Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1 din 7 ianuarie 2010  privind aprobarea Standardului de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1 din 7 ianuarie 2010 privind aprobarea Standardului de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei electrice

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 57 din 26 ianuarie 2010


Furnizor Anul
┌───┬────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┬─────────┬────┐
│Nr.│ Indicator de performanţã*) │ Tip │Semestrul│Semestrul│ An │
│crt│ │ consumator │ I │ II │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
𗈕. │Durata medie de emitere a │casnic │ │ │ │
│ │ofertelor de furnizare - art. 5 ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │alin. (1) lit. a) │necasnic mic │ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
𗈖. │Durata medie de semnare a │casnic │ │ │ │
│ │contractelor de furnizare - ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │art. 5 alin. (1) lit. b) │necasnic mic │ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │ecasnic mare │ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
𗈗. │Numãr de contestaţii justificate│casnic │ │ │ │
│ │privind facturarea - art. 8 ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │alin. (1) lit. a) │necasnic mic │ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
𗈘. │Numãr de contestaţii justificate│casnic │ │ │ │
│ │privind facturarea, raportat la ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │numãrul consumatorilor │necasnic mic │ │ │ │
│ │deserviţi - art. 8 alin. (1) ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │lit. a) │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
𗈙. │Durata medie de rezolvare a │casnic │ │ │ │
│ │contestaţiilor privind ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │facturarea - art. 8 alin. (1) │necasnic mic │ │ │ │
│ │lit. b) ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
𗈚. │Numãr de locuri de consum │casnic │ │ │ │
│ │deconectate pentru care │ │ │ │ │
│ │furnizorul solicitã reluarea în ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ 𗈘 ore - art. 9 alin. (2) lit. a)│necasnic mic │ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
𗈛. │Numãr de locuri de consum │casnic │ │ │ │
│ │deconectate pentru care ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │furnizorul solicitã reluarea în │necasnic mic │ │ │ │
│ │mai mult de 4 ore - art. 9 ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │alin. (2) lit. b) │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
𗈜. │Numãr de solicitãri de modifi- │casnic │ │ │ │
│ │care a tarifului, rezolvate în ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │mai puţin de 10 zile lucrãtoare │necasnic mic │ │ │ │
│ │- art. 10 alin. (2) ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
𗈝. │Numãr de petiţii de tipul celor │ │ │ │ │
│ │prevãzute la art. 11 alin. (1), │ │ │ │ │
│ │reprezentând o reclamaţie │ │ │ │ │
│ │justificatã - art. 11 alin. (3) │ │ │ │ │
│ │lit. a) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓒.│Duratã medie de rãspuns la │ │ │ │ │
│ │petiţiile de mai sus-art. 11 │ │ │ │ │
│ │alin. (3)lit. b) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓓.│Duratã medie de transmitere │ │ │ │ │
│ │cãtre operatorul de reţea a │ │ │ │ │
│ │sesizãrilor primite prin fax sau│ │ │ │ │
│ │prin e-mail - art. 13 pct. 1 │ │ │ │ │
│ │lit. a) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓔.│Duratã medie de transmitere │ │ │ │ │
│ │cãtre operatorul de reţea a │ │ │ │ │
│ │sesizãrilor primite în scris, │ │ │ │ │
│ │prin poştã sau direct la │ │ │ │ │
│ │registraturã, inclusiv cele │ │ │ │ │
│ │referitoare la accesul la │ │ │ │ │
│ │reţea - art. 13 pct. 1 lit. b) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓕.│Numãr de consumatori deserviţi │ │ │ │ │
│ │de Serviciul clienţi cu cel mai │ │ │ │ │
│ │mare numãr de consumatori │ │ │ │ │
│ │arondaţi - art. 14 alin. (3) │ │ │ │ │
│ │lit. a) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓖.│Numãr de linii telefonice │ │ │ │ │
│ │disponibile consumatorilor │ │ │ │ │
│ │pentru comunicarea cu │ │ │ │ │
│ │furnizorul - art. 14 alin. (3) │ │ │ │ │
│ │lit. b) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓗.│Numãr de linii telefonice cu │ │ │ │ │
│ │operator 24 de ore din 24 - │ │ │ │ │
│ │art. 14 alin. (3) lit. c) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓘.│Numãr de linii telefonice │ │ │ │ │
│ │gratuite - art. 14 alin. (3) │ │ │ │ │
│ │lit. d) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓙.│Numãr de reclamaţii privind │ │ │ │ │
│ │schimbarea furnizorului - de la │ │ │ │ │
│ │consumatorii proprii - art. 15 │ │ │ │ │
│ │alin. (2) lit. a) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓚.│Numãr de reclamaţii privind │ │ │ │ │
│ │schimbarea furnizorului - de la │ │ │ │ │
│ │consumatorii deserviţi de alt │ │ │ │ │
│ │furnizor - art. 15 alin. (2) │ │ │ │ │
│ │lit. b) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓛.│Numãr de reclamaţii privind │ │ │ │ │
│ │schimbarea furnizorului ajunse │ │ │ │ │
│ │în instanţa de judecatã - │ │ │ │ │
│ │art. 15 alin. (2) lit. c) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓜.│Numãr de reclamaţii privind │ │ │ │ │
│ │schimbarea furnizorului │ │ │ │ │
│ │finalizate în instanţa de │ │ │ │ │
│ │judecatã cu sentinţã defavora- │ │ │ │ │
│ │bilã furnizorului respectiv - │ │ │ │ │
│ │art. 15 alin. (2) lit. d) │ │ │ │ │
└───┴────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┴─────────┴────┘


__________
*) Semnificaţia în detaliu a fiecãrui indicator este cea precizatã în textul standardului de performanţã, la referinţa menţionatã în anexã.


ANEXA 2


───────
la standardul de performanţã
─────────────────────────────

Indicatori statistici privind activitatea de furnizare





Furnizor Anul
┌───┬────────────────────────────────┬─────────────┬─────────┬─────────┬────┐
│Nr.│ Indicator statistic*) │ Tip │Semestrul│Semestrul│ An │
│crt│ │ consumator │ I │ II │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ 1 │Numãr de contestaţii privind │casnic │ │ │ │
│ │facturarea - art. 8 alin. (3) ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mic │ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ 2 │Numãr de contestaţii privind │casnic │ │ │ │
│ │facturarea, raportat la numãrul ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │consumatorilor deserviţi - │necasnic mic │ │ │ │
│ │art. 8 alin. (3) ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ 3 │Numãr de locuri de consum │casnic │ │ │ │
│ │deconectate pentru neplata ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │contravalorii serviciului de │necasnic mic │ │ │ │
│ │furnizare - art. 9 alin. (4) ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ 4 │Numãr de solicitãri de │casnic │ │ │ │
│ │modificare a tarifului - ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │art. 10 alin. (4) │necasnic mic │ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ 5 │Numãr total de petiţii primite, │ │ │ │ │
│ │altele decât cele tratate în │ │ │ │ │
│ │alte articole - art. 11 alin. │ │ │ │ │
│ │(5) lit. a) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ 6 │Numãr de petiţii reprezentând o │ │ │ │ │
│ │solicitare de informaţii sau o │ │ │ │ │
│ │propunere de îmbunãtãţire │ │ │ │ │
│ │referitoare la serviciul de │ │ │ │ │
│ │furnizare - art. 11 alin. (5) │ │ │ │ │
│ │lit. b) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ 7 │Numãr de petiţii cu subiect │ │ │ │ │
│ │nerelevant: reclamaţii nejusti- │ │ │ │ │
│ │ficate, destinatar greşit, │ │ │ │ │
│ │solicitãri de informaţii care │ │ │ │ │
│ │nu sunt referitoare la serviciul│ │ │ │ │
│ │de furnizare - art. 11 │ │ │ │ │
│ │alin. (5) lit. c) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ 8 │Numãr de sesizãri privind │ │ │ │ │
│ │intermedierea relaţiei consuma- │ │ │ │ │
│ │tor-operator de reţea - art. 13 │ │ │ │ │
│ │pct. 3 │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ 9 │Numãr de solicitãri ale │ │ │ │ │
│ │consumatorilor de a primi │ │ │ │ │
│ │compensaţii - art. 16 lit. a) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓒 │Numãr de compensaţii acordate - │ │ │ │ │
│ │art. 16 lit. b) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓓 │Numãr de neînţelegeri privind │ │ │ │ │
│ │dreptul la compensaţii, aflate │ │ │ │ │
│ │în litigiu - art. 16 lit. c) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓔 │Numãr de locuri de consum │casnic │ │ │ │
│ │deservite la începutul ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │perioadei - art. 17 lit. a) │necasnic mic │ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓕 │Numãr de locuri de consum │casnic │ │ │ │
│ │preluate în cursul perioadei - ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │art. 17 lit. b) │necasnic mic │ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓖 │Numãr de locuri de consum │casnic │ │ │ │
│ │deservite la sfârşitul ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │perioadei - art. 17 lit. c) │necasnic mic │ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓗 │Numãr de locuri de consum │casnic │ │ │ │
│ │deservite la sfârşitul ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │perioadei, pentru care furni- │necasnic mic │ │ │ │
│ │zorul a încheiat contractele de ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │reţea (transport şi/sau │necasnic mare│ │ │ │
│ │distribuţie) - art. 17 lit. d) ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓘 │Numãr de contracte de furnizare │casnic │ │ │ │
│ │existente, modificate prin acte ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │adiţionale în cursul perioadei -│necasnic mic │ │ │ │
│ │art. 17 lit. e) ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────┼─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
󧓙 │Energie furnizatã (în MWh), pe │casnic │ │ │ │
│ │categorii de consumatori - ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │art. 17 lit. f) │necasnic mic │ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │necasnic mare│ │ │ │
│ │ ├─────────────┼─────────┼─────────┼────┤
│ │ │total │ │ │ │
└───┴────────────────────────────────┴─────────────┴─────────┴─────────┴────┘


_________
* Semnificaţia în detaliu a fiecãrui indicator este cea precizatã în textul standardului de performanţã, la referinţa menţionatã în anexã.


ANEXA 3


───────
la standardul de performanţã
────────────────────────────


Indicatori de performanţã garantaţi privind
calitatea serviciului de furnizare





┌────┬──────────────────────────┬────────────────────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ │ │Compensaţia │
│crt.│Indicator de performanţã*)│ Nivelul garantat │ în caz de │
│ │ │ │nerealizare a│
│ │ │ │ nivelului │
│ │ │ │ garantat │
├────┼──────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │
├────┼──────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1 │Durata de emitere a 󧓗 zile lucrãtoare, în cazul │ │
│ │ofertei de furnizare - │consumatorilor casnici sau │ │
│ │art. 5 alin. (2) │necasnici mici, respectiv 30 de │ │
│ │ │zile calendaristice, în cazul │ │
│ │ │consumatorilor necasnici mari │ 50 lei│
├────┼──────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 2 │Timpul de rãspuns la 󧓒 zile calendaristice, în │ │
│ │contestaţia privind │condiţiile prevãzute la art. 7 │ │
│ │factura - art. 8 alin. (2)│alin. (1) │ 50 lei│
├────┼──────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 3 │Timpul de comunicare cãtre│ 󧓫 lei, la │
│ │operatorul de reţea a 𗈘 ore │care se │
│ │solicitãrii de reluare a │ │adaugã 35 lei│
│ │furnizãrii - art. 9 │ │pentru │
│ │alin. (3) │ │fiecare zi de│
│ │ │ │întârziere │
├────┼──────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 4 │Timpul de rezolvare a 󧓒 zile lucrãtoare, în │ │
│ │solicitãrii de modificare │condiţiile prevãzute la art. 10 │ 30 lei│
│ │a tarifului de furnizare -│alin. (1) │ │
│ │art. 10 alin. (3) │ │ │
├────┼──────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 5 │Durata de rãspuns la 󧓗 zile lucrãtoare sau 30 de │ │
│ │petiţii-art. 11 alin. (4) │zile calendaristice, în │ 30 lei│
│ │ │condiţiile prevãzute la art. 11 │ │
│ │ │alin. (2) │ │
├────┼──────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 6 │Duratã de transmitere │Ziua lucrãtoare imediat │ │
│ │cãtre operatorul de dis- │urmãtoare, pentru sesizarea │ │
│ │tribuţie a unei sesizãri │primitã de la consumator prin │ │
│ │care face obiectul │e-mail sau fax │ │
│ │art. 12, respectiv cãtre ├────────────────────────────────┤ 50 lei│
│ │consumator a rãspunsului 𗈗 zile lucrãtoare, pentru │ │
│ │primit de la operatorul │sesizarea primitã de la │ │
│ │de distribuţie - art. 13 │consumator în scris pe hârtie │ │
│ │pct. 2 ├────────────────────────────────┤ │
│ │ 𗈗 zile lucrãtoare pentru │ │
│ │ │comunicarea cãtre consumator a │ │
│ │ │rãspunsului primit de la │ │
│ │ │operatorul de reţea │ │
└────┴──────────────────────────┴────────────────────────────────┴─────────────┘


__________
* Semnificaţia în detaliu a fiecãrui indicator este cea precizatã în textul standardului de performanţã, la referinţa menţionatã în anexã.

_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016