Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.954 din 6 octombrie 2022  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 1.733/2015 privind aprobarea Procedurii de stabilire şi plată a alocaţiei lunare de plasament    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.954 din 6 octombrie 2022 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 1.733/2015 privind aprobarea Procedurii de stabilire şi plată a alocaţiei lunare de plasament

EMITENT: Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1044 din 28 octombrie 2022
        Având în vedere prevederile art. 128 alin. (5) şi art. 129 alin. (4^4) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul:
    - art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale;
    – art. 10 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 22/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, cu modificările şi completările ulterioare,

        ministrul muncii şi solidarităţii sociale şi ministrul familiei, tineretului şi egalităţii de şanse emit următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 1.733/2015 privind aprobarea Procedurii de stabilire şi plată a alocaţiei lunare de plasament, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 680 din 8 septembrie 2015, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ORDIN
         privind aprobarea Procedurii de stabilire şi plată a alocaţiei lunare de plasament, a indemnizaţiei de sprijin şi a indemnizaţiei pentru tineri"

    2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Se aprobă Procedura de stabilire şi plată a alocaţiei lunare de plasament, a indemnizaţiei de sprijin şi a indemnizaţiei pentru tineri, acordate în baza prevederilor art. 128 alin. (1) şi (2^1) şi art. 129 alin. (4^2) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin."

    3. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    Direcţia generală planificare bugetară şi management financiar, Direcţia politici beneficii sociale din cadrul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie din subordinea Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi autorităţile administraţiei publice locale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin."

    4. Titlul anexei se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "PROCEDURA de stabilire şi plată a alocaţiei lunare de plasament, a indemnizaţiei de sprijin şi a indemnizaţiei pentru tineri"

    5. În anexă, la articolul 2, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Persoana sau familia la care se dispune plasamentul trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 62 alin. (2) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Poate primi copii în plasament persoana sau familia ai cărei membri au vârsta de minimum 18 ani, au capacitate deplină de exerciţiu, domiciliul în România şi care depun o cerere în acest sens la direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţeană, respectiv a sectorului municipiului Bucureşti, denumită în continuare direcţie generală, sau, după caz, la un furnizor privat acreditat care are un serviciu de tip familial licenţiat în condiţiile legii, în a cărei/cărui rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa."

    6. În anexă, la articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Persoana sau familia menţionată la art. 2 alin. (1), care solicită plasamentul unui copil, depune o cerere de evaluare la direcţia generală sau, după caz, la un furnizor privat acreditat care are un serviciu de tip familial licenţiat în condiţiile legii, în a cărei/cărui rază administrativ-teritorială îşi are stabilit domiciliul sau reşedinţa."

    7. În anexă, la articolul 4, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Cererea şi documentele anexate acesteia prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (3) sunt analizate de direcţia generală sau, după caz, de furnizorul privat acreditat, care, în termen de maximum 60 de zile de la data înregistrării, întocmeşte raportul de evaluare care cuprinde propunerea motivată privind modul de soluţionare a cererii."

    8. În anexă, la articolul 4, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
    "(3) În situaţia în care evaluarea a fost realizată de către un furnizor privat acreditat, acesta are obligaţia ca în termen de 5 lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1) să transmită direcţiei în a cărei rază administrativ-teritorială îşi are stabilit domiciliul sau reşedinţa persoana sau familia raportul de evaluare însoţit de întreaga documentaţie existentă."

    9. În anexă, titlul secţiunii 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 2-a
    Stabilirea şi plata alocaţiei lunare de plasament, a indemnizaţiei de sprijin şi a indemnizaţiei pentru tineri
"

    10. În anexă, la articolul 9, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul cuprins:
    "(5) Pe perioada în care persoana sau familia asigură creşterea şi îngrijirea copilului pentru care a fost stabilită o măsură de protecţie specială, în condiţiile legii, inclusiv după împlinirea de către acesta a vârstei de 18 ani, dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 55 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, odată cu alocaţia se acordă şi indemnizaţia lunară de sprijin prevăzută la art. 128 alin. (2^1) din Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Asistenţii maternali, precum şi organismele private autorizate fac excepţie de la acordarea indemnizaţiei lunare de sprijin."

    11. În anexă, la articolul 10, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    (1) Alocaţia şi, după caz, indemnizaţia lunară de sprijin se acordă în cuantumul prevăzut la art. 128 alin. (1) şi (2^1) din Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    12. În anexă, la articolul 11, alineatele (1), (2), (8) şi (9) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Alocaţia şi, după caz, indemnizaţia lunară de sprijin se solicită pe bază de cerere care cuprinde lista copiilor aflaţi în plasament/plasament în regim de urgenţă/tutelă, însoţită de copia actului de identitate al persoanei prevăzute la art. 128 alin. (2) din Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi, după caz, al beneficiarului de indemnizaţie lunară de sprijin, a certificatului de naştere al copilului ori a actului de identitate al acestuia, în cazul în care copilul are împlinită vârsta de 14 ani, precum şi, după caz, de copia dispoziţiei conducătorului direcţiei generale sau a hotărârii comisiei pentru protecţia copilului ori a instanţei de judecată, inclusiv de ordonanţa preşedinţială.
    (2) În cazul în care nu a fost eliberat certificatul de naştere al copilului pentru care se solicită dreptul, cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoţită de actul constatator al naşterii sau de extrasul de naştere. Copia certificatului de naştere al copilului va fi depusă în termen de 30 de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai târziu de 12 luni de la solicitarea dreptului, în caz contrar, dreptul la alocaţie şi, după caz, la indemnizaţia lunară de sprijin se suspendă până la depunerea acestuia, cu reluarea plăţii drepturilor restante.
        .........................................
    (8) Modelul cererii pentru acordarea alocaţiei de plasament şi, după caz, a indemnizaţiei lunare de sprijin este prevăzut în anexa nr. 2.
    (9) În vederea facilitării accesului la alocaţie şi, după caz, la indemnizaţia lunară de sprijin al beneficiarilor, direcţiile generale şi agenţiile teritoriale pun la dispoziţia acestora modelul de cerere prevăzut la alin. (8)."

    13. În anexă, articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Dreptul la alocaţie şi, după caz, la indemnizaţia lunară de sprijin se stabileşte începând cu luna următoare celei în care a fost emisă dispoziţia conducătorului direcţiei generale sau hotărârea comisiei pentru protecţia copilului ori a instanţei de judecată, după caz.
    (2) Plata alocaţiei şi, după caz, a indemnizaţiei lunare de sprijin se efectuează începând cu luna următoare emiterii documentelor prevăzute la alin. (1)."

    14. În anexă, la articolul 15, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    (1) Persoanele prevăzute la art. 128 alin. (2) din Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi beneficiarul indemnizaţiei lunare de sprijin sau, după caz, direcţia generală au obligaţia de a comunica agenţiei teritoriale în termen de 5 zile orice modificare intervenită în situaţia sa, de natură să determine încetarea sau suspendarea plăţii dreptului la alocaţie şi, după caz, la indemnizaţia lunară de sprijin.
    (2) Pentru tinerii care au împlinit vârsta de 18 ani şi care beneficiază de măsura plasamentului şi după această vârstă, conform prevederilor art. 9 alin. (3), prelungirea acordării alocaţiei şi, după caz, a indemnizaţiei lunare de sprijin pentru persoana sau familia de plasament se face în baza hotărârii comisiei pentru protecţia copilului."

    15. În anexă, la articolul 16, partea introductivă şi litera b) a alineatului (1), precum şi alineatele (2) şi (4) - (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    (1) Plata alocaţiei şi, după caz, a indemnizaţiei lunare de sprijin se suspendă, prin decizie a directorului executiv al agenţiei teritoriale, începând cu luna următoare celei în care se produce una dintre următoarele situaţii:
        .........................................
    b) tânărul pentru care s-a stabilit măsura plasamentului a împlinit vârsta de 18 ani şi nu a fost prezentată hotărârea comisiei pentru protecţia copilului, în vederea prelungirii măsurii de plasament, în condiţiile art. 55 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
        .........................................
    (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b), plata alocaţiei şi, după caz, a indemnizaţiei lunare de sprijin se reia cu luna următoare prezentării actelor doveditoare, inclusiv pentru perioadele de suspendare a dreptului, cu respectarea termenului general de prescripţie prevăzut de lege.
        .........................................
    (4) În situaţia în care în termen de maximum 60 de zile de la suspendarea plăţii beneficiarul nu prezintă, după caz, documentele doveditoare sau solicitarea de reluare a plăţii, agenţia teritorială sesizează direcţia generală care verifică situaţia de fapt şi face demersurile necesare pentru menţinerea ori încetarea măsurii de protecţie în baza căreia se plătesc alocaţia şi, după caz, indemnizaţia lunară de sprijin.
    (5) În cazul în care în perioada de suspendare a plăţii alocaţiei şi, după caz, a indemnizaţiei lunare de sprijin intervin modificări de natură să conducă la încetarea plăţii acestora, se aplică prevederile art. 17.
    (6) În situaţia în care pentru tânărul care a împlinit vârsta de 18 ani şi urmează studiile la o formă de învăţământ cu cursuri de zi înainte de terminarea anului şcolar se prezintă documentele prevăzute la art. 15 alin. (2) şi (3), plata alocaţiei şi, după caz, a indemnizaţiei lunare de sprijin nu se suspendă."

    16. În anexă, la articolul 17, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    Plata alocaţiei şi, după caz, a indemnizaţiei lunare de sprijin încetează începând cu luna următoare celei în care se produce una dintre următoarele situaţii:"

    17. În anexă, după articolul 17 se introduc cinci noi articole, art. 17^1 - 17^5, cu următorul cuprins:
    "ART. 17^1
    (1) În aplicarea prevederilor art. 129 alin. (4^2) din Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, indemnizaţia lunară, denumită în continuare indemnizaţia pentru tineri, se acordă tinerilor care fac dovada că urmează o formă de învăţământ la zi sau au un loc de muncă până la împlinirea vârstei de 26 de ani şi care optează, în scris, pentru încetarea măsurii de protecţie specială, stabilită în condiţiile legii.
    (2) Opţiunea tânărului privind încetarea măsurii de protecţie specială este precedată în mod obligatoriu de consilierea şi informarea tânărului de către reprezentanţii direcţiei generale cu privire la consecinţele acesteia şi cu privire la drepturile şi responsabilităţile ce îi revin după încetare. Activitatea de consiliere şi informare se consemnează într-un raport redactat în două exemplare, semnat de tânăr şi de persoana care a realizat această activitate, dintre care unul se înmânează tânărului şi unul este depus la dosarul acestuia. Modelul raportului este prezentat în anexa nr. 4.
    (3) Activitatea de consiliere şi informare, precum şi întocmirea raportului prevăzut la alin. (2) se realizează de către direcţiile generale şi pentru tinerii aflaţi cu măsură de protecţie specială într-un serviciu social al unui organism privat acreditat.
    ART. 17^2
    (1) Indemnizaţia pentru tineri se acordă pe bază de cerere şi declaraţie pe propria răspundere a tânărului că a fost consiliat şi informat cu privire la drepturile şi responsabilităţile ce îi revin după încetarea măsurii, precum şi pe baza actelor doveditoare privind îndeplinirea condiţiilor de acordare. Cererea se poate depune în format electronic sau în format letric la agenţia teritorială.
    (2) Dreptul la indemnizaţia pentru tineri se acordă, în baza deciziei directorului executiv al agenţiei teritoriale, după cum urmează:
    a) începând cu luna următoare celei în care tânărului care face dovada că urmează o formă de învăţământ la zi i-a încetat măsura de protecţie specială, la solicitarea acestuia;
    b) începând cu luna următoare celei în care tânărului care face dovada că are un loc de muncă i-a încetat măsura de protecţie specială, la solicitarea acestuia.
    (3) Actele doveditoare privind îndeplinirea condiţiilor de acordare sunt următoarele:
    a) copie după actul de identitate;
    b) adeverinţă eliberată de direcţia generală în evidenţa căreia s-a aflat cu măsura de protecţie specială, însoţită de documentul prevăzut la art. 17^1 alin. (2);
    c) adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ pentru situaţia prevăzută la alin. (2) lit. a);
    d) adeverinţă eliberată de angajator pentru situaţia prevăzută la alin. (2) lit. b).
    (4) Plata indemnizaţiei pentru tineri se efectuează după emiterea deciziei prevăzute la alin. (2), dar nu mai târziu de 30 de zile lucrătoare de la depunerea cererii.
    (5) Pentru situaţia prevăzută la alin. (2) lit. b), plata indemnizaţiei pentru tineri se efectuează integral, indiferent de numărul de zile lucrate în luna aferentă dreptului.
    (6) Modelul cererii este prevăzut în anexa nr. 3.
    (7) Decizia se comunică solicitantului indemnizaţiei pentru tineri în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere, fie electronic, fie letric.
    ART. 17^3
    (1) În vederea stabilirii dreptului la indemnizaţia pentru tineri, agenţia teritorială poate verifica îndeplinirea condiţiilor de acordare pe baza schimbului de date între aceasta şi, după caz, direcţia generală, inspectoratul teritorial de muncă, inspectoratele şcolare sau unităţile de învăţământ superior.
    (2) Schimbul de date se realizează electronic, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi a legislaţiei naţionale aplicabile domeniului protecţiei datelor, în formatul aprobat de directorul general al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi comunicat instituţiilor prevăzute la alin. (1), prin protocol încheiat cu aceste instituţii.
    ART. 17^4
        Pentru menţinerea acordării indemnizaţiei pentru tineri, aceştia au obligaţia de a transmite agenţiei teritoriale, din 3 în 3 luni de la data stabilirii dreptului, adeverinţa eliberată de angajator care să ateste că tânărul are statut de salariat, respectiv din 6 în 6 luni, adeverinţa eliberată de unitatea de învăţământ care să ateste că tânărul este înscris la acea unitate şi urmează cursurile.
    ART. 17^5
    (1) Plata indemnizaţiei pentru tineri se suspendă, prin decizie a directorului executiv al agenţiei teritoriale, începând cu luna următoare celei în care se înregistrează una dintre următoarele situaţii:
    a) timp de 3 luni consecutive se înregistrează mandate poştale returnate;
    b) nu a fost transmisă adeverinţa prevăzută la art. 17^4.
    (2) În situaţia de suspendare a drepturilor prevăzute la alin. (1) lit. a), plata se reia cu luna următoare depunerii de către beneficiar la agenţia teritorială a unei cereri scrise, inclusiv pentru perioadele de suspendare a dreptului, dacă se menţin condiţiile de acordare a dreptului, dar nu mai târziu de 3 luni de la data suspendării.
    (3) În situaţia de suspendare a drepturilor prevăzute la alin. (1) lit. b), plata se reia cu luna următoare depunerii de către beneficiar la agenţia teritorială a adeverinţei, dar nu mai târziu de 3 luni de la data suspendării, inclusiv pentru perioadele de suspendare.
    (4) Plata indemnizaţiei pentru tineri încetează, prin decizie a directorului executiv al agenţiei teritoriale, începând cu luna următoare celei în care se produce una dintre următoarele situaţii:
    a) în baza verificărilor prevăzute la art. 17^3, agenţia teritorială constată că tânărul nu mai urmează o formă de învăţământ la zi;
    b) în baza verificărilor prevăzute la art. 17^3, agenţia teritorială constată că tânărul nu mai este angajat;
    c) tânărul a împlinit vârsta de 26 de ani;
    d) s-a produs decesul beneficiarului;
    e) a fost depăşit termenul prevăzut la alin. (2) şi (3).
    (5) În situaţia prevăzută la alin. (4) lit. a), plata indemnizaţiei pentru tineri nu încetează dacă tânărul este în situaţia de întrerupere a cursurilor din motive medicale. În această situaţie, tânărul are obligaţia de a transmite agenţiei teritoriale, prin mijloace electronice, prin poştă sau personal, adeverinţa de la unitatea de învăţământ care dovedeşte că frecventarea cursurilor s-a întrerupt din motive medicale, în termen de 60 de zile de la data la care s-a constatat afecţiunea medicală sau, după caz, de la data la care au fost întrerupte cursurile.
    (6) În situaţia în care termenul prevăzut la alin. (5) se depăşeşte, plata indemnizaţiei încetează.
    (7) În situaţia de încetare prevăzută la alin. (1) lit. a) şi b), dacă tânărul se angajează sau se înscrie la o altă unitate de învăţământ, se depune o nouă cerere pentru acordarea unui nou drept."

    18. În anexă, la articolul 19, alineatele (1), (6) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 19
    (1) Fondurile necesare plăţii alocaţiei, indemnizaţiei lunare de sprijin şi a indemnizaţiei pentru tineri, cheltuielile administrative, precum şi cele de transmitere a drepturilor se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale.
        .........................................
    (6) În cazul achitării drepturilor la alocaţie, indemnizaţie lunară de sprijin şi la indemnizaţie pentru tineri în cont curent personal sau în cont de card, agenţiile teritoriale efectuează plata prin unităţile bancare pe bază de borderou, cu plata unui comision bancar.
        .........................................
    (8) Fondurile pentru achitarea sumelor necesare pentru transmiterea drepturilor de alocaţie, indemnizaţie lunară de sprijin şi indemnizaţie pentru tineri se suportă din bugetul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, din aceleaşi fonduri din care se suportă şi plata drepturilor."

    19. În anexă, la articolul 21, alineatele (1), (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 21
    (1) Sumele plătite necuvenit cu titlu de alocaţie, indemnizaţie lunară de sprijin şi indemnizaţie pentru tineri se recuperează pe baza deciziei emise de directorul executiv al agenţiei teritoriale.
        .........................................
    (4) Pentru recuperarea sumelor acordate necuvenit se procedează după cum urmează:
    a) dacă beneficiarul primeşte în continuare drepturi de alocaţie, indemnizaţie lunară de sprijin şi indemnizaţie pentru tineri, se vor face reţineri eşalonat din drepturile aferente lunilor următoare, dar nu mai mult de 1/3 din aceste drepturi;
    b) dacă beneficiarul nu mai primeşte drepturi în perioada următoare constatării debitului şi titularul consimte, prin angajament scris, să restituie suma încasată necuvenit, acesta va achita suma respectivă în contul agenţiei teritoriale deschis la Trezoreria Statului sau la sediul acesteia prin casierie, în termenul prevăzut de decizia de recuperare;
    c) dacă titularul dreptului nu consimte la restituirea sumei şi nu există posibilitatea recuperării din alte drepturi, pe baza deciziei directorului executiv al agenţiei teritoriale, care constituie titlu executoriu, debitul se transmite la organele de executare silită, acestea urmând să confirme preluarea în continuare a urmăririi debitului respectiv.
    (5) În situaţia în care beneficiarul dreptului, persoană singură, a decedat, nu se mai procedează la recuperarea sumelor încasate necuvenit cu acest titlu."

    20. În anexă, articolul 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 22
    (1) Drepturile de alocaţie, indemnizaţie lunară de sprijin şi de indemnizaţie pentru tineri nu pot fi urmărite silit decât în vederea recuperării, conform legii, a sumelor încasate necuvenit cu acest titlu.
    (2) Asupra drepturilor de alocaţie, indemnizaţie lunară de sprijin şi de indemnizaţie pentru tineri nu se datorează impozit şi nici contribuţiile sociale obligatorii stabilite de lege."

    21. În anexă, după articolul 24 se introduc două noi articole, art. 24^1 şi 24^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 24^1
    (1) În situaţia în care tânărul îşi schimbă domiciliul sau reşedinţa în raza teritorială a altei agenţii teritoriale decât cea care a stabilit dreptul, va depune o nouă solicitare la agenţia teritorială în a cărei rază teritorială şi-a stabilit noul domiciliu sau reşedinţa.
    (2) Tânărul, beneficiar al indemnizaţiei pentru tineri, are obligaţia de a comunica agenţiei teritoriale orice modificare intervenită în situaţia sa de natură a conduce la încetarea dreptului sau schimbarea domiciliului sau reşedinţei în termen de 15 zile de la producerea acesteia.
    ART. 24^2
    Deciziile emise de directorul executiv al agenţiei teritoriale pot fi contestate în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare."

    22. În anexă, articolul 25 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 25
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta procedură."

    23. În anexă, anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    24. În anexă, după anexa nr. 2 se introduc două noi anexe, anexele nr. 3 şi 4, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 2 şi 3, care fac parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
        Drepturile reprezentând indemnizaţie de sprijin şi indemnizaţie pentru tineri, prevăzute de art. 128 alin. (1) şi (2^1) şi art. 129 alin. (4^2) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă potrivit art. IX alin. (2) din Legea nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului.

    ART. III
    (1) În vederea plăţii indemnizaţiei lunare de sprijin prevăzute de art. 128 alin. (2^1) din Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit art. II, persoanele aflate în plata alocaţiei lunare de plasament la data intrării în vigoare a prezentului ordin depun la agenţiile teritoriale o nouă cerere, în termen de maximum 90 de zile de la data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (2) În situaţia în care termenul prevăzut la alin. (1) este depăşit, plata indemnizaţiei lunare de sprijin se efectuează cu luna următoare celei în care s-a depus cererea.

    ART. IV
        Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                                     p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                                              Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
                                                    secretar de stat
                                Ministrul familiei, tineretului şi egalităţii de şanse,
                                                     Gabriela Firea

    ANEXA 1

        (Anexa nr. 2 la procedură)
                                       - Model -
                                        CERERE*)
      pentru acordarea alocaţiei de plasament şi a indemnizaţiei lunare de sprijin
        *) Cererea este reprodusă în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)
        *) Se va trece denumirea judeţului sau, după caz, Municipiul Bucureşti.
        **) Actul de identitate poate fi, după caz: CI - carte de identitate; BI - buletin de identitate; CN - certificat de naştere; CIP - carte de identitate provizorie; P - paşaport.
        ***) Indemnizaţia lunară de sprijin poate fi solicitată numai de persoana sau familia care a primit în plasament sau a fost desemnată ori numită tutorele unui copil.
    ANEXA 1

    la cerere
                                         LISTA
                copiilor aflaţi în plasament/plasament de urgenţă/tutelă

┌────┬────────────────┬───────────────┬──────────┬─────────────┬────────┐
│ │ │ │Hotărârea │ │ │
│ │ │Încadrare în │Comisiei │Hotărârea │Decizia │
│ │Copilul │grad de │pentru │instanţei │DGASPC*)│
│Nr. │ │handicap*) │protecţia │judecătoreşti│ │
│crt.│ │ │copilului*│ │ │
│ ├────┬───────┬───┼──────────┬────┼───┬──────┼─────┬───────┼───┬────┤
│ │Nume│Prenume│CNP│Nr. │Data│Nr.│Data │Nr. │Data │Nr.│Data│
│ │ │ │ │certificat│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────┼───────┼───┼──────────┼────┼───┼──────┼─────┼───────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────┼───────┼───┼──────────┼────┼───┼──────┼─────┼───────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────┼───────┼───┼──────────┼────┼───┼──────┼─────┼───────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────┼───────┼───┼──────────┼────┼───┼──────┼─────┼───────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────┼───────┼───┼──────────┼────┼───┼──────┼─────┼───────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────┼───────┼───┼──────────┼────┼───┼──────┼─────┼───────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────┼───────┼───┼──────────┼────┼───┼──────┼─────┼───────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────┼───────┼───┼──────────┼────┼───┼──────┼─────┼───────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────┼───────┼───┼──────────┼────┼───┼──────┼─────┼───────┼───┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────┴───────┴───┴──────────┴────┴───┴──────┴─────┴───────┴───┴────┘

        *) Se ataşează copie de pe act.
        Data ...../...../......
        Semnătura .............

    ANEXA 2*)

        (Anexa nr. 3 la procedură)
        *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
                                       - Model -
                       CERERE ŞI DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
                  pentru acordarea indemnizaţiei lunare pentru tineri
 (a se vedea imaginea asociată)
        *) Se va trece denumirea judeţului sau, după caz, Municipiul Bucureşti.
        **) Actul de identitate poate fi, după caz: CI - carte de identitate; BI - buletin de identitate; CN - certificat de naştere; CIP - carte de identitate provizorie; P - paşaport.

    ANEXA 3

        (Anexa nr. 4 la procedură)
        Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC).............
                                         RAPORT
              privind realizarea activităţii de consiliere si informare a
         tânărului care optează pentru încetarea măsurii de protecţie specială
                                       - Model -
        În data ................. de au fost realizate consilierea şi informarea dlui/drei ................, beneficiar al măsurii de protecţie specială, stabilită prin Hotărârea Comisiei pentru Protecţia Copilului nr / sau, după caz, a instanţei de judecată, care urmează să îşi exprime opţiunea cu privire la încetarea măsurii de protecţie specială.
        Informaţiile oferite au vizat următoarele aspecte:
    I. Drepturile tânărului:
    1. de a beneficia de o măsură de protecţie specială în conformitate cu prevederile art. 55 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la solicitarea sa, dacă:
    a) îşi continuă studiile o singură dată în fiecare formă de învăţământ, pe toată durata continuării studiilor, dar fără a se depăşi vârsta de 26 de ani;
    b) se confruntă cu riscul excluderii sociale, poate beneficia, pe o perioadă de până la 2 ani, de protecţie specială, în scopul facilitării integrării sale sociale. Acest drept se pierde în cazul în care se face dovada că i s-a oferit un loc de muncă şi/sau locuinţă cel puţin de două ori, iar acesta le-a refuzat ori le-a pierdut din motive imputabile lui;

    2. de a opta pentru continuarea măsurii de protecţie specială în condiţiile prezentate la pct. 1 sau pentru primirea unei indemnizaţii lunare în valoare de 4,8 ISR până la împlinirea vârstei de 26 de ani, dacă face dovada că urmează o formă de învăţământ la zi sau are un loc de muncă;
    3. de a-şi exprima acordul cu privire la monitorizarea situaţiei lui după încetarea măsurii de protecţie specială. Acordul este exprimat în scris în faţa comisiei pentru protecţia copilului, cu declararea adresei sau a localităţii la/în care va locui.

    II. Responsabilităţile tânărului în cazul în care optează pentru încetarea măsurii de protecţie specială şi primirea indemnizaţiei lunare:
    1. de a transmite agenţiei judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială sau, după caz, agenţiei municipale, din 3 în 3 luni de la data stabilirii dreptului, după caz, adeverinţa eliberată de angajator care să ateste că are statut de salariat sau adeverinţa eliberată de unitatea de învăţământ care să ateste că este înscris la acea unitate şi urmează cursurile;
    2. de a comunica agenţiei judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială sau, după caz, agenţiei municipale orice modificare intervenită în situaţia sa de natură a conduce la încetarea dreptului sau schimbarea domiciliului sau reşedinţei în termen de 15 zile de la producerea acesteia;
    3. de a colabora cu reprezentanţii serviciului public de asistenţă socială de la domiciliul său ori, după caz, din localitatea în care declară că va locui, care au obligaţia de a urmări semestrial evoluţia acestuia pentru o perioadă de 2 ani, dacă şi-a exprimat acordul prevăzut la pct. I.3.


        De asemenea, a fost informat cu privire la faptul că odată exprimată opţiunea pentru încetarea măsurii de protecţie specială, stabilirea unei noi măsuri de protecţie specială nu mai este posibilă, în condiţiile Legii nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin urmare nu mai poate reveni în cadrul sistemului de protecţie specială a copilului.
        Tânărului i s-a recomandat să reflecteze asupra informaţiilor primite şi să aprecieze dacă doreşte să iniţieze demersurile privind încetarea măsurii de protecţie specială şi să opteze pentru primirea indemnizaţiei lunare, urmând a depune o cerere în acest sens la DGASPC şi a se prezenta în faţa Comisiei pentru protecţia copilului pentru încetarea măsurii de protecţie specială.
        Prezentul raport a fost redactat în două exemplare, din care unul se înmânează tânărului şi unul este depus la dosarul acestuia.

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Reprezentantul │Tânăr │
│DGASPC │Numele şi │
│Numele şi prenumele│prenumele │
│Funcţie │Semnătura │
│Semnătura │Data │
│Data │ │
└───────────────────┴──────────────────┘


                                         ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016