Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 104 din 22 aprilie 2010  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante corespunzatoare functiilor contractuale din Ministerul Administratiei si Internelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 104 din 22 aprilie 2010 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante corespunzatoare functiilor contractuale din Ministerul Administratiei si Internelor

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 28 aprilie 2010
ORDIN nr. 104 din 22 aprilie 2010
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale din Ministerul Administraţiei şi Internelor
EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 28 aprilie 2010

Având în vedere prevederile <>art. 30 din Legea nr. 53/2003 - <>Codul muncii , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 7 alin. (1) din anexa nr. I la <>Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale din Ministerul Administraţiei şi Internelor, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Mihai Caprã,
secretar de stat


Bucureşti, 22 aprilie 2010.
Nr. 104.

ANEXÃ

REGULAMENT
privind organizarea şi desfãşurarea concursurilor
pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante
corespunzãtoare funcţiilor contractuale
din Ministerul Administraţiei şi Internelor

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Angajarea personalului în structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare MAI, pe posturi vacante/temporar vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale se face prin concurs sau examen, dupã caz, în urma cãrora candidaţii declaraţi "admis" încheie, în condiţiile legii, contracte individuale de muncã.
(2) În funcţie de sursa de recrutare - internã sau externã - la concurs pot participa persoane din MAI sau, dupã caz, din afara acestuia, dacã îndeplinesc condiţiile generale şi condiţiile specifice, stabilite potrivit prezentului regulament.
(3) În situaţia în care la concurs nu se înscriu mai mulţi candidaţi pentru postul vacant/temporar vacant, selecţionarea în vederea ocupãrii acestuia se realizeazã prin examen.
ART. 2
(1) Concursurile pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante prevãzute la art. 1 alin. (1) se organizeazã de cãtre structurile MAI ai cãror conducãtori au calitatea de ordonatori de credite, denumite în continuare unitãţi organizatoare, atât pentru posturile prevãzute în statele de organizare/de funcţii proprii, cât şi pentru cele prevãzute în statele de organizare/de funcţii ale structurilor aflate în subordinea/finanţarea acestora.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pentru posturile vacante/temporar vacante aflate în statele de organizare/funcţii ale structurilor aparatului central al MAI şi ale celor subordonate acestuia aflate în finanţarea ordonatorului principal de credite, competenţa de organizare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea respectivelor posturi revine, potrivit competenţelor, conducãtorilor acestora sau, dupã caz, secretarilor de stat, prevederile prezentului regulament aplicându-se în mod corespunzãtor.
ART. 3
(1) Anunţurile privind posturile pentru care se organizeazã concurs se aduc la cunoştinţa publicului prin afişarea la sediul unitãţii organizatoare şi prin publicarea pe pagina de internet a acesteia sau, dacã aceasta nu existã ori nu este operaţionalã, pe pagina de internet a MAI şi în presa scrisã, cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii concursului, prin grija compartimentelor de resurse umane din/care deservesc unitatea organizatoare.
(2) Anunţul prevãzut la alin. (1) conţine urmãtoarele elemente:
a) denumirea postului pentru care se organizeazã concursul şi principalele cerinţe ale acestuia, stabilite potrivit prevederilor din fişa postului;
b) condiţiile de participare la concurs;
c) documentele solicitate candidaţilor pentru constituirea dosarului propriu de recrutare, data-limitã pânã la care se pot depune acestea şi compartimentul care gestioneazã problematica specificã concursului, cu precizarea datelor de contact, precum şi a celorlalte date necesare desfãşurãrii concursului;
d) bibliografia şi tematica concursului;
e) locul, data şi ora desfãşurãrii concursului, precum şi proba/probele de concurs.
(3) În situaţia în care anunţul se publicã în presa scrisã, acesta conţine doar elementele prevãzute la alin. (2) lit. a), datalimitã pânã la care se pot depune actele pentru dosarul de concurs şi datele de contact ale compartimentului care gestioneazã organizarea concursului.
(4) Sumele necesare publicãrii anunţurilor în presã sunt asigurate de compartimentele financiare ale unitãţilor organizatoare.

CAP. II
Condiţii generale şi condiţii specifice pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale din MAI

SECŢIUNEA 1
Condiţii generale

ART. 4
(1) În vederea participãrii la concurs, candidaţii trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii generale:
a) sã aibã cetãţenia românã sau cetãţenia unui stat membru al Uniunii Europene ori al Spaţiului Economic European;
b) sã nu aibã antecedente penale, cu excepţia cazului în care a intervenit reabilitarea;
c) sã îndeplineascã condiţiile de studii corespunzãtoare postului;
d) sã îndeplineascã condiţiile minime de vechime în muncã/în specialitate corespunzãtoare postului;
e) sã aibã o stare de sãnãtate corespunzãtoare exercitãrii funcţiei, certificatã conform legii;
f) sã aibã capacitate deplinã de exerciţiu;
g) sã nu fi desfãşurat activitate de poliţie politicã, astfel cum este definitã prin lege - numai pentru funcţiile de conducere.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. a), în anumite domenii de activitate, conducerea unitãţii organizatoare, cu aprobarea ministrului administraţiei şi internelor, poate decide, de la caz la caz, în funcţie de necesitate, angajarea unor specialişti, cetãţeni ai altor state decât cele membre ale Uniunii Europene.
ART. 5
(1) În vederea participãrii la concursul pentru ocuparea unei funcţii, pentru care se prevãd condiţii referitoare la studii, fiecare candidat trebuie sã fie:
a) absolvent cu certificat de capacitate/de absolvire a învãţãmântului de 8 ani, în cazul funcţiilor pentru care sunt necesare studii generale;
b) absolvent cu diplomã de bacalaureat al unei instituţii de învãţãmânt de nivel liceal, conform legii, în cazul funcţiilor pentru care sunt necesare studii medii;
c) absolvent cu diplomã a unei instituţii de învãţãmânt postliceal, în cazul funcţiilor prevãzute cu studii postliceale, respectiv cu diplomã de licenţã/diplomã a unei instituţii de învãţãmânt superior, acreditatã/autorizatã, conform legii, în cazul funcţiilor pentru care sunt necesare studii superioare.
(2) Persoanele care participã la concursul organizat pentru ocuparea funcţiilor de conducere, cu excepţia funcţiilor de şef birou, trebuie sã fi absolvit, suplimentar faţã de prevederile alin. (1), şi, cel puţin, un program de masterat sau studii postuniversitare în specializãri corespunzãtoare cerinţelor postului.
ART. 6
(1) Condiţiile de vechime necesare candidaţilor pentru participarea la concurs sunt urmãtoarele:
a) condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare participãrii la concursul organizat pentru ocuparea funcţiilor contractuale pentru care sunt necesare studii superioare se stabilesc astfel:
1. 6 luni pentru ocuparea funcţiilor contractuale de gradul profesional II;
2. 3 ani şi 6 luni pentru ocuparea funcţiilor contractuale de gradul profesional I;
3. 6 ani şi 6 luni pentru ocuparea funcţiilor contractuale de gradul profesional IA;
b) condiţiile minime de vechime în muncã necesare participãrii la concursul organizat pentru ocuparea funcţiilor contractuale pentru care sunt necesare studii medii se stabilesc astfel:
1. 6 luni pentru ocuparea funcţiilor contractuale de treapta profesionalã II;
2. 3 ani şi 6 luni pentru ocuparea funcţiilor contractuale de treapta profesionalã I;
3. 6 ani şi 6 luni pentru ocuparea funcţiilor contractuale de treapta profesionalã IA.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), conducãtorul unitãţii organizatoare poate stabili, în cazul funcţiilor comune din sectorul bugetar, condiţii minime de vechime în muncã, prin corelare cu prevederile art. 8 alin. (3) din anexa nr. I la <>Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice.
ART. 7
Pentru ocuparea funcţiilor contractuale de conducere, candidaţii înscrişi la concurs trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii de vechime în specialitate:
1. şef birou - 1 an;
2. şef serviciu - 2 ani;
3. director adjunct - 3 ani;
4. director - 3 ani;
5. director general adjunct - 3 ani;
6. director general - 3 ani;
7. şef departament - 5 ani.

SECŢIUNEA a 2-a
Condiţii specifice

ART. 8
(1) Condiţiile specifice pentru ocuparea unui post vacant/temporar vacant corespunzãtor unei funcţii contractuale se stabilesc de cãtre conducãtorii unitãţilor organizatoare, potrivit domeniului specific de activitate şi pe baza cerinţelor stabilite în fişa postului scos la concurs.
(2) Stabilirea condiţiilor specifice se realizeazã cu respectarea principiilor egalitãţii de şanse, nediscriminãrii şi competenţei profesionale.
(3) Pentru ocuparea funcţiilor de conducere se pot stabili suplimentar condiţii specifice care sã ateste calitatea de bun organizator şi conducãtor de lucrãri sau activitãţi, experienţa în domeniu şi capacitatea de a lua decizii.
ART. 9
Pentru posturile vacante/temporar vacante a cãror ocupare este condiţionatã de respectarea anumitor criterii stabilite prin legi speciale, candidatul trebuie sã îndeplineascã condiţiile de studii necesare stabilite potrivit legii şi fişei postului.

CAP. III
Organizarea şi desfãşurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale din MAI

ART. 10
În scopul organizãrii şi desfãşurãrii concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante, la nivelul unitãţilor organizatoare se constituie comisii de concurs şi comisii de soluţionare a contestaţiilor, ale cãror componenţã numericã, atribuţii şi competenţe sunt stabilite în Metodologia privind organizarea şi desfãşurarea concursurilor/examenelor pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale din MAI, prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 11
(1) În vederea participãrii la concurs, fiecare candidat are obligaţia de a depune, în termenul comunicat prin anunţul de concurs, actele necesare pentru constituirea dosarului propriu de recrutare.
(2) La concursurile pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante pot participa numai candidaţii ale cãror dosare proprii de recrutare sunt complete şi corect întocmite.
(3) Pentru fiecare concurs de ocupare a posturilor vacante/temporar vacante unitatea organizatoare întocmeşte un dosar de concurs.
(4) Dosarele de concurs se pãstreazã timp de 2 ani la compartimentul de resurse umane din/care deserveşte unitatea organizatoare, iar apoi se arhiveazã, în condiţiile legii.
(5) Conţinutul dosarului propriu de recrutare, precum şi cel al dosarului de concurs sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 12
(1) Concursurile pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante constau în administrarea, dupã caz, a uneia dintre urmãtoarele probe:
a) test scris, pentru verificarea cunoştinţelor necesare îndeplinirii atribuţiilor postului;
b) interviu pe subiecte profesionale.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în funcţie de specificul atribuţiilor postului, concursul poate consta, dupã caz, exclusiv în administrarea unei probe practice de evaluare a aptitudinilor, cu relevanţã directã pentru performanţa pe post ori în administrarea unei astfel de probe înainte de cea stabilitã potrivit alin. (1).
(3) Proba/probele de concurs prevãzutã/prevãzute la alin. (1) şi (2) se desfãşoarã în limba românã.
ART. 13
(1) Aprecierea rezultatelor finale ale probei/probelor de concurs se face cu note de la 1 la 10.
(2) Nota de promovare a probei/probelor de concurs este minimum 7,00. Candidaţii care au promovat proba sunt declaraţi "admis", iar cei care nu au promovat sunt declaraţi "respins".
(3) În situaţia în care, potrivit prevederilor art. 12 alin. (2), concursul constã în administrarea unei probe practice anterioare celei stabilite potrivit art. 12 alin. (1), la cea de a doua probã se prezintã numai candidaţii declaraţi "admis" la proba practicã.
(4) În situaţia prevãzutã la alin. (3), nota finalã reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute la fiecare dintre probele concursului.
(5) Este declarat "admis" la concurs candidatul care a fost declarat "admis", dupã caz, la fiecare dintre probele concursului şi a obţinut nota finalã cea mai mare. Candidaţii care au promovat proba/probele de concurs, însã nu au obţinut nota finalã cea mai mare, precum şi cei care nu au promovat proba/probele de concurs sunt declaraţi "respins" la concurs.
(6) În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi notã finalã, iar concursul a constat în administrarea unei singure probe, este declarat "admis" la concurs candidatul care are cea mai mare medie la licenţã, în cazul posturilor prevãzute cu studii superioare, la examenul de absolvire a şcolii postliceale, în cazul posturilor prevãzute cu studii postliceale, la bacalaureat, în cazul posturilor prevãzute cu studii medii, ori, dupã caz, candidatul care are cea mai mare medie aritmeticã a mediilor generale obţinute în ciclul gimnazial de pregãtire, în cazul posturilor prevãzute cu studii generale. În cazul posturilor pentru care nu sunt prevãzute condiţii de studii, în situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi notã finalã, iar concursul a constat în administrarea unei singure probe, departajarea candidaţilor se realizeazã în urma readministrãrii probei.
(7) În cazul în care concursul a constat şi în administrarea unei probe practice, în condiţiile art. 12 alin. (2), şi mai mulţi candidaţi au aceeaşi notã finalã, departajarea se realizeazã în funcţie de nota obţinutã la proba practicã, iar dacã şi în aceastã situaţie se constatã egalitate, pentru departajarea acestora se procedeazã potrivit prevederilor alin. (6).
(8) Desfãşurarea probelor de concurs se planificã în zilele lucrãtoare, la un interval de minimum 48 de ore, dar nu mai mult de 72 de ore între ele.
ART. 14
(1) Candidatul declarat "admis" la concurs se prezintã la post în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data afişãrii rezultatului concursului.
(2) În cazul neprezentãrii la post a candidatului declarat "admis" la concurs, la termenul stabilit, conducãtorul unitãţii organizatoare comunicã în scris persoanei care a promovat proba/probele de concurs, declaratã "respins" la concurs, care are nota finalã imediat inferioarã candidatului declarat "admis" la concurs, posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv. În aceastã situaţie termenul de prezentare la post este de maximum 15 zile calendaristice de la data comunicãrii.
(3) Dacã nu existã un alt candidat care sã poatã ocupa postul pentru care a fost organizat concursul în condiţiile prevãzute la alin. (2), se procedeazã la organizarea unui nou concurs, cu respectarea normelor stabilite în prezentul regulament.
(4) Candidaţii declaraţi "respins" la concurs nu pot ocupa, în baza notei finale obţinute la respectivul concurs, alte posturi vacante în unitatea organizatoare sau în alte unitãţi ale MAI.
(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în urma formulãrii unei cereri scrise şi temeinic motivate, candidatul declarat "admis" la concurs se poate prezenta la post în termen de maximum 31 de zile calendaristice, în cazul unor situaţii determinate de prevederile legale aplicabile.
ART. 15
(1) Pentru verificarea suplimentarã a aptitudinilor cu relevanţã pentru îndeplinirea atribuţiilor postului, candidatul declarat "admis" la concurs este încadrat, în condiţiile legii, cu o perioadã de probã de 30 de zile calendaristice în cazul funcţiilor de execuţie, respectiv 90 de zile calendaristice pentru funcţiile de conducere.
(2) Decizia cu privire la verificarea suplimentarã a aptitudinilor cu relevanţã pentru îndeplinirea atribuţiilor postului prin încadrarea posturilor vacante/temporar vacante cu perioadã de probã se adoptã anterior declanşãrii procedurilor specifice de concurs şi se aduce la cunoştinţa candidaţilor prin anunţul de concurs.
(3) La debutul în profesie, absolvenţii instituţiilor de învãţãmânt se încadreazã, potrivit legii, pe baza unei perioade de stagiu de 6 luni.
(4) Regimul juridic al perioadelor de probã, respectiv stagiu, prevãzute la alin. (1) şi (3), precum şi statutul profesional al persoanelor încadrate cu astfel de perioade sunt cele reglementate de prevederile legale aplicabile categoriei profesionale a personalului contractual.
ART. 16
(1) La concursurile pentru ocuparea funcţiilor de conducere vacante/temporar vacante prin promovarea din rândul specialiştilor încadraţi pe funcţii de execuţie se pot avea în vedere şi urmãtoarele elemente de apreciere:
a) rezultatele obţinute de candidaţi în activitatea desfãşuratã pânã la data concursului;
b) calitãţile de organizator şi conducãtor al unor lucrãri sau activitãţi;
c) capacitatea de a lua decizii.
(2) Candidatul declarat "admis" la concursul prevãzut la alin. (1) este încadrat, în condiţiile prezentului regulament, pe o perioadã de probã de 90 de zile.
(3) Dacã la sfârşitul perioadei de probã prevãzute la alin. (2) persoana respectivã s-a dovedit corespunzãtoare, aceasta este definitivatã de la data începerii perioadei de probã. În cazul în care, în perioada de probã, persoana nu a dovedit cã poate face faţã sarcinilor ce îi revin în funcţia de conducere respectivã, aceasta este trecutã în funcţia de execuţie avutã anterior sau în alta echivalentã.
(4) Promovarea în funcţiile de conducere de director general, director, respectiv de director general adjunct, director adjunct şi asimilate acestora se face prin concurs din rândul specialiştilor care se încadreazã în gradul profesional IA, I sau II, cu respectarea condiţiilor de vechime prevãzute la art. 7.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 17
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1
la regulament


METODOLOGIE
privind organizarea şi desfãşurarea
concursurilor/examenelor pentru ocuparea posturilor vacante/
temporar vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale din MAI


SECŢIUNEA 1
Constituirea şi atribuţiile comisiei de concurs şi ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor

ART. 1
Prezenta metodologie reglementeazã organizarea şi desfãşurarea concursurilor/examenelor pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale din MAI.
ART. 2
(1) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii concursurilor/examenelor prevãzute la art. 1, în cadrul unitãţilor organizatoare se constituie comisii de concurs şi comisii de soluţionare a contestaţiilor, denumite în continuare comisii.
(2) Componenţa nominalã a comisiilor, precum şi desemnarea secretarului/secretarilor acestora se stabilesc prin dispoziţie a conducãtorului unitãţii organizatoare, cu cel mult 20 de zile lucrãtoare, dar nu mai puţin de 15 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii concursului/examenului.
(3) Pentru posturile din competenţa conducerii MAI componenţa comisiilor se aprobã, potrivit normelor de competenţã, la propunerea Direcţiei generale resurse umane.
ART. 3
(1) Comisiile de concurs se alcãtuiesc din persoane care au funcţia cel puţin egalã cu cea prevãzutã pentru postul scos la concurs, care prezintã autoritate moralã şi profesionalã, nu se aflã sub efectul unei sancţiuni disciplinare conform legii şi care nu au calitatea de soţ, soţie, rudã sau afin pânã la gradul al patrulea inclusiv cu oricare dintre candidaţi.
(2) Cel puţin unul dintre membrii fiecãrei comisii trebuie sã aibã studiile de specialitate cerute pentru ocuparea postului scos la concurs.
(3) Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilã cu aceea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 4
(1) Comisiile de concurs se compun dintr-un numãr impar de persoane, astfel:
a) preşedinte - şeful structurii/compartimentului în care se aflã postul vacant pentru care se organizeazã concurs;
b) 2 membri.
(2) În cazul în care în unitatea organizatoare nu existã specialişti în domeniul de activitate al postului vacant, pentru asigurarea respectãrii condiţiilor prevãzute la art. 3 alin. (2), din comisie pot face parte specialişti de la alte unitãţi ale MAI sau din afara acestuia. Acestora, în situaţia în care fac parte din comisiile de concurs, nu li se aplicã prevederile art. 3 alin. (1) referitoare la nivelul funcţiei.
(3) Secretarul comisiei este numit din personalul compartimentului de resurse umane din/care deserveşte unitatea organizatoare. Secretarul comisiei de concurs poate fi şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor. Acesta nu are calitatea de membru în comisii.
ART. 5
Comisia de concurs are urmãtoarele atribuţii:
a) verificã corectitudinea întocmirii dosarelor proprii de recrutare ale candidaţilor şi îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs;
b) stabileşte bibliografia şi, dupã caz, tematica de concurs;
c) stabileşte proba/probele de concurs cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii concursului;
d) elaboreazã subiectele/temele şi baremele de corectare/apreciere şi notare pentru testul scris şi proba practicã, respectiv planul de interviu şi baremele de apreciere pentru interviu, cu cel mult 24 de ore înainte de susţinerea fiecãrei probe, având în vedere cerinţele înscrise în fişa postului scos la concurs, folosind, dacã este cazul, şi propuneri ale unor specialişti în domeniul de activitate al postului pentru care se organizeazã concurs;
e) asigurã îndeplinirea condiţiilor pentru desfãşurarea optimã a concursului/examenului - spaţii corespunzãtoare, papetãrie, biroticã şi alte elemente de logisticã necesare, precum şi respectarea procedurilor cu privire la repartizarea pe sãli, multiplicarea subiectelor, supravegherea candidaţilor, afişarea grilelor de rãspuns la ieşirea din salã şi prezenţa ultimilor 2 candidaţi la corectarea subiectelor-grilã etc.;
f) efectueazã instructajul candidaţilor cu privire la modul general de desfãşurare a concursului/examenului, precum şi înaintea fiecãrei probe - numãrul de subiecte, durata alocatã probei, criteriile de departajare, data şi locul afişãrii rezultatelor, modalitatea de depunere a eventualelor contestaţii, situaţiile care atrag eliminarea din concurs/examen, alte precizãri necesare desfãşurãrii în bune condiţii a concursului/examenului;
g) corecteazã/apreciazã şi noteazã lucrãrile/proba practicã/rãspunsurile candidaţilor şi, dacã este cazul, dispune mãsuri corespunzãtoare în baza procesului-verbal de soluţionare a contestaţiilor;
h) semneazã procesul-verbal care conţine concluziile concursului/examenului, întocmit de secretarul comisiei, şi îl prezintã conducãtorului unitãţii organizatoare, însoţit de tabelul cu rezultatele obţinute de candidaţi, în vederea încheierii contractului individual de muncã/numirii în postul vacant;
i) pãstreazã în deplinã securitate documentele şi asigurã confidenţialitatea datelor şi informaţiilor referitoare la conţinutul subiectelor, al grilelor de corectare, ghidului de interviu şi lucrãrilor candidaţilor;
j) stabileşte graficul de desfãşurare a concursului/examenului.
ART. 6
(1) Comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt formate dintr-un preşedinte şi 2 membri.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii:
a) soluţioneazã contestaţiile candidaţilor cu privire la notarea/aprecierea probei/probelor concursului/examenului, depuse în termen de maximum 24 de ore de la afişarea rezultatului;
b) transmite, prin secretarul comisiei, rezultatele analizei contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor în termen de maximum 48 de ore de la depunerea contestaţiei;
c) transmite comisiei de concurs, prin secretarul comisiei, procesul-verbal prevãzut la art. 8 lit. b).
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor ia în considerare exclusiv contestaţiile cu privire la notarea/aprecierea propriilor rezultate obţinute de candidat la proba de concurs/examen.
ART. 7
Secretarul comisiei de concurs are urmãtoarele atribuţii:
a) gestioneazã pãstrarea dosarelor proprii de recrutare ale candidaţilor şi prezentarea acestora comisiei de concurs;
b) constituie şi gestioneazã dosarul de concurs;
c) întocmeşte şi afişeazã înainte de data susţinerii primei probe/probei concursului lista candidaţilor care nu pot participa la concurs din cauza faptului cã nu au dosarele proprii de recrutare corect şi/sau complet întocmite şi/sau nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs;
d) întocmeşte procesul-verbal cu rezultatele concursului/examenului;
e) afişeazã graficul de desfãşurare a concursului/examenului, rezultatele concursului/examenului şi baremele, precum şi toate celelalte informaţii necesare bunei desfãşurãri a concursului/examenului.
ART. 8
Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte de la secretariatul unitãţii organizatoare contestaţiile depuse în termenul stabilit de 24 de ore de la afişarea rezultatului;
b) întocmeşte procesul-verbal care conţine hotãrârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
c) prezintã preşedintelui comisiei de concurs procesul-verbal cu privire la modul de soluţionare a contestaţiilor, împreunã cu contestaţiile.

SECŢIUNEA a 2-a
Elaborarea subiectelor

ART. 9
Comisia de concurs elaboreazã subiectele şi baremele de corectare/apreciere şi notare, ţinând cont de urmãtoarele cerinţe:
a) sã fie formulate clar, precis şi în strictã concordanţã cu tematica şi bibliografia afişatã;
b) sã poatã fi rezolvate în timpul alocat probei respective;
c) sã aibã un grad de dificultate care sã permitã abordarea şi soluţionarea acestora.
ART. 10
Testul scris constã în redactarea unei lucrãri şi/sau rezolvarea unor teste-grilã.
ART. 11
Interviul pe subiecte profesionale poate aborda în proporţie de maximum 20% şi alte elemente relevante privitoare la activitatea, rezultatele obţinute în muncã, comportamentul în situaţii-limitã ale candidatului şi proiecte profesionale de viitor în situaţia în care va ocupa postul pentru care candideazã.
ART. 12
(1) Proba practicã se proiecteazã astfel încât sã se aprecieze cât mai corect potenţialul de utilizare în context profesional a acelor abilitãţi personale care sunt indispensabile realizãrii atribuţiilor postului.
(2) În funcţie de atribuţiile postului scos la concurs, proba practicã poate consta, între altele, în demonstrarea abilitãţilor de lucru cu computerul personal ori de utilizare a unor programe informatice, de dactilografiere ori stenodactilografiere, translaţie la cascã, intervenţie într-o situaţie standard, coordonare a unei echipe, sintezã a unui text, descriere a unei situaţii standard observate.
ART. 13
(1) Pentru fiecare subiect se elaboreazã grila de corectare/apreciere şi notare.
(2) Baremele, respectiv grilele de apreciere se afişeazã prin grija secretarului comisiei de concurs imediat dupã încheierea probei.
ART. 14
Testele scrise se corecteazã şi se noteazã. Interviul şi proba practicã de evaluare a aptitudinilor se apreciazã şi se noteazã.
ART. 15
Durata fiecãrei probe se stabileşte de comisia de concurs/examen în funcţie de gradul de dificultate şi de complexitate al subiectelor, fãrã a depãşi limita maximã de 3 ore.
ART. 16
Divulgarea subiectelor, a grilelor de corectare, a ghidului de interviu, în întregime sau pãrţi componente ale acestora, atrage pentru cei vinovaţi, dupã caz, mãsuri penale, administrative sau disciplinare, stabilite conform prevederilor legale în vigoare.

SECŢIUNEA a 3-a
Desfãşurarea concursului/examenului

ART. 17
(1) Sãlile, precum şi celelalte locaţii destinate susţinerii probelor sunt adaptate activitãţilor legate de concurs/examen prin:
a) dotarea corespunzãtoare;
b) înlãturarea oricãror materiale care ar putea influenţa candidaţii în elaborarea lucrãrilor.
(2) În sãli au acces numai candidaţii, dupã verificarea identitãţii acestora, precum şi membrii comisiei şi secretarul acesteia.
ART. 18
(1) Lucrãrile se sigileazã, înainte de comunicarea subiectelor, de cãtre candidaţi în prezenţa preşedintelui comisiei, dupã care se aplicã ştampila unitãţii organizatoare.
(2) Din momentul comunicãrii subiectelor niciun candidat nu mai poate intra în salã şi niciun candidat nu mai poate pãrãsi sala decât dacã predã lucrarea şi semneazã de predarea acesteia. Candidaţii pot pãrãsi sala şi în situaţii de urgenţã, caz în care aceştia sunt însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs.

SECŢIUNEA a 4-a
Corectarea şi notarea testelor scrise

ART. 19
(1) Testele scrise de verificare a cunoştinţelor se corecteazã şi se noteazã, independent, de fiecare membru al comisiei cu note de la 1 la 10, respectându-se baremele de corectare şi notare. Un punct se acordã din oficiu.
(2) Fiecare corector înregistreazã în borderouri punctajele şi notele acordate pentru lucrãri.
ART. 20
(1) Testul-grilã se corecteazã pe loc, în sala în care s-a desfãşurat concursul/examenul, în momentul depunerii fiecãrei lucrãri.
(2) La corectarea testului-grilã asistã candidatul şi membrii comisiei. La corectarea lucrãrilor ultimilor 2 candidaţi asistã ultimii 2 candidaţi ale cãror lucrãri au fost deja corectate, în situaţia în care la concurs participã un numãr suficient de candidaţi pentru asigurarea acestei mãsuri, în caz contrar aceasta aplicându-se în mod proporţional.
ART. 21
(1) Dupã încheierea acţiunii de corectare şi notare, borderourile semnate şi lucrãrile corectate sunt predate preşedintelui comisiei de concurs.
(2) Dupã ce preşedintele comisiei verificã sã nu fie diferenţe mai mari de un punct între notele acordate, notele obţinute se trec pe fiecare lucrare în parte de cãtre fiecare corector.
(3) Nota finalã se calculeazã ca medie aritmeticã între notele acordate de corectori, cu douã zecimale, fãrã rotunjire, şi se trece pe lucrare de cãtre preşedintele comisiei, care semneazã alãturi de corectori.
ART. 22
(1) În cazul în care între notele acordate unei lucrãri existã o diferenţã mai mare de un punct, preşedintele comisiei recorecteazã lucrarea. Recorectarea se face în prezenţa membrilor comisiei care au acordat iniţial notele.
(2) Nota datã la recorectare este nota finalã şi se trece pe lucrare sub semnãtura preşedintelui comisiei de concurs.
(3) Situaţiile care necesitã recorectare sunt consemnate într-un proces-verbal, întocmit de secretar şi semnat de membrii comisiei.
ART. 23
(1) Dupã ce toate lucrãrile au fost corectate, acestea se desigileazã de secretarul comisiei în prezenţa membrilor şi a preşedintelui comisiei de concurs.
(2) Secretarul comisiei întocmeşte un tabel cu numele candidaţilor şi notele obţinute de aceştia.
(3) Preşedintele comisiei de concurs verificã corectitudinea transcrierii notelor finale de pe lucrãri în tabel.
(4) Eventualele corecturi de transcriere a notelor finale în tabel se fac numai cu cernealã sau pastã roşie de cãtre preşedintele comisiei, care semneazã şi ştampileazã în dreptul acestora.
(5) Rezultatele fiecãrei probe se comunicã prin afişare, care, dupã caz, are loc înaintea desfãşurãrii urmãtoarei probe.

SECŢIUNEA a 5-a
Aprecierea şi notarea interviurilor şi a probelor practice de evaluare a aptitudinilor

ART. 24
(1) În cadrul interviului fiecare membru al comisiei de concurs adreseazã întrebãri candidatului, fãrã a depãşi tematica afişatã.
(2) Pentru fiecare întrebare se elaboreazã o grilã de interpretare, care este afişatã la finalizarea interviului cu ultimul candidat înscris la concurs.
(3) Interviul se înregistreazã sau, în cazul în care nu sunt disponibilitãţi tehnice în acest sens, se transcrie întocmai de cãtre secretarul comisiei.
(4) Pentru posturile care presupun o comunicare frecventã într-o limbã strãinã, o parte a interviului sau acesta în integralitate se poate susţine în limba respectivã.
ART. 25
(1) Notele se acordã independent de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs şi se trec în borderou.
(2) La borderou se anexeazã motivarea, pe scurt, a mediei finale acordate, cu semnãtura preşedintelui şi a membrilor comisiei de concurs.
(3) Nota finalã se calculeazã ca medie aritmeticã între notele acordate de membrii comisiei, cu douã zecimale, fãrã rotunjire.
ART. 26
Pentru fiecare probã practicã se întocmeşte o grilã de apreciere, ce conţine toate elementele necesare în vederea aprecierii independente - baremul, timpul de realizare a sarcinii, viteza de reacţie, numãrul de greşeli şi greşelile apreciate ca fiind foarte grave etc. - şi care este afişatã la finalul încheierii probei de cãtre ultimul candidat.

SECŢIUNEA a 6-a
Stabilirea şi comunicarea rezultatelor

ART. 27
(1) Secretarul comisiei de concurs întocmeşte tabelul nominal cu rezultatele obţinute, în ordinea descrescãtoare a notelor finale.
(2) Tabelul se afişeazã la sediul unitãţii organizatoare, fiind semnat de preşedintele comisiei de concurs şi de secretarul acesteia.
ART. 28
Dupã rezolvarea contestaţiilor se întocmeşte tabelul cu clasificarea finalã a candidaţilor în ordinea descrescãtoare a notelor finale. În dreptul fiecãrui candidat se scrie nota finalã obţinutã şi menţiunea: "admis", "respins", "neprezentat", "eliminat din concurs/examen", dupã caz.

SECŢIUNEA a 7-a
Depunerea şi rezolvarea contestaţiilor

ART. 29
(1) Eventualele contestaţii cu privire la rezultatul probelor de concurs/examen se depun la secretariatul unitãţii organizatoare în termen de 24 de ore de la afişare, în ziua prevãzutã de graficul de desfãşurare a concursului/examenului, şi se soluţioneazã conform dispoziţiilor prezentei secţiuni.
(2) La expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, secretariatul unitãţii organizatoare predã secretarului comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în vederea soluţionãrii, contestaţiile depuse.
(3) Candidaţii pot contesta numai notele la propriile lucrãri.
(4) Rezultatele obţinute la probele practice nu pot fi contestate.
(5) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are obligaţia de a soluţiona contestaţiile în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a acestora.
ART. 30
(1) Nota acordatã iniţial se modificã, prin creştere sau prin descreştere, dacã între aceasta şi nota acordatã de comisia de soluţionare a contestaţiilor se constatã o diferenţã de cel puţin 0,50 puncte, pânã la nota 9,50. Dacã diferenţa dintre cele douã note este mai micã de 0,50 puncte, nota iniţialã rãmâne neschimbatã, pentru notele de pânã la 9,50. Pentru lucrãrile corectate cu note de cel puţin 9,50 se acordã nota de la recorectare.
(2) Nota acordatã dupã contestaţii rãmâne definitivã.
ART. 31
(1) Hotãrârile comisiei de soluţionare a contestaţiilor se consemneazã într-un proces-verbal, întocmit de secretarul comisiei şi semnat de preşedintele şi membrii acesteia.
(2) Rezultatele la contestaţii se comunicã candidaţilor prin afişare la sediul unitãţii organizatoare.
ART. 32
Dupã cel puţin 30 de zile calendaristice de la data afişãrii rezultatelor concursului, dar nu mai târziu de 60 de zile calendaristice, unitatea organizatoare restituie, pe bazã de semnãturã, la cererea candidatului declarat "respins" la concurs, documentele depuse de acesta la dosarul propriu de recrutare, prevãzute la pct. 1 lit. b), d), g) şi j) din anexa nr. 2 la regulament.

ANEXA 2
la regulament


Conţinutul dosarului propriu de recrutare
al candidaţilor şi al dosarului de concurs
pentru ocuparea posturilor vacante/temporar
vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale din MAI


SECŢIUNEA 1
Dosarul propriu de recrutare al candidaţilor

1. Dosarul propriu de recrutare în vederea participãrii la concursul pentru ocuparea postului vacant/temporar vacant conţine urmãtoarele documente:
a) cererea de înscriere şi CV;
b) copii legalizate ale documentelor care atestã nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului şi copii ale foilor matricole anexe care, în prezenţa exemplarelor originale ale acestora, sunt certificate pentru conformitate cu originalul, la depunere, de cãtre secretarul comisiei de concurs; dupã certificare, exemplarele originale se restituie candidatului;
c) copii ale actului de identitate, certificatului de naştere al candidatului, certificatului de cãsãtorie, precum şi, dupã caz, ale hotãrârilor judecãtoreşti privind starea civilã, care, în prezenţa exemplarelor originale ale acestora, sunt certificate pentru conformitate cu originalul, la depunere, de cãtre secretarul comisiei de concurs; dupã certificare exemplarele originale se restituie candidatului;
d) copia carnetului de muncã sau, dupã caz, adeverinţa care sã ateste activitatea desfãşuratã, vechimea în muncã, în meserie şi/sau în specialitate;
e) tabelul nominal cu rudele candidatului (soţ, soţie, rudã sau afin pânã la gradul II inclusiv);
f) certificatul de cazier judiciar;
g) recomandare de la ultimul loc de muncã sau de la instituţia de învãţãmânt, pentru absolvenţii care se angajeazã prima datã. Recomandarea trebuie sã cuprindã, în mod obligatoriu, caracterizarea profilului profesional şi moral al persoanei;
h) 3 fotografii tip carte de identitate;
i) douã fotografii color 9 x 12 cm;
j) fişa medicalã-tip de încadrare în MAI;
k) certificatul de examinare psihologicã;
l) dupã caz, declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã la art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securitãţii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 293/2008;
m) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptãrii condiţiilor de recrutare.
2. Candidaţii care au altã cetãţenie decât cea românã fac dovada îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs/examen prin documente originale însoţite de traducerile autorizate în limba românã.

SECŢIUNEA a 2-a
Dosarul de concurs

3. Dosarul de concurs este întocmit de compartimentul de resurse umane din/care deserveşte unitatea organizatoare şi conţine urmãtoarele documente:
a) documentul prin care au fost constituite comisiile;
b) copia anunţului postat pe pagina de internet sau, dupã caz, publicat în presã, precum şi a celui postat la sediul unitãţii organizatoare;
c) graficul desfãşurãrii concursului/examenului;
d) cererile de participare la concurs ale candidaţilor;
e) lucrãrile scrise ale candidaţilor şi înregistrarea/transcrierea interviului pe subiecte profesionale;
f) procesele-verbale ale comisiei de concurs şi comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
g) procesul-verbal de consemnare a modului de desfãşurare a concursului/examenului şi a rezultatelor obţinute de candidaţi;
h) borderourile şi alte documente specifice concursului/examenului;
i) contestaţiile, acolo unde este cazul, precum şi modalitatea de soluţionare a acestora.
4. Borderourile şi documentele menţionate la pct. 3 lit. h) se întocmesc avându-se în vedere urmãtoarele modele:

A. Model de borderou pentru consemnarea notelor acordate



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Concurs pentru ocuparea postului .................. │
│ │
│ Borderou pentru consemnarea notelor acordate │
│ │
│Tipul probei ............. │
│┌────┬────────────────────┬───────────────────────────┬────────┬─────────────┐│
││Nr. │ Numele şi prenumele│Note pentru fiecare subiect│ Nota │ ││
││crt.│ candidatului ├─────┬────┬────┬─────┬─────┤finalã*)│ Observaţii ││
││ │ │ S1 │ S2 │ S3 │ S4 │ S5 │ │ ││
│├────┼────────────────────┼─────┼────┼────┼─────┼─────┼────────┼─────────────┤│
│├────┼────────────────────┼─────┼────┼────┼─────┼─────┼────────┼─────────────┤│
│├────┼────────────────────┼─────┼────┼────┼─────┼─────┼────────┼─────────────┤│
│├────┼────────────────────┼─────┼────┼────┼─────┼─────┼────────┼─────────────┤│
│└────┴────────────────────┴─────┴────┴────┴─────┴─────┴────────┴─────────────┘│
│*) Nota finalã se calculeazã ca medie aritmeticã a notelor acordate pentru │
│fiecare subiect. La administrarea testelor tip grilã nu se consemneazã nota │
│obţinutã la fiecare subiect, ci numai nota finalã. │
│ │
│Numele şi prenumele evaluatorului .................... │
│Data ............. Semnãtura .............................. │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



B. Model de tabel cu rezultatele obţinute la concurs/examen


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Tabel cu rezultatele obţinute la concursul/examenul │
│ pentru ocuparea postului de ................ │
│┌────┬────────────────────┬─────────┬──────────┬─────────────┬───────────────┐│
││Nr. │ Numele şi prenumele│ Nota la │ Nota la │Nota finalã*)│ Observaţii**) ││
││crt.│ candidatului │ proba 1 │ proba 2 │ │ ││
│├────┼────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼───────────────┤│
│├────┼────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼───────────────┤│
│├────┼────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼───────────────┤│
│├────┼────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼───────────────┤│
│├────┼────────────────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼───────────────┤│
│└────┴────────────────────┴─────────┴──────────┴─────────────┴───────────────┘│
│ *) Nota finalã se calculeazã ca medie aritmeticã a notelor acordate la │
│ probele de concurs. │
│ **) Se trec urmãtoarele menţiuni: "Admis", "Respins", "Neprezentat", │
│"Eliminat din concurs/examen", dupã caz. │
│ │
│Preşedinte ........................ Data ....................... │
│Secretar.......................... │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


-------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016