Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN Nr. 101 din 17 martie 1995 privind infiintarea comisiilor de coordonare a miscarii navelor in porturile Tulcea, Galati si Braila
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 183 din 14 august 1995
Avînd în vedere prevederile Decretului nr. 443/1972 privind navigaţia civilã,
în temeiul Hotãrîrii Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,
ministrul transporturilor emite urmãtorul ordin:
ART. 1
În scopul îmbunãtãţirii traficului navelor maritime destinate transportului de mãrfuri în porturi şi în vederea coordonãrii acestor activitãţi, se înfiinţeazã în porturile Tulcea, Galaţi şi Brãila comisii de coordonare a miscarii navelor.
ART. 2
Componenta comisiilor de coordonare este prezentatã în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
În funcţie de condiţiile specifice din fiecare port, preşedintele comisiei de coordonare va stabili locul şi programul de derulare a şedinţelor acesteia.
ART. 4
Comisia de coordonare stabileşte zilnic, pentru urmãtoarele 24 de ore, programul de intrare şi ieşire a navelor, de manevrare a navelor de la o dana la alta, în funcţie de disponibilitatea danelor, de asigurare a condiţiilor de siguranta a navigaţiei, de operare portuara, de pilotaj şi de remorcaj.
ART. 5
Mãsurile stabilite de comisia de coordonare sînt obligatorii pentru toţi agenţii economici din porturile Tulcea, Galaţi şi Brãila.
ART. 6
Operatorii portuari - societãţile comerciale, care asigura încãrcarea, descãrcarea şi transbordarea navelor în porturi -, vor stabili zilnic, împreunã cu reprezentanţii regionalelor S.N.C.F.R. din zona, programul de încãrcãri-descãrcãri ale vagoanelor, precum şi cauzele care duc la imobilizarea vagoanelor. Programul astfel stabilit va fi prezentat în cadrul şedinţei zilnice a comisiei de coordonare.
ART. 7
Pentru efectuarea manevrelor navelor - intrare, ieşire, schimbare a danei - agenţii navelor vor întocmi în mod obligatoriu un buletin de pilotaj în trei exemplare, conform modelului din anexa nr. 2 la prezentul ordin.
În cadrul şedinţelor comisiei de coordonare, buletinele de pilotaj vor fi avizate de cãtre reprezentanţii Regiei Autonome "Administraţia Porturilor Dunãrii Maritime" Galaţi şi Regiei Autonome "Administraţia Fluviala a Dunãrii de Jos" Galaţi şi vor fi aprobate de cãtre capitaniile porturilor respective.
ART. 8
Nerespectarea acestui mod de lucru va duce la neprogramarea manevrelor solicitate.
ART. 9
În situaţia în care este necesar, capitanul şef al portului, dupã consultarea cu reprezentanţii regiilor autonome "Administraţia Porturilor Dunãrii Maritime" Galaţi şi "Administraţia Fluviala a Dunãrii de Jos" Galaţi poate modifica sau completa programul de mişcare a navelor.
În cazul cînd în timpul derulãrii programului stabilit se constata ca sînt puse în pericol ordinea, disciplina şi siguranta navigaţiei, cãpitãnia portului poate lua orice mãsura care sa ducã la prevenirea evenimentelor de navigaţie sau a altor situaţii deosebite, în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
ART. 10
Trimestrial, preşedinţii comisiilor de coordonare vor întocmi şi vor inainta la Ministerul Transporturilor - Inspectoratul Navigaţiei Civile şi Direcţia generalã a Dunãrii şi cãilor navigabile - un raport asupra activitãţii comisiei de coordonare din perioada respectiva, precum şi propuneri de imbunatatire a acestei activitãţi.
ART. 11
Prezentul ordin intra în vigoare la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României. La intrarea în vigoare a acestui ordin, Ordinul ministrului transporturilor nr. 257 din 25 noiembrie 1969 îşi înceteazã valabilitatea.
Ministrul transporturilor,
Aurel Novac
ANEXA 1
COMPONENTA
comisiilor de coordonare a miscarii navelor în porturile Tulcea, Galaţi şi Brãila
1) Capitanul şef al portului sau reprezentantul acestuia - preşedintele comisiei.
2) Directorul Regiei Autonome "Administraţia Porturilor Dunãrii Maritime" Galaţi sau reprezentantul acestuia - vicepreşedinte.
3) Directorul Regiei Autonome "Administraţia Fluviala a Dunãrii de Jos" Galaţi sau reprezentantul acestuia.
4) Reprezentantul Regionalei S.N.C.F.R.
5) Reprezentanţii societãţilor de exploatare portuara.
6) Reprezentanţii agenţilor de nave.
7) Reprezentanţii societãţilor de pilotaj şi remorcaj.
8) Reprezentanţii altor agenţi economici care îşi desfãşoarã activitatea în porturi.
De asemenea, în funcţie de necesitaţi, preşedintele comisiei de coordonare va solicita organelor de vama şi ale poliţiei de frontiera participarea şi a unui reprezentant al acestora.
ANEXA 2
DE ACORD
CĂPITĂNIA PORTULUI..............
AVIZAT, AVIZAT,
Regia Autonomã Regia Autonomã
"Administraţia porturilor "Administraţia fluviala
Dunãrii maritime" Galaţi a Dunãrii de Jos" Galaţi
BULETIN DE PILOTAJ
Prin prezentul, solicitam Companiei de pilotaj ...... efectuarea manevrei de intrare/plecare/mutare a navei ......... în data de ......, la ora ......, de la dana ...... la dana .........
Datele de identificare a navei sînt:
- pavilion .......................
- lungime ........................
- pescaj .........................
- TRN ............................
- TRB ............................
- marfa la bord (denumire, cantitate etc.) ......................
.................................................................
Plata prestaţiei se va face de cãtre ............................
Data şi ora depunerii, Agent,
...................... Semnatura şi ştampila,
......................
---------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: