Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN Nr. 1 din 9 ianuarie 1996 pentru aprobarea Instructiunilor nr. 1/1996 cu privire la publicitatea fondurilor de investitii
EMITENT: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 18 din 25 ianuarie 1996
Preşedintele Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare,
în baza art. 13 alin. 2 din Legea nr. 52/1994 privind valorile mobiliare şi bursele de valori,
în temeiul Hotãrîrii Parlamentului României nr. 17/1994,
emite urmãtorul ordin:
ART. 1
Pe data prezentului ordin se aproba <>Instrucţiunile nr. 1 din 9 ianuarie 1996 , prevãzute în anexa care face parte integrantã din ordin, şi se dispune publicarea lor în Monitorul Oficial al României.
ART. 2
Departamentul reglementarea pieţei şi intermediere financiarã şi Departamentul logistic vor asigura aducerea la îndeplinire a prezentului ordin.
Preşedintele Comisiei Naţionale
a Valorilor Mobiliare,
prof. univ. dr. Ştefan Boboc
ANEXA 1
INSTRUCŢIUNI
cu privire la publicitatea fondurilor de investiţii
ART. 1
Pentru publicitatea unui fond de investiţii se înţelege difuzarea oricãrei informaţii, circulare, reclame, scrisori, materiale de televiziune, radio sau orice material publicitar în scopul atragerii de investitori.
ART. 2
Difuzarea oricãrui material publicitar, de cãtre sau despre un fond de investiţii, este permisã numai/şi cu condiţia ca respectivul fond sa fi fost autorizat de cãtre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.
ART. 3
Orice material publicitar elaborat şi distribuit pentru un fond de investiţii autorizat de cãtre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare va conţine numai informaţiile de mai jos, care vor fi tipãrite cu caractere de aceeaşi mãrime:
a) denumirea completa, sediul şi numãrul de telefon ale fondului de investiţii, ale societãţii de administrare şi ale societãţii de depozitare, precum şi numãrul de telefon la care pot suna persoane din public spre a obţine prospectul şi formularul de subscriere;
b) obiectivul fondului de investiţii va descrie tipurile de investiţii, respectiv de acţiuni, obligaţiuni pe termen scurt sau lung, instrumente ale pieţei monetare sau combinatii ale acestora, şi, dacã este cazul, zonele geografice în care va investi fondul.
Dacã obiectivul fondului de investiţii este de a investi în mai multe domenii, atunci fondul trebuie sa declare ce procent din active va fi investit în fiecare domeniu în parte;
c) concomitent cu precizarea obiectivului fondului de investiţii se va face menţionarea posibilitãţilor de risc;
d) cheltuielile anuale trecute de cãtre societatea de administrare în sarcina fondului de investiţii se vor exprima ca procent din valoarea activelor nete ale acestuia;
e) dacã se plãteşte comision de cãtre investitor la achiziţionarea titlurilor de participare, acesta se va exprima ca procent aplicat la suma investitã;
f) comisionul plãtit de cãtre investitor la rãscumpãrarea titlurilor de cãtre fond se va exprima ca procent aplicat la valoarea titlurilor rãscumpãrate.
Modalitatea de rãscumpãrare trebuie sa menţioneze numele şi sediul persoanei juridice la care se depun cererile de rãscumpãrare şi perioada maxima de timp în care aceasta trebuie sa fie onorata;
g) dacã sînt publicate performanţe anterioare ale fondului de investiţii, acestea trebuie sa precizeze perioada de timp la care se referã, rata oficialã a inflaţiei pentru acea perioada de timp, sursa datelor (bilanţuri contabile, situaţii financiare, trimestriale sau anuale ale fondului), precum şi adresa şi numãrul de telefon de la locul de unde se poate obţine un exemplar al acestor documente.
În acest caz, se va adauga obligatoriu urmãtoarea declaraţie: "Performanţele anterioare ale fondului de investiţii nu reprezintã o garanţie a realizarilor viitoare".
ART. 4
În materialele publicitare sînt interzise:
- estimari sau pronosticuri privitoare la realizarile viitoare ale fondului de investiţii;
- comparari între realizarile şi orice alte aspecte ale diferitelor fonduri de investiţii;
- utilizarea declaraţiilor investitorilor anteriori, prezenţi sau potenţiali.
ART. 5
Orice material publicitar, înainte de a putea fi publicat şi distribuit oricãrei persoane, trebuie supus avizãrii Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare.
ART. 6
În termen de 10 zile de la primirea materialului publicitar, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare va comunica, fie avizarea acestuia în scopul distribuirii cãtre public, fie va transmite obiecţiile sale.
În situaţia în care Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare nu a transmis avizarea sau obiecţiile sale în termenul mai sus menţionat, organizaţia care a emis respectivul material publicitar va beneficia în mod automat de o audiere la comisie, în ziua urmãtoare expirãrii termenului. Dacã, în termen de 3 zile de la audiere, comisia nu va transmite comentariile sale în scris, materialul publicitar se considera avizat şi poate fi distribuit.
-----------------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: