Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.975 din 12 iulie 2010  pentru aprobarea Normelor tehnice privind determinarea valorii in vama pentru bunurile introduse in Romania de catre persoanele fizice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 1.975 din 12 iulie 2010 pentru aprobarea Normelor tehnice privind determinarea valorii in vama pentru bunurile introduse in Romania de catre persoanele fizice

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 494 din 16 iulie 2010
ORDIN nr. 1.975 din 12 iulie 2010
pentru aprobarea Normelor tehnice privind determinarea valorii în vamã pentru bunurile introduse în România de cãtre persoanele fizice
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 494 din 16 iulie 2010


Având în vedere prevederile <>art. I din Hotãrârea Guvernului nr. 544/2010 pentru modificarea art. 79 alin. (3) din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 707/2006 ,
în temeiul prevederilor <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele tehnice privind determinarea valorii în vamã pentru bunurile introduse în România de cãtre persoanele fizice, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.076/2006 pentru aprobarea valorilor în vamã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 4 iulie 2006.

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 12 iulie 2010.
Nr. 1.975.


ANEXÃ
NORME TEHNICE
privind determinarea valorii în vamã pentru
bunurile introduse în România, de cãtre persoanele fizice

ART. 1
Determinarea valorii în vamã pentru bunurile introduse în România de cãtre persoanele fizice se determinã în conformitate cu prevederile titlului II - capitolul 3 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale pãrţii I titlul V din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispoziţii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului, cu modificãrile ulterioare.
ART. 2
Pentru determinarea valorii în vamã a oricãror bunuri care sunt introduse în România de cãtre persoanele fizice se utilizeazã ca bazã de calcul preţul efectiv plãtit sau de plãtit pentru acestea, potrivit art. 29 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului, prevãzut în facturi sau alte documente fiscale echivalente emise pentru bunurile respective.
ART. 3
În cazul în care valoarea în vamã nu poate fi determinatã prin aplicarea prevederilor art. 2, se aplicã prevederile art. 30 şi 31 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului, valoarea în vamã astfel determinatã având caracter definitiv.
ART. 4
Determinarea valorii în vamã pentru bijuteriile din metale preţioase pentru care nu pot fi prezentate facturi sau documente fiscale echivalente se va face pe baza cotaţiei gramului de aur, publicatã de Banca Naţionalã a României, precum şi a expertizelor privind manopera, efectuate, la cererea şi pe cheltuiala persoanei fizice solicitante, de persoanele juridice sau persoane fizice autorizate, potrivit reglementãrilor în vigoare, pentru efectuarea unor astfel de activitãţi.
ART. 5
Evaluarea bunurilor culturale, de colecţie sau cu o valoare numismaticã ori pentru trofeele de vânãtoare, pentru care nu pot fi prezentate facturi sau documente fiscale echivalente, în vederea determinãrii valorii în vamã a acestora, se poate face luându-se în considerare valoarea comunicatã de o instituţie abilitatã ori de o societate comercialã de profil ori cea stabilitã în urma unei expertize efectuate de persoane autorizate.
ART. 6
Pentru bunurile introduse în România prin trimiteri poştale de o persoanã fizicã, pentru care nu pot fi prezentate facturi sau alte documente fiscale echivalente, valoarea în vamã se determinã luându-se în considerare valorile înscrise în documentele puse la dispoziţia autoritãţii vamale de cãtre expeditor.
ART. 7
Valoarea în vamã poate fi stabilitã şi pe baza valorii declarate de persoana fizicã. Acest criteriu se ia în considerare în cazul în care nu existã suspiciuni de subevaluare, fiind utilizat şi în cazul bunurilor uzate, al tipãriturilor, medicamentelor, animalelor şi pãsãrilor de companie, precum şi altele asemenea.
ART. 8
În cazul în care se ia în considerare valoarea declaratã de persoana fizicã deţinãtoare a bunului, aceasta va depune la autoritatea vamalã o declaraţie pe propria rãspundere, completatã olograf, din care sã rezulte valoarea bunurilor în cauzã. Aceastã declaraţie va conţine în mod obligatoriu angajamentul persoanei de a plãti eventualele diferenţe, în cazul în care la verificãri ulterioare se constatã cã acestea se datoreazã.
ART. 9
În situaţii de excepţie, pentru bunurile ale cãror valori în vamã nu pot fi determinate conform prezentelor norme de cãtre birourile vamale, la solicitarea acestora, valorile în vamã se determinã de Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, cu respectarea prevederilor art. 31 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului.
ART. 10
(1) Atunci când existã suspiciuni cu privire la valoarea în vamã declaratã pentru bunurile introduse în România de persoane fizice şi pentru determinarea acesteia pe baza valorii de tranzacţie este necesarã prezentarea unor documente sau justificãri suplimentare, determinarea definitivã a valorii în vamã se amânã.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), titularul operaţiunii are dreptul sã ridice bunurile din vamã, cu condiţia sã constituie o garanţie suficientã în formele prevãzute la art. 193 şi 194 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului.
(3) În înţelesul prezentelor norme, termenul garanţie suficientã reprezintã cuantumul drepturilor de import, precum şi al altor taxe şi impozite, datorate la punerea în liberã circulaţie a bunurilor aparţinând persoanelor fizice, calculat pe baza valorii în vamã, determinatã cu titlu provizoriu, din care se deduce cuantumul drepturilor de import, precum şi alte taxe şi impozite, calculat pe baza valorii în vamã declaratã de titularul operaţiunii pentru bunurile respective.
(4) În situaţia amânãrii determinãrii definitive a valorii în vamã, cuantumul drepturilor de import, precum şi al altor taxe şi impozite, calculat pe baza valorii în vamã declaratã de titularul operaţiunii, se încaseazã cu titlu definitiv de biroul vamal, iar garanţia determinatã potrivit prezentelor norme se constituie la biroul vamal la care se efectueazã formalitãţile vamale de punere în liberã circulaţie, înainte de acordarea liberului de vamã.
(5) În cazul în care, în termen de 30 de zile de la data ridicãrii bunurilor din vamã, titularul operaţiunii nu prezintã documente şi justificãri concludente privind determinarea valorii în vamã, autoritatea vamalã procedeazã la executarea garanţiei, operaţiunea fiind consideratã încheiatã.
ART. 11
(1) În scopul aplicãrii prezentelor norme, autoritatea vamalã va utiliza o bazã de date în materie de evaluare, ca instrument al analizei de risc.
(2) Baza de date prevãzutã la alin. (1) se avizeazã de ministrul finanţelor publice.

----



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016