Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.997 din 13 octombrie 2016  pentru modificarea şi completarea Metodologiei de aprobare a depăşirii posibilităţii anuale cu volumul masei lemnoase din arborete afectate de factori biotici şi/sau abiotici, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 884/2016    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.997 din 13 octombrie 2016 pentru modificarea şi completarea Metodologiei de aprobare a depăşirii posibilităţii anuale cu volumul masei lemnoase din arborete afectate de factori biotici şi/sau abiotici, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 884/2016

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ŞI PĂDURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 817 din 17 octombrie 2016

    Având în vedere Referatul de aprobare nr. 165.361/ID din 6 octombrie 2016 al Direcţiei politici şi strategii în silvicultură,
    în temeiul art. 59 alin. (10) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările ulterioare, şi al art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 38/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite următorul ordin:

    ART. I
    Metodologia de aprobare a depăşirii posibilităţii anuale cu volumul masei lemnoase din arborete afectate de factori biotici şi/sau abiotici, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 884/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 414 din 1 iunie 2016, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 1. - (1) Prezenta metodologie stabileşte documentele şi procedurile pentru:
    a) aprobarea depăşirii posibilităţii anuale în cazurile în care factori biotici şi/sau abiotici afectează arborete cu vârsta mai mare de 1/2 din vârsta exploatabilităţii tehnice, având în vedere dispoziţiile art. 59 alin. (10) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările ulterioare;
    b) aplicarea dispoziţiilor art. 20 alin. (3) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările ulterioare.
    (2) La apariţia produselor accidentale I se aplică regulile privitoare la punerea în valoare din norma tehnică privind punerea în valoare, respectiv urmărindu-se aplicarea dispoziţiilor art. 59 alin. (6) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările ulterioare."

    2. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 2. - (1) Aprobarea depăşirii posibilităţii anuale în cazurile în care factori biotici şi/sau abiotici afectează arborete cu vârsta mai mare de 1/2 din vârsta exploatabilităţii tehnice se realizează diferenţiat, în funcţie de volumul de masă lemnoasă exploatată în cadrul unităţii de gospodărire în perioada de timp trecută de la intrarea în vigoare a amenajamentului silvic, după cum urmează:
    a) în cazul în care volumul de masă lemnoasă exploatată de la intrarea în vigoare a amenajamentului silvic până la momentul apariţiei produselor accidentale I la care se adaugă volumul rezultat prin actele de punere în valoare pentru produsele accidentale I înregistrate este mai mic decât volumul rezultat ca produs dintre numărul de ani trecut de la intrarea în vigoare a amenajamentului silvic până la anul în care se realizează exploatarea produselor accidentale I, inclusiv, şi posibilitatea anuală de produse principale pentru unitatea de gospodărire, aprobarea depăşirii posibilităţii anuale în care se exploatează produsele accidentale I se realizează de şeful de ocol;
    b) în cazul în care volumul de masă lemnoasă exploatată de la intrarea în vigoare a amenajamentului silvic până la momentul apariţiei produselor accidentale I la care se adaugă volumul rezultat prin actele de punere în valoare pentru produsele accidentale I înregistrate este mai mare decât volumul rezultat ca produs dintre numărul de ani trecut de la intrarea în vigoare a amenajamentului silvic până la anul în care se realizează exploatarea produselor accidentale I, inclusiv, şi posibilitatea anuală de produse principale pentru unitatea de gospodărire, aprobarea depăşirii posibilităţii pentru anul în care se exploatează produsele accidentale I se realizează prin decizie a conducătorului structurii teritoriale a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
    (2) Conducătorul structurii teritoriale a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură emite decizia de aprobare dacă ocolul silvic care solicită aprobarea depune o documentaţie, care cuprinde:
    a) memoriul justificativ prin care este/sunt prezentat/ prezentaţi factorul/factorii biotic/biotici sau abiotic/abiotici care a/au afectat arboretele;
    b) informaţiile tehnice prevăzute în anexa nr. 1;
    c) dovada raportării prin Sistemul integrat de raportare al situaţiilor de urgenţă dacă produsele accidentale I au apărut ca urmare a incendiilor şi/sau a doborâtorilor de vânt;
    d) fotografii relevante privitoare la afectare.
    (3) Documentele prevăzute la alin. (1) se întocmesc de către ocolul silvic care asigură administrarea sau serviciile silvice.
    (4) Informaţiile tehnice prevăzute la alin. (2) lit. b) se certifică sub semnătură de către:
    a) expertul care asigură controlul tehnic pentru lucrările de amenajare a pădurilor din cadrul unităţii specializate atestate pentru lucrări de amenajare a pădurilor care a întocmit amenajamentul silvic; în cazul în care această unitate nu mai funcţionează, poate participa un expert dintr-o altă unitate autorizată;
    b) şeful ocolului silvic care asigură administrarea sau serviciile silvice;
    c) reprezentantul unităţii/entităţii din cadrul administratorului, pentru fondul forestier proprietate publică a statului, după caz.
    (5) Conducătorul structurii teritoriale a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, în a cărei rază teritorială sunt constituite partizile de produse accidentale pentru care au fost constituite actele de punere în valoare, emite decizia de aprobare a depăşirii posibilităţii anuale, prevăzută la alin. (1) lit. b), dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    a) documentaţia depusă este completă şi corespunzătoare;
    b) un reprezentant al structurii teritoriale a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură a constatat, prin control în teren realizat la minimum 10% din numărul de acte de punere în valoare întocmite de fiecare ocol silvic, dar nu mai puţin de un act de punere în valoare/ocol silvic, că întocmirea acestora s-a realizat în condiţii legale. Dacă prin control se constată că la întocmirea oricărui act de punere în valoare din eşantionul controlat nu au fost respectate normele tehnice, controlul se va extinde la totalitatea actelor de punere în valoare depuse. În această situaţie vor fi emise deciziile de aprobare numai pentru actele de punere în valoare care au fost întocmite cu respectarea normelor tehnice."

    3. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 3. - (1) Proprietarul care are încheiat contract de administrare sau de servicii silvice pe o perioadă de minimum 10 ani pentru fondul forestier al unei proprietăţi cu suprafaţa de maximum 10 ha, pentru care legea nu obligă la întocmirea amenajamentului silvic, poate recolta un volum de maximum 3 mc/an/ha din proprietatea forestieră, în funcţie de caracteristicile structurale ale arboretului.
    (2) Procedura de urmat în vederea aprobării recoltării volumului prevăzut la alin. (1) este următoarea:
    a) proprietarul depune o cerere prin care solicită ocolului silvic punerea în valoare a unui volum de maximum 3 mc/an/ha;
    b) ocolul silvic este obligat ca în termen de maximum 60 de zile de la data depunerii cererii prevăzute la lit. a) să realizeze punerea în valoare, în limita creşterii medii curente a arboretului/arboretelor, calculată în funcţie de caracteristicile acestuia/acestora, fără a depăşi limita a 3 mc/ha;
    c) beneficiarul contractului de servicii silvice solicită în scris ocolului silvic autorizarea parchetului spre exploatare, ocolul silvic având obligaţia să autorizeze partida în cel mult 15 zile de la solicitare;
    d) volumele autorizate spre exploatare, pe fiecare proprietar care îndeplineşte condiţiile prevăzute la alin. (1), se înscriu de către ocolul silvic în Registrul recoltărilor de masă lemnoasă din fondul forestier pentru care legislaţia nu prevede ca recoltarea să se facă în baza amenajamentului silvic, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2, şi se comunică semestrial structurii de specialitate competente teritorial a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;
    e) structura de specialitate competentă teritorial a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură centralizează situaţiile din registre şi le publică trimestrial pe pagina de web proprie în acelaşi format ca în anexa nr. 2.
    (3) Ocolul silvic care asigură serviciile silvice realizează punerea în valoare şi autorizarea parchetelor spre exploatare în arboretele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 2 alin. (5).
    (4) Punerea în valoare în arboretele amplasate în arii naturale protejate care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 2 alin. (5) se realizează şi cu respectarea, după caz, a următoarelor condiţii:
    a) prevederile planurilor de management sau, după caz, ale regulamentelor ariilor naturale protejate, aprobate în condiţiile legii;
    b) în baza notificării administratorului de către ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice, cu cel mult 10 zile înainte de punerea în valoare, în situaţia în care aria naturală protejată are administrator, dar planul de management nu este aprobat;
    c) în baza notificării autorităţii competente potrivit legii, de către ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice, cu cel mult 10 zile înainte de punerea în valoare, în situaţia în care aria naturală protejată nu are administrator şi nici plan de management aprobat.
    (5) Intervenţiile în arboretele prevăzute la alin. (1) sunt «tăieri în suprafeţe neamenajate de până la 10 ha», iar actele de punere în valoare se înscriu în SUMAL ca «tăieri de conservare».
    (6) Sunt interzise punerea în valoare şi autorizarea spre exploatare în arboretele care sunt incluse în păduri virgine şi cvasivirgine."

    4. La articolul 4, alineatul (12) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(12) Ocolul silvic care asigură serviciile silvice realizează punerea în valoare şi autorizarea parchetelor spre exploatare în arboretele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1)."

    5. La articolul 4, după alineatul (12) se introduce un nou alineat, alineatul (13), cu următorul cuprins:
    "(13) Punerea în valoare în arboretele din fondul forestier afectate de factori destabilizatori biotici şi abiotici, prevăzute la alin. (1), amplasate în arii naturale protejate, se realizează şi cu respectarea, după caz, a următoarelor condiţii:
    a) prevederile planurilor de management sau, după caz, ale regulamentelor ariilor naturale protejate, aprobate în condiţiile legii;
    b) în baza notificării administratorului de către ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice, cu cel mult 10 zile înainte de punerea în valoare, în situaţia în care aria naturală protejată are administrator, dar planul de management nu este aprobat;
    c) în baza notificării autorităţii competente potrivit legii, de către ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice, cu cel mult 10 zile înainte de punerea în valoare, în situaţia în care aria naturală protejată nu are administrator şi nici plan de management aprobat."

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                 p. Ministrul mediului,
                   apelor şi pădurilor,
                      Erika Stanciu,
                     secretar de stat


    Bucureşti, 13 octombrie 2016.
    Nr. 1.997.
                         ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016