate titluri de participare emise de acesta.

3. valori mobiliare - categoriile de titluri care sunt negociate sau care pot fi negociate pe piata de capital, cu excepţia instrumentelor de plata, cum ar fi:
a) acţiuni emise de societãţi comerciale şi alte valori mobiliare echivalente ale acestora, emise de societãţi comerciale sau de alte entitãţi, precum, şi certificate de depozit cu privire la acţiuni;
b) obligaţiuni sau alte titluri de creanta, titlurile de stat cu scadenta mai mare de 12 luni, inclusiv certificatele de depozit cu privire la astfel de titluri;
c) orice alte titluri, care dau dreptul de a achizitiona sau vinde respectivele valori mobiliare sau care conduc la o decontare în bani, stabilitã în raport cu valori mobiliare, cu valute, cu rate ale dobânzii sau rentabilitatii, cu mãrfuri sau cu alţi indici ori indicatori.

Secţiunea 2
<>Regulamentul nr. 13/2005 privind autorizarea şi funcţionarea depozitarului central, caselor de compensare şi contrapartilor centrale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare

ART. 3
<>Regulamentul nr. 13/2005 privind autorizarea şi funcţionarea depozitarului central, caselor de compensare şi contrapartilor centrale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica dupã cum urmeazã:
1. Art. 2 alin. (2) lit l) se modifica şi va avea urmãtorul conţinut:
"l) membru compensator - un intermediar definit conform <>art. 2 alin. 1, pct. 14 din Legea nr. 297/2004 sau o firma de investiţii definitã conform legislaţiei privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului care îndeplineşte cerinţele de admitere stabilite de reglementãrile casei de compensare/contrapartii centrale şi care a încheiat contract de compensare - decontare cu casa de compensare/contrapartea centrala;"

Secţiunea 3
<>Regulamentul nr. 15/2005 privind serviciile de investiţii financiare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare

ART. 4
<>Regulamentul nr. 15/2005 privind serviciile de investiţii financiare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica dupã cum urmeazã:
1. La art. 2 alin. (2), dupã lit. p), se introduce lit p^1), cu urmãtorul conţinut:
"p^1) persoana care efectueazã operaţiuni cu titlu profesional - înseamnã cel puţin urmãtoarele: o firma de investiţii, definitã în conformitate cu legislaţia privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, inclusiv societãţile de servicii de investiţii financiare sau o instituţie de credit;"

2. Dupã Secţiunea 4 a Capitolului III din Titlul III, se introduce o noua secţiune, astfel:
"Secţiunea 5 - Notificarea tranzacţiilor suspecte
Art. 113^1 (1) În aplicarea <>art. 250 alin. (3) din Legea nr. 297/2004 , orice persoana care efectueazã operaţiuni cu titlu profesional, definitã în conformitate cu art. 4 pct. 1 din prezentul regulament, care are sediul sau o sucursala în România şi care dobândeşte în vreun fel informaţii despre anumite tranzacţii asupra cãrora apreciazã ca exista motive rezonabile de suspiciune privind manipularea de piata sau tranzacţionarea pe baza informaţiilor privilegiate trebuie sa le aducã de îndatã la cunostinta Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare (C.N.V.M.).
(2) În ceea ce priveşte conţinutul, persoanele subiect al obligaţiei de notificare vor transmite cãtre C.N.V.M. urmãtoarele informaţii:
a) descrierea tranzacţiei, inclusiv tipul ordinului (cum ar fi ordin limita, ordin la piata sau alte caracteristici ale ordinului), precum şi tipul pieţei de tranzactionare (de exemplu existenta posibilitatii de tranzactionare în bloc);
b) motivele pentru care exista suspiciuni ca respectiva tranzacţie ar constitui un abuz pe piata;
c) modalitãţile de identificare a persoanelor în contul cãrora s-a efectuat respectiva tranzacţie, precum şi ale altor persoane implicate în aceasta;
d) calitatea în care acţioneazã persoana subiect al obligaţiei de notificare (pe cont propriu sau pentru o terta parte);
e) orice alta informaţie consideratã semnificativã în analizarea tranzacţiei suspecte.
(3) În cazul în care informaţiile menţionate la alin. (2) nu sunt disponibile la momentul efectuãrii notificãrii, aceasta va include cel puţin motivele pentru care exista suspiciunea ca respectivele tranzacţii au fost efectuate prin folosirea de informaţii privilegiate sau constituie un abuz pe piata. Toate celelalte informaţii trebuie transmise cãtre C.N.V.M. de îndatã ce devin disponibile.
(4) Transmiterea cãtre C.N.V.M. a informaţiilor în conformitate cu alin. (1) - alin. (3) se va realiza prin posta, e-mail, telefon sau fax. În cazul transmiterii lor prin telefon, C.N.V.M. va notifica ulterior respectivei persoane primirea informatiei într-una din formele scrise menţionate mai sus.
(5) Notificãrile prevãzute la alin. (1) - alin. (3) vor fi fãcute exclusiv cãtre C.N.V.M., iar persoanele care le transmit se vor asigura ca respectivele notificãri nu sunt accesibile altor persoane, în special celor în contul cãrora au fost efectuate tranzacţiile sau persoanelor aflate în legatura cu acestea, cu excepţia cazurilor prevãzute de lege.
(6) Îndeplinirea cerintei de la alin. (5) nu implica vreo obligaţie din partea persoanelor care le transmit, cu condiţia ca acestea sa acţioneze cu buna-credinţa.
(7) C.N.V.M. nu va dezvalui identitatea persoanelor care au realizat notificãri cu privire la tranzacţii considerate suspecte, dacã aceasta dezvaluire ar dãuna sau ar putea sa dãuneze în vreun fel persoanei care a realizat notificarea.
(8) Prevederile alin. (7) nu vor aduce atingere eventualelor cerinţe de raportare sau de transfer al datelor personale impuse de alte prevederi legale.
(9) Notificarea efectuatã cu buna credinţa în condiţiile alin. (1) - alin. (4) nu constituie o încãlcare a unor eventuale restrictii prevãzute într-un contract, într-o prevedere legalã sau administrativã, şi nu implica nici un fel de obligaţie pentru persoana care a realizat notificarea.
(10) C.N.V.M. va transmite de îndatã informaţiile primite în conformitate cu alineatele precedente cãtre autoritãţile competente ale pieţelor reglementate pe care se tranzactioneaza instrumentele financiare obiect al tranzacţiei suspecte."

Secţiunea 4
<>Regulamentul nr. 1/2006 privind emitentii şi operaţiunile cu valori mobiliare

ART. 5
<>Regulamentul nr. 1/2006 privind emitentii şi operaţiunile cu valori mobiliare se modifica dupã cum urmeazã:
1. La art. 2 alin. (2), dupã lit. b) se introduce o noua litera cu urmãtorul conţinut:
"b^1) aprobare a unui prospect - acordul cu privire la prospect, rezultat în urma verificãrii, de cãtre autoritatea competenta din statul membru de origine, a caracterului complet al prospectului, precum şi a consistentei şi claritatii informaţiilor prezentate."
2. La art. 2 alin. (2) lit. k) şi l) se modifica şi vor avea urmãtorul conţinut:
"k) stat membru de origine:
(i) pentru emitentii de valori mobiliare, care nu sunt mentionati la (ii), statul membru în care emitentul are sediul;
(ii) pentru emitentii de titluri, altele decât titlurile de capital, a cãror valoare nominalã este de cel puţin 1.000 euro şi pentru orice emitent de titluri, altele decât titlurile de capital care dau dreptul de a achizitiona orice valori mobiliare sau de a primi o suma de bani, ca urmare a schimbului sau a exercitãrii drepturilor conferite de acestea, cu condiţia ca emitentul titlurilor, altele decât titlurile de capital, sa nu fie emitentul valorilor mobiliare suport sau o entitate aparţinând grupului din care face parte emitentul valorilor mobiliare suport, statul membru în care emitentul are sediul sau unde valorile mobiliare au fost sau urmeazã sa fie admise la tranzactionare pe o piata reglementatã sau unde valorile mobiliare sunt oferite public, în conformitate cu alegerea emitentului, ofertantului sau persoanei care solicita admiterea, dacã este cazul. Un regim similar se aplica şi în cazul titlurilor, altele decât titlurile de capital care nu sunt emise în euro, cu condiţia ca valoarea nominalã minima sa fie apropiatã de 1000 de euro.
(iii) pentru, toţi emitentii înregistraţi într-o ţara terta, care nu sunt mentionati la lit. (ii), statul membru în care se intenţioneazã oferirea cãtre public a valorilor mobiliare pentru prima data dupã 1 ianuarie 2007 sau unde s-a fãcut pentru prima data solicitarea de admitere la tranzactionare pe o piata reglementatã, în conformitate cu alegerea emitentului, ofertantului sau persoanei care solicita admiterea, dacã este cazul, subiect al unei alegeri ulterioare a emitentului înregistrat într-o ţara terta, dacã statul membru de origine nu a fost determinat în urma alegerii acestuia.

l) statul membru de gazda - statul în care se realizeazã oferta cãtre public sau se solicita admiterea la tranzactionare, dacã este diferit de statul membru de origine."
3. La art. 12 se introduce alineatul (2) care va avea urmãtorul conţinut:
"(2) Prevederile legale privind ofertele publice de vânzare, precum şi cele referitoare la prospectul de admitere la tranzactionare pe o piata reglementatã nu sunt obligatorii în cazul:
a) titlurilor de participare emise de organismele de plasament colectiv în valori mobiliare;
b) titlurilor, altele decât titlurile de capital, emise de un stat membru sau de o autoritate localã sau regionala a unei stat membru, de organisme internaţionale din care fac parte unul sau mai multe state membre, de cãtre Banca Centrala Europeanã sau de cãtre bãncile centrale ale statelor membre;
c) acţiunilor emise de bãncile centrale ale statelor membre;
d) valorilor mobiliare garantate în mod necondiţionat şi irevocabil de cãtre un stat membru, sau de cãtre autoritãţile regionale sau locale ale unui stat membru;
e) valorilor mobiliare emise de asociaţii cu personalitate juridicã sau de cãtre organisme non-profit, recunoscute de un stat membru, în vederea obţinerii de cãtre acestea a mijloacelor necesare atingerii obiectivelor non-profit;
f) titlurilor, altele decât titurile de capital emise în mod continuu sau repetat de cãtre instituţiile de credit, dacã aceste valori mobiliare:
(i) nu sunt subordonate, convertibile sau nu pot fi schimbate;
(ii) nu conferã dreptul de a subscrie sau achizitiona alte tipuri de valori mobiliare şi nu sunt în legatura cu un instrument derivat;
(iii) sunt emise în vederea confirmãrii primirii depozitelor replatibile;
(iv) sunt garantate printr-o schema de garantare a depozitelor, în conformitate cu legislaţia nationala emisã în aplicarea legislaţiei comunitare referitoare la schemele de garantare a depozitelor,
g) acţiunilor nefungibile al cãror scop principal este de a conferi deţinãtorilor dreptul de a avea în folosinta un apartament sau o alta forma de proprietate imobiliarã sau o parte din acestea, în cazul în care acţiunile nu pot fi vândute fãrã a se renunţa la acest drept;
h) titlurilor, altele decât titlurile de capital, emise în mod continuu sau repetat de cãtre instituţiile de credit, în condiţiile în care valoarea totalã a ofertei, calculatã în decursul unei perioade de 12 luni, este mai mica de 50.000.000 euro, dacã aceste valori mobiliare:
(i) nu sunt subordonate, convertibile sau nu pot fi schimbate;
(ii) nu conferã dreptul de a subscrie sau de a achizitiona alte tipuri de valori mobiliare şi nu sunt în legatura cu un instrument derivat."
4. La art. 26 se introduce alineatul (2) care va avea urmãtorul conţinut;
"(2) În cazul în care C.N.V.M. nu se pronunţa cu privire la prospect în termenele prevãzute la <>art. 188 din Legea nr. 297/2004 , nu se considera ca prospectul a fost aprobat tacit de cãtre C.N.V.M."
5. Art. 49 alin. (1) se modifica şi va avea urmãtorul conţinut:
"(1) În cazul în care un emitent de valori mobiliare pentru care România nu este stat membru de origine intenţioneazã efectuarea unei oferte publice de vânzare/solicita admiterea la tranzactionare pe o piata reglementatã din România, prospectul aprobat de autoritatea competenta din statul membru de origine, precum, şi orice amendament adus acestuia este valabil pentru oferta publica sau admiterea la tranzactionare în România cu condiţia ca C.N.V.M. sa fie notificat în conformitate cu prevederile alin. (3). C.N.V.M. nu mai aproba şi nu mai iniţiazã nici o procedura referitoare la aprobarea prospectului."
6. Dupã alin. (3) al art. 49 se introduc patru noi alineate care vor avea urmãtorul conţinut:
"(3^1) În cazul emitentilor de valori mobiliare pentru care România este stat membru de origine, nici un prospect nu poate fi publicat înainte ca acesta sa fie aprobat de cãtre C.N.V.M.
C.N.V.M, poate transfera competenta de aprobare a unui prospect cãtre o autoritate din alt stat membru, în baza unui acord cu respectiva autoritate. Acest transfer trebuie notificat emitentului, ofertantului sau persoanei care solicita admiterea la tranzactionare pe o piata reglementatã în termen de 3 zile de la data la care C.N.V.M. ia aceasta decizie. Termenul în care, potrivit reglementãrilor în vigoare, trebuie dat un rãspuns cu privire la aprobarea prospectului, curge de la data notificãrii.
(3^2) Prevederile alin. (1) - (3) se aplica în mod corespunzãtor pentru prospectul aprobat de C.N.V.M. în cazul în care un emitent de valori mobiliare pentru care România este stat membru de origine, intenţioneazã efectuarea unei oferte publice de vânzare/solicita admiterea la tranzactionare pe o piata reglementatã din unul sau mai multe state membre sau într-un stat membru, altul decât România. În acest caz, menţiunile din cadrul acestor alineate referitoare la autoritatea competenta din statul membru de origine sunt aplicabile C.N.V.M., iar menţiunile referitoare la C.N.V.M. sunt aplicabile autoritãţilor din statele membre gazda. Certificatul care atesta aprobarea prospectului, transmis de cãtre C.N.V.M. autoritãţii competente din statul membru gazda va cuprinde, dupã caz şi menţiuni privind aplicarea prevederilor art. 22 alin. (3) şi art. 91 (3), precum şi motivarea aplicãrii lor.
(3^3) În cazul în care un emitent pentru care România este stat membru de origine intenţioneazã efectuarea unei oferte publice de vânzare/solicita admiterea la tranzactionare pe o piata reglementatã numai din România, prospectul va fi întocmit cel puţin în limba romana.
(3^4) În cazul în care un emitent de valori mobiliare pentru care România este stat membru de origine, intenţioneazã efectuarea unei oferte publice de vânzare/solicita admiterea la tranzactionare pe o piata reglementatã din unul sau mai multe state membre, dar nu şi în România, prospectul este întocmit fie într-o limba acceptatã de autoritãţile competente ale respectivelor state membre, fie într-o limba de larga circulaţie în domeniul financiar internaţional, în conformitate cu alegerea emitentului, ofertantului sau persoanei care solicita admiterea, dacã este cazul. Autoritatea competenta din fiecare stat membru gazda va putea sa solicite numai ca rezumatul sa fie tradus în limba/limbile sale oficiale. În scopul aprobãrii de cãtre C.N.V.M., prospectul va fi întocmit fie în limba romana, fie într-o limba de larga circulaţie în domeniul financiar internaţional, în conformitate cu alegerea emitentului, ofertantului sau persoanei care solicita admiterea, dacã este cazul."
7. Alin.( 4) şi (5) ale art. 49 se modifica şi vor avea urmãtorul conţinut:
"(4) În cazul în care un emitent de valori mobiliare pentru care România este stat membru de origine intenţioneazã efectuarea unei oferte publice de vânzare/solicita admiterea la tranzactionare pe o piata reglementatã din România şi din unul sau mai multe state membre, prospectul de oferta este întocmit în limba romana şi, la cerere, într-o limba acceptatã de C.N.V.M. şi, de asemenea, trebuie sa fie fãcut disponibil, fie într-o limba acceptatã de autoritãţile competente din fiecare stat membru gazda, fie într-o limba de larga circulaţie în domeniul financiar internaţional, în conformitate cu alegerea facuta de cãtre emitent, ofertant sau persoana care solicita admiterea la tranzactionare, dacã este cazul.
(5) În situaţia în care admiterea la tranzactionare pe o piata reglementatã a unor valori mobiliare altele decât cete de tipul titlurilor de capital, a cãror valoare nominalã este de cel puţin echivalentul în lei a 50.000 euro este solicitatã în România sau, dupã caz şi în unul sau mai multe state membre, prospectul este întocmit fie într-o limba acceptatã de autoritãţile competente ale statului membru de origine, cat şi de cele ale statelor membre gazda, fie într-o limba de circulaţie internationala, folositã în domeniul financiar, în conformitate cu alegerea facuta de cãtre emitent, ofertant sau persoana care solicita admiterea la tranzactionare, dacã este cazul. C.N.V.M. va putea solicita ca rezumatul sa fie întocmit şi în limba romana."
8. Articolul 51 se modifica şi va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 51 (1) În situaţia în care C.N.V.M. constata, în legatura cu un emitent pentru care România este stat membru gazda, ca acesta sau firma de investiţii care intermediaza oferta publica au comis iregularitati sau ca au fost incalcate obligaţiile pe care le are emitentul ca urmare a faptului ca valorile mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã, va informa în acest sens autoritatea competenta din statul membru de origine al emitentului.
(2) Dacã, în urma mãsurilor adoptate de autoritatea competenta din statul membm de origine sau pentru ca acestea s-au dovedit a fi inadecvate, emitentul sau firma de investiţii care intermediaza oferta continua sa încalce prevederile legale sau ale regulamentelor incidente, C.N.V.M. va informa în acest sens autoritatea competenta din statul membru de origine şi va adopta ulterior mãsurile necesare în vederea protecţiei investitorilor. C.N.V.M. va informa Comisia Europeanã cu privire la aceste mãsuri, cat mai curând posibil."
9. Dupã art. 55 se introduce un nou articol cu urmãtorul conţinut:
"Art. 55^1 Prevederile legale privind ofertele publice de preluare, precum şi cele referitoare la retragerea actionarilor dintr-o societate comercialã în conformitate cu prevederile art. 206 şi <>art. 207 din Legea nr. 297/2004 nu se aplica:
a) în cazul acţiunilor emise de organisme de plasament colectiv în valori mobiliare, organizate ca societãţi comerciale care opereazã în conformitate cu principiul diversificãrii riscurilor, şi ale cãror unitãţi pot fi rãscumpãrate la cererea deţinãtorilor, direct sau indirect, din activele respectivelor organisme;
b) în cazul valorilor mobiliare emise de bãncile centrale ale statelor membre."
10. La art. 66, dupã alin. (4) se introduce un nou alineat cu urmãtorul conţinut:
"(5) În calculul procentului de 33% prevãzut la <>art. 203 alin. (1) din Legea nr. 297/2004 se iau în considerare atât detinerile directe, cat şi detinerile indirecte."
11. La art. 72, dupã alin. (1), respectiv alin. (5) se introduc trei noi alineate, cu urmãtorul conţinut:
"(1^1) Autoritatea competenta sa aprobe documentul de oferta şi/sau sa supravegheze oferta de preluare este cea din statul membru în care societatea subiect al preluãrii este înregistratã, dacã respectivele valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã în respectivul stat membru.
(1^2) În cazul în care valorile mobiliare emise de societatea subiect al preluãrii, cu sediul în alt stat membru, sunt admise la tranzactionare doar pe o piata reglementatã/pieţe reglementate din România, C.N.V.M. este autoritatea competenta sa aprobe documentul de oferta şi sa supravegheze oferta publica."
"(6) În cazul în care valorile mobiliare sunt admise la tranzactionare pe una sau mai multe pieţe reglementate din state membre, inclusiv din România, documentul aprobat de autoritatea competenta sa supravegheze oferta va fi valabil, tradus în limba romana, şi în România, fãrã a fi necesarã aprobarea acestuia şi de cãtre C.N.V.M.. C.N.V.M. va putea solicita includerea unor informaţii suplimentare în cadrul documentului de oferta, numai în mãsura în care acestea sunt specifice pieţei din România pe care valorile mobiliare sunt admise la tranzactionare şi sunt legate de formalitãţile ce trebuie respectate în vederea acceptãrii ofertei şi primirii compensaţiilor în numerar sau sub alta forma la închiderea ofertei, precum şi de prevederile incidente referitoare la impozitele aplicabile compensaţiilor oferite deţinãtorilor de valori mobiliare.
12. La art. 74, înainte de alin. (1) se introduc doua noi alineate cu urmãtorul conţinut:
"(1^1) Procentul de 95% din capitalul social prevãzut la <>art. 206 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 297/2004 se referã la 95% din numãrul total al acţiunilor cu drept de vot şi la 95% din drepturile de vot.
(1^2) Procentul de 90% din acţiunile vizate în cadrul ofertei, prevãzut la <>art. 206 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 297/2004 se referã la 90% din numãrul total de acţiuni cu drept de vot şi la 90% din drepturile de vot în cadrul oferte."
13. Art. 74 alin. (1) devine alin. (1^3) şi va avea urmãtorul conţinut:
"(1^3) Dreptul prevãzut la <>art. 206 din Legea nr. 297/2004 poate fi exercitat în termen de trei luni de la data închiderii ofertei. Acţionarul care isi exercita acest drept şi intermediarul transmit la C.N.V.M. spre aprobare un anunţ privind iniţierea procedurii de retragere, ce cuprinde cel puţin informaţiile prevãzute în anexa nr. 27, însoţit de urmãtoarele documente:
a) raportul de evaluare întocmit conform prevederilor legale de un evaluator independent (dacã este cazul);
b) plic închis şi sigilat conţinând preţul la care urmeazã a se realiza retragerea actionarilor."
14. Art. 74 alin. (4) va avea urmãtorul conţinut:
"(4) Preţul oferit în cadrul unei oferte publice de preluare voluntare sau al unei oferte publice adresatã tuturor actionarilor şi pentru toate detinerile acestora în cadrul cãreia ofertantul a achiziţionat, prin subscrierile din cadrul ofertei, acţiuni reprezentând cel puţin 90% din numãrul total al acţiunilor cu drept de vot vizate în oferta se considera a fi un preţ echitabil. În cazul unei oferte publice de preluare obligatorii, preţul oferit în cadrul ofertei se considera a fi un preţ echitabil."
15. Art. 75 alin. (1) şi respectiv alin. (4) vor avea urmãtorul conţinut:
"(1) Dreptul prevãzut la <>art. 207 din Legea nr. 297/2004 poate fi exercitat în termen de trei luni de la data închiderii ofertei. Acţionarul care isi exercita dreptul transmite C.N.V.M. spre aprobare un anunţ cu privire la intenţia sa de vânzare ce cuprinde cel puţin informaţii cu privire la identitatea acţionarului, numãrul de acţiuni deţinute, preţul de vânzare, precum şi modalitatea în care se poate efectua plata acţiunilor ce urmeazã a fi vândute (virarea contravalorii acţiunilor într-un cont indicat de acţionar, mandat poştal cu confirmare de primire cu menţionarea locului unde urmeazã a fi transmisi banii."
"(4) Preţul determinat în conformitate cu art. 74 alin. (4) se considera a fi un preţ echitabil."
16. Art. 87 alin. (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) C.N.V.M. poate, la cerere sau din oficiu, sa dispunã sau sa solicite, dupã caz, operatoralui de piata suspendarea de la tranzactionare a valorilor mobiliare admise la tranzactionare şi a altor instrumente financiare tranzacţionate pe respectiva piata reglementatã, pentru o perioada de maximum 10 zile pentru fiecare suspendare, dacã apreciazã ca situaţia emitentului este de asa natura încât tranzacţionarea ar fi în detrimentul investitorilor sau în cazul în care constata sau exista motive întemeiate pentru a suspecta ca nu sunt respectate prevederile legale şi/sau apreciazã ca este imposibila menţinerea unei pieţe ordonate, putând fi afectate interesele investitorilor."
17. La art. 87, dupã alin. (3) se introduce un nou alineat, dupã cum urmeazã:
"(3^1) C.N.V.M. poate sa interzicã tranzacţionarea pe o piata reglementatã dacã constata ca nu sunt respectate reglementãrile în vigoare sau dacã exista motive întemeiate pentru a suspecta ca reglementãrile în vigoare nu sunt respectate."
18. Art. 88 alin. (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) C.N.V.M. poate, la cerere sau din oficiu, sa dispunã sau sa solicite operatorului de sistem suspendarea de la tranzactionare a valorilor mobiliare şi a altor instrumente financiare tranzacţionate în cadrul respectivului sistem alternativ de tranzactionare, pentru o perioada de maximum 10 zile pentru fiecare suspendare, dacã considera ca situaţia emitentului este de asa natura încât tranzacţionarea ar fi în detrimentul investitorilor sau, în cazul în care constata sau exista motive întemeiate pentru a suspecta ca nu sunt respectate prevederile legale şi/sau apreciazã ca este imposibila menţinerea unei pieţe ordonate, putând fi afectate interesele investitorilor."
19. Art. 105 se modifica şi va avea urmãtorul conţinut:
"(1) Emitentii de valori mobiliare înregistrate la C.N.V.M. trebuie sa punã la dispoziţia publicului şi, simultan sa transmitã la C.N.V.M. şi operatorului pieţei reglementate, rapoartele stabilite prin prezentul regulament, în format electronic, cu semnatura electronica sau, dupã caz, pe suport de hârtie.
(2) Rapoartele întocmite în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 297/2004 şi cu reglementãrile C.N.V.M, emise în aplicarea acesteia, de cãtre emitentii ale cãror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã vor fi stocate în cadrul unui Sistem oficial de stocare. Sistemul oficial de stocare trebuie sa respecte standarde minime de securitate, privind autenticitatea sursei informaţiilor, privind înregistrarea datei (momentului) la care sunt transmise rapoartele, precum şi privind usurinta de accesare de cãtre utilizatorii finali.
(3) Emitentii ale cãror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã au obligaţia, sa transmitã rapoartele întocmite în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 297/2004 şi cu reglementãrile C.N.V.M. emise în aplicarea acesteia, cãtre Sistemul oficial de stocare.
(4) În cazul în care valorile mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã, fãrã acordul emitentului, obligaţiile prevãzute la alin. (1) şi (3), precum şi la 112 alin. (2) sunt incidente persoanei care a solicitat admiterea la tranzactionare, fãrã acordul emitentului.
(5) Ulterior aderãrii României la Uniunea Europeanã, obligaţiile de raportare prevãzute de prezentul titlu sunt aplicabile în cazul emitentilor pentru care România este stat membru de origine, cu excepţia cazului prevãzut la alin. (6).
(6) În cazul în care valorile mobiliare ale unui emitent sunt admise la tranzactionare numai pe o piata reglementatã din România pentru care aceasta este stat membru gazda, respectivul emitent va respecta obligaţiile de publicare şi transmitere a rapoartelor prevãzute la alin. (7), inclusiv prevederile privind transmiterea rapoartelor cãtre Sistemul oficial de stocare prevãzut la alin. (2).
(7) În cazul emitentilor pentru care România este stat membru gazda, emitentul trebuie sa realizeze rapoartele prevãzute la art. 112^1 art. 112^2, art. 112^5, art. 113 lit. A - E şi lit. G alin. (1) şi (2), art. 116 alin. (1), art. 117 lit. B - D din prezentul regulament, precum şi cele prevãzute la art. 224 alin. (3) şi <>art. 229 alin. (2) din Legea nr. 297/2004 . În cazul informãrii prevãzute la art. 116 alin. (1), termenul în care persoana care atinge, depãşeşte sau scade sub respectivele praguri, trebuie sa realizeze respectiva informare, este de 4 zile lucrãtoare.
(8) Prevederile prezentului capitol nu se aplica organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare.
(9) În cazul certificatelor de depozit, termenul de emitent prevãzut în cadrul prezentului capitol, se referã la emitentul valorilor mobiliare suport."
20. La art. 107, alin. (1) va avea urmãtorul conţinut:
"(1) Emitentii de valori mobiliare înregistrate la C.N.V.M. trebuie sa facã publica disponibilitatea rapoartelor prevãzute la art. 105 la alin. (1)."
21. La art. 112, dupã actualul text care devine alin. (1) se introduce un nou alineat, dupã cum urmeazã:
"(2) Emitentii ale cãror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã nu pot percepe nici un tarif pentru a face disponibile publicului rapoartele întocmite în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 297/2004 şi reglementãrile C.N.V.M., cu excepţia situaţiei în care emitentul elibereazã copii ale respectivelor rapoarte, caz în care tarifele percepute investitorilor nu vor depãşi costurile necesare multiplicãrii."
22. Dupã secţiunea 1 a Capitolului III, Titlul IV, se introduce o noua secţiune, dupã cum urmeazã:
"Secţiunea 1^1- Dispoziţii comune aplicabile emitentilor ale cãror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã"
"Art. 112^1 (1) Emitentul ale cãrui valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã trebuie sa punã la dispoziţia publicului, sa transmitã C.N.V.M. şi operatorului pieţei reglementate, în termen de cel mult 4 luni de la încheierea exerciţiului financiar, raportul anual care va cuprinde:
a) situaţiile financiare anuale auditate, elaborate în conformitate cu reglementãrile contabile aplicabile, aprobate de organul statutar competent;
b) raportul consiliului de administraţie sau al unui organ competent echivalent ce va conţine informaţii echivalente celor prevãzute la anexa nr. 32;
c) declaraţia persoanelor responsabile din cadrul emitentului, ale cãror nume şi funcţii vor fi precizate explicit, din care sa reiasã ca, dupã cunoştinţele lor, situaţia financiar-contabila anuala care a fost întocmitã în conformitate cu standardele contabile aplicabile oferã o imagine corecta şi conformã cu realitatea a activelor, obligaţiilor, poziţiei financiare, contului de profit şi pierdere ale emitentului sau ale filialelor acestuia incluse în procesul de consolidare a situaţiilor financiare şi ca raportul prevãzut la lit. b) cuprinde o analiza corecta a dezvoltãrii şi performantelor emitentului, precum şi o descriere a principalelor riscuri şi incertitudini specifice activitãţii desfãşurate;
d) raportul auditorului financiar, semnat de persoana sau persoanele responsabile de auditarea situaţiilor financiare, precum şi comentariile integrale ale acestuia.
(2) În cazul în care emitentul trebuie sa întocmeascã conturi consolidate, situaţiile financiare auditate, prevãzute la alin. (1) lit. a), vor cuprinde aceste conturi consolidate întocmite în conformitate cu Regulamentul Comisiei Europene nr. 1606/2002, precum şi conturile anuale ale societãţii-mama, întocmite în conformitate cu reglementãrile naţionale ale statului membru în care societatea-mama este înregistratã.
În cazul în care emitentul nu trebuie sa întocmeascã conturi consolidate, situaţiile financiare auditate, prevãzute la alin. (1) lit. a) vor cuprinde conturile întocmite în conformitate cu reglementãrile naţionale ale statului membru în care societatea este incorporata.
(3) Raportul anual este pus la dispoziţia publicului în scris, la cerere, precum şi în format electronic, pe website-ul emitentului. Emitentul publica un comunicat de presa într-un cotidian de circulaţie nationala, prin care investitorii sunt informati cu privire la disponibilitatea acestor rapoarte, precum şi cu privire la locul de unde pot fi obţinute aceste rapoarte. Comunicatul de presa este transmis concomitent cãtre C.N.V.M. şi cãtre operatorul pieţei reglementate pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare.
(4) Emitentul are obligaţia de a pãstra raportul anual la dispoziţia publicului cel puţin cinci ani.
(5) Prevederile prezentului articol nu sunt incidente în cazul în care emitentul este o banca centrala nationala dintr-un stat membru, respectiv un stat, un organ al administraţiei publice centrale şi locale, un organism internaţional din care face parte cel puţin un stat membru sau Banca Centrala Europeanã.
Art. 112^2 (1) Emitentul ale cãrui valori mobiliare, altele decât acţiunile, sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã va transmite la C.N.V.M. şi operatorului pieţei reglementate rapoarte referitoare la orice modificare a dreptului deţinãtorilor respectivelor valori mobiliare care ar rezulta în special din modificarea termenilor împrumuturilor sau a ratei dobânzii.
(2) Emitentul ale cãrui valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã va transmite la C.N.V.M. şi operatorului pieţei reglementate rapoarte privind contractarea unor noi împrumuturi şi garanţiile constituite în vederea obţinerii acestora.
(3) Obligaţia de la alin. (2) nu este aplicabilã în cazul organismelor internaţionale publice la care este membru cel puţin un stat membru al Uniunii Europene.
(4) Aceste rapoarte se întocmesc corespunzãtor dupã modelul prezentat la anexa nr. 29, se transmit C.N.V.M. şi operatorului pieţei reglementate pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare, fãrã întârziere, dar fãrã a se depãşi 48 de ore de la producerea respectivului eveniment sau de la data la care respectiva informaţie este adusã la cunostinta emitentului şi sunt publicate în cel puţin un cotidian de difuzare nationala.
Art. 112^3 Prevederile art. 117, precum şi ale art. 118 şi 119 se aplica în mod corespunzãtor şi în cazul altor emitenti ale cãror titluri de creanta sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã, cu respectarea prevederilor art. 120 şi art. 121.
Art. 112^4 În cazul unei adunãri generale a deţinãtorilor de obligaţiuni sau alte titluri de creanta a cãror valoare nominalã unitarã este de 50.000 euro sau echivalentul în lei la data emisiunii a cel puţin 50.000 euro, emitentul poate alege ca locul în care se tine adunarea sa fie situat în orice stat membru, cu condiţia ca toate facilitãţile şi informaţiile necesare sa fie disponibile în respectivul stat, pentru a permite respectivilor deţinãtori sa-şi exercite drepturile.
Art. 112^5 În situaţia în care un emitent ale cãrui valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã intenţioneazã sa-şi modifice actele constitutive, acesta trebuie sa comunice C.N.V.M. şi operatorului pieţei reglementate proiectul de modificare, pana la data convocãrii organului competent care se va pronunţa asupra amendamentului. În cazul societãţilor ale cãror obligaţiuni sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã aceasta obligaţie se aplica doar în cazul în care modificarea actelor constitutive afecteazã drepturile deţinãtorilor de obligaţiuni."
23. Art. 113 lit. D alin. (1) lit a) şi alin. (3), precum şi lit. E va avea urmãtorul conţinut:
"D. Rapoarte semestriale
a) raportarea contabila semestriala elaborata în conformitate cu reglementãrile aplicabile;
În cazul în care emitentul trebuie sa întocmeascã conturi consolidate, raportarea contabila semestriala trebuie întocmitã în conformitate cu standardele internaţionale de contabilitate aplicabile raportarilor financiare interimare adoptate potrivit procedurii prevãzute la art. 6 din Regulamentul Comisiei Europene nr. 1606/2002.
În cazul în care emitentul nu trebuie sa întocmeascã conturi consolidate, raportarea contabila semestriala trebuie sa cuprindã bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere simplificate, precum şi notele explicative anexate acestora. La întocmirea bilanţului contabil şi contului de profit şi pierdere simplificate, emitentul trebuie sa respecte aceleaşi principii, ca şi în cazul întocmirii rapoartelor financiare anuale."
"(3) Emitentul are obligaţia de a pãstra raportul semestrial la dispoziţia publicului cel puţin cinci ani."
"E. Rapoarte anuale
Raportul anual se va transmite şi va fi fãcut disponibil publicului de cãtre societate cu respectarea prevederilor art. 112^1."
24. La art. 116 se modifica alin. (1) şi, dupã alin. (1), respectiv dupã alin. (6) se introduc noi alineate, cu urmãtorul conţinut:
"(1) În cazul operaţiunilor de achiziţie sau înstrãinare de acţiuni, precum şi în cazul oricãror alte operaţiuni, care fac ca drepturile de vot deţinute de o persoana sa atinga, sa depãşeascã sau sa scada sub unul din pragurile de 5%, 10%, 15%, 20%, 25%, 33%, 50%, 75% sau 90% din totalul drepturilor de vot, persoana respectiva are obligaţia sa informeze, în maximum 3 zile lucrãtoare, în mod concomitent, societatea, C.N.V.M şi piata reglementatã pe care sunt tranzacţionate respectivele valori mobiliare. Drepturile de vot se calculeazã pe baza tuturor acţiunilor cu drept de vot deţinute, chiar dacã exerciţiul unora sau tuturor drepturilor de vot este suspendat. De asemenea, notificarea trebuie sa se realizeze prin raportare la toate acţiunile de aceeaşi clasa, care au drept de vot.
(1^1) Termenul de 3 zile lucrãtoare în care trebuie sa se realizeze notificarea potrivit prevederilor alin. (1) se calculeazã începând cu ziua imediat urmãtoare datei la care acţionarul sau persoana fizica ori entitatea juridicã menţionatã la alin. (2):
a) ia cunostinta despre achiziţie sau înstrãinare ori de posibilitatea exercitãrii drepturilor de vot, sau, având în vedere circumstanţele, ar fi trebuit sa ia la cunostinta, indiferent care este data la care achiziţia, înstrãinarea sau posibilitatea exercitãrii drepturilor de vot devine efectivã, sau
b) ia cunostinta de operaţiunile menţionate la alin. (1), altele decât cele de achiziţie sau înstrãinare precizate la lit. a).
(1^2) Informarea prevãzutã la alin. (1) şi alin. (6) va fi realizatã în maximum doua luni de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament dacã atingerea, depãşirea sau reducerea deţinerii s-a produs anterior intrãrii în vigoare a regulamentului, cu excepţia cazului în care respectiva persoana a realizat o informare similarã sub incidenta prevederilor anterioare sau se afla în imposibilitatea respectãrii termenului prevãzut la alin. (1). Informarea prevãzutã la <>art. 228 alin. (3) din Legea nr. 297/2004 se va realiza în maximum 3 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament."
"(7) Prevederile alin. (1) nu se aplica:
a) în cazul acţiunilor achiziţionate cu scopul exclusiv al realizãrii compensãrii în cadrul ciclului obişnuit de compensare pe termen scurt sau în cazul persoanelor care efectueazã activitãţi de custodie şi deţin acţiunile în aceasta calitate, cu condiţia ca aceştia sa exercite drepturile de vot aferente acţiunilor doar în conformitate cu instrucţiuni transmise în scris sau prin mijloace electronice;
b) în cazul unei achiziţii sau înstrãinãri de cãtre un formator de piata a unei detineri ce conduce la atingerea, depãşirea sau scãderea sub pragul de 5%, atunci când acesta acţioneazã în calitatea sa de formator de piata, cu condiţia ca acesta:
(1) sa fie autorizat de cãtre statul membru de origine în conformitate cu prevederile aplicabile; şi
(2) sa nu intervinã în managementul activitãţii emitentului acţiunilor în cauza şi nici sa nu exercite vreo influenta asupra acestuia de a cumpara asemenea acţiuni sau a susţine preţul acestora.
(8) Prevederile alin. (1) şi alin. (2) lit. e) nu se vor aplica în cazul acţiunilor oferite cãtre sau de cãtre membrii Sistemului European al Bãncilor Centrale (ESCB) în activitatea lor ca autoritãţi monetare, inclusiv acţiunile oferite cãtre sau de cãtre membrii ESCB în cadrul unui angajament de garantare sau rãscumpãrare sau a unui acord similar pentru lichiditati deţinute în scopul efectuãrii politicii monetare sau în cadrul sistemelor de plati. Aceasta excepţie se va aplica în cazul în care tranzacţiile menţionate mai sus se realizeazã pentru perioade scurte de timp, iar drepturile de vot aferente acţiunilor nu sunt exercitate.
(9) Societatea mama a unei societãţi de administrare a investiţiilor nu va avea obligaţia consolidãrii detinerilor în conformitate cu alin. (1) şi alin. (2), cu detinerile administrate de cãtre societatea de administrare a investiţiilor în conformitate cu regulile de administrare a OPCVM-urilor, cu condiţia ca societatea de administrare a investiţiilor sa exercite drepturile sale de vot independent de societatea mama.
Prevederile alin. (1) şi (2) se aplica în cazul în care entitatea-mama sau o alta entitate controlatã de cãtre aceasta, are detineri administrate de cãtre societatea de administrare a investiţiilor, iar respectiva societate de administrare a investiţiilor nu exercita în mod liber drepturile de vot aferente detinerilor şi poate exercita respectivele drepturi doar în cazul primirii unor instrucţiuni directe sau indirecte din partea entitatii-mama sau unei alte entitãţi controlate de cãtre aceasta.
(10) Entitatea mama a unei firme de investiţii autorizata în conformitate cu prevederile aplicabile, nu va avea obligaţia consolidãrii, în conformitate cu alin. (1) şi (2), a detinerilor proprii cu cele pe care firma de investiţii le administreazã pentru fiecare client în parte, în accepţiunea <>art. 5 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 297/2004 , cu urmãtoarele condiţii:
a) firma de investiţii este autorizata sa efectueze operaţiuni de administrare a portofoliului în conformitate cu reglementãrile privind serviciile de investiţii financiare;
b) firma de investiţii poate sa exercite drepturile de vot aferente acţiunilor doar în conformitate cu instrucţiuni transmise în scris sau prin mijloace electronice sau se asigura de faptul ca serviciile de administrare a portofoliului se desfãşoarã independent de alte servicii, în condiţii echivalente cu regulile de administrare a OPCVM-urilor, prin crearea unor mecanisme corespunzãtoare;
c) firma de investiţii exercita drepturile de vot aferente acţiunilor independent de entitatea-mama.
Prevederile alin. (1) şi (2) se aplica în cazul în care entitatea-mama sau o alta entitate controlatã de cãtre aceasta, are detineri administrate de cãtre firma de investiţii, iar respectiva firma de investiţii nu exercita în mod liber drepturile de vot aferente detinerilor şi poate exercita respectivele drepturi doar în cazul primirii unor instrucţiuni directe sau indirecte din partea entitatii-mama sau unei alte entitãţi controlate de cãtre aceasta.
(11) C.N.V.M. poate solicita emitentilor, administratorilor emitentilor, precum şi persoanelor prevãzute la alin. (1), (2) şi (6) sa facã raportarile cerute de prezentul articol şi sa le ceara informaţii suplimentare, C.N.V.M. poate sa facã public faptul ca emitentul sau persoanele prevãzute la alin. (1), (2) şi (6) nu şi-au îndeplinit obligaţiile de informare."
25. Art. 117 lit. B alin. (1) lit. a) şi alin. (3), precum şi lit. C va avea urmãtorul conţinut:
"B. Rapoarte semestriale
a) raportarea contabila semestriala elaborata în conformitate cu reglementãrile aplicabile;
În cazul în care emitentul trebuie sa întocmeascã conturi consolidate, raportarea contabila semestriala trebuie întocmitã în conformitate cu standardele internaţionale de contabilitate aplicabile raportarilor financiare interimare adoptate potrivit procedurii prevãzute la art. 6 din Regulamentul Comisiei Europene nr. 1606/2002.
În cazul în care emitentul nu trebuie sa întocmeascã conturi consolidate, raportarea contabila semestriala trebuie sa cuprindã bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere simplificate, precum şi notele explicative anexate acestora. La întocmirea bilanţului contabil şi contului de profit şi pierdere simplificate, emitentul trebuie sa respecte aceleaşi principii, ca şi în cazul întocmirii rapoartelor financiare anuale."
"(3) Emitentul are obligaţia de a pãstra raportul semestrial la dispoziţia publicului cel puţin cinci ani."
"C. Rapoarte anuale
Raportul anual se va transmite şi va fi fãcut disponibil publicului de cãtre societate cu respectarea prevederilor art. 112^1."
26. Secţiunea 6 din cadrul Capitolului III, Titlul IV va avea urmãtorul titlu:
"Secţiunea 6 - Operaţiuni transfrontaliere"
27. La art. 122, se introduce alin. (1) care va avea urmãtorul conţinut:
"(1^1) În înţelesul prezentului capitol, termenii de mai jos au urmãtoarele semnificatii:
i) stat membru de origine -
1. pentru un emitent de obligaţiuni sau alte titluri de creanta a cãror valoare nominalã unitarã este mai mica de 1.000 euro sau pentru un emitent de acţiuni:
a) dacã emitentul are sediul într-un stat membru, statul membru în care emitentul are sediul; sau
b) dacã emitentul are sediul într-un stat nemembru, statul membru de origine, determinat în conformitate cu art. 2 alin. (2) lit. (k).
Aceasta definitie este aplicabilã şi în cazul obligaţiunilor şi a altor titluri de creanta emise în alta moneda decât euro dacã valoarea nominalã unitarã a acestora, la data emisiunii, este mai mica sau aproape echivalenta cu 1.000 euro;
2. pentru emitentii care nu se încadreazã în categoriile prevãzute la lit. a), statul membru ales de emitent dintre statul membru în care are sediul şi statele membre în care emitentul are valorile mobiliare admise la tranzactionare pe o piata reglementatã. Emitentul poate alege un singur stat membru ca stat membru de origine iar alegerea lui este valabilã cel puţin trei ani cu excepţia cazului în care valorile mobiliare pe care le-a emis nu mai sunt admise la tranzactionare pe nici o piata reglementatã din UE;
ii) stat membru gazda - statul membru în care valorile mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã, dacã acesta este diferit de statul membru de origine;"
28. La art. 122, alin. (1) - (5) se modifica şi vor avea conţinutul de mai jos iar dupã alin. (3) se introduc patru noi alineate cu urmãtorul conţinut:
"(1) În cazul în care valorile mobiliare emise de un emitent pentru care România este stat membru de origine sunt admise la tranzactionare numai pe o piata reglementatã din România, rapoartele prevãzute de prezentul regulament sunt întocmite şi aduse la cunostinta publicului în limba romana.
(2) În cazul în care valorile mobiliare emise de un emitent pentru care România este stat membru de origine sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã din România şi pe pieţe reglementate din unul sau mai multe state membre, rapoartele întocmite în conformitate cu prevederile prezentului capitol sunt fãcute publice:
a) în limba romana; şi
b) în funcţie de alegerea emitentului, fie într-o limba acceptatã de autoritãţile competente din statele membre gazda, fie într-o limba de larga circulaţie în domeniul financiar internaţional.
(3) În cazul în care valorile mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã din România şi, dupã caz şi în unul sau mai multe state membre, dar nu şi pe o piata reglementatã din statul membru de origine, rapoartele realizate de emitenti sunt întocmite şi aduse la cunostinta publicului, în funcţie de alegerea emitentului, fie într-o limba acceptatã de C.N.V.M. şi autoritãţile competente ale statelor membre gazda, fie într-o limba de larga circulaţie în domeniul financiar intemational.
(3^1) În cazul unui emitent pentru care România este stat membru de origine, ale cãrui valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã din unul sau mai multe state membre, dar nu şi pe o piata reglementatã din România, rapoartele prevãzute de prezentul regulament sunt întocmite şi aduse la cunostinta publicului, în funcţie de alegerea emitentului, fie într-o limba acceptatã de autoritãţile competente ale statelor membre gazda, fie într-o limba de larga circulaţie în domeniul financiar internaţional în plus, rapoartele prevãzute de prezentul regulament sunt întocmite şi aduse la cunostinta publicului, în funcţie de alegerea emitentului, fie în limba romana, fie într-o limba de larga circulaţie în domeniul financiar internaţional.
(3^2) În cazul în care valorile mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã fãrã acordul emitentului, obligaţiile prevãzute la alin. (1)-(3^1) nu revin emitentului, ci persoanei care a solicitat admiterea, fãrã acordul emitentului.
(3^3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1)-(3^2) în cazul valorilor mobiliare cu o valoare nominalã de cel puţin 50.000 euro sau, în cazul titlurilor de creanta, care nu sunt denominate în euro, cu o valoare reprezentând echivalentul a 50.000 euro la data emisiunii, care sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementatã din unul sau mai multe state membre, rapoartele trebuie aduse la cunostinta publicului fie într-o limba acceptatã de autoritãţile competente din statul membru de origine şi din statele membre gazda, fie într-o limba de larga circulaţie în domeniul financiar internaţional, în conformitate cu alegerea emitentului sau a persoanei care a solicitat admiterea, fãrã acordul emitentului.
(3^4) În cazul unei acţiuni în justiţie referitoare la conţinutul rapoartelor, înaintatã în fata unei instanţe dintr-un stat membru, inclusiv din România, responsabilitatea cu privire la plata costurilor aferente traducerii respectivelor rapoarte, în scopul derulãrii procedurilor judiciare, va fi stabilitã în conformitate cu legislaţia nationala din respectivul stat membru.
(4) În cazul în care un emitent, pentru care România este stat membru gazda, are valorile mobiliare admise la tranzactionare pe o piata reglementatã din România, C.N.V.M., în situaţia în care constata ca emitentul, deţinãtorii de acţiuni sau alte instrumente financiare sau persoanele fizice sau juridice prevãzute la art. 116 alin. (2) au comis iregularitati sau au încãlcat obligaţiile ce le revin, va informa în acest sens autoritatea competenta din statul membru de origine.
(5) Dacã, în urma mãsurilor adoptate de autoritatea competenta din statul membru de origine al emitentului sau dacã acestea s-au dovedit a fi inadecvate, emitentul sau deţinãtorul de valori mobiliare continua sa nu-şi respecte obligaţiile ce-i revin, C.N.V.M., adopta mãsurile necesare în vederea protecţiei investitorilor, dupã informarea în acest sens a autoritãţii competente din statul membru de origine. C.N.V.M. va informa Comisia Europeanã cu privire la aceste mãsuri, cat mai curând posibil"
29. Art. 123 se modifica şi va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 123. Persoana fizica sau juridicã nerezidenta cãreia i se aplica prevederile art. 116 alin. (1) şi alin. (6) isi poate îndeplini obligaţia de notificare cãtre emitent numai într-o limba de larga circulaţie în domeniul financiar internaţional."
30. Dupã art. 123 se introduce o noua secţiune dupã cum urmeazã:
"Secţiunea 7 - Emitentii cu sediul într-un stat din afarã Uniunii Europene
Art. 123^1 (1) Emitentii cu sediul într-un stat din afarã Uniunii Europene, pentru care România este stat membru de origine, au obligaţia ca orice informaţie pe care o dezvaluie în respectivul stat şi care poate prezenta importanta pentru investitorii din Uniune, sa fie facuta disponibilã şi transmisã, cu respectarea prevederilor incidente ale Secţiunii 6, cãtre C.N.V.M., operatorul pieţei reglementate şi Sistemul oficial de stocare a rapoartelor, indiferent dacã aceste informaţii sunt prevãzute printre obligaţiile de raportare prevãzute de prezentul regulament.
(2) Entitatile cu sediul într-un stat din afarã Uniunii Europene care ar fi trebuit sa solicite autorizarea în conformitate cu <>art. 53 din Legea nr. 297/2004 sau, în cazul administrãrii portofoliului în conformitate cu reglementãrile privind serviciile principale de investiţii financiare, dacã aveau sediul sau, numai în cazul firmelor de investiţie, sediul principal, în cadrul Uniunii, trebuie de asemenea sa fie exceptate de la obligaţia de agregare a detinerilor cu detinerile entitatilor mama, în conformitate cu prevederile art. 116 alin. (9) şi (10), cu condiţia ca acestea sa îndeplineascã condiţii echivalente de independenta ca şi societãţile de administrare sau firmele de investiţii."
31. Începând ca 1 ianuarie 2007 art. 152 alin. (2) va avea urmãtorul conţinut:
"(2) Prevederile art. 2 alin. (2) lit. i) şi m), art. 15 alin. (1) lit. b) pct. 4, art. 55 alin. (2) şi (3), art. 89 alin. (3) lit. c) şi g), art. 100 alin. (3) lit. d), art. 113 B lit. b) şi ale art. 117 D alin. (1) referitoare la schimbul de valori mobiliare intra în vigoare la 1 ianuarie 2007."

Secţiunea 5
<>Regulament nr. 3/2006 privind autorizarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de compensare a investitorilor

ART. 6
<>Regulamentul nr. 3/2006 privind autorizarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de compensare a investitorilor, se modifica dupã cum urmeazã:
1. La Secţiunea 5 a Capitolului III, dupã art. 30 se introduce un nou articol, cu urmãtorul conţinut:
"Art. 30^1 Sunt exceptate de la compensare urmãtoarele categorii de investitori:
a) investitori profesionali şi institutionali, inclusiv:
- firmele de investiţii, în sensul legislaţiei privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului;
- instituţii de credit, în sensul legislaţiei privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului;
- instituţii financiare, în sensul legislaţiei privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului;
- societãţi de asigurãri;
- organisme de plasament colectiv;
- fonduri de pensii.
Alţi investitori profesionali şi institutionali stabiliţi prin reglementãrile C.N.V.M.
b) organizaţii internaţionale, guverne şi alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale;
c) autoritãţi ale administraţiei publice regionale şi locale;
d) administratori, inclusiv conducatori, directori sau alte persoane responsabile, persoane a cãror responsabilitate este întocmirea auditului membrilor Fondului, actionarii acestora având detineri mai mari de 5% din capitalul social, precum şi investitori cu statut similar în cadrul altor societãţi din acelaşi grup cu membrii Fondului;
e) soţi, rude şi afini pana la gradul I, precum - şi persoane care acţioneazã în numele investitorilor mentionati la lit. b);
f) persoane juridice din cadrul aceluiaşi grup cu membrii Fondului;
g) investitori care s-au fãcut rãspunzãtori pentru sau au profitat de pe urma anumitor situaţii în legatura cu un membru al Fondului care au condus la dificultãţile financiare ale membrului sau au fost de natura sa conducã la deteriorarea situaţiei financiare a acestuia.
h) societãţi cãrora, din cauza mãrimii lor, nu li se permite întocmirea unui bilanţ prescurtat conform reglementãrilor contabile aplicabile."
2. Dupã art. 52 se introduce un uou articol cu urmãtorul conţinut:
"Art. 53 Prezentul regulament transpune prevederi din Directiva nr. 97/9/EC privind schemele de compensare a investitorilor, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. 84/26.03.1997."

Secţiunea 6
Practici de piata acceptate

ART. 7
(1) În evaluarea acceptabilitatii unei practici de piata C.N.V.M. va lua în considerare cel puţin urmãtoarele criterii:
a) gradul de transparenta al practicii respective raportat la respectiva piata;
b) asigurarea interactiunii libere a forţelor pieţei precum, şi a raportului adecvat dintre cerere şi oferta;
c) intensitatea impactului practicii respective de piata în cauza asupra lichiditatii şi eficientei pieţei;
d) mãsura în care respectiva practica de piata tine seama de mecanismele de tranzactionare ale pieţei respective şi permite participanţilor pe aceasta piata sa reactioneze în mod rapid şi adecvat la noua situaţie de piata creata;
e) riscul pe care îl presupune practica în cauza pentru integritatea pieţelor afiliate în mod direct sau indirect, fie ele reglementate sau nu, şi pe care se tranzactioneaza acelaşi instrument financiar în cadrul Uniunii Europene;
f) concluziile oricãrei anchete privind practica de piata în cauza, realizatã de autoritatea competenta sau de orice alta autoritate cu atribuţii în detectarea abuzului pe piata, în special în cazul în care practica în cauza incalca normele sau dispoziţiile privind abuzurile pe piata sau codurile de conduita, indiferent dacã este vorba de piata în cauza sau de pieţe direct sau indirect afiliate în cadrul Uniunii Europene;
g) caracteristicile structurale ale pieţei în cauza, în special caracterul sau reglementat sau nu, tipurile de instramente financiare tranzacţionate şi tipurile de participanţi, inclusiv ponderea participãrii micilor investitori pe aceasta piata.
h) impactul practicii de piata în cauza asupra principalilor parametri ai pieţei şi mai ales caracteristicile de piata existente înainte de punerea în aplicare a practicii în cauza, cum ar fi preţul mediu ponderat din timpul unei sesiuni de tranzactionare sau preţul de închidere zilnic.
(2) Practicile de piata, în special în cazul în care sunt noi sau în formare, nu vor fi considerate inacceptabile de C.N.V.M. pentru simplul fapt ca nu au fost acceptate anterior de cãtre aceasta.
(3) C.N.V.M. reexamineaza în mod regulat practicile de piata acceptate, în special pentru a tine seama de evolutiile semnificative în mediul de piata în cauza, cum ar fi modificãri ale regulilor de negociere sau ale infrastructurii pieţei.
ART. 8
(1) Înainte de a accepta sau respinge o anumitã practica de piata, C.N.V.M. consulta în mod adecvat entitatile relevante, în special reprezentanţii emitentilor, prestatorilor de servicii financiare şi ai consumatorilor, precum şi ai altor autoritãţi sau operatori de piata.
(2) Procedura de consultare trebuie sa prevadã consultarea altor autoritãţi competente, în special în cazul în care exista alte pieţe comparabile ca structura, volum sau tipuri de operaţiuni efectuate.
(3) C.N.V.M. publica deciziile privind acceptarea practicii de piata în cauza, precum şi o descriere adecvatã a acesteia şi le transmite Comitetului autoritãţilor europene de reglementare a valorilor mobiliare (C.E.S.R.), care le publica fãrã întârziere pe site-ul de internet în vederea consultãrii.
(4) Informaţia publicatã în conformitate cu prevederile alin. (3) precizeazã factorii care au fost luati în considerare pentru determinarea acceptabilitatii practicii în cauza, în special în cazurile în care concluziile privind acceptabilitatea diferã în funcţie de pieţele statelor membre.
(5) În cazul în care au fost deja demarate investigaţii privind aceste cazuri precise, procedura de consultare prevãzutã la alineatele (1) şi (2) se poate amana pana la stabilirea concluziilor anchetelor şi a eventualelor sancţiuni.
(6) Dupã aplicarea procedurii de consultare prevãzute la alineatele (1) şi (2), o practica de piata acceptatã nu poate fi modificatã decât prin utilizarea unei proceduri de consultare identice.

Secţiunea 7
Informaţiile privilegiate referitoare la instrumentele financiare derivate pe mãrfuri

ART. 9
În aplicarea <>art. 244 alin. (2) din Legea nr. 297/2004 , se considera ca participanţii la piata pe care sunt tranzacţionate instrumentele financiare derivate pe mãrfuri, se asteapta sa primeascã informaţii referitoare, direct sau indirect, la unul sau mai multe asemenea instramente financiare derivate, care:
a) sunt fãcute disponibile participanţilor respectivelor pieţe, în mod obişnuit;
b) trebuie fãcute publice în conformitate cu prevederile legale sau ale regulamentelor aferente, ale regulamentelor pieţei, contractelor sau în conformitate cu practicile de pe piata relevanta a mãrfurilor suport sau de pe piata instrumentelor financiare derivate pe mãrfuri.

Secţiunea 8
<>Regulamentul nr. 11/2006 privind securitizarea creanţelor

ART. 10
<>Regulamentul nr. 11/2006 privind securitizarea creanţelor, se modifica dupã cum urmeazã:
1. Art. 6.2 lit. a) va avea urmãtorul conţinut:
"a) prospectul de oferta publica, în trei exemplare originale, care va conţine informaţiile prevãzute în <>Legea nr. 31/2006 privind securitizarea creanţelor precum şi cele prevãzute în Regulamentul Comisiei Europene nr. 809/2004 privind implementarea Directivei 2003/71/EC cu privire la informaţiile ce trebuie cuprinse în cadrul prospectelor, precum şi cu privire la forma, referintele la alte informaţii, publicarea prospectelor şi diseminarea anunţurilor publicitare."

Secţiunea 9
Dispoziţii finale

ART. 11
(1) La data de 1 ianuarie 2007, se abroga:
a) urmãtoarele prevederi ale <>Regulamentului nr. 1/2006 privind emitentii şi operaţiunile cu valori mobiliare:
- art. 19 alin. (1);
- art. 20 alin. (1);
- art. 22 alin. (1), alin. (4) şi (5);
- de la art. 23 alin. (1) urmãtoarea menţiune
"precum:
a) rapoarte anuale şi intermediare (semestriale, trimestriale);
b) documente întocmite cu ocazia unor operaţiuni specifice, cum ar fi de exemplu o fuziune sau o divizare;
c) situaţii financiare şi rapoarte de audit;
d) actele constitutive ale societãţii;
e) prospecte aprobate şi publicate anterior;
f) informaţii fãcute publice conform obligaţiei legale a emitentului de informare periodicã şi continua;
g) notificãri/comumcari cãtre deţinãtorii de valori mobiliare."
- art. 23 alin. (3)-(6);
- Capitolul III şi Capitolul VIII din Titlul II ("Operaţiuni cu valori mobiliare");
- art. 114 alin. (2) prima teza;
- anexele 1-11, 14 şi 16, precum şi orice referire la acestea.
b) urmãtoarele prevederi ale <>Regulamentului C.N.V.M. nr. 11/2006 privind securitizarea creanţelor:
- Art. 11.2
- Anexa la regulament.
(2) Începând cu 1 ianuarie 2007, se vor aplica şi urmãtoarele regulamente:
a) Regulamentul Comisiei Europene nr. 2273/2003/EC privind implementarea Directivei nr. 2003/6/EC cu privire la excepţiile referitoare la programele de rãscumpãrare sau la stabilizarea instrumentelor financiare;
b) Regulamentul Comisiei Europene nr. 809/2004 privind implementarea Directivei 2003/71/EC cu privire la informaţiile ce trebuie cuprinse în cadrul prospectelor, precum şi cu privire la forma, referintele la alte informaţii, publicarea prospectelor şi diseminarea anunţurilor publicitare;
(3) Regulamentul Comisiei Europene nr. 1287/2006 privind implementarea Directivei 2004/39/EC a Parlamentului European şi a Consiliului, cu privire la obligaţia firmelor de investiţii de pãstrare a înregistrãrilor, raportarea tranzacţiilor, transparenta pieţei, admiterea instrumentelor financiare la tranzactionare şi definirea termenilor în sensul acestei Directive, se va aplica începând cu data de 1 noiembrie 2007, cu excepţia art. 11 şi 34 (5) şi (6), care se vor aplica începând cu data de 1 iunie 2007.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016