Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.907 din 25 aprilie 2018  privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 50/2011 pentru reglementarea modalităţii de plată şi recuperare a cheltuielilor de judecată ocazionate de procedurile judiciare iniţiate împotriva persoanelor care ocupă sau au ocupat funcţii de demnitate publică, înalţi funcţionari publici, funcţionari publici şi personal contractual în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor aflate în subordinea acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.907 din 25 aprilie 2018 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 50/2011 pentru reglementarea modalităţii de plată şi recuperare a cheltuielilor de judecată ocazionate de procedurile judiciare iniţiate împotriva persoanelor care ocupă sau au ocupat funcţii de demnitate publică, înalţi funcţionari publici, funcţionari publici şi personal contractual în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor aflate în subordinea acesteia

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 411 din 15 mai 2018
    În temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 50/2011 pentru reglementarea modalităţii de plată şi recuperare a cheltuielilor de judecată ocazionate de procedurile judiciare iniţiate împotriva persoanelor care ocupă sau au ocupat funcţii de demnitate publică, înalţi funcţionari publici, funcţionari publici şi personal contractual în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor aflate în subordinea acesteia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 19 ianuarie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. În tot cuprinsul articolului 10, sintagma „Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare“ se înlocuieşte cu sintagma „Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare“.
    2. După articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 10^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 10^1
    (1) Cererea prin care se solicită beneficiul prevederilor art. IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2009 privind îmbunătăţirea procedurilor fiscale şi diminuarea evaziunii fiscale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2009, poate fi depusă şi de persoanele care nu solicită aprobarea la plată a cheltuielilor de judecată decât după epuizarea procedurilor judiciare şi numai în situaţia prevăzută de art. 10 alin. (2). Dispoziţiile art. 5, art. 6, art. 8 alin. (3) şi (4), precum şi ale art. 9 se aplică în mod corespunzător.
    (2) După aprobarea cererii de plată, beneficiarul transmite ordonatorului de credite, semnată, convenţia prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin."

    3. După anexă, care devine anexa nr. 1, se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2, al cărei conţinut este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 25 aprilie 2018.
    Nr. 1.907.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 50/2011)
    CONVENŢIE
    ART. 1
    Părţile contractante
    ......................., cu sediul în ................, str. ................... nr. ......, telefon ................., cont bancar nr. ..................., deschis la ..................., reprezentată prin ........................, în calitate de .................., denumită în prezentul contract ordonator,
    şi
    domnul/doamna ................., domiciliat(ă) în ..........., str. ................. nr. ......, bl. ....., sc. ....., ap. ......, sectorul/judeţul .............., născut(ă) în localitatea .................... la data de .................., posesor/posesoare al/a actului de identitate seria ...... nr. ..........., eliberat de .......................... la data de ......................., codul numeric personal ........................, cont bancar nr. .................., deschis pe numele ...................., în calitate de persoană care ocupă sau a ocupat o funcţie de demnitate publică/înalt funcţionar public/funcţionar public/personal contractual în cadrul ................., denumit(ă) în continuare beneficiar,
    au încheiat prezenta convenţie, în următoarele condiţii stabilite de comun acord:

    ART. 2
    Obiectul convenţiei
     Obiectul prezentei convenţii îl constituie recuperarea sumelor plătite către beneficiar de la persoana care a căzut în pretenţii şi în limita sumelor reţinute de instanţa judecătorească sau de procuror, după caz, în cazul în care nu se constată îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii de către beneficiar, cu vinovăţie constând în culpă gravă sau gravă neglijenţă, a oricărui act ori fapt în legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau.

    ART. 3
    Valoarea cheltuielilor de judecată ocazionate de procedurile judiciare în legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce au revenit beneficiarului este de ....................... lei (TVA inclus).

    ART. 4
    Plata cheltuielilor de judecată ocazionate de procedurile judiciare prevăzute la art. 3 se face în limita bugetului aprobat prin legile bugetare anuale.

    ART. 5
    Drepturile şi obligaţiile ordonatorului
    5.1. Ordonatorul are următoarele drepturi:
    a) să refuze plata cheltuielilor de judecată efectuate anterior datei depunerii cererii prin care se solicită plata cheltuielilor de judecată ocazionate de procedurile judiciare;
    b) să solicite beneficiarului cesionarea tuturor drepturilor aferente cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertiză judiciară ocazionate de procedurile judiciare în care acesta a participat;
    c) să se îndrepte împotriva persoanei care a căzut în pretenţii, ca urmare a cesionării tuturor drepturilor aferente cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertiză judiciară ocazionate de procedurile judiciare în care a participat beneficiarul, astfel cum au fost reţinute de instanţa judecătorească sau de procuror, după caz;
    d) să solicite beneficiarului încuviinţarea executării silite a hotărârii judecătoreşti definitive/irevocabile sau a actului procurorului, după caz, în cazul în care instanţele judecătoreşti sau procurorul nu constată îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii, cu vinovăţie constând în culpă gravă sau gravă neglijenţă, a oricărui act ori fapt în legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau.

    5.2. Ordonatorul are următoarele obligaţii:
    a) să plătească beneficiarului cheltuielile cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertiză judiciară ocazionate de procedurile judiciare, pe baza documentelor justificative, în limita bugetului angajat;
    b) în situaţia în care bugetul aprobat prin legile bugetare anuale nu permite încheierea actului adiţional sau angajarea de noi cheltuieli în cursul unui an bugetar, după caz, să facă demersurile necesare pentru a identifica sursele de finanţare, conform prevederilor legale, în termen de 6 luni de la data constatării lipsei fondurilor.


    ART. 6
    Drepturile şi obligaţiile beneficiarului
    6.1. Beneficiarul are dreptul la plata cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertiză judiciară ocazionate de procedurile judiciare în legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau, în limita bugetului aprobat prin legile bugetare anual, efectuate după depunerea cererii.
    6.2. Beneficiarul are următoarele obligaţii:
    a) să transmită ordonatorului documentele pentru care solicită plata, în original sau certificate pe propria răspundere „conform cu originalul“;
    b) să solicite în cadrul procesului civil sau penal, inclusiv în faza urmăririi penale din cadrul procesului penal, acordarea tuturor cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertiză judiciară ocazionate de procedurile judiciare la care a participat, indiferent de modul de soluţionare a acestora;
    c) să solicite încuviinţarea executării silite a hotărârii judecătoreşti definitive/irevocabile sau a actului procurorului, după caz, în cazul în care instanţele judecătoreşti sau procurorul nu constată îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii, cu vinovăţie constând în culpă gravă sau gravă neglijenţă, a oricărui act ori fapt în legătură cu exercitarea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce îi reveneau, în termen de 30 de zile de la momentul soluţionării definitive/irevocabile a cauzei;
    d) să notifice persoana care a căzut în pretenţii despre cesionarea dreptului de creanţă către ordonator.

    6.3. Prin prezenta convenţie, beneficiarul cesionează ordonatorului toate drepturile aferente cheltuielilor cu serviciile avocaţiale şi cu serviciile de expertiză judiciară ocazionate de procedurile judiciare în care participă, stabilite prin hotărâre judecătorească definitivă/irevocabilă sau prin actul procurorului, după caz.

    ART. 7
    Modalitatea de plată
    Beneficiarul va depune la sediul ordonatorului, la solicitarea de plată, o cerere, însoţită de documente justificative, în original. Cererea va conţine, în mod obligatoriu, confirmarea beneficiarului că cheltuielile de judecată au intervenit după data depunerii cererii prevăzute la art. 5 alin. (1) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 50/2011 pentru reglementarea modalităţii de plată şi recuperare a cheltuielilor de judecată ocazionate de procedurile judiciare iniţiate împotriva persoanelor care ocupă sau au ocupat funcţii de demnitate publică, înalţi funcţionari publici, funcţionari publici şi personal contractual în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare, şi că acestea au fost efectuate în legătură cu procedura judiciară în care este implicat, cu precizarea expresă a sumelor care pot fi plătite pentru serviciile respective, precum şi indicarea contului bancar, aflat la dispoziţia solicitantului, în care urmează a se face plata.

    ART. 8
    Modificarea convenţiei
    Modificarea oricărei clauze a prezentei convenţii se poate face numai prin acordul părţilor.

    ART. 9
    Încetarea convenţiei
    Prezenta convenţie încetează prin acordul părţilor sau de drept, după îndeplinirea tuturor obligaţiilor de către părţi.

    ART. 10
    Dispoziţii finale
    Beneficiarul acceptă expres, potrivit art. 1.203 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, caracterul de titlu executoriu al convenţiei.

    Prezenta convenţie a fost încheiată în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
    Ordonator,
    ..........................
    Beneficiar,
    ...................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016