Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.939 din 25 octombrie 2021  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de atestare a experţilor care evaluează starea de siguranţă în exploatare a digurilor de apărare împotriva inundaţiilor, NTLH - 073, aprobat prin Ordinul ministrului apelor şi pădurilor nr. 359/2019     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.939 din 25 octombrie 2021 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de atestare a experţilor care evaluează starea de siguranţă în exploatare a digurilor de apărare împotriva inundaţiilor, NTLH - 073, aprobat prin Ordinul ministrului apelor şi pădurilor nr. 359/2019

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1095 din 17 noiembrie 2021
    Având în vedere Referatul de aprobare nr. 189.850 din 14.09.2021 al Direcţiei managementul riscului la inundaţii şi siguranţa barajelor,
    luând în considerare prevederile art. 2 din Legea siguranţei digurilor nr. 259/2010, republicată,
    în temeiul prevederilor art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
    ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite prezentul ordin.
    ART. I
    Regulamentul de atestare a experţilor care evaluează starea de siguranţă în exploatare a digurilor de apărare împotriva inundaţiilor, NTLH - 073, aprobat prin Ordinul ministrului apelor şi pădurilor nr. 359/2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 25 februarie 2019, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 14
    Pot solicita atestarea ca expert care evaluează starea de siguranţă în exploatare a digurilor de apărare împotriva inundaţiilor absolvenţii învăţământului superior tehnic de specialitate din domeniul construcţiilor hidrotehnice sau îmbunătăţirilor funciare care deţin atestat de expert tehnic sau de verificator de proiecte, eliberat de autoritatea publică centrală din domeniul lucrărilor publice, în condiţiile prevăzute de Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 817/2021 pentru aprobarea Procedurii privind atestarea tehnico-profesională a verificatorilor de proiecte şi a experţilor tehnici, în unul dintre domeniile de exigenţă, după cum urmează:
    a) A7 - rezistenţă mecanică şi stabilitate pentru construcţii şi amenajări hidrotehnice;
    b) A9 - rezistenţă mecanică şi stabilitate pentru construcţii şi amenajări de îmbunătăţiri funciare;
    c) B5 - siguranţă şi accesibilitate în exploatare pentru construcţii şi amenajări hidrotehnice;
    d) B7 - siguranţă şi accesibilitate în exploatare pentru construcţii şi amenajări de îmbunătăţiri funciare."

    2. La articolul 17, dupăalineatul (4) se introduc opt noi alineate, alineatele (5)-(12), cu următorulcuprins:
    "(5) În cazul unor situaţii speciale bine fundamentate, şedinţele de analiză ale Comisiei de atestare se pot desfăşura şi în sistem online, prin intermediul unor aplicaţii de comunicare specifice.
(6) Programarea şedinţelor de atestare online, precum şi stabilirea ordinii de zi a şedinţelor se vor face de secretariatul tehnic al Comisiei de atestare cu cel puţin 10 zile înainte de data desfăşurării şedinţei.
(7) Dosarele de activitate şi calificare profesională ale solicitanţilor se vor analiza în cadrul şedinţei de atestare desfăşurate în sistem online.
(8) Ordinea de zi a şedinţei de atestare desfăşurate online, precum şi dosarele de activitate şi calificare profesională ale solicitanţilor, în format digital, sunt transmise membrilor Comisiei de atestare de către secretariatul tehnic al Comisiei de atestare, cu cel puţin 3 zile înainte de data şedinţei.
(9) În ziua şedinţei desfăşurate online membrii Comisiei de atestare şi secretariatul tehnic participă la şedinţa de atestare utilizând aplicaţia web stabilită în prealabil de secretariatul Comisiei de atestare, în baza invitaţiilor primite prin e-mail.
(10) În cazul şedinţelor online, după analiza dosarelor profesionale, membrii comisiei transmit calificative «admis» sau «respins» prin intermediul aplicaţiei web utilizate pentru desfăşurarea şedinţei, iar acestea sunt consemnate de secretariatul tehnic în procesul-verbal de şedinţă. În cazul unor calificative «respins» ale membrilor comisiei, aceştia transmit online motivele care au stat la baza acestor decizii, pentru a fi consemnate în procesul-verbal de şedinţă.
(11) Modul în care se vor organiza şi desfăşura şedinţele de atestare online sau cele cu un număr restrâns de participanţi, respectiv prezenţa obligatorie a preşedintelui sau a vicepreşedintelui şi a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor comisiei, se va stabili de către secretariatul Comisiei de atestare, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei.
(12) Suportul tehnic pentru desfăşurarea şedinţelor de avizare în sistem online este asigurat de compartimentul IT din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor."

    3. La articolul 18, după alineatul (5) se introduc şapte noi alineate, alineatele (6)-(12), cu următorulcuprins:
    "(6) În cazul unor situaţii speciale bine fundamentate, interviul în vederea obţinerii atestatului de expert pentru evaluarea siguranţei digurilor se poate desfăşura şi în sistem online, prin intermediul unor aplicaţii de comunicare specifice.
(7) Programarea interviului online, precum şi stabilirea ordinii de zi, a planului de interviu şi a bibliografiei se vor face de secretariatul tehnic al Comisiei de atestare cu cel puţin 10 zile înainte de data desfăşurării acestuia, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei.
(8) Ordinea de zi, planul de interviu şi bibliografia, în format digital, sunt transmise membrilor Comisiei de atestare de către secretariatul tehnic al Comisiei de atestare, cu cel puţin 3 zile înainte de data şedinţei/interviului desfăşurate/desfăşurat online.
(9) În ziua interviului desfăşurat online membrii Comisiei de atestare, secretariatul tehnic, precum şi candidaţii participă la şedinţa de avizare utilizând aplicaţia web stabilită în prealabil de secretariatul Comisiei de atestare, în baza invitaţiilor primite prin e-mail.
(10) În cazul interviului desfăşurat online membrii comisiei transmit calificativele «admis» sau «respins» prin intermediul aplicaţiei web utilizate pentru desfăşurarea şedinţei, iar acestea sunt consemnate de secretariatul tehnic în procesul-verbal de şedinţă. În cazul unor calificative «respins» ale membrilor comisiei, aceştia transmit online motivele care au stat la baza acestor decizii, pentru a fi consemnate în procesul-verbal de şedinţă.
(11) Modul în care se va organiza şi desfăşura interviul online se va stabili de către secretariatul Comisiei de atestare, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei.
(12) Suportul tehnic pentru desfăşurarea şedinţelor de avizare în sistem online este asigurat de compartimentul IT din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor."

    4. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 19
    (1) După afişarea rezultatelor obţinute la etapa de analiză a dosarelor de activitate şi calificare profesională ale solicitanţilor sau, după caz, a interviului, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie, în termen de cel mult 5 zile de la data afişării rezultatului analizei dosarelor, respectiv de la data şi ora afişării rezultatului interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
    (2) Contestaţiile vor fi analizate şi soluţionate, în termen de 30 de zile, de către o comisie de analiză şi soluţionare a contestaţiilor privind atestarea experţilor evaluatori ai siguranţei digurilor, denumită în continuare comisie de contestaţii.
    (3) Comisia de contestaţii este formată din trei membri: doi reprezentanţi ai unor asociaţii profesionale reprezentative pentru domeniul construcţiilor hidrotehnice sau îmbunătăţirilor funciare şi un reprezentant al învăţământului superior tehnic de specialitate, care nu fac parte din comisia de atestare a experţilor, propuşi de către direcţia tehnică de specialitate cu atribuţii în domeniul siguranţei construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor şi cu aprobarea conducerii acesteia. Secretariatul comisiei de contestaţii este asigurat de direcţia tehnică de specialitate cu atribuţii în domeniul construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor.
    (4) Deciziile comisiei de contestaţii se iau cu majoritatea simplă a membrilor prezenţi. Votul membrilor comisiei de contestaţii se poate exprima şi online.
    (5) Deciziile comisiei de contestaţii vor fi comunicate contestatarilor în termen de 10 zile de la data soluţionării acestora şi sunt definitive şi obligatorii pentru aceştia."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Tánczos Barna

    Bucureşti, 25 octombrie 2021.
    Nr. 1.939.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016